De Desktop BBG is stervende. Al geruime tijd; [BBG] Ideeën voor de lange termijn
April 2016. En dat was naar aanleiding van dat het al langer mis ging. Dus ga maar uit van 2014/2015.
Kort daarna werd ik BBG'er want Het leek mij leuk om te doen en had (en heb nog) altijd plezier in de discussies. Ook leek het mij een goede kans om er achter te komen hoe het er achter de schermen aan toe ging, en daardoor nog betere suggesties te kunnen doen voor verbetering van de Desktop BBG.
Er werd (vrijwel) niets met suggesties gedaan en het ging slechter en slechter waardoor ik binnen een jaar er alweer mee stopte.
Mijn discussie daarover destijds met de BBG redacteur;
https://gathering.tweaker..._discussion/2775309/45765
(DM dus alleen te lezen voor mensen met de correcte rechten)
De reactie van de redacteur "...zoals je weet is verandering een moeilijk proces..." terwijl veel van de suggesties die ik deed van een zeer simpele aard waren, maakten voor mij één ding maar al te duidelijk;
De huidige redacteur is ongeschikt binnen deze functie!
Of de persoon geen kunde, interesse of tijd ervoor heeft is niet belangrijk, het eindresultaat is hetzelfde; de verloedering van de Desktop BBG.
Ook een e-mail naar de hoofdredacteur (wout@tweakers.net, 03/SEP/2017) heeft geen voeten in de aarde gezet.
Dus, hier een plan van aanpak om de Desktop BBG hopelijk weer te herstellen;
Doorgaan schaadt alleen maar de reputatie van de BBG en doet niets goeds.
A) Niet alleen een 'Help ons BBG-team versterken' sticky in CAA maar ook in de volgende subfora;
- Mededelingenforum
- alle andere Harde Waren subfora
- Overclocking & Tweaking
- Netwerken
- Graphics
- Softwareontwikkeling
- Hardware & Spielerij Algemeen
- Audio & HiFi
- Mediaspelers en HTPC's
- Foto & Video Aankoopadvies
- Foto & Video Workflow
En een .plan kan ook geen kwaad.
B) Bied €50 tot €100 aan per BBG waaraan de BBG'er meewerkt/schrijft en maak dat ook duidelijk in de stickies. Dit trekt meer potentiële schrijvers aan. Uiteraard moeten ze wel gecontroleerd worden op hun discussie-vermogen en kennis van zaken.
C) Experts; probeer naast normale/reguliere BBG'ers ook BBG'ers te krijgen die verstand hebben van specifieke systemen; workstations voor videobewerking, fotobewerking, audiobewerking, 3D modelleren en animeren, HTPC's en andere specifieke systemen die men thuis zou kunnen willen/hebben.
Er verandert te weinig elke twee maanden om een BBG te verantwoorden en daarom zijn de huidige Desktop BBG's vrij mager in opzet.
Die vrije maand kan dan door een randapparatuur BBG gevuld worden. Niet alleen is dat handig voor mensen die een nieuwe pc kopen, maar ook voor mensen die alleen maar op zoek zijn naar nieuwe randapparatuur.
Overige ideeën heb ik ge-uit in het eerder genoemde topic en de DM met de huidige redacteur.
Het wordt tijd om actie te ondernemen en de Desktop BBG te redden van de ondergang (tenzij jullie er graag vanaf willen).
April 2016. En dat was naar aanleiding van dat het al langer mis ging. Dus ga maar uit van 2014/2015.
Kort daarna werd ik BBG'er want Het leek mij leuk om te doen en had (en heb nog) altijd plezier in de discussies. Ook leek het mij een goede kans om er achter te komen hoe het er achter de schermen aan toe ging, en daardoor nog betere suggesties te kunnen doen voor verbetering van de Desktop BBG.
Er werd (vrijwel) niets met suggesties gedaan en het ging slechter en slechter waardoor ik binnen een jaar er alweer mee stopte.
Mijn discussie daarover destijds met de BBG redacteur;
https://gathering.tweaker..._discussion/2775309/45765
(DM dus alleen te lezen voor mensen met de correcte rechten)
De reactie van de redacteur "...zoals je weet is verandering een moeilijk proces..." terwijl veel van de suggesties die ik deed van een zeer simpele aard waren, maakten voor mij één ding maar al te duidelijk;
De huidige redacteur is ongeschikt binnen deze functie!
Of de persoon geen kunde, interesse of tijd ervoor heeft is niet belangrijk, het eindresultaat is hetzelfde; de verloedering van de Desktop BBG.
Ook een e-mail naar de hoofdredacteur (wout@tweakers.net, 03/SEP/2017) heeft geen voeten in de aarde gezet.
Dus, hier een plan van aanpak om de Desktop BBG hopelijk weer te herstellen;
Stap 1;
Onmiddelijk, tijdelijk, stoppen met de Desktop BBG.Doorgaan schaadt alleen maar de reputatie van de BBG en doet niets goeds.
Stap 2;
De huidige redacteur ontheffen van z'n functie en een nieuwe aanstellen die wel de kunde, interesse en tijd heeft om de BBG in goede banen te leiden.Stap 3;
Nieuwe BBG'ers aantrekken;A) Niet alleen een 'Help ons BBG-team versterken' sticky in CAA maar ook in de volgende subfora;
- Mededelingenforum
- alle andere Harde Waren subfora
- Overclocking & Tweaking
- Netwerken
- Graphics
- Softwareontwikkeling
- Hardware & Spielerij Algemeen
- Audio & HiFi
- Mediaspelers en HTPC's
- Foto & Video Aankoopadvies
- Foto & Video Workflow
En een .plan kan ook geen kwaad.
B) Bied €50 tot €100 aan per BBG waaraan de BBG'er meewerkt/schrijft en maak dat ook duidelijk in de stickies. Dit trekt meer potentiële schrijvers aan. Uiteraard moeten ze wel gecontroleerd worden op hun discussie-vermogen en kennis van zaken.
C) Experts; probeer naast normale/reguliere BBG'ers ook BBG'ers te krijgen die verstand hebben van specifieke systemen; workstations voor videobewerking, fotobewerking, audiobewerking, 3D modelleren en animeren, HTPC's en andere specifieke systemen die men thuis zou kunnen willen/hebben.
Stap 4;
De Desktop BBG nog maar één keer per drie maanden uitbrengen.Er verandert te weinig elke twee maanden om een BBG te verantwoorden en daarom zijn de huidige Desktop BBG's vrij mager in opzet.
Die vrije maand kan dan door een randapparatuur BBG gevuld worden. Niet alleen is dat handig voor mensen die een nieuwe pc kopen, maar ook voor mensen die alleen maar op zoek zijn naar nieuwe randapparatuur.
Overige ideeën heb ik ge-uit in het eerder genoemde topic en de DM met de huidige redacteur.
Het wordt tijd om actie te ondernemen en de Desktop BBG te redden van de ondergang (tenzij jullie er graag vanaf willen).
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry