Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casteursven
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-04 15:47
Momenteel ben ik op zoek naar een slimme deurbel en twijfel ik tussen de 2 grote concurrenten ring en nest. Omdat ik geen technieker ben zou ik de ring voornemen omdat alles daar reeds in de doos zit.

Naar het apparaat zelf toe zou ik de nest gaan nemen maar daar zit ik steeds vast met de correcte spanning.

Overal lees ik andere zaken, zijn hier mensen met nest hello ervaring en met wat moeten we rekening houden?

Ik heb momenteel een 8va 12v transformator in de kast hangen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Er zijn hier al wat topics over de ervaringen van de Nest en van de Ring (Pro), heb je deze al gevonden? Daar staat al een boel informatie in geschreven :)

Ring deurbel vragen + animo Ring ervaringen topic?
Het algemene Nest Topic

Hier exact dezelfde vraag:
Slimme Deurbel Nest Hello of Ring pro?

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 30-12-2019 14:18 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:20
Ik heb de overstap gemaakt van de ring naar de nest. Voornamelijk ook omdat ik ook camera's en google home spullen heb en dit werkt dus goed samen....

Daarnaast vond ik de reactie tijd van de ring wat traag..... als er gebeld werd en je opent de app dan was de bezorger vaak al gevlogen door het laden/connecten.

Let op! dit zijn mijn bevindingen, misschien dat dit dus aan mij ligt, de Nest werkt voor mij persoonlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casteursven
@BekSide bedankt voor uw reactie.
Heb ik al regelmatig gehoord en mijn voorkeur gaat ook naar de Nest. Heb je hiervoor een aanpassing in de zekeringskast gedaan en de gong binnen in de woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
Casteursven schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:45:
@BekSide bedankt voor uw reactie.
Heb ik al regelmatig gehoord en mijn voorkeur gaat ook naar de Nest. Heb je hiervoor een aanpassing in de zekeringskast gedaan en de gong binnen in de woning?
Een gong heb ik niet bij de nest, echter heb ik dus de google home + iPad + telefoon die allemaal als ''gong'' fungeren.

Aangezien ik voor ik de nest kocht een ring had heb ik simpelweg de nest aangesloten op de transformator van de ring welke ik had. dit werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:21
Beide apparaten hebben een klein batterijtje wat het na 2 jaar begeeft, bij de ring is die zelf te vervangen. Nest zit dichtgelijmd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casteursven
Batterij? De nest en ring werken toch via stroomkabels en toch niet met batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casteursven
@BekSide nog 1 vraagje... de standaard transformator is normaal niet voldoende, hier met eentje van 16 -24v komen heeft dit invloed naar de bekabeling? (Leek😅) of maakt dit niet veel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
Casteursven schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:32:
@BekSide nog 1 vraagje... de standaard transformator is normaal niet voldoende, hier met eentje van 16 -24v komen heeft dit invloed naar de bekabeling? (Leek😅) of maakt dit niet veel uit
Oei dat durf ik ook niet te zeggen denk eigenlijk dat dit niets uitmaakt. Zeker weten doe ik het niet hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:29
Bij de Ring Pro kreeg ik de transformator meegeleverd. Dit is er 1 voor in je meterkast (DIN rail).
https://support.ring.com/...bell-Pro-European-Version

Achteraf heb ik wat moeite met het gebrek aan een normale API bij Ring. Na de recente security issues hebben ze alle gereversed engineerde integraties (in mijn geval OpenHAB) afgesloten. En die werkten al niet helemaal super, omdat ze moesten pollen, wat voor een deurbel echt te traag is.

Wil je niet het Ring (of Nest) ecosysteem in, en wil je wel iets met home automation dan zou je toch naar iets anders moeten kijken. Doorbird is de enige die ik verder ken, waar dit niet een issue is. Maar wel erg duur is.

[ Voor 57% gewijzigd door SiErRa op 03-01-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casteursven
Ondertussen de nest afgehaald en gemonteerd. Met een 12v beltransfo kreeg ik meteen blauw licht, bel binnen werkt ook perfect bij iedere druk.

Enkel wil hij via we nest app geen verbinding maken met de bel/camera... ofwel is de 12v dus echt te weinig (lijkt me raar anders kreeg ik geen blauw licht) ofwel is er nu nog iets met mijn wifi instellingen (poweradapter naast de bel dus sterkte kan het probleem ook niet zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
En hoe zit het met opslaan van ee beelden. Kun je deze laten opslaan op een eigen server. Of is er helemaal opname mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casteursven
Ondertussen de Nest deurbel gekocht, Gewoon 1 draadje van mijn beltransfo moeten veranderen zodat er 12v komt ipv 8v, bel aan de muur gehangen en gong in huis open gedaan om draadje met gong van nest aan te koppelen.

Dit alles in max 30minuten als leek en werkt perfect!
Geen idee waar ze de moeilijkheidsgraad moeilijk vandaan halen :)

Nu paar dagen in mijn bezit, beelden perfect, reactie wanneer men op de bel drukt ook zeer snel.

Voor beelden van enkele dagen geleden op te vragen / Gezichtsherkenning,... heb je wel een abbo nodig. Dit heb ik momenteel nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Casteursven schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:29:
Ondertussen de Nest deurbel gekocht, Gewoon 1 draadje van mijn beltransfo moeten veranderen zodat er 12v komt ipv 8v, bel aan de muur gehangen en gong in huis open gedaan om draadje met gong van nest aan te koppelen.

Dit alles in max 30minuten als leek en werkt perfect!
Geen idee waar ze de moeilijkheidsgraad moeilijk vandaan halen :)

Nu paar dagen in mijn bezit, beelden perfect, reactie wanneer men op de bel drukt ook zeer snel.

Voor beelden van enkele dagen geleden op te vragen / Gezichtsherkenning,... heb je wel een abbo nodig. Dit heb ik momenteel nog niet.
Je moet de mazzel hebben dat je een goede travo hebt. Ik had de mazzel helaas niet. Ook de bedrading is nooit correct opgeleverd, dus mocht je uitzoeken welke volgorde de bekabeling moest.
Ik was met mijn Nest 3 uur bezig. Maar wel zeer tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:21
Casteursven schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:30:
Batterij? De nest en ring werken toch via stroomkabels en toch niet met batterijen?
Toch niet helemaal

Nest idem, teardown gezien komt ook een heel klein batterijtje te voorschijn
Pagina: 1