Poorten forwarden

Pagina: 1
Acties:

• FolkertR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11-2024
Hallo!

Ik ben bezig een half-life server te starten, maar ik zit op een netwerk. Ik zit op 192.168.0.3 op het netwerk en de computer waar internet binnenkomt is 213.213.213.213
Nu wil ik poorten 27010 t/m 27020 forwarden naar mijn interne ip 192.168.0.3
Hierdoor gaat iedereen die connect naar 213.213.213.213:27015 naar mijn computer.

Weet iemand hoe je dit moet doen?

Alvast bedankt,
FolkertR

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
OS? Linux of windows? Welk programma evt? On de Winroute is het niet zo moeilijk geloof ik, maar onder Linux wil ik het ook wel eens weten.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31
voor forwarding, UTFS

• DipStick
  • Laatst online: 21-08 11:42

DipStick

HHmmm, nice ;)

1) staat dit niet in het "grote portmappings verhaal"

2) welk prog gebruik je???

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

• FolkertR
Daar staat het inderdaad in...
ik heb winroute op de pc gezet waar internet binnenkomt.
Het porten forwarden kan met dat progje heel goed, maar er is nu een ander probleem...
het internet sharen werkt niet meer!
ik heb winroute er meteen afgegooid en toen werkte het wel weer na een herstart!

Internet werkte dus weer maar nog steeds geen poort forwarding!!!

• FolkertR
En winroute ging ook niet verbinden via mijn kabel verbinding maar probeerde te bellen ofzo... allemaal errors met "could not dial"!

ooh jah... ik gebruik WIndows 98 SE

• Eastern
Internet sharen niet meer? Van windows zeker? Dan gebruik je toch gewoon WinRoute om te sharen.

• FolkertR
Hoe moet je dat dan doen?

hij geeft trouwens een foutmelding bij het starten van windows over een buggy adapter ofzo

en hij vind internet niet eens... hij probeert ergens heen te dialen

• FolkertR
Okee...

ik heb winroute laten werken en helemaal ingesteld zodat hij internet zou gaan sharen, maar nog werkt internet niet.
Ik ben er ook al achter waarom maar kan het zelf niet oplossen.
Als Windows opstart zegt WinRoute namelijk dat er een "buggy adapter" is gevonden in de netwerkkaart die ons naar het internet verbind via kabel (ICSHARE netwerkkaart). WinRoute schakelt deze netwerkkaart uit waardoor internet niet meer gevonden kan worden.

Heeft iemand een oplossing???

• _BladE2k_
  • Laatst online: 22-08 14:37
De icshare adapter komt in je lijst als je internet via windows heb gedeelt (win 98) Die moet je eerst even uninstallen.

IPV winroute zou ik zeggen: gebruik sygate for home networking, hoef je niets meer aan je clients te veranderen, alleen maar de ip instellingen op 'automatisch' zetten.

www.sybergen.com

Een standaard GoTter ;)

• FolkertR
Op donderdag 02 augustus 2001 14:36 schreef _BladE2k_ het volgende:
De icshare adapter komt in je lijst als je internet via windows heb gedeelt (win 98) Die moet je eerst even uninstallen.
Als ik ICSHARE verwijder, werkt internet dan nog wel?
IPV winroute zou ik zeggen: gebruik sygate for home networking, hoef je niets meer aan je clients te veranderen, alleen maar de ip instellingen op 'automatisch' zetten.

www.sybergen.com
ik wil juist winroute gebruiken omdat ik poorten wil forwarden naar een intern ip-adres

• Eastern
Bij Winroute hoef dat ook niet hoor. Zet dhcp goed en het werkt. Als je liever handmatig hebt, zet dan de gateway en dns er in.

• FolkertR
Op donderdag 02 augustus 2001 14:40 schreef Eastern het volgende:
Bij Winroute hoef dat ook niet hoor. Zet dhcp goed en het werkt. Als je liever handmatig hebt, zet dan de gateway en dns er in.
uuuh... ik ben niet erg bekend met netwerken en alles. Dit klinkt een beetje als wartaal voor mij.. sorry

en nogmaals: Als ik ICSHARE verwijder, werkt internet dan nog wel?

• DipStick
  • Laatst online: 21-08 11:42

DipStick

HHmmm, nice ;)

ICShare, winroute, sygate, browsegate en al van dat soort proggies hebben 1 ding gelijk, ze zijn voornamelijk bedoelt om i-net te sharen (althans, zo zie ik dat).

Nadeel van ICShare is dat er weinig tot niets in te stellen valt.

Je kan met winroute ook gewoon het internet delen. Maar zoals je zegt werkt het niet echt bij jou. Dat had ik ook eerst.
Dat kwam omdat geen enkel Internet share prog me RAS entry herkende. Misschien moet je dat anders ff checken of je RAS wel gevonden wordt.

Check anders dit topic maar, en laat ff weten of je er iets in herkend :P

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

• FolkertR
Op donderdag 02 augustus 2001 14:57 schreef DipStick het volgende:
Dat kwam omdat geen enkel Internet share prog me RAS entry herkende. Misschien moet je dat anders ff checken of je RAS wel gevonden wordt.
wat is in hemelsnaam RAS?
Check anders dit topic maar, en laat ff weten of je er iets in herkend :P
Ik herken er wel wat in. Nadat ik winroute erop heb gezet werkt internet ook niet meer op de computer waar kabel binnenkomt.
Voglens mij komt de rest ook wel aardig overeen...

Ik wil wel proberen ICSHARE eraf te gooien en wat met andere progjes te klooien, maar dan ben ik wel mijn internet kwijt. Kan ik achteraf zelf ook weer ICSHARE erop zetten? of ben ik dat voor altijd kwijt als ik het eraf haal?

• RvE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 08:56

RvE

Je kan met winroute ook gewoon het internet delen. Maar zoals je zegt werkt het niet echt bij jou. Dat had ik ook eerst.
Dit was dus bij mij ook het geval. Wat ik ook gebruikte Winroute/Sygate/Wingate er was geen RAS of Mxstream verbinding te bekennen. Dit probleem kwam waarschijnlijk doordat ik er 2 realtek kaartjes in had zitten. Na dat ik de nic van mijn Mxstream verbinding vervangen had door een 3com kaartje werkte het ineens wel.

Win2k/Mxstream/Winroute

Gtx Ronald

Everywhere you go you always take the weather with you

• FolkertR
Op donderdag 02 augustus 2001 17:32 schreef RvE het volgende:

[..]

Dit was dus bij mij ook het geval. Wat ik ook gebruikte Winroute/Sygate/Wingate er was geen RAS of Mxstream verbinding te bekennen. Dit probleem kwam waarschijnlijk doordat ik er 2 realtek kaartjes in had zitten. Na dat ik de nic van mijn Mxstream verbinding vervangen had door een 3com kaartje werkte het ineens wel.

Win2k/Mxstream/Winroute

Gtx Ronald
Ik heb ook RealTek kaarten in mijn netwerk... hoe moet ik dat nu oplossen dan?

• Roelant
  • Niet online
Ik lees iets heel anders: Je probeert winroute en het ICShare protocol naast elkaar te gebruiken.

Dat zijn dus twee verschillende programma's die totaal niet samenwerken. Op de site van winroute en in de handleiding kun je lezen dat dat niet gaat werken. Die gaan namelijk met elkaar ruzieën en het resultaat heb je mogen ondervinden.

Om winroute aan de praat te krijgen kan je het best de volgende stappen ondernemen:

• Oninstalleer winroute
• Oninstalleer álle netwerkprotocollen en drivers incl. de ICShare protocollen
• Installeer de netwerkdrivers opnieuw (zonder ICS!!!)
• Installeer winroute
• Stel winroute in volgends deze en de eerder genoemde topic

Als het goed is werkt het dan wél.

ICShare en winroute proberen allebij het zelfde te doen dus dat die twee programma's samen op één computer niet werkt is eigenlijk niet meer dan logisch.

• RvE
  • Laatst online: 16-06 08:56

RvE

Op donderdag 02 augustus 2001 18:34 schreef FolkertR het volgende:

[..]

Ik heb ook RealTek kaarten in mijn netwerk... hoe moet ik dat nu oplossen dan?
Ik had 2 realtek kaarten in mijn server zitten, waarvan ik er een vervangen heb door een 3com kaart.

suc6 en gtx

Everywhere you go you always take the weather with you

Pagina: 1