Nieuwe monitor, advies

Pagina: 1
Acties:

• IntegraDC2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-02-2023
Goedendag,

Via deze weg wil ik vragen om advies betreefend een monitor passend bij mijn build, over dit deel van gaming heb ik geen ervaring en vraag daarom ook om asvies en ervaringen van anderen.

De artikelen hierboven zijn onderdeel van mijn gemaakte build (sorry als ik dit verkeerd heb bijgevoegd).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
voornamelijk Gamen en films kijken

Wat mag het systeem gaan kosten?
nader te bepalen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
zelf kijk ik graag naar de modellen van Samsung en Acer maar sta er vrij open in.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik zit aan een vrij standaard bureau, hoogte verstelling zou erg fijn zijn.
kwa diameter geen idee, op dit moment gebruik ik een 22inch monitor, 24 zou mee netjes lijken? 27 wellicht te groot?
Een scherm met mooi kleuren echtheid is altijd goed maar dat is al snel met LED verwacht ik.

Ga je overklokken?
mogelijk basic overclocken (lijkt op dit moment verre van nodig)

Wat verwacht je van ons?
goed advies is welkom, ik hoor graag andere ideeen

[ Voor 4% gewijzigd door IntegraDC2 op 11-12-2019 16:02 ]

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-01 13:13
Welk budget? Welke resolutie wil je spelen? Hoeveel hz? IPS of LN paneel?
Iets meer inzet aub: *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?

• boto
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik zou eerst even kijken wat jou boeit,

IPS: Goede kleurechtheid, goede kijkhoek, duur
TN: Goedkoop, slechte kleurechtheid
VA: zit tussen TN en IPS in voor zover ik weet

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10-2025
Als je veel snelle shooters speelt kijk dan naar een 1440p 144Hz scherm.
Als je meer strategy of RPG speelt dan kan alles echt.
Doe je ook wat foto videobewerking ga dan voor IPS (meestal betere kleurweergave).
Etc...
Zowiezo hangt alles ook af van je budget...

Je gooit een redelijke high end build samen, maar dan in een relatief cheapo case, rare RAM keuze en dure SSD. Een Ryzen build zou vast ook een optie kunnen zijn. Misschien maak je beter een topic waarin je je build en monitor als combo zet.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CAA, want enkel product.

• IntegraDC2
Bedankt voor de tips dusver.
Ik heb geen budget opgegeven omdat ik geen waarde/kwaliteit kennis heb tot dusver.

En met betrekking tot Build keuze:
Ik wist niet dat een case invloed had op de prestaties?...
De SSD presteert buiten gewoon en ver boven vergelijkbare modellen (was maar 135euro overigens).
Dus nogmaals. Het item is niet mijn build maar een bijpassende monitor waar ik geen verstand van heb :)

• Renzzie
Je mocht je toch echt meer verdiepen in de materie voordat je ons advies kunt krijgen.
De vraag die je stelt is zo algemeen als: 'welke auto moet ik kopen'. Per persoon en per doel totaal verschillend. Dus voordat je je wensen helder hebt kunnen we je simpelweg niet helpen.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:40
IntegraDC2 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:47:
Ik wist niet dat een case invloed had op de prestaties?...
Het kan, een case met slechte airflow zorgt voor onnodig veel warmte, dat weer zorgt ervoor dat je componenten te warm blijven en worden en dat dus kan je prestaties beïnvloeden.

Een case hoeft niet duur te zijn, maar ik zie nog steeds veel mensen die een build van bijvoorbeeld 1000 in een 30 euro behuizing stoppen, dat is zonde want er zijn zat "onder 100 euro" cases die beter zijn, plus zijn de iets duurdere behuizingen vaak beter gebouwd en makkelijker om erin te werken.

of nog erger ze stoppen een crappy voeding erin

• IntegraDC2
Renzzie schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:52:
Je mocht je toch echt meer verdiepen in de materie voordat je ons advies kunt krijgen.
De vraag die je stelt is zo algemeen als: 'welke auto moet ik kopen'. Per persoon en per doel totaal verschillend. Dus voordat je je wensen helder hebt kunnen we je simpelweg niet helpen.
daarom heb ik aangegeven wat ik al wel en niet wilt? bedoeling is gamen, niet groter dan en ergonomisch gebruik, wellicht niet zo uitgebreid als de meeste vraagstukken maar daar stel in de post voor op om algemeen advies en ' ervaringen' in te winnen, maar wellicht zijn forums niet wat ze geweest zijn :(
Mizgala28 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:37:
[...]

Het kan, een case met slechte airflow zorgt voor onnodig veel warmte, dat weer zorgt ervoor dat je componenten te warm blijven en worden en dat dus kan je prestaties beïnvloeden.

Een case hoeft niet duur te zijn, maar ik zie nog steeds veel mensen die een build van bijvoorbeeld 1000 in een 30 euro behuizing stoppen, dat is zonde want er zijn zat "onder 100 euro" cases die beter zijn, plus zijn de iets duurdere behuizingen vaak beter gebouwd en makkelijker om erin te werken.

of nog erger ze stoppen een crappy voeding erin
beetje offtopic wordt het nu maar tja, er zijn vele meningen en er zal altijd een baas boven baas principe blijven, ik ga mijn mening niet opdringen wat veel graag doen, de build is sterk en meer dan stabiel.
de temperaturen zijn erg goed te handhaven bij volle belasting. er zit een goede vrije flow in de kast en zou evt met een topfan kunnen worden verbeterd maar is lang niet nodig.

• Renzzie
IntegraDC2 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:49:
[...]

daarom heb ik aangegeven wat ik al wel en niet wilt? bedoeling is gamen, niet groter dan en ergonomisch gebruik, wellicht niet zo uitgebreid als de meeste vraagstukken maar daar stel in de post voor op om algemeen advies en ' ervaringen' in te winnen, maar wellicht zijn forums niet wat ze geweest zijn :(
Wellicht zijn de gebruikers niet meer wat ze geweest zijn.
Makkelijk om naar anderen te wijzen, terwijl je hier de hand toch echt in eigen boezem moet steken.
Er zijn tal van links en informatie gegeven om te beginnen. Wij weten niet wat voor jouw belangrijk is. Dit moet jij voor jezelf beslissen. Want laten we eerlijk zijn, is het nu echt zo moeilijk om zoiets op te stellen?

Oftewel nogmaals wat huiswerk, bepaal voor jezelf wat voor:
  • Resolutie je wilt
  • De grootte van het beeldscherm
  • Wat je eisen zijn mbt refresh rate
  • wat je budget is
Als je dat op orde hebt kunnen we je gericht advies geven.

Mocht je hier allemaal geen zin in hebben adviseer ik je de pricewatch: Gigabyte Aorus AD27QD Zwart .
Heb ikzelf ook en is een prachtig scherm.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:40
IntegraDC2 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:49:
[...]

beetje offtopic wordt het nu maar tja, er zijn vele meningen en er zal altijd een baas boven baas principe blijven, ik ga mijn mening niet opdringen wat veel graag doen, de build is sterk en meer dan stabiel.
de temperaturen zijn erg goed te handhaven bij volle belasting. er zit een goede vrije flow in de kast en zou evt met een topfan kunnen worden verbeterd maar is lang niet nodig.
Ik had het puur over een gesloten case kiezen, want ik zie niet eens je build in de topic qua specs.

Daarnaast is wat ik zei geen mening maar een feit, je kan iedere kast kiezen die er bestaat maar als de airflow slecht is zal dat invloed hebben op de temperatuur en als je het te bont maakt ook je performance.

Ik zei nooit dat jouw kast slecht is, ik zie again jouw build niet eens in de topic, ik antwoordde puur op je stelling of een kast invloed kan hebben op je performance.
IntegraDC2 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:01:
Goedendag,

Via deze weg wil ik vragen om advies betreefend een monitor passend bij mijn build, over dit deel van gaming heb ik geen ervaring en vraag daarom ook om asvies en ervaringen van anderen.

De artikelen hierboven zijn onderdeel van mijn gemaakte build (sorry als ik dit verkeerd heb bijgevoegd).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
voornamelijk Gamen en films kijken

Wat mag het systeem gaan kosten?
nader te bepalen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
zelf kijk ik graag naar de modellen van Samsung en Acer maar sta er vrij open in.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik zit aan een vrij standaard bureau, hoogte verstelling zou erg fijn zijn.
kwa diameter geen idee, op dit moment gebruik ik een 22inch monitor, 24 zou mee netjes lijken? 27 wellicht te groot?
Een scherm met mooi kleuren echtheid is altijd goed maar dat is al snel met LED verwacht ik.

Ga je overklokken?
mogelijk basic overclocken (lijkt op dit moment verre van nodig)

Wat verwacht je van ons?
goed advies is welkom, ik hoor graag andere ideeen
Dit is je openingspost, je hebt het over artikelen hierboven dus tenzij je post achteraf hebt aangepast en dat weg had gehaald zie ik niks qua je build.

Qua scherm heeft men hier al genoeg gezegd zie ik, daar heb ik niks aan toe te voegen.

[ Voor 63% gewijzigd door Mizgala28 op 12-12-2019 15:16 ]

• IntegraDC2
Ja mijn post is verplaatst en daarmee is wat informatie aan verloren gegaan. Ik ben niet bekend op dit forum en waar alles vandaan kan worden gehaald kwa layout.

Maargoed het is al verre van on topic. Ik vroeg naar mensen met eigen ervaringen en meningen wat betreft een gaming monitor. Voor de doorverwijzing kan ik ook naar de paradigit.

Ik hoopt op een vriendelijker benadering betreft advies. Bedankt...

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
Het advies is dus om dit topic te lezen om te helpen bepalen wat je wil:
*Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?

• IntegraDC2
Ik adviseer beter te lezen. Ik vraag om ervaringen.
Sluit dit topic maar graag.

• Renzzie
IntegraDC2 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:12:
Ik adviseer beter te lezen. Ik vraag om ervaringen.
Sluit dit topic maar graag.
Ik adviseer je om je huiswerk beter te doen. Voor ervaringen bestaat de zoekknop.
We zijn niets als vriendelijk voor je geweest en nog speel je het gekrenkte mannetje.
Puur om algemene ervaringen vragen slaat nergens op omdat de markt zo giga groot is. Beter is om te vragen naar ervaringen met curved, 28 inch, 144hz TN panelen. Maar nee, je weet niets dus je wilt alles voorgekauwd hebben. Gewoon laks dus.

Laatste tip van het huis: rtings.com heeft prachtig mooie reviews voor o.a. monitoren.

Graag tot de volgende keer als je meer inzet toont en een stukje zelfreflectie hebt gehad!

• IntegraDC2
Als je niks positief te melden hebt zeg dan gewoon niets en laat de moderator bepalen of mijn "open vraag" niet is toegestaan.

Erg volwassen opgelost.
Pagina: 1