Edit:
Gezien de reacties hier en op andere plaatsen nav mijn vraag heb ik besloten om toch voor een IPS panel te gaan. Zelfde wensen, alleen iets hoger budget. Maximale budget is bijgesteld naar 700 euro. Mijn oog is onder andere gevallen op deze monitor: pricewatch: Gigabyte Aorus AD27QD Zwart
Deze komt o.a. bij Rtings.com als zeer goed naar voren.
Goede keuze of is een andere IPS monitor toch beter?
Ik zoek een?
Nieuwe monitor. Heb nu vanuit vroeger nog een oud pricewatch: BenQ G2420HD Zwart schermpje en het is inmiddels al ruim tijd voor een upgrade.
Mijn wensen heb ik inmiddels redelijk in kaart kunnen brengen:
Ik wil graag maximaal €500 uitgeven. Het gaat echter om een mooie prijs/kwaliteit verhouding. Minder mag natuurlijk altijd.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur. Wel zit ik niet te wachten op een over de top game scherm. Een ietswat game uiterlijk mag wel, maar RGB kermis festijn hoef ik niet.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals aangegeven voor alledaags gebruik en gamen. Dit gaat in combinatie met onderstaand systeem. Mocht mijn videokaart een te grote bottleneck blijken ga ik ook over tot het upgrade hiervan. Ik denk dan bijv. aan een GTX 1660TI of een RTX 2060
Mijn vraag
Als ik bovenstaande in de pricewatch in vul en hier en daar het e.e.a. in filter kom ik tot onderstaande schermen:
https://tweakers.net/pric...321;779461;560187;464015/
Nu lijkt mij de pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood hier de beste keuze. Dit scherm is echter al een stukje ouder. Is dit nog steeds een goede/verstandige keuze? Of is dit scherm inmiddels voorbijgestreefd door betere uitvoeringen?
Zie edit bovenaan
Alvast bedankt voor de hulp!
Gezien de reacties hier en op andere plaatsen nav mijn vraag heb ik besloten om toch voor een IPS panel te gaan. Zelfde wensen, alleen iets hoger budget. Maximale budget is bijgesteld naar 700 euro. Mijn oog is onder andere gevallen op deze monitor: pricewatch: Gigabyte Aorus AD27QD Zwart
Deze komt o.a. bij Rtings.com als zeer goed naar voren.
Goede keuze of is een andere IPS monitor toch beter?
Ik zoek een?
Nieuwe monitor. Heb nu vanuit vroeger nog een oud pricewatch: BenQ G2420HD Zwart schermpje en het is inmiddels al ruim tijd voor een upgrade.
Mijn wensen heb ik inmiddels redelijk in kaart kunnen brengen:
- 27" of 28" scherm
- Een resolutie van 2560x1440 (Quad HD) lijkt me mooi. 4K schermen zijn op dit moment nog verschrikkelijk duur. Aangezien ik tzt ook nog een nieuwe betaalbare videokaart wil halen lijkt deze resolutie een mooie tussenstap.
- Refresh Rate van 144hz
- Lage response tijd, gezien ik toch regelmatig game.
- Niet gebogen
- Lichte voorkeur voor een TN scherm, maar dit komt voornamelijk door de snellere response tijden en de gemiddeld scherpere prijzen. Mocht iemand echter een goed IPS/VA scherm weten dat past in de wensen sta ik daar zeker voor open.
Ik wil graag maximaal €500 uitgeven. Het gaat echter om een mooie prijs/kwaliteit verhouding. Minder mag natuurlijk altijd.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur. Wel zit ik niet te wachten op een over de top game scherm. Een ietswat game uiterlijk mag wel, maar RGB kermis festijn hoef ik niet.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals aangegeven voor alledaags gebruik en gamen. Dit gaat in combinatie met onderstaand systeem. Mocht mijn videokaart een te grote bottleneck blijken ga ik ook over tot het upgrade hiervan. Ik denk dan bijv. aan een GTX 1660TI of een RTX 2060
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 211,75 | € 211,75 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | BenQ G2420HD Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Z323 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Gaming Sabre Optical RGB | € 42,99 | € 42,99 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 121,- | € 121,- |
| 1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 136,37 | € 136,37 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 102,85 | € 102,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 674,86 | |
Mijn vraag
Als ik bovenstaande in de pricewatch in vul en hier en daar het e.e.a. in filter kom ik tot onderstaande schermen:
https://tweakers.net/pric...321;779461;560187;464015/
Nu lijkt mij de pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood hier de beste keuze. Dit scherm is echter al een stukje ouder. Is dit nog steeds een goede/verstandige keuze? Of is dit scherm inmiddels voorbijgestreefd door betere uitvoeringen?
Zie edit bovenaan
Alvast bedankt voor de hulp!
[ Voor 4% gewijzigd door Renzzie op 09-04-2019 08:03 ]