Monitor advies gevraagd - max €500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-01 13:13
Edit:
Gezien de reacties hier en op andere plaatsen nav mijn vraag heb ik besloten om toch voor een IPS panel te gaan. Zelfde wensen, alleen iets hoger budget. Maximale budget is bijgesteld naar 700 euro. Mijn oog is onder andere gevallen op deze monitor: pricewatch: Gigabyte Aorus AD27QD Zwart
Deze komt o.a. bij Rtings.com als zeer goed naar voren.

Goede keuze of is een andere IPS monitor toch beter?

Ik zoek een?
Nieuwe monitor. Heb nu vanuit vroeger nog een oud pricewatch: BenQ G2420HD Zwart schermpje en het is inmiddels al ruim tijd voor een upgrade.
Mijn wensen heb ik inmiddels redelijk in kaart kunnen brengen:
  • 27" of 28" scherm
  • Een resolutie van 2560x1440 (Quad HD) lijkt me mooi. 4K schermen zijn op dit moment nog verschrikkelijk duur. Aangezien ik tzt ook nog een nieuwe betaalbare videokaart wil halen lijkt deze resolutie een mooie tussenstap.
  • Refresh Rate van 144hz
  • Lage response tijd, gezien ik toch regelmatig game.
  • Niet gebogen
  • Lichte voorkeur voor een TN scherm, maar dit komt voornamelijk door de snellere response tijden en de gemiddeld scherpere prijzen. Mocht iemand echter een goed IPS/VA scherm weten dat past in de wensen sta ik daar zeker voor open.
Wat is je budget?
Ik wil graag maximaal €500 uitgeven. Het gaat echter om een mooie prijs/kwaliteit verhouding. Minder mag natuurlijk altijd.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur. Wel zit ik niet te wachten op een over de top game scherm. Een ietswat game uiterlijk mag wel, maar RGB kermis festijn hoef ik niet.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals aangegeven voor alledaags gebruik en gamen. Dit gaat in combinatie met onderstaand systeem. Mocht mijn videokaart een te grote bottleneck blijken ga ik ook over tot het upgrade hiervan. Ik denk dan bijv. aan een GTX 1660TI of een RTX 2060

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 211,75€ 211,75
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silencio 352€ 59,90€ 59,90
1BenQ G2420HD Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech Z323€ 0,-€ 0,-
1Corsair Gaming Sabre Optical RGB€ 42,99€ 42,99
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 121,-€ 121,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair RM550x€ 136,37€ 136,37
1Samsung 850 EVO 500GB€ 102,85€ 102,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 674,86

Mijn vraag
Als ik bovenstaande in de pricewatch in vul en hier en daar het e.e.a. in filter kom ik tot onderstaande schermen:
https://tweakers.net/pric...321;779461;560187;464015/
Nu lijkt mij de pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood hier de beste keuze. Dit scherm is echter al een stukje ouder. Is dit nog steeds een goede/verstandige keuze? Of is dit scherm inmiddels voorbijgestreefd door betere uitvoeringen?

Zie edit bovenaan

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door Renzzie op 09-04-2019 08:03 ]

Alle reacties

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 15:31

waseland

War... war never changes

Ik heb laatst de pricewatch: MSI Optix MPG27CQ Zwart gehaald en ben er prima tevreden over! Heb zelf een GTX 1070. En het VA panel heeft de beste tussenweg na mijn mening.

En RGB natuurlijk! s/ Je hebt ook een niet-RGB variant maar die is natuurlijk een stuk trager /s

EDIT:
In de reviews is er iemand die aangeeft dat Gsync niet werkt, bij mij wel.

[ Voor 10% gewijzigd door waseland op 05-04-2019 13:37 ]

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
waseland schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:35:
Ik heb laatst de pricewatch: MSI Optix MPG27CQ Zwart gehaald en ben er prima tevreden over! Heb zelf een GTX 1070. En het VA panel heeft de beste tussenweg na mijn mening.

En RGB natuurlijk! s/ Je hebt ook een niet-RGB variant maar die is natuurlijk een stuk trager /s

EDIT:
In de reviews is er iemand die aangeeft dat Gsync niet werkt, bij mij wel.
Dat is mijn review en ik doelde op G-Sync Compatible met grote C. Kleine c heeft hij wel maar dat is elke freesync monitor. G-Sync Compatibility met grote C is het keurmerk van NVIDIA. Ik heb het scherm besteld rond het moment dat MSI een lijstje online gooide dat het GSC is maar die hebben ze later weer weggehaald.

Overigens is de kwaliteit van het scherm enorm verschillend. Sommige schermen zijn een drama, net zoals de support van msi als er iets mis is. Die van mij was een regelrechte drama. Compleet kwadrant van het scherm had dode subpixels of wat dan ook. De pixel rows waren om en om 25% brightness wat een ouderwats raster effect gaf. Onacceptabel in 2019 als je het mij vraagt. Ook had het scherm enorme ghosting waarbij de geadverteerde response times alleen mogelijk zijn met hoogste overdrive waarbij freesync (en dus gsync) niet meer werkt.
Dus voor pak een beet 450 euro op de gok een scherm kopen die een hoog RMA ratio heeft is niet verstandig imo.

Ik zoek sindsdien nog steeds naar een 1440p 144hz scherm van 27 inch groot 1ms MPRT + freesync. Maar er zijn er gewoon te weinig die ook nog goed zijn en al die specs tegelijk waar kunnen maken.

De technologie is er eigenlijk nog niet voor goede schermen met die specs.

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-01 09:17
De optix zou ik persoonlijk afraden, veel te veel motion blur.

Huidige Pc

• Renzzie
Dank voor de reacties alleen. Curved zit ik om eerlijk te zijn niet op te wachten.
Heb ook wat overige reviews gelezen en de MPG27CQ komt er gemiddeld gezien niet als topper uit. Die gaat 'm helaas dus niet worden.

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-01 13:34
Ik heb de pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood wat een 27" 1440p 144hz monitor is. Het is een TN paneel en ben met de prestaties qua snelheid absoluut tevreden. Echter, ik weet niet of ik hetzelfde scherm zou kopen als ik deze keus nog een keer moest maken.

Ik zou nu misschien eerder kijken naar VA of IPS omdat ik meer waarde hecht aan de betere kleurweergave en kijkhoeken (ik kwam van een 23" 1080p 60hz IPS). Verder heeft deze monitor nogal een aparte anti-reflective coating waardoor het scherm een beetje 'blurry' aanvoelt ondanks de hoge resolutie. Dit is trouwens alleen (redelijk) goed te zien op wat lagere helderheid en bijvoorbeeld witte achtergronden. Als ik echt ingame zit valt het me eigenlijk nooit op.

Verder heeft deze monitor dan wel weer FreeSync ondersteuning met ook G-Sync ondersteuning wat dan wel weer erg prettig is. Ik zie nu dat deze monitor in de pricewatch €399 is, dus dat is eigenlijk wel een hele mooie prijs.

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-12-2025
pricewatch: Acer Nitro VG271UP Zwart

of
pricewatch: Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart

Kan je nog ff kijken, dell zou mijn voorkeur hebben.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Wat voor soort games speel je?
Voor een groot aantal recente games gaat je processor geen 144fps+ draaien.

• Renzzie
Dank voor je suggesties. Ik zie echter geen Dell staan in je suggesties? :Y)
mitsumark schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:11:
Wat voor soort games speel je?
Voor een groot aantal recente games gaat je processor geen 144fps+ draaien.
Op dit moment speel ik het meeste Apex Legends.
Ook speel ik wat dead cells, Team parkitect en af en toe een verdwaalde strategy game.

Ik ben me ervan bewust dat mijn systeem aan de wat oudere kant is. Mijn huidige monitor heb ik echter ook al 10 jaar, ik zie het dus ook als een investering in mijn toekomstige systeem.

Gezien de reacties hier en op andere plaatsen nav mijn vraag heb ik besloten om toch voor een IPS panel te gaan. Zelfde wensen, alleen iets hoger budget. Maximale budget is bijgesteld naar 700 euro. Mijn oog is onder andere gevallen op deze monitor: pricewatch: Gigabyte Aorus AD27QD Zwart
Deze komt o.a. bij Rtings.com als zeer goed naar voren.

Goede keuze of is een andere IPS monitor toch beter?

[ Voor 6% gewijzigd door Renzzie op 09-04-2019 08:04 ]

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 20:54
kies een iiyama, goede schermen voor een acceptabele prijs.

pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart
pricewatch: Iiyama G-Master GB2888UHSU Zwart

TN+4K+niet gebogen+ 1MS.. (vooral die 2e dus)

• Renzzie
Reloader schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:31:

De eerste is echter een TN, terwijl ik nu op zoek ben naar een IPS.
De tweede heeft slechts 60hz, en geen 144hz.

Dank voor de suggesties, maar helaas dus niet meer wat ik zoek.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Reloader schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:31:

Hoe is dit, aan de hand van z'n eisen (144hz, 1440p) een goede monitor dan?

@Renzzie met jou eisen kom ik bij de pricewatch: ViewSonic XG2703-GS Zwart even wat andere reviews door spitten, hier op tnet weinig gereviewd, zelf geen ervaring mee.

[ Voor 18% gewijzigd door millman op 09-04-2019 08:46 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 20:54
millman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:37:
[...]

Hoe is dit, aan de hand van z'n eisen (144hz, 1440p) een goede monitor dan?

@Renzzie met jou eisen kom ik bij de pricewatch: ViewSonic XG2703-GS Zwart even wat andere reviews door spitten, hier op tnet weinig gereviewd, zelf geen ervaring mee.
geeft aan quad hd voldoende is, omdat hij 4k te duur vindt met dit scherm past 4k in het budget geen 144hz. Kiezen of delen.

• Renzzie
Ik heb inmiddels de pricewatch: Gigabyte Aorus AD27QD Zwart besteld.
Zal laten weten of deze bevalt. Ben erg benieuwd!

• Wazzaahhh
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik volgde dit topic een beetje, want ik sta voor hetzelfde probleem. ik ben benieuwd hoe je dit scherm vind :)

Xbox id: DHV Whitebird

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-12-2025
Renzzie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:01:
[...]

Dank voor je suggesties. Ik zie echter geen Dell staan in je suggesties? :Y)
Oh woeps, my bad... de Samsung bedoel ik

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Renzzie schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:31:
Ik heb inmiddels de pricewatch: Gigabyte Aorus AD27QD Zwart besteld.
Zal laten weten of deze bevalt. Ben erg benieuwd!
Oef ik zat ook al te staren naar dat scherm vanwege de specs en heb wel redelijke dingen gehoord. Behalve een beetje misleidende reclame schijnt het een goed scherm te zijn. (Misleidend want de bezels op de plaatjes zijn veel kleiner dat in het echt)
Pagina: 1