hmr schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:57:
[...]
doe een goed bod en we komen er wel uit
@
Hackus - mijn valide vraag blijft, waarom zou jij (ik neem jou even als voorbeeld) nog hoger bieden dan mijn minimumprijs als die acceptabel is voor jou. Als ik de waarheid spreek ga ik niet lager, en jij hoeft niet hoger.
Zie mijn eerdere voorbeeld. Je hebt 125,- in gedachten en vraagt €140,-
Ik vraag; wat is je uiterste prijs. Dan zeg jij mijn vraagprijs. onderhandeling doos, want ik wil wat lager.
Zeg jij; €130 zo ophalen of ex vzk.
Dan kun je onderhandelen om op de 125,- uit te komen, of dicht daarbij in de buurt.
Jij vraagt €140,- maar wil geen vraag van minimale prijs, maar wel een bod. Dat is een ander methode om bij elkaar te komen. Neemt niet je initiële vraag weg. waarom mensen een uiterste/minimale prijs aan je vragen.
Dat is nu toch wel duidelijk.
Vaste prijs 140,- = niet aan te morren, dit of niet.
Vraagprijs = bod doen of vragen om minimale/uiterste prijs, en vanuit daar onderhandelen.
@
begintmeta een vraagprijs trekt je interesse. (ik ben van plan om dicht in de buurt van die prijs te komen.
Zo niet, moet je verder kijken. Je moet niet verwachten dat iemand vraagt om minimale prijs, dat er dan de helft vanaf gaat.
[
Voor 9% gewijzigd door
Hackus op 09-12-2019 16:18
]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.