Daarom breng ik spullen nog liever naar het milieupark, dan dat ik ze verkoop. Maar zet het maar eens op gratis, dan komen ze als strontvliegen op je advertentie op af
Het is echt niet meer leuk om je zooi op internet te verkopen: want de ene heeft een ziek broertje, de andere is te lui om te werken en leeft van de bijstand. En zo krijg je altijd wel van die zielige verhalen.
Afhankelijk van de waarde van iets, kies ik liever eieren voor mij geld: probeer maar eens een auto te verkopen, dan wens ik je veel plezier. Daarom heb ik mijn oude auto voor € 50 ingeruild, waarna de zogenaamde liefhebbers beledigd waren waarom ik een Peugeot 205 eventjes voor € 50 inruilde terwijl zij ook mij nog wel € 150 gegeven hadden
Echter de praktijk is dat je te maken krijgt met hele lastige mensen: van die types die in de schuldsanering zitten en je vragen, of je de auto niet vast kunt houden. En zelfs niet eens € 100 kunnen betalen, waarna ze beledigd zijn dat de auto uiteindelijk toch nog voor € 150 verkocht wordt
( real story, mijn ouders hadden de Peugeot 106 van mij gratis gekregen en wilde daar geen onderhoud insteken. Dus toen er problemen met de benzinepomp waren, moest die auto zo snel mogelijk weg en zodoende een lage prijs i.v.m. de defecte benzinepomp. Wel hebben ze 1.5 jaar in gereden met minimale kosten.)
De instelling van particulieren is gewoon erg veranderd de afgelopen jaren: ze willen het liefste alles gratis hebben en uiteraard dien je het ook nog even langs te brengen
Maar de vraag van TS: dan noem je gewoon de prijs die jij ervoor wilt hebben. En sowieso altijd een hogere prijs als vraagprijs instellen, omdat je anders geen onderhandelingsruimte laat.
[
Voor 9% gewijzigd door
Anoniem: 1068241 op 09-12-2019 12:11
]