Ik kon me vandaag wel op mijn kop slaan bij deel 1, ik kreeg iedere keer het foute antwoord uit, op een gegeven moment zoveel variaties geprobeerd dat ik niet meer wist wat de goede oplossing was. Ik heb uiteindelijk 'gecheat' door iemand zijn anders zijn oplossing te pakken en mijn input te gebruiken, om te kijken wat de goede waarde moest zijn (heb de waarde pas ingevuld toen ik ook in mijn applicatie de uitkomst kreeg). De uitkomst van de andere implementatie bleek zover van mijn antwoord af te liggen dat ik beide maar naast elkaar heb laten lopen om te kijken wat de plaatjes waren die eruit kwamen (en waar mijne de mist inging).
Wat bleek nu,
spoiler:de IntCodeVM van mij heeft een Stack<long> als "outputbuffer". Onderdeel van een stack is natuurlijk dat het een FILO buffer is, terwijl ik in mijn code ervanuit ging dat het een FIFO buffer aan het gebruiken was.... Oftwel, mijn "camerabeeld" was geflipped en gemirrored waardoor de X * Y berekening dus ook mis ging...
Een simpele Reverse() en
daarna werkte mijn versie ook.
Ben wel een beetje klaar met die IntCode opdrachten, denk dat die van overmorgen wel een IntCode applicatie zal zijn die te traag loopt als je hem in de VM draait, waardoor je zelf door de instructies moet gaan spitten om te kijken wat het ding nu aan het doen is en daar een applicatie voor schrijven ipv de VM te gebruiken
[
Voor 13% gewijzigd door
ThaStealth op 17-12-2019 14:46
]