Game pc 850 max gebaseerd op BBG september

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timona
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-03 08:30
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil het systeem voornamelijk gebruiken om te gamen. Met name games zoals totalwar, cities skylines, planet zoo, the witcher 3. Een aantal CPU intensieve games

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

De max prijs is 850 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Qua randapparatuur ben ik compleet

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik heb al een GPU gekocht, de XFX Radeon RX 5700 DD BOOST UP ULTRA 8GB, op aanraden van een ander gestart topic.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Zolang het geen stofzuiger is ben ik tevreden

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Een systeem waar ik een aantal jaar mee vooruit kan zonder te veel gedoe met droppende FPS. Zoals ik al aangaf in de titel neem ik veel over van de BBG september van 800e. Op basis van wat ik zojuist heb verteld, zouden jullie nog aanpassingen doen in die lijst? Rekening houdend met dat ik al een GPU heb gekocht?

Bedankt! Mocht er meer info nodig zijn van mijn kant hoor ik dat graag. Wellicht is het duidelijk dat ik geen expert ben op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timona
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,60€ 74,60
1BehuizingenBitFenix Comrade Zwart€ 33,-€ 33,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 66,99€ 66,99
1VoedingenGigabyte B700H€ 49,95€ 49,95
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 512GB€ 69,65€ 69,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 459,19

Dit is wat ik nu heb bedacht, moet er meer bij/aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Die voeding heb je zelf verzonnen? Die kan je beter aanpassen naar de pricewatch: Corsair TX550M V2 of nog betere pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W.

De rest is eigenlijk wel prima. Hier heb je een prima gamebak mee. Uiteraard zijn er persoonlijke voorkeuren, dus wacht vooral tot anderen reageren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timona
br00ky schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:34:
Die voeding heb je zelf verzonnen? Die kan je beter aanpassen naar de pricewatch: Corsair TX550M V2 of nog betere pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W.

De rest is eigenlijk wel prima. Hier heb je een prima gamebak mee. Uiteraard zijn er persoonlijke voorkeuren, dus wacht vooral tot anderen reageren :).
De voeding was een eigen idee inderdaad, betrapt haha. Ik dacht waarom niet meer watt, is er een reden om minder te nemen?

[ Voor 18% gewijzigd door Timona op 25-11-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Vermogen zegt niet zoveel. Je moet vooral naar de kwaliteit kijken. Wil je het naadje van de kous weten, kijk vooral in Voeding advies en informatie topic - Deel 34. De topicstart van dat topic is een aanrader.

Kort gezegd: kwaliteit is belangrijker dan vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timona
Thanks! Is het nog nodig om een extra koeling erin te zetten of is dat overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:02

YES

Moderator General Chat
Timona schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:38:
Thanks! Is het nog nodig om een extra koeling erin te zetten of is dat overkill?
Ik zou gewoon eerst lekker de stock koeler proberen. Als het te warm wordt is er vaker iets anders aan de hand dan dat de koeler niet goed is. Als het teveel lawaai maakt kan je altijd nog een andere koeler overwegen. (je doelt op CPU koeler toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De case komt maar met 1 fan, dus dan is het sowieso slim om er één extra te nemen. Aan de andere kant kan je dan ook gewoon een kast nemen die er al twee heeft zoals de pricewatch: Fractal Design Focus G Mini.

De processor heeft al een koeler, dus dat hoeft niet per se. Mocht je iets stillers willen, dan kan dat natuurlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timona
YES schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:41:
[...]

Ik zou gewoon eerst lekker de stock koeler proberen. Als het te warm wordt is er vaker iets anders aan de hand dan dat de koeler niet goed is. Als het teveel lawaai maakt kan je altijd nog een andere koeler overwegen. (je doelt op CPU koeler toch?)
Dank voor je antwoord, ik bedoel een extra fan/koeling voor de kast in het algemeen. Of kan dat niet? Zoals ik al aangaf een leek op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Je kunt voor drie tientjes meer een zuinigere Ryzen 3600 overwegen die iets beter presteert voor gaming, en snel genoeg is voor je GPU.

Ook zou ik eerder die voeding van @Brooky nemen, 450W zou genoeg moeten zijn voor een 3600+5700, als je er verder niet absurd veel aanhangt. Er bestaat ook een 550W versie van, mocht je in de toekomst upgraden naar spul wat iets meer power trekt.

Die case heeft zo te zien alleen een fan-out aan de achterkant, Ik zou eerder de Fractal Design Focus G Mini nemen, die heeft al twee redelijke intake-fans a/d voorkant. Maar misschien zijn die leds en het venster te bling voor je. Verder zou je nog een extra fan-out kunnen overwegen bij die kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timona
br00ky schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:42:
De case komt maar met 1 fan, dus dan is het sowieso slim om er één extra te nemen. Aan de andere kant kan je dan ook gewoon een kast nemen die er al twee heeft zoals de pricewatch: Fractal Design Focus G Mini.

De processor heeft al een koeler, dus dat hoeft niet per se. Mocht je iets stillers willen, dan kan dat natuurlijk altijd.
Thanks! Ik heb bewust voor een grote kast gekozen, ik dacht dat is makkelijker met bouwen en hij staat toch op de grond. Zijn er voordelen aan een kleine kast behalve looks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je de tekst leest, snap je waarom ik deze case heb genomen. Er zijn uiteraard ook gewoon ATX cases met 2 fans. Ik heb me vooral gebaseerd op ongeveer dezelfde prijs als jouw keus.

[ Voor 48% gewijzigd door br00ky op 25-11-2019 15:48 ]

Pagina: 1