Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een systeem voor een vriend die VR games wil spelen (liefst op hoge settings), specifiek voor Valve Index. Naast gamen geen specifieke, zware toepassingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond €1500.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb me gebaseerd op de Best Buy Guides, dit forum en op reviews op internet :-)
* CPU: Aangezien het voor gaming is, denk ik dat een Ryzen 5 volstaat. Ik ben voor de 3600 gegaan omdat dit de nieuwste generatie is en deze zuiniger is.
* GPU: Aangezien VR games zwaar zijn en hij op hoge settings wil spelen, ben ik voor de zwaarste kaart gegaan die binnen het budget past, een 2080 Super (deze variant kreeg goede reviews qua geluid/koeling).
* Voeding: Ik heb berekend dat ~ 500W zou moeten volstaan, vandaar de keuze voor een voeding van 560W. Deze specifiek werd aangeraden door -The_Mask- in het voedingentopic (Voeding advies en informatie topic - Deel 34).
* Overige onderdelen: Op basis van BBG/voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik tracht een vrij stil systeem samen te stellen wat ook goed koelt.
Ga je overklokken?
Geen overclocking.
Wat verwacht je van ons?
Een controle van de onderdelen. Is alles compatibel? Kan ik beter ergens een ander onderdeel kiezen?
Een systeem voor een vriend die VR games wil spelen (liefst op hoge settings), specifiek voor Valve Index. Naast gamen geen specifieke, zware toepassingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond €1500.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb me gebaseerd op de Best Buy Guides, dit forum en op reviews op internet :-)
* CPU: Aangezien het voor gaming is, denk ik dat een Ryzen 5 volstaat. Ik ben voor de 3600 gegaan omdat dit de nieuwste generatie is en deze zuiniger is.
* GPU: Aangezien VR games zwaar zijn en hij op hoge settings wil spelen, ben ik voor de zwaarste kaart gegaan die binnen het budget past, een 2080 Super (deze variant kreeg goede reviews qua geluid/koeling).
* Voeding: Ik heb berekend dat ~ 500W zou moeten volstaan, vandaar de keuze voor een voeding van 560W. Deze specifiek werd aangeraden door -The_Mask- in het voedingentopic (Voeding advies en informatie topic - Deel 34).
* Overige onderdelen: Op basis van BBG/voorkeur.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 191,- | € 191,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450-A Pro Max | € 92,50 | € 92,50 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio | € 825,- | € 825,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 37,49 | € 37,49 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 30,- | € 30,- |
| 1 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm | € 9,06 | € 9,06 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 69,99 | € 69,99 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 99,05 | € 99,05 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 106,26 | € 106,26 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.530,30 | ||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik tracht een vrij stil systeem samen te stellen wat ook goed koelt.
Ga je overklokken?
Geen overclocking.
Wat verwacht je van ons?
Een controle van de onderdelen. Is alles compatibel? Kan ik beter ergens een ander onderdeel kiezen?