Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelfbouw game pc rond de €1500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Selvh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-11 08:52
Hallo mensen ik ben opzoek naar wat informatie, tips en adviezen! :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hem gaan gebruiken voor het gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC mag ronde €1500 gaan kosten, ik wil de pc rond black friday kopen dus hopen dat er nog een mooi bedrag aan korting af kan gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard: Logitech G213.
Mouse: Logitech G502
Headset: SteelSeries Artics 7 wireless
Monitor: Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard componenten voor een game PC.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale eisen/wensen, ik wil graag een game pc waar ik 3 á 4jaar mee heen kan zonder een upgrade uit te voeren.

Ga je overklokken?
ik ga me niet bezighouden met overclocken

Ook ben ik opzoek naar een 2e monitor.
De monitor dit ik op dit moment in gebruik heb zou ik als 2nd monitor willen gebruiken en hiernaast zou ik een nieuwe willen aanschaffen, graag:
- 27 inch
- 2560x1440
- 144 Hz
- Freesync of G-sync(compatible). Ik weet ong wat het inhoudt maar weet nog niet wat nou beste en slimste is om te nemen.
- kosten ongeveer €350

Eigen gemaakte build:
Misschien een goed alternatief voor de SSD en HDD?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 331,-€ 331,-
1MoederbordenMSI MPG X570 Gaming Plus€ 179,99€ 179,99
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G€ 554,90€ 554,90
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 54,90€ 54,90
1BehuizingenNZXT H510 Zwart€ 74,90€ 74,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 72,90€ 72,90
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 102,50€ 102,50
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 161,-€ 161,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.537,85

Alle reacties

• JohnnyDon
  • Laatst online: 12-11 10:11
Ik zou de SSD veranderen voor de pricewatch: XPG SX8200 Pro 1TB
Die is goedkoper en heeft snellere read/write

• JohnnyDon
Selvh schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:20:

- Freesync of G-sync(compatible). Ik weet ong wat het inhoudt maar weet nog niet wat nou beste en slimste is om te nemen.
Om het heel kort te houden (want het is niet per se een decision breaker)
G-Sync (NVIDIA) en Freesync (AMD) zijn technology's om de framerate te synchroniseren met het beeldscherm en de videokaart en (niet in alle gevallen) hoort het screen tearing te voorkomen. Freesync is goedkoper en ondersteunt sindskort ook NVIDIA kaarten. ik zou d'r niet specifiek naar gaan kijken maar het sin als extraatje. Ik gebruik het namelijk ook niet eens 100% van de tijd maar switch het soms aan en uit, hangt af van het spel.

• Selvh
Top bedankt , maar wel belangrijk dat het sowieso FreeSync ondersteund?
JohnnyDon schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:28:
[...]

Om het heel kort te houden (want het is niet per se een decision breaker)
G-Sync (NVIDIA) en Freesync (AMD) zijn technology's om de framerate te synchroniseren met het beeldscherm en de videokaart en (niet in alle gevallen) hoort het screen tearing te voorkomen. Freesync is goedkoper en ondersteunt sindskort ook NVIDIA kaarten. ik zou d'r niet specifiek naar gaan kijken maar het sin als extraatje. Ik gebruik het namelijk ook niet eens 100% van de tijd maar switch het soms aan en uit, hangt af van het spel.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:31
Ik zou gaan voor een B450 moederbord. Of wil je heel graag gaan overclocken en Crossfire/SLI gaan draaien etc?

pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX bijv

Voor 100 euro minder heb je trouwens ook een 5700XT die niet veel minder presteert dan een 2070.

[ Voor 17% gewijzigd door Basekid op 22-11-2019 13:37 ]

• JohnnyDon
Selvh schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:32:
Top bedankt , maar wel belangrijk dat het sowieso FreeSync ondersteund?
[...]
Nou Freesync is van AMD dus die werkt natuurlijk het beste met AMD en zelfde geldt met Gsync en NVIDIA. Nou werkt Freesync wel met NVIDIA kaarten maar het werkt optimaal met Gsync.

Als ik jou was zou ik gewoon voor Gsync gaan sinds je een 2070 Super in je pc wilt stoppen. Maar als je een betere monitor ziet maar met Freesync is dat dus geen ramp.

• Selvh
Mijn keuze om voor de x570 te gaan is omdat ik gelezen heb dat AMD ryzen 3000 een aantal voordelen biedt, één hiervan ondersteuning van PCIe 4.0. Nu zit ik mij te bedenken dat ik mij misschien in de toekomst wel wil verdiepen in het overclocken.

Ook zou ik graag een lang tijd met dit moederbord willen doen.
Basekid schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:36:
Ik zou gaan voor een B450 moederbord. Of wil je heel graag gaan overclocken en Crossfire/SLI gaan draaien etc?

pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX bijv

Voor 100 euro minder heb je trouwens ook een 5700XT die niet veel minder presteert dan een 2070.

[ Voor 4% gewijzigd door Selvh op 22-11-2019 13:46 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:01
Ik zou 3600Mhz geheugen met een lage CAS latency (kopje CL in de pricewatch) nemen, volgens deze guide zit je dan altijd goed voor Ryzen: YouTube: Watch this BEFORE buying an AMD CPU! - Every RAM Speed Tested

Qua SSD is een 970 EVO een bewezen prima keuze, staar je niet blind op sequentiele read en write speeds, gebruik je amper tijdens het gamen.

Fractal voedingen staan niet bekend om hun kwaliteit, er zijn (veel) betere alternatieven: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Let er bij je monitor op dat Freesync en G-Sync niet altijd compatible zijn met *alle* videokaarten.
Nvidia ondersteunt wel Freesync, maar volgens mij niet op alle schermen. Om zeker te zitten, is G-Sync wel de 'veiligere' keuze. Zie je toch een pareltje met FreeSync, check online even naar ervaringen van andere gebruikers.

PCIe 4.0 levert *nu* nog niet echt veel voordelen op, vandaar dat @Basekid waarschijnlijk de B450 adviseert, scheelt gewoon geld. Aan de andere kant, als je een poosje met je systeem wil doen, is PCIe 4.0 in de toekomst misschien wel weer leuk voor bijvoorbeeld betere SSD's. Het is zeker niet een direct merkbaar voordeel.

Even niets...

• JohnnyDon
Voor een monitor heb ik jou verlangen even gebruikt om zoekresultaten te verfijnen
categorie: Monitoren

Eentje die ik wel zou durven te recommanderen is de pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood
Pagina: 1