Geforceerde identicon irritant

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:51
Geachte redactie,

Sinds een paar weken heeft iedereen een identicon. De reden zou zijn zodat het gemakkelijker is om voor gebruikers te zien dat dezelfde gebruiker een reply heeft gepost ipv dat je z'n nickname in de gaten moet houden:

"Als je geen avatar kiest wordt onderstaand "Identicon" gebruikt om andere gebruikers te helpen je te herkennen. Bijvoorbeeld om sneller te zien dat je meerdere keren reageerde in een forumtopic of bij een artikel."

Ik weet niet maar ik erger me kapot aan die dingen, ben ik de enige? Ze hebben veelal dezelfde kleuren en omdat als je door pagina's scrollt niet in één opslag kunt zien dat twee boven elkaar van elkaar verschillen qua vorm lijkt het alsof steeds dezelfde user reageert. Het werkt echt averechts wmb. Komt er een optie om die dingen uit te schakelen? Ik keek altijd gewoon naar dat rode driehoekje bij het doorscrollen van pagina's, maar dat lukt nu ook niet meer echt omdat die kleuren van die identicons heel erg afleiden.

Laat het dan iig een optie zijn zodat gebruikers zelf kunnen bepalen of ze die verwarring willen hebben of niet lijkt mij? :) Ik vind het persoonlijk echt niets toevoegen en frustreert alleen maar.

Edit: Ik zie nu dat er nog meer topics zijn die hetzelfde probleem aandragen. Excuses voor deze TS. Zal me daar in de discussie mengen.

[ Voor 6% gewijzigd door spokje op 22-11-2019 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:18
Ik heb er geen verstand van en zou niet weten hoe, maar er zal vast iemand zijn die weet hoe je hiervoor een filterregel zou kunnen aanmaken in een adblocker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:02
't kan uitgeschakeld worden met CSS.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60455374

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Haha, ik had een beetje hetzelfde. Heb al een paar keer users door elkaar gehaald o.b.v. de usericon :)

Een grotere spread in kleuren zou dit overigens wel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:48
Nee, snap de toegevoegde waarde ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Nee, je bent niet de enige:

Feature: Identicons uitschakelen als lezer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En verder loopt de discussie daarover in Rare avatar en geen gebruikersnamen

Dit heeft niets met de redactie van doen, dus dit topic doe ik op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.