Feature: Identicons uitschakelen als lezer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Ik zie graag een feature om die identicons uit te schakelen. Het lijkt af en toe wel Tetris.net ipv Tweakers.net

Als lezer zit ik hier dus totaal niet op te wachten, onoverizchtelijke bende vind ik het.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
Met deze CSS-snippets ben je er vanaf.
https://tweakers.net/inst...mcss/snippets/bekijk/468/

https://tweakers.net/inst...mcss/snippets/bekijk/476/

Liever zie ik ook een optie in de instellingen om identicons volledig uit te schakelen. Maar voor de time being voldoet dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:20
Hoe goed bedoelt ze ook zijn, moet ik vaak kijken of het niet een specifiek iemand is die reageert omdat de kleur hetzelfde is.

Maar goed, je kunt ook maar zover gaan met kleuren en vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:44
Ja, ik vind ze dus ook niets. Heb er ook maar custom CSS tegenaan gegooid. Het idee is leuk, maar het geeft mij nu meer verwarring dan eerst omdat er teveel avatars op elkaar lijken in een thread.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:40
Tjolk schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:27:
Ja, ik vind ze dus ook niets. Heb er ook maar custom CSS tegenaan gegooid. Het idee is leuk, maar het geeft mij nu meer verwarring dan eerst omdat er teveel avatars op elkaar lijken in een thread.
QFT, zeer verwarrend en onoverzichtelijk vind ik het ook.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik heb ook niet het idee dat het zijn doel bereikt. Het is nou niet dat ik al die icoontjes onthoud in een discussie en herken als iemand voor de 2e of meerdere keer heeft gereageerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vind het inderdaad ook lastig om te zien wie er precies reageert. Het idee om de verschillende gebruikers uit elkaar te houden in een topic werkt niet echt als er meerdere verschillende posters met (bijvoorbeeld) gele icons aan het posten zijn. Het werkt juist averechts, omdat ik dan toch weer moet kijken wie diegene was. Met alleen gebruikersnamen heb je dat al minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor mij werken de Identicons eigenlijk ook alleen maar averechts.
Ik heb totaal niet het idee dat ik anderen nu opeens zoveel beter kan herkennen.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 13-11-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Vince22 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:21:
[...]

QFT, zeer verwarrend en onoverzichtelijk vind ik het ook.
Wat is er aan identicons meer verwarrend dan useracounts zonder icons?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:17:
Het is ten eerste al niet echt mogelijk om veel variatie te hebben, ik heb serieus al meerdere malen dezelfde identicon gezien (weet alleen niet meer bij wie precies, ga dat niet exact bijhouden ook).

Ik ben daarnaast ook kleurenblind, dus wellicht zit het hem daar in, maar het blijft irritant om naar te kijken.
Ik heb in elk geval absoluut niet het idee dat de identicons daadwerkelijk bijdragen aan het herkennen van users, ze leiden mij eerder af...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik herken users binnen een discussie wel beter aan de hand van identicons waar er eerst geen icon stond. De info die je hiervoor had was alleen een nickname en ook die blijft beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vandaar dus de vraag om het uit te kunnen schakelen, dan kun je zelf bepalen of je identicons wilt zien of niet en is iedereen blij. :) Voor mij werken ze in elk geval niet, kan misschien aan mijn handicap liggen, maar nu werkt het voor mij gewoon niet en ziet het er gewoon te druk uit.

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 13-11-2019 20:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bor schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:17:
[...]

Serieus? Deze discussie gemist? Rare avatar en geen gebruikersnamen ;)

Rare vraag na zo'n lange tijd, negerend de discussie die er al op andere plaatsen is :?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

naitsoezn schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:31:
[...]

Rare vraag na zo'n lange tijd, negerend de discussie die er al op andere plaatsen is :?
Ik heb de andere discussies niet gevolgd. Ik ben hierin ook een gewone gebruiker. In het topic wat jij aanhaalt zie ik maar weinig onderbouwing en ook tevreden mensen to be honest.
CH4OS schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:28:
Voor mij werken ze in elk geval niet, kan misschien aan mijn handicap liggen, maar nu werkt het voor mij gewoon niet en ziet het er gewoon te druk uit.
Drukker dan wanneer iedereen zelf een avatar / icon instelt? Houdt er ook rekening mee dat sommige users die normaal een eigen avatar voeren nu tijdelijk kiezen voor de identicon.

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 13-11-2019 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@RaZ goed idee. ik ervaar het als irritant en verwarrend.
(denk aan topic met 3 deelnemers met soortgelijke blauwe 'identicons')

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bor schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:35:
In het topic wat jij aanhaalt zie ik maar weinig onderbouwing en ook tevreden mensen to be honest.
Besides the point. De discussie is daar veel relevanter dan die in dit topic opnieuw aanzwengelen door een achterhaalde vraag te stellen ;)
Ik heb de andere discussies niet gevolgd. Ik ben hierin ook een gewone gebruiker.
En om eerlijk te zijn: ook besides the point. Een willekeurig andere gewone gebruiker zou ook gewezen worden op een relevantere lopende discussie in een ander topic. Dus ipv in de aanval te gaan zou je ook kunnen zeggen: Sorry, niet gezien, ik ga daar verder >:) :> ;)
Misschien moet je je niet zo aangevallen voelen
Gewoon omkeren. Doet het vast altijd goed :Y) d:)b }:O

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 13-11-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Drukker dan wanneer iedereen zelf een avatar / icon instelt? Houdt er ook rekening mee dat sommige users die normaal een eigen avatar voeren nu tijdelijk kiezen voor de identicon.
Sterker nog, een avatar met langs vliegende wolken (was dat niet iets met Windows XP? ;)) vind ik prettiger om naar te kijken dan naar een identicon.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 13-11-2019 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

naitsoezn schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:39:
[...]

Besides the point. De discussie is daar veel relevanter dan die in dit topic opnieuw aanzwengelen door een achterhaalde vraag te stellen ;)
No offence maar hoe achterhaald is een oprechte vraag uit interesse terwijl ik in het topic wat jij aanhaalt het antwoord daar ook niet echt op lees?
En om eerlijk te zijn: ook besides the point. Een willekeurig andere gewone gebruiker zou ook gewezen worden op een relevantere lopende discussie in een ander topic. Dus ipv in de aanval te gaan zou je ook kunnen zeggen: Sorry, niet gezien, ik ga daar verder >:) :>
Ik ga niet in de aanval, ik stel een oprechte vraag omdat ik mij over de klachten verbaas en weinig andere zaken dan persoonlijke voorkeur lees. Misschien moet je je niet zo onterecht aangevallen voelen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 13-11-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

offtopic:
Excuus. Als je het echt niet ziet, dan spijt me dat voor je. Sorry voor m'n reactie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
[...]

Ik heb de andere discussies niet gevolgd. Ik ben hierin ook een gewone gebruiker. In het topic wat jij aanhaalt zie ik maar weinig onderbouwing en ook tevreden mensen to be honest.
Waarom moeten meningen onderbouwd worden over iets subjectiefs? Ik vind de identicons ook ruk. Er staan in dat topic meer dan genoeg redenen waarom voor velen de identicon geen verbetering is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Van mij mogen die identicons ook wel verdwijnen. Het leek eerst wel grappig, maar het is helemaal niet handig, omdat die dingen allemaal zo op elkaar lijken. Liever geen herkenning, dan foute herkenning wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. Nu hebben we de varianten Jansen, Janssen, Jansens en Janssens, en niet te vergeten Jensen, Jensens en Johnson die allemaal op elkaar lijken. En dan nog gewoon de variant Jan, die al sinds negentienkruik geregistreerd is en al die jaren wel gewoon een eigen icon heeft waardoor ie duidelijk herkenbaar is op een zelf gekozen manier.

Visueel is het makkelijker onderscheiden dan tekst lezen en ons brein kijkt ook eerst naar plaatjes, en dan naar tekst. Dus wat er gebeurt is meer verwarring en minder onderscheid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:34
Oh blij dat ik niet de enige ben, ik erger me kapot aan die dingen sinds ze er zijn. Had net een topic geopend, maar dat was niet nodig :) maak het iig zo dat je het uit kunt schakelen.

[ Voor 14% gewijzigd door spokje op 22-11-2019 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:41
Als iemand herkenning wil dan kan hij of zij zelf een avatar uploaden in plaats van het tonen van een volledig overbodige avatar op basis van een script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04 17:12

Deathchant

Don't intend. Do!

Voor mij heeft het ook 0 toegevoegde waarde. Toen de aankondiging kwam zag ik er wel wat in; wie is er immers niet voor een betere naam-avatar-herkenbaarheid. Maar in de praktijk ben ik echt niet beter in staat om één naam te koppelen aan één icoon door deze identicons.

Spokje....wie was dat ook alweer....oh ja die met dat blauwe opgezwollen space invader icoontje. Sylvesterrr heeft het zoontje van de space invader icoontje van Spokje....Perfect uit elkaar te houden, want de ene is blauw en de andere is rood.... Remko24, oh ja dat was die met dat bordeaux rode ninja-tetrisicoontje en natuurlijk volledig uit elkaar te houden met de overige 67998 gebruikers die een soortgelijk icoontje hebben met een andere kleur 8)7

Het lijkt me eigenlijk ook vrij logisch dat een identicon met blokjes die binnen een beperkt kadertje wat verplaatsen en van kleur veranderen niet lang blijft hangen, omdat het gewoon niet de uniekheid heeft van een échte avatar.
Dus ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat je dan beter géén avatar hebt; 1 naam alleen is in ieder geval voor mij makkelijker te onthouden dan 1 naam met een identicon die lijkt op honderden andere identicons.

Naar de moderators toe: omdat jullie geen "klachten" of "problemen" ermee hebben, wilt niet zeggen dat ze er niet zijn ;) Wat houdt jullie eigenlijk tegen om eens de thermometer erin te steken en het eens te gaan onderzoeken? Stel desnoods een enquete/poll op de frontpage op waarin jullie jullie gebruikers om feedback vragen. Misschien werkt dat beter dan bij elk topic dat hier in dit subforum aangemaakt wordt te gaan stonewallen ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1