Voor mij heeft het ook 0 toegevoegde waarde. Toen de aankondiging kwam zag ik er wel wat in; wie is er immers niet voor een betere naam-avatar-herkenbaarheid. Maar in de praktijk ben ik echt niet beter in staat om één naam te koppelen aan één icoon door deze identicons.
Spokje....wie was dat ook alweer....oh ja die met dat blauwe opgezwollen space invader icoontje. Sylvesterrr heeft het zoontje van de space invader icoontje van Spokje....Perfect uit elkaar te houden, want de ene is blauw en de andere is rood.... Remko24, oh ja dat was die met dat bordeaux rode ninja-tetrisicoontje en natuurlijk volledig uit elkaar te houden met de overige 67998 gebruikers die een soortgelijk icoontje hebben met een andere kleur
Het lijkt me eigenlijk ook vrij logisch dat een identicon met blokjes die binnen een beperkt kadertje wat verplaatsen en van kleur veranderen niet lang blijft hangen, omdat het gewoon niet de uniekheid heeft van een échte avatar.
Dus ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat je dan beter géén avatar hebt; 1 naam alleen is in ieder geval voor mij makkelijker te onthouden dan 1 naam met een identicon die lijkt op honderden andere identicons.
Naar de moderators toe: omdat jullie geen "klachten" of "problemen" ermee hebben, wilt niet zeggen dat ze er niet zijn

Wat houdt jullie eigenlijk tegen om eens de thermometer erin te steken en het eens te gaan onderzoeken? Stel desnoods een enquete/poll op de frontpage op waarin jullie jullie gebruikers om feedback vragen. Misschien werkt dat beter dan bij elk topic dat hier in dit subforum aangemaakt wordt te gaan stonewallen