Ey!! Macarena \o/
https://tweakers.net/inst...mcss/snippets/bekijk/468/
https://tweakers.net/inst...mcss/snippets/bekijk/476/
Liever zie ik ook een optie in de instellingen om identicons volledig uit te schakelen. Maar voor de time being voldoet dit ook.
Maar goed, je kunt ook maar zover gaan met kleuren en vormen.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
QFT, zeer verwarrend en onoverzichtelijk vind ik het ook.Tjolk schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:27:
Ja, ik vind ze dus ook niets. Heb er ook maar custom CSS tegenaan gegooid. Het idee is leuk, maar het geeft mij nu meer verwarring dan eerst omdat er teveel avatars op elkaar lijken in een thread.
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Verwijderd
Ik heb totaal niet het idee dat ik anderen nu opeens zoveel beter kan herkennen.
[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 13-11-2019 19:53 ]
Wat is er aan identicons meer verwarrend dan useracounts zonder icons?Vince22 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:21:
[...]
QFT, zeer verwarrend en onoverzichtelijk vind ik het ook.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Het is ten eerste al niet echt mogelijk om veel variatie te hebben, ik heb serieus al meerdere malen dezelfde identicon gezien (weet alleen niet meer bij wie precies, ga dat niet exact bijhouden ook).Bor schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:17:
Wat is er aan identicons meer verwarrend dan useracounts zonder icons?
Ik ben daarnaast ook kleurenblind, dus wellicht zit het hem daar in, maar het blijft irritant om naar te kijken.
Ik heb in elk geval absoluut niet het idee dat de identicons daadwerkelijk bijdragen aan het herkennen van users, ze leiden mij eerder af...
[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 13-11-2019 20:31 ]
Serieus? Deze discussie gemist? Rare avatar en geen gebruikersnamenBor schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:17:
[...]
Wat is er aan identicons meer verwarrend dan useracounts zonder icons?
Rare vraag na zo'n lange tijd, negerend de discussie die er al op andere plaatsen is
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ik heb de andere discussies niet gevolgd. Ik ben hierin ook een gewone gebruiker. In het topic wat jij aanhaalt zie ik maar weinig onderbouwing en ook tevreden mensen to be honest.naitsoezn schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:31:
[...]
Rare vraag na zo'n lange tijd, negerend de discussie die er al op andere plaatsen is
Drukker dan wanneer iedereen zelf een avatar / icon instelt? Houdt er ook rekening mee dat sommige users die normaal een eigen avatar voeren nu tijdelijk kiezen voor de identicon.CH4OS schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:28:
Voor mij werken ze in elk geval niet, kan misschien aan mijn handicap liggen, maar nu werkt het voor mij gewoon niet en ziet het er gewoon te druk uit.
[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 13-11-2019 20:37 ]
(denk aan topic met 3 deelnemers met soortgelijke blauwe 'identicons')
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Besides the point. De discussie is daar veel relevanter dan die in dit topic opnieuw aanzwengelen door een achterhaalde vraag te stellenBor schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:35:
In het topic wat jij aanhaalt zie ik maar weinig onderbouwing en ook tevreden mensen to be honest.
En om eerlijk te zijn: ook besides the point. Een willekeurig andere gewone gebruiker zou ook gewezen worden op een relevantere lopende discussie in een ander topic. Dus ipv in de aanval te gaan zou je ook kunnen zeggen: Sorry, niet gezien, ik ga daar verderIk heb de andere discussies niet gevolgd. Ik ben hierin ook een gewone gebruiker.
Gewoon omkeren. Doet het vast altijd goedMisschien moet je je niet zo aangevallen voelen
[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 13-11-2019 20:47 ]
Sterker nog, een avatar met langs vliegende wolken (was dat niet iets met Windows XP?Bor schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:35:
Drukker dan wanneer iedereen zelf een avatar / icon instelt? Houdt er ook rekening mee dat sommige users die normaal een eigen avatar voeren nu tijdelijk kiezen voor de identicon.
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 13-11-2019 20:40 ]
No offence maar hoe achterhaald is een oprechte vraag uit interesse terwijl ik in het topic wat jij aanhaalt het antwoord daar ook niet echt op lees?naitsoezn schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:39:
[...]
Besides the point. De discussie is daar veel relevanter dan die in dit topic opnieuw aanzwengelen door een achterhaalde vraag te stellen
Ik ga niet in de aanval, ik stel een oprechte vraag omdat ik mij over de klachten verbaas en weinig andere zaken dan persoonlijke voorkeur lees. Misschien moet je je niet zo onterecht aangevallen voelenEn om eerlijk te zijn: ook besides the point. Een willekeurig andere gewone gebruiker zou ook gewezen worden op een relevantere lopende discussie in een ander topic. Dus ipv in de aanval te gaan zou je ook kunnen zeggen: Sorry, niet gezien, ik ga daar verder![]()
[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 13-11-2019 20:44 ]
Excuus. Als je het echt niet ziet, dan spijt me dat voor je. Sorry voor m'n reactie
Waarom moeten meningen onderbouwd worden over iets subjectiefs? Ik vind de identicons ook ruk. Er staan in dat topic meer dan genoeg redenen waarom voor velen de identicon geen verbetering is.Bor schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:35:
[...]
Ik heb de andere discussies niet gevolgd. Ik ben hierin ook een gewone gebruiker. In het topic wat jij aanhaalt zie ik maar weinig onderbouwing en ook tevreden mensen to be honest.
Visueel is het makkelijker onderscheiden dan tekst lezen en ons brein kijkt ook eerst naar plaatjes, en dan naar tekst. Dus wat er gebeurt is meer verwarring en minder onderscheid.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 14% gewijzigd door spokje op 22-11-2019 09:57 ]
Spokje....wie was dat ook alweer....oh ja die met dat blauwe opgezwollen space invader icoontje. Sylvesterrr heeft het zoontje van de space invader icoontje van Spokje....Perfect uit elkaar te houden, want de ene is blauw en de andere is rood.... Remko24, oh ja dat was die met dat bordeaux rode ninja-tetrisicoontje en natuurlijk volledig uit elkaar te houden met de overige 67998 gebruikers die een soortgelijk icoontje hebben met een andere kleur
Het lijkt me eigenlijk ook vrij logisch dat een identicon met blokjes die binnen een beperkt kadertje wat verplaatsen en van kleur veranderen niet lang blijft hangen, omdat het gewoon niet de uniekheid heeft van een échte avatar.
Dus ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat je dan beter géén avatar hebt; 1 naam alleen is in ieder geval voor mij makkelijker te onthouden dan 1 naam met een identicon die lijkt op honderden andere identicons.
Naar de moderators toe: omdat jullie geen "klachten" of "problemen" ermee hebben, wilt niet zeggen dat ze er niet zijn
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar