Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:09
Helaas is het allemaal giswerk wat mij betreft : mijn systeempje, een Ryzen 3 1200 /16Gb/RX580 X Draait het alleen op Vulkan, bij switch naar DX12 krijg ik de launcher problemen. (te resetten door in document\rockstar\rdr2\settings de bestanden te verwijderen).

Grote verschil met wat ik over lees is dat mijn cpu'tje max 75% belast wordt, gem 55%, maar mijn GPU continue 100%, en daarbij volgens HWINFO ook zo'n 146 watt verstookt.

Resultaat is op random freezes van 2-3 seconden. : eigenlijk onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Heb nu 2 dagen niet gespeeld, maar zag al wel wat updates voorbij komen (gister wel GTA gespeeld, vandaar). Weet iemand of die random freezes inmiddels zijn opgelost?

Ik bedoel dus zonder dat de gamer zelf in zijn CPU settings gaat lopen rommelen, wat in imho geen oplossing is maar een work arround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:23
Heel vreemd, sinds de release kunnen spelen en sinds vandaag kom ik met geen mogelijkheid meer voorbij het laadscherm. Crash na crash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Dutchy88 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:48:
Heel vreemd, sinds de release kunnen spelen en sinds vandaag kom ik met geen mogelijkheid meer voorbij het laadscherm. Crash na crash...
Bij mij exact hetzelfde, tot gistermiddag geen enkele crash gehad maar vanaf gisteravond constant crashes. Soms komt ie voorbij het laadscherm om dan na 10 minuten alsnog te crashen. Volgens mij hebben ze met de laatste update de boel voor mij om zeep geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 15:59

Devion

Space for rent ;-)

Geen issues met launcher (gelukkig) maar echt willekeurige CTD's - soms na 5 minuten, soms na 30 minuten. Heel vervelend als je een missie start .. en nogmaals... en nogmaals ..

Log is ook wel... interessant

External: physical used(17592186044144Mb) - virtual used (339Mb) ... dat is maar 2.14 exabytes... toch net iets meer dan wat ik in m'n systeem heb zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenn99
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 17:47
Dutchy88 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:48:
Ik had dit probleem ook na een recente patch, bij mij was het opgelost nadat ik de settings folder had verwijderd (gerenamed) in Documents\Rockstar Games\Red Dead Redemption 2\

Hij maakte daarna nieuwe settings aan en toen werkte het weer..
Wellicht kun je dit ook proberen.
Devion schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:33:
Geen issues met launcher (gelukkig) maar echt willekeurige CTD's - soms na 5 minuten, soms na 30 minuten. Heel vervelend als je een missie start .. en nogmaals... en nogmaals ..

Log is ook wel... interessant

External: physical used(17592186044144Mb) - virtual used (339Mb) ... dat is maar 2.14 exabytes... toch net iets meer dan wat ik in m'n systeem heb zitten ;)
Ik krijg van deze random CTD's als ik dx12 gebruik maar op Vulkan werkt het prima..
Bij sommige andere spelers is het juist precies andersom, weet niet of je dat ook hebt getest?

[ Voor 38% gewijzigd door xenn99 op 09-11-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Zijn de controls nu eigenlijk wat beter en responsiever dan op PS4 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 17:12
GoeiedagEem schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:28:
Heb nu 2 dagen niet gespeeld, maar zag al wel wat updates voorbij komen (gister wel GTA gespeeld, vandaar). Weet iemand of die random freezes inmiddels zijn opgelost?

Ik bedoel dus zonder dat de gamer zelf in zijn CPU settings gaat lopen rommelen, wat in imho geen oplossing is maar een work arround.
Engine bug. Als je tegen de engine framerate grens (in GTAV was dat 178 fps) aan komt dan gaat het spel meer threads van de CPU aanspreken (zelfs als die er niet zijn). Dit is door GamersNexus in een video min of meer aangetoond. Ik gebruikte ook een app om het CPU gebruik te limiteren maar heb het nu kunnen oplossen door de details omhoog te schroeven (MSAA aangezet, meer instellingen op hoog en ultra) zodat ik minder vaak tegen dat limiet aanloop. Enige nadeel is wel dat als je in grafisch intensieve situaties terecht komt (denk aan de grotere steden) dit ervoor kan zorgen dat je prestaties omlaag gaan omdat je GPU het niet trekt op de hogere instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:52

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik ben nu zover in het verhaal dat ik zelf marks moet kunnen zetten met deadeye maar het lukt me niet. Eerder was de procedure: richten met rmb (stap 1), deadeye activeren met mmb (2), lmb indrukken en met de cursor over je target(s) vegen (3). Nu doe ik 1 en 2 maar zodra ik lmb aanraak wordt deadeye onderbroken en wordt er 1x geschoten zonder dat er marks zijn geplaatst. Wat doe ik verkeerd?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xenn99
SnoeiKoei schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:12:
Ik ben nu zover in het verhaal dat ik zelf marks moet kunnen zetten met deadeye maar het lukt me niet. Eerder was de procedure: richten met rmb (stap 1), deadeye activeren met mmb (2), lmb indrukken en met de cursor over je target(s) vegen (3). Nu doe ik 1 en 2 maar zodra ik lmb aanraak wordt deadeye onderbroken en wordt er 1x geschoten zonder dat er marks zijn geplaatst. Wat doe ik verkeerd?
Met Lmb doe je 1 shot, als je wil marken ga je eerst in deadeye mode met mmb, daarna mark je met Q, en dan voer je het uit met lmb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:52

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

xenn99 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:22:
[...]

Met Lmb doe je 1 shot, als je wil marken ga je eerst in deadeye mode met mmb, daarna mark je met Q, en dan voer je het uit met lmb
Bedankt, dat werkt idd.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:14
Voor wat het waard is:
Sinds gisteren (Had pre-order, maar pas sinds gisteren thuis), de hele dag aan het klooien geweest, wou niet opstarten.
Het viel mij op dat ik steeds uit het spel viel als mijn monitor toonde dat hij in HDR sprong.
Dus in safe mode HDR afgezet, spel werkte, de intro gespeeld, tot aan de eerste save.
Dan terug HDR aan en tot nu toe geen crash meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhizorBE
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-08 21:27
Myliobatis schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:34:
[...]

Jeps, €60 betaald om beta tester te zijn, refund zal onmogelijk zijn aangezien ik langer dan 2 uur beta tester ben geweest, met maar iets meer dan een half uur echt gespeeld (volgens Social Club).
"Eigen fout"?? Tjah rommelen met instellingen inclusief tips van andere users, dan zit je al snel over de 2 uur.

Ik hoop op meer optimalisatie, ik verwacht geen Ultra settings en 60fps op mijn configuratie, maar wel een stabiele gameplay gezien de minimale en aanbevolen systeemeisen.
Denk zelf dat ze al moeilijk gaan doen als je die gratis games al gespeeld hebt, dat is ook zo'n leuke. Je recht verliezen op een refund omdat je extra's hebt gebruikt :p

Nu weer een lesje geleerd voor in de toekomst, is wat mijn eigen schuld om er als de kippen bij te zijn

Maar rockstar kennende gaan ze dit wel met de tijd verbeteren, maar dat is dan ook weer geen manier van werken om een product in zo'n staat te gaan releasen

[ Voor 8% gewijzigd door XhizorBE op 09-11-2019 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ik heb werkelijk nergens last van gelukkig.
Game loopt goed. En meeste settings op ultra of high

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Craftop schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 08:59:
[...]

Crashende launcher is niet een GPU probleem, maar zeer waarschijnlijk een bios probleem. In mijn geval had ik een werkende rdr2, waarna ik een bios update had uitgevoerd (omdat ik dat al lang niet had gedaan en er nogal wat optimalisaties waren), daarna crashte mijn launcher ook enkel nog maar. Gelukkig bracht MSI super snel een bios update uit en meteen daarna draaide hij weer! Check eens of je je bios kunt updaten als er voor jou ook een nieuwe versie is, of downgrade naar een andere versie.
Ik heb de laatste bios draaien, 7A34v1OO (beta). Ik heb de vorige bios en 3 versies ervoor geprobeerd, allemaal hetzelfde.

Vanmorgen kreeg ik een e-mail van RSG support, met de mededeling dat ze een update voor de launcher hadden geintroduceerd. Vanavond geprobeerd (ik kreeg geen update van de launcher voor mijn kiezen) en nog steeds hetzelfde probleem. Heb het ticket maar weer aangevuld met een nieuwe msinfo32 en dxdiag (alsof daar iets in is veranderd in de laatste 2 dagen ;) ).

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Ik verveel me, dus ik ga RDR2 maar eens proberen op pc, misschien kan ik me er nu wel toe brengen om uit te spelen, ik heb in december een PS4 Pro gekocht, specifiek voor RDR2 maar ik heb 'm al 3 maand niet meer aangeraakt.

Is nu aan het downloaden :)

i5-4670k, 8GB, en 2x GTX970. Nieuwe pc komt over een week of 2, i7-9700k, 16GB, RTX2070.

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 10-11-2019 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 19:21
Eindelijk lijkt er in ieder geval iets vooruitgang te zijn, eerder kon ik niets aan geschikte software van Nvidia kon vinden, kreeg steeds meldingen dat de hardware van m'n laptop niet compatibel was. Nu na nog even wat dieper graven, gelukkig wel wat kunnen vinden, en nog wat kleine updates kunnen installeren. Het spel start inmiddels wel op, voorbij de welbekende launcher crash. Helaas crasht 'ie vervolgens zodra ik naar storymode wil gaan. Nou gebeurt dat niet als ik NoGTAV Launcher gebruik als bypass voor R* Launcher, maar dan kom ik weer in een blijkbaar eindeloze loadingscreen te hangen. :/

Maarrrrrr, gelukkig is er in ieder geval al wel iets van vooruitgang...

Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
issue met de launcher is voor mij opgelost.

Nu ik het spel kan spelen ook 0 crashes gehad, dus dat is al wat. Blijft bizar dat het Rockstar zoveel moeite kost, nadat GTA V toch nooit echt issues heeft opgeleverd qua launches en crashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
GTA 5 had ook wel wat issues bij de launch hoor, is al een tijdje terug dus heb het niet allemaal meer scherp. Online was een drama zowel qua laadtijden als sessies uitgekickt worden. Dan was er nog het nodige gedoe met social club wat zowel problemen met het starten van de game kon geven als gedoe met save games in singleplayer, een launcher die enorm veel resources in beslag nam (meen CPU) en stutters veroorzaakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gedownload, geïnstalleerd, meteen kunnen spelen. Computer lijkt het er wel wat lastig mee te hebben. Het beeld in cutscenes blijft geregeld hangen terwijl audio doorloopt en tijdens het zoeken naar John blijft de game ook geregeld hangen, zolang je wat langer op 1 locatie rond blijft hangen loopt het als een trein.

Verder geen enkel probleem, bediening is ook zoveel gemakkelijker als met een controller. Ik ben verliefd <3

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 10-11-2019 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhizorBE
YouTube: How to FIX Stuttering in Red Dead Redemption 2

Dit is een tip omtrend freezes en stuttering, zelf niet kunnen uit testen aangezien 'k het spel gewoon verwijderd heb. Ga het later eens opnieuw installeren, ééns 'k wat nieuwe hardware heb

Het zou gaan om een hidden optie dat rockstar niet eens geeft als een optie in de settings, je moet een file aanpassen in je folders

[ Voor 18% gewijzigd door XhizorBE op 10-11-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb deze video even bekeken

• In task manager CPU affinity voor RDR2.exe aanpassen naar alleen core 0 en core 1 ging het alleen maar beroerder van draaien (i5-4670k zonder OC)
  • Vulkan veranderd in DX12
  • In Windows Defender RDR2.exe uitgesloten van viruscontrole maar ik vraag me af of dat bijgedragen heeft
Wat ik zelf nog gedaan heb
  • Alles dat op High/Ultra stond op Medium gezet.
  • Ik ben van native 1920x1080 naar 1680x1050 gegaan
  • TAA, FXAA en MSAA uitgezet of terug gedraaid
  • In task manager het proces rdr2.exe op high priority gezet
En het is nu speelbaar, eens in het kwartier blijft het nog steeds voor een seconde of 3 hangen, cutscene of niet. CPU en GPU gebruik schommelen constant tussen 80 en 99%.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 10-11-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:44
Pc versie geef ik op totdat er een fix komt en nadat ik een pc upgrade heb gedaan.
Voor nu ga ik verder op de ps pro, daar draait het tenminste stabiel. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:53
Weet iemand misschien hoe je kan wisselen tussen het type kogel? Het is mij nog niet bukt om dat voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterloedeman
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:29
CryRaven schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:42:
Weet iemand misschien hoe je kan wisselen tussen het type kogel? Het is mij nog niet bukt om dat voor elkaar te krijgen.
Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
Het spel liep redelijk prima, maar sinds vandaag is het weer een hel. telkens weer crashes. CPU/GPU/RAM gebruik lijkt aardig stabiel. en dan ineens. BOEM, weg spel.

Heb vandaag GTA Online weer ff gedownload, voor een RDR2 actie (moet je 54 kaarten zoeken ingame voor free collectors bag) Maar GTA Online crasht ook om de haverklap. Het lijkt echt alsof die kut launcher dit veroorzaakt.... heb via steam nooit problemen gehad met GTA Online............

EDIT: Het zijn vaak dezelfde plekken. Vandaag 2 keer in valentine (stadje) En nu 2 keer bij het betreden van een random huisje, klapt het spel er uit. WTF?

Update: Heb het e.e.a. aan settings veranderd maar elke keer weer crash op het zelfde kleine huisje. Heb nu DX12 omgezet naar Vulkan.... en Ik kan het huisje in en crash niet meer?!
Eindelijk een belangrijke bug 'opgelost'

Update 2. op mijn 1070ti gaat het vloeiend, op de GTX970 van mn vriendin wordt het juist slechter met Vulkan

[ Voor 36% gewijzigd door hoi3344 op 11-11-2019 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 15:19

iew

What the...?!

Gravitar schreef op zondag 10 november 2019 @ 01:44:
GTA 5 had ook wel wat issues bij de launch hoor, is al een tijdje terug dus heb het niet allemaal meer scherp. Online was een drama zowel qua laadtijden als sessies uitgekickt worden. Dan was er nog het nodige gedoe met social club wat zowel problemen met het starten van de game kon geven als gedoe met save games in singleplayer, een launcher die enorm veel resources in beslag nam (meen CPU) en stutters veroorzaakte...
En dit is nu juist het punt, "Rockstar zegt geleerd te hebben van vorige ervaringen met de online component van de eerste Red Dead Redemption en van GTA Online, dat bij Grand Theft Auto V hoort."

"Op het vlak van updates heeft de studio tegenover IGN laten weten dat het de 'beste elementen en beste content packs van GTA Online' als sjabloon gebruikt. Of Heists daar ook onder vallen, is vooralsnog onbekend. Verder geeft Rockstar aan veel van GTA Online geleerd te hebben en daardoor een veel betere online ervaring dan in de eerste Red Dead Redemption neer te kunnen zetten."

Nou wat hebben ze er van geleerd zeg, en de eerste update op console was ? De gold bar store... 8)7

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
hoi3344 schreef op maandag 11 november 2019 @ 01:53:

Heb vandaag GTA Online weer ff gedownload, voor een RDR2 actie (moet je 54 kaarten zoeken ingame voor free collectors bag) Maar GTA Online crasht ook om de haverklap. Het lijkt echt alsof die kut launcher dit veroorzaakt.... heb via steam nooit problemen gehad met GTA Online............
Ik vermoed ook dat het die gore launcher is hoor.
Maar met GTA heb ik meer geluk met ouwe NVIDIA drivers 436.02 geen nvidia expiriance installeren.
Er staat ook in de drivers changelog van Nvidia dat GTA crasht

Het vervelendste aan een RDR2 crash is dat als je een missie doet, dat je dan soms een half uur overnieuw moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenn99
kmichael schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:17:
[...]

Ik vermoed ook dat het die gore launcher is hoor.
Maar met GTA heb ik meer geluk met ouwe NVIDIA drivers 436.02 geen nvidia expiriance installeren.
Er staat ook in de drivers changelog van Nvidia dat GTA crasht

Het vervelendste aan een RDR2 crash is dat als je een missie doet, dat je dan soms een half uur overnieuw moet doen...
Bij mij (7700k & 1080ti met nieuwste drivers) crasht het spel op dx12 constant tijdens missies, maar op vulkan niet.
(Free roam doet het hier overigens prima in dx12 vreemd genoeg)
Heb je beide geprobeerd?

In zo'n 50 uur speeltijd slechts 2 keer crashes gehad met vulkan, dus opzich is het wel mogelijk om het spel stabiel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
xenn99 schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:31:
[...]

Bij mij (7700k & 1080ti met nieuwste drivers) crasht het spel op dx12 constant tijdens missies, maar op vulkan niet.
(Free roam doet het hier overigens prima in dx12 vreemd genoeg)
Heb je beide geprobeerd?

In zo'n 50 uur speeltijd slechts 2 keer crashes gehad met vulkan, dus opzich is het wel mogelijk om het spel stabiel te krijgen.
Bij mij verdwijnt de optie hdr in dx12, dus niet verder geprobeerd.
Ik zal het nog een keer weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenn99
kmichael schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:44:
[...]

Ahh ja ik heb geen hdr scherm hier dus die optie heb ik niet gemist.

Om de stabiliteit te testen kun je ook een keer de settings folder in Documents\Rockstar Games\Red Dead Redemption 2\ Renamen of deleten, en hem dan zelf een nieuwe aan laten maken.
Niks veranderen en spelen met de standaard settings.
In principe heeft de game detectie ingebouwd en stelt het de settings in op jouw kaart.

Ik weet van de launch van gta 5 dat soms bepaalde combinaties van settings crashes kunnen veroorzaken.

Als je eenmaal een stabiel werkende configuratie hebt kun je van daar uit verder werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:45

Luukwa

o/

Ik hoop dat we vandaag iets horen van Rockstar betreft een patch...

Soundcloud!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kmichael schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:44:
[...]

Ik moet voor HDR ook windows op HDR zetten. Als ik het goed herinner pakte vulkan hem wel gewoon als windows op niet-HDR stond.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:20

Bullettooth

--VR--

Voor mensen die tijdens het spel nog altijd crashes ervaren, het helpt om de inventory menu's niet met de muis te bedienen. Ze lijken daar een foutje in de controls gemaakt te hebben, als je alles met je toetsenbord doet gaat het gewoon goed.

Zodra je met de muis door de verschillende tabbladen gaat klikken klapt hij eruit.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Bullettooth schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:29:
Voor mensen die tijdens het spel nog altijd crashes ervaren, het helpt om de inventory menu's niet met de muis te bedienen. Ze lijken daar een foutje in de controls gemaakt te hebben, als je alles met je toetsenbord doet gaat het gewoon goed.

Zodra je met de muis door de verschillende tabbladen gaat klikken klapt hij eruit.
Dit ga ik zeker proberen, bedankt. Gisteravond 3 uur lang kunnen spelen zonder crashes. Vanmorgen de 1e crash na 10 min spelen :'(

[2019-11-11 08:48:40.109] [DISPLAY] [17236] [gamelaunch] Game exited with code 0xc0000005 (3221225477)
[2019-11-11 08:48:40.109] [ ERROR ] [17236] [crashdetection] Exit code 0xc0000005 indicates a fatal game exit (reason: STATUS_ACCESS_VIOLATION)

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:20

Bullettooth

--VR--

Vooral bij het openen van de Treasure maps viel het me op, treasure map hunts werden vrij vervelend op die manier.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:10
weet iemand hoe ik vanuit first person view door het vizier van minjn wapen kan mikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenn99
Nordcore schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:44:
weet iemand hoe ik vanuit first person view door het vizier van minjn wapen kan mikken?
Ik weet niet of dit voor iedereen geld, maar bij mij stond scope ingesteld op mmb dezelfde knop die ook voor Dead Eye is ingeteld (geen idee waarom).
Ik heb het zelf gewoon een andere hotkey gegeven, dan werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
xenn99 schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:52:
[...]

Ik weet niet of dit voor iedereen geld, maar bij mij stond scope ingesteld op mmb dezelfde knop die ook voor Dead Eye is ingeteld (geen idee waarom).
Ik heb het zelf gewoon een andere hotkey gegeven, dan werkt het prima.
maar ik moet toch ook gewoon door het vizier (iron sights) van revolver kunnen mikken? net zoals met gta kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nordcore schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:12:
[...]

maar ik moet toch ook gewoon door het vizier (iron sights) van revolver kunnen mikken? net zoals met gta kan?
Weet niet of je het volgende al gedaan hebt maar in de console versie was het zo dat je voor aim down sight eerst je wapens (het vizier) moet upgraden bij een gunsmith.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordcore
Sipio schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:18:
[...]

Weet niet of je het volgende al gedaan hebt maar in de console versie was het zo dat je voor aim down sight eerst je wapens (het vizier) moet upgraden bij een gunsmith.
`
aha, dank voor deze tip :-) dat heb ik nog niet gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Toch weer 3 uurtjes probleemloos gespeeld vanavond, bleef af en een seconde of wat hangen, verder weer prima vermaakt. Onderdelen voor m'n nieuwe pc zijn besteld, donderdag binnen en waarschijnlijk heb ik volgende week tijd om te gaan bouwen.
Nordcore schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:12:
[...]

Dan moet je wel eerst iron sights op je revolver zetten. Op de 'cattleman revolver' waar je volgens mij mee begint zit dat er standaard niet op ;)

[ Voor 60% gewijzigd door FastFred op 11-11-2019 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:51
Iemand dit al geprobeerd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Ordinaire copy/paste:

NVIDIA SLI Driver Released! (441.20) G-SYNC fixes too!

https://www.nvidia.com/Do...Results.aspx/153944/en-us

Fixed Issues in this Release

[Red Dead Redemption 2][Vulkan][Maxwell GPUs]: Geometry corruption occurs on some Maxwell GPUs. [2744709]

[Red Dead Redemption 2][Vulkan]: G-SYNC disengages when disabling V-Sync on the game.

[2740479]

[The Surge 2] VULKAN_ERROR_DEVICE_LOST when using driver version 440.97. [2739146]

[Quake 3 Arena]: Colors in the game become washed out when set to 16-bit color. [2738607]

[HDR]: HDR black levels are grey on LG OLED55C9. [2738708]

[CS:GO]: The game experiences performance drops in certain CPU-limited cases. [2682973]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhizorBE
iew schreef op maandag 11 november 2019 @ 04:58:
[...]

En dit is nu juist het punt, "Rockstar zegt geleerd te hebben van vorige ervaringen met de online component van de eerste Red Dead Redemption en van GTA Online, dat bij Grand Theft Auto V hoort."

"Op het vlak van updates heeft de studio tegenover IGN laten weten dat het de 'beste elementen en beste content packs van GTA Online' als sjabloon gebruikt. Of Heists daar ook onder vallen, is vooralsnog onbekend. Verder geeft Rockstar aan veel van GTA Online geleerd te hebben en daardoor een veel betere online ervaring dan in de eerste Red Dead Redemption neer te kunnen zetten."

Nou wat hebben ze er van geleerd zeg, en de eerste update op console was ? De gold bar store... 8)7
Die gold bar store zit bij jou wel echt wel diep hoor :P

VInd die trader, collector, bounty hunter toch wel leuke toevoegingen. En er is zelfs sprake om met de tijd het mogelijk te maken om te investeren in je eigen zaak en zo een imperium op te bouwen

Maar nu is de focus op het outlaw leven, en daar genoeg content voor maken. Er zal sowieso wel een tijdje overgaan

[ Voor 5% gewijzigd door XhizorBE op 12-11-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Eindelijk kan ik RDR2 opstarten. Heb weinig tijd gehad voor mijn eerste indruk, maar goh wat ziet het er machtig uit!

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Laatst online: 17:25
Dat is gewoon spelen met de settings toch? Sommige settings doen meer met de fps dan andere settings, terwijl het helemaal niet zo'n grote invloed heeft op de grafische pracht. Natuurlijk zijn die winsten mooi meegenomen.

Waar ik zelf heel veel profijt van heb is het gebruik van Process Lasso. Een regel ingesteld dat RDR 2 niet boven de 90% mag gebruiken, en als dat wel gebeurd dat hij dan 1 core uitschakelt voor een seconde. Nu zijn de stutters van 4 seconden of langer weg. Misschien vanavond nog eens met de settings stoeien om de graphics mooier te krijgen, het staat nu allemaal vrij laag.
De uiteindelijke fix ligt natuurlijk bij Rockstar, maar dit is een prima tussenoplossing.

Had hem al op de ps4, toch ook maar voor de pc gehaald. :)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:21
Ik heb nog niet veel uurtjes kunnen spenderen, maar tot nu toe kan ik bijna nooit 'manueel opslaan'. Is dat puur toeval of heeft dat technische redenen? Ik heb trouwens enkel performance issues bij het openen van het menu ingame, dan knippert het onderste gedeelte van het menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enira
Wonkbonko schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:34:
Ik heb nog niet veel uurtjes kunnen spenderen, maar tot nu toe kan ik bijna nooit 'manueel opslaan'. Is dat puur toeval of heeft dat technische redenen? Ik heb trouwens enkel performance issues bij het openen van het menu ingame, dan knippert het onderste gedeelte van het menu.
Dat manueel opslaan komt omdat je dan midden in een missie zit, die zal je af moeten maken, of de volgende keer opnieuw moeten doen.
Dat knipperen heb ik ook gehad, met de switch naar dx12 was het weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:41
Ik had in eerste instantie enorm veel last van performance issues in de game waarbij de launcher constant crashte en na de patch van vorige week woensdag, ik constant stutters kreeg.

Ondertussen is dit opgelost door een clean install te doen van Windows 10. Dx12 wordt nu gebruikt om alles te renderen waardoor ik op ultra (behalve msa) 45-50 fps haal @1440p (rtx2080 icm i5 4690). Af en toe (1 keer in het kwartier) had ik nog een stutter van zo'n 3 seconden. Dit is oplgelost met BES door de cpu 5% dicht te knijpen.

Al bij al zeer blij nu aangezien het dan uiteindelijk toch stabiel draait. :-)

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
gibsonneke schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:55:
Ik had in eerste instantie enorm veel last van performance issues in de game waarbij de launcher constant crashte en na de patch van vorige week woensdag, ik constant stutters kreeg.

Ondertussen is dit opgelost door een clean install te doen van Windows 10. Dx12 wordt nu gebruikt om alles te renderen waardoor ik op ultra (behalve msa) 45-50 fps haal @1440p (rtx2080 icm i5 4690). Af en toe (1 keer in het kwartier) had ik nog een stutter van zo'n 3 seconden. Dit is oplgelost met BES door de cpu 5% dicht te knijpen.

Al bij al zeer blij nu aangezien het dan uiteindelijk toch stabiel draait. :-)
En als je het dorpje valantine ingaat? crasht hij dan niet? Dit is een issue met Dx12.
zelfde als sommige huisjes ingaan, crasht bij Dx12.

Sinds ik weer naar VULKAN ben gegaan heb ik geen enkele issues meer O+
Game draait nu super stabiel

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:41
hoi3344 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:36:
[...]

En als je het dorpje valantine ingaat? crasht hij dan niet? Dit is een issue met Dx12.

Neen, sindsdien op 20u tijd geen crash meer gehad.

Hopelijk jinx ik het hier nu niet mee :*)

Vulkan ging bij mij trouwens slechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sileh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:10
Iemand een fix voor de map marker na laatste patch?

• FastFred
hoi3344 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:36:
[...]

Ik ben omwille van de performance juist naar DX12 gegaan. Heb 1 crash to desktop gehad nadat ik een legendary beest afgeschoten heb en na villen weer op m'n paard klom toen ik nog in chapter 1 zat.

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

FastFred schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:45:
[...]

Ik ben omwille van de performance juist naar DX12 gegaan. Heb 1 crash to desktop gehad nadat ik een legendary beest afgeschoten heb en na villen weer op m'n paard klom toen ik nog in chapter 1 zat.
Ik heb nu met de laatste patch twee benchmarks gedaan vulkan en dx12 (2080ti, ultra -met ultra bedoel ik niet de ultra preset, want dan is nogsteeds niet alles op ultra Taa aan msaa en andere uit, 4k) ik kom bij beiden op 30fps maar hoe ze daar komen in wel interessant.
De vulkan benchmark geeft 14fps min, 85fps max,
De dx12 versie geeft 24fps min en 60fps max .
:+
Dx12 is dus dichter bij elkaar en 24fps is altijd beter dan 14fps maar holy crap.

Daarnaast is er nu voor de x470 mobo's van gigabyte de agesa 1004b bios, (ik had de bios eerst geupdate voordat ik de benchmarks deed, eigenlijk alleen om te kijken of de bios het deed).
Hij doet het nu dus op de nieuwste bios.

[ Voor 5% gewijzigd door D0gtag op 14-11-2019 13:29 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• FastFred
Vanavond start met bouwen, ben erg benieuwd wat ik win aan performance. Ik ga van i5-4670, 8GB RAM en 2x GTX970 naar i7-9700k, 16GB RAM en RTX2070 :+

Ik realiseer me net dat 't geen Ti is trouwens... :z

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 14-11-2019 13:32 ]

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

FastFred schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:30:
Vanavond start met bouwen, ben erg benieuwd wat ik win aan performance. Ik ga van i5-4670, 8GB RAM en 2x GTX970 naar i7-9700k, 16GB RAM en RTX2070 :+
Interessant een i7, waarom geen 3700x? aangezien die goedkoper, sneller en wel HT heeft?

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Omdat ik geen AMD wil :+

Trouwens, sinds wanneer heeft een i7 geen HT, wat is dat nou weer voor bullsh*t. Dacht dat dat standaard was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

FastFred schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:35:

Trouwens, sinds wanneer heeft een i7 geen HT, wat is dat nou weer voor bullsh*t. Dacht dat dat standaard was...
Lol, je wilt gen AMD vanwege drivers? ben geen AMD fanboy en drivers van de GPU afdeling zuigen donkeyballs (wist niet hoe snel ik mijn vega64 kwijt moest) maar nu intel kopen is gewoon dief van je eigen portemonnee. AMD is gewoon uitstekend bezig en heeft veel meer plus punten (pcie4.0 b.v.) en vergelijkbare IPC, lagere TDP, hogere snelheid en lagere prijs.
Tenzij je een hackingtosh bouwt of je echt software ondersteuning van intel nodig hebt, voor gaming is AMD een no brainer inmiddels.
Jaren intel gehad, de eerste en tweede gen. ryzen hadden wat problemen die eigenlijk verholpen zijn door updates en nu gen 3 weg zijn.

Of je wilt een IGP, natuurlijk :)

Een i9 heeft HT is meteen ook 200 euro duurder dan de ryzen of i7, wie betaald.. bepaald natuurlijk

[ Voor 7% gewijzigd door D0gtag op 14-11-2019 13:43 ]

• GlorixJim
  • Laatst online: 28-07 13:23
.

[ Voor 104% gewijzigd door GlorixJim op 14-11-2019 14:02 ]

• GlorixJim
FastFred schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:35:

Het gaat er om hoe je pc gebruikt, ik wil ook geen AMD meer :+

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

GlorixJim schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:56:
Het gaat er om hoe je pc gebruikt, ik wil ook geen AMD meer :+
Ja wat cryptisch allemaal, hoe gebruik jij je computer dan? Ik gebruik hem voornamelijk voor CAD, renderen en adobe suits (naast gaming). In welk gebied is intel dan beter?

• GlorixJim
D0gtag schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:02:
[...]

Ja wat cryptisch allemaal, hoe gebruik jij je computer dan? Ik gebruik hem voornamelijk voor CAD, renderen en adobe suits (naast gaming). In welk gebied is intel dan beter?
Alleen voor gaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

En hoe is een i7 beter dan een 3700x in gaming... en hoe future proof is een i7 als een 3700x de vloer aanveegt met deze i7 in productiviteits- benchmarks (multicore tests)
Alleen single games dx11 1080p!! heeft een i9 een paar fps (op de 200fps gem.) meer dan een (200 euro goedkopere) 3700x, wat geeft betere fps: i9+2070rtx vs 3700x+2080rtx? Want dat is wat die 200 euro je koopt afgezien van de besparing in cpu koeler en geluid, duurdere mobo etc.
Als je nu al weet dat iedereen overstapt op dx12, de volgende generatie xboxxen playstations AMD's zen cores heeft (8 core cpu) en dus de games geoptimaliseerd gaan worden voor DX12 en multicore...

• GlorixJim
Ik wil geen AMD |:(

• GlorixJim
Naar de patch is het prima, ik kan de game spelen zonder probleem.
De menu's zijn nog steeds buggy.

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 14:44
Hier ook, na de patch zelfs nog 1 fps winst in de benchmark. Wel de nieuwe setting tree tessellation OFF laten voor behoud van je fps.

GTX1080, 8600K, SSD, 1440p, 58 fps

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:44
Patch heeft mij geholpen!
In benchmark gemiddelde fps van 56, ingame zit ik meestal op 60 fps met i5 6500 en gtx1060 6gb.
Wel wat getweakt in de graphics instellingen en wat zaken op low gezet, maar nu ziet het er beter uit en speelt fijner. oOo

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:10

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Sinds de laatste patch is het drama, krijg nauwelijks het spel opgestart. Alles uit settings folder verwijderen heeft 3 dagen gewerkt, ook dat werkt niet meer. Nu crashed the game bij opstart continu met de melding ERR_GFX_STATE. En als ik het spel wel opgestart krijgt crasged de game na 15 minuten...

W10 1903
1700X / X370 (laatste BIOS), OC reeds verwijderd
R290 (laatste driver)

dag 1 was leuk, daarna is het met de dag slechter geworden qua stabiliteit.

Enige tips wat te doen?

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:34:
Sinds de laatste patch is het drama, krijg nauwelijks het spel opgestart. Alles uit settings folder verwijderen heeft 3 dagen gewerkt, ook dat werkt niet meer. Nu crashed the game bij opstart continu met de melding ERR_GFX_STATE. En als ik het spel wel opgestart krijgt crasged de game na 15 minuten...
Hier sinds de patch van vandaag hetzelfde probleem. (Ryzen 2600 + RX580)

• kmichael
Xqlus1ve schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:34:

W10 1903
1700X / X370 (laatste BIOS), OC reeds verwijderd
R290 (laatste driver)

dag 1 was leuk, daarna is het met de dag slechter geworden qua stabiliteit.

Enige tips wat te doen?
Ik kreeg RDR2 ook niet meer opgestart met nieuwste nvidia drivers en een wat oudere.
Alles verwijderd uit mijn documenten...
Meteen als de intro van de revolver begon knalde het naar de desktop.
Ik heb RDR2 gedeinstalleerd en opnieuw opgehaald via Rockstar game launcher.
Ik kom weer in het menu verder nog niet weer gespeeld.

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:36

jgj82

Ja, maar = nee

Ik kan de problemen die jullie hier hebben niet onderstrepen. Het loopt stabiel op een QHD monitor, 45fps op ultra met het systeem in m'n sig. Systemen met een AMD of Nvidia kaart lijken evenveel getroffen te zijn. Ik ben wel erg benieuwd wat de problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 15:19

iew

What the...?!

XhizorBE schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:29:
[...]

Die gold bar store zit bij jou wel echt wel diep hoor :P

VInd die trader, collector, bounty hunter toch wel leuke toevoegingen. En er is zelfs sprake om met de tijd het mogelijk te maken om te investeren in je eigen zaak en zo een imperium op te bouwen

Maar nu is de focus op het outlaw leven, en daar genoeg content voor maken. Er zal sowieso wel een tijdje overgaan
Gold bar, shark cards, micro transacties zijn inderdaad iets waar ik een hekel aan heb.
Ik heb RDR2 ook niet gekocht voor het online gedeelte, in Red dead 1 heb ik mij wel vermaakt met het online gedeelte maar ook die kocht ik niet voor de multiplayer.

Wat ik daar leuk aan vond was het co op en lekker met een maatje of m'n broertje een beetje aankloten in de open world zonder vervelende klieren.
In GTAV kon dat ook nog wel in een private sessie, helaas niet in RDO.
En dan heb ik het nog niet over de leugens van R* gehad en het verkloten van de Story mode met de patches, ze kijken er niet meer naar om.

Mocht R* alsnog private sessions in RDO brengen zal ik weer eens kijken.
Ik speel de story mode nog steeds maar wel op versie 1.00

Helaas moet ik dan wel mijn console offline laten anders drukken ze die patches er toch verplicht weer doorheen.
Nog iets is dat zelfs al zet je auto updates/downloads uit in de console dan nog gaat de console ze downloaden.
Sony heeft die functie om dat uit te zetten wel in de console gebouwd maar deze werkt dus gewoon niet...

Ik houd niet zo van dat soort praktijken.

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Laatst online: 11:45
iew schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 04:00:
[...]

Gold bar, shark cards, micro transacties zijn inderdaad iets waar ik een hekel aan heb.
Ik heb RDR2 ook niet gekocht voor het online gedeelte, in Red dead 1 heb ik mij wel vermaakt met het online gedeelte maar ook die kocht ik niet voor de multiplayer.

Wat ik daar leuk aan vond was het co op en lekker met een maatje of m'n broertje een beetje aankloten in de open world zonder vervelende klieren.
En dan heb ik het nog niet over de leugens van R* gehad en het verkloten van de Story mode met de patches, ze kijken er niet meer naar om.

...
Ik speel nu hoofdzakelijk het online gedeelte van RDR2, en ben er persoonlijk wel over te spreken. De Gold Bars zijn mijn inziens geen noodzaak om te hebben. Ja, het is makkelijk om mee op te starten (en sinds ik pre-release had gekocht kreeg je er 50, leuke bonus), maar verder zijn de prijzen van ingame objecten naar mijn mening logischer en beter bepaald dan bij GTA V en kun je in principe alles binnen relatief korte tijd betalen (mits je ook de moeite wil nemen om missies te doen en werk te verrichten).

Daarnaast is mijn speelplezier tot op heden nog niet verpest door anderen. Ik speel enkel online met een groepje, af en toe wordt er wel eens over en weer geschoten tussen twee posses, maar over het algemeen zijn de meest mensen die je tegen komt 'friendly'. Nooit de behoefte van een private sessie gehad dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Craftop op 15-11-2019 08:14 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Craftop schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:13:
[...]

Ik speel nu hoofdzakelijk het online gedeelte van RDR2, en ben er persoonlijk wel over te spreken. De Gold Bars zijn mijn inziens geen noodzaak om te hebben. Ja, het is makkelijk om mee op te starten (en sinds ik pre-release had gekocht kreeg je er 50, leuke bonus), maar verder zijn de prijzen van ingame objecten naar mijn mening logischer en beter bepaald dan bij GTA V en kun je in principe alles binnen relatief korte tijd betalen (mits je ook de moeite wil nemen om missies te doen en werk te verrichten).

Daarnaast is mijn speelplezier tot op heden nog niet verpest door anderen. Ik speel enkel online met een groepje, af en toe wordt er wel eens over en weer geschoten tussen twee posses, maar over het algemeen zijn de meest mensen die je tegen komt 'friendly'. Nooit de behoefte van een private sessie gehad dus.
Dit ongeveer, mijn speel plezier word niet verstoord door anderen, de map is dermate groot dat je in de middle of nowhere eigenlijk niemand tegen komt. Goldbars nog niet gebruikt en zijn feitelijk ook nog niet nodig, je moet wel levelen om tegen andere spelers te kunnen want sommige zijn al helemaal tricked out met uitstekende wapens waar jouw lvl 1 repeater niks tegen doet.

Heb een test gedaan tussen dx12 en vulkan.
Links Vulkan vs DX12: Alles handmatig op ultra gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mpAlx2cmz6hZ7NuHmSsZJGAg/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iZXlgILU1GI4erOXxYR5Udcp/medium.jpg
Vulkan geeft 13fps min en max 85 vs 24-60FPS Beiden 30fps gem :)
Het valt mij nu op dat DX12 nu mooier is en minder bugs geeft. Zelfs in de benchmark geeft vulkan bugs (popping textures & objects b.v.) dus speel nu op DX12.
Jammer dat ik de benchmark niet volledig gedaan heb bij de eerst patch maar deze patch lijkt het wel soepeler te lopen dan voorheen, vooral in grotere steden (en dat zie ik ook aan de minimal fps dx12).

Nu ik de laatste versie heb van mijn bios kan ik mijn systeem niet meer overclocken (buiten de bios om), maar ga nog kijken of het wat scheelt. Voor de rest loopt alles soepel nu, eigenlijk nooit game crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Helaas heeft de patch van eergisteren een beetje roet in het eten gegooid. Ik had alles soepel lopend en ging elke sessie 1 optie verhogen om te kijken hoever ik kon gaan met tweaken. Na het installeren van de patch is alles terug naar default gezet.
Toen ook meteen Process lasso uitgedaan, maar meteen weer last van stutters. Dus nu ben ik met de patch weer hetzelfde aan het doen om een speelbare game te krijgen met mijn settings, het is nog niet volledig gefixed (zeggen ze zelf ook).
Hopelijk fixen ze het wel snel, :). Net de missie gehad dat ik Jamie achterna moet, dus nog niet zo heel ver. :P Komend weekend relatief weinig tijd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhizorBE
iew schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 04:00:
[...]

Helaas moet ik dan wel mijn console offline laten anders drukken ze die patches er toch verplicht weer doorheen.
Nog iets is dat zelfs al zet je auto updates/downloads uit in de console dan nog gaat de console ze downloaden.
Sony heeft die functie om dat uit te zetten wel in de console gebouwd maar deze werkt dus gewoon niet...

Ik houd niet zo van dat soort praktijken.
Speel constant online en wordt 99% van de tijd met rust gelaten, dus de noodzaak van private servers is gewoon dikke zever. Het is ook normaal dat ze je aanvallen als je bezig bent met een objective, dat is ook ergens de bedoeling ervan

En die gold bars brengen ook geld in het laatje voor rockstar dat ze kunnen gebruiken om meer personeel te aanvaarden en zo nog vlugger nieuwe content kunnen uitbrengen. En het leukste van al je bent terug niet verplicht om die gold bars aan te kopen. Gewoon dagelijks je daily's doen, en je zwemt gewoon in het gold

Actieve spelers die de moeite doen om de game te spelen worden wel degelijk beloond

Gij praat alsof red dead redemption vol zit met grievers, in het begin had je dat inderdaad. Maar ondertussen zijn er al aanpassingen gebeurd, die het spel echt naar een hoger niveau hebben gebracht

Btw speel het soms voor zo'n 4-6 uur en in die sessies wordt 'k echt ver nooit lastig gevallen. Enigste min puntje is hier en daar een bug, maar nog echt geen game breaking bugs tegen gekomen

Ook geen last met massa disconnects, momenteel wel actief op de ps4 :9

En tje die leugens dan, wie neemt er nu ook nog de woorden serieus van een gaming studio :+
Zou ook niet weten waarover ze precies gelogen zouden hebben, niet dat het mij veel uitmaakt

[ Voor 6% gewijzigd door XhizorBE op 15-11-2019 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
@D0gtag Heb dat ook wel eens met Vulkan betreft Benchmark maar hij heeft ook eens Min maal 30 Fps gedaan.
Blijft Random tot op zekere hoogte.
Test geregeld opnieuw met Patches e.d. gezien ik toch elke keer dan de GFX opnieuw moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Geen vooruitgang maar ook geen achteruitgang met de update van gisteren of was het eergisteren. Draait nog exact hetzelfde als voorheen incl beeld/geluid die af en toe 3 seconden of langer blijft hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:36

jgj82

Ja, maar = nee

FastFred schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:16:
Geen vooruitgang maar ook geen achteruitgang met de update van gisteren of was het eergisteren. Draait nog exact hetzelfde als voorheen incl beeld/geluid die af en toe 3 seconden of langer blijft hangen
Waarschijnlijk toch je 4c/4t processor? Ik zal straks eens testen en 8 cores uit zetten in het Bios. Is het verder helemaal stabiel? Geen crashes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
jgj82 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:10:
[...]

Waarschijnlijk toch je 4c/4t processor? Ik zal straks eens testen en 8 cores uit zetten in het Bios. Is het verder helemaal stabiel? Geen crashes?
Ik zit inmiddels in chapter 3 en heb welgeteld 1 CTD gehad. Volgende week hoop ik de nieuwe build af te hebben, ben het hele weekend van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv010
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 22:11
Lijkt me cool spel . vraag me alleen of mijn laptop dit nog normaal gaat kunnen draaien , en dan bedoel ik op 1080p medium / low settings
mijn spec I5-6300hq GTX 1060 , 16gb
Wat denken jullie ? geen zin om hier 50 eu aan te verspillen als het spel niet redelijk kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:04

Vis

stefanv010 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:31:
Lijkt me cool spel . vraag me alleen of mijn laptop dit nog normaal gaat kunnen draaien , en dan bedoel ik op 1080p medium / low settings
Wat denken jullie ? geen zin om hier 50 eu aan te verspillen als het spel niet redelijk kan draaien.
Zou zeggen, probeer het uit, binnen 2 uur gameplay kun je zonder reden refunden via de epic store.

Moet zeggen, bij mij draait ie nu soepeler dan ooit. Na de patch merk ik vooruitgang in FPS en gisteren 4 uur lange sessie zonder iets van stuttering of crashes 🍻👍🏽

Top game om lekker op je gemak te spelen/ervaren.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
stefanv010 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:31:
Draai hem zelf op een laptop met GTX 1050 icm met i7-7700hq en werkt prima. Heb textures op ultra gezet, anisotropic op 8x en de rest op low of medium. Haal hierbij 30fps, wat voor mij voldoende is om van het spel te genieten. Vermoed dat jouw laptop het spel dus ook prima zou moeten kunnen draaien, hoewel de cpu bottleneck gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Psyonara schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:18:
@D0gtag Heb dat ook wel eens met Vulkan betreft Benchmark maar hij heeft ook eens Min maal 30 Fps gedaan.
Blijft Random tot op zekere hoogte.
Test geregeld opnieuw met Patches e.d. gezien ik toch elke keer dan de GFX opnieuw moet instellen.
Ja zou hem graag testen maar de benchmark doet het niet meer, stopt random halverwege. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Nu online
D0gtag schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:18:
[...]

Ja zou hem graag testen maar de benchmark doet het niet meer, stopt random halverwege. :)
Wat is er mis gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ik heb eerlijk gezegd niet gekeken in de error log maar even opgezocht:
[ ERROR ] [ 9264] [crashdetection] Exit code 0xc0000005 indicates a fatal game exit (reason: STATUS_ACCESS_VIOLATION)

Your guess is as good as mine :)
edit
Serieus eerste google hit:

Ik heb zelfde fabrikant mobo alleen iets luxere versie, en dito 2700x maar dit was zo te lezen allemaal voor de updates. Hoe dan ook het loopt niet zoals het hoort.

[ Voor 25% gewijzigd door D0gtag op 16-11-2019 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Nu online
Appart niet zo'n type crash gehad.
Zelfde CPU maar een X470 Prime Pro Mobo.

Eerst volgende Patch start ik gelijk maar in -Safemode op denk ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Psyonara schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:03:
Appart niet zo'n type crash gehad.
Zelfde CPU maar een X470 Prime Pro Mobo.

Eerst volgende Patch start ik gelijk maar in -Safemode op denk ik :P
Ja ik had wat optimalisatie gedaan, om te kijken wat mijn fps zou zijn maar dat werkt dus niet, maar nu weet ik niet of het ligt aan de veranderde instellingen of de update, maar heb geen zin om alles weer om te gooien. Ik wacht wel op de volgende update :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Nu online
D0gtag schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:55:
[...]

Ja ik had wat optimalisatie gedaan, om te kijken wat mijn fps zou zijn maar dat werkt dus niet, maar nu weet ik niet of het ligt aan de veranderde instellingen of de update, maar heb geen zin om alles weer om te gooien. Ik wacht wel op de volgende update :D
Geef je geen ongelijk. Je blijft wel bezig met dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

D0gtag schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:53:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd niet gekeken in de error log maar even opgezocht:
[ ERROR ] [ 9264] [crashdetection] Exit code 0xc0000005 indicates a fatal game exit (reason: STATUS_ACCESS_VIOLATION)

Your guess is as good as mine :)
edit
Serieus eerste google hit:

Ik heb zelfde fabrikant mobo alleen iets luxere versie, en dito 2700x maar dit was zo te lezen allemaal voor de updates. Hoe dan ook het loopt niet zoals het hoort.
Deze melding in de log had ik ook constant. Het is bij mij opgelost door de laatste patch. Heb je al geprobeerd om de system.xml te verwijderen? Ook heb ik de laatste graphic driver geiinstalleerd, 441.20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:08:
Is er iemand die RDR2 op een shadow.tech of vergelijkbare dienst speelt? Is dat te doen?
Op de huidige shadow wordt het nog wat lastig, ze zijn bezig met uitbreiden van de Duitse shadow versie die kan het wel aan, alleen komt die pas in feb 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
jgj82 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:10:
[...]

Dat was het inderdaad. Nieuwe pc is af, nagenoeg iedere graphics setting zo hoog als ie kan en loopt als een trein. 1 CTD gehad 10 minuten na starten en daarna rock solid voor een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 08:10
Ik speel het spel sinds de lancering, en ben er werkelijk nog maar 1 keer uitgesmeten en dat in story mode, online nog nooit, ook de pre instal ging vlot en vlekkeloos, Ziggo 500 Mb verbinding, game draaide hier binnen 3 kwartier, misschien iets eerder.

Wel wil ik er bij vertellen dat ik 3 dagen voor de lancering, win 10 opnieuw geherinstalleerd had, doordat ik problemen had met de Launcher met GTA5, en alle mooie hulp van Rockstar mijn hele pc overhoop had gehaald, niet zo erg want een schone instal is ook best wel weer fijn.

Misschien helpt een schone instal ook voor de mensen hier die niet verder komen om te spelen.

Over de game play, hier loopt het spel gewoon vloeiend, tussen de 36 en 55 FPS met soms een uitschieter naar iets over de 60 FPS. De RDR benchmark geef aan, gemiddeld 43 FPS.

Dit is gewoon mooi om te zien qua beeld en geen last van stotteringen, denk door de G-Sync monitor en speel dan niet op 1080p maar op 3440x1440p.

Dit met,

Asus ROG MAXIMUS X HERO (WI-FI AC) Z370
Asus 8GB D5 GTX 1070 Ti STRIX GAMING Advanced, op standaard speed
D416GB 2666-16 Vengeance LPX bk K2 COR, staat rond de 3000 Mhz
Intel Core i5-8600K 3600 1151V2 BOX , Stabiel draaiend op 4800, gekoeld met
Fractal Design. Celsius S36.
Monitor, Acer Predator 3440x1440 G sync

De hogere snelheden, gewoon in de bios op turbo gezet

Settings RDR2 texture op ultra, v-sync uit, de rest op high en medium, maar voor iedereen net even anders.

Ik heb deze setting ingesteld, YouTube: Red Dead Redemption 2 BEST GRAPHICS SETTINGS for 60FPS?

Ik hoop dat er iemand is die hier wat aan heeft, en met mijn specs een beetje kan zien wat je kan verwachten of vergelijken qua componenten om RDR2 Pc een beetje speelbaar te krijgen.

Toch wil ik een kleine upgrade doen, niet alleen voor RDR2 maar doe sinds kort ook veel met Davinci Resolve, films bewerken.

Dus een vraag aan jullie,

Eerst een I7 9700k of een andere GPU, om boven de 60FPS in RDR2 uit te komen. Of is 1 van de 2 genoeg, maar welke ?

[ Voor 14% gewijzigd door Skybiker op 19-11-2019 06:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb ook naar die processroren gekeken (heb een I7 4790K) maar voor mij zou het echt heel weinig verschil maken. Die grafische kaart is een veel betere investering hier. (Zelf kijk ik dan vooral naar de 5700 xt.)

Ik speel op een 4k freesync monitor met een scale van 0.67 (dus eigenlijk 1440 effectief) met ook een combi van ultra, high en medium zo rond de 42 fps gemiddeld. Met die 5700 XT zou ik die scale uit kunnen zetten en zelfs nog een iets hogere framerate kunnen pakken. (of natuurlijk nog wat dingen omhoog zetten :D )

/edit: wat wel even zoeken was. Als ik die triple buffering op uit zette, dan zorgde de nvidia fast sync setting ervoor dat hij heel vaak op locked 30fps kwam te staan. Geen idee of dat normaal is, maar kostte mij veel tijd om uit te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-11-2019 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
Hoe kan ik eigenlijk mijn beloofde goldbars claimen omdat ik een pre-order heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wonkbonko schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:02:
Hoe kan ik eigenlijk mijn beloofde goldbars claimen omdat ik een pre-order heb gedaan?
Had je die niet gelijk? Ik had ze staan de eerste keer dat ik inlogde in online. Had je bij rockstar gepreordered of elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
ArthurMorgan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:09:
[...]

Had je die niet gelijk? Ik had ze staan de eerste keer dat ik inlogde in online. Had je bij rockstar gepreordered of elders?
Ow wat stom, ik dacht het ook onderdeel was van je SP wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als je snel geld/gold bars wilt hebben in SP:

spoiler:
begin hoofdstuk 2 als je bij horseshoe bent. Ga naar beneden en het verlaten dorpje in. In het sherrifkantoor ligt alvast 1 staaf onder het bureau. Als je vervolgens naar de gevangenis ernaast gaat ligt in een van de cellen een dode gevangene met een schatkaart. Als je die oplost krijg je uiteindelijk 5 goudstaven, oftewel 2500 dollar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 12:15
ArthurMorgan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:38:
Als je snel geld/gold bars wilt hebben in SP:

spoiler:
begin hoofdstuk 2 als je bij hoseshoe bent. Ga naar beneden en het verlaten dorpje in. In het sherrifkantoor ligt alvast 1 staaf onder het bureau. Als je vervolgens naar de gevangenis ernaast gaat ligt in een van de cellen een dode gevangene met een schatkaart. Als je die oplost krijg je uiteindelijk 5 goudstaven, oftewel 2500 dollar)
Dank je wel Arthur Morgan, wat komt die naam me bekend voor :+ ;)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste