Try SCE to Aux
Als ik de game zonder problemen wil spelen moet ik elke weer Windows Virus and Threat protection uitzetten.
Zodra ik dat aan heb en het moment vanaf het menu de Game in wil laden. Krijg ik RDR exited unexpectedly.
Had nu eigenlijks op een Update gehoopt oid die stopt hiermee in de knoei te zitten.
Ik had gisteravond ook een patch, maar niet van 2,9 gb groot. Deze leek een stuk kleiner.Imnoa schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:10:
Ik krijg net weer een 2.9 gb patch , nog geen patchnotes kunnen vinden
Wederom al mijn grafische settings overhoop gehaald en gereset. Heb wel weer het idee dat beter draait dan daarvoor, dus dat is een pluspunt.
Zit nu halverwege chapter 3.
Wordt misschien tijd om een sneller paard te halen, heb nog steeds mijn 1e paard (2e paard is ooit ergens achtergebleven, maar geen idee waar).
Kan niet wachten totdat ik weer in chapter 4 aankom, dat is het punt dat ik op de ps4 gestopt ben met spelen.
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Ik krijg namelijk nooit een melding dat er een update beschikbaar is of dat het er update geïnstalleerd wordt. Wel heb ik een keer gehad dat alle settings ineens op low stonden en dat ik ineens last kreeg van klein stutters terwijl ik die bij de release niet had.
Bij versie nummer staat er 1207.73.
Ik heb voor dat deze update uitkwam mijn pc opnieuw geinstalleerd. Windows 10 op een lege HD. Alle updates en hij liep weer op 51~60fps. Als een zonnetje.
Totdat 1207.73 uitkwam en ik ben weer terug naar een schokkende 20~25fps. Ook de laatste hotfix van Nvidia heeft niet geholpen.
Gaat lekker met die updates, geen idee wat het conflict nu weer is.
edit: Een nieuwe install van windows gedaan en ja hoor, daar zijn de frames per seconde weer niet! Zeg het maar...
[ Voor 12% gewijzigd door Roland op 21-11-2019 10:03 ]
...Make every cut count, even if it is one frame...
In windows logboek geeft hij een 0x80000003 fout aan op RDR2.exe
Z-O--F-R-U-S-T-R-E-R-E-N-D!
[ Voor 7% gewijzigd door hoi3344 op 21-11-2019 10:13 ]
Ik vermoed dat vsync stiekem aanstaat, waardoor hij op 30fps gelockt is.ArthurMorgan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 06:52:
/edit: wat wel even zoeken was. Als ik die triple buffering op uit zette, dan zorgde de nvidia fast sync setting ervoor dat hij heel vaak op locked 30fps kwam te staan. Geen idee of dat normaal is, maar kostte mij veel tijd om uit te vinden.
Fastsync werkt alleen als je framerate hoger is dan de refreshrate van je monitor.
Als je frameratre lager is, dan zou je alsnog tearing moeten krijgen.
Deze hotfix zou de stutters moeten verhelpen
Try SCE to Aux
Nope, in Nvidia setting stond/staat het op fast sync en ingame op geen vsync.Slogra schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:22:
[...]
Ik vermoed dat vsync stiekem aanstaat, waardoor hij op 30fps gelockt is.
Fastsync werkt alleen als je framerate hoger is dan de refreshrate van je monitor.
Als je frameratre lager is, dan zou je alsnog tearing moeten krijgen.
Hoe het technisch werkte weet ik niet, maar dit waren/zijn mijn settings. Zodra ik triple buffering uit zet krijg ik dit. En beide syncinstellingen heb ik vaak genoeg gecontroleerd
[ Voor 42% gewijzigd door ArthurMorgan op 21-11-2019 15:20 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik heb als eerste in het spel de witte arabier gevangen, dit is het snelste paard in de game. Je kan hem vangen zodra je in chapter 2 1 missie heb gedaan.Wordt misschien tijd om een sneller paard te halen, heb nog steeds mijn 1e paard (2e paard is ooit ergens achtergebleven, maar geen idee waar).
Kan niet wachten totdat ik weer in chapter 4 aankom, dat is het punt dat ik op de ps4 gestopt ben met spelen.
Misschien is de Arabian wel de snelste, maar niet altijd de beste. Turkoman heeft wat dat betreft de betere stats overall en is ook niet zo schrikachtig.rappejap schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:52:
[...]
Ik heb als eerste in het spel de witte arabier gevangen, dit is het snelste paard in de game. Je kan hem vangen zodra je in chapter 2 1 missie heb gedaan.
Zelf rijd ik nog op m'n Warhorse die bij preorder kwam. Hardstikke lomp en niet snel, maar wat een verschijning en totaal niet bang aangelegd.
[ Voor 14% gewijzigd door Gummiebeer op 22-11-2019 20:02 ]
Best leuk dat niet iedereen dezelfde voorkeuren heeft, ik heb 4 paarden en wissel regelmatig,Gummiebeer schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:59:
[...]
Misschien is de Arabian wel de snelste, maar niet altijd de beste. Turkoman heeft wat dat betreft de betere stats overall en is ook niet zo schrikachtig.
Zelf rijd ik nog op m'n Warhorse die bij preorder kwam. Hardstikke lomp en niet snel, maar wat een verschijning en totaal niet bang aangelegd.
Ik had een gltitz ontdekt, hiermee kon ik bij een bepaalde slager hetzelfde karkas oneindig verkopen, je hoefde dan alleen maar op sell blijven te drukken, heb er geen misbruik van gemaakt, maar om het te proberen 3 maal het karkas verkocht, dus 21 spel dollars verdiend eraan.
Ik denk meld dit als buck bij rockstar om behulpzaam te zijn.
Wat denk je dat je als dank krijg, een Ban, Ja een vette BAN voor het leven.
Toch contact opgenomen, en is het omgezet naar een BAN van een maand en alles wordt gereset, maar niet naar mijn ultimate versie die ik gekocht had, nee naar een normale versie zonder alle extra's, dus veel betaald straks voor niets.
Zal nog eens behulpzaam zijn, gewoon stank voor dank.
Wauw dat is idd wel erg heftig. Waardeloos.rappejap schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 05:09:
Zucht, wat zijn het bij Rockstar toch verschrikkelijke hufters,
Ik had een gltitz ontdekt, hiermee kon ik bij een bepaalde slager hetzelfde karkas oneindig verkopen, je hoefde dan alleen maar op sell blijven te drukken, heb er geen misbruik van gemaakt, maar om het te proberen 3 maal het karkas verkocht, dus 21 spel dollars verdiend eraan.
Toch contact opgenomen, en is het omgezet naar een BAN van een maand en alles wordt gereset, maar niet naar mijn ultimate versie die ik gekocht had, nee naar een normale versie zonder alle extra's, dus veel betaald straks voor niets.
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Als je dit kunt aantonen, dan gewoon op een groter platform gooien en de media zoeken. Dan is het zo opgelost.rappejap schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 05:09:
Zucht, wat zijn het bij Rockstar toch verschrikkelijke hufters,
Nee kan niet, over een ban word niet gediscuteerd, door rockstar, heb al mazel dat een medewerker het naar 1 maand gekregen heeft. Vind het wel best, met de story ben ik wel een maandje zoet.honey schreef op zondag 24 november 2019 @ 14:29:
[...]
Als je dit kunt aantonen, dan gewoon op een groter platform gooien en de media zoeken. Dan is het zo opgelost.
[ Voor 94% gewijzigd door Maduth op 24-11-2019 16:05 . Reden: Post verplaatst naar andere RDR2 topic. ]
Tot vandaag. Niks veranderd en hij liep continu vast?

Leuke game, zitten nog wel wat eigenaardigheden in.
M3P 24'
Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz
Vandaag weer een goeie 6 uur aan een stuk gespeeld, die 6 uur eindigde met een crash
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 331,- | € 331,- |
1 | Moederborden | MSI MPG X570 Gaming Edge WiFi | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce | € 659,- | € 659,- |
1 | Interne harde schijven | WD Green HDD, 3TB | € 78,99 | € 78,99 |
1 | Monitoren | MSI Optix MAG27CQ Rood, Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 139,60 | € 139,60 |
1 | Voedingen | Cooler Master MasterWatt Lite 500W | € 43,80 | € 43,80 |
1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 120GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 145,- | € 145,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.596,39 |
Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz
Heeft bij mij geen problemen opgelost. Iemand wel betere resultaten met de nieuwe update?
...Make every cut count, even if it is one frame...
Ik heb het volgende filmpje gezien op youtube en dit heeft mij betere frametimes en framerate opgeleverd ook de stutter in RDR2 benchmark is verdwenen. Ik denk een verbetering van +/- 8 a 10% zonder overclocking in meeste games. In de video word ook gesproken over tessalation instellingen, maar die heb ik niet aangepast omdat ik tessalation een mooie toevoeging vind.
Tombraider benchmark 1440p ultra 70 fps voor, en 75 fps na de tweaks.
3d mark score 7160 erna 7520.
AC odyssey 1440p 52 fps ervoor en 56 fps errna.
Het filmpje is bedoeld voor Radeon gebruikers!!
Ik heb een Intel I5 9600k en een RX5700 van gigabyte en 32gb geheugen
Hier is de link naar de video: YouTube: 🔧 How to Optimize AMD Settings For GAMING & Performance The Ultimate...
[ Voor 6% gewijzigd door Wannabe_PJ op 03-12-2019 12:31 ]
[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 05-12-2019 09:34 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
114 uur op 4 weken, serieus doorgespeeld danSnoeiKoei schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:33:
Gisteravond uitgespeeld, met alle side quests enzo heb ik er al 114 uur in zitten. HOLY CRAP wat een geweldige game en verreweg de meest gedetailleerde gamewereld die ik ooit gezien heb. Briljant verhaal, briljante graphics en muziek. Enorm van genoten, 10/10. Ik hoop enorm op een RDR1 remake in de RDR2 engine zodat ik het verhaal verder kan spelen.
Iemand trouwens al de companion app werkende gekregen icm de pc versie?
Nogal jagibsonneke schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:15:
[...]
114 uur op 4 weken, serieus doorgespeeld dan

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.
Probeer dit eens. Heeft mij werkelijk goed geholpen om fatsoenlijke gameplay te krijgen.Jelle Brolnir schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:48:
Jee jongens, wat een prachtig spel. Alleen mijn 9900k doet geen ene reet en ik mag het doen met 30-40 fps. Of ik hem nou helemaal naar beneden schroef of flink hoog, scheelt misschien 1-2 fps.. Zal m'n 1080 de boel zo bottlenecken ? Speel op fhd overigens. Net een schone windows install achter de rug, alle drivers e.d. zijn geupdate. Heb er net 2 uur inzitten en heb nog niet heftig performance guides op zitten snorren/toepassen maar jee had niet gedacht dat mn bakkie hier zoveel moeite mee zou hebben.
[YouTube: Red Dead Redemption 2 Optimization [Part 1] Let's Greatly Improve PC Performance!]
[YouTube: Red Dead Redemption 2 Optimization [Part 2] Advanced Settings Tested for Even More Gains]
Op mijn oude build, i5 6500 en GTX1060 6GB kreeg ik al 45fps, dus jouw build moet toch beter presteren.
[ Voor 4% gewijzigd door Gummiebeer op 08-12-2019 15:19 ]

Gisteren mijn nieuwe setup inelkaar gezet! Van Intel naar volledig AMD
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600X Boxed | € 233,51 | € 233,51 |
1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Plus Max | € 97,85 | € 97,85 |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT | € 445,- | € 445,- |
1 | Behuizingen | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart | € 329,- | € 329,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S chromax.black | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Ventilatoren | Alpenföhn WingBoost2 - Blood Red, 140mm | € 0,- | € 0,- |
1 | Ventilatoren | Corsair Air Series SP120 High Static Pressure Rode led (Twin pack), 120mm | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Muizen | Corsair Gaming Sabre Optical RGB | € 39,98 | € 39,98 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 136,- | € 136,- |
1 | Gaming headsets | HyperX Cloud Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 86,42 | € 86,42 |
1 | Solid state drives | Samsung 750 EVO (bulk) 250GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 830 series SSD 128GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.467,56 |
Wat een verschil! Ten eerste van 1080P 60Hz 24" naar 1440P 27" 144Hz.
Naar bovenstaande Youtube linkjes de instellingen getweakt en het spel loopt tussen de 65-70 fps op 1440P, super smooth!

Enige puntje is de sneeuw en modder bug wat ik nu ervaar maar daar schijnt Rockstar mee bezig te zijn. Voor de rest een hele grote verandering verbetering ten op zichte van mijn oude i5 6500 en GTX1060.
Je kan natuurlijk kijken wat de load van 1080 is, als die constant 100% is dan bottleneckt ihij idd je CPU. Toen ik mijn 1080 naar 2080 super upgrade had ik zeker een hele preformance boost. Mijn 1080 bottleneckte mijn Ryzen 3600 ook. Nu komen de 3600 en de 2080 super beide tot hun recht.Jelle Brolnir schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:48:
Jee jongens, wat een prachtig spel. Alleen mijn 9900k doet geen ene reet en ik mag het doen met 30-40 fps. Of ik hem nou helemaal naar beneden schroef of flink hoog, scheelt misschien 1-2 fps.. Zal m'n 1080 de boel zo bottlenecken ? Speel op fhd overigens. Net een schone windows install achter de rug, alle drivers e.d. zijn geupdate. Heb er net 2 uur inzitten en heb nog niet heftig performance guides op zitten snorren/toepassen maar jee had niet gedacht dat mn bakkie hier zoveel moeite mee zou hebben.
Ach ja dat vergat ik er bij te zetten, die knalt 100 % ja. Zit eigenlijk te wachten tot de volgende generatie gpu's...NoFearWizz schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:15:
[...]
Je kan natuurlijk kijken wat de load van 1080 is, als die constant 100% is dan bottleneckt ihij idd je CPU. Toen ik mijn 1080 naar 2080 super upgrade had ik zeker een hele preformance boost. Mijn 1080 bottleneckte mijn Ryzen 3600 ook. Nu komen de 3600 en de 2080 super beide tot hun recht.
Dan is dat je bottleneck.Jelle Brolnir schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:40:
[...]
Ach ja dat vergat ik er bij te zetten, die knalt 100 % ja. Zit eigenlijk te wachten tot de volgende generatie gpu's...
Wie ervaart enorme fps drops wanneer je dorpen benadert? In het wild haal ik een solide 50fps (1440p), waar ik redelijk tevreden mee ben. Maar rondom dorpen, enorme drops tot 20-25 fps, erg hinderlijk.
Weet iemand toevallig een fix, of is dit een (doorlopende) bug?
CPU: I5-4960K | overclock naar 4.4 ghz
GPU: GTX 1070 EVGA 3.0 ACX OC
YouTube: Red Dead Redemption 2 Optimization [Part 1] Let's Greatly Improve PC...
YouTube: Red Dead Redemption 2 Optimization [Part 2] Advanced Settings Tested...
In deze video's wordt goed uitgelegd welke settings het vervelendst zijn en een grote aanslag op je fps geven.
/edit: Je processor zou trouwens ook wel eens een bottleneck kunnen zijn. Maar dat weet ik niet zeker. Wat ik ervan gehoord heb presteren de 4 cores processoren zoals deze erg matig.
[ Voor 11% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-12-2019 16:23 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ligt het aan mij of zijn ze bij Rockstar niet echt transparant en doen ze moeilijk? Ik had moeten wachten tot ie op steam stond eigenlijk, steam doet minder moeilijk over een refund.
[ Voor 8% gewijzigd door dennis_rsb op 11-12-2019 17:39 ]
CPU is waarschijnlijk de bottleneck. In de dorpen is de CPU belasting een stuk hoger, dan gaat bij mij de FPS ook omlaag (i5 3570k stock speed), maar niet zo hinderlijk naar 20-25fps. Wellicht ook te hoge instellingen voor de GTX 1070.TheyCallMeSexy schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:15:
Hallo mensen,
Wie ervaart enorme fps drops wanneer je dorpen benadert? In het wild haal ik een solide 50fps (1440p), waar ik redelijk tevreden mee ben. Maar rondom dorpen, enorme drops tot 20-25 fps, erg hinderlijk.
Weet iemand toevallig een fix, of is dit een (doorlopende) bug?
CPU: I5-4960K | overclock naar 4.4 ghz
GPU: GTX 1070 EVGA 3.0 ACX OC
[ Voor 5% gewijzigd door Myliobatis op 11-12-2019 20:14 ]
Heb al geprobeerd om de game, de GPU driver en zelfs de hele laptop opnieuw te installeren zonder enig effect. Probleem op DX12. Ik kan niet Vulkan kiezen omdat dan de resolutie gelocked is op 1920x1080 (greyed out) en de game dan nog maar op 1 vierde van mijn monitor te zien is (heb een 4k scherm). Het probleem lijkt niet op te treden op Vulkan.
Systeem is een I9-9980HK en RTX2060 (Zenbook Pro Duo UX518GV Laptop)
Alle drivers en windows op het systeem zijn bijgewerkt (Nvidia 441.66, game is 1232.13)
Heeft iemand een idee waar dit probleem door komt of een fix? De game draait wel prima op mijn desktop met een I7-9700K met RTX2080Ti.
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
Dit heb ik ook!Tyoi schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:54:
Ik heb het unieke probleem dat zodra ik in de graphic options een aanpassing maak en dit probeer op te slaan het spel vervolgens bedenkt dat het nog maar met een enkele frame per 3 seconden hoeft te werken. Het maakt niet eens uit of de optie echt belangerijk is zoals Vsync uit of aan, of pause on focus loss aan of uit. Het gebruikt direct wanneer ik op Enter druk voor 'Apply change'.
Heb al geprobeerd om de game, de GPU driver en zelfs de hele laptop opnieuw te installeren zonder enig effect. Probleem op DX12. Ik kan niet Vulkan kiezen omdat dan de resolutie gelocked is op 1920x1080 (greyed out) en de game dan nog maar op 1 vierde van mijn monitor te zien is (heb een 4k scherm). Het probleem lijkt niet op te treden op Vulkan.
Systeem is een I9-9980HK en RTX2060 (Zenbook Pro Duo UX518GV Laptop)
Alle drivers en windows op het systeem zijn bijgewerkt (Nvidia 441.66, game is 1232.13)
Heeft iemand een idee waar dit probleem door komt of een fix? De game draait wel prima op mijn desktop met een I7-9700K met RTX2080Ti.
Laptop: Alienware 15 R3
Ik heb in het begin ook lopen zoeken naar hoe dit kon, niets gevonden en probleem leek ook nergens op internet te vinden.
Bleek in mijn geval te liggen aan het switchen naar dedicated GPU ipv internal GPU van het complete systeem.
Alienwares hebben een knop op het toetsenbord waar je kunt switchen tussen die 2 gpu's.
Sinds ik de laptop laat draaien op de dedicated GPU (GTX 1070) kan ik alles aanpassen in het menu van RDR zonder dat ie blijft hangen.
Misschien heeft jou laptop of in de bios ook zo'n instelling?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Ik denk dat ik inderdaad tegen een soortgelijk probleem aanloop. Ik heb echter helaas nergens in de bios een mogelijkheid om het automatische switchen van de GPU uit te zetten (of te kiezen). Heb ook geen hardware knop met een soortgelijke functie. Wellicht omdat mijn 2e scherm altijd op de interne GPU draait? Geen idee.
Ik heb wel geprobeerd om met de Nvidia driver een GPU te forcen voor de game, maar dat lijkt helemaal niets uit te maken.
Behoorlijk wat googlen naar een probleem om op Vulkan de resolutie aan te kunnen passen heeft mij ook nog niet geholpen...
6) You just checked it.
Heb zelf een i7 2600K met 16GB RAM en een GTX 1070ti waarmee RDR2 stabiel op 60 fps loopt doormiddel van medium / high settings.Myliobatis schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:13:
[...]
CPU is waarschijnlijk de bottleneck. In de dorpen is de CPU belasting een stuk hoger, dan gaat bij mij de FPS ook omlaag (i5 3570k stock speed), maar niet zo hinderlijk naar 20-25fps. Wellicht ook te hoge instellingen voor de GTX 1070.
Zie deze video:
YouTube: Red Dead Redemption 2 Optimization [Part 2] Advanced Settings Tested...
GTA VI - All aboard the hype train!!
Nog niet echt getweaked maar de 5700XT pulse trekt allemaal prima op 2560x1080, helaas wel met max 60 fps en 8ms vanwege de scherm eigenschappen van de dell.
Ik mis iets de hoogte en ik zit te kijken naar een 1440p scherm maar wil toch nog wel de 21:9 met ditto breedte aanhouden.
Wat zou de verwachte fps zijn als ik naar 3440 x 1440p en kan ik het smooth genoeg draaien ? Mijn "oude rx570 4GB trok het niet echt op de dell.
De specs : AMD ryzen 3800x - 16GB ram en de saphire rx5700 xt.
[ Voor 5% gewijzigd door LCD_viewer op 23-12-2019 14:43 ]
Nee volgens mij niet. SCP emuleert een Xbox controller en de game(s) zien dan ook die controller. De enigste manier waarop ik het werkend heb gekregen is simpelweg de DS3 controller aansluiten met een kabel aan je computer, althans, dat werkte voor mij in Jedi Fallen Order, niet geprobeerd in RDR2. Je moet wel dan SCP uitzetten/uninstallen.Japser schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:43:
Is er een mogelijkheid om op Win 10 in RDR2 de dualshock 3 iconen/lay-out in game te laten zien ipv de Xbox control knoppen/lay out? Ik heb de DS3 via Scp geïnstalleerd.
6) You just checked it.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Zit omhoog met een crashende RDR2. De bestanden uit de mijn documentenmap leeggegooid.
Heb een bescheiden PC, maar op low zou nog te doen moeten zijn. Voldoe gewoon aan de minimumvereisten.
Verder; Windows 10 up to date; Graphics driver up to date, veilige modus geprobeerd, diverse reboots ....
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Krijg je dit na het laden van story mode of is het random bij jou?fonsoy schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:43:
Zijn er nog mensen die een ERR_GFX_STATE melding met succes op wisten te lossen?
Zit omhoog met een crashende RDR2. De bestanden uit de mijn documentenmap leeggegooid.
Heb een bescheiden PC, maar op low zou nog te doen moeten zijn. Voldoe gewoon aan de minimumvereisten.
Verder; Windows 10 up to date; Graphics driver up to date, veilige modus geprobeerd, diverse reboots ....
In het geval mbt Story Mode, hier heb ik ook last van sinds de laatste patch. Deze workaround werkt voor mij, start de game en laat de benchmark uitvoeren, wacht tot die klaar is en dan kan je de story mode laden.
En voeg dit toe aan Launch arguments in de Rockstar Game Launcher of ander launcher;
-ignorepipelinecache
De benchmark staat bij graphic settings.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Bedankt voor je idee. Helaas geen soelaas.MikeRoG schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:09:
[...]
Krijg je dit na het laden van story mode of is het random bij jou?
In het geval mbt Story Mode, hier heb ik ook last van sinds de laatste patch. Deze workaround werkt voor mij, start de game en laat de benchmark uitvoeren, wacht tot die klaar is en dan kan je de story mode laden.
En voeg dit toe aan Launch arguments in de Rockstar Game Launcher of ander launcher;
-ignorepipelinecache
De benchmark staat bij graphic settings.
Ik heb nu een support ticket ingeschoten bij Rockstar - maar ik ben een beetje bang dat dit op een refund uit gaat lopen terwijl ik zo graag het spel wilde spelen. Niet voor niets aangeschaft.
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Ik sinds eerste kerstdag.Boempatat schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:37:
Iemand ervaring met de GTX 970?
Draait prima! Ik heb een 8700k en de 970 is wel de bottleneck. Ik speel op een 1440p 144hz display maar dat is teveel gevraagd. Op 1080 en medium / high settings draait het prima zonder framedrops met 45-50 fps in dorpen, en 65-75 in het wild.
Je bent niet de enige hoor, het internet staat er vol mee. Bovendien is deze error een bekend issue bij Rockstar, je kan ergens in Januari/Februari een update verwachten, hopelijk.fonsoy schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:06:
[...]
Bedankt voor je idee. Helaas geen soelaas.![]()
Ik heb nu een support ticket ingeschoten bij Rockstar - maar ik ben een beetje bang dat dit op een refund uit gaat lopen terwijl ik zo graag het spel wilde spelen. Niet voor niets aangeschaft.
Hierzo geven ze aan het bekend is en onderzocht wordt.
Als je toch besluit om te refunden, dan zou je hem later in de sale opnieuw kunnen kopen als er wat updates geweest zijn.
Top bedankt voor je reactie!Iuigi schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:35:
[...]
Ik sinds eerste kerstdag.
Draait prima! Ik heb een 8700k en de 970 is wel de bottleneck. Ik speel op een 1440p 144hz display maar dat is teveel gevraagd. Op 1080 en medium / high settings draait het prima zonder framedrops met 45-50 fps in dorpen, en 65-75 in het wild.
De 970 is bij mij ook de bottleneck heb zelf een 6700k draaien maar niet meteen een issue.
Was zelf aan het denken voor een upgrade, heb sinds kort ook een 4K scherm toegevoegd aan de setup.
Maar op 1440p en zeker 1080p in medium/high draait hij als een zonnetje.
Enige dat ik op Ultra heb staan zijn de textures
Hoop hem op 60fps te krijgen maar heb daar niet al te veel vertrouwen in
Upgrade naar 2080Ti vind ik te duur voor wat je er voor krijgt en volgens mij is mijn GPU nog steeds de bottleneck. We gaat het zien!
[ Voor 30% gewijzigd door westergas op 03-01-2020 09:06 ]
Gaat zeker lukken hoor!westergas schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:05:
Ik ga hem vanavond eens aan slingeren @ 3440x1440 op mijn 6700K/16GB/1080Ti
Upgrade naar 2080Ti vind ik te duur voor wat je er voor krijgt en volgens mij is mijn GPU nog steeds de bottleneck. We gaat het zien!
Upgrade is idd wat gek zeker als je niet op 4K speelt imo
Ben zelf aan het twijfelen tussen de "betaalbare" 2080 Super of de peperdure TI met extra RAM
Bood aan dat ik die Super wel van hem wou over nemen
voor de rest tsja geen zin om nu nog te upgraden.
Hoewel Cyberpunk het wel verleidelijk maakt.
Maar vermaak me op moment wel met een 1080 Ti
Ik draai dezelfde resolutie en configuratie prima op ~60fps. Heb alleen een 8700K, maar weet niet of dat enorm verschil gaat maken.westergas schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:05:
Ik ga hem vanavond eens aan slingeren @ 3440x1440 op mijn 6700K/16GB/1080Ti
Ik zit rond de 50 fps gemiddeld maar moet nog even kritisch naar de settings kijken. Heb nu rondom wat lopen klooien. Welke settings draai jij? CPU load zit rond de ~50% dus dat is geen bottleneck.jaapstobbe schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 08:58:
[...]
Ik draai dezelfde resolutie en configuratie prima op ~60fps. Heb alleen een 8700K, maar weet niet of dat enorm verschil gaat maken.
Verder vind ik de karakters en textures op zich (staan op ultra) best lelijk. Alles bij elkaar (camera, decor enz) geeft het dan wel een hele filmische ervaring.
[ Voor 4% gewijzigd door westergas op 06-01-2020 09:15 ]
Verder vallen me een paar dingen op. Het spel is wel erg traag en de interface helpt niet mee. R om een kastje te openen, E ingedrukt houden om te looten. Of was het nou andersom? Niet bepaald intuitief en zo zijn er meer dingen die ik vaag vind.
Bewegen (lopen/paardrijden) gaat stroperig, waarschijnlijk voor meer realisme maar samen met de trage gameplay en gebrek aan checkpoints/save mogelijkheden vind ik het nog niet erg toegankelijk.
Hopelijk word het beter en heb ik niet te veel last van crashes
Ook laden van zowel de software als het starten van de storymode duurt sinds de update van dit weekend veel langer.
Meer mensen met dit probleem?
[ Voor 12% gewijzigd door GoeiedagEem op 16-01-2020 11:39 ]
Hebben meer mensen problemen met Cloud Sync?
Ik had eergister ineens een conflict op al mijn saves en hij wilde ze niet uit de cloud halen. 100x retry gedaan maar hij bleef falen. Toen ik dan maar offline wilde spelen, begon het hele spel opnieuw en nu lijkt het erop dat hij dat naar the cloud heeft geschreven. Ik denk dat ik 45 uur aan gametijd kwijt ben.. thanks Rockstar

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord
Goede guide voor grafische settings: YouTube: Red Dead Redemption 2 Optimization [Part 1] Let's Greatly Improve PC...GoeiedagEem schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:25:
Ik heb sinds de laatste update meer last van traagheid en framedrops. Op het platteland gaat nog wel, maar als ik Saint Denis inrijd, dan vertraagt het spel enorm. Misschien is er qua settings iets teruggezet ofzo, ik heb een relatief lichte videokaart (XFX RX480 8 GB).
Ook laden van zowel de software als het starten van de storymode duurt sinds de update van dit weekend veel langer.
Meer mensen met dit probleem?
Ik heb een RX480 (2x maar ik weet dat crossfire niet ondersteund wordt) en draai adrenalin laatste versie.
De truck met -ignorepipelinecache in de luancher werkt niet.
ALs ik Adrenalin 19.11.1 installeer werkt hij wel totdat ik de PC opnieuw opstart.
Als ik updrage en Adrenalin zelf niet laat draaien werkt hij wel totdat ik de PC opnieuw opstart
Het lijtk dus een Adrenalin issue te zijn dus weer 19.11.1 erop gezet nadat ik eerst alle AMD eraf hab gehaald met AMD removal software.
Alleen de drivers geinstalleerd, maar helaas.
Ik krij hem niet meer werkend, wie heeft er nog een lumineus idee?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618
Edit: nvm lag niet aan red dead. Blijkbaar iets met meerdere monitoren dat de framerate capped.
[ Voor 21% gewijzigd door Snippertje op 05-05-2020 20:45 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Beetje laat maar ik heb zelf ook een rx-480 en geen problemen. Heel affentoe krijg ik eens een hapering maar dat is omdat het spel deze onder normale omstandigheden al 100% benut. Heb je al eens geprobeert een stable versie van de AMD drivers te draaien? Dat levert me altijd minder gelazer op dan de beta drivers.eazyq schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:37:
Onlangs bij de Mediamarkt dit spel gekocht (MM Rotterdamcenterum heeft ze voor eur 30) en het werkt niet goed.
Ik heb een RX480 (2x maar ik weet dat crossfire niet ondersteund wordt) en draai adrenalin laatste versie.
De truck met -ignorepipelinecache in de luancher werkt niet.
ALs ik Adrenalin 19.11.1 installeer werkt hij wel totdat ik de PC opnieuw opstart.
Als ik updrage en Adrenalin zelf niet laat draaien werkt hij wel totdat ik de PC opnieuw opstart
Het lijtk dus een Adrenalin issue te zijn dus weer 19.11.1 erop gezet nadat ik eerst alle AMD eraf hab gehaald met AMD removal software.
Alleen de drivers geinstalleerd, maar helaas.
Ik krij hem niet meer werkend, wie heeft er nog een lumineus idee?
Idempotent.
Ik denk overigens wel dat het een game is die 4K60 alles op max verdient, maar dan heb je een recente snelle PC nodig met een videokaart van 1000 euro...
Ik draai juist alleen maar stabiele drivers, misschien omdat ik er 2 RX kaarten in heb zitten..MainframeX schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:45:
[...]
Beetje laat maar ik heb zelf ook een rx-480 en geen problemen. Heel affentoe krijg ik eens een hapering maar dat is omdat het spel deze onder normale omstandigheden al 100% benut. Heb je al eens geprobeert een stable versie van de AMD drivers te draaien? Dat levert me altijd minder gelazer op dan de beta drivers.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618
Mijn games die ik graag speel: AC-serie, UC-serie, TLOU (speel nu II), Horizon Zero Daw, God of War.
Westerns vind ik tof overigens.
Heb alleen geluiden omgevangen dat RDR een ontzettend 'trage' game is?
Wat zijn jullie bevindingen?
Mijn mening is dat het een topgame is! Heb RDR (eerste deel) niet gespeeld.
De traagheid van de game ligt grotendeels aan jezelf. Je kunt redelijk door de hoofdlijnen heen rushen, alleen dan krijg je de complete ervaring natuurlijk niet mee. Het spel leent zich er absoluut voor om traag te spelen. Heb er iets meer dan 3 maanden over gedaan. Mijn broer heeft om op 100 % gekregen en als dat je ding is, dan ben je serieus veel meer tijd kwijt.
Het is volledig aan jezelf. Ik speel ook de AC-serie, God of War ook gedaan. AC-serie kan ook heeeeeel erg traag zijn als je alle side quests gaat doen, is eigenlijk niet veel anders dan RDR2, zij het dat de sfeer en setting van RDR2 nog wel veel beter zijn neergezet. Als je alleen campaign spul gaat doen dan ben je er nog wel ene keer doorheen. Ik vind de boel er omheen ook heel leuk en gaaf, en zit nu op 40%, en zit nog maar in chapter 2. Week of 4 onderweg. Tja. De moeite is het sowieso als je het mij vraagt. Ik heb van horen zeggen dat het na chapter 4 wel redelijk vaart maakt.ArnoldSmiley schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:36:
Ik twijfel er heel erg over om RDR II te halen.
Mijn games die ik graag speel: AC-serie, UC-serie, TLOU (speel nu II), Horizon Zero Daw, God of War.
Westerns vind ik tof overigens.
Heb alleen geluiden omgevangen dat RDR een ontzettend 'trage' game is?
Wat zijn jullie bevindingen?
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
3 maanden is te lang....max een maand vind ik altijd wel prima. Ga hem overigens wel halen, heb een tijd niet gegamed op de PS4 en ben bezig met een inhaalslag. Hoop toffe titels gemistGoeiedagEem schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:42:
Ik zou een review met weinig spoilers gaan lezen als ik jou was @ArnoldSmiley. Die van Tweakers is zonder grote spoilers ten aanzien van het verhaal volgens mij.
Mijn mening is dat het een topgame is! Heb RDR (eerste deel) niet gespeeld.
De traagheid van de game ligt grotendeels aan jezelf. Je kunt redelijk door de hoofdlijnen heen rushen, alleen dan krijg je de complete ervaring natuurlijk niet mee. Het spel leent zich er absoluut voor om traag te spelen. Heb er iets meer dan 3 maanden over gedaan. Mijn broer heeft om op 100 % gekregen en als dat je ding is, dan ben je serieus veel meer tijd kwijt.
Maar zoals gezegd is in een maand het verhaal uitspelen prima mogelijk, alleen doe je de game dan eigenlijk een beetje te kort.
Kijken wel hoe het loopt, is ieder geval geen 6 maande durend epistel hoor ik al wel.GoeiedagEem schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:49:
@ArnoldSmiley Het is natuurlijk maar net hoeveel tijd je vrij kunt maken. Ik deed in 3 maanden tijd max 2 uren per dag, gemiddeld 4 a 5 dagen per week dat ik speelde.
Maar zoals gezegd is in een maand het verhaal uitspelen prima mogelijk, alleen doe je de game dan eigenlijk een beetje te kort.
Moet je RDR1 gespeeld hebben om het beter mee te krijgen?
Ik heb meerdere drivers geprobeerd, borderless window/fullscreen/windowed, directx12/vulkan maar elke keer zonder resultaat. Ik heb het idee alsof ik iets belangrijk over het hoofd zie. Uiteraard staat HDR enabled in Windows 10.
Ik draai op een 5700XT en heb mijn pc aangesloten op een LG OLED TV.
Heeft iemand een mogelijke oplossing voor mij?
[ Voor 3% gewijzigd door JimmyMars op 27-06-2020 10:24 ]
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
[ Voor 104% gewijzigd door StopEcocide op 07-10-2021 10:15 ]
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Hoe heb je dat gefixed? Ik heb hier op windhoos ook af en toe last van, komt soms ineens ff opzetten.StopEcocide schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:57:
Edit: probleem zelf opgelost...
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Sorry voor de verwarring: de voorgaande post is voor mij achterhaald en daar weet ik dus niet van hoe het opgelost moet worden, de post die 104% gewijzigd was en die ik zelf opgelost was ging over de DLSS update voor betere prestaties. Daar heb ik een NVIDIA update voor gedaan.Sn3gG3l schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:02:
[...]
Hoe heb je dat gefixed? Ik heb hier op windhoos ook af en toe last van, komt soms ineens ff opzetten.
Ik heb verschillende guides gevolgd die hier genoemd zijn, maar dat mocht allemaal niet baten.
Een paar maanden geleden had ik een gekraakte versie geprobeerd, en die deed het in mijn geheugen veel beter dan de originele versie die ik via de Social club gedownload had. Vandaag heb ik de gekraakte versie nog een keer geprobeerd, maar de performance was net zo beroerd als die van R* zelf.
Bij het instellen van de grafische dingen had ik steeds gekozen voor GPU 1, omdat ik er van uit ging dat GPU 0 de ingebouwde GPU van mijn i7-9750H was, en GPU 1 de discrete nVidia GeForce GTX 1650 with Max-Q, vooral omdat er bij GPU 0 stond dat er 4Gb videogeheugen was, en bij GPU 1 was er 8 Gb beschikbaar.
Toen ik net echter tegen beter weten in toch GPU 0 probeerde, RDR2 herstartte en weer de benchmark liet lopen, kwam ik rond de 45-50 FPS uit. Niet briljant, maar zeker speelbaar (itt 3-20 FPS

Ik denk dat ik de guides nog maar eens ga nalopen om te kijken of ik nog wat grafische pracht kan krijgen zonder al te veel frames te verliezen......
Ik heb m zelf op FHD gespeeld met een RX480 8GB uit 2015 / 2016. Met deze kaart haalde ik tussen 50 en de 70 FPS op het platteland en 35-50 FPS in de stad. Op medium settings.
Toen de game uitkwam was ie geschikt voor 4K gameplay, maar er was geen hardware die er 4K60 van kon maken...
Heb het met die kaart op 1440p Ultrawide gespeelt. Met alles op High of zelfs een tandje hoger. Textures wel op Max. Hardware unboxed for gfx tweak guide. Wel enkele dips gehad maar merendeels boven 30 fps en voor Story vind ik dat niet erg.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:27:
Nu hoorde ik dat er verschillende updates geweest zijn voor de pc versie, hoe draait het spel op een 1080ti? Ik overweeg t spel aan te schaffen. Ik speel op 1440p
Als je het lager zet allemaal dan is het geloof ik wel mogelijk om een stabiele 60 fps te krijgen met mogelijk een dip hier en daar maar wel zeldzaam.
Als ik de eerste hit bekijk zoeken bij google naar 'red dead redemption 2 1440p 1080 ti', zit 1080p rond de 55 fps, en 1440p (vanaf 3:04) rond de 45 fps. Het hangt natuurlijk nog erg af van de rest van je setup, maar zoals je hierboven ziet speel ik het op een i7 in combinatie met GTX 1650 op 1080p met voor mij acceptabele fps. Je kan ook nog heel veel instellingen veranderen; in dit topic worden verschillende guides en youtube filmpjes genoemd die alle settings nalopen en aangeven welke settings de meeste invloed hebben op het uiterlijk en de fps.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:27:
Nu hoorde ik dat er verschillende updates geweest zijn voor de pc versie, hoe draait het spel op een 1080ti? Ik overweeg t spel aan te schaffen. Ik speel op 1440p
@GoeiedagEem Ik zou het graag spelen op zwaardere hardware, maar gezien de prijzen en levertijden van fatsoenlijke GPU's, kan ik niet voor een schappelijk bedrag betere prestaties krijgen dan ik nou krijg met mijn laptop. Ik moet het er dus maar mee doen van mezelf tot prijzen en levertijden zakken tot acceptabel niveau en ik mijn desktop ga upgraden.
[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 13-01-2022 08:28 ]
Wel valt me op dat de game er niet beter op geworden is in de tijd dat ik het speel (PS4 sinds release en PC sinds release), ik kom steeds meer rare dingen tegen, het weer dat ineens heel snel omschakelt van regen naar volop zon bijvoorbeeld, of ineens heel snel van dag naar nacht en andere vage glitches
Ik heb sindskort 4K schermen voor m'n pc en met bijna alles op de hoogste grafische settings is dat echt
[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 13-01-2022 12:17 ]
Ik kan RDR2 nu ook op ultra present (schuifje maximaal naar rechts) op 4k spelen met gemiddeld 66 fps. Ik zet dan nog wel trippelbuffering uit en DLSS op kwaliteit. Klopt de performance voor een RTX 3080?
Op welk haar moet ik letten. Van NPC's? MSAA is heel zwaar dus dat raad ik af.Deruxian schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 07:51:
Is er inmiddels al een fix die je met fatsoenlijke AA laat spelen op 1080p? DLSS werkte fantastisch qua performance maar als het haar werd extreem wazig. Zonder DLSS zag het er ook raar uit. Enige optie was resolution scale flink omhoog weet ik nog.