XhizorBE schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:35:
[...]
Heb alles op low gezet, maar dan ook echt alles zelf de textures, en krijg dan nog constant massa freezes. Wel steeds op vulkan geprobeerd.
Water en alle zaken zette 'k zelfs niet eens op 25%, zette dat compleet uit. En ja zelfs dan nog massa freezes, dus het houdt eigenlijk geen steek
1 keer met dx 12 geprobeerd had toen ook massa freezes, maar bij mijn laatste pogingen was het wel extreem erg
Nu niet dat 'k er wakker van lig, ga binnenkort echt een beest van een pc kopen (niet enkel om dit spel te kunnen spelen natuurlijk). Als het spel dan nog niet draait, dan kan het wel gebeuren dat 'k flip
En ondervond zelfs al last met division 2, daar had 'k ook veel freezes. Dus geef 'k je zeker wel gelijk over een i5 quad processor. Als je nu een game pc wil kopen kan je best meteen echt high end gaan, tenzij je gewoon specifieke games wilt gaan spelen
Ik heb nu reshade geïnstalleerd plus marty mcflys raytracing,

In de stad, met veel hoge raytrace precisie zit ik op 15-ish fps (laatste pic is van mij zelf, de rest van een maat van mij, daarom de wide aspect ratio verschil)
Raytracing van reshade is software matig dus kan ook op een non RTX, nadeel (voor mij) is dus dat hij geen gebruik maakt van de RT cores op mijn RTX anders was het een ander verhaal geweest en had ik zo goed als geen prestatie verlies. Maar nu ik gezien heb met... om dan het weer uit te zetten, is heel moeilijk want de wereld is levens echt geworden (en de sfeer in huizen....damn).
Daarnaast heb ik ook een plugin die AMD's CAS (Contrast Adaptive Sharpening) toevoegd, gebruik ik al een tijdje en laat 4k uitzien als 6k

Maar voor anderen met 3k wel 4k kan nabootsen.
(
Onafhankelijke tests van CAS laten dit ook zien, true 4k is natuurlijk altijd het beste maar CAS komt er heel dichtbij zonder de prestatie penalty van 4k. )
Lang verhaal, maar ik moest van vulkan naar dx12 voor de RT van reshade, door DX12 heb ik niet meer de rare bugs die ik voorheen had (HDR elke keer aan) maar prestaties zijn ook een stuk minder geworden, dus even wachten op betere dx12 implementatie dan.
Ja een nieuwe 4core zonder HT is nu vrij kansloos geworden voor gaming, nieuwe gen. i5's hebben ook 6 cores gekregen (geen HT) maar dat is wel beter dan een i7 met 4 cores en wel HT.
Maar 8cores is inmiddels geen luxe meer en AMD is gewoon goed op cpu gebied (en prijs).
Ik zou nog even wachten met het kopen van een nieuwe GPU even kijken wat intel brengt en high-end AMD met pcie4.0 (of er eindelijk een kaart komt die er gebruik van kan maken).
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's