Wat een leuke vormenstoofACM schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:57:
[...]
Yep, het is een zijaanzicht van zo'n ding:
[Afbeelding: Shape sorter at shopify]
Maar even wat anders, is ergens openbaar bekend hoe tweakers deze avatars genereert? Ik gok met identicon.js? https://github.com/stewartlord/identicon.js
Bensimpel
Positieve meneer
Hebben we er een gevonden?APClll schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:01:
[...]
Zeker weten?![]()
* APClll is[Afbeelding] (455751)
@toolkist is [Afbeelding] (406445)
😆 - Denk ook eens om ;)
Screenshot van Pong?
Ontopic: Ik ben er nog niet uit wat ik er nou van moet vinden, aan de ene kant is het aardig en er ontstaan best grappige zoals een smiley maar aan de andere kant zie ik nou niet hoe meer verstrooiing meer duidelijkheid op moet leveren.
Ze lijken wel erg op elkaar met al die (pastel)kleurtjes. Bij het scannen van posts en indien er geen avatar is zie ik in een oogopslag de lengte van de gebruikersnaam, nog zonder deze daadwerkelijk te lezen.
Een random sprite en zeker wanneer het er zoveel zijn maakt het er niet echt duidelijker op, tenzij dit gedaan is om users meer bekend te maken met een avatar en ze op een of andere manier te pushen er zelf eentje te verzinnen.
[ Voor 65% gewijzigd door PalingDrone op 22-10-2019 23:02 . Reden: aanvulling ]
De .plan al gelezen?Nilltris schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:04:
Maar even wat anders, is ergens openbaar bekend hoe tweakers deze avatars genereert? Ik gok met identicon.js? https://github.com/stewartlord/identicon.js
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
Misschien ben ik anders visueel ingesteld maar ik scan door dit icoon sneller. Nadelen zie ik ook niet. Weet niet wat het hiervoor was ‘loze ruimte’ of gebruikersnaam direct naast andere elementen. Ongeacht kan ik geen nadeel zien of bedenken (nou ja, de retro 8-bit look misschien, maar T gaat toch weer old-skool met zelfbouw gitaarversterkers e.d.PalingDrone schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:53:
[...]
Screenshot van Pong?
Ontopic: Ik ben er nog niet uit wat ik er nou van moet vinden, aan de ene kant is het aardig en er ontstaan best grappige zoals een smiley maar aan de andere kant zie ik nou niet hoe meer verstrooiing meer duidelijkheid op moet leveren.
Ze lijken wel erg op elkaar met al die (pastel)kleurtjes. Bij het scannen van posts en indien er geen avatar is zie ik in een oogopslag de lengte van de gebruikersnaam, nog zonder deze daadwerkelijk te lezen.
Een random sprite en zeker wanneer het er zoveel zijn maakt het er niet echt duidelijker op, tenzij dit gedaan is om users meer bekend te maken met een avatar en ze op een of andere manier te pushen er zelf eentje te verzinnen.
Trein?
Ik moest maar eens een andere nick aanvragen...: E.T...

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 22-10-2019 23:25 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Bouwplaat voor huisje voor m’n poes Gup!!
Ik probeer m’n psychiater al jaren zover te krijgen een rorschachtest bij me af te nemen...
Nah... Beavis!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Kan je die identicons ook uitschakelen voor alle gebruikers?
Ipv makkelijker vind ik het onderscheid alleen maar lastiger geworden tussen meerdere gebruikers. Je let toch enkel op de kleur.
Ipv makkelijker vind ik het onderscheid alleen maar lastiger geworden tussen meerdere gebruikers. Je let toch enkel op de kleur.
Verwijderd
Die van mij doet me overigens aan Maori denken:
YouTube: Dances of Life (Maori excerpt)
(Wellicht daarom niet die test
)
YouTube: Dances of Life (Maori excerpt)
(Wellicht daarom niet die test
Als je de functie beschikbaar hebt: https://tweakers.net/inst...mcss/snippets/bekijk/468/.sambalbaj schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 01:57:
Commandline FTW | Tweakt met mate
Bedankt!Hero of Time schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:08:
[...]
Als je de functie beschikbaar hebt: https://tweakers.net/inst...mcss/snippets/bekijk/468/.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Dat kan met custom css (er zijn vast al wel snippets voor) of door usericons voor alle gebruikers uit te zetten in je instellingen.sambalbaj schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 01:57:
[ Voor 6% gewijzigd door Kees op 23-10-2019 08:38 ]
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Het is tot nu best irritant, je ziet vaak in één topic dezelfde dan wel erg gelijkende 'avatars'. vaak 'herken' je een forumlid ook aan de avatar.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Mij ontgaat het nut hiervan compleet.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Als er meerdere accounts zonder avatar en zonder signature achter elkaar reageren kan het onoverzichtelijk worden wie er nou precies wat zegt, zonder dat je aandachtig naar de nicknames kijkt. Met zo'n icoontje kun je de verschillende accounts beter uit elkaar houden doordat je in je ooghoek ziet dat het iemand anders betreft.Videopac schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:17:
Mij ontgaat het nut hiervan compleet.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
They all look the same to me. Werkt niet echt.Room42 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:26:
[...]
Als er meerdere accounts zonder avatar en zonder signature achter elkaar reageren kan het onoverzichtelijk worden wie er nou precies wat zegt, zonder dat je aandachtig naar de nicknames kijkt. Met zo'n icoontje kun je de verschillende accounts beter uit elkaar houden doordat je in je ooghoek ziet dat het iemand anders betreft.
Het zal voor mensen met kleurenblindheid niet direct wat toevoegen, misschien. Geen idee of dat bij jou speelt, maar voor mij werkt vooral de kleurverschillen wel aardig. Ik merk inderdaad wel dat als twee iconen dezelfde kleur hebben, dat ik ze sneller verwar.S0epkip schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:27:
[...]
They all look the same to me. Werkt niet echt.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Door deze rare identicon ben ik nu mijn originele avatar kwijt. Thanks!
Dat snap ik. Maar waarom moet er ongevraagd het gebruikersplaatje vervangen worden door zo'n Tetris plaatje?Room42 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:26:
[...]
Als er meerdere accounts zonder avatar en zonder signature achter elkaar reageren kan het onoverzichtelijk worden wie er nou precies wat zegt, zonder dat je aandachtig naar de nicknames kijkt. Met zo'n icoontje kun je de verschillende accounts beter uit elkaar houden doordat je in je ooghoek ziet dat het iemand anders betreft.
Edit: ik zie nu dat mijn oude plaatje gewoon helemaal weg is?
[ Voor 5% gewijzigd door Videopac op 23-10-2019 10:39 ]
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ze worden niet vervangen maar alleen gebruikt als je geen eigen avatar hebt ingesteld.Videopac schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:37:
[...]
Dat snap ik. Maar waarom moet er ongevraagd het gebruikersplaatje vervangen worden door zo'n Tetris plaatje?
Blijkbaar had je geen eigen avatar? Of misschien had je ooit een externe avatar ingesteld, maar die functionaliteit hebben we een paar jaar geleden al uitgezet bij de overgang naar https.Edit: ik zie nu dat mijn oude plaatje gewoon helemaal weg is?
[ Voor 34% gewijzigd door crisp op 23-10-2019 10:42 ]
Intentionally left blank
Eeh: ik weet vrij zeker dat ik dat wel had. 100 jaar geleden ingesteld, dat wel...crisp schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:41:
[...]
Ze worden niet vervangen maar alleen gebruikt als je geen eigen avatar hebt ingesteld.
In ieder geval: probeer hem wel weer op te zoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door Videopac op 23-10-2019 10:42 ]
Zie mijn edit; als dat 100 jaar geleden was dan kan dat dus kloppenVideopac schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:42:
[...]
Eeh: ik weet vrij zeker dat ik dat wel had. 100 jaar geleden ingesteld, dat wel...
In ieder geval: probeer hem wel weer op te zoeken.
Intentionally left blank
Dus iedereen die lang gelden zijn plaatje ingesteld had is die dus kwijt? Is dan wel het juiste filter gebruikt voor het toekennen van de Tetrisplaatjes?crisp schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:43:
[...]
Zie mijn edit; als dat 100 jaar geleden was dan kan dat dus kloppen
Edit: ik zie nu pas je edit.
Dus ik had waarschijnlijk al jaren geen plaatje meer, maar dat is me nooit opgevallen?crisp schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:41:
[...]
Blijkbaar had je geen eigen avatar? Of misschien had je ooit een externe avatar ingesteld, maar die functionaliteit hebben we een paar jaar geleden al uitgezet bij de overgang naar https.
[ Voor 38% gewijzigd door Videopac op 23-10-2019 10:48 ]
Waarschijnlijk wel jaVideopac schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:45:
[...]
Dus ik had waarschijnlijk al jaren geen plaatje meer, maar dat is me nooit opgevallen?
Intentionally left blank
Blij dat ik al een avatar had, die van mij is niet bepaald mooi te noemen.

Tijd om hem te pimpen dus, je bent tweaker of je bent het niet!PTish schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:46:
En ik heb dus de meest saaie avatar gekregen......
De wijziging waar @crisp aan refereert is al een paar jaar geleden gedaan.Videopac schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:45:
Dus iedereen die lang gelden zijn plaatje ingesteld had is die dus kwijt?
De identicons komen alleen als je geen icoon hebt ingesteld. Ze worden niet 'toegekend'.Is dan wel het juiste filter gebruikt voor het toekennen van de Tetrisplaatjes?
BlijkbaarDus ik had waarschijnlijk al jaren geen plaatje meer, maar dat is me nooit opgevallen?
ThanksRoom42 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:21:
@RaZ, als je er nog steeds vanaf wilt: @Hero of Time en ik zijn al even aan het knutselen geweest met custom CSS snippets.
https://tweakers.net/inst...zoeken/?keyword=identicon
Weg met die irritante dingen!
Eerder: het zal voor sommige gebruikers wat toevoegen (degenen die niet lezen wie een bericht post), maar voor heel veel gebruikers nietRoom42 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:29:
[...]
Het zal voor mensen met kleurenblindheid niet direct wat toevoegen, misschien. Geen idee of dat bij jou speelt, maar voor mij werkt vooral de kleurverschillen wel aardig. Ik merk inderdaad wel dat als twee iconen dezelfde kleur hebben, dat ik ze sneller verwar.
Ik vind ze (op de initiële ongein in dit topic na) in ieder geval helemaal niks toevoegen.
...hum

Op één of andere manier komt deze vrij religieus op me over.
Gelukkig had ik al die tijd al een avatar. Ik snap het concept, maar of dat ook daadwerkelijk hiermee bereikt wordt, geen idee. Naar mijn idee lijken ze juist allemaal op elkaar.
Op één of andere manier komt deze vrij religieus op me over.
Gelukkig had ik al die tijd al een avatar. Ik snap het concept, maar of dat ook daadwerkelijk hiermee bereikt wordt, geen idee. Naar mijn idee lijken ze juist allemaal op elkaar.
Maandag had ik nog een avatar, die is dinsdag ineens vervangen door een identicon.crisp schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:41:
[...]
Ze worden niet vervangen maar alleen gebruikt als je geen eigen avatar hebt ingesteld.
[...]
Blijkbaar had je geen eigen avatar? Of misschien had je ooit een externe avatar ingesteld, maar die functionaliteit hebben we een paar jaar geleden al uitgezet bij de overgang naar https.
Ik zie gewoon deze staan bij jou:S0epkip schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:31:
[...]
Maandag had ik nog een avatar, die is dinsdag ineens vervangen door een identicon.
:strip_icc()/u/64465/crop5db00f916d601_cropped.jpeg?f=community)
Intentionally left blank
Jongens even pauze!

Best een grappige identicon heb ik
Best een grappige identicon heb ik
Ik kwam er dus ook achter dat mijn avatar (die, to the best of my knowledge, gewoon zichtbaar was) weg is. Die stond er ook al jaren in, inderdaad.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Maar je hebt daar wel een engeltje voor in de plaats gekregenijdod schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:54:
Ik kwam er dus ook achter dat mijn avatar (die, to the best of my knowledge, gewoon zichtbaar was) weg is. Die stond er ook al jaren in, inderdaad.
De volgende trend is volgens mij een custom user-icon maken van je identicon...(?)

Ik wil niet zeuren maar ik zou het prettig vinden als ik het uit kan zetten. Als ik een avatar had willen hebben dan had ik die zelf wel gekozen. Nu krijg ik een avatar waar ik niet om heb gevraagd en die ik overigens ook niet echt mooi vind.
[ Voor 10% gewijzigd door jbhc op 23-10-2019 15:03 ]
De identicons zijn om de leesbaarheid van reacties onder berichten en topics op het forum te kunnen verbeteren. Posts van mensen lijken door het gebruik van alleen een username te veel op elkaar. Daarom is de mogelijkheid er niet om ze uit te zetten (natuurlijk).jbhc schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:59:
Ik wil niet zeuren maar ik zou het prettig vinden als ik het uit kan zetten. Als ik een avatar had willen hebben dan had ik die zelf wel gekozen. Nu krijg ik een avatar waar ik niet om heb gevraagd en die ik overigens ook niet echt mooi vind.
Als je deze identicon niet mooi vind, ben je geheel vrij een eigen afbeelding als avatar te uploaden. Lijkt me simpel toch?
Tsja, zoek dan een volledig wit of grijs plaatje en gebruik die als avatar..jbhc schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:59:
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Zie Custom CSS: https://tweakers.net/inst...keyword=identicons&owner=jbhc schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:59:
En als het per se om je eigen icon gaat, kun je een helemaal lege gebruiken, toch?
[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 23-10-2019 15:15 ]
Ik had natuurlijk van te voren al antwoord gegeven op bovenstaande opmerking:Cas schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:08:
[...]
Als je deze identicon niet mooi vind, ben je geheel vrij een eigen afbeelding als avatar te uploaden. Lijkt me simpel toch?
Maar goed, dan ga ik maar een wit plaatje als avatar gebruikenAls ik een avatar had willen hebben dan had ik die zelf wel gekozen.
Wanneer je uBlock Origin gebruikt als extensie dan kun je dit aan je filters toevoegen:jbhc schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:59:
||tweakers.net/identicon/*$image
Net ook gedaan, werkt prima op de frontpage. Op het forum is het een instelling waarmee je avatars kunt weglaten.
Het is niet zo dat ik de avatars van anderen niet meer wil zien. Ik hoef gewoon zelf niet een gegenereerde avatar. Dat is toch niet zo een vreemde opmerking.
Sorry maar custom CSS scripts en uBlock filters klinken leuk maar zouden in mijn ogen helemaal niet nodig hoeven zijn als je de avatar gewoon uit kunt zetten.
Sorry maar custom CSS scripts en uBlock filters klinken leuk maar zouden in mijn ogen helemaal niet nodig hoeven zijn als je de avatar gewoon uit kunt zetten.
Volgens mij begrijp je nog steeds niet precies wat het doel ervan is. Je kunt het vergelijken met iconen/kleuren voor de berichten op de homepage om een type / categorie te duiden. Als je dit niet wilt gebruik je dus custom css.jbhc schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:20:
Het is niet zo dat ik de avatars van anderen niet meer wil zien. Ik hoef gewoon zelf niet een gegenereerde avatar. Dat is toch niet zo een vreemde opmerking.
De H van Hackus
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik begrijp het idee prima. Ik wil het alleen graag uit kunnen zetten dat is toch niet zo gek?Cas schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:24:
[...]
Volgens mij begrijp je nog steeds niet precies wat het doel ervan is. Je kunt het vergelijken met iconen/kleuren voor de berichten op de homepage om een type / categorie te duiden. Als je dit niet wilt gebruik je dus custom css.
jbhc schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:20:
Het genereerde icoon is er niet echt voor jou. Maar om anderen te helpen te zien dat jij hier meerdere keren hebt gereageerd. In die zin is het wel raar als jij dan kan aangeven dat er bij jou niet zo'n herkenningsicoon moet komen.jbhc schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:35:
Ik begrijp het idee prima. Ik wil het alleen graag uit kunnen zetten dat is toch niet zo gek?
Of bedoel je dat tijdens het kijken naar je eigen reacties dat icoon niet wilt zien?
Het gegenereerde icoon hoort weldegelijk bij mijn forumnaam of wil je zeggen dat het af en toe wijzigd?ACM schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:19:
[...]
[...]
Het genereerde icoon is er niet echt voor jou. Maar om anderen te helpen te zien dat jij hier meerdere keren hebt gereageerd. In die zin is het wel raar als jij dan kan aangeven dat er bij jou niet zo'n herkenningsicoon moet komen.
Of bedoel je dat tijdens het kijken naar je eigen reacties dat icoon niet wilt zien?
Persoonlijk ben ik gewoon niet zo blij met een "opgedrongen" avatar nog even afgezien van de vorm.
Ondertussen heb ik het zelf al gewijzigd alleen vind het alleen jammer dat dat nodig is.
Ik vind hem wel hip!

Lijkt wel een sleuteltje
[Edit]
1 week later vind ik hem niet hip meer maar 13/dozijn

[ Voor 23% gewijzigd door Mortum op 31-10-2019 13:02 ]
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord
Ja maar nu moet ik tegen jou verkeerd gekleurde grijze vlak aan kijken, deze moet natuurlijk veel lichter zijn! Wordt ik opgedrongen om hier tegen aan te kijkenjbhc schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:31:
[...]
Het gegenereerde icoon hoort weldegelijk bij mijn forumnaam of wil je zeggen dat het af en toe wijzigd?
Persoonlijk ben ik gewoon niet zo blij met een "opgedrongen" avatar nog even afgezien van de vorm.
Ondertussen heb ik het zelf al gewijzigd alleen vind het alleen jammer dat dat nodig is.
Ik vind het een goede toevoeging, ik merk dat het volgen van topics en wie/wat zegt een stuk onbewuster gaat.
Loadbalancer krijgt het nog best eens druk als iedereen dat bash-script probeertPalingDrone schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:01:
Komt er nog een groot Tweakers puzzelfestijn waar we matchende icons gaan koppelen?
Soort Ravensburgerfest?

☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
't Is ook helemaal niet nodig.AW_Bos schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:49:
[...]
Loadbalancer krijgt het nog best eens druk als iedereen dat bash-script probeert
't Is veel sneller om simpelweg de hash-functionaliteit van de identicon-code te pakken en te kijken voor welke user ids ie dezelfde vorm zou genereren. En dan nog de laatste vier bytes van die md5 nog even omzetten naar een integer en dan %30 doen om te bepalen welke kleurcode er gegenereerd zou worden. Easypeasy
Ja, die heb ik nu als alternatief voor de identicon maar geupload, maar mijn originele voor een jaar of tien ben ik kwijt.crisp schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:40:
[...]
Ik zie gewoon deze staan bij jou: [Afbeelding]
Fiber schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:04:
[...]
@crisp Verandert je identicon als je een nickchange aanvraagt...?

Ik heb in een backup gekeken van een paar weken terug, en daar had je geen avatar. Wellicht had je ook vroeger een externe avatar?S0epkip schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:01:
[...]
Ja, die heb ik nu als alternatief voor de identicon maar geupload, maar mijn originele voor een jaar of tien ben ik kwijt.
Intentionally left blank
Wellicht extern maar nog altijd zichtbaar.crisp schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:08:
[...]
Ik heb in een backup gekeken van een paar weken terug, en daar had je geen avatar. Wellicht had je ook vroeger een externe avatar?
Vreemd!
Nee, hij is afhankelijk van je id, niet van je naam...Fiber schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:04:
[...]
@crisp Verandert je identicon als je een nickchange aanvraagt...?
Intentionally left blank
Nee, externe icons tonen we echt al een paar jaar niet meer.S0epkip schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:09:
[...]
Wellicht extern maar nog altijd zichtbaar.
Vreemd!
Intentionally left blank
Nouja goed, verder geen discussie voor nodig. Mijn icon is verdwenen en de nieuwe standaard icons spreken mij persoonlijk niet zo aan.
Mijne lijkt op mn avatar, ook een uil.

Moet zeggen dat ik het er niet veel duidelijker op vind zo, ze lijken allemaal zo op elkaar dat je eigenlijk net zo makkelijk ff de username kan lezen.
Moet zeggen dat ik het er niet veel duidelijker op vind zo, ze lijken allemaal zo op elkaar dat je eigenlijk net zo makkelijk ff de username kan lezen.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Leuk huisje,

Iedereen heeft een andere vorm van blokjes maar ook kleur. Als ik zo door dit topic scroll valt het wel op of dezelfde of andere users reageren.
Maar misschien komt dat ook omdat ik er nu extra op let.
Iedereen heeft een andere vorm van blokjes maar ook kleur. Als ik zo door dit topic scroll valt het wel op of dezelfde of andere users reageren.
[ Voor 11% gewijzigd door Ashundi op 23-10-2019 20:30 ]
Past wel thuis in Super Mario op de NESAshundi schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:25:
Leuk huisje,
[Afbeelding]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nee joh! Dat is die depressieve robot, Marvin, uit The Hitchhikers Guide to the Galaxy!
Ik heb ET:
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Verwijderd
Ik vind het een aardige toevoeging. Zal niet voor iedereen werken (ben zelf mild kleurenblind dus sommige identicons onderscheid ik niet op kleur) en alleen bij snel scannen van een topic handig - voor mij dus.
Even wennen. En in topics met veel reacties van mensen zonder eigen avatar geeft het een wat retro-look.
Buiten dat prima
Draadje wat ik volg en waar ik wat achter liep met meelezen ging ik vrij snel door heen omdat ik de reacties van sommige mensen die ik niet de moeite vind eenvoudig over kon slaan (kuch, zoiets zeg je natuurlijk enkel in deze context, kuch)
Custom avatar is veel meer herkenbaar uiteraard. Maar dit is een mooie (tussen)oplossing.
Even wennen. En in topics met veel reacties van mensen zonder eigen avatar geeft het een wat retro-look.
Buiten dat prima
Custom avatar is veel meer herkenbaar uiteraard. Maar dit is een mooie (tussen)oplossing.
Cthulu bedoel jeWho Am I? schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:59:
[...]
Nee joh! Dat is die depressieve robot, Marvin, uit The Hitchhikers Guide to the Galaxy!
Ik heb ET:
[Afbeelding]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Even een witte afbeelding van 60x60 aangemaakt en upgeload, en nu ben ik veel herkenbaarder dan met die gegenereerde blokjes avatars die allemaal heel erg op elkaar lijken.
easyriider schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:53:
Even een witte afbeelding van 60x60 aangemaakt en upgeload, en nu ben ik veel herkenbaarder dan met die gegenereerde blokjes avatars die allemaal heel erg op elkaar lijken.

Hé daar kan ik op voortborduren!CrazyFool schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:40:
Ik moet die van mij even laten zien:Tweaker!!! [Afbeelding]
Even nieuwsgierig
Afbeelding
Vette T, maar waarom zie ik ' m niet hier, maar alleen als ik de link aanklik?
Afbeelding
[ Voor 244% gewijzigd door Snowmiss op 25-10-2019 20:35 ]
Haha brilliantJerrythafast schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:16:
[...]
Hé daar kan ik op voortborduren!
[Afbeelding] @CrazyFool
[Afbeelding] @Jerrythafast
Ik vind die blokjes niet echt 'Tweakers'. Gewoon een wit of zwart vakje of geen vakje/afbeelding zou prima zijn geweest. Oogt netter.
Identicon Domino!Jerrythafast schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:16:
[...]
Hé daar kan ik op voortborduren!
[Afbeelding] @CrazyFool
[Afbeelding] @Jerrythafast
Dat komt omdat je zelf een user icon hebt ingesteld. De identicon is bedoeld voor wanneer je zelf geen user icon ingesteld hebtSnowmiss schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:26:
Even nieuwsgierig
Afbeelding
200 fish found!
Je bedoelt dat je hem als afbeelding (dus: [img]https://tweakers.net/identicon/248756[/img]) moet invoeren en iet als URL?Snowmiss schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:26:
Even nieuwsgierig
Afbeelding
[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 25-10-2019 22:10 ]
Dat zal het zijn...Room42 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:08:
[...]
Je bedoelt dat je hem als afbeelding moet invoeren en iet als URL?
Als je heel goed kijkt is het eigenlijk een soort Darth Vader helm...kraades schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:13:
@Snowmiss
Hé, ik heb hetzelfde modelletje!
[Afbeelding] [Afbeelding]
Grappig maar het werkt niet goed. Ik zie in bepaalde topics heel vaak licht paars voorbij komen waarbij de icons zodanig op elkaar lijken dat je in eerste instantie denkt dat het dezelfde persoon betreft. Het enkel lezen van de username is voldoende, nu verwart het alleen maar meer.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Ja! Ik moet zeggen dat me dit ook steeds vaker opvalt. Er zijn veel te weinig unieke kleuren om het te laten werken. Wat mij betreft zou dit wel een bug mogen heten, dus het topic staat hier goed.Royeboi schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:52:
Grappig maar het werkt niet goed. Ik zie in bepaalde topics heel vaak licht paars voorbij komen waarbij de icons zodanig op elkaar lijken dat je in eerste instantie denkt dat het dezelfde persoon betreft. Het enkel lezen van de username is voldoende, nu verwart het alleen maar meer.
Grootste probleem is de 5x5 'pixels' resolutie voor de iconen. We hebben tegenwoordig 4k schermen en dan zit je hier met zo'n jaren '80 icoon (en wat, 8 kleuren ofzo?). Bij o.a. MS Technet gebruiken ze wat andere vormen voor de iconen en een hogere resolutie. Dat scheelt al wat.
Heb je je eigen avatar al gezien?Hero of Time schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:05:
Grootste probleem is de 5x5 'pixels' resolutie voor de iconen. We hebben tegenwoordig 4k schermen en dan zit je hier met zo'n jaren '80 icoon (en wat, 8 kleuren ofzo?). Bij o.a. MS Technet gebruiken ze wat andere vormen voor de iconen en een hogere resolutie. Dat scheelt al wat.
Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet
We hebben nou eenmaal vakjes van 60x60 gereserveerd voor de icons. Hoe hoog de resolutie van je monitor is, heeft daar geen invloed op. Ik vermoed verder dat als we dit algoritme zouden aanpassen naar 7x7 of 9x9 dat het dan steeds meer op ruis gaat lijken... en ze dus moeilijker te onderscheiden worden.Hero of Time schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:05:
Grootste probleem is de 5x5 'pixels' resolutie voor de iconen. We hebben tegenwoordig 4k schermen
30, zie .plan.(en wat, 8 kleuren ofzo?).
Een hogere resolutie zal weinig uitmaken, ook in 60x60 kan je veel informatie kwijt. Overigens zijn ze bij technet zo te zien veel kleiner (44x44). En herhalen ze 4x hetzelfde plaatje gedraaid (steeds 90 graden gedraaid), waardoor het me niet eens zou verbazen dat ze een vergelijkbaar aantal unieke afbeeldingen genereren.Bij o.a. MS Technet gebruiken ze wat andere vormen voor de iconen en een hogere resolutie. Dat scheelt al wat.
Ik heb zelf even snel gescanned bij ze, maar doordat ze zover weggestopt zitten (rechtsonder), heb je daar sowieso meer moeite met zien wie e.e.a. heeft geschreven. En zo heel veel beter herkenbaar komen ze niet op mij over.
Dat gezegd hebbende kunnen we nog best kijken of er meer kleuren bij kunnen of een andere library beter is. Deze github-pagina noemt er een aantal. Wij gebruiken nu effectief dezelfde als wat Github heeft, met een aangepast kleurschema.
Precies daarom zei ik 't ook.
Als de mogelijke blokken die in de identicon gebruikt wordt, wordt verhoogt heb je wel veel meer variatie mogelijk. Hierdoor heb je minder snel dat iconen op elkaar lijken en zoals in dit topic al is aangetoond dezelfde iconen, al dan niet met een iets andere kleur.ACM schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:58:
[...]
We hebben nou eenmaal vakjes van 60x60 gereserveerd voor de icons. Hoe hoog de resolutie van je monitor is, heeft daar geen invloed op. Ik vermoed verder dat als we dit algoritme zouden aanpassen naar 7x7 of 9x9 dat het dan steeds meer op ruis gaat lijken... en ze dus moeilijker te onderscheiden worden.
Dat gevoel heb ik iig niet.[...]
30, zie .plan.
Ik doelde niet op de digitale afmetingen, maar de visuele. Nu is een identi-pixel blijkbaar 12 echte pixels breed. De resolutie van een identicon is hierdoor niet 60x60, maar mijn eerder genoemde 5x5. Want er is geen variatie in een enkele identi-pixel.[...]
Een hogere resolutie zal weinig uitmaken, ook in 60x60 kan je veel informatie kwijt. Overigens zijn ze bij technet zo te zien veel kleiner (44x44).
En toch is jouw icoon wel herkenbaar en die van anderen niet.Hero of Time schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:51:
[...]
Precies daarom zei ik 't ook.Vroeg mij ook af hoe lang het zou duren voordat er daar een opmerking op zou komen.
Ik gebruik lekker CSS om die ellende uit te filteren, werkt alleen niet voor de frontpage, dat is wel weer jammer
Dat komt omdat de mijne meer 'blokken' heeft, waardoor er meer variatie is in de vorm. En verschillende kleuren helpt natuurlijk ook enorm.Ossi schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:55:
[...]
En toch is jouw icoon wel herkenbaar en die van anderen niet.
Ik heb er een snippet voor gemaakt die ook op de FP werkt.Ik gebruik lekker CSS om die ellende uit te filteren, werkt alleen niet voor de frontpage, dat is wel weer jammer
Zelf niet in gebruik overigens.
Haha ik heb ook echt een soort plofkip met een beetje fantasie:
Even benieuwd, gaat T.net dit nog evalueren en iets doen met de toch wel overwegende feedback die is gegeven?
Ik vind zelf dat deze "oplossing" juist het probleem creëert waarvoor het een oplossing pretendeert te zijn. Als ik een topic lees scan ik eerst snel de usericons en bij het ontbreken daarvoor de username. Doordat al die icons op elkaar lijken merk ik de username niet meer op en wordt het een grote brei. In plaats van de herkenbaarheid te vergroten vermindert het juist de herkenbaarheid.
Ik vind zelf dat deze "oplossing" juist het probleem creëert waarvoor het een oplossing pretendeert te zijn. Als ik een topic lees scan ik eerst snel de usericons en bij het ontbreken daarvoor de username. Doordat al die icons op elkaar lijken merk ik de username niet meer op en wordt het een grote brei. In plaats van de herkenbaarheid te vergroten vermindert het juist de herkenbaarheid.
Overwegend positieve feedback bedoel je...?Azrael schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:15:
Even benieuwd, gaat T.net dit nog evalueren en iets doen met de toch wel overwegende feedback die is gegeven?
[...]
* Fiber wil E.T. niet meer kwijt...
Nou wat let je om 'm op te slaan en als je eigen icon in te stellenFiber schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:44:
[...]
Overwegend positieve feedback bedoel je...?
* Fiber wil E.T. niet meer kwijt...
Let op:
Show hier je eigen identicon: Het Grote: Post je T.net Identicon™-Topic (HK)
Het is duidelijk dat niet iedereen dit een mooie oplossing vindt - of zelfs het probleem ziet.
Om bruikbare feedback te krijgen helpt het ons als je deze vragen bekijkt.
Show hier je eigen identicon: Het Grote: Post je T.net Identicon™-Topic (HK)
Het is duidelijk dat niet iedereen dit een mooie oplossing vindt - of zelfs het probleem ziet.
Om bruikbare feedback te krijgen helpt het ons als je deze vragen bekijkt.