Cooblue doet moeilijk over accessoire bij tweedekans product

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:53
Normaal heb ik best goede ervaringen met Coolblue maar in dit geval slaan ze (in mijn ogen althans) toch de plank mis. Vandaar dat ik er even een topic voor aanmaak;

- Recent bij Coolblue een tweedekans Nintento Switch besteld met producttitel Nintendo Switch Rood/Blauw + 35 eShop tegoed en als tweedekans omschrijving ; ‘compleet met beschadigde accessoires’ voor € 288,- (nieuwprijs bij Cooblue is € 319,- dus netto 31 euro korting).

- Bij levering blijkt echter dat het e-Shop tegoed van 35 euro ontbreekt waarop ik Coolblue bel. De medewerker vertelt mij dat ze dit op kunnen vragne bij Nintendo maar dat dit lang kan duren. Advies is dan om het product terug te sturen ondanks dat dit niet mijn voorkeur had (product reeds in gebruik genomen), maar ik ga akkoord en ik zou binnen een uur een retourlabel krijgen.

- Na enkele uren nog geen retourlabel dus bel ik nog een keer. Medewerker vraagt waarom ik het product eigenlijk terug wil sturen. Dus ik geef aan het tegoed ontbreekt waarop hij vraagt hoe ik het graag opgelost zou hebben. Aangeven dat ik met de Switch best tevreden en de voorkeur uitgaat naar 35 euro Coolblue tegoed zodat het probleem gelijk is opgelost. Medewerker gaat tijdens gesprek meermaals in overleg en geeft uiteindelijk aan dat ik 35 euro Coolblue tegoed krijg maar dat dit door een aparte afdeling moet worden geregeld en dat dit enkele dagen gaat duren. Prima.

- Vervolgens krijg ik gister een e-mail van de betreffende afdeling dat tweedekans producten niet worden geleverd met kortingscodes of andere tegoeden omdat ze niet kunnen garanderen dat deze reeds gebruikt zijn. Dit staat ook vermeld middels een zinnetje "Cashback-acties en promoties met gratis accessoires zijn helaas niet geldig op Tweedekans-producten” op de productpagina. Daarmee is het volgens de medewerker afgehandeld.

- Ik geef daarop aan dat ik dit toch wel een beetje flauw vind. Omdat ten eerste mij reeds telefonisch is toegezegd dat ik een tegoed zou krijgen.
Daarnaast staat zowel in de producttitel als omschrijving van het tweedekansproduct zeer duidelijk vermeld dat er tegoed bij zit, dus de informatie op de productpagina is tegenstrijdig (zie ook de afbeelding hieronder). Daarnaast is de prijs van 288 euro nog dusdanig hoog dat je niet zou verwachten dat de korting van 35 euro ontbreekt. Daarmee ben ik immers netto 4 euro duurder uit dan een gloednieuw exemplaar.

- Daarop krijg ik wederom een lulverhaaltje over de mail dat het voor medewerkers van Coolblue onmogelijk zou zijn om het tegoed te controleren. Dit terwijl het tegoed middels een fysiek kaartje met een code in de doos zit. Dus volgens mij is het heel best mogelijk te controleren of dit op zijn minst nog in de doos zit. Conclusie van Cooblue is dat een tegoed of compensatie niet mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QYKfF9tNSEvxrrs2HcqLSstK/full.png

Persoonlijk vind ik het nogal flauw allemaal. Ik krijg het gevoel dat Coolblue zoiets heeft, op een tweedekans product maken we al verlies dus we gaan er niks op toeleggen. Punt is dat ik de Switch al in gebruik heb genomen en daar best tevreden over ben en eigenlijk niet zo’n zin had om de boel nu te resetten of terug te sturen.

De vraag is dus, mag ik van Coolblue verwachten dat zij gewoon alsnog de ontbrekende accessoire leveren (het kaartje met het shoptegoed) of mij op een andere manier hiervoor compenseren middels Coolblue tegoed of een gedeeltelijke terugbetaling? En ik snap dat het zinnetje "Cashback-acties en promoties met gratis accessoires zijn helaas niet geldig op Tweedekans-producten” aanwezig, maar het tegoed wordt veel prominenter genoemd en vooral de prijs reflecteert niet dat zoiets ontbreekt.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:49
Gewoon lekker onder Wet Koop op Afstand retourneren en er klaar mee zijn. Daar moeten ze gewoon aan meewerken, hebben ze de Tweedekans weer lekker terug. Kun je zelf rustig wachten tot Black Friday voor een mooiere deal :)

Inderdaad een beetje moeilijk doen om het moeilijk doen, hoewel mijn gedachte wel gelijk dat ene zinnetje was dat ze niet kunnen garanderen dat het al gebruikt is. Zelfde met cashbacks e.d. Mensen hebben kennelijk gewoon geen fatsoen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:03
Tja het is een lastig iets. Zoieso is het raar dat er 31 euro korting op zit. Maar wel een 35 euro kortingscode mist. En zover ik zouden ze gewoon nintendo kunnen opbellen om te vragen of hij is gebruikt. Of in geval open krassen. Je gewoon 35 euro minder krijgt als je herroept. Dit is gewoon wettelijk mogelijk. En had jij 66 euro korting kunnen krijgen op je switch. En was iedereen gelukkig(behalve de orginele koper). Ik vermoed dat hij gewoon bij een hoop bedrijven die kaarten gebruikt of verkoopt op marktplaats voor x bedrag.

Mijn advies. Stuur hem terug en laat ze lekker in hun eigen sop gaar koken.. en ergens anders nieuw halen.

[ Voor 9% gewijzigd door loki504 op 20-10-2019 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een kleine fix gegeven, zodat deze wat neutraler en duidelijker is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:01

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Omschrijving (titel) is niet conform wat geleverd is dus verkoper is in gebreke.

Je hebt recht op voor wat je betaald hebt zoals die de titel staat.

Er staat te duidelijk ''+ 35 eShop tegoed''

Dan is dit hun fout.
''Cashback-acties en promoties met gratis accessoires zijn helaas niet geldig op Tweedekans-producten”

Je kan namelijk het product ook kopen door direct op de winkelwagen knop drukken en dan zie je die zin helemaal niet.

en de korting is met tegoed zonder zou je op de normale prijs zitten, dus dan is de suggestie ''profiteer je van leuke korting'' al helemaal fout (in deze situatie)

[ Voor 17% gewijzigd door 42dpi op 20-10-2019 22:37 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Je hebt helemaal gelijk dat je in je recht staat.
Maar is die 35 euro nou echt zoveel gedoe waard? Je bent tevreden met de spel computer dan zou ik zeggen neem het verlies en koop de volgende keer geen tweedekans product.

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 20-10-2019 22:30 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Sport_Life schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:29:
Maar is die 35 euro nou echt zoveel gedoe waard? Je bent tevreden met de spel computer dan zou ik zeggen neem het verlies en koop de volgende keer geen tweedekans product.
Hahaha?
Wat is dit voor instelling?

Het staat er toch bij 35.....
Ik zou het ook willen hebben... En anders maar een andere oplossing

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:38
Terugsturen en een gloednieuwe kopen levert netto €4 op (want wel met eShop-tegoed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Of stuur hem terug. En neem een nieuwe en verdien er "4" euro mee en helemaal nieuw!.

Juist de ooh het is het niet waard mentaliteit is een probleem. Aangezien het maar om e5 euro gaat. CB net zolang stalken tot ze die 35 euro tegoed geven(die redelijk is en dus bindend). Want je staat in je recht. En om zulke kleine bedragen zullen ze snel zeggen oke.

En anders Twitter Facebook en review sites. Dat vinden ze ook niet leuk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

celshof schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:42:
[...]

Terugsturen en een gloednieuwe kopen levert netto €4 op (want wel met eShop-tegoed).
Je gaat toch niet voor fucking 4 euro de computer terug sturen?! ;)

In wat voor tijd leven we.. bij minste geringste meteen overal negatieve feedback plaatsen.. Over algemeen is CB gewoon prima zaak, begrijp goed dat ze hun tijd niet verdoen met (klachten over) tweedekans producten.

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 20-10-2019 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

loki504 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:42:
[...]

Of stuur hem terug. En neem een nieuwe en verdien er "4" euro mee en helemaal nieuw!.

Juist de ooh het is het niet waard mentaliteit is een probleem. Aangezien het maar om e5 euro gaat. CB net zolang stalken tot ze die 35 euro tegoed geven(die redelijk is en dus bindend). Want je staat in je recht. En om zulke kleine bedragen zullen ze snel zeggen oke.

Voor 35 euro uren gaan maken in je vrije tijd? Meh.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

@CoolblueBV , @Anoniem: 815639 kunnen jullie meekijken?

Post aangepast, zodat die niet op de man/bedrijf is.

[ Voor 51% gewijzigd door Yorinn op 21-10-2019 09:29 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:39
Ik zou de console gewoon terugsturen, overal een negatieve review achterlaten en daarna de Switch ergens anders bestellen. Laat je niet van het kastje naar de muur sturen waarbij je moet bedelen om enige compensatie.
Sport_Life schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:51:
[...]

In wat voor tijd leven we.. bij minste geringste meteen overal negatieve feedback plaatsen.. Over algemeen is CB gewoon prima zaak, begrijp goed dat ze hun tijd niet verdoen met (klachten over) tweedekans producten.
Ja stel je voor dat je een negatieve review schrijft over een negatieve ervaring, waar moet het toch met de wereld heen. :+ Het erge is juist dat bedrijven tegenwoordig vaak in actie komen wanneer er een negatieve ervaring publiekelijk wordt gedeeld.

[ Voor 62% gewijzigd door NotSoSteady op 20-10-2019 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Jeroenneman schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:52:
[...]

Voor 35 euro uren gaan maken in je vrije tijd? Meh.
Ja hoor. Doe ik met liefde als ik iedere ochtend en avond als ik richting werk ga. En prima niets aan het doen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

loki504 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:59:
[...]

Ja hoor. Doe ik met liefde als ik iedere ochtend en avond als ik richting werk ga. En prima niets aan het doen ben.
Misschien een idee om werk dichterbij huis te zoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:15
*knip* Dit zijn de shopreviews niet.

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 20-10-2019 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat was de eerste optie dat CoolBlue al boodt, maar die @Silvos niet wilde, omdat hij verder tevreden was over de aankoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:32
[...]

offtopic:
Daarom neem ik negative revieuws op internet ook niet meer zo serieus, mensen kunnen werkelijk overal een probleem van maken(ook zaken wat hun eigen schuld is maar toch beweren van niet).

Uit emoties wordt er dan iets geschreven, positieve reviews zie je weinig omdat een mens het liefst loopt te klagen dat zie je in de media ook.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 15:36
CH4OS schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 23:06:
[...]
Dat was de eerste optie dat CoolBlue al boodt, maar die @Silvos niet wilde, omdat hij verder tevreden was over de aankoop.
Tja, CB wil het niet anders oplossen... Wat moet je als consument dan doen? Je verlies nemen?

Ik zou hem gewoon terugsturen onder WKOA, moeten ze maar niet liegen in hun productinformatie... Zoals @celshof al zegt kun je een nieuwe kopen en dan heb je netto 4 euro meer. Daarnaast heb je dan een echt nieuwe console zonder beschadigde accessoires + de voldoening van het kopen bij een andere winkel. Na zulke slechte service zou ik CB de verkoop niet meer gunnen.

[ Voor 23% gewijzigd door EnigmaNL op 20-10-2019 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Silvos schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:16:
De vraag is dus, mag ik van Coolblue verwachten dat zij gewoon alsnog de ontbrekende accessoire leveren (het kaartje met het shoptegoed) of mij op een andere manier hiervoor compenseren middels Coolblue tegoed of een gedeeltelijke terugbetaling? En ik snap dat het zinnetje "Cashback-acties en promoties met gratis accessoires zijn helaas niet geldig op Tweedekans-producten” aanwezig, maar het tegoed wordt veel prominenter genoemd en vooral de prijs reflecteert niet dat zoiets ontbreekt.
Volgens mij is de oplossing veel simpeler (en niet de bedoeling):

Je koopt een 'normale' Switch met €35 shop tegoed, haalt het shop tegoed kaartje eruit en stuurt het terug.
Nu is dit ethisch natuurlijk foute boel, maar het gekke is dat het dus al is gebeurd door iemand anders. Iemand heeft €35 shop tegoed in zijn zak gestoken. Of iemand bij Coolblue of de vorige eigenaar.
Ik ben dan ook benieuwd of Coolblue iets in rekening brengt voor het ontbreken van het shoptegoed.

Ik kijk persoonlijk enorm uit voor dit soort 'tweede kans' spullen. Ik geloof best dat de webshop zelf de zaak nog wel redelijk probeert te doen. Maar ik heb een keer een hogedrukspuit gekregen die was 'omgekat', daarbij was letterlijk de behuizing met het typenr overgezet op een ander apparaat. De sticker met de details was van een 'lager' model. Ook ontbrak de doos met accessoires. Amazon (in dit geval) was meer dan schappelijk in hun compensatie (itt Coolblue hier), maar toen ik doorhad wat er was gebeurd heb ik het ingepakt, opgestuurd en een geheel nieuwe besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheGhostInc schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 23:36:
Volgens mij is de oplossing veel simpeler (en niet de bedoeling):

Je koopt een 'normale' Switch met €35 shop tegoed, haalt het shop tegoed kaartje eruit en stuurt het terug.
Nu is dit ethisch natuurlijk foute boel, maar het gekke is dat het dus al is gebeurd door iemand anders. Iemand heeft €35 shop tegoed in zijn zak gestoken. Of iemand bij Coolblue of de vorige eigenaar.
Ik ben dan ook benieuwd of Coolblue iets in rekening brengt voor het ontbreken van het shoptegoed.
Dat maakt niet uit. In de overeenkomst die TS is aangegaan (en waarom hij o.a. het product gekocht heeft) is omdat er shoptegoed bij zat. Als dat ook op de factuur staat, Kan CB er niet onderuit komen door te zeggen dat ze het niet kunnen garanderen. Het is onderdeel van de overeenkomst immers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Silvos Wat heb je van je andere topic geleerd ?

Webshop verplichten tot levering product

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Die 35 euro is een goedmakertje van Nintendo om van hun Gen I af te komen.

Dus als dat geen probleem voor je is zou ik inderdaad graag die 35 willen hebben.

Maar als dat er niet in zit, ding retour en nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
Bedankt voor de vele behulpzame reacties zover, daarmee is mij in ieder geval duidelijk dat mijn verwachtingen niet onredelijk zijn.

Ik ga Coolblue formeel verzoeken alsnog de overeenkomst na te leven door de ontbrekende accessoire te leveren en te benoemen dat hun tweedekans voorwaarden in dit geval onredelijk/niet van toepassing zijn. Mocht daar geen zinnige reactie op komen dan stuur ik het boeltje lekker terug, heeft niet mijn voorkeur maar ik wil er ook niet al teveel tijd insteken.
Ik had eigenlijk daarvan geleerd om voortaan bij webshops/winkels te bestellen met een betere service, maar dat blijkt tegen te vallen :+
Yorinn schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:27:
[mbr]Ik heb de titel een kleine fix gegeven, zodat deze wat neutraler en duidelijker is.[/]
Bedankt, mijn originele titel was inderdaad misschien iets te krachtig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:49
[...]

Dit is natuurlijk niet eerlijk naar de TS. TS benoemt notabene in zijn eerste zin dat hij altijd positieve ervaring heeft met CB en omdat dit nu anders is volgt de vraag wat zijn rechten zijn. Prima toch? En gezien CB hier specifieke werkwijze mee heeft met de Tweedekans ontkom je er ook niet aan om de winkel bij naam te noemen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
[...]

Dan moeten ze het verkopen aan een opkopper. Maar CB kiest er zelf voor om 2de kans producten aan te bieden. Dan moeten ze er ook tijd en geld in steken. Juist door consumenten die alles maar slikken worden bedrijven lui.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 16:24
Niet te lang over nadenken, retour en klaar.
(Zelf had ik voor 30e korting denk ik ook geen (beschadigde) tweedekans gepakt, maar das een ander verhaal).

PVO

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 11:31
Je weet dat je voor die 30 euro meer ook gewoon het nieuwe model met betere batterijduur (en, ook niet geheel onbelangrijk voor de levensduur, flink minder warmteontwikkeling...) kunt krijgen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Silvos schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 00:22:
Bedankt voor de vele behulpzame reacties zover, daarmee is mij in ieder geval duidelijk dat mijn verwachtingen niet onredelijk zijn.

Ik ga Coolblue formeel verzoeken alsnog de overeenkomst na te leven door de ontbrekende accessoire te leveren en te benoemen dat hun tweedekans voorwaarden in dit geval onredelijk/niet van toepassing zijn. Mocht daar geen zinnige reactie op komen dan stuur ik het boeltje lekker terug, heeft niet mijn voorkeur maar ik wil er ook niet al teveel tijd insteken.

[...]

Ik had eigenlijk daarvan geleerd om voortaan bij webshops/winkels te bestellen met een betere service, maar dat blijkt tegen te vallen :+

[...]

Bedankt, mijn originele titel was inderdaad misschien iets te krachtig :P
toon volledige bericht
Als je een beetje de topics volgt en elders online, zie je dat die tegoeden nagenoeg nergens op een 2e keus artikel zitten. Men moet dat ook aanpassen in de info van de advertentie. het moet duidelijk zijn voor de consument, maar laatste moet zelf ook onderzoek doen. dan wel direct navraag of het tegoed ook wel geldt voor het gekozen artikel. Feitelijk levert CB niet wat je bent overeengekomen. oa de advertentietitel is dan al misleidend, dan nog de inhoud van de advertentie. men kan je niet verwijzen naar kleine letters ergens. alles moet duidelijk in de advertentie staan. en de advertentietitel is dan al het begin.

Je verdient ook niets als je het terugstuurt en nieuw koopt met tegoed. het tegoed moet je nu krijgen (voor het bedrag je nu hebt gekocht)

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 21-10-2019 10:17 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:20
Maar CB heeft toch al een oplossing geboden door product retour te sturen. Dan koop je de nieuwe versie, en neem je een warme choco terwijl dat ding zich installeert :)

Ja hadden ze gezegd je kan hem niet terug sturen en helaas pinda kaas ja dan zou ik ook een beetje pissed zijn. Maar kom op er wordt een oplossing geboden.

How are you doing?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik snap CB dat ze dit soort tegoeden eigenlijk uitsluiten van tweedekans producten, maar hier gaan ze toch zelf de fout in door duidelijk aan te geven dat je er 35 euro tegoed bij krijgt.

En als als je dan reclameert weet je meteen wat 'alles voor een glimlach' waard is. Zodra iets niet volgens de standaard sripts verloopt blijkt CB toch weer een gewone dozenschuiver te zijn. Meestal wel een te dure overigens.

Gewoon terugsturen natuurlijk en uit principe niet meer bij CB bestellen. Je leert een bedrijf pas kennen als je gebruik moet maken van hun after sales en helaas valt CB dan regelmatig door de mand, waarbij ik er vooral moeite mee heb dat ze eerst iets toezeggen en dat later niet nakomen.
(Neem daarom alle telefonische afspraken op of laat ze via email bevestigen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:34
Ik zou hem ook retourneren en een nieuwe aanschaffen (al dan wel of niet bij CB).

Voor 4 euro méér zou ik in ieder geval geen 2e kans hoeven...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Silvos schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:16:
Dit staat ook vermeld middels een zinnetje "Cashback-acties en promoties met gratis accessoires zijn helaas niet geldig op Tweedekans-producten” op de productpagina.
M.a.w. je wist waar je aan begon.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 20:53

mark-k

AKA markkNL

Anoniem: 36835 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:09:
[...]

M.a.w. je wist waar je aan begon.
Dan had er niet 'met 35 euro tegoed' in de titel/omschrijving van het product moeten staan. Alles dat in de beschrijving staat hoort er gewoon bij te zitten, anders ga ik advertenties beginnen met 'Gloednieuwe BMW' en dan in de voorwaarden zetten dat alleen wieldoppen geleverd worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

mark-k schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:14:
[...]

Dan had er niet 'met 35 euro tegoed' in de titel/omschrijving van het product moeten staan. Alles dat in de beschrijving staat hoort er gewoon bij te zitten, anders ga ik advertenties beginnen met 'Gloednieuwe BMW' en dan in de voorwaarden zetten dat alleen wieldoppen geleverd worden...
Dus jij bent ook steeds enorm verbaast en boos als je gouden enveloppen met prijzen van de Postcode loterij in je brievenbus krijgt en erachter komt dat je eigenlijk niks gewonnen hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 21-10-2019 14:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 12:35
Anoniem: 36835 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:01:
[...]

Dus jij bent ook steeds enorm verbaast en boos als je gouden enveloppen met prijzen van de Postcode loterij in je brievenbus krijgt en erachter komt dat je eigenlijk niks gewonnen hebt.
Ik geef het de voordeel van de twijfel. Coolblue geeft notabene zelf aan 'compleet met beschadigde accessoires' (zet daar dan neer incompleet ;)) en in de titel 'Tweedekans Nintendo Switch Rood/Blauw + 35 eShop tegoed'.

Dat er dan onder nog staat 'Cashback-acties en promoties met gratis accessoires zijn helaas niet geldig op Tweedekans-producten' maakt het natuurlijk wel erg verwarrend en spreekt de zinnen daarboven nogal tegen. Daarnaast is het maar de vraag of dit onder promotie of gratis accessoires valt. Bij dit EAN nummer zit de code standaard in de doos, hoef je niet later aan te vragen of krijg je er niet los bij.

Daarnaast is het natuurlijk niet erg klantvriendelijk als er al is toegezegd dat @Silvos een waardebon van EUR35 krijgt en hier later toch van terug te komen, dat absoluut niet netjes en je moet de klant niet de dupe laten worden van matige interne communicatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Fuwor op 21-10-2019 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
Anoniem: 36835 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:01:
[...]

Wat een onzin. De 35 euro aan tegoed maakt onderdeel uit van het product en is geen cashback-actie of promotie met gratis accessoires. Het klopt dus feitelijk ook niet wat Coolblue zegt.

"Cashback-acties en promoties met gratis accessoires zijn helaas niet geldig op Tweedekans-producten”

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 21-10-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
@Anoniem: 36835, ik weet niet precies wat je motivatie is, maar als je punt is dat de tweedekans-producten vooral een loterij zijn om spul te dumpen zonder enige garantie dat je ook krijgt wat je ongeveer in gedachten had, lijkt me dat nogal onvoordelig, vooral ook juist voor de webshop. Hoe meer van dit soort geintjes, hoe minder de bereidheid om tweedekans-spul te kopen lijkt me. Dan krijgt CB er helemaal niets meer voor. Wie wint daarbij?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doelde mijn loterij verhaal op de opmerking over de gloednieuwe BMW. Verder ben ik het met jullie eens hoor :)

Alleen gelden voorwaarden natuurlijk wel, ze staan er niet voor niks.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 21-10-2019 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
Anoniem: 36835 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:26:
Ik doelde mijn loterij verhaal op de opmerking over de gloednieuwe BMW. Verder ben ik het met jullie eens hoor :)

Alleen gelden voorwaarden natuurlijk wel, ze staan er niet voor niks.
Ze staan er niet voor niets, maar ze kloppen niet. Of zie jij het tegoed als een cashback-actie of een promotie met gratis accessoires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NotSoSteady schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:28:
[...]

Ze staan er niet voor niets, maar ze kloppen niet. Of zie jij het tegoed als een cashback-actie of een promotie met gratis accessoires?
Ja, dat tweede. Het is wel enigszins twijfelachtig, en het zou CB sieren om die 35 euro te betalen. Maar zoals al vaker handelt CB alleen goed in standaardsituaties. Zodra het afwijkt worden ze vaak onvriendelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 21-10-2019 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 16:22
Ik zou gewoon naar een Coolblue winkel toe gaan met de Switch en daar dan regelen dat ze die 35 euro cashback/korting geven of anders het product meteen retourneren.

Ik had laatst bij Coolblue tweedekans een lens gekocht die stuk bleek te zijn toen die bij mij aankwam (Autofocus werkte niet). Even langs de winkel gegaan en omgeruild voor een gloed nieuwe. In de winkels zijn ze volgens mij een stuk makkelijker dan via de telefoon.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 20:53

mark-k

AKA markkNL

Anoniem: 36835 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:30:
[...]

Ja, dat tweede. Het is wel enigszins twijfelachtig, en het zou CB sieren om die 35 euro te betalen. Maar zoals al vaker handelt CB alleen goed in standaardsituaties. Zodra het afwijkt worden ze vaak onvriendelijk.
Wat nou als het geen tegoed was geweest maar een product. als jij een 'Airfryer met extra frituurmandje' bestelt en je ontvangt alleen de Airfryer, zou je dat dan ook normaal vinden? Dat is misschien een beter vergelijk dan mijn (obviously overdreven) BMW voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Laatst online: 28-10-2024
loki504 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:42:
[...]

Dit vind ik wel een ander uiterste. Maar inderdaad, ik zou me genaaid voelen om meer te betalen voor een gebruikt product. Gewoon terugsturen en een nieuwe bestellen is de weg van de minste weerstand, terwijl je toch assertief blijft.
Aggressor schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:34:
[...]

Hahaha?
Wat is dit voor instelling?

Het staat er toch bij 35.....
Ik zou het ook willen hebben... En anders maar een andere oplossing
Zoveel moeite is het toch niet? Tegenwoordig kun je als je voor 00.00 uur besteld, je pakketje de volgende dag al in ontvangst nemen. Dus nieuwe bestellen (zou lekker bij een andere winkel doen). Ondertussen aangeven bij CB deze retour te willen doen. Alleen het pakket afgeven kost misschien nog enige moeite. Maar met alle pakketpunten tegenwoordig, kun je pakket retourneren prima combineren met de boodschappen.

Ik snap hun standpunt, maar door te zeggen dat alleen ongeopende tegoedbonnen teruggenomen worden, kun je in 99,99..% van de gevallen garanderen dat het tegoed niet gebruikt is. Lijkt mij prima mogelijk. Ik heb nog nooit een Nintendo Switch gezien waarbij je de tegoedbon in gebruik moet nemen, om de aard van het product te kunnen bepalen.

[ Voor 30% gewijzigd door hoi1234 op 21-10-2019 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:31
hoi1234 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:33:
Ik snap hun standpunt, maar door te zeggen dat alleen ongeopende tegoedbonnen teruggenomen worden, kun je in 99,99..% van de gevallen garanderen dat het tegoed niet gebruikt is. Lijkt mij prima mogelijk.
Nee, dat kun je niet zeggen, want dat is tegen de wet. Ook als de bij een product horende cadeaubon geopend is moeten ze het product (en de cadeaubon) terug nemen. Hooguit kunnen ze dan waardevermindering in rekening brengen, maar als de cadeaubon niet daadwerkelijk is gebruikt zie ik niet in wat de waardevermindering dan zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Laatst online: 28-10-2024
Tom-Z schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:08:
[...]

Nee, dat kun je niet zeggen, want dat is tegen de wet. Ook als de bij een product horende cadeaubon geopend is moeten ze het product (en de cadeaubon) terug nemen. Hooguit kunnen ze dan waardevermindering in rekening brengen, maar als de cadeaubon niet daadwerkelijk is gebruikt zie ik niet in wat de waardevermindering dan zou zijn.
Dat klopt inderdaad. Maar dan zou een webshop dus wel waardevermindering in rekening kunnen brengen. Openkrassen van de voucher is in dit geval niet nodig, om de aard van het product te bepalen.

Opengekraste voucher = gebruikt, dichte voucher = ongebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 21-10-2019 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mark-k schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:33:
[...]

Wat nou als het geen tegoed was geweest maar een product. als jij een 'Airfryer met extra frituurmandje' bestelt en je ontvangt alleen de Airfryer, zou je dat dan ook normaal vinden? Dat is misschien een beter vergelijk dan mijn (obviously overdreven) BMW voorbeeld.
Dan zou ik raar opkijken en mijzelf voor de kop slaan dat ik de voorwaarden niet goed heb gelezen. Als ik per se dat mandje had gewild dan had ik het misschien teruggestuurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:57
Ik was ook altijd een tevreden CoolBlue klant en heb het afgelopen jaar enorm veel besteld, tot ik ook een flink negatieve ervaring mocht hebben, wat ze niet wilden oplossen, dus ik heb de laatste bestelling gewoon teruggestuurd en bestel er niets meer.
Jammer, ik was altijd enorm tevreden, maar als ik me onheus bejegend voel, dan hoef ik niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dit is al 2 de negatieve ervaring die ik hier op tweakers lees over CB. Dat voorspelt niet veel goeds...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:59
Vorige week toevallig ook een tweedekans product besteld; Een Makita SP6000J1X; invalzaag inclusief geleider en tas. Er zaten wat krasjes op de zaag, voor de rest compleet met alle accesoires. Foto's erbij en krasjes vielen mee. €303,- ipv €349,- nieuw.
Helaas werd het geleverd zonder de geleider en tas (waarde zo'n €100,-) Dit zou een actie betreffen en daarom niet bij het tweedekans product meegeleverd worden. Dat klopt niet, want het pakket zonder deze accesoires is de SP6000J en kost nieuw €262,- bij Bol.com. Het geheel heeft gewoon een ander EAN,dus echt ander pakket.
Helaas konden de accesoires niet nageleverd worden, dus alles maar teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 15:36
zonoskar schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:54:
Dit is al 2 de negatieve ervaring die ik hier op tweakers lees over CB. Dat voorspelt niet veel goeds...
Coolblue is wat dat betreft hetzelfde als Bol. Of je hebt hele goede ervaringen of hele slechte. Volgens mij is het geheel afhankelijk van de klantenservicemedewerker die je toevallig treft.

Gelukkig is er voor dit soort gevallig de WKOA zodat de bestelling linea recta terug kan.

[ Voor 10% gewijzigd door EnigmaNL op 22-10-2019 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Ik lees voornamelijk dat 2de kans gewoon een drama is. En dat is/was het altijd al. Helaas promoten ze vandaag de dag. Zonder het daadwerkelijk te verbeteren. Want ook zoals boven bij is de geleider van een inval zaag gewoon los te koop. En dus kan er alsnog aan de overeenkomst worden gedaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoeveel transacties denk je dat ze dagelijks doen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MikeyMan schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:33:
[...]

Hoeveel transacties denk je dat ze dagelijks doen?
4?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:01
EnigmaNL schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:31:
[...]

Gelukkig is er voor dit soort gevallig de WKOA zodat de bestelling linea recta terug kan.
Hiermee loop je wel een risico; het verzendrisico.
Mocht het op wat voor reden niet aankomen ben je zelf verantwoordelijk en wie weet komt het wel aan maar gaan ze opnieuw ergens moeilijk over doen ( beschadigingen, gebruikssporen etc. ).
Ik zou ze na wat ik hier heb gelezen niet zomaar meer vertrouwen.

Ik zou het dus niet zomaar onder WKOA terugsturen, maar het op non-conform houden en dat je eist van CB dat ze alsnog een conform product sturen ( zo'n €30 cadeaukaart of €30 in CB tegoed zoals TS zelf voorstelde ) of anders ontbind je de koopovereenkomst.
In beginsel moet de ondernemer ( CB ) het product dan zelf komen ophalen, maar TS kan in overleg het product dan ook terugsturen als beide partijen daarmee instemmen.
'' Gewoon '' via WKOA terugsturen is er ook eigenlijks enkel voor als je wel hebt gekregen wat je hebt besteld.
In dit geval is het non-conform want het eShop tegoed zat er niet bij en dus zou ik het ook behandelen als non-conform :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-05 15:18
Dat die waardebon in de titel stond is al meer dan genoeg argument. TS heeft gewoon gelijk. Dan kun je wel stellen dat het veel moeite is voor €35. Maar je kunt ook de TS bedanken dat hij bereid is tegen deze praktijken in te gaan.

Maar de echte reden voor deze post: Vergeten we hier niet dat de reden die CB geeft ook nog is niet aansluit bij wat er gebeurt is?

"Cashback-acties en promoties met gratis accessoires zijn helaas niet geldig op Tweedekans-producten"

Cashback betekent dat je geld (cash) terugkrijgt na aankoop. Het betreft hier shoptegoed, zeker niet geld.

Promoties MET gratis accessoires. Een accessoire is een fysiek object. Het betreft hier echter shoptegoed, wat niet tastbaar is. En ja, CB heeft het product verkocht "met shoptegoed", niet "met een pas die recht geeft op shoptegoed". Daarnaast is dit geen promotie voor een gratis accessoire. Een promotie is van tijdelijke aard en een accessoire is geen essentieel onderdeel. het shoptegoed is echter een integraal onderdeel van de bundel. Anders zou CB niet eens hoeven te beginnen over de beschadigde accessoires, die hadden ze nl. niet eens mee hoeven te leveren.

Dit is een promotie met gratis accessoire:
Afbeeldingslocatie: https://www.toolmax.nl/media/wysiwyg/makita_accu_tuin_2019.jpg

Kortom, die uitsluiting van CB gaat niet eens op.

[ Voor 222% gewijzigd door Nijn op 22-10-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
Hebben we al een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

*knip* Zoals ook in de topicwaarschuwing staat, mogen eigen ervaringen achterwege blijven. Hier hebben we de shopreviews voor.
EnigmaNL schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:31:
[...]

Coolblue is wat dat betreft hetzelfde als Bol. Of je hebt hele goede ervaringen of hele slechte. Volgens mij is het geheel afhankelijk van de klantenservicemedewerker die je toevallig treft.

Ik denk dat hun processen zo ver geoptimaliseerd en geautomatiseerd zijn dat ze niet genoeg tijd of kennis hebben als er iets mis gaat waardoor het niet meer binnen die processen loopt. Zolang het goed gaat gaat het ook echt heel goed bij Coolblue.

[ Voor 66% gewijzigd door Yorinn op 24-10-2019 13:50 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvos
Ik heb nogmaals benadrukt dat ik graag zou zien dat ze het product compleet leveren, dus de 35 euro cadeautegoed naleveren. Ze hebben nu bevestigd dat dit verzoek door is gezet naar de backoffice maar in verband met drukte zou dit enige tijd in beslag nemen. Ik zou als het goed is deze week nog een reactie krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
[...]

Sommige mensen hebben principes en houden van fatsoen.
Al is het maar €1!
Je moet eerlijk zijn als verkoper. Beloven dat je €35 shop tegoed krijgt en het niet leveren is gewoon bedrog, daar is geen ander woord voor.
En volgens jou (en nog een paar) moet TS dit maar gewoon laten passeren omdat het slechts €4 of €35 is?
Mooi... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Silvos schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:46:
[...]

Ik heb nogmaals benadrukt dat ik graag zou zien dat ze het product compleet leveren, dus de 35 euro cadeautegoed naleveren. Ze hebben nu bevestigd dat dit verzoek door is gezet naar de backoffice maar in verband met drukte zou dit enige tijd in beslag nemen. Ik zou als het goed is deze week nog een reactie krijgen.
Dat 'ze' je verzoek doorsturen is al gebeurt zei je in OP. Hoop voor je dat er nu wel een gunstige beslissing uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:58
Silvos schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:46:
[...]

Hou dit in de gaten, niet dat het dadelijk niet doorgaat maar je het product ook niet terug kan sturen omdat je wettelijke termijn voor de WKOA verlopen is... |:(

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:28

LankHoar

Langharig tuig

Rensjuh schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:24:
[...]

Hou dit in de gaten, niet dat het dadelijk niet doorgaat maar je het product ook niet terug kan sturen omdat je wettelijke termijn voor de WKOA verlopen is... |:(
De bedenktijd is nog helemaal niet ingegaan. TS heeft immers het product wat besteld is nog niet gekregen, slechts een non-conform product (immers mist een onderdeel). Pas wanneer deze geleverd is gaat de 14 dagen bedenktijd in.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
LankHoar schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:51:
[...]

De bedenktijd is nog helemaal niet ingegaan. TS heeft immers het product wat besteld is nog niet gekregen, slechts een non-conform product (immers mist een onderdeel). Pas wanneer deze geleverd is gaat de 14 dagen bedenktijd in.
Klopt, dat vind de TS.
Coolblue denkt er zelf echter anders over...
Dus het gaat mij er meer om dat alles geregeld is voordat de termijn volgens Coolblue verlopen is :)
Coolblue is ook van mening dat ze geleverd hebben wat ze moesten leveren, dus zou me niks verbazen als ze na 2 weken zeggen "Ja jammer joh, de 2 weken WKOA termijn is verlopen" ondanks dat TS van mening is dat er niet conform geleverd is.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Rensjuh schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:16:
[...]

Klopt, dat vind de TS.
Dus het gaat mij er meer om dat alles geregeld is voordat de termijn volgens Coolblue verlopen is :)
Coolblue is ook van mening dat ze geleverd hebben wat ze moesten leveren, dus zou me niks verbazen als ze na 2 weken zeggen "Ja jammer joh, de 2 weken WKOA termijn is verlopen" ondanks dat TS van mening is dat er niet conform geleverd is.
Je moet binnen 14 dagen melden, niet binnen 14 dagen retourneren. Daarnaast is het traineren van een retourproces of een oplossing geen gegronde reden om de termijn te laten verlopen. Dat zou ernstig in het nadeel van de consument zijn, de verkoper heeft dan namelijk de mogelijkheid om processen te vertragen tot zo lang dat er geen retourmogelijkheid meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
FirePuma142 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:21:
[...]

Je moet binnen 14 dagen melden, niet binnen 14 dagen retourneren. Daarnaast is het traineren van een retourproces of een oplossing geen gegronde reden om de termijn te laten verlopen. Dat zou ernstig in het nadeel van de consument zijn, de verkoper heeft dan namelijk de mogelijkheid om processen te vertragen tot zo lang dat er geen retourmogelijkheid meer is.
Dat klopt, maar volgens de verkoper is geleverd conform afspraken.
Waarom zou volgens de verkoper dan niet ook de termijn al zijn ingegaan?

Coolblue vertraagt niks, zij vinden alleen dat ze niet in gebreke zijn en geleverd hebben conform afspraken.

Wil overigens niet zeggen dat ik het niet met TS eens ben hoor.
Ik ben ook van mening dat Coolblue niet geleverd heeft volgens afspraken vanwege de misleidende titel.
Maar ja, meningen...
Iets wat ik hier al vaker voorbij heb zien komen, "gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 totaal verschillende dingen".

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Rensjuh schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:30:
[...]

Dat klopt, maar volgens de verkoper is geleverd conform afspraken.
Waarom zou volgens de verkoper dan niet ook de termijn al zijn ingegaan?
Omdat TS geen beroep heeft gedaan op de mogelijkheid van retour? Dus er loopt geen termijn.
Coolblue vertraagt niks, zij vinden alleen dat ze niet in gebreke zijn en geleverd hebben conform afspraken.
Dat is te kort door de bocht, eerst waren ze het eens en toen weer niet. Door de eerste afspraak eenzijdig in te trekken zijn zij verantwoordelijk voor de vertraging.
Wil overigens niet zeggen dat ik het niet met TS eens ben hoor.
Ik ben ook van mening dat Coolblue niet geleverd heeft volgens afspraken vanwege de misleidende titel.
Maar ja, meningen...
Iets wat ik hier al vaker voorbij heb zien komen, "gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 totaal verschillende dingen".
Helemaal waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34
CB adverteert een tweede kans product met originele titel (artikel + shoptegoed) en vermeldt keurig dat een tweede kans product wordt geleverd zonder gratis accessoire.
Nu is de vraag of een shoptegoed een gratis accessoire is? Laten we voorop stellen dat CB dit beter/duidelijker moet formuleren.

Even vanuit CB geredeneerd.
Ja - Dan is de prijs van het tweede kans product te duur.
Nee - Dan is de prijs redelijk maar moet CB leveren.

Bij Ja adviseer ik de OP het product te retourneren, bij NEE met CB leveren.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-05 15:18
bregweb schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:11:
CB adverteert een tweede kans product met originele titel (artikel + shoptegoed) en vermeldt keurig dat een tweede kans product wordt geleverd zonder gratis accessoire.
Nu is de vraag of een shoptegoed een gratis accessoire is? Laten we voorop stellen dat CB dit beter/duidelijker moet formuleren.

Even vanuit CB geredeneerd.
Ja - Dan is de prijs van het tweede kans product te duur.
Nee - Dan is de prijs redelijk maar moet CB leveren.

Bij Ja adviseer ik de OP het product te retourneren, bij NEE met CB leveren.
"CB adverteert een tweede kans product met originele titel (artikel + shoptegoed)" Dat is een keuze van CB waarvoor CB de verantwoordelijkheid draagt. CB moet simpelweg leveren wat ze adverteren.

"Verblijf in zuid-Frankrijk + vliegreis heen/terug" om vervolgens in de kleine lettertjes terug te vinden "i.v.m. belasting ontwikkelingen is transport niet inbegrepen, sommige advertenties moeten hier nog op aangepast worden". Nee, sorry, dit argument gaat echt niet op.

En dan nog, CB geeft aan dat "promoties met gratis accessoires" niet geldig zijn. Dat zegt niets over accessoires die gewoon bij het product horen. Dit shoptegoed is een integraal onderdeel van het product, evenals de joy con controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 14:18
Rensjuh schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:16:
[...]

Klopt, dat vind de TS.
Met non-conformiteit rekening houden tov de WKOA lijkt CB inderdaad niet te doen nee. Althans niet als je de gewone contact-kanalen probeert. Daar heb ik ook al enkele malen tegen die muur aangebotst, eens ik dan mijn verhaal deed aan een CB medewerker nadat ik op twitter een (welliswaar beleefde en correcte) melding gemaakt had (en die persoon mij contacteerde), was het opeens telkens zéér snel en correct opgelost.

Sla me dood als ik erover gelezen heb, maar de twitter route heeft de TS nog niet geprobeerd Lijkt me ?

[ Voor 6% gewijzigd door rouchken11 op 24-10-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 18:46
is dit in wezen niet hetzelfde "probleem" wat je ondervindt met veel 2e hands games waarvan een DLC code al gebruikt is? ook daar staat vaak bij aangegeven dat accesoires oid gebruikt kunnen zijn. Toch wordt daar in een niet nader genoemde winkel toch nog bijna de volle prijs voor gevraagd en heeft de consument "pech".

Ik ben bang voor TS dat het dus een retourtje CB wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

CB hanteert overigens een 30 dagen termijn voor retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Laatst online: 09-05 11:02
[...]

Ik krijg gewoon aanmaningen en incassobureau als ik een factuur 4 euro te weinig betaal...

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Gamebuster schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:15:
[...]

Ik krijg gewoon aanmaningen en incassobureau als ik een factuur 4 euro te weinig betaal...
Sterker nog. Een bedrijf waar ik stage liep hadden een marokaanse bruilooft georganiseert. En kosten in totaal 10.000 euro. En 25 cent. Er is die avonden en aardig wat fooi gegeven. Maar die 25 cent moest het bedrijf toch wel hebben. En hebben uiteindelijk ook een incassobureau ingeschakelt.

Werkelijk te sneu voor worden. Maar recht is recht denk ik..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:34
@loki504 echt triest... een herinnering per post sturen kost al meer dan die 25 cent ooit zal opleveren...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Thalaron schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:13:
@loki504 echt triest... een herinnering per post sturen kost al meer dan die 25 cent ooit zal opleveren...
Yep en dan zeker als het om een reking van 10k gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Voor veel tweakers is dit meer een fundamentale dan een praktische zaak. Dan lijkt het me onjuist om een verschil te maken tussen 25 cent en 40 euro. Het bedrag doet dan niet ter zake, nietwaar?

Ik zo hard moeten lachen on een rekening van 10.000,25 overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvos
Hackus schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

Dat 'ze' je verzoek doorsturen is al gebeurt zei je in OP. Hoop voor je dat er nu wel een gunstige beslissing uit komt.
Ja klopt, ze hebben het verzoek dus nogmaals doorgezet. Echter ik hoor helemaal niets dus ik heb nu maar gewoon een klacht ingediend via een speciaal mailadres. Ze beweren alle klachten binnen 3 werkdagen van een antwoord te voorzien dus wie weet gaat dat wat vlotter. Mocht ik daar nog niks van horen dan breng ik het product persoonlijk retour in een Coolblue winkel om verder gezeur over retourtermijnen en eventuele verzendproblemen te voorkomen.

Nogmaals bedankt voor de vele reacties, ik zal jullie informeren wat de uiteindelijk uitkomst wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

De discussie over aanmaningen mag stoppen hier. Heeft niets met het probleem van TS te maken en zijn alleen maar offtopic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silvos
De route naar de klachtenservice bleek de goede, binnen 1 werkdag een nette reactie waarbij ze weliswaar blijven beweren dat coupons en acties niet geldig zijn icm tweedekans producten maar vanwege eerdere toezeggingen van de klantenservice wel 35 euro tegoed in mijn account hebben gezet.

Daarmee is het probleem wat mij betreft opgelost, hoewel ik in de toekomst wel twee keer zal nadenken of de kleine korting van een tweede kansproduct de moeite waard is.
Pagina: 1

Let op:
Eigen ervaringen mogen achterwege blijven, gezien deze de TS niet helpen met zijn probleem.