Ik denk dat het probleem met jouw buizen is de wrijving van de lucht. Als ik een lange dunne buis heb waar veel lucht op hoge snelheid doorheen gaat dit veel energie kost om in stand te houden. (Ook wie gaat het betalen, als ik een auto heb betaal ik mijn eigen auto, een 'systeem' in stand houden is altijd lastiger)
Het voordeel van een hyperloop/ondergronds systeem is
a) je houd landoppervlakte over. Kijk maar eens hoe veel ruimte een snelweg echt in neemt inclusief vluchtstrook, gras, hek enz. Dit is geen loze ruimte, dit is ruimte dat gereserveerd is voor de snelweg.
b) Je kan nieuwe paden maken. ALs je het bovengronds wilt doen moet je of heel moeilijk het land krijgen of je gaat bestaande snelwegen overkoepelen. Ondergronds zou ik een weg (zonder afslagen) in 1 keer van urecht naar rotterdam kunnen maken zonder alle bochten en kronkels die je nu hebt (hij heeft daarom ook een boring company gemaakt)
c) Je kan de buis op lage druk brengen. Als je een buis op lage druk brengt kost versnellen minder. Geen idee of dit opweegt tegen jouw systeem maar je kan wel een systeem maken dat geen energie kost om in stand te houden (lucht dicht op lage druk hoef je niet constant een motor te laten draaien om te laten werken)
d) Je hebt geen idee hoeveel geld het kost om van utrecht naar amsterdam alle grond op te kopen voor 2m breed. Mensen verkopen geen halve achtertuin, je moet ieder huis gaat kopen al pak je maar 10cm van de tuin af. Ga je alle huidige wegen vervangen (erg duur) of er een nieuwe naast leggen. (mensen moeten weer verhuizen). Hoe ga je een bestaande weg 'vervangen' door een nieuwe tunnelweg? ipv over een weg te kijken zie ik dan een tunnel liggen? word er niet direct beter van
e) wat ga je doen als er iets mis gaat? als er 'storm' in jouw tunnel is van 100km per uur wat als er een ongeluk gebeurd. worden mensen dan omver geblazen.
Als je hier echt iets mee wilt maak een prototype. Maak dit eerst met 2-10m lange buis en kleine autotjes en zorg dat je kan meten hoe je folie en energie/wrijving werkend kan krijgen
Daarna overtuig een boer om een 1m brede buis neer te mogen leggen langs zijn akker.
Je hoeft dan mensen 'slechts' iedere keer te overtuigen om net 1 stapje groter te financieren.
ten slot, je probeert te veel problemen tegelijk op te lossen als ik je voorstel goed heb gelezen
1) autonoom rijden
2) volledig spoor systeem dat weer net anders is dan trein
3) tunnels op hoge snelheid
Ieder van zich is al een grote uitdaging zonder de andere.
[
Voor 5% gewijzigd door
Batavia op 18-10-2019 21:16
]