Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:27
Heb ik ook wel eens last van gehad. Meer bij outlook. Soms helpt het weghalen van de widget en opnieuw erin zetten. Rebooten van je telefoon helpt ook wel eens. Geen idee waar nu precies de oorzaak ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwetzels
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Rebooten en cache legen had ik al geprobeerd, maar dat hielp niet. Bovenstaande geprobeerd dat hielp helaas ook niet.

Daarna synchronisatie op achtergrond uitgezet, cache geleegd van gmail, reboot en daarna synchronisatie weer aangezet. Lijkt erop dat dit wel heeft geholpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:53
Hey P3TER,

Interessant! Wist zelfs niet dat je 264 Mbps kon halen met 4G!
Ik zit normaal gezien in een goeie locatie qua dekking/bereik (tussen Antwerpen en Mechelen) maar ben gisteren op geen enkel moment boven 3MBps uitgeraakt wat op zich niet slecht is maar als beste resultaat toch niet geweldig.
Proximus zou in principe niet slecht mogen zijn qua dekking en snelheid.
Als het aanhoud zal ik nog eens een test doen met het simkaartje in de Iphone11.

Bedankt voor de reactie.

@rwetzels Heb ik (voorlopig) geen last van.

Wat wel niet correct "pushed" is de edge lighting functionaliteit.
Als ik die goed begrijp zouden mijn randen van het scherm kort moeten oplichten als ik bvb een whatsapp bericht /notificatie krijg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 11:25
Het is hier inmiddels redelijk stil geworden en ik zag de laatste tijd al een aantal X2 Pro's voorbij komen in de V&A.

Zelf ben ik na een jaar nog best tevreden met het toestel (uniek voor iemand die normaal 3 a 4 telefoons per jaar gebruikt) al blijft het wat mij betreft veel te lang stil rondom Android 11. Realme is duidelijk niet gericht op de Europese markt en brengt alleen maar beta-versies uit voor de Indiase toestellen. Ik heb er dan ook een hard hoofd in dat er snel een stabiele versie naar onze toestellen komt. Daarom heb ik gisteren de knoop doorgehakt en LineageOS 18.1 geinstalleerd.

Tot nu toe heb ik nog geen nadelen ondervonden en bijna alle functies die de Realme uniek maken (VOOC laden, DC Dimming, 90 Hz) werken net zo goed (of beter, 90 Hz kan je bijvoorbeeld forceren, je kan het scherm aan laten springen bij nieuwe notificaties of als je de telefoon oppakt). Daarnaast lijkt ook de batterij in standby nog beter dan hij al was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 08:23
JdJtA schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:09:
Het is hier inmiddels redelijk stil geworden en ik zag de laatste tijd al een aantal X2 Pro's voorbij komen in de V&A.

Zelf ben ik na een jaar nog best tevreden met het toestel (uniek voor iemand die normaal 3 a 4 telefoons per jaar gebruikt) al blijft het wat mij betreft veel te lang stil rondom Android 11. Realme is duidelijk niet gericht op de Europese markt en brengt alleen maar beta-versies uit voor de Indiase toestellen. Ik heb er dan ook een hard hoofd in dat er snel een stabiele versie naar onze toestellen komt. Daarom heb ik gisteren de knoop doorgehakt en LineageOS 18.1 geinstalleerd.

Tot nu toe heb ik nog geen nadelen ondervonden en bijna alle functies die de Realme uniek maken (VOOC laden, DC Dimming, 90 Hz) werken net zo goed (of beter, 90 Hz kan je bijvoorbeeld forceren, je kan het scherm aan laten springen bij nieuwe notificaties of als je de telefoon oppakt). Daarnaast lijkt ook de batterij in standby nog beter dan hij al was.
Zou je misschien een kleine guide willen maken of link willen neerzetten van je succesvolle custom rom installatie? Welke rom etc. Officieel heeft hij geen lineageos ondersteuning toch?

Ik vind het ook interessant om te gaan proberen!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdJtA
Ewivis schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 06:43:
[...]

Zou je misschien een kleine guide willen maken of link willen neerzetten van je succesvolle custom rom installatie? Welke rom etc. Officieel heeft hij geen lineageos ondersteuning toch?

Ik vind het ook interessant om te gaan proberen!
Geen probleem maar ik ga niet het hele proces opnieuw beschrijven. Ik heb op XDA een handleiding gevolgd die voor mij goed heeft gewerkt.

Van tevoren wel even de opmerking dat als je dit doet alle data op je telefoon zal worden gewist dus van wat je wil bewaren moet je een backup maken. Daarnaast heeft het ontgrendelen van de bootloader (wat noodzakelijk is voor het installeren van andere software) tot gevolg dat de Widevine-certificering terug springt van L1 naar L3 waardoor je via bekende streamingdiensten niet meer in HD kan kijken (Netflix, Amazon Prime).

De eerste handleiding die ik heb gevolgd is deze. Ik heb deze gevolgd voor het ontgrendelen van de bootloader en installeren van de custom recovery.

Je hebt hierbij voor de eerste stap de DeepTesting_RealmeUI.apk (upload van 27 maart 2020) nodig uit de OneDrive-opslag (link in de startpost) en niet de omschreven versie in de stappen eronder.

Ik heb als Custom Recovery gekozen voor OrangeFox (zie kopje "Flashing a Custom Recovery") .

Nadat de bootloader is ontgrendeld en je een Custom Recovery hebt geinstalleerd kan je kiezen welke ROM je wil installeren.

Ik heb zelf gekozen voor LineageOS 18.1 en heb deze gecombineerd met NikGapps Core (zie link in ROM-topic).

Mocht je er niet uitkomen of aanvullende vragen hebben dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelis1
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-08 16:04
JdJtA schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:09:

Het klopt dat de updates (en zeker de Beta versies) quasi uitsluitend op de Aziatische markt gericht zijn. Wel las ik wel dat de Android 11 update eind maart verwacht wordt. In hoeverre dit klopt is wel onduidelijk, want de eerdere data werden al enkele malen aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 11:40
Alles wat voor India is kan toch ook op Europese telefoon gezet worden?
Updates download ik ook van realme site India.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
2Swift schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:39:
Alles wat voor India is kan toch ook op Europese telefoon gezet worden?
Updates download ik ook van realme site India.
Klopt, alleen moet er dan wel iets beschikbaar zijn om te downloaden en daar zijn ze de laatste tijd erg traag mee of is er helemaal niet. Android 11 Beta had ik heel graag zelf willen installeren maar dat is simpelweg niet mogelijk en deelnemen aan de beta-programma's kan ook niet want die zijn alleen voor toestellen uit India.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Komt vanzelf wel, geduld. Wat zit er in Android 11 dat jij nu zo graag wil hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
Akemi schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:14:
Komt vanzelf wel, geduld. Wat zit er in Android 11 dat jij nu zo graag wil hebben?
Iedereen mag voor zichzelf bepalen hoeveel geduld hij/zij wil hebben maar ik vind het persoonlijk jammer dat Realme er zo lang over doet terwijl andere merken al bezig zijn om nog oudere toestellenn en/of hun midrangers al hebben voorzien van Android 11 en Realme dit blijkbaar niet (goed) voor elkaar heeft.

Over nieuwe features gaat het me niet eens zo zeer maar wil gewoon veilig en up-to-date zijn.

Nogmaals, het is aan iedereen persoonlijk om die afweging te maken wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
JdJtA schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:02:
[...]

Iedereen mag voor zichzelf bepalen hoeveel geduld hij/zij wil hebben maar ik vind het persoonlijk jammer dat Realme er zo lang over doet terwijl andere merken al bezig zijn om nog oudere toestellenn en/of hun midrangers al hebben voorzien van Android 11 en Realme dit blijkbaar niet (goed) voor elkaar heeft.

Over nieuwe features gaat het me niet eens zo zeer maar wil gewoon veilig en up-to-date zijn.

Nogmaals, het is aan iedereen persoonlijk om die afweging te maken wat mij betreft.
Klopt!
Ik hou het voorlopig op Android 10 en hopelijk hebben we binnen een maand Android 11 zoals iedereen (behalve dan de pixels die naar 12beta gaan als ik het goed lees).
Ik heb er wel begrip voor dat een budget-telefoon er een half jaartje langer over doet om te updaten.
Niettegenstaande ben ik wel benieuwd naar je ervaringen ;)

Kleine update over gmail: ik heb het in tussentijd ook dat mijn outlook niet altijd even goed synced naast mijn gmail account in de app. Heb al vanalles geprobeerd maar nu gebruik ik gewoon een andere app.
De edge lighting krijg ik ook alleen werkende bij oproepen en niet bij notificaties.
Ik ga dus nog een appje proberen om toch een notificatie-led te hebben; suggesties altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
CedricV schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:31:
[...]

Kleine update over gmail: ik heb het in tussentijd ook dat mijn outlook niet altijd even goed synced naast mijn gmail account in de app. Heb al vanalles geprobeerd maar nu gebruik ik gewoon een andere app.
Dat van Outlook in Gmail app had ik ook. Iedere keer na update vanuit Realme. Dus nu de Outlook app erop. Nu werkt het wel. Maar wel onhandig 2 apps...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricV
2Swift schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:47:
[...]

Dat van Outlook in Gmail app had ik ook. Iedere keer na update vanuit Realme. Dus nu de Outlook app erop. Nu werkt het wel. Maar wel onhandig 2 apps...
Ik heb de gmail-app eraf gehaald; hij kwam er wel automatisch terug op maar dan heb ik alles gemute aan de app.
Ik gebruik nu deze: "Email - Lightning Fast & Secure"
Hier kan je wel je gmail en je outlook in steken en dan moet je toch maar één app in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNose
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 19:47
Ik heb in Gmail onder: Instellingen - Je Gmail account - Meldingen voor Postvak In - Meldingen ontvangen voor elk bericht aangevinkt en toen deed ie het weer bij mij.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." -- Benjamin Franklin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
JdJtA schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:04:
[...]

Geen probleem maar ik ga niet het hele proces opnieuw beschrijven. Ik heb op XDA een handleiding gevolgd die voor mij goed heeft gewerkt.

Van tevoren wel even de opmerking dat als je dit doet alle data op je telefoon zal worden gewist dus van wat je wil bewaren moet je een backup maken. Daarnaast heeft het ontgrendelen van de bootloader (wat noodzakelijk is voor het installeren van andere software) tot gevolg dat de Widevine-certificering terug springt van L1 naar L3 waardoor je via bekende streamingdiensten niet meer in HD kan kijken (Netflix, Amazon Prime).

De eerste handleiding die ik heb gevolgd is deze. Ik heb deze gevolgd voor het ontgrendelen van de bootloader en installeren van de custom recovery.

Je hebt hierbij voor de eerste stap de DeepTesting_RealmeUI.apk (upload van 27 maart 2020) nodig uit de OneDrive-opslag (link in de startpost) en niet de omschreven versie in de stappen eronder.

Ik heb als Custom Recovery gekozen voor OrangeFox (zie kopje "Flashing a Custom Recovery") .

Nadat de bootloader is ontgrendeld en je een Custom Recovery hebt geinstalleerd kan je kiezen welke ROM je wil installeren.

Ik heb zelf gekozen voor LineageOS 18.1 en heb deze gecombineerd met NikGapps Core (zie link in ROM-topic).

Mocht je er niet uitkomen of aanvullende vragen hebben dan hoor ik het wel.
Klinkt goed! Krijg je daarna wel auto updates vanuit LineageOS of moet je dat steeds zelf handmatig installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
earthknake schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:50:
[...]

Klinkt goed! Krijg je daarna wel auto updates vanuit LineageOS of moet je dat steeds zelf handmatig installeren?
Nee, er is (nog) geen officiële ondersteuning van LineageOS voor de Realme X2 Pro dus je moet deze voor zover mij bekend handmatig bijwerken. Dit is echter niet moeilijk via de custom recovery.

Mij bevalt het tot nu toe prima, er zitten wat aardige toevoegingen in maar geen overbodige zaken en eigenlijk lever je er niks op in. Een van de handige dingen vind ik dat je het scherm kan laten aanspringen bij notificaties (je kan kiezen of het hele scherm aan gaat of dat het grootste deel zwart blijft en je alleen de notificatie ziet). Ook bij het oppakken kan je 'at a glance' - scherm krijgen (zwart scherm met tijd en icoontjes met notificaties/titel van huidige nr op Spotify).

Foto's via Gcam zijn vergelijkbaar zoniet beter, batterij ongeveer hetzelfde als met Realme UI en zit qua security patches op Maart 2021 (2 dagen na de Pixels :P).

Ik kom misschien weer terug naar de eigen software als Realme ooit besluit Android 11 uit te brengen maar zie het er niet snel van komen voor de Europese gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
JdJtA schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:31:
[...]

Nee, er is (nog) geen officiële ondersteuning van LineageOS voor de Realme X2 Pro dus je moet deze voor zover mij bekend handmatig bijwerken. Dit is echter niet moeilijk via de custom recovery.

Mij bevalt het tot nu toe prima, er zitten wat aardige toevoegingen in maar geen overbodige zaken en eigenlijk lever je er niks op in. Een van de handige dingen vind ik dat je het scherm kan laten aanspringen bij notificaties (je kan kiezen of het hele scherm aan gaat of dat het grootste deel zwart blijft en je alleen de notificatie ziet). Ook bij het oppakken kan je 'at a glance' - scherm krijgen (zwart scherm met tijd en icoontjes met notificaties/titel van huidige nr op Spotify).

Foto's via Gcam zijn vergelijkbaar zoniet beter, batterij ongeveer hetzelfde als met Realme UI en zit qua security patches op Maart 2021 (2 dagen na de Pixels :P).

Ik kom misschien weer terug naar de eigen software als Realme ooit besluit Android 11 uit te brengen maar zie het er niet snel van komen voor de Europese gebruikers.
Waarom eigenlijk de keuze voor LineageOS en niet bv Color OS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
earthknake schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Waarom eigenlijk de keuze voor LineageOS en niet bv Color OS?
ColorOS (en RealmeUI) is van Realme/Oppo en die lopen consequent achter met updates. LineageOS is in principe vrij snel met de maandelijkse beveiligingsupdates implementeren en geeft ook sneller toegang tot nieuwe Android-versies. Op het moment van schrijven lopen ze 1 Android-versie en 2 beveilingsupdates voor.

Verder heb ik ook AOSiP geprobeerd maar hierbij werd root-toegang gedetecteerd (zonder dat ik mijn toestel heb geroot) waardoor Google Pay en een aantal van mijn applicaties van mijn werk het niet doen. Met LineageOS werken deze apps zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
JdJtA schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:26:
[...]

ColorOS (en RealmeUI) is van Realme/Oppo en die lopen consequent achter met updates. LineageOS is in principe vrij snel met de maandelijkse beveiligingsupdates implementeren en geeft ook sneller toegang tot nieuwe Android-versies. Op het moment van schrijven lopen ze 1 Android-versie en 2 beveilingsupdates voor.

Verder heb ik ook AOSiP geprobeerd maar hierbij werd root-toegang gedetecteerd (zonder dat ik mijn toestel heb geroot) waardoor Google Pay en een aantal van mijn applicaties van mijn werk het niet doen. Met LineageOS werken deze apps zonder problemen.
Goed om te weten. Binnenkort ook maar eens upgraden naar LineageOS! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdJtA
Update C36 met security patch van maart 2021 rolt nu uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9mhVivx.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door JdJtA op 14-03-2021 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Heb hem nu ook erop. Zelf via website Realme India gedownload.
Merk nog geen verschil nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelis1
JdJtA schreef op zondag 14 maart 2021 @ 07:13:
Update C36 met security patch van maart 2021 rolt nu uit:

[Afbeelding]
Vandaag ook de update gepushed gekregen via OTA. Gelukkig werkt dit tegenwoordig beter, nu dat deze niet meer gepubliceerd worden op https://www.realme.com/eu/support/software-update
Het grote probleem met de update is de extra facebook bloatware die wordt toegevoegd. Nu is het alweer nodig om deze bloatware te verwijderen met een ADB Shell en dat is erg jammer als je het mij vraagt.

Voor wat betreft de prestaties, lijkt het hier (natuurlijk erg anekdotisch) iets vlotter te gaan. Na de C.34 die geen
succes was, de C.35 die al een beetje verbeterde qua lagging/stutter, was dit wel echt nodig.

Hopelijk lost de nieuwe Android 11 die deze maand zou komen (vraag is alleen of dit dan ook in EU/Global beschikbaar is), enige problemen op. Een refreshrate van 90hz op alle apps lijkt mij onder andere echt erg nodig gezien hoe lang deze al overdue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelis1
CedricV schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:29:
Hey P3TER,

Interessant! Wist zelfs niet dat je 264 Mbps kon halen met 4G!
Ik zit normaal gezien in een goeie locatie qua dekking/bereik (tussen Antwerpen en Mechelen) maar ben gisteren op geen enkel moment boven 3MBps uitgeraakt wat op zich niet slecht is maar als beste resultaat toch niet geweldig.
Proximus zou in principe niet slecht mogen zijn qua dekking en snelheid.
Als het aanhoud zal ik nog eens een test doen met het simkaartje in de Iphone11.

Bedankt voor de reactie.

@rwetzels Heb ik (voorlopig) geen last van.

Wat wel niet correct "pushed" is de edge lighting functionaliteit.
Als ik die goed begrijp zouden mijn randen van het scherm kort moeten oplichten als ik bvb een whatsapp bericht /notificatie krijg.
Zelf haal ik deze waardes ook maar via Wifi. Via 4G blijf ik ook (ook Proximus LTE) op lagere waarden. Ik haal hierbij 42.3 dl en 9 UL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Nog steeds geen android 11... Is wel de laatste keer dat ik realme doe denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNose
Caelis1 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:05:
[...]

Vandaag ook de update gepushed gekregen via OTA. Gelukkig werkt dit tegenwoordig beter, nu dat deze niet meer gepubliceerd worden op https://www.realme.com/eu/support/software-update
Ik gebruik altijd deze https://www.realme.com/in/support/software-update en die werkt perfect!

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." -- Benjamin Franklin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Ewivis schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:42:
Nog steeds geen android 11... Is wel de laatste keer dat ik realme doe denk ik :)
Ergens gelezen dat android 11 in mei gepland staat kan alleen het artikel niet meer terugvinden.
Wacht rustig af, doe meestal een 3 tot 4 jaar met een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Akemi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:23:
[...]

Ergens gelezen dat android 11 in mei gepland staat kan alleen het artikel niet meer terugvinden.
Wacht rustig af, doe meestal een 3 tot 4 jaar met een telefoon.
Ja opzich maakt het ook niet zoveel uit verder. Maar soms kriebelt het gewoon om hem te rooten en lekker met updates bezig te zijn :-) Ben niet helemaal tevreden met de camera. Ook niet als ik Gcam gebruik. Het scherpstellen in het donker is gewoon bagger... Overdacht zijn de foto's te koud met de originele camera.
Daarnaast heb ik een skin over mn realme x2 pro en dacht, laat ik die er eens afhalen en de mooie witte achterkant eens bekijken met een transparant hoesje ofzo. Maar ik kwam er dus achter dat het glas van mijn achterkant behoorlijk stuk is...merk je niks van met die skin erop. Dus maar weer teruggeplakt haha.
Al met al zit ik te kijken naar de oneplus 9 pro ofzo. Maar die zijn dan weer 2x zo duur dan deze telefoon. Dus tja wat moet je nu he :)
Daarnaast is de samsung galaxy s20 FE 5g ook een mooie telefoon. Plastic achterkant! Kan dat iig niet meer stuk haha :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwetzels
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
rwetzels schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:08:
Rebooten en cache legen had ik al geprobeerd, maar dat hielp niet. Bovenstaande geprobeerd dat hielp helaas ook niet.

Daarna synchronisatie op achtergrond uitgezet, cache geleegd van gmail, reboot en daarna synchronisatie weer aangezet. Lijkt erop dat dit wel heeft geholpen!
Sinds vorige week werkte het synchroniseren weer niet, alle hierbovenstaande opties nog een keer uitgevoerd, maar helaas...

Ligt dus niet aan de telefoon maar aan gmail. Na verder onderzoek blijkt dat gmail moeite heeft met synchroniseren als interne opslag plusminus 95% bereikt heeft (en daar zat ik blijkbaar net boven). Nadat ik wat apps en mijn downloadfolder heb leeggegooid werkt synchroniseren weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
rwetzels schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:37:
[...]

Sinds vorige week werkte het synchroniseren weer niet, alle hierbovenstaande opties nog een keer uitgevoerd, maar helaas...

Ligt dus niet aan de telefoon maar aan gmail. Na verder onderzoek blijkt dat gmail moeite heeft met synchroniseren als interne opslag plusminus 95% bereikt heeft (en daar zat ik blijkbaar net boven). Nadat ik wat apps en mijn downloadfolder heb leeggegooid werkt synchroniseren weer :)
Geen idee of dat werkelijk impact heeft want bij mij deed GMAIL het niet toen de telefoon nog maar een week oud was en er nog bijna niks op de interne opslag stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NhNeoN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 12:52
Sinds vandaag heb ik een probleem dat mijn telefoon de meeste apps niet meer wil openen. Het is vergelijkbaar met het probleem in de video, alleen heb ik de C.36 firmware met Android 10. Reboot werkt niet. Verder nog niks geprobeerd. Iemand andere suggesties die minder vervelend zijn dan een factory reset? https://youtu.be/XRO5G0OhFUE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
NhNeoN schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:59:
Sinds vandaag heb ik een probleem dat mijn telefoon de meeste apps niet meer wil openen. Het is vergelijkbaar met het probleem in de video, alleen heb ik de C.36 firmware met Android 10. Reboot werkt niet. Verder nog niks geprobeerd. Iemand andere suggesties die minder vervelend zijn dan een factory reset? https://youtu.be/XRO5G0OhFUE
Zo te zien gaat het om hier beschreven probleem. Waarschijnlijk dus een update uitvoeren voor System WebView waarmee het opgelost zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NhNeoN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 12:52
JdJtA schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:07:
[...]

Zo te zien gaat het om hier beschreven probleem. Waarschijnlijk dus een update uitvoeren voor System WebView waarmee het opgelost zou moeten zijn.
Een update heeft het probleem inderdaad opgelost. Had niet door dat dit een Android probleem was. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 17:01
JdJtA schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:07:
[...]

Dank! Hiermee is het weer gefixt!

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JdJtA
Het lijkt erop dat Realme is begonnen met uitrollen van de update naar Android 11

Changelog:

Personalizations
Personalize the user interface to make it your own
You can now create your own wallpaper by picking colors from your photos.
Third-party icons for apps on the home screen are now supported.
Three Dark mode styles are available: Enhanced, medium, and gentle; wallpapers and icons can be adjusted to Dark mode; and the display contrast can be adjusted automatically to ambient light.
High Efficiency
You can now drag text, images, or files out of a floating window or from one app to another app in Split screen mode.
Optimized the editing page of Smart Sidebar: Two tabs are displayed and the order of items can be customized.
System
Added “Tone tunes”: Consecutive notification tones will be linked to form a single melody.
Optimized the user interfaces of Notes: New visuals are provided on the list and editing pages.
Added weather animations to provide you with a more interesting experience.
Optimized vibration effects for text input and gameplay.
Optimized “Auto brightness”.
Launcher
You can now remove a folder or combine it with another one.
Added filters for “Drawer mode”: You can now filter apps by letters, install time, or usage frequency to quickly find an app.
Security and Privacy
You can now turn “App lock” on or off in Quick Settings.
Added “Low battery message”: When your phone battery is lower than 15%, you can quickly send a message to share your location with specified people.
More powerful SOS functions
Emergency info: You can quickly display your personal emergency info to first responders. The information can be shown even when your screen is locked.
Optimized “Permission manager”: You can now choose “Allow only once” for sensitive permissions to better protect your privacy.
Games
Added Immersive mode which reduces disturbances while gaming so you can stay focused.
You can change the way to summon Game Assistant.
Communications
You can share your personal hotspot with others via a QR code.
Photos
Optimized the photo editing feature with upgraded algorithms and more markup effects and filters.
HeyTap Cloud
You can back up your photos, documents, system settings, WeChat data, and more, and easily migrate to a new phone.
You can select the types of data to be backed up or restored.
Camera
Added shortcuts to instantly share and edit photos or videos you just took.
Added the inertial zoom feature which makes zooming smoother during video shooting.
Added the level and grid feature to help you compose videos.
realme Lab
Added Sleep Capsule, help you schedule downtime and secure your sleep time
Accessibility
Added “Sound amplifier”: You can amplify faint sounds in the environment and soften loud sounds when wearing earphones.

Zie nog geen download-links en weet niet zeker of dit ook de update is voor de Europese toestellen. Ik blijf zelf voorlopig nog bij LineageOS wat voor mij prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelis1
Had het ook gelezen, maar voorlopig nog niets via VPN https://piunikaweb.com/20...e-update-finally-releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Kan iemand helpen mbt features in lineageos:

- fingerprint reader: werkt deze ook als de telefoon standby staat? Hetzelfde als realme os met icoontje? Of moet je hem eerst aanzetten en kan je daarna pas je vinger gebruiken?
- aan en uitknop zorgt dat zaklamp weer uitgaat.
- slow mo in camera is app is die aanwezig en werkt deze goed?
- tele lens beschikbaar in camera app?
- gestures ipv knoppen: midden naar home, midden vast: app select links en rechts naar boven: terug knop. Als dat vanaf de zijkanten is is het bij mij al een no go want ik swype met typen en heb dus vaak dat ik dan terug doe terwijl ik dat niet wil.
- hoe vaak komen nightly's uit?

Kan iemand mij helpen met antwoorden hiervoor?

Thnx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
Ewivis schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:04:
Kan iemand helpen mbt features in lineageos:

- fingerprint reader: werkt deze ook als de telefoon standby staat? Hetzelfde als realme os met icoontje? Of moet je hem eerst aanzetten en kan je daarna pas je vinger gebruiken?
- aan en uitknop zorgt dat zaklamp weer uitgaat.
- slow mo in camera is app is die aanwezig en werkt deze goed?
- tele lens beschikbaar in camera app?
- gestures ipv knoppen: midden naar home, midden vast: app select links en rechts naar boven: terug knop. Als dat vanaf de zijkanten is is het bij mij al een no go want ik swype met typen en heb dus vaak dat ik dan terug doe terwijl ik dat niet wil.
- hoe vaak komen nightly's uit?

Kan iemand mij helpen met antwoorden hiervoor?

Thnx!
Fingerprint reader: Je kan instellen dat bij het optillen het ambient display oplicht en dan kan je het scherm ontgrendelen maar niet als het scherm helemaal uit is. Volgens mij moet je binnen RealmeUI ook de telefoon bewegen om de scanner in beeld te krijgen.

Camera: Ik gebruik Gcam en hiermee kan je alledrie de lenzen gebruiken (ultrawide, wide, 2x zoom). Slo-mo werkt voor zover ik nu even snel kon testen niet maar er zijn vele Gcam-versies dus misschien is er 1 die wel werkt.

Zaklamp: Dit wist ik niet maar er is een instelling waardoor dit werkt middels het lang ingedrukt houden van de aan/uitknop.

Gestures: Nee, alleen met gebaren vanaf de zijkanten (of had ik daar mee moeten beginnen want dat is blijkbaar een afhaker ;-)).

Nightlies: Geen vast patroon aangezien er geen officiële versie is en het dus afhangt van de ontwikkelaar wanneer hij ze uitbrengt. Tot nu toe is de frequentie ongeveer 2x per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
JdJtA schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:36:
[...]

Fingerprint reader: Je kan instellen dat bij het optillen het ambient display oplicht en dan kan je het scherm ontgrendelen maar niet als het scherm helemaal uit is. Volgens mij moet je binnen RealmeUI ook de telefoon bewegen om de scanner in beeld te krijgen.

Camera: Ik gebruik Gcam en hiermee kan je alledrie de lenzen gebruiken (ultrawide, wide, 2x zoom). Slo-mo werkt voor zover ik nu even snel kon testen niet maar er zijn vele Gcam-versies dus misschien is er 1 die wel werkt.

Zaklamp: Dit wist ik niet maar er is een instelling waardoor dit werkt middels het lang ingedrukt houden van de aan/uitknop.

Gestures: Nee, alleen met gebaren vanaf de zijkanten (of had ik daar mee moeten beginnen want dat is blijkbaar een afhaker ;-)).

Nightlies: Geen vast patroon aangezien er geen officiële versie is en het dus afhangt van de ontwikkelaar wanneer hij ze uitbrengt. Tot nu toe is de frequentie ongeveer 2x per maand.
Dank je wel voor je antwoorden! Inderdaad dat is wel een afknapper ja dat die gestures alleen maar vanaf de zijkant werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
TheNose schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:47:
Ik heb in Gmail onder: Instellingen - Je Gmail account - Meldingen voor Postvak In - Meldingen ontvangen voor elk bericht aangevinkt en toen deed ie het weer bij mij.
Bij mij dus ineens ook geen melding meer van nieuwe mail... Zonder update oid.
Cache geleegd en jouw truc en opnieuw opstarten, heeft tot nu toe nog niet tot verbetering geleid.

Iemand nog andere tips (naast opnieuw instellen en download?)
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Ik heb er een tijdje achter gezocht maar opgegeven.
Heb je twee mailadressen gelinkt? Ik kreeg namelijk van mijn gmail-adres wel nog nieuwe mails maar niet van mijn outlook.

Ik heb een andere mail app geïnstalleerd die ik eerlijk gezegd ook nog beter vind.
Voor mijn werk heb ik dan ook nog eens een aparte outlook exchange app om de notificaties afzonderlijk te kunnen regelen.

Ik krijg soms zelfs geen meldingen van Whatsapp zelfs dus ik denk dat er iets algemeens fout loopt.
Ben ook wel benieuwd of iemand hier iets meer over weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNose
2Swift schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:09:
[...]

Bij mij dus ineens ook geen melding meer van nieuwe mail... Zonder update oid.
Cache geleegd en jouw truc en opnieuw opstarten, heeft tot nu toe nog niet tot verbetering geleid.

Iemand nog andere tips (naast opnieuw instellen en download?)
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Wat mogelijk ook nog kan helpen is, het vergrendelen van de Gmail-app. De app staat bij mij vergrendeld om te voorkomen dat de telefoon om stroom te besparen het proces van Gmail stopt zodat er niet meer naar nieuwe mail gezocht wordt.

Dit kan je aanpassen door als je Gmail en andere apps geopend hebt naar het overzicht te gaan waarbij je alle actieve apps ziet en bij de Gmail app op de twee verticale puntjes rechts bovenin drukt en dan vergrendelen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
TheNose schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:27:
[...]

Wat mogelijk ook nog kan helpen is, het vergrendelen van de Gmail-app. De app staat bij mij vergrendeld om te voorkomen dat de telefoon om stroom te besparen het proces van Gmail stopt zodat er niet meer naar nieuwe mail gezocht wordt.

Dit kan je aanpassen door als je Gmail en andere apps geopend hebt naar het overzicht te gaan waarbij je alle actieve apps ziet en bij de Gmail app op de twee verticale puntjes rechts bovenin drukt en dan vergrendelen kiezen.
Ik had het onlangs ook weer ineens. Cache en gegevens gewist van de gmail app. Daarna weer goed :)
Ik wacht nog steeds op Android 11 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Het blijft dus wat random lijkt het...
Hier maar opnieuw geïnstalleerd, toen werkte het weer.
M'n hotmail doe ik via app van Outlook, die doet het wel altijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelis1
De communicatie van Realme met betrekking tot android 11 updates voor telefoons uit Europa blijkt wel erg bedroevend te zijn. Al meer dan een maand komt deze update er 'soon' aan, zonder verdere verduidelijking. Erg jammer dat de ondersteuning niet op hetzelfde niveau staat als het toestel zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Caelis1 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:29:
De communicatie van Realme met betrekking tot android 11 updates voor telefoons uit Europa blijkt wel erg bedroevend te zijn. Al meer dan een maand komt deze update er 'soon' aan, zonder verdere verduidelijking. Erg jammer dat de ondersteuning niet op hetzelfde niveau staat als het toestel zelf...
Hou er wel rekening mee dat je een telefoon met tophardware voor een spotprijs heb gekocht. Dan kan je niet verwachten dat je ook topservice krijgt mbt software. Dan moet je een samsung kopen voor het dubbele van de prijs.

Ze hebben momenteel veel modellen die allemaal updates moeten hebben. Als de marge dan zo dun is dan duurt het allemaal wat langer. Ik verwacht zelf dat deze pas eind mei voor Europa beschikbaar wordt. Grootste continenten gaan voor. En reken maar op bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Zelfs voor Samsung zou je nog kunnen zeggen dat dit ook alleen geldt (gelde tot voor kort) voor de high end toestellen.

Een toestel zoals de Samsung A80 (midrange) heeft ook nog maar net de update naar Android11.
Toestel kostte wel ongeveer 100€ meer dan de X2 pro en qua specs toch echt een stukje minder.

Laat ons hopen dat we in mei de update krijgen en dan maken die paar weken toch niet zo uit.

Is er eigenlijk een feature waar we op zitten wachten met Android 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Akemi schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:42:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je een telefoon met tophardware voor een spotprijs heb gekocht. Dan kan je niet verwachten dat je ook topservice krijgt mbt software. Dan moet je een samsung kopen voor het dubbele van de prijs.

Ze hebben momenteel veel modellen die allemaal updates moeten hebben. Als de marge dan zo dun is dan duurt het allemaal wat langer. Ik verwacht zelf dat deze pas eind mei voor Europa beschikbaar wordt. Grootste continenten gaan voor. En reken maar op bugs.
Mijn oneplus 5 was 100 euro duurder, had 10x betere ondersteuning anders hoor ;) Dus helaas gaat je verhaal niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Ewivis schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:11:
[...]
Mijn oneplus 5 was 100 euro duurder, had 10x betere ondersteuning anders hoor ;) Dus helaas gaat je verhaal niet op.
Oneplus is snel met Android upgrades, maar met beveiligingsupdates lopen ze vaak een paar maanden achter. Realme is juist daar snel mee. Persoonlijk boeien me de Android upgrades meer, maar de beveiligingsupdates zijn toch belangrijker denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Potenscia schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 00:32:
[...]

Oneplus is snel met Android upgrades, maar met beveiligingsupdates lopen ze vaak een paar maanden achter. Realme is juist daar snel mee. Persoonlijk boeien me de Android upgrades meer, maar de beveiligingsupdates zijn toch belangrijker denk ik.
Valt wel mee hoor, ik heb met de x2 pro nu ook van feb/mar 2021. Oftewel ook alweer 2 maanden. Dat was bij de Oneplus precies zo hoor. Is niet beter dan deze of slechter. Tot nu toe in ieder geval bevalt de telefoon me nog prima hoor! Alleen camera nog steeds meh. Als die net een tikkie beter zou zijn geweest was het een perfecte telefoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Swift
Net OTA C37 update.
Weinig verandering. Wel beveiliging update van april 2021.

Nog geen Android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
2Swift schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:31:
Net OTA C37 update.

Nog geen Android 11.
Ik zie hem nog niet op de OTA. maar dank voor doorgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
2Swift schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:31:
Net OTA C37 update.

Nog geen Android 11.
Hier ook op de OTA. Dit verbaast me wel. Had eerlijk gezegd wel de A11 versie verwacht.

Heb wel wat anders. Nu al twee gehad dat de telefoon de melding gaf dat ie te heet werd. Was niets bijzonders aan het doen.

Iemand anders dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Akemi schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:59:
[...]

Hier ook op de OTA. Dit verbaast me wel. Had eerlijk gezegd wel de A11 versie verwacht.

Heb wel wat anders. Nu al twee gehad dat de telefoon de melding gaf dat ie te heet werd. Was niets bijzonders aan het doen.

nog nooit gehad bij deze telefoon.

Grote updatelog ook wel...

System
● Fix some known issues
● Optimized system stability

welke known issues en hoeveel? Lekker vaag weer :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ewivis op 02-06-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Bedankt voor de heads-up.
Heb hem ook binnengehaald.

Ik had stiekem (nu android 12 werd aangekondigd) ook wel verwacht dat het nu android 11.0 ging zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
CedricV schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:01:
Bedankt voor de heads-up.
Heb hem ook binnengehaald.

Ik had stiekem (nu android 12 werd aangekondigd) ook wel verwacht dat het nu android 11.0 ging zijn...
Nee joh, dat duurt nog wel even. of hij komt helemaal niet meer zelfs... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Swift
Ja, daar ben ik ook bang voor... Wel de bèta, kunnen ze positief in het nieuws komen, maar dan niet leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52
Juni zeggen ze nu

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Ewivis schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:52:
[...]

Nee joh, dat duurt nog wel even. of hij komt helemaal niet meer zelfs... :(
Oh komen doet ie wel, in andere Europese landen wordt het momenteel uitgerold. Geen idee wanneer wij aan de beurt zijn. Het feit dat ze nog een update op A10 hebben uitgerold doet mij vermoeden dat het nog even kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Akemi schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:59:
[...]

Oh komen doet ie wel, in andere Europese landen wordt het momenteel uitgerold. Geen idee wanneer wij aan de beurt zijn. Het feit dat ze nog een update op A10 hebben uitgerold doet mij vermoeden dat het nog even kan duren.
Waar is de . zip? Zeer ik hem er zelf wel op. Volgens mij was alleen de indiase beta er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Ewivis schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:34:
[...]

Waar is de . zip? Zeer ik hem er zelf wel op. Volgens mij was alleen de indiase beta er.
Zelf ook nog zitten kijken maar inderdaad geen zip te vinden. Lijkt erop dat in europa de beta is uitgerold ipv de release. Ik zie wel meldingen van mensen die hem hebben. Volgens hen niet zo'n heel interessante update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Akemi schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:19:
[...]

Zelf ook nog zitten kijken maar inderdaad geen zip te vinden. Lijkt erop dat in europa de beta is uitgerold ipv de release. Ik zie wel meldingen van mensen die hem hebben. Volgens hen niet zo'n heel interessante update.
Nee, waarschijnlijk doet het niet zoveel inderdaad. Maar het gaat me meer om het principe om niet achter te lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Akemi schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:59:
[...]

Ok zojuist heeft de telefoon 10 min op tafel in de zon gelegen. Kreeg dezelfde melding. Wat overigens niet raar was, ding is gloeiend heet haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheNose
Stable versie van Android 11 (F.11) is net uitgekomen in India. Nog geen zip-versie online.

[ Voor 4% gewijzigd door TheNose op 30-06-2021 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Hopelijk hebben we tegen de verjaardag van Android 11 een versie in de EU :-)
(ter info: dat zou 8 september zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
CedricV schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:30:
Hopelijk hebben we tegen de verjaardag van Android 11 een versie in de EU :-)
(ter info: dat zou 8 september zijn)
Ik vind het nog steeds wel vaag dat India niet 'vergeten' wordt en wij wel in Europa. Het is de laatste keer iig dat ik een Realme koop. Jammer, hoopte op dat het de nieuwe Oneplus zou zijn. De toestellen zijn helemaal niet slecht! Maar de ondersteuning is niet best...

N.B. Ik ben misschien ook gewoon update-hungry hoor... Vind dat gewoon leuk om bij te houden. Dan moet je blijkbaar geen realme hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
@Ewivis Ik volg je redenering wel en ben niet zo update-hungry; desondanks is het wel fijn om mee te zijn.
Hoewel het toestel niet heel duur is, vind ik 9+ maanden wachten op een update wel best lang.

Het is alleszins iets om in overweging te nemen voor iemand die Realme wil kopen.

Langs de andere kant ben ik op het punt gekomen dat ik langer en langer met mijn toestel wil doen. Een aantal trends hebben daar voor gezorgd (denk maar aan de 3.5mm jack en het feit dat Fast Charging nu wel op het punt is waar het moet zijn => met 125W op 5 minuten 50% geladen bvb). Ik zal het er dus zeker moeten gaan bijnemen dat het OS niet altijd up-to-date gaat blijven.

Wat ik wil zeggen is dat ik momenteel niet zo zeer een upgrade-pad zie dat me echt zou aanzetten om opnieuw 400, 500 of zelfs meer uit te geven. Ben wel benieuwd waar jullie, mede X2 pro eigenaar naar uitkijken in je volgende toestel ;-)
Camera-verbeteringen?
120Hz verversing?
Wireless laden?
125W charging?
Betere OS ervaring?

=> zoals gezegd, ik ben nog wel even niet toe aan een nieuwe smartphone maar ik hou graag in de gaten wat mogelijks de volgende zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik had hiervoor een Oneplus 5 waar ik 3 jaar mee heb gedaan. Ik zou er nog wel een jaar langer mee hebben kunnen doen, maar dacht toch leuk om weer eens wat anders te hebben. Heb die nog als reserve liggen :)
Daar kwam dus onlangs nog android 10 uit mn hoofd op. Begon met android 7. Is gewoon super natuurlijk.
Nu heeft mijn vrouw een samsung s7 gehad en die had ook zolang ondersteuning. Ze maken wel mooie toestellen hoor Samsung. Alleen ja, 125W laden zit daar nog niet in. Zeker niet bij die Fan Editions, welke juist interessant zijn.
Als Android 11 uitkomt voor de Realme en ze tot eind van dit jaar beveiligingsupdates uitbrengen vind ik het prima. Daarna ga ik wel weer eens kijken voor wat anders. Je hoeft iig niet persé 800-900 euro uit te geven voor een goed toestel tegenwoordig. 500 euro is meer dan genoeg.
Let wel, tegenwoordig is het weer slimmer en goedkoper om een telefoon bij je telefoonabbo te nemen. Dan kom je uiteindelijk goedkoper uit.
Volgende iig geen Oneplus en geen Realme. Oneplus maakt gewoon geen superinteressante telefoons meer. Te duur en altijd iets niet helemaal lekker...
Samsung is saai.. Maar wel gewoon solide....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Senticz
  • Laatst online: 14-07 15:57
Hey realme fans,

The wait is over! We are glad to announce realme X2 Pro is now getting realme UI 2.0 based on Android 11, official roll-out has begun. The roll-out is released in batches and will reach you soon, kindly wait for it. Also to receive this update, please make sure your device is updated to the required version RMX1931EX_11.C.37/ RMX1931EX_11.C.38. Nou kom nou maar eens door met die android upgrade. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNose
Senticz schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:16:
Hey realme fans,

The wait is over! We are glad to announce realme X2 Pro is now getting realme UI 2.0 based on Android 11, official roll-out has begun. The roll-out is released in batches and will reach you soon, kindly wait for it. Also to receive this update, please make sure your device is updated to the required version RMX1931EX_11.C.37/ RMX1931EX_11.C.38. Nou kom nou maar eens door met die android upgrade. :)
Aangezien versie C.38 nog niet uit is, verwacht ik zomaar eens dat we in Europa eerst nog die versie gaan krijgen voordat we naar Android 11 over kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
TheNose schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:28:
[...]

Aangezien versie C.38 nog niet uit is, verwacht ik zomaar eens dat we in Europa eerst nog die versie gaan krijgen voordat we naar Android 11 over kunnen gaan.
Kom nou maar gewoon door met die full zip. Ik zit al op C37, gewoon de India versie erop geknalt.
Ik installeer het wel zelf...
Maar ik kan die full zip update nergens vinden nog...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2Swift
C38 staat nu op India site. Nog geen A11 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
2Swift schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:03:
C38 staat nu op India site. Nog geen A11 dus.
Wilde dit ook posten :-)

Staat er nu op: https://download.c.realme...380_all_fXURbL0BfKor.ozip

Geïnstalleerd, werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Is die anders dan c37?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Zeker :-)

Zie: https://www.realme.com/in/support/software-update

Zoeken op realme x2 pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48
Inmiddels rolt de Android 11 update uit in Europa .
Nu hopen dat het een stabiele versie is en geen halve bèta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
Ik wacht nog wel even met A11. Eerst eens kijken of het niet vol met bugs zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zojuist de A11 update binnengekregen.

Al een hoop getest, kan nog geen bugs merken. Voelt wel iets sneller/soepeler aan. Let wel, facebook en een paar andere apps worden geinstalleerd, als je die niet gebruikt gelijk eraf gooien dus.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2021 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Swift
Hier ook, ik wacht toch nog ff met installeren. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:12:

Al een hoop getest, kan nog geen bugs merken. Voelt wel iets sneller/soepeler aan. Let wel, facebook en een paar andere apps worden geinstalleerd, als je die niet gebruikt gelijk eraf gooien dus.
Heb jij een full re-install gedaan of gewoon ge-update?

Facebook en dergelijk bende kun je er toch niet afgooien? Alleen uitschakelen?

Nog opvallende nieuwigheden tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akemi schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:27:
[...]

Heb jij een full re-install gedaan of gewoon ge-update?

Facebook en dergelijk bende kun je er toch niet afgooien? Alleen uitschakelen?

Nog opvallende nieuwigheden tegengekomen?
Gewoon geupdate. Jawel,kon ik gewoon deinstalleren. Weinig nieuwe dingen als ik t zo zie. Als ik Netflix kijk en dan de notification bar swipe dan gaat dat wel echt op 10 fps ofzo. Kleine bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:49:
[...]

Gewoon geupdate. Jawel,kon ik gewoon deinstalleren. Weinig nieuwe dingen als ik t zo zie. Als ik Netflix kijk en dan de notification bar swipe dan gaat dat wel echt op 10 fps ofzo. Kleine bug.
Ah! Deinstalleren is wel mooi. Bij de releasenotes kon ik zo ook geen spannende dingen vinden.
Ga em ook wel installeren. Op termijn een factory reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:12:

A11? Of F11? Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
F11 hier in ieder geval. RMX1931_11_F.11

Zie wel dat het widgetoverzicht een stuk overzichtelijker is.

Facebook zelf is wel te verwijderen maar de bagger eromheen niet. Die kan je alleen uitschakelen.
App installer, App manager, Facebook services.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:26:
[...]

A11? Of F11? Wat is het verschil?
Android 11 bedoelde ik, maar versie F11 ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Btje
Ik krijg hem nu ook binnen in NL

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Btje schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:18:
Ik krijg hem nu ook binnen in NL
Meteen gecheckt, ik ben hem nu ook aan binnenhalen.

N.B. hoop dat dit meteen het probleem oplost met google home welke mijn chromecast etc niet meer kan zien/verbinden...

Meer mensen last van?

Is ook een reddit van... Mijn samsung tablet heeft nergens last van...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Ik heb hem net ook binnengehaald. Een mooie update, met veel verbeteringen. Zo is et veel minder opvallende trillinkje bij het ontgrendelen d.m.v. biometrie echt een uitkomst.

Het roepen van 'ok Google' heeft helaas nog steeds geen effect...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kooijman1969
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:20
Draait bij mij als een zonnetje, heb het idee dat de batterij weer langer meegaat. Energie beheer misschien beter? Blij met deze update!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelis1
Draait hier ook heel wat beter terug na de rollercoaster qua stabiliteit van de vorige updates.
Enkel heel erg jammer van de Fb bloatware, die doet erg overwegen om toch te rooten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48
Caelis1 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 01:54:
Draait hier ook heel wat beter terug na de rollercoaster qua stabiliteit van de vorige updates.
Enkel heel erg jammer van de Fb bloatware, die doet erg overwegen om toch te rooten.
Die kan je er zo af gooien, nog geen 3 seconden werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
Kooijman1969 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:59:
Draait bij mij als een zonnetje, heb het idee dat de batterij weer langer meegaat. Energie beheer misschien beter? Blij met deze update!
Draait lekker hier ook! Accu lijkt inderdaad beter.
Hadden ze eerder moeten uitbrengen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelis1
reiniero schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:05:
[...]

Die kan je er zo af gooien, nog geen 3 seconden werk.
Er blijven nog steeds een aantal restanten erop staan. Als je de updates er an verwijderd, duiken ze zelfs op onder de systeemprocessen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Caelis1 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:05:
[...]

Er blijven nog steeds een aantal restanten erop staan. Als je de updates er an verwijderd, duiken ze zelfs op onder de systeemprocessen...
Zoals welke? Bedoel handig als we een lijstje hebben misschien?

- Facebook
- Google play Films
- Google play games (?!)

[ Voor 8% gewijzigd door Ewivis op 19-07-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirtalisman
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-09 18:27
Eindelijk werkt het verbinden met twee netwerken (wifi) zoals in den beginne was geadverteerd. Super fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Sirtalisman schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:01:
Eindelijk werkt het verbinden met twee netwerken (wifi) zoals in den beginne was geadverteerd. Super fijn.
Nou daar kwam ik dus gisteren ook achter... bizar he dat dat er nu pas inzit.... Kon dus gewoon allang.. was dus alleen maar softwarematig niet mogelijk gemaakt..

Het werkt alleen niet zo goed als ik dacht.. in ieder geval niet met goed bereik:
293 down, 40 up met dual
442 down, 40 up met single

[ Voor 15% gewijzigd door Ewivis op 19-07-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
Wie heeft er goede ervaringen met een fijne auto steun (raam) waar kabel makkelijk weg te geleiden is, niet continu de powerknop wordt ingedrukt en deze zware telefoon kan beteugelen zonder te gaan zakken?

Ventilatierooster is voor onze wagen helaas geen optie! Dashboard ook slechts beperkt vanwege de oplaadkabel die dan beperkt past.

Als het even kan biedt hij bovenstaande ook voor de opo 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09
Sven2912 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:55:
Wie heeft er goede ervaringen met een fijne auto steun (raam) waar kabel makkelijk weg te geleiden is, niet continu de powerknop wordt ingedrukt en deze zware telefoon kan beteugelen zonder te gaan zakken?
Ik heb goede ervaring met magneet, hierbij heb ik een dashboardklem. Realme komt net boven stuur uit, waardoor evt te bedienen is. (ik zit hoog in auto(vw up))
Set up gebruik ik nu bijna 2 jaar, klem is niet versleten.
Makkelijkste vind ik snel te telefoon pakken bij in en uit stappen.
Ijzer (voor magneet) kan je personaliseren. Kabel wegwerken is niet mooi, maar ja opladen doe ik niet vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Sven2912 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:55:

Ventilatierooster is voor onze wagen helaas geen optie! Dashboard ook slechts beperkt vanwege de oplaadkabel die dan beperkt past.

Als het even kan biedt hij bovenstaande ook voor de opo 7 :)
Wat voor auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
@[bassie]

Welke magneet heb je precies? Mijn ervaring met de magneet van een maatje van me is dat hij regelmatig zijn telefoon van de grond kan halen bij een stevige drempel. Opladen is onmisbaar! Ik gebruik de telefoon als navigatie en dat trekt hij niet 8 uur lang.

@Ewivis een Skoda Fabia greenline 2011. Vrij hoog en vlak dashboard. Ook de ventilatiekanalen zijn erg krap en daardoor gaat een universele houder in de ventilatiekanalen niet passen.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste