Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 08:23
rrtan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:52:
[...]

Ja het is echt een super toestel, ik heb hiervoor de S9 gehad van Samsung. Ook een super toestel maar werd helemaal gek van de curved screen enzo. Alles wat je hebt opgenoemd sluit ik me bij aan.

Het enige wat ik kan opmerken bij deze telefoon is juist de camera. Ik moet AI Beautify mode compleet uitzetten wil ik een beetje een fatsoenlijke foto kunnen nemen. Maar goed, aangezien ik eens in de zoveel tijd een foto maak is het voor mij ook niet zo heel belangrijk.
Gcam al geprobeerd? Ik heb die er ook opstaan.. nog niet goed kunnen vergelijken. Maar Gcam maakt altijd wel goede foto's! Ook in het donker.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:53
Update 2: Het blijkt dat de HeyTap Health app een region lock heeft op Realme toestellen. Op de forum van Realme kunnen mensen uit India de app wel gebruiken en start het gewoon op. Mail gestuurd naar HeyTap of er een mogelijkheid bestaat de regionlock er van af te halen, heb er weinig hoop op maar goed - wie niet waagt wie niet wint.
Gcam al geprobeerd? Ik heb die er ook opstaan.. nog niet goed kunnen vergelijken. Maar Gcam maakt altijd wel goede foto's! Ook in het donker.
Yes, zeker! Maar is al weer een tijdje geleden. Ik vond het destijds heel erg buggy. Kan natuurlijk ook te maken hebben met de versie wat ik heb gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
rrtan schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:15:
Update 2: Het blijkt dat de HeyTap Health app een region lock heeft op Realme toestellen. Op de forum van Realme kunnen mensen uit India de app wel gebruiken en start het gewoon op. Mail gestuurd naar HeyTap of er een mogelijkheid bestaat de regionlock er van af te halen, heb er weinig hoop op maar goed - wie niet waagt wie niet wint.

[...]

Yes, zeker! Maar is al weer een tijdje geleden. Ik vond het destijds heel erg buggy. Kan natuurlijk ook te maken hebben met de versie wat ik heb gebruikt.
Ik gebruik nu deze. Lijkt goed te werken:

https://www.celsoazevedo....e-camera/f/changelog1024/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
rrtan schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:15:
De Realme Link app was eerst ook alleen maar beschikbaar in India, maar is nu i.v.m. het toenemende aantal accessoires ook te gebruiken in Europa. Het zou kunnen dat dat met Heytap Health ook het geval is, en dat ze er mee bezig zijn zulke apps global te maken. Het probleem is natuurlijk wel dat Heytap niet van Realme zelf is, dus aan wie het ligt blijft lastig.

Ook via een VPN naar India lukt het mij niet om de app op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
Potenscia schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:06:
[...]

De Realme Link app was eerst ook alleen maar beschikbaar in India, maar is nu i.v.m. het toenemende aantal accessoires ook te gebruiken in Europa. Het zou kunnen dat dat met Heytap Health ook het geval is, en dat ze er mee bezig zijn zulke apps global te maken. Het probleem is natuurlijk wel dat Heytap niet van Realme zelf is, dus aan wie het ligt blijft lastig.

Ook via een VPN naar India lukt het mij niet om de app op te starten.
Yep, ik heb contact gehad met HeyTap en blijkt inderdaad dat bepaalde modellen van telefoons gelocked zijn. RMX1931EX is bijvoorbeeld een daarvan. Ze kon mij niet vertellen waarom het zo is maar de normale RMX1931 en de CN variant zijn bijvoorbeeld niet gelocked.

Heel vaag allemaal... Ik kan ook echt absoluut niets op internet vinden hoe het met ADB bijvoorbeeld bypassed kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:50
marteltor schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:26:
[...]Wat wel echt vervelend is, is dat ik mobiel betalen van ING nog niet werkend heb. Misschien werkt het wel als ik revolut oid gebruik, zou ik ook prima vinden.
inmiddels werkt mobiel betalen van ING prima op de X2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 11:40
marteltor schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:12:
[...]
inmiddels werkt mobiel betalen van ING prima op de X2
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Hier op de X2 Pro nog niet... Moet de ING app opstarten om contactloos te betalen. Hoef niet helemaal in te loggen, maar wel opstarten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
2Swift schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:01:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Hier op de X2 Pro nog niet... Moet de ING app opstarten om contactloos te betalen. Hoef niet helemaal in te loggen, maar wel opstarten dus.
Eerst deed hij het helemaal niet. Nu wel, op manier die jij noemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Even het volgende:

Dual Wifi band hebben we niet op de Europese versie en ook 4D vibrate ook niet schijnt (laatste geen idee wat het is hoor haha)

https://forum.xda-develop.../help/dual-wi-fi-t4021229

Wifi: Terwijl die er wel zou moeten zijn 2.4ghz en 5ghz gecombineerd. Zou betere snelheid moeten geven...

info:
2. Does the Realme X2 Pro support both 2.4GHz and 5GHz WiFi?

Yes, the Realme X2 Pro supports both 2.4GHz and 5GHz WiFi. It supports 802.11 a/b/g/n/ac protocol and supports 2.4/5.1/5.8GHz WiFi band. With the dual band WiFi, the Realme X2 Pro will offer you more stable and faster WiFi network experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
marteltor schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Eerst deed hij het helemaal niet. Nu wel, op manier die jij noemt
AH, OK. Duidelijk. Helaas dus nog niet op de manier zoals het hoort.
Alleen scherm aan en bij pinautomaat houden zoals bij m'n LG G6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
2Swift schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:10:
[...]

AH, OK. Duidelijk. Helaas dus nog niet op de manier zoals het hoort.
Alleen scherm aan en bij pinautomaat houden zoals bij m'n LG G6.
Klopt. Maar ik stoor me er niet erg aan. Fingerprint sensor werkt zo goed dat ik heel snel in de app ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TruetactiX
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 20:32
Ik zoek deze telefoon heeft iemand een betrouwbaar adresje voor het aanschaffen ?

Realme's eigen shop heeft de telefoon niet meer in voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
TruetactiX schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:24:
Ik zoek deze telefoon heeft iemand een betrouwbaar adresje voor het aanschaffen ?

Ik heb even zitten speuren, maar idd overal uitverkocht of de Chinese versie, dus of ze moeten nog een batch uitbrengen, maar het zou heel goed kunnen dat hij net als de X2 non-Pro het veld zal ruimen, mede doordat er prijs-alternatieven (6 Pro en X3 SuperZoom) zijn, of dit duidt op een aankomende launch van een nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
TruetactiX schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:24:

Ik doe de mijne weg, met pijn in mijn hart. Mocht je interesse hebben, stuur maar een bericht als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
marteltor schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:26:
[...]

Klopt. Maar ik stoor me er niet erg aan. Fingerprint sensor werkt zo goed dat ik heel snel in de app ben.
De fingerprint scanner is ok inderdaad.
Maar op mijn op5 hardware scanner is beter, sneller.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
Update met de juli patch.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfVszqDUECIZzdpM6QCouNFlilE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ifTSy8L2hts8dK2H58HWZje4.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Ewivis schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:54:
[...]

De fingerprint scanner is ok inderdaad.
Maar op mijn op5 hardware scanner is beter, sneller.
Oh dat is wel heel goed van die op5 dan. Ik vind de scanner echt een verademing na de Samsung S10.

Ik heb de mijne.van AliExpress, de realme Tech store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 17:01
Vandaag, rijdend door de brandende hitte, 42 graden met de vooruit in de volle zon, navigatie aan en de telefoon aan de lader gaf de x2 pro de melding dat hij te warm was geworden. Daarop ging het scherm vanzelf naar minder fel en heb ik de lader eruit gehaald. Iemand anders hier ook last van gehad? Kan het kwaad?

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Sven2912 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:44:
Vandaag, rijdend door de brandende hitte, 42 graden met de vooruit in de volle zon, navigatie aan en de telefoon aan de lader gaf de x2 pro de melding dat hij te warm was geworden. Daarop ging het scherm vanzelf naar minder fel en heb ik de lader eruit gehaald. Iemand anders hier ook last van gehad? Kan het kwaad?
Het zal zeker niet goed zijn, maar de telefoon beschermt zichzelf hiermee tegen schade door hitte. Als je dit niet te vaak hebt zal het niet zo'n vaart lopen. Ik heb het zelf nog nooit gehad. Wel eens dat m'n accu 40°C werd, ook door de zon, maar zo'n bericht is bij mij nooit verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Sven2912 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:44:
Ik heb het wel eens gehad met mijn op5, nog niet met deze. Maar het is wel logisch.

- midden in de zon
- opladen
- navigeren
- Flitsmeister
- GPS
- Data via 4g
- scherm fel
- bluetooth muziek via autoradio

Kan geen kwaad denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
De X2 Pro is weer verkrijgbaar, met kortingsactie en al.
https://buy.realme.com/eu/goods/121?id=393
De verwachte levertijd is wel langer dan gebruikelijk met 7-10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Laatst online: 08-09 10:19
Ondertussen ook weer op de C.29. Word er wel een beetje moe van dat ik bij iedere update al mijn mailadressen opnieuw in gmail moet koppelen omdat er anders niet gesynchroniseerd wordt. En blijkbaar worden de auto-updates ook standaard weer aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
NewDust schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 00:28:
Ondertussen ook weer op de C.29. Word er wel een beetje moe van dat ik bij iedere update al mijn mailadressen opnieuw in gmail moet koppelen omdat er anders niet gesynchroniseerd wordt. En blijkbaar worden de auto-updates ook standaard weer aangezet.
Sorry updates worden bij mij niet aangezet. Welk probleem heb je met synchroniseren dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewDust
  • Laatst online: 08-09 10:19
Ewivis schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:58:
[...]

Sorry updates worden bij mij niet aangezet. Welk probleem heb je met synchroniseren dan?
Na een update word de mail in de gmail app niet meer op de achtergrond gesynchroniseerd, pas als ik de app open en naar de betreffende mailbox ga. Dus dat was gisteren een rustige dag qua mail... Verwijder ik de accounts en voeg ik ze weer opnieuw toe synchroniseert alles weer als gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
NewDust schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Na een update word de mail in de gmail app niet meer op de achtergrond gesynchroniseerd, pas als ik de app open en naar de betreffende mailbox ga. Dus dat was gisteren een rustige dag qua mail... Verwijder ik de accounts en voeg ik ze weer opnieuw toe synchroniseert alles weer als gebruikelijk.
Geen last van, werkt gewoon zoals altijd.
Misschien keer factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwetzels
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben: sinds de update naar laatste versie gebeurt het regelmatig (maar niet altijd), dat bij het unlocken van het screen direct de browser (Chrome terwijl ik Brave als standaard heb ingesteld) getoond wordt ipv home screen. Is dit een bug of een feature? Kan ik dat wellicht in instellingen aanpassen (heb al gezocht, vind echter niks)

[ Voor 7% gewijzigd door rwetzels op 15-08-2020 11:23 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ewivis
rwetzels schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:22:
Benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben: sinds de update naar laatste versie gebeurt het regelmatig (maar niet altijd), dat bij het unlocken van het screen direct de browser (Chrome terwijl ik Brave als standaard heb ingesteld) getoond wordt ipv home screen. Is dit een bug of een feature? Kan ik dat wellicht in instellingen aanpassen (heb al gezocht, vind echter niks)
Ook hier geen last van :-)

Misschien je cache legen van chrome applicatie en/of verwijderen/uitschakelen als je toch een andere gebruikt? Kijken wat ie dan doet...

Heb je andere launcher misschien dan stock? Nova launcher ofzo? Misschien dat het daarmee te maken heeft?

[ Voor 19% gewijzigd door Ewivis op 15-08-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01-2021
[...]

Dit probleem ervaar ik ook! Ik moet de gmail app openen om nieuwe emails binnen te halen. Zou niet weten waarom en hoe dit simpel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwetzels
Tnx voor je reactie.

- cache geleegd: niet geholpen
- gebruik idd nova launcher: terug naar standaard launcher, helaas niet geholpen
- Chrome is helaas niet te verwijderen of uit te zetten (optie is uitgegrijsd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:27
[...]

Dit had ik dus met een andere telefoon. Wat daar hielp was het verwijderen en toevoegen van de widget.
rwetzels schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:22:
Hier geen last van. Klinkt mij eerder in de oren als een bijwerking van één van je apps.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 11:25
Nieuwe update RMX1931EX_11.C.31 met flink aantal wijzigingen is zojuist aangekondigd maar op mijn toestel nog niet beschikbaar:

Edit: nu wel te downloaden via de website

Security

● Android Security Patch: August, 2020

realme Lab

● Added Smooth scrolling feature

● Added Super nighttime standby feature

● Added DC dimming feature

Camera

● Added Camera Text scanner feature

Screenshot

● Added auto scroll feature in scrolling screenshot

Settings

● Added Super Power Saving Mode

● Added default sound recording device option

● Added Deep cleanup feature in Process Manager

● Added return button in the screenshot preview interface

● Added Multi-user feature

● Added Quick guide feature in the battery setting interface

● Added Quick guide feature in the security support interface

● Added Quick guide feature in the other settings interface

● Added long press to copy IMEI in the status information interface

● Added automatic downloads option for app updates in the Wi-Fi interface

● Optimized automatically hide option for floating ball in the full screen interface

● Optimized status bar viewing, added second display option

Status Bar

● Added OTG Switch toggle to notification panel

● Optimized viewing for system update prompt pop-up window

● Optimized "Mute-Bell-Vibrate" icon state

Flashlight

● Added short press power button to turn off the flashlight while screen-off

System

● Added long press to uninstall apps directly in the app drawer

● Fixed font display issue for charging animation

● Fixed crashing issue when opening hidden apps with access codes

● Fixed the probabilistic connection issue when using Wi-Fi

[ Voor 3% gewijzigd door JdJtA op 25-08-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
JdJtA schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:09:
Nieuwe update RMX1931EX_11.C.31 met flink aantal wijzigingen is zojuist aangekondigd maar op mijn toestel nog niet beschikbaar:

Edit: nu wel te downloaden via de website

Security

● Android Security Patch: August, 2020

realme Lab

● Added Smooth scrolling feature

● Added Super nighttime standby feature

● Added DC dimming feature

Camera

● Added Camera Text scanner feature

Screenshot

● Added auto scroll feature in scrolling screenshot

Settings

● Added Super Power Saving Mode

● Added default sound recording device option

● Added Deep cleanup feature in Process Manager

● Added return button in the screenshot preview interface

● Added Multi-user feature

● Added Quick guide feature in the battery setting interface

● Added Quick guide feature in the security support interface

● Added Quick guide feature in the other settings interface

● Added long press to copy IMEI in the status information interface

● Added automatic downloads option for app updates in the Wi-Fi interface

● Optimized automatically hide option for floating ball in the full screen interface

● Optimized status bar viewing, added second display option

Status Bar

● Added OTG Switch toggle to notification panel

● Optimized viewing for system update prompt pop-up window

● Optimized "Mute-Bell-Vibrate" icon state

Flashlight

● Added short press power button to turn off the flashlight while screen-off

System

● Added long press to uninstall apps directly in the app drawer

● Fixed font display issue for charging animation

● Fixed crashing issue when opening hidden apps with access codes

● Fixed the probabilistic connection issue when using Wi-Fi
Dank voor doorgeven. Inmiddels wel op de website! :)

https://download.c.realme...310_all_C72zQ0nPd0RA.ozip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Hebben ze C30 overgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Nee die was er ook allang? Moet je even terug scrollen. Maar hij wordt niet altijd aangeboden via air zag ik. Want bij mn zus kwam c30 ook niet over the air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
[quote]Ewivis schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:07:
Even het volgende:

Dual Wifi band hebben we niet op de Europese versie en ook 4D vibrate ook niet schijnt (laatste geen idee wat het is hoor haha)

https://forum.xda-develop.../help/dual-wi-fi-t4021229

Wifi: Terwijl die er wel zou moeten zijn 2.4ghz en 5ghz gecombineerd. Zou betere snelheid moeten geven...

info:
2. Does the Realme X2 Pro support both 2.4GHz and 5GHz WiFi?

Yes, the Realme X2 Pro supports both 2.4GHz and 5GHz WiFi. It supports 802.11 a/b/g/n/ac protocol and supports 2.4/5.1/5.8GHz WiFi band. With the dual band WiFi, the Realme X2 Pro will offer you more stable and faster WiFi network experience.
[/quote

Niemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
Klopt, de voorlaatste update was C29 (dit was de update van juli). Ik vermoed dat C30 een testversie is geweest die bijna niemand in gebruik heeft gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rwetzels
rwetzels schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:12:
Tnx voor je reactie.

- cache geleegd: niet geholpen
- gebruik idd nova launcher: terug naar standaard launcher, helaas niet geholpen
- Chrome is helaas niet te verwijderen of uit te zetten (optie is uitgegrijsd)
Nog van alles geprobeerd: malwarebytes, avast cleanup, cc cleaner, laatste firmware geïnstalleerd, de apps verwijderd die ik de laatste 2 maanden had geïnstalleerd. Mocht allemaal niet baten.

Constateerde dat er soms ook extra tabbladen geopend werden in Chrome met reclame. Op basis van getoonde reclame kunnen achterhalen dat dit mogelijk werd veroorzaakt door de app bluetooth auto connect. Rare is dat ik deze app al zeker een jaar op de telefoon heb staan, maar dat dit probleem pas de laatste weken speelt (app is inmiddels ook niet meer beschikbaar in de store).

App verwijderd en probleem heeft zich tot nu toe niet meer voorgedaan 😀!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iheadz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 11:39
Heeft iemand de optie 'Randverlichting' aan de praat kunnen krijgen?

Ik ben al een poosje bezig maar ik krijg het niet werkend.

Het gaat om een realme X2 pro, met de C.31 update.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48
iheadz schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:25:

Bvd
Is mij deels gelukt, alleen savonds om 22 uur als hij op niet storen gaat zie ik even de Randverlichting. Verder gebeurt dat nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
iheadz schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:25:

Bvd
Ik gebruik het al maanden zonder problemen. Wat lukt er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last van sneller accu leeg sinds c31?

Randverlichting heb ik ook geen problemen mee. Werkt prima

• Ewivis
Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:51:

Dat idee had ik ook, maar kon niet echt mn vinger erop leggen.

Verwijderd

Ewivis schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:51:
[...]

Dat idee had ik ook, maar kon niet echt mn vinger erop leggen.
Ik weet t ook niet zeker omdat ik nu ook een draadloze koptelefoon gebruik maar zal die eens een paar dagen laten liggen om te testen.

• reiniero
Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:51:

Die indruk heb ik ook, dat hij iets sneller leeg raakt. Maar het is niet veel en heb nu Bluetooth altijd aan en eerder nooit, daar kan het ook mee te maken hebben.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Ik merk wel dat die met google chrome enorm snel de accu leeg trekt.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iheadz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 11:39
Potenscia schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:49:
[...]

Ik gebruik het al maanden zonder problemen. Wat lukt er niet?
Eigenlijk werkt het helemaal niet.
De schermranden lichten niet op als er gebeld wordt.
Want dat is toch wat er zou moeten gebeuren?

Misschien heb ik eea niet op de juiste manier ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqLzzJs-J4RNN_0144x9w2EJois=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJxv2RPI16Qhkf8B7xgOAJMP.jpg?f=fotoalbum_large

Zo heb ik het ingesteld. @iheadz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sirtalisman
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-09 18:27
We staan op de planning voor december voor de Android 11 met ColorOs 2 update. Goed bezig realme!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ewivis
Sirtalisman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:44:
We staan op de planning voor december voor de Android 11 met ColorOs 2 update. Goed bezig realme!
Bron?

Sowieso update 23-09: Version: RMX1931EX_11.C.32

[ Voor 10% gewijzigd door Ewivis op 25-09-2020 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
Sirtalisman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:44:
Even een nuance, het is de beta die dan uitkomt.

https://www.xda-developer...-early-access-android-11/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-07 17:06
Ben aan het twijfelen tussen deze en de nord, heb nu een samsung S7 maar moet deze ondertussen meermaals per dag opladen.
Zijn jullie nog steeds tevreden over de software en camera + batterijduur van de realme x2 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
@-Tarantula- ik ben een zeer tevreden gebruiker, zeker voor de prijs. Mijn vriendin heeft de opo 7T en ze doen weinig voor elkaar onder.

Accuduur is bij normaal gebruik makkelijk een hele dag en opladen is in 35 minuten gepiept

[ Voor 25% gewijzigd door Sven2912 op 25-09-2020 19:50 ]

• Ewivis
Sven2912 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:50:
@-Tarantula- ik ben een zeer tevreden gebruiker, zeker voor de prijs. Mijn vriendin heeft de opo 7T en ze doen weinig voor elkaar onder.

Accuduur is bij normaal gebruik makkelijk een hele dag en opladen is in 35 minuten gepiept
Kom zelf van de oneplus5 af. Opladen van de realme x2 pro is geniaal. Scherm is top, processor is top, stereo speakers top, camera.... Matig. In de 3 jaar nadat de oneplus5 is uitgekomen verwacht ik een betere... En dat is het zeker niet... Ondersteuning... Nu september security update erop. Dus netjes! Hoe het in de toekomst gaat zijn weet ik niet. Ondersteuning custom rond is matig in vergelijking met een oneplus. Voor 400 euro en toptoestel, maar verwacht geen flagship met camera.
Begrijp me niet verkeerd, camera is ok, maar gewoon niet spectaculair...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sven2912
De camera van de 7T is inderdaad een stap beter. Met name de donkere modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirtalisman
Even een nuance, het is de beta die dan uitkomt.

https://www.xda-developer...-early-access-android-11/
Good call, had ik even over 't hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Kreeg gisteren de C32 update via OTA. Meestal download en installeer ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
2Swift schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:48:
Kreeg gisteren de C32 update via OTA. Meestal download en installeer ik het zelf.
Ik kreeg hem ook gisteren inderdaad. Heb alleen de Soloop app nog niet gespot, ook niet in de Play Store. Misschien een foutje, want ik meen dat ze hem in India wel hebben.

• 2Swift
Nu je het zegt, ik zie hem ook niet. Ik gebruik zoiets ook nooit trouwens (video editor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSangers
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-05-2021
@Verwijderd wel belangrijk betreft de camera: Het is vooral software. Ik zelf gebruik een Google Pixel APK (staat eerder in dit form). Dat maakt echt een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brain150
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 15:04
Ik ben nog steeds dik tevreden over dit toestel. De camera is niet top, maar wel flink verbeterd met alle updates.

Ik heb wel een probleem met meldingen bij afspraken uit de standaard agenda`(Google calendar): Een melding met geluid werkt prima, maar alleen trillen (wanneer de telefoon in trilstand staat) werkt niet als het scherm is uitgeschakeld (wat nogal eens het geval is ;)).

Heeft iemand hier dit ook (gehad) en een misschien de oplossing?

[ Voor 58% gewijzigd door brain150 op 15-10-2020 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
Update van oktober is gisteren uitgrekomen. De wijzigingen:

UI Version: RMX1931EX_11.C.33

Security
● Android security patch: October, 2020

Settings
● Added toggle for system icons in Status bar
● Added From Sunset to Sunrise toggle for eye comfort
● Added toggle for display keyboard when entering app drawer

Game Space
● Optimized the logic of the default state of the Brightness lock

Network
● Fixed the network connection loss in some scenarios

Album
● Fixed the probabilistic screen flicker when entering the album

Status bar
● Fixed the display issue of the seconds display of time

Staat nog niet op de officiële sites van Realme maar is via deze link wel al te downloaden. Zelf zonder problemen net gedownload en geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Network

Als ze daarmee ook WiFi bedoelen kan ik het me voorstellen, want die deed soms ineens niks meer. Na reboot wel.

● Added From Sunset to Sunrise toggle for eye comfort

Meteen weer eruit geknalt :)

● Added toggle for system icons in Status bar

Super! Maar niet het maantje van niet storen :( En het staat in hoofdletters ertussen? weird?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
Ewivis schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:31:
Network

Als ze daarmee ook WiFi bedoelen kan ik het me voorstellen, want die deed soms ineens niks meer. Na reboot wel.
Dat hoop ik ook, ik heb bij een specifieke game dat ik er soms uitgeknald wordt terwijl de connectie prima is. Als ik 4G dan heb ik dat niet of nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Akemi schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:12:
[...]

Dat hoop ik ook, ik heb bij een specifieke game dat ik er soms uitgeknald wordt terwijl de connectie prima is. Als ik 4G dan heb ik dat niet of nauwelijks.
Heb dezelfde ervaring als jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Akemi schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:12:
[...]

Ik heb er alleen wel eens last van dat hij bij het overschakelen van 4G naar WiFi een tijdje geen verbinding maakt met het enige bekende netwerk (thuis), maar ook af en toe tijdens YT'en dat hij verbinding verliest. Tijdens gamen heb ik er gelukkig geen last van, maar het zou idd een fijne fix zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
Edit: Niet gezien dat de nieuwe update C.33 al genoemd was

[ Voor 89% gewijzigd door Jotyjo op 21-11-2020 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipaKitty
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-01 14:54
Hoi!

Ik ben opziek naar een nieuwe telefoon en kwam de Realme x2 pro tegen. Het lijkt een hele goede telefoon te zijn, maar ik heb nog wat vraagjes voor de pro's :)

- kan hij tegen een stootje? Ben redelijk klunzig en laat ook wel eens mijn huidige telefoon in water vallen, dus zou fijn zijn als hij daar een beetje tegen kan
- zijn er dingen zoals apps die niet goed werken omdat het een onbekender merk is?
- is het ook goed te gebruiken door iemand die niet veel van telefoons weet en niet andere software kan installeren? (Ik las bijv iets over software voor de camera en snap niet zo wat bijv de c.33 update betekent)
- zijn er nog dingen die ik moet weten voor aankoop?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ewivis
PipaKitty schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:44:
Hoi!

Ik ben opziek naar een nieuwe telefoon en kwam de Realme x2 pro tegen. Het lijkt een hele goede telefoon te zijn, maar ik heb nog wat vraagjes voor de pro's :)

- kan hij tegen een stootje? Ben redelijk klunzig en laat ook wel eens mijn huidige telefoon in water vallen, dus zou fijn zijn als hij daar een beetje tegen kan
- zijn er dingen zoals apps die niet goed werken omdat het een onbekender merk is?
- is het ook goed te gebruiken door iemand die niet veel van telefoons weet en niet andere software kan installeren? (Ik las bijv iets over software voor de camera en snap niet zo wat bijv de c.33 update betekent)
- zijn er nog dingen die ik moet weten voor aankoop?

Alvast bedankt!!
Ik zou geen realme x2 pro kopen als je vaak je telefoon laat vallen (in water). Gewoon een Samsung nemen die waterbestendig is.

Alle apps de werken voor zover ik weet.

C33 is gewoon de update reeks. Volgende is c34 etc

Camera is ok, maar niet super ofzo.

Verder: goed scherm, snel en snel opladen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NSangers
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-05-2021
Hoi @PipaKitty,

De RealMe heeft geen officieel stof-, of watercertificaat, maar er zijn genoeg testjes die laten zien dat die prima tegen wat water kan hoor (bijvoorbeeld: YouTube: Realme x2 Waterproof Test).

De telefoon is wat zwaar en onbenullig en kan wel tegen een stootje. Je krijgt er een hoesje bij, waarop de randen net over het beeldscherm vallen (dus laat je hem vallen, valt die op de rand van het hoesje en niet het scherm). Er zijn o.a. ook genoeg "glazen" plakkertjes voor over het scherm.

Alle apps draaien gewoon. Je hebt gewoon een Android dus daar hoef je je absoluut geen zorgen over te maken. Als je al een Android gewend bent dan zal je hem zonder problemen gebruiken. RealMe gooit er een kleine skin overheen die heel subtiel aanwezig is en die wat dat betreft meer wat wegheeft van kale Android (zoals de Pixel of Oneplus) dan overdreven skins (als Samsung of Xiaomi).

Ik weet niet precies waar je op doelt met "andere software installeren", maar updates komen automatisch in een melding op je scherm dus dat hoef je niet handmatig te doen (vaak zijn ze wel wat later in Europa dan bijvoorbeeld India). Let er wel op dat Realme in totaal 2jaar updates beloofd - vergelijkbaar met andere merken - en onduidelijk is of deze daarna nog worden doorgevoerd (inmiddels is de telefoon ook zo'n 2 jaar uit). Ik krijg overigens nog gewoon updates binnen van RealMe binnen, maar op de nieuwere X50 is al een nieuwe interface beloofd op Android 11 (onduidelijk is of deze telefoon dit krijgt, afwachten...).

Voor aankoop zal ik zeggen: hij is op de officiële RealMe site momenteel afgeprijsd door Black Friday.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelis1
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-08 16:04
NSangers schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:19:
Let er wel op dat Realme in totaal 2jaar updates beloofd - vergelijkbaar met andere merken - en onduidelijk is of deze daarna nog worden doorgevoerd (inmiddels is de telefoon ook zo'n 2 jaar uit). .
Klein foutje, de telefoon is nog maar 1 jaar geleden uitgebracht (10/2019), voor de rest heel duidelijke en uitgebreide reactie! 👌🏼
Alsook de update naar Android 11 voor de X2 pro is reeds bevestigd voor december 2020 https://www.rprna.com/upd.../realme-ui-2-device-list/ .

[ Voor 13% gewijzigd door Caelis1 op 29-11-2020 01:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Swift
Er is een update voor de X2 Pro. C34. Te downloaden via de Indiase site. Ben nu aan het downloaden.

https://www.realme.com/in/support/software-update

Log.
Security
● Updated Android security patch: Nov, 2020/Dec, 2020

Bluetooth
● Added icon of phone call bluetooth earphone

Settings
● Added new feature of short-pressing the power button to turn off flashlight while screen-off
● Optimize the unlock logic
when using the combination of fingerprint and face to unlock

Photos
● Fixed the probabilistic crashing issue when edit photos

Alarm
● Fixed the probabilistic crashing issue of the alarm page

Dark Mode
● Fixed the probabilistic screen blinking while access Passwords box issue in dark mode
● Fixed the probabilistic issue that after using Clone Phone the From Sunset to Sunrise status is not synchronized

• Potenscia
2Swift schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:41:
Er is een update voor de X2 Pro. C34. Te downloaden via de Indiase site. Ben nu aan het downloaden.

Log.
Security

Bluetooth

Settings
● Added new feature of short-pressing the power button to turn off flashlight while screen-off

Photos

Alarm

Dark Mode
● Fixed the probabilistic screen blinking while access Passwords box issue in dark mode
● Fixed the probabilistic issue that after using Clone Phone the From Sunset to Sunrise status is not synchronized
Ik wacht wel op de A11 Beta, die zou als het goed is ook in december uitkomen.

• reiniero
2Swift schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:41:

Log.
Security

Bluetooth

Settings

Photos

Alarm

Dark Mode
Vroeg me al af wanneer iemand dat zou posten hier. Heb 'm nu een paar dagen, de telefoon was wel een stuk sneller na de update, komt misschien doordat de cache geleegd word?
Ik had trouwens ook Android 11 verwacht, die staat gepland voor december.

• 2Swift
Potenscia schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:47:
[...]

Ik wacht wel op de A11 Beta, die zou als het goed is ook in december uitkomen.
Ik heb liever geen Beta. Maar da's persoonlijk. Nu beveiliging december ook.

• Akemi
Heeft iemand anders ook het probleem met het instellen van het voicemailnummer bij longpress 1?

BTW, je kan de europese ook gewoon downloaden:
https://realmeupdater.com/downloads/latest/

[ Voor 33% gewijzigd door Akemi op 17-12-2020 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maus0165
Krijg hem net OTA binnen. Dus even installeren nu.

Dus check gewoon even op je telefoon of er een update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 10:00
Ik heb nu ook enkele dagen de laatste update. Vreemd genoeg werken notificaties op Wear OS niet meer sinds de update, vermoed ik.
Telefoon al gereboot, klok al factory reset, geen notificaties meer. Nog iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
Ik krijg gewoon nog notificaties op mijn TicWatch Pro 3 met WearOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 10:00
Ik ga even aanvullen voor mensen die dezelfde issue zouden hebben.
Heel mijn telefoon en horloge factory reset.
Initiële test werkte. Notifications kwamen weer aan op de horloge.

Na alles te hebben geïnstalleerd kwam geen enkel bericht meer aan.
Reboot van GSM & zelfs nog maar eens factory reset van de horloge hielpen niet.
Dan uiteindelijk reset system settings only gedaan, reboot en het was opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reiniero
Volgens deze site komt de Android 11 update er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirtalisman
Mijn SuperVOOC lader heeft de geest gegeven. De oplossing van de Realme live chat; even langs het dichtstbijzijnde servicecenter (Parijs). Well.... No.

Iemand eerder met dit bijltje gehakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
Sirtalisman schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:05:
De oplossing van de Realme live chat; even langs het dichtstbijzijnde servicecenter (Parijs). Well.... No.
In normale tijden en op hun kosten: waarom niet? _O-

Indien nog onder garantie: ik zou toch een andere oplossing eisen
Indien niet meer onder garantie: ofwel je neerleggen bij tragere laadtijden en een andere charger gebruiken, ofwel kan je een 30w charger aankopen bij bvb. Aliexpress (als je dat vertrouwt voor elektronica) voor zo'n 8 à 9 euro

[ Voor 36% gewijzigd door kontroll op 18-01-2021 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Sirtalisman schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:05:
Mijn SuperVOOC lader heeft de geest gegeven. De oplossing van de Realme live chat; even langs het dichtstbijzijnde servicecenter (Parijs). Well.... No.

Iemand eerder met dit bijltje gehakt?
https://www.oneplus.com/n...p-charge-65-power-adapter
Oneplus heeft een 65W VOOC charger die volgens mij wel compatibel is, maar wel €40.

Wat goedkoper is bijv. dit:
https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

Maar wel Aliexpress

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akemi
Zat al even te kijken op hun site maar even een nieuwe bestellen is daar in ieder geval niet mogelijk. Dan moet je naar de OPPO store.

https://store.oppomobile....oducts/super-vooc-adapter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
Pas heb ik deze gekocht:
https://m.nl.aliexpress.com/item/4000874677616.html

Die werkt prima, maar is niet origineel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sirtalisman
Het werd een beetje een kastje-muur verhaal maar vandaag heb ik netjes onder garantie een verse lader ontvangen. Good boy, Realme.

Dank voor het meedenken!

[ Voor 9% gewijzigd door Sirtalisman op 21-01-2021 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:53
Gisteren besteld bij https://www.realme.com/eu/ onder de Valentijn-actie voor 349€...
Kreeg net een bericht dat hij al verzonden is vanuit Duitsland (ik woon in België).
Ik lees hier dat de meesten hem toekregen vanuit Nederland. Het gaat alleszins wel snel.

Wat wel grappig is, is het feit dat mijn pakketje gisteren werd aangemeld bij het Duitse Warehouse om 11:00 's ochtends.
Moet je wel weten dat ik de bestelling gisterenavond om 19:00 geplaatst heb :-)

Werk nu een jaar met een iPhone van het werk maar daarvoor ongeveer 10 jaar Android gebruikt.
(Samsung Galaxy S gebruiker van het eerste uur geweest ooit nog).
Kijk er wel naar uit om terug een gsm te hebben die meer dingen toelaat en al helemaal blij om terug een 3.5mm ingang te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Vanmorgen C. 35 update via OTA gekregen en geïnstalleerd.
Sinds C. 34 lichte haperingen bij ontgrendelen en naar home. Nu is dit weer weg. En Jan 2021 beveiliging updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
2Swift schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:57:
Vanmorgen C. 35 update via OTA gekregen en geïnstalleerd.
Sinds C. 34 lichte haperingen bij ontgrendelen en naar home. Nu is dit weer weg. En Jan 2021 beveiliging updated.
Exact dezelfde ervaring. Hij loopt weer veel soepeler als de afgelopen twee weken :) ook games halen weer hogere fps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
Ik merk geen enkel verschil ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Pakket komt morgen aan dus ik wordt stilaan ongeduldig :-)
(normaal gezien had het vandaag geleverd geweest maar er is vertraging bij UPS)
Had besteld met normale prioriteit dus vind het best wel snel geleverd:
Woensdagavond besteld en normaal gezien drie werkdagen later.

Ik zie dat in dit topic vaak naar USB kabels gepolst wordt maar niet echt een definitief advies gegeven wordt.
Ik lees online dat er een (super) VOOC of Dash, Warp,... compatibele kabel moet gebruikt worden omdat deze een chip in met een 56 kOhm weerstand/begrenzing.
Mijn vraag: Als je een kabel vindt zoals deze: https://www.allekabels.be...-naar-usb-a-kabel-31.html; die geeft een weerstand van deze kabel is 56 kOhm en het gaat om USB C 3.1 gen 2.
Van deze specificatie wordt gezegd dat hij 5A kan leveren. Uitgaande van een standaard output van 5V komt dit neer op 25W laden.

Klopt de aanname van 25W laden of gaat de lader op zoek gaan naar een specifieke chip en dus trager laden bij ontbreken?
Enig idee welke laadsnelheid ik kan verwachten bij dergelijke kabel.

Het gaat voor mij om een kabeltje erbij (kantoor, slaapkamer, rugzak,...), liefst bestel ik lokaal (zelfs als die enkele € meer kost), is er dan iemand die een goed voorstel heeft?
Ik laad nu met een iPhone 11 via USB-C aan een snelheid van 18W (in een zeer klein gebied), 15 W (zolang onder 20% lading) en voor het grootste stuk aan een maximumsnelheid van 10W. Ben dus niet veel gewend.
In dat kader is USB C 3.1 gen 1 zelfs snel genoeg als back-up kabel. Klopt hier ook weer de redenering dat deze 15W zal geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Ik heb deze besteld bij Ali. Werken tot nu toe prima.

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.7d414c4djZ5fwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
CedricV schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:44:
Pakket komt morgen aan dus ik wordt stilaan ongeduldig :-)
(normaal gezien had het vandaag geleverd geweest maar er is vertraging bij UPS)
Had besteld met normale prioriteit dus vind het best wel snel geleverd:
Woensdagavond besteld en normaal gezien drie werkdagen later.

Ik zie dat in dit topic vaak naar USB kabels gepolst wordt maar niet echt een definitief advies gegeven wordt.
Ik lees online dat er een (super) VOOC of Dash, Warp,... compatibele kabel moet gebruikt worden omdat deze een chip in met een 56 kOhm weerstand/begrenzing.
Mijn vraag: Als je een kabel vindt zoals deze: https://www.allekabels.be...-naar-usb-a-kabel-31.html; die geeft een weerstand van deze kabel is 56 kOhm en het gaat om USB C 3.1 gen 2.
Van deze specificatie wordt gezegd dat hij 5A kan leveren. Uitgaande van een standaard output van 5V komt dit neer op 25W laden.

Klopt de aanname van 25W laden of gaat de lader op zoek gaan naar een specifieke chip en dus trager laden bij ontbreken?
Enig idee welke laadsnelheid ik kan verwachten bij dergelijke kabel.

Het gaat voor mij om een kabeltje erbij (kantoor, slaapkamer, rugzak,...), liefst bestel ik lokaal (zelfs als die enkele € meer kost), is er dan iemand die een goed voorstel heeft?
Ik laad nu met een iPhone 11 via USB-C aan een snelheid van 18W (in een zeer klein gebied), 15 W (zolang onder 20% lading) en voor het grootste stuk aan een maximumsnelheid van 10W. Ben dus niet veel gewend.
In dat kader is USB C 3.1 gen 1 zelfs snel genoeg als back-up kabel. Klopt hier ook weer de redenering dat deze 15W zal geven?
Het laden met meegeleverde lader+kabel gaat razendsnel. De lader van one plus gaat beduidend langzamer. Mijn oude 15W lader van Sony werkt "relatief" tergend traag. Het lijkt er dus op dat het echt om de combi van lader en kabel belangrijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
Voor de liefhebbers, de open beta voor android 11 is gestart. Komt er blijkbaar dus wel aan.

https://piunikaweb.com/20...cess-registrations-begin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Akemi schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:22:
Voor de liefhebbers, de open beta voor android 11 is gestart. Komt er blijkbaar dus wel aan.

https://piunikaweb.com/20...cess-registrations-begin/
Ik zit op de nieuwste versie, maar bij settings staat niets over een beta versie. Ook bij Realme Lab niet, dus ik vermoed dat deze open bèta alleen voor India is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Gisterenmiddag de telefoon ontvangen :-)
Zit ook op C .35 ; ziet er erg mooi uit moet ik zeggen. Weinig verschil met de OnePlus 6 die ik ooit had.

Heb vanmorgen al een testje willen doen wat de laders betreft maar dit gaat complex worden.
Ik gebruikte voor alle metingen de meegeleverde superVOOC kabel.
ik gebruik AccuBattery als app omdat deze meeneemt wat de telefoon als %/h meet.

9 laders geprobeerd (ik zet hier het overzichtje nog wel eens als ik de test grondiger heb herhaald).
Gaande van een oude samsung traveladapter die bij de note 2 (of 3) zat tot DASH lader van de OnePlus 6 en zelfs een Dell laadsysteem (dan wel met eigen kabel) die 45W zou moeten kunnen laden.

Het lijkt alsof boven de 80% één helft van de accu wordt stilgelegd.
mAh verandert dan niet maar het percentage/h halveert zo goed als.
Boven de 90% halveert het zelfs exact; ook met de SuperVOOC adapter en kabel.
Het is dus zeker interessant om naar hoger dan 5V adapters te kijken.
De oude samsung (trage lader) heeft een spanning van 5.3V en kwam net iets beter uit de test dan een LG "snellader" van de LG V20 (volgens mij hierdoor).

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Wat is jullie ervaring met het mobiele netwerk?
Als ik een speedtest doe (4G) dan kom ik niet boven 1 MB/s up- en download.
Ik herinner me van de iPhone dat dit toch vele malen hoger lag.
Kan natuurlijk dag per dag wel wat verschil op zitten.

Mijn netwerk is Proximus (enterprise mobile).

Is er een instelling waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
CedricV schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:01:
Gisterenmiddag de telefoon ontvangen :-)
Zit ook op C .35 ; ziet er erg mooi uit moet ik zeggen. Weinig verschil met de OnePlus 6 die ik ooit had.

Heb vanmorgen al een testje willen doen wat de laders betreft maar dit gaat complex worden.
Ik gebruikte voor alle metingen de meegeleverde superVOOC kabel.
ik gebruik AccuBattery als app omdat deze meeneemt wat de telefoon als %/h meet.

9 laders geprobeerd (ik zet hier het overzichtje nog wel eens als ik de test grondiger heb herhaald).
Gaande van een oude samsung traveladapter die bij de note 2 (of 3) zat tot DASH lader van de OnePlus 6 en zelfs een Dell laadsysteem (dan wel met eigen kabel) die 45W zou moeten kunnen laden.

Het lijkt alsof boven de 80% één helft van de accu wordt stilgelegd.
mAh verandert dan niet maar het percentage/h halveert zo goed als.
Boven de 90% halveert het zelfs exact; ook met de SuperVOOC adapter en kabel.
Het is dus zeker interessant om naar hoger dan 5V adapters te kijken.
De oude samsung (trage lader) heeft een spanning van 5.3V en kwam net iets beter uit de test dan een LG "snellader" van de LG V20 (volgens mij hierdoor).

Wordt vervolgd...
Dit is normaal gedrag. Is bij alle batterijen zo. Ook in auto's. De laatste 20% gaat altijd langzamer omdat dit het 'zwaarste' is om te laden. Het is ook verstandig om niet boven de 80% van je batterij te laden. Gaat ie langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
CedricV schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:53:
Wat is jullie ervaring met het mobiele netwerk?
Als ik een speedtest doe (4G) dan kom ik niet boven 1 MB/s up- en download.
Ik herinner me van de iPhone dat dit toch vele malen hoger lag.
Kan natuurlijk dag per dag wel wat verschil op zitten.

Mijn netwerk is Proximus (enterprise mobile).

Is er een instelling waar ik op moet letten?
Ik deed ooit een speedtest op 4G, maar ik heb er nog steeds een beetje spijt van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7eVfCtgy5fFKLlYnlZIPnN0hiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJifafMVqw5hiYO4iLaMUoWr.jpg?f=fotoalbum_large
Dit geeft gelukkig wel aan dat de problemen van je lage bandbreedte (logischerwijs) niet bij de telefoon liggen, maar misschien bij bereik, provider of de speedtest app.

• rwetzels
Sinds de laatste update (.c35) haalt gmail op achtergrond de mails niet meer op. Dat gebeurt pas als ik gmail open en vernieuw. Alle instellingen staan goed en ik kan niet achterhalen waar het probleem zit. Meer mensen hier last van?
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste