Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

EZVIZ DB1 gong/chime geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bladian
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 21-01 06:23
Goedemiddag allemaal,

Ik heb sinds twee dagen de EZVIZ DB1. Het apparaat zelf werkt prima, maar ik krijg geen enkele gong aan de praat ermee (ook niet die aangegeven op de website of in de handleiding) . Toch zou ik alsnog geluid willen afspelen als iemand op de knop drukt.
Mijn vraag is: is er een alternatieve manier om geluid af te spelen? Misschien via een smart speaker oid?
...
Ik heb al verschillende electronische en meganische chimes geprobeerd. Daarnaast online gekeken of het mogelijk was om een geluid via google home te kunnen afspelen met of zonder IFTTT. Tot dusver geen succes helaas!
...

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

• Ferdeltje
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 23-03 09:24
Ik heb hetzelfde probleem, krijg de gong maar niet aan de praat! Is het jou inmiddels al wel gelukt?

• jan groen
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21:53
Hier kan je het een en ander vinden..

beltransformator voor Hikvision Wi-Fi Deurbel

• GeorgeRDG
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 02-04 13:50
Ik heb de EZVIZ DB1 inmiddels aan de praat met een EMAT Beltrafo (8V 12V 24V - 8VA) i.c.m. een Byron gong van de Gamma (Byron 772). Heb hierbij wel de powerkit gebruikt die meegeleverd is met de EZVIZ DB1, en hierbij de deurbel en gong in serie aangesloten (powerkit parallel over de gong). Gebruik daarbij geen 24v maar 12V vanaf de trafo richting de EZVIZ DB1.

• steffen90
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19-03 20:58
Sinds gisteren heb ik de Ezviz db1 succesvol aan weten te sluiten

- Beltrafo 8v
- Powerkit (Ezviz)
- Honeywell DCP917S > Honeywell DC311
- Ezviz db1

Het aansluitschema van de oude mechanische bel heb ik niet veranderd, het enige wat ik heb gedaan is de draadjes van de oude bel in de volgende poortjes geprikt van de Honeywell DCP917S: A1 en AC1

Met deze opstelling kun je de video deurbel gebruiken (met de Ezviz app) en je krijgt een melodie te horen over de DC311 (of andere, te koppelen, ActivLink-gong van Honeywell)

• Jongk
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 12-02 14:42
Steffen, zou je het totale aansluitschema willen delen? Ik zoek al lang naar een werkbare oplossing voor een gong bij de Ezviz db1, maar niets lukt. Mechanische ging gaat altijd trillen door de constante stroom. Heb nu ook de Honeywell DCP917S gekocht maar bij aansluiting op A1 en AC1 gebeurt er niets, geen geluid uit de gekoppelde Honeywell draadloze gong. Er gaat ook geen rood lampje branden op de omvormer. Jammer, ik had goede hoop dat dit zou werken. Misschien moet ik nog iets aanpassen in de bedrading tussen de transformator, de Wi-Fi box en de bel.

• richi.maans
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 00:44
Heeft iemand de deurbel werkend kunnen icm de Honywell omvormer? Ben erg benieuwd hoe dit weekend te krijgen.

• VOODOOS!L
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23-03 19:27
DB1 Chime/gong bel werkte perfect met standaard aansluiting zoals in handleiding aangegeven via powerkit. Echter bij laatste app upgrade 4.x hebben ze plots de optie verwijderd om de chime in te stellen. Nu werkt deze dus niet meer, enkel nog aanbellen op smartphone. Uitleg van Ezviz: "the chime settings option has been removed from the App. Sorry for the inconvenience."

Onaanvaardbaar en in contradictie met handleiding. Gelieve allemaal te gaan klagen bij appfeedback@ezvizlife.com.

Update: na verder onderzoek overgestapt op Hik-connect app. Deze lijkt beter te werken dan de Ezviz app en heeft wel nog de configuratie optie voor de gong.

[Voor 14% gewijzigd door VOODOOS!L op 23-03-2020 08:09]

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True