Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pauwilkoituh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 11:50
Ik heb enige tijd geleden een Ezviz DB1 Video deurbel gekocht, nu ben ik er opzich erg blij mee en werk allemaal prima met de app en de overige camera's die ik in huis heb geplaatst. Alleen nu komt het probleem.

Ik kan hem nu alleen aansluiten zodat ik via de app een bericht krijg als er iemand aanbelt. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om er een Gong of Chime aan te sluiten. Ik heb al enkele aanbevolen chimes gekocht en geinstallerd zoals ze aangeven op de site en de diagrammen. Alleen ik heb me toch een parij gescholden en gevloekt maar ik krijg het niet voor elkaar, ik word er echt helemaal gestoord van.

Heeft er iemand toevallig ook zo een ding hangen en wel voor elkaar gekregen of kan precies in jip en janneke taal uitleggen stap voor stap hoe het 100% zou moeten werken. Want ik heb echt alles geprobeerd maar begin nu toch echt aan mezelf te twijfelen.

Ik heb het zelf geprobeerd met de Honeywell D117 die aangegeven staat dat het moet werken.

Hier zijn wat links naar wat meer informatie en aansluit PDF's

DATASHEET
https://s3.amazonaws.com/mfs.ezvizlife.com/DB1+DS.pdf

QUICKGUIDE
https://s3.amazonaws.com/...DB1_QSG_V1.0.0_180920.pdf

INSTALATIE VIDEO YOUTUBE
YouTube: EZVIZ | How to Install DB1

en wat lijkt de meest uitgebreide uitleg over het aansluiten van de WireKit, alleen op deze manier krijg ik het NIET voor elkaar..
https://workupload.com/pdf/RadKdksN

Beste mede tweakertjes, wie o wie kan mij helpen.. ik word hier langzaamaan gestoord en kan het gewoon niet oplossen..

Alvast bendankt voor de evt moeite die jullie er voor willen doen -x-

Alle reacties

• AiKoiN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 16:40
ik heb de oplossing :)

op 24v aansluiten incl. de powerkit en dan werkt het :)

trafo 1:
https://www.elektramat.nl/emat-beltrafo-8v-12v-24v-8va/

trafo 2:
https://www.elektrototaal...-beltransformator-4138300

[Voor 51% gewijzigd door AiKoiN op 07-04-2020 14:18]

• Pauwilkoituh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 11:50
Heb jij er zelf ook een AiKoiN?

• GHOSTBLITZNL
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik heb hem wel werkend weten aan te sluiten. voor echt maar 15 min en vanaf dat moment alleen nog maar een rode ring

ik vermoed zelf dat het in de voeding ligt 7.5 volt bij de bel zelf dus heb er nu een van 24 volt bested

maar ik sluit ook niet helemaal uit dat de bel zelf nog wel werkt (reset knop reageerd niet)

Hebben jullier hier ook ervaringen mee?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ga er maar vanuit dat het aan de voeding ligt. Bij te weinig is het gedrag compleet onvoorspelbaar. Dat de resetknop dan ook niet werkt is niet vreemd. Nadat ik een betere voeding had heb ik ook geen enkel probleem meer gehad.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• GHOSTBLITZNL
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-09-2020
het probleem is opgelost nieuwe omvormer van 24 volt en geen probleem meer super fijn, bedankt voor de tip @Janoz

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:33
Ik vermoed dat ik hetzelfde probleem heb. Alleen de bij de chime geleverde trafo installeren is een dingetje.

Dat is nu wel gelukt met een tijdelijke workaround, maar ook alleen op 24V blijft ie stabiel. Als ik 12V probeer dan gaat het even goed om vervolgens weer uit te vallen.

[Voor 44% gewijzigd door DikkieDick op 06-09-2020 13:58]

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 20:31
Ik heb ook een probleem hiermee.
Ik heb sinds een jaar de deurbell aangesloten op een simpele zwarte chime . Heet het altijd perfect gedaan, maar ook deze heeft zijn levensduur gehad.
Gegaan voor de Friedland 117.
Aangesloten maar helaas hij werkt niet.
Iemand idee waarom deze het niet doet. De transformator is op 24v aangesloten.
De chime rechtstreeks op de transformator werkt perfect. Maar in serie helaas.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee