Sometimes you need to plan for coincidence
Power en volume up ingedrukt houden bij het opstarten. Sinds Android 11 moet hij ook via de USB c kabel verbonden zijn aan je PC (zie hier meer uitgebreid)Hmmbob schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:06:
[...]
Hoe deed ik dat ook al weer? Of eigenlijk: hoe kom ik in de bootloader?
Er zijn wel een paar aanpassingen die ik niet zo fijn vind.
1) heb 2 sim kaarten, eerst had je 2 bel iconen met 1 en 2. Nu is er maar 1 bel icon met de standaard simkaart. Als iemand via 2 gebeld heeft kan je niet makkelijk terug bellen via simkaart 2 De ruimte is er, maar heb nog niet kunnen zien hoe ik dit kan aanpassen. Of in kan stellen dat ik terug bel met de simkaart waar naar toe gebeld is.
2) ruimte om de iconen in mappen is groter geworden waardoor er minder in 1 map kan. Op het home screen kan je dit wel aanpassen of all apps overzicht, maar voor mappen weer niet.
Verder is het nog een beetje wennen met apps over apps.
edit:
Zie nu als ik lang indruk op bellen doe dat je kan kiezen. Dat is wel fijn bij terug bellen van onbekende nummers.
[ Voor 7% gewijzigd door Calamor op 14-04-2021 13:09 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
De Folder Grid is aan te passen via de Home Screen instellingen. Mocht je het nog niet zo krijgen als je zou willen. Kan je GoodLock installeren van Samsung zelf. Hierin zit een module Home Up en hierin kan je de Folder Grid nog verder aanpassen.Calamor schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:36:
2) ruimte om de iconen in mappen is groter geworden waardoor er minder in 1 map kan. Op het home screen kan je dit wel aanpassen of all apps overzicht, maar voor mappen weer niet.
Verder is het nog een beetje wennen met apps over apps.
Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra
Dank je wel voor de tip. Ik ga daar naar eens kijken.CyberJohn schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:13:
[...]
De Folder Grid is aan te passen via de Home Screen instellingen. Mocht je het nog niet zo krijgen als je zou willen. Kan je GoodLock installeren van Samsung zelf. Hierin zit een module Home Up en hierin kan je de Folder Grid nog verder aanpassen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik heb het nu ook een paar keer gehad, zeer irritant inderdaad.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:07:
Nou, ik krijg sinds de upgrade naar Android 11 een steeds grotere hekel aan deze telefoon, blijf hem maar herstarten omdat een app weer geen internet heeft. Samsung heeft nog geen update uitgebracht en kan maar geen workaround hiervoor vinden.
Wat ik kan vinden is dat er aan een fix gewerkt wordt door Google, want hoewel vooral Samsungs er last van hebben komt het ook voor bij foons van oa Huawei.
Het schijnt te liggen aan een update van Android System Webview. Een tijdelijke oplossing zou zijn om de update van deze component te verwijderen zodat je de oude versie weer draait.
Ik heb dat nog niet geprobeerd aangezien ik niet zeker ben van de reikwijdte van deze tijdelijke workaround...
Bron: https://www.thehansindia....es-know-how-to-fix-678213
Daarna via de Play Store alle apps weer geüpdatet.
Tot nu toe geen problemen meer gehad.
Meh.
Ik kreeg gisteren een update van webview app en als ik me goed herinner was deze als schuldige aangewezen. Dus kan zijn dat het nu opgelost is.Worteltjestaart schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:07:
Tssss, 5 dagen probleemloos en net een paar uur nadat ik dit postte, toch weer een app met problemen die na een reboot opgelost kijken.
Meh.
Bij mij nog niet, maar misschien wordt niet alles in 1 keer uitgerold.DarkSEDA schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:44:
De april update is beschikbaar.
Ben wel benieuwd...
In de playstore is de huidige/nieuwste versie nog steeds die van 26 april?MeNTaL_TO schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:20:
Ik kreeg gisteren een update van webview app en als ik me goed herinner was deze als schuldige aangewezen. Dus kan zijn dat het nu opgelost is.
De mijne is versie 90.0.4430.210Worteltjestaart schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:24:
[...]
Bij mij nog niet, maar misschien wordt niet alles in 1 keer uitgerold.
Ben wel benieuwd...
[...]
In de playstore is de huidige/nieuwste versie nog steeds die van 26 april?
Bijgewerkt op 10 mei 2021
De A50 April update rolt nu uit voor VDF, T-Mobile en BEN toestellen, maar nog niet voor de Nederlandse toestellen.Worteltjestaart schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:24:
[...]
Bij mij nog niet, maar misschien wordt niet alles in 1 keer uitgerold.
Ben wel benieuwd...
Die versie staat ook bij mij in de store, en dat is dus de versie waar (supposedly) het probleem mee is.MeNTaL_TO schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:31:
De mijne is versie 90.0.4430.210
Bijgewerkt op 10 mei 2021
Ik hoop dus dat je geen problemen krijgt
Dat zal het verklaren, mijn toestel komt van Tele2. Zal dan ook niet lang meer duren denk ik.CyberJohn schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:32:
De A50 April update rolt nu uit voor VDF, T-Mobile en BEN toestellen, maar nog niet voor de Nederlandse toestellen.
Het probleem had ik al voor deze updateWorteltjestaart schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:55:
[...]
Die versie staat ook bij mij in de store, en dat is dus de versie waar (supposedly) het probleem mee is.
Ik hoop dus dat je geen problemen krijgt
[...]
Maar vanmorgen zag ik dat het de april patch betreft.
Androïd 11 kwam met, wederom, de maart patch....
Gaan we een maand achterlopen?
In andere landen schijnt de A50 wel de echte mei patch te hebben gekregen, alsmede de april patch enige weken terug.
Ik heb de april-patch maar die ***bug is niet verholpen. Nu was t weer Whatsapp die linksom of rechtsom weigerde.
F*ck dat, Samsung. Jaren lang heb ik al Samsungs. Eerst een S3, toen een S5 (die ik beide wel een jaar of 4 gehad heb), nu de A50 dus en ik ben er heel klaar mee. Je wordt gewoon bijna gedwongen om een nieuw toestel te kopen terwijl de oude nog geen twee jaar oud is.
Ik ben inmiddels zo gewend aan Samsung dat ik niet zo goed weet wat ik als alternatief zou willen. Misschien wel een zo "vanilla" mogelijk Android, maar geen vaag merk... En ik zie op tegen overstappen, dat doet Samsung best mooi met zijn Smart Switch...
Al schijnt nergens officieel te zijn dat de A50 nog maandelijks updates krijgt.
Maar zeker ook die bug. Op mijn toestel nergens last van. Alles werkt gewoon en heeft dat ook altijd gedaan.
Zouden er veel mensen last hebben van die bug?
En waarom, als de info van buitenlandse websites klopt, is er voor ons geen mei-patch en voor, bijvoorbeeld, Zuid Korea wel?
Enfin, dat weet toch niemand. Althans niet hier op Tweakers.
Op dit moment is er nog geen enkel land waar de A505FN of A505F de mei patch heeft binnen gekregen. In Korea voeren ze een andere versie van de A50, het is dus niet een kwestie van dezelfde update uitsturen voor deze toestellen.Tonne2016 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:17:
Raar is dat. Sowieso dat we kennelijk een maand achterlopen.
Al schijnt nergens officieel te zijn dat de A50 nog maandelijks updates krijgt.
Maar zeker ook die bug. Op mijn toestel nergens last van. Alles werkt gewoon en heeft dat ook altijd gedaan.
Zouden er veel mensen last hebben van die bug?
En waarom, als de info van buitenlandse websites klopt, is er voor ons geen mei-patch en voor, bijvoorbeeld, Zuid Korea wel?
Enfin, dat weet toch niemand. Althans niet hier op Tweakers.
Welke toestellen hoe vaak updates krijgen, kan je hier vinden; https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb
[ Voor 9% gewijzigd door CyberJohn op 17-05-2021 09:05 ]
Even voor mijn idee... gebruik jij een werkprofiel?Tonne2016 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:17:
En heb jij een andere Launcher ingesteld?
En bingo inderdaad, mijn whatsapp, kreeg wel updates dat er berichten zijn, maar kon de berichten zelf niet zien. Neem aan dat het dan geen internet probleem is.Hmmbob schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:07:
Dan zal het nu bij een app zijn die je niet veel gebruikt, want bij mij is nu.nl vandaag aan de beurt
Dank je. Blijkbaar heb ik de beweringen op de diverse websites voor lief aangenomen waar alleen over A50 werd gesproken. Overigens kan ik op de pagina uit de link de gewone A50 nergens vinden. Alleen de Enterprise uitvoering.CyberJohn schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:03:
[...]
Op dit moment is er nog geen enkel land waar de A505FN of A505F de mei patch heeft binnen gekregen. In Korea voeren ze een andere versie van de A50, het is dus niet een kwestie van dezelfde update uitsturen voor deze toestellen.
Welke toestellen hoe vaak updates krijgen, kan je hier vinden; https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb
Geen werkprofiel. Wel al jaren de NovaLauncher (betaalde versie, was toen in de aanbieding. Zo las ik toen hier op Tweakers).Worteltjestaart schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:09:
[...]
Even voor mijn idee... gebruik jij een werkprofiel?
En heb jij een andere Launcher ingesteld?
Was er niet vanaf zaterdag iets met voorwaarden?MeNTaL_TO schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:29:
[...]
En bingo inderdaad, mijn whatsapp, kreeg wel updates dat er berichten zijn, maar kon de berichten zelf niet zien. Neem aan dat het dan geen internet probleem is.
[ Voor 3% gewijzigd door Tonne2016 op 17-05-2021 16:26 ]
Wellicht, maar andere (tweeling) whatsapp had nergens last van en na een herstart zag ik de berichten zelf ook (zonder iets te accepteren).Tonne2016 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:55:
[...]
Was er niet vanaf zaterdag iets met voorwaarden?
Hmm, ik gebruik ook NovaTonne2016 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:55:
Geen werkprofiel. Wel al jaren de NovaLauncher (betaalde versie, was toen in de aanbieding. Zo las ik toen hier op Tweakers).
Dat is wel een verbindingsprobleem... Heb ik ook gehad, exact zo, en kon niets verzenden of ontvangen tot een reboot.MeNTaL_TO schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:29:
En bingo inderdaad, mijn whatsapp, kreeg wel updates dat er berichten zijn, maar kon de berichten zelf niet zien. Neem aan dat het dan geen internet probleem is.
Ik gebruik Lawnchair als launcher.
Betekent dat dan dat vooral gebruikers van een 3rd-party launcher problemen hebben?
Dat zou een bijzondere conclusie zijn.
Als ik nou de komende dagen weer een keer verbindingsproblemen heb probeer ik eens Samsungs eigen launcher.
[ Voor 51% gewijzigd door Worteltjestaart op 17-05-2021 19:26 ]
Vreemd want ik heb nog met geen enkele app een probleem ondervonden. En dat met Nova (Prime).Worteltjestaart schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:23:
[...]
Dat is wel een verbindingsprobleem... Heb ik ook gehad, exact zo, en kon niets verzenden of ontvangen tot een reboot.
[...]
Betekent dat dan dat vooral gebruikers van een 3rd-party launcher problemen hebben?
Als ik nou de komende dagen weer een keer verbindingsproblemen heb probeer ik eens Samsungs eigen launcher.
[ Voor 4% gewijzigd door Tonne2016 op 18-05-2021 02:27 ]
Ik gebruik geen 3rd-party launcher.Worteltjestaart schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:23:
[...]
Dat is wel een verbindingsprobleem... Heb ik ook gehad, exact zo, en kon niets verzenden of ontvangen tot een reboot.
[...]
Maare, ik ben sinds gisteren een troste eigenaar van een A52 5G (prijsfoutje bij Bol....), dus de A50 gaat door naar zoonlief. Kijken of een full reset helpt
Gefeliciteerd.Hmmbob schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:45:
Maare, ik ben sinds gisteren een troste eigenaar van een A52 5G (prijsfoutje bij Bol....), dus de A50 gaat door naar zoonlief. Kijken of een full reset helpt
De A52 zou nu ook mijn keuze zijn als ik niet zou twijfelen over de software support etc bij Samsung. Heb geen zin om vaker tegen dit soort bugs aan te lopen.
En ja, bugs kunnen altijd voorkomen, maar doe dan een bugfix...
https://r1.community.sams...oid-upgrade/td-p/10031197After investigating this issue, we have found this to be due to background app network restriction policies. The next software update should fix this issue, so please ensure you update as soon it is released for your device.
As a temporary solution, please do this: go into Settings > Apps > Taps on three dots on top right corner > Special access > Optimise battery usage> Change "Apps not optimised" to "All". Then, toggle off all affected apps to exclude them from "battery optimise target".
Stond ook geen extra info bij. Zoals een specifieke verbetering.
Gaan we nu elke maand twee maal dezelfde beveiligingspatch krijgen?
Hoop bugfix voor internet probleem.Tonne2016 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:42:
Zojuist weer een update ontvangen. Raar genoeg wederom de aprilpatch.
Stond ook geen extra info bij. Zoals een specifieke verbetering.
Gaan we nu elke maand twee maal dezelfde beveiligingspatch krijgen?
Er werd evenwel geen info gegeven over een specifieke verbetering. En zelf had ik al geen problemen dus dat kan ik ook niet checken.
Wel raar dat Samsung niet meteen de mei-patch meegenomen heeft. Of zelfs juni...
Toevoeging: heeft niemand anders deze laatste update gekregen?
[ Voor 8% gewijzigd door Tonne2016 op 29-05-2021 15:40 . Reden: Vraag toegevoegd ]
Ik had geen problemen en kan dus niets checken.
Ik heb 'm nog niet durven updaten (ik zit nog bewust op de fabrieksversie, lijkt minste problemen te geven). Iemand al ervaring met de update?
Enfin, de juni update komt eraan volgens Galaxy Club. Of dat betrouwbaar is weet ik natuurlijk niet.
Men vermeldt daar dat de A50 maandelijkse updates blijft ontvangen.
Ik heb nog steeds last van deze bug, nu doet nu.nl het weer niet, zal hem weer herstarten om te kijken of het nu ook echt weg blijft.Worteltjestaart schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:25:
Ik zag wel dat er een update was van de eerder genoemde System Webview.
Ik heb 'm nog niet durven updaten (ik zit nog bewust op de fabrieksversie, lijkt minste problemen te geven). Iemand al ervaring met de update?
Wel een "dikke" update met ruim 500 MB. Dat is meer dan de gebruikelijke beveiligingspatch.
kennis zei vd week al dat ie m had gehad en het een klote toestel vond
Misschien hangt het er ook vanaf wat je ermee doet.
Mijn gebruik beperkt zich meestal tot nieuws lezen, eens per twee dagen even op FB kijken, WhatApp, een foto'tje schieten, soms een filmpje, iets opzoeken met Google en nog wat simpele apps die ik niet dagelijks gebruik. Plus uiteraard af en toe een belletje / SMS.
Wat ik wel doe is: na elke update even een extra herstart. Dat wil ook nog wel eens goed doen.
PS: mijn dochter had een Iphone (type weet ik niet) want ze is nogal gek van Apple. Ze klaagde toch wel veel over dat ding. Daarom kreeg ze een A50 (cadeau) en ik hoor haar nooit meer.
Uiteraard besef ik dat dit helemaal niets zegt, afgezien van dit verhaal op zichzelf.
Misschien even de Cache legen van het toestel. Mijn moeder heeft hem ook, maar die vind het echt heerlijk.Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:53:
ik kan beter het toestel weer terugzetten voor de zoveelste keer want ding is weer traag. Laatste keer dat ie gemaakt is maanden geleden is ie zo goed als nieuw teruggekomen. Meer mensen hiermee te maken gehad?
kennis zei vd week al dat ie m had gehad en het een klote toestel vond
Alleen de vinger scanner is af en toe prut, maar ja als je iets ouder bent heb je ook minder reliëf op je vingers
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Maar het lijkt er wel nog op dat er nog maandelijks updates komen.
Mijn gedachte is ook dat er voorlopig gewoon maandelijks updates blijven komen.
De A50 staat nergens vermeld in de lijst op de site van Samsung. Alleen als "Enterprise Edition" en die zullen we dus allemaal wel hebben
Volgens mij verder geen bijzonderheden.
Ik helaas wel. Er is een app genaamd AppCloud geïnstalleerd op mijn telefoon met deze update. Het is een verlengstuk van de Galaxy Store en is niet te verwijderen, alleen geforceerd uit te schakelen. Een notificatie van deze app openen en je krijgt een scherm te zien met door Samsung aanbevolen apps, waarbij je alleen akkoord kan gaan of "Later" kan kiezen, waarna de notificatie blijft.Tonne2016 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 03:32:
September update vandaag geïnstalleerd. Geen problemen gezien nog.
Dit soort ongein ben ik niet van gediend om eerlijk te zijn.
Ook geen notificatie van gehad.
Is dat met de update gekomen? Zijn er meer die dit hebben?
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Ja, ik ook. Na de update kreeg ik dezelfde vraag of ik de installatie hiervan af wilde maken.Tonne2016 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 02:25:
Net even gekeken. Niets gevonden. Niet onder de directe naam en ook niet onder Samsung AppCloud.
Ook geen notificatie van gehad.
Is dat met de update gekomen? Zijn er meer die dit hebben?
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
@Marc H Geen meldingen gezien. Zal nu ook niet meer gebeuren neem ik aan.
Als ik via instellingen -> apps kijk zie ik hem er wel tussen staan, als zijnde disabled.
Zou het te maken kunnen hebben met de leverancier/land van waar het toestel af komt?
We zijn ten opzichte van vorig jaar steeds een maand achter maar dat is dan maar zo.
Altijd beter dan niets.
Geïnstalleerd maar, afgezien van geen storende IMS melding meer bij gebruik van VoWiFi, Nog geen echt verschil gemerkt.
Let wel, ik gebruik Nova Launcher Prime. Dan vallen de Samsung dingetjes minder op.
Patch is februari '22
De mijne is ruim 1033 MBTonne2016 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 04:50:
Vandaag kreeg ik een update van ruim 900 MB binnen op mijn A50.
Geïnstalleerd maar, afgezien van geen storende IMS melding meer bij gebruik van VoWiFi, Nog geen echt verschil gemerkt.
Let wel, ik gebruik Nova Launcher Prime. Dan vallen de Samsung dingetjes minder op.
Patch is februari '22
Dat is al een leuke vooruitgang. Nederlandse providers hebben het nu allemaal zo voor elkaar dat 112 gebeld kan worden over WiFi. Dat begreep ik tenminste.
Omdat het bereik hier in huis nogal gering is, gebruik ik bellen over WiFi. Op die manier werkt het zeker.
Verder nog niks bijzonders gevonden maar ook niet om gezocht.
@De waarden Dank voor de mededeling.
Na de 100e keer proberen doet 'ie het miraculeus wel. Zal het effect wel zijn van GoT
[ Voor 87% gewijzigd door rvdlaar op 25-02-2023 16:46 ]