Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-07 00:12
Exact wat ik al vermoedde, doordat je een NLse SIM in het buitenlandse toestel hebt gestopt, zoekt t toestel nu naar NLse updates. Alleen zit je op een firmware die niet in NL is uitgekomen, waardoor je toestel geen update vanaf die firmware kan vinden.

Dit betekend dat je op deze manier nooit updates zal ontvangen. Je hebt een aantal opties;

1. Zelf de laatste Nederlandse firmware flashen. Dit kan met behoud van gegevens en van garantie.
2. Naar een Samsung Service centre gaan (zijn momenteel gesloten ivm corona) en daar t toestel laten updaten, waarschijnlijk verlies je dan je data.
3. BS dit laten uitzoeken, geen idee wat ze hiermee doen.

Zodra je weer op het Nederlandse pad zit, krijg je weer gewoon updates.

Sowieso klopt de info in deze screenshots niet helemaal met wat die app zei, hier zegt ie Oostenrijk en in die app Polen

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
De huidige FW op je toestel, is nooit uitgebracht in Nederland: daarom krijg je geen updates...
Volgens de Software Info, komt je toestel uit Oostenrijk (ATO) (wat @CyberJohn al aangaf)...

Ben je een beetje bekend met zelf flashen van toestellen (met behoud van je gegevens) met Odin?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26

MeNTaL_TO

The future is not set

henklbr schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:02:
[...]

De huidige FW op je toestel, is nooit uitgebracht in Nederland: daarom krijg je geen updates...
Volgens de Software Info, komt je toestel uit Oostenrijk (ATO) (wat @CyberJohn al aangaf)...

Ben je een beetje bekend met zelf flashen van toestellen (met behoud van je gegevens) met Odin?
Zit de handleiding door te lezen, alleen zie ik nergens (behalve in de Odin tool) waarom je je google account moet wissen voor het flashen?
Aan de andere kant, ik heb het toestel pas gekocht (of meer mijn werk), denk dat ik het een probleem ga maken van Belsimpel.

[edit] Firmware is nu geupdate, bedankt allemaal voor de tips en uitzoeken.
Nu kijken of de volgende update ook gelijk goed gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door MeNTaL_TO op 27-04-2020 18:22 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-07 19:38
DarkSEDA schreef op zondag 26 april 2020 @ 23:00:
Het lijkt erop dat sinds de update naar Android 10 de Samsung Notes app niet meer werkt.

De notities lijken nog aanwezig maar na het openen blijft het scherm leeg en crashed de app.

Meer mensen hier last van?
Heb je al gekeken of deze app niet ge-update moet/kan worden?
Ergens gelezen dat dat nog wel eens voorkomt (bij mij werkt het gewoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-07 14:51
Tervueren schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:45:
[...]

Heb je al gekeken of deze app niet ge-update moet/kan worden?
Ergens gelezen dat dat nog wel eens voorkomt (bij mij werkt het gewoon)
Hij moest inderdaad geupdate worden. Kwam echter niet in de play store naar voren bij de updatebare apps. Bij het handmatig zoeken naar samsung notes werd de update knop weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkelhor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-09-2024
Jeroentjuh82 schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:28:
[...]

Ik kon niet meer bij alle apps komen dus gereset en voila nu goed onder Android 10.
Hier ook het zelfde probleem, als je vanaf onder naar boven swiped kreeg je normaal al je apps te zien maar dat ging niet meer na de update.
Het toestel blokkeerde als het ware en was niet meer te bedienen,enkel de homebutton bracht het toestel weer tot leven .

Opgelost door bij instellingen/ Display/Navigatiebalk te switchen tussen de opties "Navigatieknoppen" en "Gebaren op volledig scherm" en terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-07 08:24
Sinds de update loopt de camera app vaak vast bij selfies, en vooral met de "groothoek" optie. Vaak duurt het ook een paar momenten voordat de foto in m'n galerij verschijnt, alsof ie blijft hangen op de bewerkingen die ie op de foto wil doen. Iemand anders ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:14
Sebastiaannn schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:12:
Sinds de update loopt de camera app vaak vast bij selfies, en vooral met de "groothoek" optie. Vaak duurt het ook een paar momenten voordat de foto in m'n galerij verschijnt, alsof ie blijft hangen op de bewerkingen die ie op de foto wil doen. Iemand anders ook last van?
Yep. Precies hetzelfde probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:19
Hier geen problemen mee :?

Misschien een factory reset proberen? (Niet dat ik dat heb gedaan, maar het lost soms wazige problemen op)(stel een backup van je telefoon in Google in, dan valt de impact reuze mee)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 23:36
MeNTaL_TO schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:29:
[...]

Zit de handleiding door te lezen, alleen zie ik nergens (behalve in de Odin tool) waarom je je google account moet wissen voor het flashen?
Aan de andere kant, ik heb het toestel pas gekocht (of meer mijn werk), denk dat ik het een probleem ga maken van Belsimpel.

[edit] Firmware is nu geupdate, bedankt allemaal voor de tips en uitzoeken.
Nu kijken of de volgende update ook gelijk goed gaat.
Samsung werkt met multi csc dus één rom met meerdere csc's.

Als je voor het eerst een sim kaart in het toestel doet zal het toestel de CSC aanpassen naar de sim kaart die je erin hebt of er komt een popup. Het toestel zal dan opnieuw opstarten.

Dus een kpn sim zorgt ervoor dat de CSC PHN wordt. Alleen de product code, dus land waarvoor toestel bedoeld is veranderd niet.

Met een KPN sim krijg je PHN updates tenzij er iets niet goed gegaan is zoals eerst een sim uit een ander land erin gehad en later een nederlandse sim erin.
Wat je dan kan doen is factory reset of flashen met Odin en dan niet Home_CSC gebruiken.

Google account wissen hoeft niet want je hebt toch je account gegevens. Als je Home_CSC gebruikt hoef je sowieso niets te verwijderen.

Het is een beveiliging dat als iemand jouw toestel steelt en het reset naar fabrieksinstellingen en geen account gegevens heeft. Dan krijg je te maken met een frp lock.

Als je je toestel verkoopt kun je het wel gewoon resetten vanuit het menu omdat je dan ingelogd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-07 00:12
Garret1410 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:54:
[...]

Als je voor het eerst een sim kaart in het toestel doet zal het toestel de CSC aanpassen naar de sim kaart die je erin hebt of er komt een popup. Het toestel zal dan opnieuw opstarten.

Dus een kpn sim zorgt ervoor dat de CSC PHN wordt. Alleen de product code, dus land waarvoor toestel bedoeld is veranderd niet.

Met een KPN sim krijg je PHN updates tenzij er iets niet goed gegaan is zoals eerst een sim uit een ander land erin gehad en later een nederlandse sim erin.
Wat je dan kan doen is factory reset of flashen met Odin en dan niet Home_CSC gebruiken.
Dit is niet geheel waar, als je toestel op een firmware draait die niet in NL is uitgekomen en je stopt er een NLse SIM in. Zal het toestel inderdaad de actieve CSC op PHN zetten. Maar je zal nooit updates ontvangen.

Voorkom dit door gewoon een Nederlands toestel te kopen :)

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

CyberJohn schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:01:
[...]

Dit is niet geheel waar, als je toestel op een firmware draait die niet in NL is uitgekomen en je stopt er een NLse SIM in. Zal het toestel inderdaad de actieve CSC op PHN zetten. Maar je zal nooit updates ontvangen.

Voorkom dit door gewoon een Nederlands toestel te kopen :)
Tja, ik heb het toestel gewoon in Nederland gekocht.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
MeNTaL_TO schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:02:
[...]

Tja, ik heb het toestel gewoon in Nederland gekocht.
Let me guess: Belsimpel?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Garret1410 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:54:
[...]

Google account wissen hoeft niet want je hebt toch je account gegevens. Als je Home_CSC gebruikt hoef je sowieso niets te verwijderen.

Het is een beveiliging dat als iemand jouw toestel steelt en het reset naar fabrieksinstellingen en geen account gegevens heeft. Dan krijg je te maken met een frp lock.

Als je je toestel verkoopt kun je het wel gewoon resetten vanuit het menu omdat je dan ingelogd bent.
Samsung werkt idd met Multi-CSC's (Multi-CSC OXM om precies te zijn voor Europese UN-branded toestellen), echter:

Als het toestel gekocht is bij bv Belsimpel, grote kans dat dit een "Grijze Import"-toestel is. Dit "bedrijf" is er ook niet vies van om BRANDED "Grijze Import"-toestellen te verkopen, bv van Vodafone (Multi-CSC OVF), T-Mobile (Multi-CSC ODX), Orange (Multi-CSC OGC)

Als de gebruiker een BRANDED Grijs Import-toestel krijgt, dan zal deze nooit "switchen" naar PHN, simpelweg omdat deze niet is opgenomen in de desbetreffende Multi-CSC.
Vanwege bovenstaand, zal hij dus nooit Nederlandse (PHN) updates krijgen...

Krijgt de gebruiker een UN-branded "Grijze Import"-toestel, Multi-CSC OXM, dan "kan" hij updates ontvangen voor PHN, echter:

Hij moet de pop-up (buitenlandse taal) "SIM-card changed" accepteren: het toestel start dan automatisch opnieuw op, en wordt de correct configuratie ingesteld die behoort bij de SIM (in dit geval dus PHN).

Maar: als het toestel is "geswitched" naar PHN, zelfs dan is het mogelijk dat hij geen Nederlandse OTA-updates ontvangt.
De reden hiervoor is, dat er op het toestel een firmware-build staat die nooit is uitgebracht in Nederland.
OTA-updates (en ook SmartSwitch) komen alleen naar je toestel als je een firmware-build op je toestel hebt die in Nederland is uitgebracht...

Als je dus de Nederlandse updates zeker wil ontvangen, koop je toestel dan niet bv bij Belsimpel (die het gewoon weigert te vermelden op hun site dat je een "Grijze Import"-toestel krijgt), maar bv bij de Samsung Shop zelf...
Bijkomend voordeel is dan ook nog eens, dat je in aanmerking komt voor de in Nederland geldende promoties... ;)

cc: @CyberJohn @MeNTaL_TO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worteltjestaart
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
CyberJohn schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:35:
Probeer eens de cache leeg te gooien via t recovery menu. Dit helpt vaak met problemen na updates.

Tijdens het opstarten volume omhoog en de powerknop indrukken. Dan met de volume toetsen naar wipe cache en vervolgens met de powerknop bevestigen.
Ik post niet vaak hier maar wil toch effe zeggen dat deze tip voor mij goud waard was!

Ik heb nu een paar dagen de Android-10 update op mijn A50, en hoewel hij goed draaide vond ik de telefoon net wat minder snappy reageren.
Na wipen van de cache lijkt dat verleden tijd. Blijkbaar toch flink volgelopen cache... De bijna 2GB aan update files deed het kennelijk vertragen.

Goede tip dus voor iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

henklbr schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:19:
[...]

Correct, is inmiddels al voorzien van een PHN firmware met hulp van hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:37
henklbr schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:19:
[...]

Dat kan dus met alle merken telefoons van Belsimpel?
Althans ga er dan vanuit dat dat niet alleen bij Samsung zo is.
Vandaar dat ze vaak de goedkoopste zijn.
Dat wist ik helemaal niet.
Goed te weten voor in de toekomst.
Kan ik Belsimpel overslaan :)

Gelukkig die van mij besteld bij de Samsungshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 23:36
henklbr schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Samsung werkt idd met Multi-CSC's (Multi-CSC OXM om precies te zijn voor Europese UN-branded toestellen), echter:

Als het toestel gekocht is bij bv Belsimpel, grote kans dat dit een "Grijze Import"-toestel is. Dit "bedrijf" is er ook niet vies van om BRANDED "Grijze Import"-toestellen te verkopen, bv van Vodafone (Multi-CSC OVF), T-Mobile (Multi-CSC ODX), Orange (Multi-CSC OGC)

Als de gebruiker een BRANDED Grijs Import-toestel krijgt, dan zal deze nooit "switchen" naar PHN, simpelweg omdat deze niet is opgenomen in de desbetreffende Multi-CSC.
Vanwege bovenstaand, zal hij dus nooit Nederlandse (PHN) updates krijgen...

Krijgt de gebruiker een UN-branded "Grijze Import"-toestel, Multi-CSC OXM, dan "kan" hij updates ontvangen voor PHN, echter:

Hij moet de pop-up (buitenlandse taal) "SIM-card changed" accepteren: het toestel start dan automatisch opnieuw op, en wordt de correct configuratie ingesteld die behoort bij de SIM (in dit geval dus PHN).

Maar: als het toestel is "geswitched" naar PHN, zelfs dan is het mogelijk dat hij geen Nederlandse OTA-updates ontvangt.
De reden hiervoor is, dat er op het toestel een firmware-build staat die nooit is uitgebracht in Nederland.
OTA-updates (en ook SmartSwitch) komen alleen naar je toestel als je een firmware-build op je toestel hebt die in Nederland is uitgebracht...

Als je dus de Nederlandse updates zeker wil ontvangen, koop je toestel dan niet bv bij Belsimpel (die het gewoon weigert te vermelden op hun site dat je een "Grijze Import"-toestel krijgt), maar bv bij de Samsung Shop zelf...
Bijkomend voordeel is dan ook nog eens, dat je in aanmerking komt voor de in Nederland geldende promoties... ;)

cc: @CyberJohn @MeNTaL_TO
Goede info. Ik heb geen ervaring met branded buitenlandse toestellen. Wel twee keer een toestel gehad die kennelijk unbranded waren want die veranderden wel naar PHN. Geen idee of die updates kregen want ik heb ze niet zo lang in bezit gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Over updates gesproken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8EGDmEby2NdsyAJH14KYuO4CGsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQkhFRtnKDrVi8waAQRBEIKD.jpg?f=fotoalbum_large

edit:
@Sebastiaannn en @Munki : na deze update liep de camera in selfie stand ook een paar keer vast. Door alle data van de camera app (niet alleen cache, maar alle data) weg te gooien lijkt het opgelost - het proberen waard.

[ Voor 22% gewijzigd door Hmmbob op 04-05-2020 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-07 08:24
Hmmbob schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:31:

edit:
@Sebastiaannn en @Munki : na deze update liep de camera in selfie stand ook een paar keer vast. Door alle data van de camera app (niet alleen cache, maar alle data) weg te gooien lijkt het opgelost - het proberen waard.
Thanks dat hielp! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Op een of andere manier wil de camera in mijn A50 niet meer scherp stellen, iemand hier tips?
Eigenlijk zijn de issues begonnen na de recente update naar Android 10.

[ Voor 28% gewijzigd door Turdie op 16-05-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Kijk even de post boven je. En mijn post daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 16:28
Zijn hier ook gebruikers die na de laatste Android update een toestel hebben die niet meer boot en gereset moet worden? (zie screen) Ik heb er hier 4 liggen :? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BB0TzPiSG4zWh-q7xuWwe8sfYUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vyp67bRBMom6uDSjea7fiIUa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Juni update is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
Mocht/moest zojuist mijn telefoon herstarten omdat er nieuwe tijdzones waren, maar na de reboot niks hoeven aanpassen of veranderen. Maar de melding is wel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DarkSEDA schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:27:
Mocht/moest zojuist mijn telefoon herstarten omdat er nieuwe tijdzones waren, maar na de reboot niks hoeven aanpassen of veranderen. Maar de melding is wel weg.
Dit doet Samsung bij meerdere toestellen, maar hoe er nu 'ineens' nieuwe tijdzones beschikbaar zouden zijn. Volgens mij liggen die al een paar honderd jaar vast toch?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Nah, sommige landen passen zomertijd regels etc aan. Dat is dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Die camera wordt echt goed hoor!

Vanochtend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0z4_yv6XslHUcsIYJUI6t0HR6wo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EA9wLGhO0CnSVVfGXkqcbg5C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
Hmmbob schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:05:
Die camera wordt echt goed hoor!
Ik zou het fijner vinden als er bij de volgende update nog wat aan de kwaliteit van de camera/foto's gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:21

Flipm0de

geen

Hoe is de performance voor standaard simpel gebruik? Netflix, Whatsapp, Chrome, podcasts, Spotify, Facebook en Instagram? Eindelijk dus geen spelletjes enzo 😀. Heb sowieso geen flagship nodig qua snelheid. En deze lijkt wel een mooie optie!

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
Flipm0de schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:31:
Hoe is de performance voor standaard simpel gebruik? Netflix, Whatsapp, Chrome, podcasts, Spotify, Facebook en Instagram? Eindelijk dus geen spelletjes enzo 😀. Heb sowieso geen flagship nodig qua snelheid. En deze lijkt wel een mooie optie!
Whatsapp, Facebook, Instagram, Chrome draait prima op de A50. Netflix gebruik ik enkel om te casten naar de chromecast, om te kijken vind ik het scherm te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Prima telefoon, ik heb hem in mijn omgeving vaker aangeraden. Enig dingetje is de vingerafdrukscanner - die wil niet altijd lekker mijn prints herkennen.

Maar met jouw eisen kun je waarschijnlijk ook prima uit de voeten met een Samsung A40/A41 of A31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Een keer geen melding van camera verbeteringen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsFjce-IIZmmU8Z5wrDPV4QKM3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ah4XxKQWgWIlzDb7LQVe688h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Iemand anders problemen dat de USB connecter enkel nog wil opladen, maar geen data meer doorgeeft?

Niets heeft er meer zin in: Android auto, de laptop, maar ook fast/quick charging werkt niet meer ongeacht welke kabel ik probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
Gelukkig geen last van. Data via USB werkt prima en fast/quick charging via de meegeleverde lader ook.

Ik update meestal ook altijd gelijk na je berichtje hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Tx. Ik zit zelf te denken richting een hardware probleem in de aansluiting. Heb contact opgenomen met Samsung, eens kijken wat zij zeggen.

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:39
Een vraag of het bij jullie ook zo is.
Heb tele2 en heb nu geen data verbinding.
Als ik het volg op de website om het handmatig in te stellen dan zou ik het de optie "Mobiele gegevens "bij Sim1 moeten zien, zie hier onder hoe het zou moeten. Dat heb ik niet, ook de optie die er onderstaat is bij mij weg.
https://d3mwk3f7r8fv9u.cl...SynEnahqwAs9HKE9f1ZCJ.png
Heb de laatste update van augustus ontvangen en geïnstalleerd.
Heb 2 sim kaarten in zitten. Bij Sim2 staat staan wel die opties er bij.

Is dit ook bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 06:40
Calamor schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:43:
Een vraag of het bij jullie ook zo is.
Heb tele2 en heb nu geen data verbinding.
Als ik het volg op de website om het handmatig in te stellen dan zou ik het de optie "Mobiele gegevens "bij Sim1 moeten zien, zie hier onder hoe het zou moeten. Dat heb ik niet, ook de optie die er onderstaat is bij mij weg.
https://d3mwk3f7r8fv9u.cl...SynEnahqwAs9HKE9f1ZCJ.png
Heb de laatste update van augustus ontvangen en geïnstalleerd.
Heb 2 sim kaarten in zitten. Bij Sim2 staat staan wel die opties er bij.

Is dit ook bij jullie?
Waarschijnlijk staat de data ingesteld op sim 2. Je kan maar op 1 simkaart data hebben ingesteld.

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:39
Upbeat schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:52:
[...]

Waarschijnlijk staat de data ingesteld op sim 2. Je kan maar op 1 simkaart data hebben ingesteld.
Dank je wel!!! Dat was het.
Gek dat het ineens veranderd was. Moest nog even zoeken waar je dat kon instellen. Had die optie wel eens gezien in het begin. Maar daarna helemaal niet meer aangeraakt.

• Hmmbob
Hmmbob schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:26:
Tx. Ik zit zelf te denken richting een hardware probleem in de aansluiting. Heb contact opgenomen met Samsung, eens kijken wat zij zeggen.
Zaterdag langs het servicecenter in Utrecht. Iemand ervaring mee - en dan voornamelijk: klaar terwijl u wacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Om mezelf te beantwoorden: klaar terwijl u 1.5u wacht inderdaad.

Dan, in update nieuws:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUDgoPpEqmSP8-EjPcxT9uqf5D0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lhw5mJLrolzNzlsqkLnOA1Xk.jpg?f=fotoalbum_large

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Nog meer mensen waarbij na de laatste update het toestel een aantal keer per dag reset?

• Hmmbob
Nope.

Ga je niet fijn vinden: probeer eens terug te gaan naar fabrieksinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coortjo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-10-2020
Na update van Samsung notes app is hij nu verdwenen....ik kan nergens meer vinden op mijn mobiel Samsung A50...hoe kan ik het weer terug krijgen want daar staan dingen opgeslagen die ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
coortjo schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:05:
Na update van Samsung notes app is hij nu verdwenen....ik kan nergens meer vinden op mijn mobiel Samsung A50...hoe kan ik het weer terug krijgen want daar staan dingen opgeslagen die ik nodig heb.
Kun je de notes app niet via de Samsung store weer her-installeren?

Na de laatste update van de notes app moesten de oude notes geconverteerd worden naar het nieuwe format.

Maar ik zie dat er inderdaad weer een update is. Ik wacht even af hoe het bij jouw afloopt voor ik de update installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Hmmbob schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:22:
Nope.

Ga je niet fijn vinden: probeer eens terug te gaan naar fabrieksinstellingen
Al gedaan, maar toestel blijft herstarten (2 tot 3 keer per dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:33:
[...]

Al gedaan, maar toestel blijft herstarten (2 tot 3 keer per dag).
https://www.samsung.com/nl/support/ :)

Zelf goede "klaar terwijl u wacht" ervaring bij het service center in Hoog Catharijne, Utrecht.

[ Voor 17% gewijzigd door Hmmbob op 29-09-2020 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
@coortjo ik heb mijn notes gebackuped en de notes app geüpdate. Dit ging goed en de notes app bleef beschikbaar, net als de notities erin.

Ik hoop dat hij bij jouw ook weer tevoorschijn komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
De oktober update is al beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne2016
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:27
Klopt. 30 september al geïnstalleerd trouwens. Mooi op tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
November Update is te installeren. Volgens de release notes geen spannende wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Da's ook op tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
De december update is nu ook beschikbaar, wel ietsjes later dan de vorige maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Oh, ik vroeg me al af of die nog wel kwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-07 18:41
Het is een grote update met One UI 2.5. Veel handige slimme gadgets zoals split toetsenbord met Youtube functie en Wifi indicator...

Ben er erg blij mee interface is ook erg strak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
Ik word hier zo ontzettend moe van. Laatste update uitgevoerd en mijn telefoon komt niet meer in het home screen terecht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-04 21:51
Januari beveiligingsupdate is beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
De waarden schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:18:
Mooi, ik heb sinds de december update last dat het toestel af en toe random reboot. Hopelijk lost de update dit op.

Verder lijkt de accu sneller leeg te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
DarkSEDA schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:51:
[...]

Mooi, ik heb sinds de december update last dat het toestel af en toe random reboot. Hopelijk lost de update dit op.

Verder lijkt de accu sneller leeg te gaan?
Heb ik eerlijk gezegd geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik had de herstart gisteren ook, mijn vrouw al maanden lang, schijnt een hardware issue te zijn (bij mijn vrouw d'r telefoon). Dus hoop dat het inderaad een software issue is bij mij..

[ Voor 31% gewijzigd door MeNTaL_TO op 07-01-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
MeNTaL_TO schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:33:
Ik had de herstart gisteren ook, mijn vrouw al maanden lang, schijnt een hardware issue te zijn (bij mijn vrouw d'r telefoon). Dus hoop dat het inderaad een software issue is bij mij..
Van het herstarten heb ik ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Nope, hier ook niet.

Afspraakje maken bij een Samsung service center (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Hmmbob schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:08:
Nope, hier ook niet.

Afspraakje maken bij een Samsung service center (y)
Die zijn volgens mij dicht ivm corona, via Tele2 zelf ben je het toestel een aantal weken kwijt en dan moet je nog hopen dat ze het issue vinden/erkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Heb je gecheckt? Want op hun site staat dat Amsterdam en Rotterdam open zijn, en dat ze ook een gratis haal/brengservice (3 dagen) hebben.

https://www.samsung.com/nl/servicecenter/

Ik zou niet via Tele2 doen trouwens , die sturen hem ook gewoon door voor reparatie. Gewoon garantie claimen bij Samsung zelf.

Als je op locatie kan zijn (010 of 020 dus) dan is het klaar terwijl je wacht - werkte in Utrecht (toen die nog wel open was) ook prima.

[ Voor 42% gewijzigd door Hmmbob op 07-01-2021 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:08
Ik bel zakelijk via een app, internetbellen via voip.
Werkt goed, enige dingetje is dat als ik bel of gebeld wordt het gesprek via de speaker verloopt ipv de bekabelde headset.
Als ik gewoon bel zonder app werkt de headset wel. Als ik gewoon bel via de app werkt de headset. Alleen als ik via internet bel via de app werkt de headset niet. Iemand een idee waar ik dit kan wijzigen?
Rechten app zijn allemaal toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Lijkt me iets van de app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wocli
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-05 18:08
Ik heb met mijn Samsung A50 (Android 10, UI 2.5, beveiligingsupdate januari 2021) een probleem dat de trilfunctie van sommige apps waaronder Google Agenda en Business Calendar alleen werkt wanneer de app geopend is. Als een andere app geopend is of het toestel op standby staat, werkt de trilfunctie niet. Een collega met hetzelfde toestel heeft dit probleem ook. Hierdoor mis je dus notificaties als je het toestel op de trilfunctie hebt staan.

Ik heb de batterij optimalisatie al uitgezet voor betreffende apps en ook een wipe-cache gedaan. Enige wat ik nog niet heb geprobeerd, is een factory reset, maar als nog meer mensen dit probleem hebben, verwacht ik daar ook niet zoveel van.

Voor andere apps zoals WhatsApp werkt de trilfunctie wel als de app niet actief is. Zijn er nog meer mensen met dit probleem of waarbij het juist wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
Heb je misschien do not disturb aanstaan en voor WhatsApp een uitzondering gemaakt?

Ik kwam er vorige week achter dat ik sinds de laatste update met do not disturb aan, geen (bluettooth)audio meer kan afspelen. Maar je kan er blijkbaar wel een uitzondering voor instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wocli
DarkSEDA schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:05:
Heb je misschien do not disturb aanstaan en voor WhatsApp een uitzondering gemaakt?

Ik kwam er vorige week achter dat ik sinds de laatste update met do not disturb aan, geen (bluettooth)audio meer kan afspelen. Maar je kan er blijkbaar wel een uitzondering voor instellen.
Dank voor je reactie!

Nee, Do Not Disturb staat uit, dus daar ligt het niet aan.

Ik herken het bluetooth probleem niet, ik kan wel bluetooth audio afspelen met do not disturb aan. Doet op jouw A50 de trilfunctie het wel als je de Google Agenda niet op de voorgrond hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
Ik gebruik helaas geen Google agenda, maar in principe werkt de trilfunctie bij de overige notificaties wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
De waarden schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:18:
Gister avond nog eens naar updates gezocht en er is weer een upadte, ook met patchdatum 1 januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmm, nog steeds geen Februari update? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
Hmmbob schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:11:
Hmm, nog steeds geen Februari update? :/
Misschien slaan ze na de 2e kleine januari update februari maar over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:37
Er komt een update aan met OneUI 3.1.
Denk dat hier de Feb. wel bij zal zitten. Doen ze het in 1x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Kijk ik er nu overheen of zie ik de A50 niet staan (wel de A50s, maar dat is dat opvolger van de A50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
MeNTaL_TO schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:41:
Kijk ik er nu overheen of zie ik de A50 niet staan (wel de A50s, maar dat is dat opvolger van de A50).
|:( De A50 staat toch onder Monthly updates als Enterprise Model: Galaxy A50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

DarkSEDA schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 00:14:
[...]

|:( De A50 staat toch onder Monthly updates als Enterprise Model: Galaxy A50
Die zie ik wel staan, maar neem aan dat de enterprise model niet hetzelfde is als de consumenten versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
MeNTaL_TO schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:41:
Scherp, ik heb over die s heengekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Hmmbob schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:58:
[...]

Scherp, ik heb over die s heengekeken.
Ik zie de A50 wel in het overzicht op Hardware.info staan.

https://nl.hardware.info/...g-van-beveiligingsupdates

Ook op Samsung zelf: https://news.samsung.com/...supdates-galaxy-producten

[ Voor 13% gewijzigd door MeNTaL_TO op 23-02-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Gewoon een ongelukkig lijstje dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Verrassing!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WDHwtSTaeoBJniyKf1PclTFg0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33oC4pUq4HPIbJTUOPWfxrfS.jpg?f=fotoalbum_large

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 19:34
Ik heb gisteren een A50 naar coolblue gebracht, omdat het scherm gebroken was. Ze konden het vervangen, maar toen deed de vingerafdrukscanner het niet meer. Ze gaven aan dat dit kwam door de nieuwe update die controleert of het serienummer van het scherm overeenkomt met het toestel zelf.

Erg vervelend, maar ik kreeg wel netjes mijn geld terug en het advies om naar een officieel Samsung reparatiepunt te gaan. (Coolblue is dat wel voor Apple, maar niet voor Samsung).

Ik vraag me af of Samsung dit zomaar kan doen? Klinkt een beetje als beperking van reparatie door derden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
roalt schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:00:
Ik vraag me af of Samsung dit zomaar kan doen? Klinkt een beetje als beperking van reparatie door derden?
Ja, waarschijnlijk wel, Apple doet dat ook: reviews: Hoe en waarom Apple iPhone-reparaties bemoeilijkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
De maart update is er. Nog niet met Android 11.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqFYD9bm-2KlM5Ii7vQfACiz20c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQkbl4eal9JFETEjPJBNj3bb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:16
Hmmbob schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:11:
De maart update is er. Nog niet met Android 11.

[Afbeelding]
Die heb ik vanochtend ook binnengehaald. Had heel even hoop dat het Android 11 zou zijn. Las ergens dat dit Mei ergens zou zijn. Nog even wachten dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSEDA
De One UI 3.1 android 11 update is beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
DarkSEDA schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:55:
De One UI 3.1 android 11 update is beschikbaar.
Jep, komt hier nu ook binnen rollen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FgMpiOsLcSKXgDcPamxpKbydNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPYfHeq48CydHWeSRsADIAGY.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIeK98JWwIxXuwxtZm4xOjeFkDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sgWO6dbkaeucFPH3UoHK1PrX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Hmmbob op 31-03-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wocli
Heb Android 11 update gehad. De SD storage is daarmee zo traag geworden dat ik apps zoals Netlix, Spotify etc maar van de interne storage gebruik laat maken voor downloads. Nog meer mensen met deze ervaring?

Heb de kaart ook al opnieuw geformatteerd, maar geen verbetering. Heb wel de encryptie aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat niet, maar heb wel een ander probleem met deze nieuwe update: om de dag kan een van de apps (willekeurig) ineens geen verbinding maken met de servers. Paar dagen terug was het LinkedIn, nu Facebook. 4g of wifi maakt geen verschil - telefoon opnieuw opstarten helpt. De app start dus wel, maar klaagt dan dat er geen verbinding met internet of servers is. Force stop, clear cache, clear data: allemaal geen nut maar een reboot dus wel.

Iemand die dit herkend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
Hier helaas ook, vandaag inderdaad Facebook die er last van heeft.

Paar dagen geleden was het de Play Store die geen data kon doen.

Ik hoop dat het snel wordt verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worteltjestaart
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
wocli schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:21:
Heb Android 11 update gehad. De SD storage is daarmee zo traag geworden dat ik apps zoals Netlix, Spotify etc maar van de interne storage gebruik laat maken voor downloads. Nog meer mensen met deze ervaring?

Heb de kaart ook al opnieuw geformatteerd, maar geen verbetering. Heb wel de encryptie aan staan
Heb hier vooralsnog geen last van, maar heb hem pas sinds gisteren op mijn telefoon staan...

Probeer eens de cache partitie te wipen? Misschien is die aan het vollopen; de Android 11 download is toch bijna 2GB. Dat maakte mijn A50 meteen weer snappy als vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wocli
Worteltjestaart schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:25:
[...]

Heb hier vooralsnog geen last van, maar heb hem pas sinds gisteren op mijn telefoon staan...

Probeer eens de cache partitie te wipen? Misschien is die aan het vollopen; de Android 11 download is toch bijna 2GB. Dat maakte mijn A50 meteen weer snappy als vroeger.
Cache partitie heb ik inderdaad gewiped, maar dat maakt geen verschil. Op internet gezocht, zou iets te maken kunnen hebben met Scoped Storage w.

In mijn Bestanden app zie ik bijvoorbeeld ook geen bestanden meer staan in de Android/Data map, zowel niet in de interne storage als op de sd-kaart.

Het is misschien wel veiliger, maar het duurt nu een uur voordat Netflix een film van 400mb heeft gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wocli
Hmmbob schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:06:
Dat niet, maar heb wel een ander probleem met deze nieuwe update: om de dag kan een van de apps (willekeurig) ineens geen verbinding maken met de servers. Paar dagen terug was het LinkedIn, nu Facebook. 4g of wifi maakt geen verschil - telefoon opnieuw opstarten helpt. De app start dus wel, maar klaagt dan dat er geen verbinding met internet of servers is. Force stop, clear cache, clear data: allemaal geen nut maar een reboot dus wel.

Iemand die dit herkend?
Nee, ik heb geen verbindingsproblemen gemerkt na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
Worteltjestaart schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:25:
[...]

Ik wacht nog even met updaten. Altijd wel gezeik na een update. Laatst heb ik mijn gehele telefoon moeten resetten.. Hoe kan het toch dat er altijd wel iets misgaat?

Ik zie dat "wipe cache" gebeuren ook altijd terugkomen. Waarom is dat niet gewoon een standaard actie na een update? Volgens mij zijn daarmee 9/10 problemen opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38

-ET-

Phone Home

Hmmbob schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:06:

Iemand die dit herkend?
Mijn vriendin haar A50 heeft dit probleem ook. Nu.nl gaf aan geen internet verbinding. de Outlook app geeft wel aan dat er nieuwe mail is maar als je in de app kijkt dan staat de mail er niet.

Nog maar eens rebooten. Kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Rebooten verhelpt het inderdaad (tijdelijk helaas), hopenlijk snel een update vanuit Samsung/Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-07 10:13

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik heb gespot de a50 nu RCS ondersteund in berichten sinds de laatste update. (Niet op mijn s20fe)

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wocli
Munki schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:18:
[...]

Ik wacht nog even met updaten. Altijd wel gezeik na een update. Laatst heb ik mijn gehele telefoon moeten resetten.. Hoe kan het toch dat er altijd wel iets misgaat?

Ik zie dat "wipe cache" gebeuren ook altijd terugkomen. Waarom is dat niet gewoon een standaard actie na een update? Volgens mij zijn daarmee 9/10 problemen opgelost...
Ja, zou mooi zijn als de wipe cache automatisch zou kunnen gebeuren. Verder ben ik wel blij met deze update, hiervoor werkte de trilfunctie van mijn agenda-app niet meer en nu weer wel. Verder vind ik de korte pop-up wel erg mooi, zeker op het always on display.
Pagina: 1 2 3 Laatste