Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mortangelo
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:06
Mede-auteur:
  • Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online

Pascalito

Samsung heeft de nieuwste versie van zijn budget lijn aangekondigt, de Samsung Galaxy A50 en later de A50s. Deze budget telefoons hebben als adviesprijs 320 Euro gekregen. Maar de A50 zijn nu ongeveer 270 Euro al te vinden.

De A50 Lijn is onderdeel van Samsung's budget lijn. Hieronder vallen de volgende telefoons:
Galaxy A10e, Galaxy A10, Galaxy A10s, Galaxy A20e, Galaxy A20, Galaxy A20s, Galaxy A30[7], Galaxy A30s, Galaxy A40, Galaxy A40s, Galaxy A50, Galaxy A50s, Galaxy A60, Galaxy A70, Galaxy A70s, Galaxy A80 en Galaxy A90 5G.

In dit draadje hebben het voor het grote deel over de A50 en de A50s.

Beide telefoons hebben een vingerafdrukscanner onder het scherm. Een super Amoled scherm (1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~403 ppi) en een 4000mAh batterij. Het enige grote verschil zit hem meer in de camera's. Beide telefoons hebben aan de achterkant drie camera's. (Wide, Ultra wide en een diepte camera). Tevens zijn beide telefoons verkrijgbaar met dual sim en een SD kaart slot en hebben ook nog een audiojack.

De adviesprijzen voor de verschillende configuraties zijn als volgt:

De A50 zijn in de volgende kleuren beschikbaar:
Zwart, wit, oranje, en blauw.

De A50s zijn in de volgende kleuren beschikbaar:
Zwart, groen, paars en wit.

OSAndroid 9
CPUExynos 9610 (10nm) Exynos 9611 (10nm
GPUMali-G72 MP3
RAM4/6 GB
ROM64/128 GB (uitbreidbaar met MicroSD)
ConnectiviteitWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot, Bluetooth 5.0, A2DP, LE, aptX, A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
AansluitingenUSB3.1 Type-C, 3.5mm
SimkaartSingle/dual sim
SensorenUltrasonische in-screen vingerafdruksensor, accelerometer, gyroscoop, nabijheidssensor, kompas, barometer, SpO2 meter, ANT+
Scherm6.4 inch, 100.5 cm2" Wide-FHD(1080 x 2340 pixels, (~403 ppi), 19.5:9 AMOLED-scherm
Front Camera25 MP, f/2.0, 25mm (wide)
1080p@30fps
HDR
Back Camera25 MP, f/1.7, 26mm (wide), PDAF /48 MP, f/2.0, (wide), 1/2", 0.8µm, PDAF
8 MP, f/2.2, 13mm (ultrawide)
5 MP, f/2.2, depth sensor
Accu4000 mAh
KleurZwart, wit, oranje, blauw, groen, paars.
Afmetingen158.5 x 74.7 x 7.7 mm
Gewicht166- 169 g
Prijs260-320 Euro

Pascalito wijzigde deze reactie 13-10-2019 16:50 (142%)

• Daan81
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-10 14:34
Ik kom van een iphone SE en vind het scherm echt fenomenaal veel beter. Natuurlijk is het de overstap LCD naar AMOLED, maar wauw wat een kleuren en contrast. Echte HDR ondersteuning zit er niet op, maar dat vond ik op de S9 van mijn broer ook een beetje een wassen neus.
Ik merk dat de processor niet de allersnelste op de markt is, al vind ik dat niet zo'n heel groot probleem. Af en toe een halve seconde wachten tot een app laadt, of tot je van app gewisseld bent, dat vind ik inbegrepen in de bizar lage prijs van het apparaat.
Het grote nadeel voor mij is dat de foto's die deze telefoon maakt zo matig zijn, met heftig lelijke compressie artefacten op volledige resolutie, dat mijn vrouw mij nu terug wil naar iOs omdat het ook de jeugdfoto's van onze zoon zijn. Misschien heeft iemand nog een oplossing voor dit probleem, want verder vind ik het een heel fijn apparaat en veel betere bang-for-buck dan alles wat Apple te bieden heeft voor hun extreme prijskaartjes.

Daan81 wijzigde deze reactie 10-10-2019 15:08 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Tervueren
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 10:14
Ik heb ook de A50 (kom van een S7).
+Groot goed scherm.
+ Accu ( 2x per week opladen, ben een lichte gebruiker)
+ Intern geheugen is al groot genoeg
+ Snel genoeg.
- Camera (niet beter als m'n oude S7)
- Niet waterdicht

Het geld zeker waard.
Niks tegen de chinezen maar heb graag een vertrouwd merk wat zich al bewezen heeft.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• croschou
  • Registratie: mei 2017
  • Nu online
Hier ook naar tevredenheid een A50. Scherm is fantastisch! Camera ben ik tevreden over maar kan beter. Wel een flinke upgrade tov mijn vorige A5 2017 :) .
Accuduur vind ik redelijk, maar het scherm is natuurlijk ook vrij fors dus batterij moet flink aan het werk.

Waarom twijfel je eigenlijk? En welk toestel heb je nu? Ik kan me voorstellen dat als je van bijv een Galaxy s8 komt - wat zo gezegd een vlaggenschip is - dit toestel je wat tegen kan vallen.

Apparaat is niet enorm snel met opstarten van apps enzo, maar het toestel kost dan ook geen 600 euro.
Ik vind dit toestel de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben. Dat geldt ook voor de a70.

Mijn reden voor de keuze van een A50: ik wil voor een leuke prijs een toestel wat ik zonder schuldgevoel na een jaar weer kan vervangen (ik ken mezelf en blijf nooit 3 of 4 jaar hetzelfde toestel gebruiken) en ook zonder hoesje of screenprotector kan gebruiken. Ik vind het zonde om een mooie telefoon weg te stoppen.

• Pascalito
  • Nu online

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Topicstarter
croschou schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:18:
Hier ook naar tevredenheid een A50. Scherm is fantastisch! Camera ben ik tevreden over maar kan beter. Wel een flinke upgrade tov mijn vorige A5 2017 :) .
Accuduur vind ik redelijk, maar het scherm is natuurlijk ook vrij fors dus batterij moet flink aan het werk.

Waarom twijfel je eigenlijk? En welk toestel heb je nu? Ik kan me voorstellen dat als je van bijv een Galaxy s8 komt - wat zo gezegd een vlaggenschip is - dit toestel je wat tegen kan vallen.

Apparaat is niet enorm snel met opstarten van apps enzo, maar het toestel kost dan ook geen 600 euro.
Ik vind dit toestel de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben. Dat geldt ook voor de a70.

Mijn reden voor de keuze van een A50: ik wil voor een leuke prijs een toestel wat ik zonder schuldgevoel na een jaar weer kan vervangen (ik ken mezelf en blijf nooit 3 of 4 jaar hetzelfde toestel gebruiken) en ook zonder hoesje of screenprotector kan gebruiken. Ik vind het zonde om een mooie telefoon weg te stoppen.
Ik denk zelf dat je deze na 2 jaar kan vervangen. De telefoon markt gaat niet zo snel meer vooruit als vroeger. Plus a50 gebruikers krijgen nu iedere maand security updates :)

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Zwem met dolfijnen!

• -ET-
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:49

-ET-

Phone Home

Sinds gisteren ook een A50. Ik kom van een Nokia 6.1 en dan is Samsung wel een beetje wennen. Grote voordeel vind ik de 128GB opslag die er in zit. En ik de gezichtsherkenning werkt erg goed. Ook de klachten over de vingerprint herkenning zie ik niet zo. Hij werkt net zo goed als soms beter dan mijn Nokia 6.1. Verder is het scherm inderdaad geweldig veel beter dan de lcd van Nokia. Nadeel vind ik wel dat bepaalde features er door Samsung uitgehaald zijn tov stock android. Ik mis de google newsstream. Heb alleen de bixbie news en dat vind ik niet. Ook mis ik de mogelijkheid, of ik kan hem nog niet vind , om een contact aan een simkaart te koppelen. Dus persoon A is altijd Sim 1 en persoon B is altijd Sim 2.

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:24
Sinds 3 weken ook een A50 altijd de S serie gehad, tot 3 weken geleden de S10 Plus, deze is in,
mijn vakantie van grote hoogte gevallen, reparatie voor en achterkant zou tegen de 500 euro zijn.
Daarom gekozen voor de A50, ben er zeer tevreden mee, natuurlijk niet zo snel als een S10 maar voor mijn snel genoeg, vraag me nu eigenlijk af waarom ik altijd zo,n dure S serie gehad heb, kan met deze ook alles ;)

Gelijk gemaakt: Samsung Galaxy A50-serie] Accessoires

Albert020 wijzigde deze reactie 12-10-2019 19:00 (13%)

• Pascalito
  • Nu online

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Topicstarter
@mortangelo De startpost kan nog wel wat werk gebruiken trouwens, als je wilt kun je me TS maken en dan maak ik er wat moois van ;)

Tevens misschien ook een idee om hier ook de A50s te behandelen? Zitten kleine verschillen in, maar praktisch bijna hetzelfde toestel.

Pascalito wijzigde deze reactie 12-10-2019 19:15 (34%)

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Zwem met dolfijnen!

• mortangelo
croschou schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:18:

Ik heb momenteel een Motorola G5S Plus. Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone met een goede selfie camera.

Ik vond dit bij mijn huidig toestel al een minpunt eigenlijk dus ik wil niet opnieuw dezelfde fout maken met een nieuwe smartphone. Laten we zeggen dat ik een OLED scherm het 2de belangrijkste vind.

Budget is max 300 euro. Het is echt moeilijk om reviews te vinden over selfie camera's van verschillende smartphones. De meeste focussen zich op de rear camera. Die gebruik ik zelden dus voor mij is dat minder belangrijk.

• croschou
  • Nu online
@mortangelo als je de camera kwaliteit van de front camera erg belangrijk vindt, dan zit je qua telefoons die daarin uitblinken wel in de hogere prijscategorie (Huawei P30 pro bijv).
De A50 is volgens mij zeker niet slecht, maar richt zijn focus meer op de rear camera, zoals de meeste fabrikanten.
Dus het perfecte toestel voor jou - met jouw budget - zal lastig te vinden zijn omdat je ergens een concessie moet doen.
Maar ik denk wel dat de camera en upgrade zal zijn tov je Moto.
Er zijn momenteel ook Motorola toestellen met een goede camera zoals de one vision. Geen oled, maar wel met een leuk prijskaartje. Heb je die al in overweging genomen?

• Pascalito
  • Nu online

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Topicstarter
Startpost ziet er nu een stuk beter uit :)

• fordrwd4ever
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-10 21:58

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ik ben er absoluut niet tevreden over.

Bij de mijne is het onmogelijk om normaal met het toetsenbord te werken.
Maakt niet uit welk toetsenbord ik gebruikt(Samsung,Google of SwiftKey) allemaal maken ze gigantisch veel fouten (minstens 1 van de 5 tekens is de verkeerde...

Heb dit nog nooit meegemaakt,op geen enkel ander toestel.

Ook als iemand anders iets wil intypen gaat het net zo vaak mis.

Lijkt haast wel of de digitizer er gewoon een fiks aantal pixels naast zit.

Wat ook wel lastig is dat de 4g soms helemaal uitvalt,gewoon volop signaalsterkte maar geen internet.

Alleen rebooten verhelpt dit..

Toch maar eens terugsturen naar de winkel..

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Pascalito
  • Nu online

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Topicstarter
fordrwd4ever schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:01:
Ik ben er absoluut niet tevreden over.

Bij de mijne is het onmogelijk om normaal met het toetsenbord te werken.
Maakt niet uit welk toetsenbord ik gebruikt(Samsung,Google of SwiftKey) allemaal maken ze gigantisch veel fouten (minstens 1 van de 5 tekens is de verkeerde...

Heb dit nog nooit meegemaakt,op geen enkel ander toestel.

Ook als iemand anders iets wil intypen gaat het net zo vaak mis.

Lijkt haast wel of de digitizer er gewoon een fiks aantal pixels naast zit.

Wat ook wel lastig is dat de 4g soms helemaal uitvalt,gewoon volop signaalsterkte maar geen internet.

Alleen rebooten verhelpt dit..

Lijkt wel een maandag ochtend model, dat typen gaat bij mij gewoon prima en snel.

4G probleem komt bekent voor (Heb vodafone), sporadisch dat die even wegvalt maar even vliegtuigmodus aan en uit en dan heb ik weer 4g.

• Tervueren
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 10:14
fordrwd4ever schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:01:
Denk dat dat een goed idee is 😉
Ik heb totaal geen last van de issues die je noemt.
Ligt mischien inderdaad aan je toestel.

• mortangelo
croschou schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:03:
@mortangelo als je de camera kwaliteit van de front camera erg belangrijk vindt, dan zit je qua telefoons die daarin uitblinken wel in de hogere prijscategorie (Huawei P30 pro bijv).
De A50 is volgens mij zeker niet slecht, maar richt zijn focus meer op de rear camera, zoals de meeste fabrikanten.
Dus het perfecte toestel voor jou - met jouw budget - zal lastig te vinden zijn omdat je ergens een concessie moet doen.
Maar ik denk wel dat de camera en upgrade zal zijn tov je Moto.
Er zijn momenteel ook Motorola toestellen met een goede camera zoals de one vision. Geen oled, maar wel met een leuk prijskaartje. Heb je die al in overweging genomen?
Ja maar ik wil OLED. Wat is de beste combinatie van OLED en front camera voor onder 300€?

• croschou
  • Nu online
mortangelo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:06:
[...]
Ja maar ik wil OLED. Wat is de beste combinatie van OLED en front camera voor onder 300€?
De Galaxy A50 :*)

• -ET-
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:49

-ET-

Phone Home

Heeft er iemand al ervaring met een tool om een simkaart aan een nummer te koppelen. Dit kan met de default Google Dialer app echter wordt dit niet ondersteund door de A50. Vroeger heb ik hier ook wel eens de Dual Sim Selector Pro app voor aangeschaft. Echter is deze niet meer verkrijgbaar in de playstore. Gebruiken jullie de dual sim functie en zo ja hoe dan? Ik heb namelijk zakelijk en prive in mijn telefoon. En wil de zakelijke nummers (ander gmail account) ook altijd met de zakelijke sim bellen.

• mortangelo
Wanneer kom hij nu eindelijk is uit in Nederland? IK kan nergens een release date vinden terwijl deze al lang bestelbaar is in India....

https://www.samsung.com/i...a507f-4gb/SM-A507FZLVINS/

• cornfed99111
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12:56
Heeft iemand Fortnite werkend op zijn telefoon?
"Device not supported" geeft de app aan. Terwijl het blijkbaar mogelijk is gezien de YouTube filmpjes.
Had al de "route APKFix" gevonden, maar dat bracht me niet verder. Steeds weer dezelfde foutmelding.

cornfed99111 wijzigde deze reactie 18-10-2019 16:04 (7%)

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14:19
mortangelo schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:25:
Wanneer kom hij nu eindelijk is uit in Nederland? IK kan nergens een release date vinden terwijl deze al lang bestelbaar is in India....

https://www.samsung.com/i...a507f-4gb/SM-A507FZLVINS/
Ik heb dit in september gevraagd aan Samsung en toen gaven ze aan de dat het hoogst onzeker was of de a50s naar Nederland kwam en zij hadden geen verdere informatie hierover. Nu kan dit natuurlijk snel veranderen binnen een bedrijf als Samsung dus misschien is het volgende maand wel weer anders.

Voor mij was dat in ieder geval toen wel de reden dat ik er niet op ging wachten en dat ik de gewone A50 heb gekocht. Overigens alsnog een hele vooruitgang ten opzichte van mijn oude Nexus 5x.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True