JOTA-JOTI 2019 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-09 15:31
Ja hoor het is weer tijd voor het bijna jaarlijkse Jota joti topic.
Wat houdt jota/joti in
Jamboree On The Air/Internet
Jamboree On The Air (JOTA) is een wereldwijd scoutingevenement, waarbij scouts over de hele wereld contact met elkaar leggen via amateurradio. JOTA wordt ieder derde volle weekend van oktober gehouden. Het is een afgeleide van de wereldjamboree.

JOTA werd in 1957 voor het eerst gehouden, ter gelegenheid van de vijftigste verjaardag van scouting. Een Britse radioamateur, bekend onder de roepnaam G3BHK, was de bedenker. Tegenwoordig is JOTA uitgegroeid tot één van de grootste scoutingevenementen. In de weken voor het evenement verrijzen er bij verschillende groepen van hout en touw gesjorde antennemasten.

Sinds enkele jaren bestaat ook de Jamboree On The Internet (JOTI). Tijdens de JOTI worden er een aantal computers voorzien van een IRC cliënt. De scouts kunnen hierop chatten met andere scouts over de hele wereld. Beide activiteiten worden naast elkaar gehouden.

Jamboree On The Air/Internet
Jamboree On The Air (JOTA) is een wereldwijd scoutingevenement, waarbij scouts over de hele wereld contact met elkaar leggen via amateurradio. JOTA wordt ieder derde volle weekend van oktober gehouden. Het is een afgeleide van de wereldjamboree.

JOTA werd in 1957 voor het eerst gehouden, ter gelegenheid van de vijftigste verjaardag van scouting. Een Britse radioamateur, bekend onder de roepnaam G3BHK, was de bedenker. Tegenwoordig is JOTA uitgegroeid tot één van de grootste scoutingevenementen. In de weken voor het evenement verrijzen er bij verschillende groepen van hout en touw gesjorde antennemasten.

Sinds enkele jaren bestaat ook de Jamboree On The Internet (JOTI). Tijdens de JOTI worden er een aantal computers voorzien van een IRC cliënt. De scouts kunnen hierop chatten met andere scouts over de hele wereld. Beide activiteiten worden naast elkaar gehouden.

TweakerScoutingGroepCallsign
GB_gaming101Scouting willibrodrus GemertPE1NIL/J

Jota joti 2019
Het is weer begonnen de voorbereiding van Jota. we hebben weer een uniek ontwerp gemaakt voor dit jaar. het plan is om een toren van 29.3 meter te maken met een platform op 26 meter boven die 29.3 meter komt er nog een mast van ongeveer 6 tot 9 meter dus hoogte mast word 36 meter. als je geinterseerd bent in de vooruit gang van onze toren kan je ons volgen op facebook waar wij regelmatig updates posten wij zijn te vinden als scouting willibrordrus gemert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik verplaats deze even naar Algemene Zaken en koppel 'm even aan de reeks bestaande jota/joti topics.

Voor degenen die mee doen, veel plezier zowel met het bouwen van de torens als met het evenement zelf! We moeten dat bij onze groep ook weer eens gaan oppakken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 10-10-2019 10:53 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09 16:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

En Jotihunt natuurlijk! https://jotihunt.net/
Nog deelnemers hier?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Scouting zat niet in mijn opvoedingspakket, maar ik ga zeker weer luisteren en wat hopelijk wat QSO's maken.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:51

LankHoar

Langharig tuig

Die goed oude tijd.. Altijd heerlijk van genoten de JOTA. De opbouw van de toren zelf alleen al zorgde altijd voor een gezellig sfeertje. En dan het weekend lekker kamperen, vaak al net te koud om onder een zeiltje te slapen dus sleuven uitgraven voor het zeil en er vuurtjes in stoken. Heerlijk.

Besef me nu dat het alweer 10 jaar geleden is dat ik bij de scouting zat (en zat er toen 10 jaar bij). Wow wat gaat de tijd snel. Mijn vereniging hield vorig jaar een 25 jarige reünie. Helaas kon ik die niet bijwonen i.v.m. wonen in het buitenland. Voornamelijk goede herinneringen though.

* LankHoar mijmert nog even door over zijn oude herinneringen :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

PD2JK schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:03:
Scouting zat niet in mijn opvoedingspakket, maar ik ga zeker weer luisteren en wat hopelijk wat QSO's maken.
Je kan altijd nog bij een scoutinggroep. Je bent daar nooit te oud voor.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoutertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 21:08
Goh ja... vroegûh... drie zaterdagen bouwen...
Mooi 22 meter hoog en dan boven de bomen uit kunnen klimmen.
Was cool! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja was zeker mooi, maar daarna ook overgegaan op iets anders. Kreeg je opdrachten. Zat een deel van de groep achter de computer en deel in de auto en moest je een route of opdrachten doen. Geen idee meer, Was eind jaren 90 begin jaren 00. Was ook leuk, was iets landelijks volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 13:35

StapelPanda

PB0MV

Ook dit jaar weer van de partij bij Scouting Don Bosco Uitgeest. Onze toren staat sinds zondag, geen technisch hoogstandje met 15/18 meter maar genoeg om wat antennes + camera in te hangen: [YouTube: JOTA Toren 2019]
Vorig jaar hebben we op de avond zelf een long-jagi in elkaar geknutseld als zendamateurs, met als doel EME te doen via CAMRAS. Helaas toen niet gelukt, afgelopen jaar aardig geoefend en dit jaar zou het moeten lukken.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:40:
Ja was zeker mooi, maar daarna ook overgegaan op iets anders. Kreeg je opdrachten. Zat een deel van de groep achter de computer en deel in de auto en moest je een route of opdrachten doen. Geen idee meer, Was eind jaren 90 begin jaren 00. Was ook leuk, was iets landelijks volgens mij.
Als je in regio Noord-Holland zit zou het wel eens de JotaCross kunnen zijn, anders de JOTI-Hunt. Daar doen wij dit jaar ook weer aan mee, helaas ben je dan wel de hele Zaterdag kwijt. Heel actief zijn we dus niet op de zender, alleen de kinderen op zaterdag van 0900 tot 1300. En erna om de antwoorden van de JotaCross door te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse_R
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09-2020
Zijn er groepen die in 2020 ook gewoon mee gaan doen?
Vanuit Zeewolde zijn we in ieder geval van plan de toren te bouwen.
Pagina: 1