Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mag de buurman zonder toestemming op mijn garagedak

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19:58
Pizza_Boom schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:11:
[...]
Ligt eraan hoe en wat. Als er gelost moet worden, zo dichtbij als mogelijk. Jammer even van de doorstroming. Alleen als er dan iemand echt uit moet, dan wel even ruimte maken. Ik heb wel eens een dieplader weer laten inpakken nadat de helft gelost was, omdat er iemand kinderen moest weg brengen en ingebouwd was door een kraan en een dieplader. Tsja, risico van het vak. Op het moment dat het los ligt en bijna in de kraan hangt, kan die kar niet weg, maar daarna, inpakken en weghalen. Nou zitten wij altijd met zwaar materiaal, dus dan moet je wel eens wat.
Lossen heb ik geen probleem mee hoor en dan nog ken je oplette waar je gaat staan...

En als je en keer een opmerking maakt krijg je vaak ook nog een grote muil.

Ik bel gewoon meteen de handhaving schrijf maar een boete leert ze wel

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:28
mikerosauer schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:41:
[...]

Lossen heb ik geen probleem mee hoor en dan nog ken je oplette waar je gaat staan...

En als je en keer een opmerking maakt krijg je vaak ook nog een grote muil.

Ik bel gewoon meteen de handhaving schrijf maar een boete leert ze wel
Herkenbaar... Als je mensen even tegen houdt is dat hetzelfde. Is een van de redenen dat wij meestal gewoon de boel dicht gooien, is bij grotere bouwprojecten toch wel geregeld in de vergunning. Moeders met 2 kinderen in een bakfiets die even onder een last in vlucht door fietst... Pakket staal van 5 ton. Mag dan wel onze verantwoordelijkheid zijn, maar je hebt dan wel 3 dooien als het onverhoopt wel valt.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:57

BazzH

Kei-goed...

mikerosauer schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:58:
[...]

hier het zeflde woon in nieuwbouw straat regelmatig wordt de oprit dicht gezet maar dan bel ik gewoon de handhaving wat toevallig ook nog een maatje is :) er wordt inmiddels niet meer gewaarschuwd maar gewoon geschreven :) moet je maar niet de oprit blokken en half op de stoep staan .
en dan kwaad op mij worden. terwijl er 15 meter verder op een leeg veld ligt .luie varkens zijn het bouwvakkers stel je voor dat een paar meter extra moet lopen
Eerlijk gezegd vind ik het ook deels de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever. Onze buren die doen gewoon maar waar ze zin in hebben en vinden dan "dat een ander maar even om moet lopen.... of een ander maar even niet weg moet...." (het is altijd een ander die maar even wat moet zodat zij lekker kunnen doen wat ze willen). Daarnaast communiceren ze dus ook niks.

Als mijn buurman nou in het weekend aanbelt om te zeggen dat er donderdag eind van de middag iemand langskomt voor weet ik veel wat en dat die dan zijn bus en spullen hier even voor de deur moet stallen, dan is er wat mij betreft niet zoveel aan de hand. Dan kun je daar een beetje rekening mee houden en dan komt het waarschijnlijk allemaal wel weer goed. Maar dat doen ze dus niet. Ze doen maar gewoon en dan moet een ander maar even..... Nou, dacht het dus niet.

Think smart........ Act stupid........

• Arvado
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-11 14:10
kabeltjekabel schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:09:
[...]
Wat een onzin. Als je zo'n schroef net tussen twee grindjes laat vallen en er daarna bovenop trapt gaat hij gewoon door je dakbedekking. Wanneer je daar dan achter komt... kan zomaar een jaar later zijn.
Sry, beetje late reactie maar wat jij zegt is natuurlijk onzin. Er ligt natuurlijk nooit maar één laagje grind op maar meerdere lagen waardoor het altijd netjes afgedekt is. En wat dan nog als er een gaatje in zit? Beetje kit en klaar. Kost nog altijd vele malen minder dan die mensen laten tobben met een hoogwerker.

Daarbij komt ook dat je de mensen die in het huis wonen ook graag te vriend wilt houden. Anders heb je straks iedere keer een auto of container die in de weg staat als je je schuur in wilt.

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23:05
@Arvado wat je schrijft slaat werkelijk nergens op. Het probleem met dat kleine gaatje in de dakbedekking, door welke oorzaak dan ook, is dat je het gebrek waarschijnlijk pas zult ontdekken als de aannemer al lang weer is vertrokken én er intussen ook al zeer veel vervolgschade is ontstaan.

En als je dan bij de aannemer aanklopt voor schadevergoeding haalt die zijn schouders op.

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:00
Ivow85 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:57:
@Arvado wat je schrijft slaat werkelijk nergens op. Het probleem met dat kleine gaatje in de dakbedekking, door welke oorzaak dan ook, is dat je het gebrek waarschijnlijk pas zult ontdekken als de aannemer al lang weer is vertrokken én er intussen ook al zeer veel vervolgschade is ontstaan.

En als je dan bij de aannemer aanklopt voor schadevergoeding haalt die zijn ouders op.
@Arvado Wilde net hetzelfde tikken. 1 klein gaatje kom je achter als je een vochtplek op je plafond begint te zien. Dat kan het gaatje gedicht worden, het plafond opnieuw gewit worden en hopen dat het daarmee allemaal opgelost wordt.

En dat valt inderdaad reuze mee als het netjes opgepakt wordt. Wel blijft het overlast waar je nooit om gevraagd hebt en moet je maar afwachten of die aannemer een jaar later dit netjes komt oplossen.

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 00:35
Arvado schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:42:
[...]

Sry, beetje late reactie maar wat jij zegt is natuurlijk onzin. Er ligt natuurlijk nooit maar één laagje grind op maar meerdere lagen waardoor het altijd netjes afgedekt is. En wat dan nog als er een gaatje in zit? Beetje kit en klaar. Kost nog altijd vele malen minder dan die mensen laten tobben met een hoogwerker.

Daarbij komt ook dat je de mensen die in het huis wonen ook graag te vriend wilt houden. Anders heb je straks iedere keer een auto of container die in de weg staat als je je schuur in wilt.
Geen sorry en wat jij zegt is onzin.

Dubbele laag grind kun je ook prima tussendoor met een wat langere schroef. En de hele reden dat mensen op veiligheidsschoenen S3 lopen ipv S1 is omdat spijkers en schroeven altijd met het scherpe eind de verkeerde kant op liggen :+

De kosten voor de hoogwerker zijn voor iemand anders, dus dat kun je ook niet zo vergelijken.

kabeltjekabel wijzigde deze reactie 11-10-2019 16:23 (5%)

• Dieken Taffert
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 22:07
Ivow85 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:57:

En als je dan bij de aannemer aanklopt voor schadevergoeding haalt die zijn ouders op.
Oeh, lijpe pa en ma zal ie dan hebben! Je zal een rollator op je neus krijgen...

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23:05
@Dieken Taffert _/-\o_ . Typo gecorrigeerd ouders -> schouders

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

• Arvado
Hoijong schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:59:
[...]

@Arvado Wilde net hetzelfde tikken. 1 klein gaatje kom je achter als je een vochtplek op je plafond begint te zien. Dat kan het gaatje gedicht worden, het plafond opnieuw gewit worden en hopen dat het daarmee allemaal opgelost wordt.
Weinig garages waarvan het plafond gewit is....
Dubbele laag grind kun je ook prima tussendoor met een wat langere schroef. En de hele reden dat mensen op veiligheidsschoenen S3 lopen ipv S1 is omdat spijkers en schroeven altijd met het scherpe eind de verkeerde kant op liggen :+

De kosten voor de hoogwerker zijn voor iemand anders, dus dat kun je ook niet zo vergelijken.
@kabeltjekabel
Dan krijg je iig geen gat in je dak als er een schroef met de scherpe kant naar boven ligt. Nee die buurman moet die hoogwerker dan betalen, we zadelen natuurlijk liever de buurman met een hoop extra kosten op dan zelf een heel klein risico te nemen. Want stel je voor dat je over een jaar een tube kit moet kopen.

Ja kennelijk is het zo dat we tegenwoordig niks meer willen accepteren van van te voren al overal bang voor zijn dat er iets mis gaat en alles ingedekt moet worden. Alles moet moeilijk tegenwoordig. Bureaucratie van tegenwoordig... Ff meedenken is er ook niet meer bij.

Kom op zeg het is een garage. Ik snap dit moeilijke gedoe echt niet. Misschien komt het doordat ik uit een dorp kom.

• kabeltjekabel
Arvado schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:45:
[...]

@kabeltjekabel
Dan krijg je iig geen gat in je dak als er een schroef met de scherpe kant naar boven ligt. Nee die buurman moet die hoogwerker dan betalen, we zadelen natuurlijk liever de buurman met een hoop extra kosten op dan zelf een heel klein risico te nemen. Want stel je voor dat je over een jaar een tube kit moet kopen.

Ja kennelijk is het zo dat we tegenwoordig niks meer willen accepteren van van te voren al overal bang voor zijn dat er iets mis gaat en alles ingedekt moet worden. Alles moet moeilijk tegenwoordig. Bureaucratie van tegenwoordig... Ff meedenken is er ook niet meer bij.

Kom op zeg het is een garage. Ik snap dit moeilijke gedoe echt niet. Misschien komt het doordat ik uit een dorp kom.
Inderdaad; aannemer moet gewoon tekenen bij het kruisje en klaar.

Als de aannemer de gemiddeld te verwachten lekschade groter inschat dan een hoogwerker... dan huurt 'ie een hoogwerker. Zo simpel is het nou. Eis van TS om binnen x maand alle lekkage te zien als voortkomende uit de activiteiten van de aannemer is zo gek nog niet. Anders krijg je toch alleen maar eindeloos gesteggel.

Speelt hier natuurlijk mee dat TS die buurman waarschijnlijk helemaal niet kent.

kabeltjekabel wijzigde deze reactie 13-10-2019 23:47 (17%)

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:00
[...]

Weinig garages waarvan het plafond gewit is....

[...]

@kabeltjekabel

Pfff wat een redenatie. Een vochtvlek in je plafond maakt natuurlijk niks uit, het is toch maar een garage.

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:28
Ik kom ook uit een dorp en mijn pa heeft van de zomer het complete dak van zijn garage moeten vervangen. En de buurman trouwens ook. Waarom? Omdat er lui op het dak hebben gelopen, dat heel langzaam is gaan lekken en de hele zooi dus rot was. Want zo lang het niet rot is, zie je het niet door de dakplaten heen komen, zeker niet als je niet dagelijks in de garage komt. Top hoor. :(

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17-11 09:01
De kans op schade door het grind acht ik nogal klein, zeker als er hout op gelegd wordt.

De werken zul je hoe dan ook moeten toestaan, dus kan je beter een beetje meewerken en dan kan je ook iets vragen om rekening mee te houden.
Als je direct met je hakken in het zand gaat, en elke dag gaat tellen hoeveel nagels ze hebben meegebracht, en gaat nakijken of die ook in het dak terecht gekomen zijn, dan draaien ze je hoe dan ook nog een kloot af.

Netjes is dat niet altijd, maar je kan er maar beter het beste van maken.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@mikerosauer Jammer dat de boete vaak naar kantoor gaat en gewoon wordt voldaan. daar leert 'de overtreder' niets van in dit geval. In de bouw zijn dit soort al ingecalculeerd. Ook zal het voertuig niet verzet worden, terwijl je hen er op aanspreekt en erbij blijft staan wel. Dus boete lost het 'probleem' niet op in dit geval.
mikerosauer schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:58:
[...]

hier het zeflde woon in nieuwbouw straat regelmatig wordt de oprit dicht gezet maar dan bel ik gewoon de handhaving wat toevallig ook nog een maatje is :) er wordt inmiddels niet meer gewaarschuwd maar gewoon geschreven :) moet je maar niet de oprit blokken en half op de stoep staan .
en dan kwaad op mij worden. terwijl er 15 meter verder op een leeg veld ligt .luie varkens zijn het bouwvakkers stel je voor dat een paar meter extra moet lopen

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Arvado
Pizza_Boom schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:21:
[...]
Ik kom ook uit een dorp en mijn pa heeft van de zomer het complete dak van zijn garage moeten vervangen. En de buurman trouwens ook. Waarom? Omdat er lui op het dak hebben gelopen, dat heel langzaam is gaan lekken en de hele zooi dus rot was. Want zo lang het niet rot is, zie je het niet door de dakplaten heen komen, zeker niet als je niet dagelijks in de garage komt. Top hoor. :(
Dat was het toch al een heel slecht dak, als je er niet eens op kan lopen en had deze toch vervangen moeten worden.
kabeltjekabel schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:45:
[...]

Inderdaad; aannemer moet gewoon tekenen bij het kruisje en klaar.

Als de aannemer de gemiddeld te verwachten lekschade groter inschat dan een hoogwerker... dan huurt 'ie een hoogwerker. Zo simpel is het nou. Eis van TS om binnen x maand alle lekkage te zien als voortkomende uit de activiteiten van de aannemer is zo gek nog niet. Anders krijg je toch alleen maar eindeloos gesteggel.

Speelt hier natuurlijk mee dat TS die buurman waarschijnlijk helemaal niet kent.
Ik snap die aannemer heel goed, als er pas na een tijd een lekkage optreed kan dat net zo goed ergens anders door komen. Mogelijk dat de TS zelfs een nieuw dak wilt en er zelf een gaatje in maakt. Dat is niet te controleren. Oh en omdat hij de buurman niet kent maakt het natuurlijk niet uit als hij onnodig kosten maakt. Wat een instelling...

Toch blijf ik bij mijn mening en standpunt: doe niet zo moeilijk en maak het andere nou ook niet onnodig moeilijk. Denk gewoon een beetje mee.

Trouwens @Cruisertje ben wel benieuwd wat nou het nou eigenlijk is geworden.

• mikerosauer
Hackus schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:36:
@mikerosauer Jammer dat de boete vaak naar kantoor gaat en gewoon wordt voldaan. daar leert 'de overtreder' niets van in dit geval. In de bouw zijn dit soort al ingecalculeerd. Ook zal het voertuig niet verzet worden, terwijl je hen er op aanspreekt en erbij blijft staan wel. Dus boete lost het 'probleem' niet op in dit geval.
[...]
klopt maar daar heb ik al wat op gevonden inmiddels staat mijn auto zo dat ze draai niet meer halen. eerder pakte ze de punt van mijn oprit mee zag na terug kijken op de camera.

straat is te smal voor vrachtwagens :) dus ze pakken de een stuk oprit mee en een stuk over de stoep. van morgen ging de bel al .nou helaas was dit de zelfde die vorige week een grote bek heeft geven.dus ik verzet de auto niet. politie is er bij geweest maar die kon niks voor de man doen. auto stond op prive grond :) dus het is een verzoek geweest en daar blijft het bij.

mikerosauer wijzigde deze reactie 14-10-2019 12:39 (0%)
Reden: typo

• mdo8
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 10-11 13:53
Bij voorbaat weigeren, net als dat onze buren dachten hun serre aan onze muur te monteren, neen bouw je eigen muur er maar voor.

• mdo8
Tommie12 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:02:
De kans op schade door het grind acht ik nogal klein, zeker als er hout op gelegd wordt.

De werken zul je hoe dan ook moeten toestaan, dus kan je beter een beetje meewerken en dan kan je ook iets vragen om rekening mee te houden.
Als je direct met je hakken in het zand gaat, en elke dag gaat tellen hoeveel nagels ze hebben meegebracht, en gaat nakijken of die ook in het dak terecht gekomen zijn, dan draaien ze je hoe dan ook nog een kloot af.

Netjes is dat niet altijd, maar je kan er maar beter het beste van maken.
Waarom zou je t moeten toestaan, is je eigendom. Mag je zelf bepalen wie er op komt. Had meteen aangifte gedaan van huisvredebreuk en de politie laten komen.

• Tommie12
mdo8 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:21:
[...]

Waarom zou je t moeten toestaan, is je eigendom. Mag je zelf bepalen wie er op komt. Had meteen aangifte gedaan van huisvredebreuk en de politie laten komen.
Bestaat er in NL niet zoiets als ladderrecht?
Als er in België een buur zijn huis wil onderhouden en daarvoor in je tuin een ladder moet zetten, dan moet je dat toestaan, maar de datum moet in overleg.

Hetzelfde als je onderhoud moet doen aan een haag, boom of zo. De redelijkheid overheerst, en ik hoop echt dat we daar niet iedere keer een rijdende rechter bij nodig hebben.

• Arvado
mdo8 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:21:
Huisvredebreuk bij een garage die niet eens bij de woning staat? Stel je niet zo aan en doe niet zo moeilijk. Lekker egoïstisch. En als je een boete krijg dan zeg je zeker 'Ga boeven vangen'.

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 23:01
Tommie12 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:24:
[...]

Bestaat er in NL niet zoiets als ladderrecht?
Als er in België een buur zijn huis wil onderhouden en daarvoor in je tuin een ladder moet zetten, dan moet je dat toestaan, maar de datum moet in overleg.

Hetzelfde als je onderhoud moet doen aan een haag, boom of zo. De redelijkheid overheerst, en ik hoop echt dat we daar niet iedere keer een rijdende rechter bij nodig hebben.
ja hoor , we noemen het hier sinds 1992 alleen anders, mensen zijn nu eenmaal erg goed in denken wat hun recht is en hebben geen idee wat hun plichten zijn.

artikel 5:56 BW

linkje

• Tommie12
mdo8 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:19:
Bij voorbaat weigeren, net als dat onze buren dachten hun serre aan onze muur te monteren, neen bouw je eigen muur er maar voor.
En als je 2 stappen verder denkt, dan vraag je de wettelijke vergoeding (is gereglementeerd in B) voor het gebruik van je muur.
Krijg jij centen, en je buur spaart iets uit.

Je moet natuurlijk wel een heel klein beetje willen meewerken natuurlijk.
Ik heb liever 1 afsluiting/haag/muur in overleg met de buur dan elk zijn eigen ding wat dan nog apart moet onderhouden worden.

In sommige buurten lijkt het toch dat er azijn in het leidingwater zit...

• mdo8
Tommie12 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:39:
[...]

En als je 2 stappen verder denkt, dan vraag je de wettelijke vergoeding (is gereglementeerd in B) voor het gebruik van je muur.
Krijg jij centen, en je buur spaart iets uit.

Je moet natuurlijk wel een heel klein beetje willen meewerken natuurlijk.
Ik heb liever 1 afsluiting/haag/muur in overleg met de buur dan elk zijn eigen ding wat dan nog apart moet onderhouden worden.

In sommige buurten lijkt het toch dat er azijn in het leidingwater zit...
Hij is de azijnpisser, 8 jaar geleden mijn muur geplaatst,. Hij wilde absoluut niet mee doen. Dus muur staat op mijn erf. Nu wel opeens, dus hij mag zijn eigen muur op zn eigen erf neer zitten. Want het is alleen maar baksteen en geen zin in zijn herrie.

• Tommie12
mdo8 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:29:
[...]

Hij is de azijnpisser, 8 jaar geleden mijn muur geplaatst,. Hij wilde absoluut niet mee doen. Dus muur staat op mijn erf. Nu wel opeens, dus hij mag zijn eigen muur op zn eigen erf neer zitten. Want het is alleen maar baksteen en geen zin in zijn herrie.
Ik heb de indruk dat zijn riolering dan toch ook aangesloten is op jouw drinkwaterleiding.

Lekker toch hé, dan vingertje wijzen.
Misschien had hij toen geen geld....

• mdo8
Tommie12 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:32:
[...]

Ik heb de indruk dat zijn riolering dan toch ook aangesloten is op jouw drinkwaterleiding.

Lekker toch hé, dan vingertje wijzen.
Misschien had hij toen geen geld....
Nee mijn leiding zit op de bavaria brouwerij aangesloten.

• Tommie12
mdo8 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:33:
[...]

Nee mijn leiding zit op de bavaria brouwerij aangesloten.
Vinden we in België even erg als azijn.
}:O 8) 8)

• wowly
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21:26
Staat die steiger op jou dak? Wat aardig dat iemand je een steiger geeft! Afbreken en opslaan die handel. Wel snel doen en ervoor zorgen dat duidelijk is dat die steiger is gegeven door die aannemer. Mocht er later schade zijn aan het dak dan kun je die mooi verhalen op hem.

Niet te moeilijk doen, die aannemer doet wat zie wil, jij toch ook? Verwacht wat agressief gedrag, dus houd de politie bij de hand. Klootzakken bestrijd je met duidelijkheid, niet met aantrutten.... Wel netjes blijven overigens....

Mijn hele familie werkt zowat in de bouw, kan je nog wel mooiere verhalen vertellen. Helaas hebben ze meteen door dat je weet hoe het wereldje in elkaar zit en gaan ze je uit de weg. Na afloop ben je zo weer vriendjes met wat biertjes.

• mikerosauer
Arvado schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:25:
[...]

Huisvredebreuk bij een garage die niet eens bij de woning staat? Stel je niet zo aan en doe niet zo moeilijk. Lekker egoïstisch. En als je een boete krijg dan zeg je zeker 'Ga boeven vangen'.
noem hoe je wilt . uiteindelijk blijft het betreden zonder toestemming. moet je dan zomaar alles toe laten ?
dan ben ik maar de eikel in de straat . bij mij flik je dat zeker niet.

• Arvado
mikerosauer schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:46:
[...]

noem hoe je wilt . uiteindelijk blijft het betreden zonder toestemming. moet je dan zomaar alles toe laten ?
dan ben ik maar de eikel in de straat . bij mij flik je dat zeker niet.
Nee zeker niet zomaar, maar de aannemer in kwestie heeft dan ook de TS al benadert. Dan bel je die gasten toch ff op, neem je gesprek op, zeg je: 'ga je gang geen probleem. Ik ga ervan uit dat je alles netjes achterlaat en het dak niet beschadigd. Mocht er een beschadiging zijn en jullie lossen dat weer netjes op is alles prima.

Volgens mij discussiëren we alleen voor niks want heb het idee dat de TS niet echt mee leest |:(

Arvado wijzigde deze reactie 14-10-2019 16:54 (7%)

• mikerosauer
Arvado schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:53:
[...]

Nee zeker niet zomaar, maar de aannemer in kwestie heeft dan ook de TS al benadert. Dan bel je die gasten toch ff op, neem je gesprek op, zeg je: 'ga je gang geen probleem. Ik ga ervan uit dat je alles netjes achterlaat en het dak niet beschadigd. Mocht er een beschadiging zijn en jullie lossen dat weer netjes op is alles prima.
de aannemer die de schade achter af na maanden nog vergoed die moet nog geboren worden... :+

ik woon in een in aanbouw zijnde wijk . zij trekken zich totaal van niks aan. halve weg de straat hebben ze met het terug zetten van de aanhanger schade gereden aan een voortuin. die mensen wachten al maanden op geld . aannemer beweert dat hij niet geweest is . bewijs is er camera beeld :) . hij is de enige die al maanden op de zelfde manier elke ochtend zijn auto op de bouw locatie zet .hij zegt gewoon stap je toch naar de rechter .dart gaat dus ook nu gebeuren.

het is gewoon uitschot als je vraag of ze hun auto zo kunnen neer zetten zodat je normaal van je oprit af komt krijg je een grote bek. ik zet voortaan mij auto zo neer dat er geen vrachtwagen mee in de straat komt
draai is niet te halen zonder mijn oprit half mee te nemen.. nemen ze hem anders liggen ze zo in de beek eerste hing vandaag al aan de bel. rij mij auto maar aan heb toch een camera hangen die de oprit opneemt :) ik sta tenslote op mijn eigen oprit
politie is er bij geweest en kunnen mij niet dwingen.

• Jampot007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 21:12
Dat is wel een erge overgeneralisatie van aannemers

• Tommie12
mikerosauer schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:03:
[...]

de aannemer die de schade achter af na maanden nog vergoed die moet nog geboren worden... :+

ik woon in een in aanbouw zijnde wijk . zij trekken zich totaal van niks aan. halve weg de straat hebben ze met het terug zetten van de aanhanger schade gereden aan een voortuin. die mensen wachten al maanden op geld . aannemer beweert dat hij niet geweest is . bewijs is er camera beeld :) . hij is de enige die al maanden op de zelfde manier elke ochtend zijn auto op de bouw locatie zet .hij zegt gewoon stap je toch naar de rechter .dart gaat dus ook nu gebeuren.

het is gewoon uitschot als je vraag of ze hun auto zo kunnen neer zetten zodat je normaal van je oprit af komt krijg je een grote bek. ik zet voortaan mij auto zo neer dat er geen vrachtwagen mee in de straat komt
draai is niet te halen zonder mijn oprit half mee te nemen.. nemen ze hem anders liggen ze zo in de beek eerste hing vandaag al aan de bel. rij mij auto maar aan heb toch een camera hangen die de oprit opneemt :) ik sta tenslote op mijn eigen oprit
politie is er bij geweest en kunnen mij niet dwingen.
En morgen zien we hier een post verschijnen dat je 2 platte banden hebt....
Of ze verliezen een bus onkruidverdelger in je voortuin.

Jouw huis is ook ooit gebouwd denk ik.... , en ik denk dat je in dezelfde wijk woont bij de azijnpisser en de azijn/bavaria drinker.
WTF

• mdo8
Tommie12 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:13:
[...]

Jouw huis is ook ooit gebouwd denk ik.... , en ik denk dat je in dezelfde wijk woont bij de azijnpisser en de azijn/bavaria drinker.
WTF
Mooiste wijk van Nederland
:D

• mikerosauer
Tommie12 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:13:
[...]

WTF
Dan staat dat gewoon op beeld 😃 gelukkig geen planten dus fuck hun.

Klopt als er op een normale manier gereageerd kan worden . Heb ik daar niet zo veel moeite mee
als ik vraag of ze een beetje rekening kunnen houden krijg je standaard een grote bek.

Nou dan ga ik dus ook moeilijk doen.en dan heb je dus de serieus de verkeerde aan mij.

• kabeltjekabel
Arvado schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:30:
[...]

Ik snap die aannemer heel goed, als er pas na een tijd een lekkage optreed kan dat net zo goed ergens anders door komen. Mogelijk dat de TS zelfs een nieuw dak wilt en er zelf een gaatje in maakt. Dat is niet te controleren. Oh en omdat hij de buurman niet kent maakt het natuurlijk niet uit als hij onnodig kosten maakt. Wat een instelling...

Toch blijf ik bij mijn mening en standpunt: doe niet zo moeilijk en maak het andere nou ook niet onnodig moeilijk. Denk gewoon een beetje mee.

Trouwens @Cruisertje ben wel benieuwd wat nou het nou eigenlijk is geworden.
En juist omdat dat niet te controleren is vraagt de TS die garantie. Zou moeilijk is dat niet. Maargoed, er is toch al geregeld dat schade vergoed moet worden, dus het is dubbelop. Maar dat komt omdat Nederland steeds meer uitblinkt in het niet verkrijgen van je recht.

• Lednov
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 30-10 10:56
OK laatste paar post zijn erg off topic...

En wat mij opvalt in dit hele topic is hoeveel mensen willen laten weten dat ze ergens kaas van hebben gegeten.
TS is vrij helder geweest in de omschrijving van het dak. Bitumen met grind...
Er vanuit gaande dat het dak in kwestie al in goede staat bevind, kun je er een blauwe maandag best eens over heen lopen voor wat onderhoudszaken. Een lekkage zal niet zo snel plaatsvinden.

Nu wordt er niet alleen flink over het dak gelopen, er wordt ook nog een (rol)steiger geplaatst. Dit verandert de zaak aanzienlijk! De kans op schade is namelijk vele malen groter geworden. Er dient nu afdoende voorzieningen getroffen worden om de kans op schade te verkleinen. Hoe dit eruit komt te zien is beetje afhankelijk van de situatie. Vaak worden er tegels/matten neergelegd, lastverdelers, planken/platen.

Nu is het inderdaad zo, dat de eigenaar in het redelijke dient mee te werken. De vraag is dus, in hoeverre is het plaatsen van een steiger nog redelijk? Want er komt ook nog een extra gewicht op het dak te staan. Allemaal zeer terechte zorgen, ook al wil een enkeling het nog afdoen als 'gezeur'.

Je originele vraag, mag de buurman zonder toestemming op jouw garage dak is dus te beantwoorden met 'neen, mits...' of 'Ja, tenzij...' Net naar gelang hoe je iets interpreteert.

En daar wringt nu de schoen. Je bent in feite voor een voldongen feit geplaatst. Zonder dat er ook maar andere opties aanbod zijn gekomen. Dat andere opties mogelijk (veel) duurder zijn, dat is voor jou nauwelijks relevant. Dat is voor rekening van uitvoerder of opdrachtgever (net hoe het contract is afgesloten).

Had jij mogen weigeren? Ik denk dat het wel aannemelijk is te maken dat de kans op schade reëel is. Dus ja, dit had jij mogen weigeren en de uitvoerder had het dak niet zomaar mogen betreden. Ook niet met getroffen voorzorgsmaatregelen. Dat hierdoor werk achter komt te liggen is niet relevant. Dat is zijn risico. Dat hierdoor mogelijk duurdere alternatieven genomen moet worden is ook zijn risico.

Het is namelijk ook goed mogelijk dat er eerst een bouwkundinginspectie plaats had moeten vinden. Het kan zomaar zijn dat het dak absoluut niet is berekend op het extra gewicht. In Nederland hebben wij nauwelijks dagen dat er een dusdanig pak sneeuw ligt. En sneeuw is zwaar! Dus daken zijn hier niet opgebouwd. Dus is er kans op instorting van het dak? Ja, goed mogelijk.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True