Vorig jaar had ik aan jullie al gevraagd naar een upgrade voor mijn i5 2500k: Upgrade 2500K. Toen was de consensus om nog even te wachten. Nu een jaar later ben ik begonnen aan AC: Odyssey en de 8 jaar oude CPU kan het gewoon niet meer aan. Ik speel op 1920x1200 met een GTX1080 en er zijn te veel micostutters om prettig te spelen. Nu de Ryzen 3 serie uit is wil ik toch eens upgraden.
De CPU staat vast, de Ryzen 3600, wmb de beste bang4buck cpu op dit moment.
Dus
Ik zoek een?
moederbord voor een Ryzen 3600.
Wat is je budget?
~€100
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, zolang het maar werkt
Omdat ik in Italië woon worden de componenten (CPU, mobo, RAM) via amazon.it besteld. Dit houdt in dat ik er niet voor kan kiezen dat de webshop voor mij een BIOS update doet. Ik zoek dus een moederbord die ofwel Ryzen 3 direct ondersteunt, ofwel BIOS flash zonder CPU ondersteunt.
Mijn zoektocht strandde op de pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX. Maar dit moederbord heeft twee tekortkomingen waar ik vragen over heb.
1) De netwerkcontroller is van Realtek ipv Intel wat ik nu heb. Ik heb vernomen dat Realtek minder goed is dan Intel. In hoeverre gaat dit uitmaken voor online games (extra latency/packet loss?) of highspeed downloads (ik heb hier gigabit internet).
2) De audiochip. Dit is dezelfde chip als in mijn huidig systeem, maar ik lees toch dat dit een zwak punt is. Ik maak gebruik van een pricewatch: Sennheiser HD 595 (Grijs, Groen, Zwart) als koptelefoon en product: Edifier R1280T als speakers. Voor mij klinkt het nu goed, maar dat kan natuurlijk gewenning zijn. Hoeveel betere kwaliteit, als dat er al is, krijg ik met een betere audiochip zoals de ALC1220 die op de pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC (mijn andere keuze) zit.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
inventaris: Huidige PC
De CPU staat vast, de Ryzen 3600, wmb de beste bang4buck cpu op dit moment.
Dus
Ik zoek een?
moederbord voor een Ryzen 3600.
Wat is je budget?
~€100
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, zolang het maar werkt
Omdat ik in Italië woon worden de componenten (CPU, mobo, RAM) via amazon.it besteld. Dit houdt in dat ik er niet voor kan kiezen dat de webshop voor mij een BIOS update doet. Ik zoek dus een moederbord die ofwel Ryzen 3 direct ondersteunt, ofwel BIOS flash zonder CPU ondersteunt.
Mijn zoektocht strandde op de pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX. Maar dit moederbord heeft twee tekortkomingen waar ik vragen over heb.
1) De netwerkcontroller is van Realtek ipv Intel wat ik nu heb. Ik heb vernomen dat Realtek minder goed is dan Intel. In hoeverre gaat dit uitmaken voor online games (extra latency/packet loss?) of highspeed downloads (ik heb hier gigabit internet).
2) De audiochip. Dit is dezelfde chip als in mijn huidig systeem, maar ik lees toch dat dit een zwak punt is. Ik maak gebruik van een pricewatch: Sennheiser HD 595 (Grijs, Groen, Zwart) als koptelefoon en product: Edifier R1280T als speakers. Voor mij klinkt het nu goed, maar dat kan natuurlijk gewenning zijn. Hoeveel betere kwaliteit, als dat er al is, krijg ik met een betere audiochip zoals de ALC1220 die op de pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC (mijn andere keuze) zit.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
inventaris: Huidige PC
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.