Welk moederboard Ryzen 3600

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• torrie1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 19:12
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Moederboard voor een AMD Ryzen 3600 processor met daarop een Asus RX5700-8G grafische kaart.

Wat is je budget?
Voor een moederbord wil ik eigenlijk niet hoger dan 120 euro gaan het liefst minder. Heb geen hele gekke functies nodig zoals led erop of wifi o.d.
Moet gewoon een goed stabiel moederbord zijn. OC'en zie ik mij ook niet heel snel doen en zal ik denk ik ook niet nodig hebben ????

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Was aan het kijken voor een MSI Tomahawk maar die is nergens te krijgen en zal wel voorlopig ook lastig blijven. Dus ben ik nu op zoek naar alternatieven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
AMD Ryzen 3600 CPU
Asus RX5700-8G grafische kaart
16 gb geheugen
CORSAIR RMx Series RM550x

Moet trouwens nog allemaal gekocht worden .

BVD

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:17

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ik had wel wat meer verwacht van iemand ie hier 10j lid is.@torrie1978
Je kunt sowieso uit alle X570 en MSI MAX versies kiezen in PW(deze zijn gelijk te gebruiken met ryzen 3600 zonder bios-update)

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 28-09-2019 19:30 . Reden: verduidelijkt ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
Voor €120,-?

• TimBC
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-09 23:03
Heb zelf een pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX gekozen (na veel reviews gelezen te hebben en rekening te houden met VRM).

De pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC is ook een hele mooie optie alleen deze krijgt een hele lelijke bios als je ryzen 3 wilt gebruiken (en je moet eerst de bios updaten).

• Soepergrover
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08 09:54

Soepergrover

Je staat op m'n cape

Toen ik mijn MSI Tomahawk MAX een paar weken geleden kocht, waren ze redelijk leverbaar (na een tijdje schaarste). Ik heb het idee dat de Tomahawks redelijk populair zijn en blijven.
Misschien dat ze nu dan even niet leverbaar zijn, maar ik zou verwachten dat zo'n gangbaar model regelmatig aangevuld moet worden.
In de pricewatch zie ik bij een aantal leveranciers verwachte levertijden van een paar dagen. Is dat een onoverkoombaar probleem voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torrie1978
Soepergrover schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:02:
Toen ik mijn MSI Tomahawk MAX een paar weken geleden kocht, waren ze redelijk leverbaar (na een tijdje schaarste). Ik heb het idee dat de Tomahawks redelijk populair zijn en blijven.
Misschien dat ze nu dan even niet leverbaar zijn, maar ik zou verwachten dat zo'n gangbaar model regelmatig aangevuld moet worden.
In de pricewatch zie ik bij een aantal leveranciers verwachte levertijden van een paar dagen. Is dat een onoverkoombaar probleem voor je?
Nee een paar dagen maken niet zoveel uit.....als de verwachte levertijden klopen idd.
Denk dat de Tomahawk dan wel een goede keuze is en dat hem dat gaat worden.

Bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

torrie1978 schreef op zondag 29 september 2019 @ 08:17:
[...]

Nee een paar dagen maken niet zoveel uit.....als de verwachte levertijden klopen idd.
Denk dat de Tomahawk dan wel een goede keuze is en dat hem dat gaat worden.

Bedankt allemaal
waarom oa deze niet ?
pricewatch: MSI B450 Gaming Plus Max
pricewatch: MSI B450-A Pro Max

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:22
Gezien de eisen van TS vraag ik me af waarom de Asrock B450 Steel Legend niet wordt aanbevolen? Het valt me sowieso op dat dit bord weinig wordt genoemd in het DAA forum.
Ikzelf zit in het zelfde schuitje als TS en ik neig op het moment dus naar dit bord. Voor zover ik heb gelezen worden de VRMS niet te heet, ook niet bij een lichte OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torrie1978
HowsMyApple schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:04:
Gezien de eisen van TS vraag ik me af waarom de Asrock B450 Steel Legend niet wordt aanbevolen? Het valt me sowieso op dat dit bord weinig wordt genoemd in het DAA forum.
Ikzelf zit in het zelfde schuitje als TS en ik neig op het moment dus naar dit bord. Voor zover ik heb gelezen worden de VRMS niet te heet, ook niet bij een lichte OC.
Bedankt voor de reactie. Ik heb nu de Tomahawk besteld in de hoop dat hij volgende week weer leverbaar is. Zo niet kan ik dan altijd nog overstappen op een andere moederbord.
Komende week ik toch nog geen tijd om alles in elkaar te zetten, dus dat even wachten maakt mij niet zo heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
HowsMyApple schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:04:
Biosupdate nodig voordat een 3600 gaat werken waarmee het bord duurder wordt dan een Gaming Plus Max of Tomahawk Max bij dezelfde functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_RTLX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-09 09:00
Ik weet dat de Gigabyte B450 elite now a days met de F40 bios komt, dus direct support voor ryzen 3000.

Joey van der Houven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Joey_RTLX schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:41:
Ik weet dat de Gigabyte B450 elite now a days met de F40 bios komt, dus direct support voor ryzen 3000.
Zo zullen langzamerhand meer B450 bordjes in de winkel komen met nieuwe bios.

Pagina: 1