Bestuurder vervolgen voor opsteken middelvinger in Duitsland

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 18.903 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thsk
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 17:24
BartS12 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:17:

Op deze manier beken je niks, ontken je niks, maar geef je gewoon duidelijk aan dat er toch eerst even iets meer informatie op tafel moet komen, simpelweg om ervoor te zorgen dat jij kan reageren op de juiste gebeurtenissen.
Ik denk dat ik ook mee ga met het advies van BartS12. Uiteindelijk ga ik niet ontkennen dat ik niet de bestuurder was op die dag. Wat ik wel van de politie ga vragen is om meer informatie/foto's aan te leveren, zodat ik aan de hand van de informatie kan bevestigen dat ik het daadwerkelijk ben geweest. Ik hoop hiermee dat de politie uiteindelijk gaat afhaken en de case in de prullenbak gooit.

Ik heb telefonisch al contact gehad met de politie en zei hebben niks kwa foto's. Als dus blijkt dat ze alsnog een foto hebben dan zal ik ook netjes aangeven dat ik de bestuurder was. Maar dan zal er iets van bewijs aangeleverd moeten worden dat ik mijn middelvinger heb gestoken lijkt mij?

Trouwens als ik met groepje vrienden ga motorrijden komt het wel eens voor dat we niet achter elkaar rijden, dus als de bijrijder een foto heeft gemaakt dan zegt dit nog steeds niks.

@Wobbit Voor de zoveelste keer ik heb geen middelvinger uitgestoken. Wel de hele dag door mijn hand uitgestoken om andere motorrijders te begroeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbit
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-03-2023
thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:46:
[...]

Ik denk dat ik ook mee ga met het advies van BartS12. Uiteindelijk ga ik niet ontkennen dat ik niet de bestuurder was op die dag. Wat ik wel van de politie ga vragen is om meer informatie/foto's aan te leveren, zodat ik aan de hand van de informatie kan bevestigen dat ik het daadwerkelijk ben geweest. Ik hoop hiermee dat de politie uiteindelijk gaat afhaken en de case in de prullenbak gooit.

Ik heb telefonisch al contact gehad met de politie en zei hebben niks kwa foto's. Als dus blijkt dat ze alsnog een foto hebben dan zal ik ook netjes aangeven dat ik de bestuurder was. Maar dan zal er iets van bewijs aangeleverd moeten worden dat ik mijn middelvinger heb gestoken lijkt mij?

Trouwens als ik met groepje vrienden ga motorrijden komt het wel eens voor dat we niet achter elkaar rijden, dus als de bijrijder een foto heeft gemaakt dan zegt dit nog steeds niks.

@Wobbit Voor de zoveelste keer ik heb geen middelvinger uitgestoken. Wel de hele dag door mijn hand uitgestoken om andere motorrijders te begroeten.
Als jij je vinger niet hebt opgestoken en je verdenkt de bestuurder ervan dat hij dit heeft verzonnen omdat jij hem/haar hebt ingehaald op een plek waar dit niet mocht dan zou ik dit ook gewoon zo vertellen/vermelden.

Ik zou in ieder geval niet gaan schermen met bewijsvoering etc (dit gaat in je nadeel werken). De politie in mijn woonplaats controleerden extra streng op NL motorrijders (kennis werkt bij de Duitse politie) omdat het gross van de NL motorrijders (die een dagje lekker gaan "rijden" in Duitsland) asociaal rijgedrag vertonen (inhalen over doorgetrokken strepen etc).

Vertel gewoon hoe het volgens jou is gegaan. Zo moeilijk is dat toch niet?

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
ik wel van de politie ga vragen is om meer informatie/foto's aan te leveren, zodat ik aan de hand van de informatie kan bevestigen dat ik het daadwerkelijk ben geweest ...
Wellicht nog ten overvloede - het gaat niet alleen om dat jij 'het' daadwerkelijk bent geweest. Het gaat er om dat jij het was, op dat moment, en op die plek, die de tegenpartij noemt.

Je wilt ook heel duidelijk het scenario kunnen uitsluiten dat een andere motorrijder die dag een middelvinger heeft opgestoken naar de tegenpartij, en dat hij vervolgens besluit om dan maar 'uit wraak' de eerste de beste nederlandse motor waarvan hij het kenteken wel kan lezen (!), een bekeuring aan te na***n.

Er zijn genoeg scenario's voor twijfel; aan wat er precies gebeurd is, en aan de vraag of jij het wel was. Dat eerst proberen op te helderen, op alle bovenstaande punten, is in het belang van iedereen (en een faire rechtsgang).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 12:45
Naar de politie stappen omdat je een middelvinger op steekt? Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan want dashcams zijn niet toegestaan in Deutschland.

That being said: de persoon die naar de politie stapte is echt een vreselijk mislukt figuur zeg.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wobbit
mugenmarco schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:07:
Naar de politie stappen omdat je een middelvinger op steekt? Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan want dashcams zijn niet toegestaan in Deutschland.

That being said: de persoon die naar de politie stapte is echt een vreselijk mislukt figuur zeg.
Je moet de situatie niet omdraaien. Als iemand zijn middelvinger opsteekt is deze persoon fout en niet de persoon die naar de politie stapt, kwestie van fatsoen. Als jij lekker ongestraft je middelvingertje wilt opsteken en lekker opgefocked wilt reageren in het verkeer doe je dat maar lekker in Nederland. 8)7

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 12:45
Wobbit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:11:
[...]

Je moet de situatie niet omdraaien. Als iemand zijn middelvinger opsteekt is deze persoon fout en niet de persoon die naar de politie stapt, kwestie van fatsoen. Als jij lekker ongestraft je middelvingertje wilt opsteken en lekker opgefocked wilt reageren in het verkeer doe je dat maar lekker in Nederland. 8)7
We hebben het over een middelvinger, kom op zeg :S als je je daar al zo druk om gaat maken en naar de politie stapt dan ben je in mijn ogen best zielig hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:43

Soggney

Zeekomkommer

mugenmarco schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:13:
[...]

We hebben het over een middelvinger, kom op zeg :S als je je daar al zo druk om gaat maken en naar de politie stapt dan ben je in mijn ogen best zielig hoor.
Na de ervaring van het gelinkte artikel van de volkskrant te lezen, kan ik er wel inkomen dat een middenvinger opsteken niet gewenst is.
Dat we hier in NL er niet anaal over doen, ondanks dat het wel gevaarlijke situaties kan creëeren wil dit niet zeggen dat het toegestaan is in DE.

Het is tegen de Duitse verkeerswet, daar heb je je aan te houden als je in DE rondrijdt.
Wat jouw of mijn mening ervan is, boeit helemaal niet, want we hebben geen stem in DE

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicKip
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-09 11:59
Wobbit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:11:
[...]

Ja want een middelvinger wordt voor niets opgestoken...

Ik steek ook wel eens mijn middelvinger op (niet dagelijks ofzo, nieteens maandelijks) maar dan heeft die ander het er zeker wel naar gemaakt. Dan irriteer/whatever je iemand zo veel dat hij zijn middelvinger op steekt en daarna doe je ook nog aangifte..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:40
Wobbit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:43:
Beste topicstarter,

Helaas, voor het opsteken van je middelvinger in Duitsland kan je inderdaad gewoon een bon voor aan je broek krijgen, helaas en volkomen terecht.
de 'vinger' geven kan als belediging worden gezien en is dus in NL ook gewoon strafbaar
Artikel 266: eenvoudige belediging

1. Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, wordt als 'eenvoudige belediging' gezien. Straf: ten hoogste drie maanden cel of een geldboete van de tweede categorie (met een maximum van 4.050 euro).

2. Gedragingen die niet als 'eenvoudige belediging' bestempeld kunnen worden zijn beledigingen die een oordeel geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobbit
mugenmarco schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:13:
[...]

Het begint met middelvinger opsteken, gaat over naar meer frustratie, op de rem trappen etc.

Je behoort je gewoon te beheersen in het verkeer. Niet iedereen doet alles goed of zoals jij het graag zou zien. Om dan gelijk maar lekker met je vingertje te gaan zwaaien is gewoon not-done.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thsk
Wobbit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:05:
[...]

Als jij je vinger niet hebt opgestoken en je verdenkt de bestuurder ervan dat hij dit heeft verzonnen omdat jij hem/haar hebt ingehaald op een plek waar dit niet mocht dan zou ik dit ook gewoon zo vertellen/vermelden.

Ik zou in ieder geval niet gaan schermen met bewijsvoering etc (dit gaat in je nadeel werken). De politie in mijn woonplaats controleerden extra streng op NL motorrijders (kennis werkt bij de Duitse politie) omdat het gross van de NL motorrijders (die een dagje lekker gaan "rijden" in Duitsland) asociaal rijgedrag vertonen (inhalen over doorgetrokken strepen etc).

Vertel gewoon hoe het volgens jou is gegaan. Zo moeilijk is dat toch niet?
Dit gaat juist in mijn nadeel werken want uiteindelijk wordt het mijn woord tegen twee Duitsers (als de bijrijder ook meedoet met het spelletje).

En zoals BartS12 het heeft verwoord hoe kan ik zeker weten dat het ook daadwerkelijk om die specifieke autobestuurder gaat waar ik een conflict mee heb gehad? Dan is het niet handig om uit het niets over het inhalen over een doorgetrokken streep te hebben.

Ik vind persoonlijk dat zei mij eerst meer informatie mogen geven i.p.v. dat ik zomaar even formulier invul en opstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:19:
[...]
Ik vind persoonlijk dat zei mij eerst meer informatie mogen geven i.p.v. dat ik zomaar even formulier invul en opstuur.
Zoals reeds al een aantal keer is vermeld. Het maakt het Duitse OM niet zoveel uit wat jij vind.. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 18:27
Wobbit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:18:
[...]

Het begint met middelvinger opsteken, gaat over naar meer frustratie, op de rem trappen etc.

Je behoort je gewoon te beheersen in het verkeer. Niet iedereen doet alles goed of zoals jij het graag zou zien. Om dan gelijk maar lekker met je vingertje te gaan zwaaien is gewoon not-done.
Toch ben ik erg blij dat onze politiediensten hier in Nederland zich niet druk (hoeven te) maken om dit soort kansloze dingen. Waar ga je de grens trekken? Mag je iemand een idioot noemen als hij iets idoots doet? Of moet je het bij uilskuiken houden, of is dat ook al een stapje te ver?

Bizarre verspilling van energie. Wel handig om te weten voor in de toekomst...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wobbit
Junia schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:26:
[...]

Toch ben ik erg blij dat onze politiediensten hier in Nederland zich niet druk (hoeven te) maken om dit soort kansloze dingen. Waar ga je de grens trekken? Mag je iemand een idioot noemen als hij iets idoots doet? Of moet je het bij uilskuiken houden, of is dat ook al een stapje te ver?

Bizarre verspilling van energie. Wel handig om te weten voor in de toekomst...
Dat is nou ook precies de reden waarom de NL politie hier gewoon niet het respect of ontzag krijgt die zij wel verdienen. Het uitkafferen van politie personeel bijvoorbeeld kan hier gewoon, die duitsers laten dat gewoon niet toe.

De marrokaantjes en turkjes die door de Duitse Politie bij de grens staande worden gehouden zijn verbazingwekkend beleefd. Hier krijgen ze de ene tirade na de andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:03

Denko

|{ing Øf ßlitz

-

[ Voor 100% gewijzigd door Denko op 01-10-2019 12:39 . Reden: Niet belangrijk eigenlijk ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 22-09 18:27
Wobbit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:35:
[...]

Dat is nou ook precies de reden waarom de NL politie hier gewoon niet het respect of ontzag krijgt die zij wel verdienen. Het uitkafferen van politie personeel bijvoorbeeld kan hier gewoon, die duitsers laten dat gewoon niet toe.

De marrokaantjes en turkjes die door de Duitse Politie bij de grens staande worden gehouden zijn verbazingwekkend beleefd. Hier krijgen ze de ene tirade na de andere...
Dit staat geheel los van de situatie van TS, waarbij de ogenschijnlijke middelvinger niet naar een agent werd opgestoken é. maar naar een individu. Ik ben het helemaal met je eens dat je tegen de politie fatsoenlijk dient te blijven, echter staat dat helemaal buiten het wel/niet op mogen steken van je middelvinger naar iemand in het algemeen.

N.b. je zal mij ook nooit een middelvinger zien opsteken, echter het feit dat er aangifte kan worden gedaan van zoiets kleinzerigs en dat er vervolgens ook echt actie op wordt ondernomen (zelfs grens-overschrijdend :+ ) vind ik wel erg ver gaan (phun intended).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:52
Wobbit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:35:
[...]

Ik snap je redenatie even niet. Omdat de Nederlandse politie niet achter buitenlanders aan gaat die volgens iemand een middelvinger op heeft gestoken zouden ze minder gezag hebben?

Dat de straffen voor dat soort feiten in Nederland tegen vallen lijkt meer bij de rechtsprekende macht te liggen, en omdat de politie een andere strategie hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Volgens mij staat het ondertussen wel vast dat TS geen middelvinger heeft opgestoken.
Zoals ik al eerder vermeld : juridisch hulp inschakelen is altijd wijs.

Wil je dit niet, wees dan heel duidelijk in je omschrijving van hetgeen daadwerkelijk is voorgevallen. Je bent pas schuldig als dit onomstotelijk is bewezen!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik vind het heel, heel bizar hoe mensen hier zeggen "yo lieg gewoon even tegen de politie! Dat is echt het beste wat je kan doen"... normaal gedrag is blijkbaar niet meer toegestaan.

TS geeft aan dat hij zelf op de motor zat. Maar nu hij opeens een optie heeft "Nee nee ik weet het niet meer"..

Heb gewoon de ballen en wees eerlijk.

Laat het bewijs leveren aan Duitsland over, maar wees zelf gewoon een keer sterk en eerlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door corset op 01-10-2019 13:34 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:57
thsk schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:24:
Ik zag namelijk dat je een boete tot 4000 euro kan krijgen hiervoor :/
Da's een hoop geld, broeder.

Persoonlijk zou ik de volgende dingen doen:

- De verzender van deze brief bellen, aangeven dat je kennis hebt genomen van deze brief, met de vraag wat de reactie termijn is;
- Professionele informatie inwinnen (ANWB/rechtsbijstandsverzekering/KNVM)
- Indien onvoldoende onderbouwd - contact zoeken met een deskundig jurist in Duitsland;
- Hun adviezen volgen.

Persoonlijk vind ik € 4.000 nogal veel - dit zijn niet de grappen waar ik zou vertrouwen op een IANAL advies van GoT. Zo heb ik géén idee wat de drempel van bewijslast in deze zaken is - nogal belangrijk. Voor zover ik begrijp kunnen onze Oosterburen gewoon het CJIB inschakelen als ze voelen dat er te weinig actie achter zit, en dan ben je nog veel verder van huis.

Als je dit werkelijk niet hebt gedaan, en ik geloof je, dan vermoed ik dat je dat sowieso niet zelf zou moeten proberen op te lossen. Misschien heeft je rechtsbijstandsverzekering buitenlanddekking, misschien zul je een lokale jurist moeten vragen.

Wel is het fijn om in dat geval alvast te zoeken naar getuigen. Heeft iemand in je omgeving de uitwisseling met deze chauffeur bijvoorbeeld gezien?

Naja. Laat nog eens van je horen. Ben wel benieuwd in welke mate ik mijn ledematen kan gebruiken op een ritje door Duitsland....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thsk
Helixes schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:37:
[...]

Wel is het fijn om in dat geval alvast te zoeken naar getuigen. Heeft iemand in je omgeving de uitwisseling met deze chauffeur bijvoorbeeld gezien?
Reactie termijn is 3 weken.

Getuige zoeken is lastig aangezien ik alleen was in Duitsland. Al contact gehad met het Juridisch loket maar zij kunnen mij niet verder helpen aangezien ze niks over het Duitse recht afweten. Zal even ook mijn eigen verzekeraar opbellen.

Zelf neig ik tog om gewoon netjes aan te geven dat ik de motor heb bestuurd maar geen middelvinger of iets dergelijke heb opgestoken. Als ik aangeef dat ik met een groepje vrienden was en de motor wel eens uitleen kan het zomaar gebeuren dat ze ook informatie van mijn vrienden willen hebben. Die ik dan vervolgens niet kan aanleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brazos schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:14:
[...]

Hoe kun je nou vermelden dat je de bestuurder bent als je niet weet wat, waar en wanneer er iets is gebeurd?
Umm Misschien snap ik je reactie niet.
Maar hier mijn antwoord.

De ts kan melden dat hij de bestuurder was voor de volgende rede.

1. Hij was de bestuurder.
2. Hij weet dat hij ergens niet heel netjes heeft ingehaald wat een andere bestuurder ook niet netjes vond ( gezien het gebruik van de toeter en groot licht)
thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:08:
Ik weet wel dat ik tijdens mijn rit naar Duitsland een conflict heb gekregen met een autobestuurder aangezien ik hem had ingehaald op een plek waar dat niet is toegestaan (was niet gevaarlijk oid). De autobestuurder was hierdoor erg geïrriteerd waardoor diegene begon te toeteren en lichtsignalen af te geven (wss wou die een woordje met mij hebben langs de weg maar hier heb ik geen gehoor aan gegeven).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 13:31
Junia schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:26:
[...]

Toch ben ik erg blij dat onze politiediensten hier in Nederland zich niet druk (hoeven te) maken om dit soort kansloze dingen.
Doen ze weleens hoor, zelfs als het niet tegen hen zelf is gericht. Ik reed een keer door het centrum, zag mijn broer zijn voordeur uitlopen, druk op de claxon en steek met een grijns op mijn gezicht mijn middelvinger zwaaiend naar hem op, wat met eenzelfde grijns en zwaaiende middelvinger werd beantwoord. Doen we wel vaker, betekent niks. De agenten die blijkbaar een aantal auto's achter me reden vonden het toch nodig om er iets van te zeggen. Ze konden er op zich best om lachen, maar wezen me er wel op dat een middelvinger niet altijd even goed ontvangen wordt, door eventuele medeweggebruikers.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:22:
[...]
Maar hier mijn antwoord.

2. Hij weet dat hij ergens niet heel netjes heeft ingehaald wat een andere bestuurder ook niet netjes vond ( gezien het gebruik van de toeter en groot licht)
[...]
Tenzij ik het gemist heb in de reacties, is er nergens gesproken over een specifieke tijd of locatie.
TS neemt aan dat het dat incident wat (omdat het mogelijk voor de hand ligt), maar zonder die info is het nergens op gebaseerd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Wobbit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:43:
Beste topicstarter,

Helaas, voor het opsteken van je middelvinger in Duitsland kan je inderdaad gewoon een bon voor aan je broek krijgen, helaas en volkomen terecht.

Ik ben de afgelopen 25 jaar woonachtig geweest in Duitsland en ik kan je uit mijn eigen ervaring vertellen dat door het volgen van de voorgestelde wijsneuzerige opmerkingen je aan het kortste eind gaat trekken en de situatie alleen maar erger zal maken.

Als jij het bent geweest gewoon je verantwoordelijkheid nemen en zeggen dat het niet gepast was.

*Even voor jou beeldvorming. Mijn broer (ook woonachtig in D) had een tijdje een relatie met een meisje. Toen het uitging heeft hij haar ogenschijnlijk uitgescholden. Gevolg was dat zij een klageschrift (aanklacht) heeft ingediend. Door het toegeven werd de schade beperkt door een boete van 400 euro (anders was het erger geworden). Je bent dus gewaarschuwd.

Succes ermee verder.
Apart dat je in Duitsland blijkbaar beboet kunt worden voor dingen die niet (makkelijk) te bewijzen zijn. Is er dan geen wildgroei aan willekeurige mensen die andere weggebruikers aanklagen voor dingen zoals het opsteken van een middelvinger? En dan krijg je automatisch een boete, zonder dat er sluitend bewijs is? Heel apart, en totaal niet bevorderlijk voor een eerlijke rechtsspraak. "Wie eist bewijst" lijkt me in dit soort gevallen toch een betere stelling dan "wie gedaagd word, bewijst"...

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timberleek schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

Tenzij ik het gemist heb in de reacties, is er nergens gesproken over een specifieke tijd of locatie.
TS neemt aan dat het dat incident wat (omdat het mogelijk voor de hand ligt), maar zonder die info is het nergens op gebaseerd.
Op die fiets.

Mee eens,. Ook al kan je de conclusie trekken dat het incident wat ts omschrijft het zelfde incident is waar over hij nu die brief krijgen, is dat een punt. Misschien waren er wel 2 incidenten...of 3 of 4..

Maar goed, politie eerst vragen waar het incident was en op welke datum en tijd is geen slecht idee. ( Of staat dat al in de brief @thsk )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thsk
Ja, datum en tijd is aangegeven op de brief. Alleen de locatie is niet vermeld. Maar rond dat tijdstip was ik zelf ook daadwerkelijk in Duitsland.

Zojuist verschillende Duitse advocaten gesproken en zei willen hier natuurlijk een dossier van maken (lees geld). Deze advocaten geven aan dat ik zoiezo boete ga krijgen op basis van getuigenverklaring van de personen die in de auto reden. Vraag me af in hoeverre dit waar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:54:
In NL is het meestal zo, wie eist die bewijst. Geen idee hoe dat in Duitsland is.

Wel een beetje apart dat ze zonder bewijs n.a.v. een melding gaan informeren. Zonder bewijs is het gewoon aangeven dat jij er nooit geweest bent, laat ze maar met bewijs komen.
Dit specifieke geval kan ik niets over zeggen, maar mijn oom is een aantal jaar terug wel degelijk op de bon gegaan voor niet voorrang verlenen, nadat een duitser daarover had geklaagd bij politie en zijn nummerplaat had doorgegeven.

Mijn oom en tante ontkenden, maar de beschuldigende partij kwam met een onafhankelijke getuige aanzetten, namelijk een niet familielid die bij hem in de auto zat. Duitse juridisch adviseur gaf aan dat je hij beter kon betalen, omdat hij het zou verliezen!

Als je met meerdere mensen was, zou ik dan ook voor de eerder genoemde optie hier gaan: de chauffeur was wisselend, of ze een foto kunnen sturen om de bestuurder te identificeren. Als dat niet zo is, dan mag je natuurlijk niet liegen tegen de politie, maar ik kan je verzekeren dat ik dat wel zou doen, want...

Iemand probeert je te naaien en die persoon is een Duitser, reken er maar op dat die een 'onafhankelijke' getuige heeft!
thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:40:
Ja, datum en tijd is aangegeven op de brief. Alleen de locatie is niet vermeld. Maar rond dat tijdstip was ik zelf ook daadwerkelijk in Duitsland.

Zojuist verschillende Duitse advocaten gesproken en zei willen hier natuurlijk een dossier van maken (lees geld). Deze advocaten geven aan dat ik zoiezo boete ga krijgen op basis van getuigenverklaring van de personen die in de auto reden. Vraag me af in hoeverre dit waar is.
Ze gaan je in ieder geval een boete opsturen ja. Bij de auto heb je dan een mooie foto van je tronie.

Zonder foto gewoon ontkennen dat jij het was; veel succes met bewijzen wie de behelmde bestuurder van een motor is.

edit: Niet wijsneuzerig doen tegen de Duitse politie/justitie, dat helpt je niet. Maar bij een motor groep gebeurt het vaak genoeg dat een chauffeur en passagier wisselend rijden, dus is het onmogelijk om nu nog aan te geven wie reed, zonder beeld materiaal.

Ik hoop dat je wel met een groep was of minsens één ander persoon die je backed. Want ze kunnen je natuurlijk vragen wie die persoon dan was. En als je dan iemand noemt waarvan ze aan kunnen tonen dat die het niet geweest kan zijn ben je echt de lul.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Hier heb je geen advocaat voor nodig. Dit kun je prima zelf afhandelen/in bezwaar gaan. Dan zal het vanzelf op niets uitlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thsk
Dus in dit geval gewoon brief terugsturen dat ik meer informatie wens met de exacte locate en een foto?
@Verwijderd Helaas gaat dat lastig worden aangezien ik wel alleen was.

[ Voor 27% gewijzigd door thsk op 01-10-2019 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Zeg dat je gewoon een middelvinger terug gaf.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verkeersirritatie 1e klasse.
Met een motorfiets nog even snel inhalen waar het niet mag. (automobilist denkt aan afsnijden en maakt een gebaar, van wat doe je nu. motorfietsbestuurder denkt, FY waar maak je je druk om.) inzettende zegt in de auto; die domme Hollander stak ook nog zijn middelvinger op. Men fokt elkaar wat op en gaat er melding van maken bij politie.
@thsk Wanneer je nu in OP direct het hele verhaal verteld, scheelt dat weer vragen.speculatie.
Je was dus alleen, en niet met groepje. Stuur een brief met je verontschuldiging, maar dat je je verder niets van het feit kunt herinneren, en je dit soort gedrag nooit vertoond.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mandrake466 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:07:
Zeg dat je gewoon een middelvinger terug gaf.
Dat gaat niet werken, aangezien je dan 1. toegeeft een middelvinger te hebben opgestoken en 2. die Duitser zal ontkennen dat hij het heeft gedaan en deze heeft zeker een getuige.

TS is helaas niet de eerste Nederlander die zo door een oosterbuur wordt genaaid. En ja dit wordt door duitsers misbruikt. Eerder genoemde oom van mij woonde 4 maanden per jaar in Duitsland, maar had een nederlandse nummerplaat. Duitsers waren de drukke dorpsweg met NL toeristen zat en deden massaal valse aangifte van overtredingen door Nederlanders om ze weg te pesten.

We klagen hier in Nederland over justitie, maar in Duitsland is het pas slecht, misbruik is daar dood en dood simpel alles wat je nodig hebt in het verkeer is een 'onafhankelijke getuige' en je kan iedereen die alleen is naaien (ook andere Duitsers). Duitsers hebben echter altijd vrienden die ze als 'getuige' erbij roepen om zich te verdedigen, voor Nederlanders helaas moeilijker als je alleen bent.

Je zou eigenlijk als je alleen in Duitsland rijdt een dashcam moeten hebben, maar dat hebben ze voor het gemak verboden... Ik heb duitse vrienden waar ik goed mee op kan schieten, maar het blijft een kut land.

TS was dus helaas alleen, dan kan je het wellicht even in het midden laten waarom je het niet kan zeggen en aangeven dat je een foto of beschrijving van de bestuurder nodig hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2019 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:42

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:22:
[...]

Maar hier mijn antwoord.

Als jij ergens niet zo netjes hebt ingehaald en iemand doet aangifte dat je met een pistool dreigde bij het langsrijden, ga je dan ook zeggen "Ja, dat was ik!", of wil je eerst wat extra bewijs zien? Zeker als het incident van de aangifte bijv. op een compleet andere weg of tijdstip was?

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 01-10-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:05:
Dus in dit geval gewoon brief terugsturen dat ik meer informatie wens met de exacte locate en een foto?
@Verwijderd Helaas gaat dat lastig worden aangezien ik wel alleen was.
Maar je wil wel reageren met "Ik weet niet wie er reed want ik was met een groep"?

Ik begin meer en meer te twijfelen aan dit hele verhaal...

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thsk
@corset Ik heb nooit gezegd dat ik in een groepje reed? Dat is uiteindelijk als advies naar voren gekomen uit deze topic. Ik heb altijd al beweert dat ik alleen was.

Zoiets dan maar terugsturen naar de politie? Hierin ontken ik niet dat ik niet de bestuurder ben maar wil ik gewoon iets meer informatie van wat er gebeurd is:

Hierbij ontvangt u een brief zoals we dat telefonisch hebben besproken. Ik ben mij van geen kwaad bewust en heb werkelijk geen idee waar dit over gaat. Daarnaast ben ik niet het type persoon die dit soort gedrag vertoond. Zou u mij daarom van meer informatie willen voorzien met de exacte locatie, tijdstip en foto’s van de gebeurtenis? Aan de hand van deze informatie kan ik u namelijk verder helpen met wat er precies is gebeurd.

Helaas is mijn kennis der Duitse taal onvoldoende om ook maar één woord uit uw brief te begrijpen. Hierom ontvangt u bijgaand uw schrijven retour met de vraag mij voortaan aan te schrijven in de Nederlandse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
@thsk
In dit geval maar netjes een brief terug sturen naar de Duitse politie met de vraag of ze mij een foto kunnen aanleveren (zodat ik de bestuurder kan herkennen)?
impliceert totaal wat anders

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:36:
[...]

Maar je wil wel reageren met "Ik weet niet wie er reed want ik was met een groep"?

Ik begin meer en meer te twijfelen aan dit hele verhaal...
In alle eerlijkheid, dat was het advies van anderen aan hem, niet zijn suggestie!

De meeste Nederlandse motorrijders die ik ken rijden niet alleen in Duitsland, maar ik woon dan ook ver van de grens; vandaar mijn aanname dat hij niet alleen was.

Deze aangifte is een klassieke Duitse naaistreek aan buitenlanders die iets doen wat ze niet aanstaat. Ik geloof TS dan ook meteen, wanneer hij zegt dat hij dit niet heeft gedaan en wel toegeeft dat hij niet zo netjes heeft ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataGhost schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:33:
[...]

Als jij ergens niet zo netjes hebt ingehaald en iemand doet aangifte dat je met een pistool dreigde bij het langsrijden, ga je dan ook zeggen "Ja, dat was ik!", of wil je eerst wat extra bewijs zien? Zeker als het incident van de aangifte bijv. op een compleet andere weg of tijdstip was?
Ligt aan de vraag.

Heb je die dag daar gereden. Antwoord ja.

Heb je die dag daar gereden met een pistool antwoord nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thsk
@corset Klopt. Dit is waar ik initieel aan dacht (en de adviezen die hieruit naar voren zijn gekomen) om naar de politie te sturen zodat de case niet meer verder opgepakt zou worden. Aangezien zij geen foto's hebben bij de aangifte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:42

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:42:
[...]
Ligt aan de vraag.

Heb je die dag daar gereden. Antwoord ja.

Heb je die dag daar gereden met een pistool antwoord nee.
Okee, dus je bekent dat jij het was. De Duitser heeft een onafhankelijke getuige die dat pistool heeft gezien. Jij kan op geen enkele manier bewijzen dat je dat niet deed. En nu? De bak in, of iig zoals in het geval van de TS tot 4000eur boete aftikken? Voor iets wat je niet gedaan hebt?

Als de aangifte was voor het niet netjes inhalen (met bijbehorend lager boetebedrag, ongetwijfeld) dan is het duidelijk. Dan nog mag het vergezeld van locatie en tijd, maar word je in ieder geval niet onterecht genaaid.

[ Voor 17% gewijzigd door DataGhost op 01-10-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 13:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
mensen.. zullen we stoppen met bizarre aannames maken over pistolen wel/niet
Duitsland naait buitenlanders wel/niet

en gewoon de feiten afwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:57:
mensen.. zullen we stoppen met bizarre aannames maken over pistolen wel/niet
Duitsland naait buitenlanders wel/niet

en gewoon de feiten afwachten?
Daar ben ik het mee eens, met het pistolen verhaal komen we nergens als het zo door gaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:55:
[...]

Reactie termijn is 3 weken.

Getuige zoeken is lastig aangezien ik alleen was in Duitsland. Al contact gehad met het Juridisch loket maar zij kunnen mij niet verder helpen aangezien ze niks over het Duitse recht afweten. Zal even ook mijn eigen verzekeraar opbellen.

Zelf neig ik tog om gewoon netjes aan te geven dat ik de motor heb bestuurd maar geen middelvinger of iets dergelijke heb opgestoken. Als ik aangeef dat ik met een groepje vrienden was en de motor wel eens uitleen kan het zomaar gebeuren dat ze ook informatie van mijn vrienden willen hebben. Die ik dan vervolgens niet kan aanleveren.
ik zou idd gewoon aanraden een duidelijke en consequente, maar ook beknopte eigen weergave aan te geven, die hopelijk ook voor de duitse politie controleerbare gegevens aangeeft dat je een betrouwbaar verslag hebt gedaan.

Op dit moment _moet_ de duitse politie nav een aangifte een initieel onderrzoek doen naar deze klacht, wat echter erg vaak ook uitloopt in het laten vallen van deze aanklacht omdat het niet te bewijzen is. (de regel is als de kans op veroordeling lager dan 50% ligt)

verder zou ik aanraden gewoon een aantal zulke zaken door te lezen op een duitse website frag-einen-anwalt.de, die gespecialiseerd is in vragen van mensen die een aanklacht ontvangen hebben en raad van een advocaat

https://www.frag-einen-an...erkehrsrecht/mittelfinger
https://www.frag-einen-an...nger-gezeigt--f13531.html
https://www.frag-einen-an...Stinkefinger--f45232.html

dat kan interessante afwegingen en kennis betreffende juist het duitse recht en ook de duitse procesgang opleveren, ook al zijn relatief veel van deze vragen relatief wat ouder.

Overigens, pas ook zeker op zelf niet teveel te gaan vertellen of mogelijk jezelf te belasten.. als het bv gaat om een filevorming en als je als motorrijder hier tussen de stilstaande of langzaam rijdende auto's gereden bent, in duitsland is dat verboden en kan je een best hoge boete opleveren (naar ik meen € 280)... Ga dat dus niet vertellen in je eigen situatiebeschrijving, en evenmin dat je andere zaken gedaan hebt die niet toegestaan zijn.
Ook zou ik je eigen getuigenis gewoon in je eigen moedertaal houden en aangeven dat je niet in het duits wilt en kunt communic eren en dat ze je alles in de nederlandse taal moeten doorsturen, zodat jij niet benadeeld kunt worfden doordat je duits niet machtig bent...

Zoals gezegd is de kans zeer groot dat de aanklacht gewoon wordt laten vallen, aangezien de kans op een veroordeling veels te laag is en de werklast bij de duitse politie al veels te hoog (en als ze dan dingen moeten vertalen gaat dat helemaal omhoog)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:38:
@corset Ik heb nooit gezegd dat ik in een groepje reed? Dat is uiteindelijk als advies naar voren gekomen uit deze topic. Ik heb altijd al beweert dat ik alleen was.

Zoiets dan maar terugsturen naar de politie? Hierin ontken ik niet dat ik niet de bestuurder ben maar wil ik gewoon iets meer informatie van wat er gebeurd is:
Ik zou dit nog veel korter doen:

Hierbij ontvangt u een brief zoals we dat telefonisch hebben besproken. Ik ben mij van geen kwaad bewust en heb werkelijk geen idee waar dit over gaat. Daarnaast ben ik niet het type persoon die dit soort gedrag vertoond. Zou u mij daarom van meer informatie willen voorzien met de exacte locatie, tijdstip en foto’s van de gebeurtenis? Aan de hand van deze informatie kan ik u namelijk verder helpen met wat er precies is gebeurd.

Helaas is mijn kennis der Duitse taal onvoldoende om ook maar één woord uit uw brief te begrijpen. Hierom ontvangt u bijgaand uw schrijven retour met de vraag mij voortaan aan te schrijven in de Nederlandse taal.

Hoe minder je schrijft, hoe minder kans dat je jezelf onbedoeld in een vervelende situatie kletst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:28:
[...]

We klagen hier in Nederland over justitie, maar in Duitsland is het pas slecht, misbruik is daar dood en dood simpel alles wat je nodig hebt in het verkeer is een 'onafhankelijke getuige' en je kan iedereen die alleen is naaien (ook andere Duitsers). Duitsers hebben echter altijd vrienden die ze als 'getuige' erbij roepen om zich te verdedigen, voor Nederlanders helaas moeilijker als je alleen bent.

Je zou eigenlijk als je alleen in Duitsland rijdt een dashcam moeten hebben, maar dat hebben ze voor het gemak verboden... Ik heb duitse vrienden waar ik goed mee op kan schieten, maar het blijft een kut land.
Dan verzin je er toch zelf een Nederlandse getuige bij, als het allemaal zo makkelijk gaat? Laat die nep-getuige getuigen dat de automobilist in zijn eentje was en dus helemaal geen getuige bij zich kon hebben en het is dikke pret met kijken hoe die sukkels van Duitse justitie dit gaan oplossen. Te bizar voor woorden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:10:
[...]
Dan verzin je er toch zelf een Nederlandse getuige bij, als het allemaal zo makkelijk gaat? Laat die nep-getuige getuigen dat de automobilist in zijn eentje was en dus helemaal geen getuige bij zich kon hebben en het is dikke pret met kijken hoe die sukkels van Duitse justitie dit gaan oplossen. Te bizar voor woorden, toch?
Is als Nederlander lastig, die Duitser zoekt een local als getuige. Het lukt jou nooit te bewijzen dat die er niet bij was omdat je hem meer dan honderd kilometer verderop kan plaatsen op een tijdstip dat het onmogelijk maakt om getuige te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:12:
[...]

Is als Nederlander lastig, die Duitser zoekt een local als getuige. Het lukt jou nooit te bewijzen dat die er niet bij was omdat je hem meer dan honderd kilometer verderop kan plaatsen op een tijdstip dat het onmogelijk maakt om getuige te zijn geweest.
Nou prima, dan laat je jouw getuige niet verklaren dat de automobilist alleen was.

Maar als de rechtsspraak daar zo krom is, dan laat je een vriend van je toch opdraven als jouw getuige (ook al is dat net zo goed gelogen). Kom op zeg, wat een achterlijk systeem daar. Versla ze dan ook met hun eigen wapens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LankHoar schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:33:
[...]

Apart dat je in Duitsland blijkbaar beboet kunt worden voor dingen die niet (makkelijk) te bewijzen zijn. Is er dan geen wildgroei aan willekeurige mensen die andere weggebruikers aanklagen voor dingen zoals het opsteken van een middelvinger? En dan krijg je automatisch een boete, zonder dat er sluitend bewijs is? Heel apart, en totaal niet bevorderlijk voor een eerlijke rechtsspraak. "Wie eist bewijst" lijkt me in dit soort gevallen toch een betere stelling dan "wie gedaagd word, bewijst"...
offtopic:
Ik ben het eens met je bewijseis, maar ik vind het wel een goed punt dat je in Duitsland, in tegenstelling tot Nederland, dat soort dingen aan de kaak kan stellen.

In Nederland is het tegenovergestelde, "alleen als je op heterdaad door de politie betrapt wordt". En dat zie je ook terug in het verkeer, Duitsers zijn wat dat betreft echt een stuk netter in het verkeer.

Als je in Nederland bumperklevers, aso's, bellers, linksplakkers, rechtsinhalers, vluchtstrookafsnijders, hardrijders, etc aan mag geven met bijv een dashcambeeld erbij, dan zou dat de pakkans enorm vergroten en de vrijblijvendheid van aso-gedrag in het verkeer dat in Nederland heerst aardig verminderen, vermoed ik zo. Daar heeft iedereen baat bij.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:51

3_s

Kan je als eisen om in het Nederlands gecontacteerd te worden? Lijkt me straf, je kan toch niet verwachten dat die agenten iedere taal kunnen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

3_s schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:15:
Kan je als eisen om in het Nederlands gecontacteerd te worden? Lijkt me straf, je kan toch niet verwachten dat die agenten iedere taal kunnen?
Net zo min als je van alle buitenlanders kan verwachten vloeiend Duits te spreken en voldoende kennis te hebben van het Duitse rechtssysteem :) . Wat ik begrepen heb is dat je inderdaad in het Nederlands kunt communiceren. Dus daar zullen ze wel tolken voor hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Detmer op 01-10-2019 16:19 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:28
Ik zou reageren dat je (meerdere keren) je hand met 1 uitgestoken vinger opgestoken hebt om andere motorrijders te groeten zoals gebruikelijk, en dat zij dit wellicht gezien hebben als middelvinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:14:
[...]

Nou prima, dan laat je jouw getuige niet verklaren dat de automobilist alleen was.

Maar als de rechtsspraak daar zo krom is, dan laat je een vriend van je toch opdraven als jouw getuige (ook al is dat net zo goed gelogen). Kom op zeg, wat een achterlijk systeem daar. Versla ze dan ook met hun eigen wapens.
Die vriend van jou was op dat moment in Nederland, dat is veel makkelijker te bewijzen en dan ga je geen meineed plegen. Ondanks dat je weet dat die Duitsers dat schaamteloos doen. Zij doen dat namelijk alleen omdat ze weten dat voor hun de pakkans nul is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

LankHoar schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:04:
[...]

Hoe minder je schrijft, hoe minder kans dat je jezelf onbedoeld in een vervelende situatie kletst.
Absoluut dit: geef nooit dingen toe waar je niet van beschuldigd bent en zeg niet meer dan nodig.

Als het eropaankomt kan je alsnog nog zeggen wat een ander hier suggereerde, dat je je hand opsteekt als groet naar tegemoetkomende motorrijders en dat zij zich wellicht vergist hebben, aangezien jij zeker weet dat je geen middelvinger hebt opgestoken. Maar vooraf zo min mogelijk zeggen en voor de duitste politie zoveel mogelijk werk genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:23:
[...]

Die vriend van jou was op dat moment in Nederland, dat is veel makkelijker te bewijzen en dan ga je geen meineed plegen. Ondanks dat je weet dat die Duitsers dat schaamteloos doen. Zij doen dat namelijk alleen omdat ze weten dat voor hun de pakkans nul is.
En hoe wil de Duitse justitie dan gaan bewijzen of jouw getuige wel of niet daar aanwezig was? Sorry hoor, maar deze manier van rechtsspraak heeft zóveel haken en ogen dat het adagium "wie eist, bewijst" justitie in Duitsland ontzéttend veel geld aan onderzoekskosten zou gaan schelen. Laat die gasten in de auto maar bewijzen dat jij je middelvinger hebt opgestoken.

Het zal daar vast wel gangbaar zijn dat je een boete toegestuurd krijgt als er alleen maar aangifte tegen je gedaan is, maar op het moment dat jij dat betwist gaan ze echt niet alles in het werk stellen om te onderzoeken of a) jij je middelvinger wel of niet hebt opgestoken en b) of de getuige die jij hebt op dat moment wel of niet op die plek aanwezig was. Het is veel makkelijker om de claim van degene die aangifte doet te onderzoeken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2019 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunthon
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
thsk schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:21:
. Ook als de bestuurder alsnog een dashcam heeft zal hieruit niks naar voren komen aangezien ik geen middelvinger heb opgestoken.
Dashcams zijn in Duitsland eerder niet dan wel toegestaan en zeker niet als bewijs (enkel in bijzondere gevallen, denk aan zware criminaliteit of ongevallen). Bij simpele zaken als "middelvinger" (wat in Duitsland inderdaad strafbaar is, want belediging) zal het niet zijn toegestaan.

De Duitse politie heeft een klacht ontvangen en moeten daar wat mee. Dus sturen ze je een brief. Wat jij moet doen is ze een antwoordbrief sturen, waarin je "de middelvinger" ontkent (dat geef je tenminste aan). Waarschijnlijk is het daarmee einde oefening, want welles/ nietus en daar gaan de Duitsers ook de 3e wereldoorlog niet om beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:28:
[...]
Laat die gasten in de auto maar bewijzen dat jij je middelvinger hebt opgestoken.
Die gasten in de auto zijn twee getuigen en zijn het bewijs dat jij je middelvinger hebt opgestoken!

En hier in Nederland gebeurt dat ook, alleen niet voor verkeersovertredingen (en middelvinger opsteken). Ik heb bij de Makro gewerkt en daar meerdere keren meegemaakt dat een klant terug kwam, zijn auto was aangereden en de andere partij verdraaide de feiten 180 graden en gaf hun de schuld en had een onafhankelijke getuige. Of het toevallig op de beveiligingsbeelden te zien was, wat werkelijk maar één keer het geval was helaas.

Wel twee keer toevallig dezelfde partij die beschuldigde, met dezelfde getuige. En nu de grap van het Nederlandse rechtsysteem, wij hebben dat aangegeven aan die tweede persoon en deze had het laten voorkomen. Maar het feit dat deze persoon en zijn getuige al eerder hetzelfde hadden vertelt werd verworpen als bewijs omdat het over een ander losstaand feit ging.

Kortom; zij hebben bewijs, jij bent aan zet om dat te weerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:35:
[...]

Die gasten in de auto zijn twee getuigen en zijn het bewijs dat jij je middelvinger hebt opgestoken!

Kortom; zij hebben bewijs, jij bent aan zet om dat te weerleggen.
Als ik TS was zou ik er niet heel veel meer woorden aan vuil maken dan "ik heb mijn middelvinger niet opgestoken".

En nogmaals: Duitse justitie gaat echt geen onderzoek instellen naar jouw mogelijke getuige. Of denk je dat ze een sporenonderzoek gaan doen, of Interpol inschakelen, of de Nederlandse politie onderzoek laten doen naar de wegen van jouw getuige? Nee hoor, daar geloof ik niets van. Jij bewijst dus gewoon dat je je middelvinger niet hebt opgestoken door jouw getuige dat te laten verklaren. Dan heeft de politie daar het maar verder uit te zoeken. Hoeveel geld gaan ze daar aan spenderen denk je?

Laat ik het anders vragen:

Hoe moet TS zich volgens jou verweren? Als ik jou goed begrijp heeft de autobestuurder al strafrechtelijk bewezen dat TS zijn middelvinger heeft opgestoken. TS ontkent dat. Maar dat kan niet, want ik begrijp van jou dat het feit al bewezen is volgens justitie in Duitsland. Dus, hoe kan TS zich tegen dit, kennelijk, sluitende bewijs verweren? Eigenlijk dus niet, toch?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2019 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:39:
[...]

Of denk je dat ze een sporenonderzoek gaan doen, of Interpol inschakelen, of de Nederlandse politie onderzoek laten doen naar de wegen van jouw getuige?
Stel je voor als ze al die moeite zouden doen om alleen te bewijzen dat iemand een middelvinger "mogelijk" heeft opgestoken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 19:27
fsfikke schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:26:
[...]

Ik snap werkelijk niet waarom iedereen dit zo belachelijk lijkt te vinden 8)7
Is het Nederlandse systeem waarbij agenten weigeren aangiftes op te nemen omdat ze er toch niet naar kijken wenselijker?
Ik vind het niet belachelijk, maar in Nederland zouden ze hier helemaal niets mee doen.

Ik ben een keer bijna, opzettelijk, van de weg geduwd en ik heb de politie gebeld terwijl die snelweg-terrorist (een Belg) naar links bleef sturen. Ik heb de politie gebeld, voor het geval dat het mis zou gaan... Ik heb het kenteken doorgegeven maar er is verder helemaal niets mee gedaan.

Iemand van de weg proberen te drukken lijkt mij erger dan een middelvinger opsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:39:
[...]
Hoe moet TS zich volgens jou verweren? Als ik jou goed begrijp heeft de autobestuurder al strafrechtelijk bewezen dat TS zijn middelvinger heeft opgestoken. TS ontkent dat. Maar dat kan niet, want ik begrijp van jou dat het feit al bewezen is volgens justitie in Duitsland. Dus, hoe kan TS zich tegen dit, kennelijk, sluitende bewijs verweren? Eigenlijk dus niet, toch?
Ik weet niet wat je wil dat ik zeg, maar net als in Nederland is een getuigenverklaring in Duitsland gewoon bewijs. Dat betekent dus dat als jij geen getuigen of ander bewijs hebt dat ze liegen er voldoende bewijs is om je schuldig te bevinden.

Jouw suggestie dat je gewoon moet zeggen "Ik heb het niet gedaan" is dus onzin, dan weerleg je helemaal niets, want twee tegen één. Als TS jouw suggestie volgt dan zal hij dus schuldig moeten worden bevonden.

Een zaak kost echter tijd en geld, justitie in Duitsland laat een zaak vallen als de kans om te winnen te klein is of het teveel moeite en geld kost voor een klein vergrijp. Zonder getuigen is dat de enige mogelijkheid voor TS om eraf te komen. Uiteraard kan TS altijd verklaren dat hij nog nooit zijn middelvinger in het verkeer heeft opgestoken, maar dat extra info nodig heeft over exacte locatie datum, tijdstip en beeld van de bestuurder om goed te kunnen reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Sunthon schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:30:
[...]

Dashcams zijn in Duitsland eerder niet dan wel toegestaan en zeker niet als bewijs (enkel in bijzondere gevallen, denk aan zware criminaliteit of ongevallen).
het spijt me maar dit is verder niet waar.... Dashcams zijn in duitse jurisprudentie gewoon bewijsmiddel in geval van alle strafbare handelingen en in civiele schade-processen.
Ook als deze beelden gemaakt zijn in een niet toegstane toepassing (nl van de openbare weg en zonder toestemming van anderen)

Het Bundesgerichtshof in Karlsruhe heeft dit in 2018 duidelijk gesteld
https://dejure.org/dienst...eichen=VI%20ZR%20233%2F17

https://juris.bundesgeric...&Art=pm&pm_nummer=0088/18
Dennoch ist die vorgelegte Videoaufzeichnung als Beweismittel im Unfallhaftpflichtprozess verwertbar. Die Unzulässigkeit oder Rechtwidrigkeit einer Beweiserhebung führt im Zivilprozess nicht ohne Weiteres zu einem Beweisverwertungsverbot. Über die Frage der Verwertbarkeit ist vielmehr aufgrund einer Interessen- und Güterabwägung nach den im Einzelfall gegebenen Umständen zu entscheiden. Die Abwägung zwischen dem Interesse des Beweisführers an der Durchsetzung seiner zivilrechtlichen Ansprüche, seinem im Grundgesetz verankerten Anspruch auf rechtliches Gehör in Verbindung mit dem Interesse an einer funktionierenden Zivilrechtspflege einerseits und dem allgemeinen Persönlichkeitsrecht des Beweisgegners in seiner Ausprägung als Recht auf informationelle Selbstbestimmung und ggf. als Recht am eigenen Bild andererseits führt zu einem Überwiegen der Interessen des Klägers.
en ook in een wat leesbaarder artikel
https://www.test.de/Dashc...ugelassen-sind-5020412-0/

Mogelijk dat het gebruik ervan wel persoonlijkheidsrechten kan overtreden en dan kan je iemand die zulke opnamen maakt eventueel civielrechterlijk vervolgen, maar dat maakt een eventuele boete wegens een overtreding niet opeens ongeldig..

de maker dient echter goed te overwegen of een schade-aanspreuk die hij hoopt te maken opweegt tegen het gegeven dat hijzelf ook dan tot een boete wegens het maken van die opnamen veroordeeld zal kunnen worden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:09:
[...]

Ik weet niet wat je wil dat ik zeg

Zonder getuigen is dat de enige mogelijkheid voor TS om eraf te komen.
Ik wil dat je uitlegt hoe TS zich kan verweren tegen dit, in jouw ogen, sluitende bewijs van 2 getuigen.

En daar geloof ik dus helemaal niets van. In Nederland is een getuige zeker belangrijk, maar geldt dat nooit als het enige bewijs, omdat we in Nederland aanhangen dat "iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is". Je stelt namelijk wel dat justitie in Duitsland gaat onderzoek gaat doen om te kijken of jij wel echt een getuige bij je had. Ze kunnen die moeite beter steken in het bewijzen dat jij je middelvinger wel of niet hebt opgestoken.

Vragen om meer informatie gaat juist tegen je werken, omdat je daarmee de mogelijkheid open houdt dat je het gedaan hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:27:
[...]

En daar geloof ik dus helemaal niets van. In Nederland is een getuige zeker belangrijk, maar geldt dat nooit als het enige bewijs, omdat we in Nederland aanhangen dat "iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is".
Als er daadwerkelijk alleen één persoon is zonder getuigen, dan is ontkennen voldoende. Dit spelletje is in Duitsland echter bekend, reken er maar op dat degene die de beschuldiging doet er een getuige bij heeft. Je hebt dus te maken met de verklaring van twee getuigen! En dat is voldoende voor een veroordeling als jij verder niets anders hebt dan je eigen verklaring. Wat jij daarvan vindt of gelooft verandert daar niets aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:31:
[...]

Als er daadwerkelijk alleen één persoon is zonder getuigen, dan is ontkennen voldoende. Dit spelletje is in Duitsland echter bekend, reken er maar op dat degene die de beschuldiging doet er een getuige bij heeft.
Onzin. Ik geloof er niets van dat je zo makkelijk met een vriendje daar een onschuldig iemand er in kunt luizen.

Of dat jij samen met een vriend besluit je vervelende buurman erbij te naaien door een verhaal te verzinnen en dat met 2 getuigen vol te houden. En dat de politie dan verder jouw claim helemaal niet onderzoekt omdat het verhaal van 2 getuigen komt en daarmee sluitend bewijs is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2019 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:57
https://www.rtlnieuws.nl/...-duitsland-voor-beledigen

Hier is nog wel een interessant artikel van Jeroen Akkermans. Blijkbaar is dit hem ook overkomen.

Als je hem mag geloven (en waarom niet), is hij er mee weggekomen een donatie te doen van € 300 aan een goed doel. Als ik alles zo lees, dan vermoed ik dat hij toch de vertegenwoordiging van een goed advocaat aan heeft gewaagd. Het ging hier natuurlijk wel om een ambtenaar, wat de zaak wellicht anders maakt (in het nadeel van Jeroen).

Ik zie toch echt geen goede uitkomst. De beste manier om hier onderuit te komen is de zaak voor laten komen, en de heren laten oproepen als getuigen. Laat ze hun meineed uitspreken voor de rechter - en dan zien wat er van komt. Volharden ze, en kan de verdediging daar geen mes tussen krijgen, dan hang je alsnog. En, ik vermoed dat de rechter je dan gaat vragen een veel grotere donatie te doen - aan de landskas. Immers, schikkingen zijn goedkoper.

Als er geen twijfel is dat jij de bestuurder was, dan denk ik dat een verdediging in de richting van ik weet niet wie er op mijn motor zat weinig vruchtbaar. Ik vermoed niet dat de Duitsers het daarbij zullen laten zitten - daar zijn het de types niet voor.

Dus... ik zou me toch keurig netjes melden, wellicht met een mededeling dat je de feiten bestrijdt. Als je dan een boete krijgt, kun je altijd nog bepalen of de hoogte van het bedrag aanleiding geeft tot verdere procedures....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Tering, wat een klucht. En wat een reacties 8)7

Anyway, heb je het gedaan of niet? Want ik geloof er niets van dat je dat niet meer zou weten. Zo ja, op de blaren zitten ( hoe triest die figuur ook is, wat een jankbal) en anders aangeven dat je het niet hebt gedaan. Gewoon bij de feiten blijven. Oh, en verder niet als een eikel rijden op de motor, want ja, dat zie ik ook vaak genoeg.

PS. Is iedereen hier een pacifist ofzo? Gezeur over 'oog om oog mag niet'... het is heel simpel. Ik klier niet met jou op de weg, jij niet met mij. Doe je dat wel, dan ga je een zeer vervelende reactie krijgen. Niets geks aan. Zoals de muts die laatst besloot om 30KM lang links te blijven rijden met 100KM/H waar 130 toegestaan was. Ja, dan zal ik allicht eens met m'n licht knipperen.
Echt waar, een maatschappij waarin iedereen zo soft is dat we alles maar over onze kant laten gaan... kom op zeg.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Laatst online: 15-09 09:26
Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:09:
[...]

Ik weet niet wat je wil dat ik zeg, maar net als in Nederland is een getuigenverklaring in Duitsland gewoon bewijs. Dat betekent dus dat als jij geen getuigen of ander bewijs hebt dat ze liegen er voldoende bewijs is om je schuldig te bevinden.

Jouw suggestie dat je gewoon moet zeggen "Ik heb het niet gedaan" is dus onzin, dan weerleg je helemaal niets, want twee tegen één. Als TS jouw suggestie volgt dan zal hij dus schuldig moeten worden bevonden.

Een zaak kost echter tijd en geld, justitie in Duitsland laat een zaak vallen als de kans om te winnen te klein is of het teveel moeite en geld kost voor een klein vergrijp. Zonder getuigen is dat de enige mogelijkheid voor TS om eraf te komen. Uiteraard kan TS altijd verklaren dat hij nog nooit zijn middelvinger in het verkeer heeft opgestoken, maar dat extra info nodig heeft over exacte locatie datum, tijdstip en beeld van de bestuurder om goed te kunnen reageren.
Ware het niet dat getuigen dus helemaal niet weten wie de bestuurder is, noch de Duitsers. Daarom vragen ze wie er reed, en als je dat niet meer weet, en ze zelf geen uitsluitsel kunnen geven, houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunthon
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
RM-rf schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:11:
[...]

het spijt me maar dit is verder niet waar.... Dashcams zijn in duitse jurisprudentie gewoon bewijsmiddel in geval van alle strafbare handelingen en in civiele schade-processen.
Ook als deze beelden gemaakt zijn in een niet toegstane toepassing (nl van de openbare weg en zonder toestemming van anderen)

Het Bundesgerichtshof in Karlsruhe heeft dit in 2018 duidelijk gesteld
https://dejure.org/dienst...eichen=VI%20ZR%20233%2F17

https://juris.bundesgeric...&Art=pm&pm_nummer=0088/18

[...]

en ook in een wat leesbaarder artikel
https://www.test.de/Dashc...ugelassen-sind-5020412-0/

Mogelijk dat het gebruik ervan wel persoonlijkheidsrechten kan overtreden en dan kan je iemand die zulke opnamen maakt eventueel civielrechterlijk vervolgen, maar dat maakt een eventuele boete wegens een overtreding niet opeens ongeldig..

de maker dient echter goed te overwegen of een schade-aanspreuk die hij hoopt te maken opweegt tegen het gegeven dat hijzelf ook dan tot een boete wegens het maken van die opnamen veroordeeld zal kunnen worden.
In al je aangehaalde qoutes gaat het over UNFALL (ongeval) en dat voorbehoud heb ik gemaakt.

In de zaak waarover TS schrijft is er geen ongeval en het zonder noodzaak filmen is in Duitsland niet toegestaan. Zoals ik al schreef (en ik schreef niet over verbod) is het eerder niet dan wel toegestaan en zul je dus heel erg moeten oppassen. Ik denk namelijk niet dat de aanklager z'n gelijk krijgt a.d.v. dashcam-beelden. Ik zie eerder gebeuren dat de privacy van TS is geschonden (in de ogen van de rechter, mocht het zover komen). Het belang van aanklager is namelijk in dit geval ondergeschikt aan de privacy van TS. Zou het een ongeval betreffen, dan zou het m.i. anders zijn, maar zo liggen de feiten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:46
Ik vraag me toch echt af wat er gebeurd als je zegt:

- De bewering klopt niet, ik heb dit niet gedaan.
- De getuigen moeten dit hebben afgesproken en dit is geen bewijs.
- Ik zie graag onomstotelijk bewijs in de vorm van videobeelden dat deze aantijgingen onderschrijft.

Of gewoon niks betalen voor iets wat je niet hebt gedaan. Ik zou namelijk puur uit principe geen cent betalen. Maar wat kunnen ze je maken is de vraag? Een valse getuigenis is geen bewijs. Dat moet toch nooit als zodanig op te voeren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thsk
LankHoar schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:04:
[...]

Dankje @LankHoar. Ik ga de brief vandaag op de post doen zoal je dat hebt beschreven of toch nog wat aan de brief toevoegen? Voor mijn gevoel is het nu heel erg summier.

Laat ze maar eerst met meer informatie komen. Want wie zegt dat het om de autobestuurder gaat waar ik een conflictje mee heb gehad? Voor hetzelfde geldt kan het totaal iemand anders zijn die geïrriteerd is door alle motorrijders bij de Eifel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 16:08
Ben benieuwd naar de uitkomst laat ik daar mee beginnen,

maar omdat ik dacht dat dit een 1 oktober grap was heb ik dus even gegoogeld.

wtf moment van de dag:

https://www.bussgeld-info.de/beleidigung-im-strassenverkehr/

Tatbestand Bußgeld*
Verbale Beleidigung
Bekloppter 250 EUR
Leck mich! 300 EUR
Dumme Kuh 300 EUR
Witzbold 300 EUR
Blödes Schwein 500 EUR
Bei dir piept's wohl! 750 EUR
Wichser 1.000 EUR
Trottel 1.000 EUR
Arschloch 1.500 EUR
Idiot 1.500 EUR
Am liebsten würde ich jetzt Arschloch zu dir sagen! 1.600 EUR
Schlampe 1.900 EUR
Miststück 2.500 EUR
Alte Sau 2.500 EUR
Beleidigende Gesten
Zunge herausstrecken 300 EUR
Vogel zeigen 750 EUR
Scheibenwischer-Geste 1.000 EUR
Stinkefinger 4.000 EUR
Beleidigungen gegenüber Polizisten
Vogel zeigen 1.000 EUR
Bullenschwein 1.000 EUR
Wichser 1.000 EUR
Trottel 1.500 EUR
Schwein 2.000 EUR
Stinkefinger 4.000 EUR

Dit ligt dus vast per woordje wat je gebruikt om iemand wat te verwensen :F :F :F :F

en vooral de boete voor "het liefst zou ik "arschloch" tegen je zeggen 8)7 8)7 8)7

En wat nu als je in het nederlands wat zegt en dan echt krachtige termen gebruikt zoals:

"schurk" "boefje" "schavuit" ?

[ Voor 7% gewijzigd door Reloader op 02-10-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowSnake schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 06:41:
[...]

Ware het niet dat getuigen dus helemaal niet weten wie de bestuurder is, noch de Duitsers. Daarom vragen ze wie er reed, en als je dat niet meer weet, en ze zelf geen uitsluitsel kunnen geven, houdt het op.
Dit dus. Of ze pakken straks 5 verdachten op, waaronder TS, en die mogen dan net als in The Usual Suspects op een rij gaan staan en dan gaan de 2 getuigen aanwijzen wie de bestuurder was. Of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thsk
Waar ik nog helemaal verbaasd over ben is het volgende. Ik had net nog contact gehad met een Duitse advocaat om advies in te winnen. En volgens hem is het het beste als je helemaal niks doet. Dus ook niet reageert op de brief van de politie :o

Dit gaat echt tegen mijn principes in maar als je niet reageert hebben ze helemaal niks kwa informatie. In Duitsland kunnen ze geen boete uitschrijven op kenteken. Vraag me af in hoeverre dit waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thsk schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:07:
Waar ik nog helemaal verbaasd over ben is het volgende. Ik had net nog contact gehad met een Duitse advocaat om advies in te winnen. En volgens hem is het het beste als je helemaal niks doet. Dus ook niet reageert op de brief van de politie :o

Dit gaat echt tegen mijn principes in maar als je niet reageert hebben ze helemaal niks kwa informatie. In Duitsland kunnen ze geen boete uitschrijven op kenteken. Vraag me af in hoeverre dit waar is?
Vraag een second opinion aan bij een tweede Duitse advocaat. Als die hetzelfde adviseert zou ik dat advies aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:20
Reloader schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:57:

wtf moment van de dag:

Tatbestand Bußgeld*
Verbale Beleidigung
Bekloppter 250 EUR
Leck mich! 300 EUR
Dumme Kuh 300 EUR
Witzbold 300 EUR
Blödes Schwein 500 EUR
Wichser 1.000 EUR
Trottel 1.000 EUR
Arschloch 1.500 EUR
Idiot 1.500 EUR
Schlampe 1.900 EUR
Miststück 2.500 EUR
Alte Sau 2.500 EUR
Beleidigende Gesten
Vogel zeigen 750 EUR
Stinkefinger 4.000 EUR
Vogel zeigen 1.000 EUR
Bullenschwein 1.000 EUR
Wichser 1.000 EUR
Trottel 1.500 EUR
Schwein 2.000 EUR
Stinkefinger 4.000 EUR

Dit ligt dus vast per woordje wat je gebruikt om iemand wat te verwensen :F :F :F :F

en vooral de boete voor "het liefst zou ik "arschloch" tegen je zeggen 8)7 8)7 8)7

En wat nu als je in het nederlands wat zegt en dan echt krachtige termen gebruikt zoals:

Mja volgens mij is dit een beetje een onzin lijstje. Zoals boven de lijst staat is dit gebaseerd op rechterlijke uitspraken. Het kan dus gewoon zijn dat de zaken niet vergelijkbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 22-09 16:33
Geen onzin, maar blijkbaar worden de bedragen (volgens de site) gebaseerd op het inkomen van de overtreder. Ook kunnen het verhoogde boetes zijn vanwege recidivisme of meerdere overtredingen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

thsk schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:53:
[...]

Dankje @LankHoar. Ik ga de brief vandaag op de post doen zoal je dat hebt beschreven of toch nog wat aan de brief toevoegen? Voor mijn gevoel is het nu heel erg summier.

Laat ze maar eerst met meer informatie komen. Want wie zegt dat het om de autobestuurder gaat waar ik een conflictje mee heb gehad? Voor hetzelfde geldt kan het totaal iemand anders zijn die geïrriteerd is door alle motorrijders bij de Eifel.
Zelf weten natuurlijk. Ik zou zo weinig mogelijk info geven, en het heel kort en bondig houden. Geef ze een vinger, en ze nemen grootkans je hele hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Laatst online: 15-09 09:26

Dat heb ik al 2x benoemd, en dat klopt. Ze vragen wie er reed zodat ze de boete door kunnen zetten. Het is menselijk om te vergeten wie er reed. Je kan het idd negeren, en daar laten ze het vaak bij. Zo niet, krijg je later een aangetekende brief. Dan mag je nog eisen dat dit in het Nederlands toekomt. Daar geven ze het vaak op, afhankelijk van gebied. En in dat hele riedeltje moet wel onomstotelijk bewezen kunnen worden wat de identiteit is van de bestuurder, mits jij zelf toegeeft dat je het was.

Geen foto, dan is het verhaal kansloos volgens Duitse wet.

https://forumindex.nl/ove...tsland-wat-nu-t27325.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige van deze stelling wat ik kan beamen is dat laatste, ze kunnen in Duitsland geen boete op kenteken uitschrijven. Daarom krijg je ook dit soort zaken, waarbij de bestuurder vrijuit gaat:
YouTube: Speeding Driver In Germany Saved By Pigeon

Als een Duitse advocaat je dat geadviseerd heeft, dan lijkt het mij duidelijk. Alles wat je hier gehoord heb volkomen negeren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48
LankHoar schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:27:
[...]

Geef ze een vinger, en ze nemen grootkans je hele hand.
TS heeft nu juist verklaard geen vinger te hebben gegeven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reloader schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:57:

wtf moment van de dag:

Tatbestand Bußgeld*
Verbale Beleidigung
Bekloppter 250 EUR
Leck mich! 300 EUR
Dumme Kuh 300 EUR
Witzbold 300 EUR
Blödes Schwein 500 EUR
Wichser 1.000 EUR
Trottel 1.000 EUR
Arschloch 1.500 EUR
Idiot 1.500 EUR
Schlampe 1.900 EUR
Miststück 2.500 EUR
Alte Sau 2.500 EUR
Beleidigende Gesten
Vogel zeigen 750 EUR
Stinkefinger 4.000 EUR
Vogel zeigen 1.000 EUR
Bullenschwein 1.000 EUR
Wichser 1.000 EUR
Trottel 1.500 EUR
Schwein 2.000 EUR
Stinkefinger 4.000 EUR

Waar ik zo verbaasd van ben is dat dit niet ontzettend escalerend werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
Helgie schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:17:
PS. Is iedereen hier een pacifist ofzo? Gezeur over 'oog om oog mag niet'... het is heel simpel. Ik klier niet met jou op de weg, jij niet met mij. Doe je dat wel, dan ga je een zeer vervelende reactie krijgen. Niets geks aan. Zoals de muts die laatst besloot om 30KM lang links te blijven rijden met 100KM/H waar 130 toegestaan was. Ja, dan zal ik allicht eens met m'n licht knipperen.
Echt waar, een maatschappij waarin iedereen zo soft is dat we alles maar over onze kant laten gaan... kom op zeg.
Wat heeft dat in hemelsnaam met pacifisme te maken? Dat heeft te maken met volwassen en verantwoordelijk gedrag... boven een dergelijke situatie staan etc.

Dat je met je lichten knippert oid als iemand vervelend/gevaarlijk gedrag op de weg vertoond is helemaal te begrijpen, even toeteren kan ook prima. Maar als iemand jou heeft afgesneden dan ga je er toch niet achteraan om het terug te kunnen doen? En meer van dat soort dingen... gaat toch nergens over?

En een middelvinger opsteken is sowieso kinderachtig, daar zal ik alleen maar om lachen en vriendelijk zwaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 16:08
Ik ga voortaan in Duitsland aangifte doen denk ik 😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MicGlou schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:43:
[...]
Dat je met je lichten knippert oid als iemand vervelend/gevaarlijk gedrag op de weg vertoond is helemaal te begrijpen, even toeteren kan ook prima.

...

En een middelvinger opsteken is sowieso kinderachtig, daar zal ik alleen maar om lachen en vriendelijk zwaaien.
Je weet dat als die Duitsers hem van knipperen met zijn licht hadden beschuldigd de situatie vrijwel gelijk was geweest (alleen het boete bedrag is lager), Met eender welke overtreding in het verkeer kan een Duitser zich gewoon met een getuige en jouw nummerplaat bij de politie melden en een aangifte doen waarna precies ditzelfde ritueel wordt doorlopen.

Sommige Duitsers maken het een hobby om anderen (ook andere Duitsers) te naaien. Misschien moet je eens zoeken op Störerhaftung en met name Abmahnkosten. De Duitse wet is ronduit achterlijk en er zijn zieke geesten die dat misbruiken om voor kleine onschuldige dingen anderen op hoge kosten te jagen.

Je kan daar iemand die niet aan de wet voldoet abmahnen zelfs als je geen partij bent. Als je geen partij bent dan moet je wel de schade vergoeding doorstorten naar de partij wiens belangen jij ongevraagd behartigt, maar je mag zelf een deel als vergoeding voor jouw kosten en tijd houden! En nog erger, die derde partij staat het dan nog steeds volledig vrij om zelf een rechtzaak tegen jou te beginnen!

Duitsers spelen juridische spelletjes en dat moet je dus gewoon meespelen, of te wel precies doen wat die Anwalt zei en niet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke_niet schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:47:
Vriendelijk briefje terug sturen met de mededeling dat je met een groep vrienden te rijden was en jullie onderling wel eens van motor ruilen en daardoor niet met zekerheid kunt zeggen wie de bestuurder was, of ze misschien een foto hebben zodat je ze aan het pak kunt herkennen.

anders gewoon de bestuurder opgeven en dan zal het een kwestie van jouw woord tegen het zijne in de Duitse justitiële molen worden (als bovenstaande juist is en er geen daschcam beelden blijken te zijn)
Dom dom dom dan erken je al dat iemand in je groep het wel heeft gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Laatst online: 20:02
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 05:35:
[...]

Dom dom dom dan erken je al dat iemand in je groep het wel heeft gedaan
Waar lees je dat? De vraag is wie de bestuurder was, niet wie het gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:50:
...Maar bij een motor groep gebeurt het vaak genoeg dat een chauffeur en passagier wisselend rijden, dus is het onmogelijk om nu nog aan te geven wie reed, zonder beeld materiaal....
Met beeldmateriaal weten zij toch nog steeds niet wie er gereden heeft :?
...Ik hoop dat je wel met een groep was of minsens één ander persoon die je backed. Want ze kunnen je natuurlijk vragen wie die persoon dan was. En als je dan iemand noemt waarvan ze aan kunnen tonen dat die het niet geweest kan zijn ben je echt de lul.
Die ken je maar vaag en weet alleen zijn voornaam ;)
thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:38:

In het Nederlands doen dus ;)
FlowSnake schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:46:
... En in dat hele riedeltje moet wel onomstotelijk bewezen kunnen worden wat de identiteit is van de bestuurder, mits jij zelf toegeeft dat je het was....
Bedoel je niet 'tenzij' in plaats van 'mits' ? :?

Als ik van zoiets beschuldigd zou worden terwijl ik het niet gedaan heb dan zou ik het zo moeilijk mogelijk maken: communicatie in het Nederlands, vragen om info, zeggen dat anderen ook mijn motor gebruiken, et cetera. Als je op zo'n manier genaaid wordt dan laat ik mij niet zonder slag of stoot naar de slachtbank leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:08

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Er wordt in dit topic lustig erop los gespeculeerd en gestrooid met advies om glashard te liegen tegen de Duitse autoriteit. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Ook staan er talloze anekdotes over situaties die los staan van die van de TS.
Graag geen offtopic reacties, zoals anekdotes, meer plaatsen en beperk het advies tot zaken die op de eerste plaats legaal zijn en waar de TS ook daadwerkelijk iets aan heeft.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad een speculatie topic geworden, maar volgens mij zijn we wel klaar. TS heeft namelijk advies van een duitse advocaat gekregen: In zijn geheel niet reageren.

Het is raar omdat advies te negeren voor wat een stelletje vreemde op het internet zegt. Het is duidelijk wat TS moet doen, advies advocaat volgen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• thsk
Bedankt voor de reactie's allemaal. Ik ga inderdaad het advies van de advocaat volgen door niet op de brief te reageren. Hoop dat ze het uiteindelijk vergeten of geen moeite willen steken in de case.

Zodra ik nieuws heb zal ik het hier kenbaar maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke_niet schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:00:
[...]

Waar lees je dat? De vraag is wie de bestuurder was, niet wie het gedaan heeft.
Je wilt weten wie t in de groep was. Daar mee zet je een deur open beter is om gewoon te zeggen dat je geen idee hebt waar ze t over heben en je ze graag uitnodigt om eem dagje te komen motorrijden in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:54
thsk schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:14:
Bedankt voor de reactie's allemaal. Ik ga inderdaad het advies van de advocaat volgen door niet op de brief te reageren. Hoop dat ze het uiteindelijk vergeten of geen moeite willen steken in de case.

Zodra ik nieuws heb zal ik het hier kenbaar maken.
Mocht er nog een brief komen, stuur dan een brief terug in het Nederlands met de vraag om een vertaling. Daar heb je recht op en je hebt kans dat ze dat teveel werk is.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBonsai
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-10-2023
Hi,

Ik ben vandaag gisteren in Duitsland geweest. Met een snelheid van ongeveer 130 kwam ik aan de linkerbaan kwam al gauw een auto tegen die niet wilde verplaatsen terwijl er geen file was, heb hem daarom ( misschien niet zo slim ) met de grootlicht een signaal gegeven om te zorgen dat hij de wegvrij maakte, maar meneer vond dit blijkbaar zo erg dat hij door te remmen ons best schoqueerde. Hij heeft geremd op de autobaan.

Hierna gemerkt dat er toch via de rechterkant genoeg ruimte was-
( wat misschien niet zo slim was ) heb ik hem veilig en zonder getoeter of een andere provocerende aanwijzingen/ gesture ingehaald ( wel gezien dat er iets voor hem een andere auto reed )

Wat ik wel heb gedaan is met mijn handen het gebaar maken ( ben je goed in je hoofd? Omdat ik best geschoqueerd was met zijn gevaarlijke actie.

Binnen no time merkte ik dat meneer ons
( ik en familie ) aan het volgen is én ook fotos aan het maken was.

Vervolgens hebben wij ook fotos van de achterkant van zijn auto ( bedrijfsauto ) gemaakt en dacht misschien is het slim om even met hem langs de weg te pratenm

We hebben meneer op een veilige manier even gevolgd een uiteindelijk merkte hij dat ik met hem wil praten. Gevraagd waarom hij voor mij remd, meneer gaf aan dat er voor hem (Stau) was. Er was destijds heel iets verder wel een auto maar zeker geen file

En meneer beweerde dat hij gezien heeft dat ik mijn vinger naar hem omhoog heb gestoken, wat niet waar is. Hij treitte en wilde mij ook duidelijk maken dat dat in Duitsland duizenden euros kostte en als hij dit bij de politie aangeeft dat ik een dikke boete op mijn deurmat zou krijgen.

Alhoewel ik hem met mijn gebrekkige duits geprobeerd heb duidelijk te maken dat het meer een misverstand was en aan het eind van het gesprek hem ook een hand heb gegeven ( handshake gedaan ) en verder gereden, heb ik het gevoel dat hij alsnog bij de Politie kan verhaal halen.

Wat kan ik in dit geval het beste doen om mijzelf te beschermen. En als ik vragen mag hoe is het in jou geval destijds afgelopen?

Mvg,

Rob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:29

Garyu

WW

Qua belediging: "Scheibenwischergeste" volgens het lijstje dat eerder in dit topic langskwam dus...

Plus rechts inhalen?

Onnodig links rijden en braketest is natuurlijk qua verkeersveiligheid nog een stapje erger, maar ja.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBonsai
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-10-2023
@Garyu

Dat zou zuur zijn! Ik weet niet zeker of er een bericht volgt aangezien ik een gesprek heb gehad met de meneer en aan het eind ook respectvol het gesprek geëindigd en hand gegeven.

Maar de manier waarop hij mij met boetes en Polizei dreigde vond ik best overdrevend en het streste mij gewoon. Misschien is het te snel om negatieve conclusies te trekken, maar ik keek hier en daar op forums voor soortgelijke ervaringen en kwam dit topic tegen en dacht ik reageer hierop. Was best benieuwd hoe dit was afgelopen bij het geval dat @thsk mee gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 20:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:@RobBonsai dit topic is inmiddels ruim 4 jaar oud. Hoewel er raakvlakken zijn met de originele vraag, is het niet de bedoeling een oud topic weer op te rakelen. Beter zou zijn een eigen topic te openen, eventueel met een referentie naar dit topic.

Echter is er effectief op dit moment nog niets aan de hand en maak jij je wellicht druk om niets. Wacht het eerst even af en áls er dan alsnog wat jouw kant opkomt, kan je altijd een nieuw topic aanmaken.

Deze gaat iig op slot :)

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.