https://www.rtlnieuws.nl/...-duitsland-voor-beledigen
Hier is nog wel een interessant artikel van Jeroen Akkermans. Blijkbaar is dit hem ook overkomen.
Als je hem mag geloven (en waarom niet), is hij er mee weggekomen een donatie te doen van € 300 aan een goed doel. Als ik alles zo lees, dan vermoed ik dat hij toch de vertegenwoordiging van een goed advocaat aan heeft gewaagd. Het ging hier natuurlijk wel om een ambtenaar, wat de zaak wellicht anders maakt (in het nadeel van Jeroen).
Ik zie toch echt geen goede uitkomst. De beste manier om hier onderuit te komen is de zaak voor laten komen, en de heren laten oproepen als getuigen. Laat ze hun meineed uitspreken voor de rechter - en dan zien wat er van komt. Volharden ze, en kan de verdediging daar geen mes tussen krijgen, dan hang je alsnog. En, ik vermoed dat de rechter je dan gaat vragen een veel grotere donatie te doen - aan de landskas. Immers, schikkingen zijn goedkoper.
Als er geen twijfel is dat jij de bestuurder was, dan denk ik dat een verdediging in de richting van
ik weet niet wie er op mijn motor zat weinig vruchtbaar. Ik vermoed niet dat de Duitsers het daarbij zullen laten zitten - daar zijn het de types niet voor.
Dus... ik zou me toch keurig netjes melden, wellicht met een mededeling dat je de feiten bestrijdt. Als je dan een boete krijgt, kun je altijd nog bepalen of de hoogte van het bedrag aanleiding geeft tot verdere procedures....
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000