Bestuurder vervolgen voor opsteken middelvinger in Duitsland

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 18.816 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thsk
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-07 11:06
Vorige week een brief ontvangen van de Duitse politie met de vraag om op te geven wie de bestuurder was van de motor zo'n twee weken terug. Contact opgezocht met de Duitse politie en gevraagd waarom ik dit moest opgeven. Blijkt dus dat iemand aangifte heeft gedaan tegen mij omdat ik een middelvinger heb op gestoken tegen diegene(wat dus complete onzin is). Verder hebben zij ook niks van bewijs of foto's o.i.d.

Wat moet ik hiermee? Gewoon netjes een brief terug sturen wie de bestuurder was en dan zien wat er gebeurd? Wat zijn mijn rechten in dit geval? Ik zag namelijk dat je een boete tot 4000 euro kan krijgen hiervoor :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:02
Als je niets doet wordt het alleen maar negatiever, dus ik zou jouw kant van het verhaal geven, waarbij je vraagt om specifieke plaats / datum / bewijs.
Een aangifte wordt een welles / nietes verhaal, wat uiteindelijk tot niets zal leiden, maar als je niet op komt dagen is het enkel een welles, dus kan het oordeel in je nadeel vallen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:00
Vriendelijk briefje terug sturen met de mededeling dat je met een groep vrienden te rijden was en jullie onderling wel eens van motor ruilen en daardoor niet met zekerheid kunt zeggen wie de bestuurder was, of ze misschien een foto hebben zodat je ze aan het pak kunt herkennen.

anders gewoon de bestuurder opgeven en dan zal het een kwestie van jouw woord tegen het zijne in de Duitse justitiële molen worden (als bovenstaande juist is en er geen daschcam beelden blijken te zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In NL is het meestal zo, wie eist die bewijst. Geen idee hoe dat in Duitsland is.

Wel een beetje apart dat ze zonder bewijs n.a.v. een melding gaan informeren. Zonder bewijs is het gewoon aangeven dat jij er nooit geweest bent, laat ze maar met bewijs komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:25
Heb wel wat info gevonden, de vraag is wat voor soort brief is het? Aan de hand van je tekst denk ik Bußgeldbescheid.

Kan je hier iets mee?

https://www.anwb.nl/jurid...nland/boete-uit-duitsland
Bußgeldbescheid
Als de boete hoger is dan € 35,-, ontvang je uiteindelijk een Bußgeldbescheid. De eerste brief is een Anhörung, daarin wordt onderzocht wie de bestuurder was ten tijde van de overtreding. Dit formulier moet je invullen en terug sturen. Hierna ontvang je de boete. Het boetebedrag ligt tussen de € 40,- en € 750,-. Kijk hiervoor in de Bussgeldkatalog.
Daarnaast was het geen Ambtenaar waar het naar toe zou gedaan zijn?

https://www.bussgeldkatalog.org/beamtenbeleidigung/

( ik zeg niet dat je het gedaan hebt )

Nog meer:

http://verkeersboetes.blo.../bekeuring-duitsland.html
Bussgeldbescheid
De bussgeldbescheid kun je zien als een aanmaning oftewel betalingsherinnering, waarbij het te betalen bedrag verhoogd is. Bij deze aanmaning wordt als het goed is een Anhörungsbogen meegestuurd. Op dit formulier kun je de feiten weerleggen of toelichten die door de Duitse justitie zijn beschreven. Hierbij moet je denken aan wie de bestuurder van de betrokken auto is, wat de reden/oorzaak van de overtreding was of dat het niet heeft plaatsgevonden zoals beschreven.

Na ontvangst van het formulier nemen de Duitse autoriteiten de beslissing of de bussgeldbescheid wordt uitgevaardigd. De hoogte van de straf kan variëren van een geldboete tot het ontzeggen van de rijbevoegdheid.

[ Voor 55% gewijzigd door corporalnl op 30-09-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-07 14:40
Ikke_niet schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:47:
Vriendelijk briefje terug sturen met de mededeling dat je met een groep vrienden te rijden was en jullie onderling wel eens van motor ruilen en daardoor niet met zekerheid kunt zeggen wie de bestuurder was, of ze misschien een foto hebben zodat je ze aan het pak kunt herkennen.

anders gewoon de bestuurder opgeven en dan zal het een kwestie van jouw woord tegen het zijne in de Duitse justitiële molen worden (als bovenstaande juist is en er geen daschcam beelden blijken te zijn)
Is het niet zo dat dashcam beelden niet mogen in Duitsland vanwege privacy, en dus zo niet rechtsgeldig zijn.
Ik kan er naast zitten maar zo iets staat mij bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thsk
Nee, ik heb niemand beledigt (dus ook geen ambtenaar). Waarschijnlijk was een autobestuurder geïrriteerd op mij aangezien ik hem had ingehaald (waar dat niet mocht) en probeert hij mij op deze zielige manier terug te 'pakken'.

Volgens de politie was het een gewone burger die bij de politie heeft gemeld maar verder ook niks heeft aangeleverd kwa bewijzen. Ook als de bestuurder alsnog een dashcam heeft zal hieruit niks naar voren komen aangezien ik geen middelvinger heb opgestoken.

In dit geval maar netjes een brief terug sturen naar de Duitse politie met de vraag of ze mij een foto kunnen aanleveren (zodat ik de bestuurder kan herkennen)? Wilt het namelijk niet verder laten escaleren voor zo'n onzin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-07 13:13
Dan had die autobestuurder toch aangifte gedaan van het verboden inhalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

thsk schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:21: Wilt het namelijk niet verder laten escaleren voor zo'n onzin..
Juist, dan kan je toch gewoon de waarheid vertellen ipv "bewijs" vragen wie de bestuurder is? Je vermeld zelf hier al dat jij dat was.
Waarom het zo moeilijk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wie zegt dat er geen foto's of dashcam beelden zijn?

In Duitsland pakken ze dit soort zaken best serieus op... zoals je hebt gemerkt.

Het antwoord van @Ikke_niet lijkt mij in deze de beste, gezien je met meerdere was en je het niet goed kan herinneren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Serieus, is een middelvinger opsteken daar strafbaar? 8)7

En dan ook nog iets dat grens-overschrijdend 'aangepakt' moet worden....

[ Voor 43% gewijzigd door SuBBaSS op 30-09-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:10

D4NG3R

kiwi

:)

(als bovenstaande juist is en er geen daschcam beelden blijken te zijn)
offtopic:
Dashcams mogen in DE jammer genoeg niet, het is niet toegestaan om constant openbare plekken te filmen - at best kan je de dashcam aanzetten wanneer er al iets gaande is, maar dan heb je er vrij weinig aan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SuBBaSS schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:43:

Echt triest idd dat ze daar nog aan fatsoen doen -O-
Marcel Br schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:18:
Dan had die autobestuurder toch aangifte gedaan van het verboden inhalen?
Zolang hij geen politieagent is heeft hij niets te maken met hoe anderen de verkeersregels naleven. Bij belediging is hij wel partij.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 00:17
offtopic:
In Nederland is het afhankelijk van de context op zich ook een strafbare belediging. Tenzij je het tegen een agent doet, zal het in de regel alleen niet tot een vervolging leiden.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 10:37
Dit is toch wel een bizar verhaal... Iemand die aangifte doet van iemand die een middelvinger opsteekt, en de politie die vervolgens zelfs tot buiten de landsgrenzen daar achter aan gaat op basis van één getuige?

Wat een land als dit echt waar is...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pyramiden schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:03:
Dit is toch wel een bizar verhaal... Iemand die aangifte doet van iemand die een middelvinger opsteekt, en de politie die vervolgens zelfs tot buiten de landsgrenzen daar achter aan gaat op basis van één getuige?

Wat een land als dit echt waar is...
Ik snap werkelijk niet waarom iedereen dit zo belachelijk lijkt te vinden 8)7
Is het Nederlandse systeem waarbij agenten weigeren aangiftes op te nemen omdat ze er toch niet naar kijken wenselijker?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
mathy_ schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:21:
[...]

Is het niet zo dat dashcam beelden niet mogen in Duitsland vanwege privacy, en dus zo niet rechtsgeldig zijn.
Ik kan er naast zitten maar zo iets staat mij bij.
Ik weet niet hoe het in Duitsland zit, maar in Nederland hoeft bewijsmateriaal aangedragen door particulieren niet legaal te zijn verkregen. Natuurlijk kunnen ze dan hem aanklagen voor zijn overtreding, maar dat veranderd niks aan jouwe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:16
Stuur ook even een mooi fotootje van je motorwanten mee ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:07

aex351

I am the one

Apart verhaal. Ik vermoed dat er wel iets meer aan de hand was dan alleen een middelvinger opsteken. In elk geval heb ik geen idee of Duitsers dit soort boetes op Nederlanders kunnen verhalen, zolang ze in Nederland zitten. Wel een interessante casus.

De eerste hit op Google: https://www.volkskrant.nl...-in-het-verkeer~bef3d4ed/

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:00
Als er ineens een bevriende getuige opduikt van die bestuurder dan hang je, zo gaan die dingen in DE.
Ik zou maar vast in je eigen omgeving gaan informeren of er geen vriend met je meereed die kan getuigen dat je geen vinger opstak.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

fsfikke schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:26:
[...]

Is het Nederlandse systeem waarbij agenten weigeren aangiftes op te nemen omdat ze er toch niet naar kijken wenselijker?
Even in dezelfde stijl dan maar.

Ik snap werkelijk niet waarom vanwege zo'n relatieve onbenulligheid hier zover voor gegaan wordt?
Het zal vast ergens in een wet staan (hier in NL hebben we ook nogal wat van zulke wetten, zoals bijv. het strafbaar zijn van vloeken binnen een straal van x meter van de openbare weg), maar dat er daadwerkelijk op opgetreden wordt.... Gelukkig niet zeg.

En dat zeg ik niet uit het onfatsoen dat je me aan lijkt te willen praten maar mag hopen dat dienaars van de wet voor belangrijkere zaken ingezet worden.

Een middelvinger.
Wat zegt dat nou helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 21:07

aex351

I am the one

SuBBaSS schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:10:
[...]

Even in dezelfde stijl dan maar.

Ik snap werkelijk niet waarom vanwege zo'n relatieve onbenulligheid hier zover voor gegaan wordt?
Het zal vast ergens in een wet staan (hier in NL hebben we ook nogal wat van zulke wetten, zoals bijv. het strafbaar zijn van vloeken binnen een straal van x meter van de openbare weg), maar dat er daadwerkelijk op opgetreden wordt.... Gelukkig niet zeg.

En dat zeg ik niet uit het onfatsoen dat je me aan lijkt te willen praten maar mag hopen dat dienaars van de wet voor belangrijkere zaken ingezet worden.

Een middelvinger.
Wat zegt dat nou helemaal?
Nou ja, je moet geen middelvinger opsteken. Het is beledigend. In het verkeer kan het escalerend werken. Bij sommige mensen ontploft er dan iets. Terwijl anderen zoiets hebben van het zal wel. Kortom, ik ken de daadwerkelijke situatie niet. Maar je steekt natuurlijk niet zomaar je middelvinger op. En de TS gaf al aan dat zijn inhaalactie al niet zo netjes was.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 01-07 00:26
aex351 schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:21:
[...]

Nou ja, je moet geen middelvinger opsteken. Het is beledigend. In het verkeer kan het escalerend werken. Bij sommige mensen ontploft er dan iets. Terwijl anderen zoiets hebben van het zal wel. Kortom, ik ken de daadwerkelijke situatie niet. Maar je steekt natuurlijk niet zomaar je middelvinger op. En de TS gaf al aan dat zijn inhaalactie al niet zo netjes was.
Dat iemand ervan ontplof vind ik geen argument. Dan is die persoon gewoon niet goed bij zijn paasei.
Op die manier kun je elke handeling wel afserveren.

Dat het niet binnen normen en waarden valt ja. Maar de boel is niet eens te bewijzen. TS ontkent, de Duitser zegt van wel. Geen bewijs. Als dat al voldoende is om het ambtelijk apparaat een bult tijd en geld te laten verbranden... mijn god wat staat ons nog te wachten.
Dat de Politie überhaupt meegaat in dit soort "juf hij doet stom" verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

aex351 schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:21:
[...]

Mee eens hoor, sowieso dat je dat niet 'zomaar' doet.

Ben zelf verre van een tokkie wat dat betreft, dat mag je gerust van me aannemen.
Maar daar ging het ook niet om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 27-06 11:34
[...]

Ik wel. De kosten die gemaakt worden zijn niet in verhouding met het vergrijp wat is gepleegd en wat gestraft moet worden.
[...]

Dat is het andere uiterste en heeft voornamelijk betrekking op zware misdaad/vergrijpen. De meeste mensen liggen echt niet wakker van een middelvinger.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:27:
[...]
Ik weet niet hoe het in Duitsland zit, maar in Nederland hoeft bewijsmateriaal aangedragen door particulieren niet legaal te zijn verkregen. Natuurlijk kunnen ze dan hem aanklagen voor zijn overtreding, maar dat veranderd niks aan jouwe.
Dat geldt alleen voor civiele zaken voor zover ik heb begrepen. In dit geval gaat het om een strafzaak.

Ik heb zelf ook rare ervaringen met de autoriteiten daar. Ik zat een keer in de ICE van Dusseldorf naar Amsterdam, we waren de grens volgens mij zelfs al voorbij (in elk geval het laatste Duitse station gehad) en opeens komt er zo'n Duitse douanier de trein door. Vraagt om mijn paspoort, prima, had ik al klaarliggen. Maar zodra hij ziet dat ik Nederlands ben begint hij me af te blaffen met vragen waar ik mijn drugs heb en waar mijn baggage ligt. Zomaar uit het niets. Ik was bovendien op zakenreis en zat op mijn laptop aan werk te werken. Duidelijk geen stoner ofzo :?

Ik wuifde nogal geirriteerd naar het baggagerek aan de andere kant van de trein, al vast van plan om zo min mogelijk mee te werken natuurlijk, ben niet blij als zo'n lul mijn hele baggage overhoop gaat gooien (waar overigens niets in zat, heb zelfs nooit enige vorm van drugs gebruikt). Gelukkig lag die helemaal aan de andere kant van het rijtuig en daar had hij ook geen zin in. Maar ik vind het echt niet kunnen dat je blijkbaar door zo'n idioot zomaar beschuldigd kan worden. Als Nederlander ben je in hun ogen bij voorbaat al een crimineel. Kan me ook goed voorstellen dat zo'n zaak als die met deze middelvinger niet bepaald neutraal wordt afgehandeld.

Ik laat het land nu ook zoveel mogelijk rechts liggen. Ik ga er alleen nog heen als ik echt per se moet voor mijn werk. Het liefst ga ik er nooit meer heen. Niks tegen gewone Duitsers hoor, maar hun autoriteiten mag ik niet (dit was ook niet de eerste keer maar wel de extreemste).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-07 18:37
In DE worden boetes op persoon en niet op kenteken uitgeschreven, daarom willen ze weten wie er reed.

Ik weet niet wat het traject wordt als je een naam opgeeft met een 'ja maar, ich habe es nicht getan' clausule, maar ik ben bang dat dat veel gedoe met zich meebrengt.

Ik zou echt stellen, 'geen idee, reden met groep vrienden, heb je een foto'? Wellicht nog, 'zo asociaal zijn wij niet, ik zie graag een foto terug om xxx aan te geven want dat vind ik niet kunnen'. Irts in die trant. Gaan ze niet aan kunnen leveren, einde gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
[...]

Het gaat niet om ons probleem waarbij aangiftes soms geweigerd worden. De tijd die dit de politie kost is onevenredig ten opzichte van de waarde die het oplevert voor de maatschappij. Daarnaast kun je dus blijkbaar gemakkelijk onzinaangiften doen tegen mensen aan wie je een hekel hebt, waarbij die persoon een gigantische boete kan krijgen op basis van een paar valse getuigenverklaringen. Als hij een actie doet die juridisch gezien niet zo handig is, dan hangt hij gewoon, zelfs als hij onschuldig is.

Ik ben er volledig voor om hufters aan te pakken, vooral in het verkeer, maar als half Duitsland op hun telefoon zit tijdens het autorijden is het naar mijn mening zeer raar om achter iemand aan te gaan die vermoedelijk een middelvinger heeft opgestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Je rechterhand opsteken is nog strafbaarder: ik durf te wedden, dat de gemiddelde Duitse automobilist dan in Calimero modus gaat en de politie belt omdat iemand de Hilter groet uitbracht of omdat ze dat denken.

Maja ts heeft waarschijnlijk een boete van een paar tientjes gekregen: in Duitsland krijg je ook nog een aai over je hoofd, als je overtredingen begaat. Dan dok je een paar tientjes en dat is het: het gekke is, tot voor kort moest je dat contant betalen. Nu met de pinpas.

Hoe ik dat allemaal weet: ik kijk graag Achtung Kontrolle op YouTube, waar ze de Duitse politie o.a volgen. En die boetes zijn meestal echt een lachertje :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37
Vorige week twee keer door Duitsland gereden. Heb een A3 met 160 pk, haal de 200 km/h makkelijk. Viel mij op hoe slecht de Duitsers over het algemeen rijden (tegenwoordig). Bijna allemaal links (waar ze NL altijd van beschuldigen). Vaak vrij traag, tot wel 100 km/h waar geen limiet is. Weinig vooruitkijken en dus veel remmen op de snelweg. 10+ auto's links en rechts niks. Viel mij erg tegen.

In Duitsland zijn ze wel van de regels en heb ik vaker gezien dat ze, met name buitenlanders, erg strikt aanspreken als ze vinden dat iemand niet 100% perfect rijdt. Ook als burger. Zebrapaden zijn berucht. Duitsland vind ik verder prima, maar in het verkeer zijn het regelmatig echt eikels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:53

Bezulba

Formerly known as Eendje

[...]

Ja

Een agent die geen aangifte wil opnemen van iemand die een middelvinger opgestoken kreeg tijdens het rijden moet een schouderklopje krijgen.

Een agent die een andere aangifte niet wil opnemen omdat hij het te druk heeft mag een wat harder klopje richting de deur krijgen.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:57
Playa del C. schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:06:
Vorige week twee keer door Duitsland gereden. Heb een A3 met 160 pk, haal de 200 km/h makkelijk. Viel mij op hoe slecht de Duitsers over het algemeen rijden (tegenwoordig). Bijna allemaal links (waar ze NL altijd van beschuldigen). Vaak vrij traag, tot wel 100 km/h waar geen limiet is. Weinig vooruitkijken en dus veel remmen op de snelweg. 10+ auto's links en rechts niks. Viel mij erg tegen.

In Duitsland zijn ze wel van de regels en heb ik vaker gezien dat ze, met name buitenlanders, erg strikt aanspreken als ze vinden dat iemand niet 100% perfect rijdt. Ook als burger. Zebrapaden zijn berucht. Duitsland vind ik verder prima, maar in het verkeer zijn het regelmatig echt eikels.
Amen, dit valt mij ook steeds meer op. En als Duitsers dan in Nederland rijden, is het nog veel erger. Als het van 2 naar 3 banen gaat, gaan ze steevast direct naar de linkerbaan terwijl de 2 rijstroken rechts ervan vrij zijn 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 25-06 19:08

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik zit echt met vol verbazing dit topic te lezen.
Je hoort je gewoon netjes te gedragen in het verkeer, en als er dan toch iets gebeurd zou je deëscalerend moeten handelen.
Je vinger opsteken hoort daar niet bij, en terrecht dat zulke mensen zonder fatsoen daarop worden aangesproken met een boete,
laatst met dezelfde verbazing gelezen dat mensen het heel normaal vinden om maar een fiets mee te nemen van het station als je er 1 nodig hebt, of een overduidelijk gestolen fiets over te kopen.

Kom op allemaal de maatschappij ben jijzelf.

Het feit dat je precies weet over welk incident het gaat betekend duidelijk dat er "iets" is voorgevallen daar op de weg.
zou heel simpel zeggen:

Als je je middelvinger hebt opgestoken: bekennen betalen, leren!
Als je vinger niet hebt opgestoken maar je toch asociaal hebt gedragen: Bekennen, betalen, leren!
Als het in jou ogen onterecht is: Zeggen dat je er bent geweest, maar het incident ontkennen met jou deel van het verhaal.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EpicKip
  • Laatst online: 30-06 17:55
Smuggler schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:44:
Je hoort je gewoon netjes te gedragen in het verkeer, en als er dan toch iets gebeurd zou je deëscalerend moeten handelen.
Je vinger opsteken hoort daar niet bij, en terrecht dat zulke mensen zonder fatsoen daarop worden aangesproken met een boete,
laatst met dezelfde verbazing gelezen dat mensen het heel normaal vinden om maar een fiets mee te nemen van het station als je er 1 nodig hebt, of een overduidelijk gestolen fiets over te kopen.

Het feit dat je precies weet over welk incident het gaat betekend duidelijk dat er "iets" is voorgevallen daar op de weg.
zou heel simpel zeggen:

Als je vinger niet hebt opgestoken maar je toch asociaal hebt gedragen: Bekennen, betalen, leren!
Als het in jou ogen onterecht is: Zeggen dat je er bent geweest, maar het incident ontkennen met jou deel van het verhaal.
Leuk dat je je middelvinger niet mag op steken maar ik zou daar zeker geen boete voor gaan betalen. Die steek je normaal niet voor niets op dus dan is de ander ook niet al te best bezig. Dan moet die ander zeker geen aangifte doen, dat is een beetje zwakjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
EpicKip schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:03:
[...]

. Die steek je normaal niet voor niets op dus dan is de ander ook niet al te best bezig.
Dus gewoon "oog om oog" ipv je als mens te gedragen goed advies !!

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 25-06 19:08

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

EpicKip schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:03:
[...]

Leuk dat je je middelvinger niet mag op steken maar ik zou daar zeker geen boete voor gaan betalen. Die steek je normaal niet voor niets op dus dan is de ander ook niet al te best bezig. Dan moet die ander zeker geen aangifte doen, dat is een beetje zwakjes.
Dus ik mag altijd iemand op z'n bek rossen als de ander "iets" heeft gedaan?

Kom op zeg, niets rechtvaardigd het om te escaleren.

vaak zie ik het volgende gebeuren:
Persoon A voert een asociale actie uit.
Persoon B verhinderd dat of maakt het moeilijk.
Persoon A steeks vervolgens zijn middelvinger op. (want B heeft het verooorzaakt)?

Kom op mensen kijk eens eerst naar jullie eigen gedrag. het ligt vaker bij jezelf als je het vaker tegen komt dan bij een ander.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EpicKip
leekers schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:05:
[...]

Dus gewoon "oog om oog" ipv je als mens te gedragen goed advies !!
Mijn punt is dat er 2 fout zijn indien dit echt is gebeurt. Dan moet niet 1 van de 2 schijnheilig gaan doen doormiddel van een aangifte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thsk
Ik weet wel dat ik tijdens mijn rit naar Duitsland een conflict heb gekregen met een autobestuurder aangezien ik hem had ingehaald op een plek waar dat niet is toegestaan (was niet gevaarlijk oid). De autobestuurder was hierdoor erg geïrriteerd waardoor diegene begon te toeteren en lichtsignalen af te geven (wss wou die een woordje met mij hebben langs de weg maar hier heb ik geen gehoor aan gegeven).

Wat ik vrij zeker weet is dat ik geen middelvinger heb opgestoken, doen mensen dit tegenwoordig nog? Ben gewoon netjes doorgereden op de motor. En de autobestuurder bleef een tijdje achter mij aan rijden.

Aan de hand van de reacties lijkt het voor mij het beste als ik een brief terug stuur met de vraag om een foto aan te leveren. Dit is iets wat mijn recht is neem ik aan, ook al ben ik niet met een groepje samen gereden? Want in de auto zat nog een andere persoon en ben bang dat diegene ook als getuige gaat verklaren.

Nogmaals ik heb geen middelvinger oid dergelijk uitgestoken. Als ik het had gedaan dan zou ik hier niet een topic van gaan aanmaken. Dus ik vind de aanklacht volledig onterecht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:43

zou heel simpel zeggen:

Ja, want als iemand zijn middelvinger naar je op steekt dan MOET daar wat aangedaan worden, stel je voor dat hij daarmee weg komt zeg. Waarom is iedereen zo kleinzerig geworden? Laat de politie de drugscriminaliteit in Amsterdam maar eens oplossen. Dan kunnen we daarna weer met z'n alle collectief verontwaardigd doen dat iemand zijn middelvinger in woede opstak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicKip
Smuggler schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:06:
[...]
Dus ik mag altijd iemand op z'n bek rossen als de ander "iets" heeft gedaan?
Ja dat is compleet hetzelfde als een gebaar maken waar niemand echt last van heeft...
Smuggler schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:06:
[...]
Kom op zeg, niets rechtvaardigd het om te escaleren.

vaak zie ik het volgende gebeuren:
Persoon A voert een asociale actie uit.
Persoon B verhinderd dat of maakt het moeilijk.
Persoon A steeks vervolgens zijn middelvinger op. (want B heeft het verooorzaakt)?

Kom op mensen kijk eens eerst naar jullie eigen gedrag. het ligt vaker bij jezelf als je het vaker tegen komt dan bij een ander.
Een gebaar is niet escaleren imo... En je verhaal dat je vaak ziet gebeuren... leuk maar anekdotisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyramiden

zou heel simpel zeggen:

Diefstal vergelijken met een meningsverschil in het verkeer welke niet eens bewezen is 8)7 Want ja, iemand die vanuit de emotie in het verkeer reageert lijkt echt op iemand die het normaal vind andermans eigendommen te ontvreemden.

Een middelvinger opsteken is een gebaar wat je niet hoort te maken richting anderen in het openbaar, en het lijkt me prima dat een agent/de handhaving je er op aan spreekt en misschien zelfs een boete geeft, afhankelijk van de situatie. Maar om nou op basis van een aangifte achter zo iemand aan te gaan...
Welke kleine zaken van mensen zonder fatsoen kunnen we nog meer achter aan gaan? Bij een meningsverschil in een winkel? Kan ik dan ook aangifte doen? Of als iemand nogal breed zit in de tram? Misschien wil ik daar ook wel aangifte van doen?

Kan TS in dit geval ook aangifte doen van het gebruik van de toeter en lichtsignalen zonder dat er redenen voor zijn? Dat is immers ook niet de-escalerend.

En dan het advies om een strafbaar feit te bekennen welke je niet begaan hebt omdat je straf zou verdienen... Daar hoef ik toch niet eens op in te gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Pyramiden op 01-10-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:22
thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:08:
Ik weet wel dat ik tijdens mijn rit naar Duitsland een conflict heb gekregen met een autobestuurder aangezien ik hem had ingehaald op een plek waar dat niet is toegestaan (was niet gevaarlijk oid). De autobestuurder was hierdoor erg geïrriteerd waardoor diegene begon te toeteren en lichtsignalen af te geven (wss wou die een woordje met mij hebben langs de weg maar hier heb ik geen gehoor aan gegeven).

Wat ik vrij zeker weet is dat ik geen middelvinger heb opgestoken, doen mensen dit tegenwoordig nog? Ben gewoon netjes doorgereden op de motor. En de autobestuurder bleef een tijdje achter mij aan rijden.

Aan de hand van de reacties lijkt het voor mij het beste als ik een brief terug stuur met de vraag om een foto aan te leveren. Dit is iets wat mijn recht is neem ik aan, ook al ben ik niet met een groepje samen gereden? Want in de auto zat nog een andere persoon en ben bang dat diegene ook als getuige gaat verklaren.

Nogmaals ik heb geen middelvinger oid dergelijk uitgestoken. Als ik het had gedaan dan zou ik hier niet een topic van gaan aanmaken. Dus ik vind de aanklacht volledig onterecht.
Ik vermoed dat er echt wel wat meer speelt. Als ik zie hoe gemakkelijk er over wordt gedaan "ach ja, inhalen waar het niet mag is toch normaal?" met die toon.

Maar net zoals met elk topic, we horen maar 1 kant van het verhaal met allemaal vage claims en informatie.

als het klopt wat je zegt, gewoon netjes de ballen hebben om aan te geven dat jij de bestuurder was ipv vaag er omheen praten "Nee ik weet het niet", want als er bewijs is dat jij het wel was, ben je alsnog de lul (en terecht).

Mensen moeten een keer stoppen met de wet te buigen in hun voordeel en gewoon netjes de regeltjes volgen. Dus:

1.) Geef aan dat jij het was, en vraag om bewijs
2.) Politie geeft aan of ze dat wel/niet hebben

en zo ga je verder

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thsk
Voor jou gevoel lijk het alsof ik het volkomen normaal vind om iemand in te halen waar het niet is toegestaan maar dat is het niet. Vond het achteraf gezien ook niet netjes wat ik had gedaan maar met de motor gaat het immers wat makkelijker om iemand in te halen.

Als ik aangeef dat ik de bestuurder ben en vervolgens om bewijs ga vragen dan denk ik dat ik mezelf juist in de nesten ga werken. Immers er zat een andere persoon in de auto die waarschijnlijk mee zal gaan spelen met het spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-06 10:01

PauseBreak

derp!

thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:30:
Voor jou gevoel lijk het alsof ik het volkomen normaal vind om iemand in te halen waar het niet is toegestaan maar dat is het niet. Vond het achteraf gezien ook niet netjes wat ik had gedaan maar met de motor gaat het immers wat makkelijker om iemand in te halen.

Als ik aangeef dat ik de bestuurder ben en vervolgens om bewijs ga vragen dan denk ik dat ik mezelf juist in de nesten ga werken. Immers er zat een andere persoon in de auto die waarschijnlijk mee zal gaan spelen met het spelletje.
Dan is dus de makkelijkste manier om aan te geven dat je de motor hebt uitgeleend en niet meer weet aan wie.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Playa del C. schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:06:

Duitsers hadden de reputatie dat ze goede chauffeurs op goede wegen zijn, voor Nederlanders gold dat ze in Duitsland de reputatie hadden dat NL stond voor "Nur Links" omdat Nederlanders voortdurend en onnodig op de linker aan plakten.
Helaas is het tegenwoordig redelijk omgekeerd, heb ik laatst gemerkt: de Duitse Autobahnen zijn lang niet zo geweldig meer (vaak 2 baans, vaak vertragingen wegens onderhoud), terwijl je als je braaf rechts rijdt je regelmatig problemen hebt om een baan op te schuiven indien nodig omdat er op de middelste baan een constante stroom auto's zit terwijl de rechterbaan verder nagenoeg leeg is.

Daar staat tegenover dat fatsoen in Duitsland nog steeds hoog in het vaandel staat. Ouderen worden met U aangesproken, de wet is de wet en zal worden gehandhaafd wat Duitsers (over het algemeen goed) weten. Dit topic toont dat wel aan.
Ik snap dat het pietluttig overkomt, maar ergens vind ik het wel goed dat men dat doet. Hier in Nederland hoef je geen foutje of vergissing te maken of de verwensingen en gebaren vliegen je om je oren, laat staan het toeteren of seinen. Het "leven en laten leven" principe en de bekende Nederlandse tolerantie heeft men in het Nederlandse verkeer al jaren geleden achter zich gelaten. En zeg nou zelf: is het daardoor zoveel beter geworden op de Nederlandse wegen?

waarbij ik aan moet tekenen dat als er hier voor dergelijke vergrijpen boetes uitgeschreven gaan worden ik mijn bankrekening ook met enige regelmaat zou moeten plunderen... }:o

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 02-07 12:33

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Wat misschien makkelijker is, is eventjes contact leggen met je rechtsbijstandsverzekering verkeer. Zomaar reageren op een officiële aantekening lijkt mij niet het beste, ongeacht de situatie.

De Duitse justititie verzoekt slechts om gegevens van de bestuurder om te bepalen of er genoeg bewijzen zijn om een boete op te leggen. Je hoeft dus slechts op te geven wie de bestuurder was. Indien er dan een beschikking verzonden word kan je daartegen in bezwaar. Hoe dan ook zal je moeten reageren.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:48

Nou hier zou ik juist niet mee beginnen. TS geeft aan dat het onzin is, dus dat kan hij ook gewoon vertellen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-07 11:28
Je weet toch niet zeker dat jij de bestuurder was, op dit moment, bij deze 'tegenpartij'? Je herinnert je wel een voorval, maar mogelijk dat jij iets anders in je hoofd hebt, dan waar je nu de brief over krijgt. Je rijdt zo vaak in Duitsland, je herinnert je zeker geen bijzondere voorvallen, en je steekt al helemaal nooit je middelvinger op, tegen niemand; dus dan is het vreemd om 'zomaar' te gaan bevestigen dat jij het was, dan en daar. Dat kan men niet van jou verwachten!

De kans is niet nul dat de 'tegenpartij' een tik- of schrijffoutje heeft gemaakt in het nummerbord, en dat jij nu uit het niets een bekeuring krijgt. Ook dat kan niet de bedoeling zijn... Met andere woorden, zonder foto's of vergelijkbaar bewijs kun jij toch onmogelijk gaan reageren op een onbekend persoon, die 'iets roept' over een middelvinger?

Op deze manier beken je niks, ontken je niks, maar geef je gewoon duidelijk aan dat er toch eerst even iets meer informatie op tafel moet komen, simpelweg om ervoor te zorgen dat jij kan reageren op de juiste gebeurtenissen.

Reden genoeg om te vragen naar verdere onderbouwing, en daarna zie je wel weer verder.

/edit Oh ja, je steekt als motorrijder natuurlijk zeer regelmatig je hand op (duim op?) naar andere motorrijders. Vast vele keren op die ene dag rijden in Duitsland. Mogelijk dat dat door iemand ten onrechte als middelvinger gezien is? Hoe weet jij nou welke van die tientallen keren er door een toevallig in de buurt rijdende auto (!) gedacht is dat jij een middelvinger opstak? Op welke van die tientallen keren moet jij nu reageren naar de Duitse justitie?

[ Voor 16% gewijzigd door BartS12 op 01-10-2019 11:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

@thsk

Nogmaals als je niet wil dat het escaleert, vermeld gewoon dat jij de bestuurder was.

Als jij vermeld dat je met een groep was en geruild had van motor, dan vertellen "die 2 mensen in de auto "gewoon dat je in je uppie was

En mocht je pech hebben, dan was er een dashcam
En juridische is het misschien niks, maar als daar maar 1 motor op staat dan geeft het toch een gek beeld.
Zelfs als er geen middelvinger op de film staat, dan sta je bij de politie 1-0 omdat je gewoon niet eerlijk bent over dat je gereden heb..

Ik heb geen oordeel over of je iets wel of niet deed.
Het maakt mij niet uit. Maar ik kan me voorstellen dat een agent juist zich gaat vastbijten als jij loopt te kronkelen over wie er op jou fiets reed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Laatst online: 23:35

LankHoar

Langharig tuig

Aan de hand van de reacties lijkt het voor mij het beste als ik een brief terug stuur met de vraag om een foto aan te leveren van de persoon met opgestoken middelvinger. Dit is iets wat mijn recht is neem ik aan, ook al ben ik niet met een groepje samen gereden?
Even iets toegevoegd zodat gelijk duidelijk word dat er geen bewijs is (indien jouw verhaal klopt en zij geen foto photoshoppen, ha). Straks krijg je een foto geleverd van jezelf op de motor, gemaakt door de bijrijder, en mag je dan nog de discussie gaan voeren of er wel/geen middelvinger opgestoken is.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wobbit
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-03-2023
Beste topicstarter,

Helaas, voor het opsteken van je middelvinger in Duitsland kan je inderdaad gewoon een bon voor aan je broek krijgen, helaas en volkomen terecht.

Ik ben de afgelopen 25 jaar woonachtig geweest in Duitsland en ik kan je uit mijn eigen ervaring vertellen dat door het volgen van de voorgestelde wijsneuzerige opmerkingen je aan het kortste eind gaat trekken en de situatie alleen maar erger zal maken.

Als jij het bent geweest gewoon je verantwoordelijkheid nemen en zeggen dat het niet gepast was.

*Even voor jou beeldvorming. Mijn broer (ook woonachtig in D) had een tijdje een relatie met een meisje. Toen het uitging heeft hij haar ogenschijnlijk uitgescholden. Gevolg was dat zij een klageschrift (aanklacht) heeft ingediend. Door het toegeven werd de schade beperkt door een boete van 400 euro (anders was het erger geworden). Je bent dus gewaarschuwd.

Succes ermee verder.

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thsk
BartS12 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:17:

Op deze manier beken je niks, ontken je niks, maar geef je gewoon duidelijk aan dat er toch eerst even iets meer informatie op tafel moet komen, simpelweg om ervoor te zorgen dat jij kan reageren op de juiste gebeurtenissen.
Ik denk dat ik ook mee ga met het advies van BartS12. Uiteindelijk ga ik niet ontkennen dat ik niet de bestuurder was op die dag. Wat ik wel van de politie ga vragen is om meer informatie/foto's aan te leveren, zodat ik aan de hand van de informatie kan bevestigen dat ik het daadwerkelijk ben geweest. Ik hoop hiermee dat de politie uiteindelijk gaat afhaken en de case in de prullenbak gooit.

Ik heb telefonisch al contact gehad met de politie en zei hebben niks kwa foto's. Als dus blijkt dat ze alsnog een foto hebben dan zal ik ook netjes aangeven dat ik de bestuurder was. Maar dan zal er iets van bewijs aangeleverd moeten worden dat ik mijn middelvinger heb gestoken lijkt mij?

Trouwens als ik met groepje vrienden ga motorrijden komt het wel eens voor dat we niet achter elkaar rijden, dus als de bijrijder een foto heeft gemaakt dan zegt dit nog steeds niks.

@Wobbit Voor de zoveelste keer ik heb geen middelvinger uitgestoken. Wel de hele dag door mijn hand uitgestoken om andere motorrijders te begroeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbit
thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:46:
[...]

Ik denk dat ik ook mee ga met het advies van BartS12. Uiteindelijk ga ik niet ontkennen dat ik niet de bestuurder was op die dag. Wat ik wel van de politie ga vragen is om meer informatie/foto's aan te leveren, zodat ik aan de hand van de informatie kan bevestigen dat ik het daadwerkelijk ben geweest. Ik hoop hiermee dat de politie uiteindelijk gaat afhaken en de case in de prullenbak gooit.

Ik heb telefonisch al contact gehad met de politie en zei hebben niks kwa foto's. Als dus blijkt dat ze alsnog een foto hebben dan zal ik ook netjes aangeven dat ik de bestuurder was. Maar dan zal er iets van bewijs aangeleverd moeten worden dat ik mijn middelvinger heb gestoken lijkt mij?

Trouwens als ik met groepje vrienden ga motorrijden komt het wel eens voor dat we niet achter elkaar rijden, dus als de bijrijder een foto heeft gemaakt dan zegt dit nog steeds niks.

@Wobbit Voor de zoveelste keer ik heb geen middelvinger uitgestoken. Wel de hele dag door mijn hand uitgestoken om andere motorrijders te begroeten.
Als jij je vinger niet hebt opgestoken en je verdenkt de bestuurder ervan dat hij dit heeft verzonnen omdat jij hem/haar hebt ingehaald op een plek waar dit niet mocht dan zou ik dit ook gewoon zo vertellen/vermelden.

Ik zou in ieder geval niet gaan schermen met bewijsvoering etc (dit gaat in je nadeel werken). De politie in mijn woonplaats controleerden extra streng op NL motorrijders (kennis werkt bij de Duitse politie) omdat het gross van de NL motorrijders (die een dagje lekker gaan "rijden" in Duitsland) asociaal rijgedrag vertonen (inhalen over doorgetrokken strepen etc).

Vertel gewoon hoe het volgens jou is gegaan. Zo moeilijk is dat toch niet?

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-07 11:28
ik wel van de politie ga vragen is om meer informatie/foto's aan te leveren, zodat ik aan de hand van de informatie kan bevestigen dat ik het daadwerkelijk ben geweest ...
Wellicht nog ten overvloede - het gaat niet alleen om dat jij 'het' daadwerkelijk bent geweest. Het gaat er om dat jij het was, op dat moment, en op die plek, die de tegenpartij noemt.

Je wilt ook heel duidelijk het scenario kunnen uitsluiten dat een andere motorrijder die dag een middelvinger heeft opgestoken naar de tegenpartij, en dat hij vervolgens besluit om dan maar 'uit wraak' de eerste de beste nederlandse motor waarvan hij het kenteken wel kan lezen (!), een bekeuring aan te na***n.

Er zijn genoeg scenario's voor twijfel; aan wat er precies gebeurd is, en aan de vraag of jij het wel was. Dat eerst proberen op te helderen, op alle bovenstaande punten, is in het belang van iedereen (en een faire rechtsgang).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06 12:52
Naar de politie stappen omdat je een middelvinger op steekt? Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan want dashcams zijn niet toegestaan in Deutschland.

That being said: de persoon die naar de politie stapte is echt een vreselijk mislukt figuur zeg.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wobbit
mugenmarco schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:07:
Naar de politie stappen omdat je een middelvinger op steekt? Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan want dashcams zijn niet toegestaan in Deutschland.

That being said: de persoon die naar de politie stapte is echt een vreselijk mislukt figuur zeg.
Je moet de situatie niet omdraaien. Als iemand zijn middelvinger opsteekt is deze persoon fout en niet de persoon die naar de politie stapt, kwestie van fatsoen. Als jij lekker ongestraft je middelvingertje wilt opsteken en lekker opgefocked wilt reageren in het verkeer doe je dat maar lekker in Nederland. 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06 12:52
Wobbit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:11:
[...]

Je moet de situatie niet omdraaien. Als iemand zijn middelvinger opsteekt is deze persoon fout en niet de persoon die naar de politie stapt, kwestie van fatsoen. Als jij lekker ongestraft je middelvingertje wilt opsteken en lekker opgefocked wilt reageren in het verkeer doe je dat maar lekker in Nederland. 8)7
We hebben het over een middelvinger, kom op zeg :S als je je daar al zo druk om gaat maken en naar de politie stapt dan ben je in mijn ogen best zielig hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-07 07:03

Soggney

Zeekomkommer

mugenmarco schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:13:
[...]

We hebben het over een middelvinger, kom op zeg :S als je je daar al zo druk om gaat maken en naar de politie stapt dan ben je in mijn ogen best zielig hoor.
Na de ervaring van het gelinkte artikel van de volkskrant te lezen, kan ik er wel inkomen dat een middenvinger opsteken niet gewenst is.
Dat we hier in NL er niet anaal over doen, ondanks dat het wel gevaarlijke situaties kan creëeren wil dit niet zeggen dat het toegestaan is in DE.

Het is tegen de Duitse verkeerswet, daar heb je je aan te houden als je in DE rondrijdt.
Wat jouw of mijn mening ervan is, boeit helemaal niet, want we hebben geen stem in DE

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicKip
Wobbit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:11:
[...]

Ja want een middelvinger wordt voor niets opgestoken...

Ik steek ook wel eens mijn middelvinger op (niet dagelijks ofzo, nieteens maandelijks) maar dan heeft die ander het er zeker wel naar gemaakt. Dan irriteer/whatever je iemand zo veel dat hij zijn middelvinger op steekt en daarna doe je ook nog aangifte..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00
Wobbit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:43:
Beste topicstarter,

Helaas, voor het opsteken van je middelvinger in Duitsland kan je inderdaad gewoon een bon voor aan je broek krijgen, helaas en volkomen terecht.
de 'vinger' geven kan als belediging worden gezien en is dus in NL ook gewoon strafbaar
Artikel 266: eenvoudige belediging

1. Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, wordt als 'eenvoudige belediging' gezien. Straf: ten hoogste drie maanden cel of een geldboete van de tweede categorie (met een maximum van 4.050 euro).

2. Gedragingen die niet als 'eenvoudige belediging' bestempeld kunnen worden zijn beledigingen die een oordeel geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobbit
mugenmarco schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:13:
[...]

Het begint met middelvinger opsteken, gaat over naar meer frustratie, op de rem trappen etc.

Je behoort je gewoon te beheersen in het verkeer. Niet iedereen doet alles goed of zoals jij het graag zou zien. Om dan gelijk maar lekker met je vingertje te gaan zwaaien is gewoon not-done.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thsk
Wobbit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:05:
[...]

Als jij je vinger niet hebt opgestoken en je verdenkt de bestuurder ervan dat hij dit heeft verzonnen omdat jij hem/haar hebt ingehaald op een plek waar dit niet mocht dan zou ik dit ook gewoon zo vertellen/vermelden.

Ik zou in ieder geval niet gaan schermen met bewijsvoering etc (dit gaat in je nadeel werken). De politie in mijn woonplaats controleerden extra streng op NL motorrijders (kennis werkt bij de Duitse politie) omdat het gross van de NL motorrijders (die een dagje lekker gaan "rijden" in Duitsland) asociaal rijgedrag vertonen (inhalen over doorgetrokken strepen etc).

Vertel gewoon hoe het volgens jou is gegaan. Zo moeilijk is dat toch niet?
Dit gaat juist in mijn nadeel werken want uiteindelijk wordt het mijn woord tegen twee Duitsers (als de bijrijder ook meedoet met het spelletje).

En zoals BartS12 het heeft verwoord hoe kan ik zeker weten dat het ook daadwerkelijk om die specifieke autobestuurder gaat waar ik een conflict mee heb gehad? Dan is het niet handig om uit het niets over het inhalen over een doorgetrokken streep te hebben.

Ik vind persoonlijk dat zei mij eerst meer informatie mogen geven i.p.v. dat ik zomaar even formulier invul en opstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 590973

thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:19:
[...]
Ik vind persoonlijk dat zei mij eerst meer informatie mogen geven i.p.v. dat ik zomaar even formulier invul en opstuur.
Zoals reeds al een aantal keer is vermeld. Het maakt het Duitse OM niet zoveel uit wat jij vind.. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 01:34
Wobbit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:18:
[...]

Het begint met middelvinger opsteken, gaat over naar meer frustratie, op de rem trappen etc.

Je behoort je gewoon te beheersen in het verkeer. Niet iedereen doet alles goed of zoals jij het graag zou zien. Om dan gelijk maar lekker met je vingertje te gaan zwaaien is gewoon not-done.
Toch ben ik erg blij dat onze politiediensten hier in Nederland zich niet druk (hoeven te) maken om dit soort kansloze dingen. Waar ga je de grens trekken? Mag je iemand een idioot noemen als hij iets idoots doet? Of moet je het bij uilskuiken houden, of is dat ook al een stapje te ver?

Bizarre verspilling van energie. Wel handig om te weten voor in de toekomst...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wobbit
Junia schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:26:
[...]

Toch ben ik erg blij dat onze politiediensten hier in Nederland zich niet druk (hoeven te) maken om dit soort kansloze dingen. Waar ga je de grens trekken? Mag je iemand een idioot noemen als hij iets idoots doet? Of moet je het bij uilskuiken houden, of is dat ook al een stapje te ver?

Bizarre verspilling van energie. Wel handig om te weten voor in de toekomst...
Dat is nou ook precies de reden waarom de NL politie hier gewoon niet het respect of ontzag krijgt die zij wel verdienen. Het uitkafferen van politie personeel bijvoorbeeld kan hier gewoon, die duitsers laten dat gewoon niet toe.

De marrokaantjes en turkjes die door de Duitse Politie bij de grens staande worden gehouden zijn verbazingwekkend beleefd. Hier krijgen ze de ene tirade na de andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:00

Denko

|{ing Øf ßlitz

-

[ Voor 100% gewijzigd door Denko op 01-10-2019 12:39 . Reden: Niet belangrijk eigenlijk ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 01:34
Wobbit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:35:
[...]

Dat is nou ook precies de reden waarom de NL politie hier gewoon niet het respect of ontzag krijgt die zij wel verdienen. Het uitkafferen van politie personeel bijvoorbeeld kan hier gewoon, die duitsers laten dat gewoon niet toe.

De marrokaantjes en turkjes die door de Duitse Politie bij de grens staande worden gehouden zijn verbazingwekkend beleefd. Hier krijgen ze de ene tirade na de andere...
Dit staat geheel los van de situatie van TS, waarbij de ogenschijnlijke middelvinger niet naar een agent werd opgestoken é. maar naar een individu. Ik ben het helemaal met je eens dat je tegen de politie fatsoenlijk dient te blijven, echter staat dat helemaal buiten het wel/niet op mogen steken van je middelvinger naar iemand in het algemeen.

N.b. je zal mij ook nooit een middelvinger zien opsteken, echter het feit dat er aangifte kan worden gedaan van zoiets kleinzerigs en dat er vervolgens ook echt actie op wordt ondernomen (zelfs grens-overschrijdend :+ ) vind ik wel erg ver gaan (phun intended).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Wobbit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:35:
[...]

Ik snap je redenatie even niet. Omdat de Nederlandse politie niet achter buitenlanders aan gaat die volgens iemand een middelvinger op heeft gestoken zouden ze minder gezag hebben?

Dat de straffen voor dat soort feiten in Nederland tegen vallen lijkt meer bij de rechtsprekende macht te liggen, en omdat de politie een andere strategie hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 02-07 12:33

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Volgens mij staat het ondertussen wel vast dat TS geen middelvinger heeft opgestoken.
Zoals ik al eerder vermeld : juridisch hulp inschakelen is altijd wijs.

Wil je dit niet, wees dan heel duidelijk in je omschrijving van hetgeen daadwerkelijk is voorgevallen. Je bent pas schuldig als dit onomstotelijk is bewezen!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
Ik vind het heel, heel bizar hoe mensen hier zeggen "yo lieg gewoon even tegen de politie! Dat is echt het beste wat je kan doen"... normaal gedrag is blijkbaar niet meer toegestaan.

TS geeft aan dat hij zelf op de motor zat. Maar nu hij opeens een optie heeft "Nee nee ik weet het niet meer"..

Heb gewoon de ballen en wees eerlijk.

Laat het bewijs leveren aan Duitsland over, maar wees zelf gewoon een keer sterk en eerlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door corset op 01-10-2019 13:34 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:33
thsk schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:24:
Ik zag namelijk dat je een boete tot 4000 euro kan krijgen hiervoor :/
Da's een hoop geld, broeder.

Persoonlijk zou ik de volgende dingen doen:

- De verzender van deze brief bellen, aangeven dat je kennis hebt genomen van deze brief, met de vraag wat de reactie termijn is;
- Professionele informatie inwinnen (ANWB/rechtsbijstandsverzekering/KNVM)
- Indien onvoldoende onderbouwd - contact zoeken met een deskundig jurist in Duitsland;
- Hun adviezen volgen.

Persoonlijk vind ik € 4.000 nogal veel - dit zijn niet de grappen waar ik zou vertrouwen op een IANAL advies van GoT. Zo heb ik géén idee wat de drempel van bewijslast in deze zaken is - nogal belangrijk. Voor zover ik begrijp kunnen onze Oosterburen gewoon het CJIB inschakelen als ze voelen dat er te weinig actie achter zit, en dan ben je nog veel verder van huis.

Als je dit werkelijk niet hebt gedaan, en ik geloof je, dan vermoed ik dat je dat sowieso niet zelf zou moeten proberen op te lossen. Misschien heeft je rechtsbijstandsverzekering buitenlanddekking, misschien zul je een lokale jurist moeten vragen.

Wel is het fijn om in dat geval alvast te zoeken naar getuigen. Heeft iemand in je omgeving de uitwisseling met deze chauffeur bijvoorbeeld gezien?

Naja. Laat nog eens van je horen. Ben wel benieuwd in welke mate ik mijn ledematen kan gebruiken op een ritje door Duitsland....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thsk
Helixes schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:37:
[...]

Wel is het fijn om in dat geval alvast te zoeken naar getuigen. Heeft iemand in je omgeving de uitwisseling met deze chauffeur bijvoorbeeld gezien?
Reactie termijn is 3 weken.

Getuige zoeken is lastig aangezien ik alleen was in Duitsland. Al contact gehad met het Juridisch loket maar zij kunnen mij niet verder helpen aangezien ze niks over het Duitse recht afweten. Zal even ook mijn eigen verzekeraar opbellen.

Zelf neig ik tog om gewoon netjes aan te geven dat ik de motor heb bestuurd maar geen middelvinger of iets dergelijke heb opgestoken. Als ik aangeef dat ik met een groepje vrienden was en de motor wel eens uitleen kan het zomaar gebeuren dat ze ook informatie van mijn vrienden willen hebben. Die ik dan vervolgens niet kan aanleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brazos schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:14:
[...]

Hoe kun je nou vermelden dat je de bestuurder bent als je niet weet wat, waar en wanneer er iets is gebeurd?
Umm Misschien snap ik je reactie niet.
Maar hier mijn antwoord.

De ts kan melden dat hij de bestuurder was voor de volgende rede.

1. Hij was de bestuurder.
2. Hij weet dat hij ergens niet heel netjes heeft ingehaald wat een andere bestuurder ook niet netjes vond ( gezien het gebruik van de toeter en groot licht)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 01-10-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-07 09:28
Junia schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:26:
[...]

Toch ben ik erg blij dat onze politiediensten hier in Nederland zich niet druk (hoeven te) maken om dit soort kansloze dingen.
Doen ze weleens hoor, zelfs als het niet tegen hen zelf is gericht. Ik reed een keer door het centrum, zag mijn broer zijn voordeur uitlopen, druk op de claxon en steek met een grijns op mijn gezicht mijn middelvinger zwaaiend naar hem op, wat met eenzelfde grijns en zwaaiende middelvinger werd beantwoord. Doen we wel vaker, betekent niks. De agenten die blijkbaar een aantal auto's achter me reden vonden het toch nodig om er iets van te zeggen. Ze konden er op zich best om lachen, maar wezen me er wel op dat een middelvinger niet altijd even goed ontvangen wordt, door eventuele medeweggebruikers.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 01-07 00:26
Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:22:
[...]
Maar hier mijn antwoord.

2. Hij weet dat hij ergens niet heel netjes heeft ingehaald wat een andere bestuurder ook niet netjes vond ( gezien het gebruik van de toeter en groot licht)
[...]
Tenzij ik het gemist heb in de reacties, is er nergens gesproken over een specifieke tijd of locatie.
TS neemt aan dat het dat incident wat (omdat het mogelijk voor de hand ligt), maar zonder die info is het nergens op gebaseerd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Wobbit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:43:
Beste topicstarter,

Ik ben de afgelopen 25 jaar woonachtig geweest in Duitsland en ik kan je uit mijn eigen ervaring vertellen dat door het volgen van de voorgestelde wijsneuzerige opmerkingen je aan het kortste eind gaat trekken en de situatie alleen maar erger zal maken.

Als jij het bent geweest gewoon je verantwoordelijkheid nemen en zeggen dat het niet gepast was.

*Even voor jou beeldvorming. Mijn broer (ook woonachtig in D) had een tijdje een relatie met een meisje. Toen het uitging heeft hij haar ogenschijnlijk uitgescholden. Gevolg was dat zij een klageschrift (aanklacht) heeft ingediend. Door het toegeven werd de schade beperkt door een boete van 400 euro (anders was het erger geworden). Je bent dus gewaarschuwd.

Succes ermee verder.
Apart dat je in Duitsland blijkbaar beboet kunt worden voor dingen die niet (makkelijk) te bewijzen zijn. Is er dan geen wildgroei aan willekeurige mensen die andere weggebruikers aanklagen voor dingen zoals het opsteken van een middelvinger? En dan krijg je automatisch een boete, zonder dat er sluitend bewijs is? Heel apart, en totaal niet bevorderlijk voor een eerlijke rechtsspraak. "Wie eist bewijst" lijkt me in dit soort gevallen toch een betere stelling dan "wie gedaagd word, bewijst"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timberleek schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

Tenzij ik het gemist heb in de reacties, is er nergens gesproken over een specifieke tijd of locatie.
TS neemt aan dat het dat incident wat (omdat het mogelijk voor de hand ligt), maar zonder die info is het nergens op gebaseerd.
Op die fiets.

Mee eens,. Ook al kan je de conclusie trekken dat het incident wat ts omschrijft het zelfde incident is waar over hij nu die brief krijgen, is dat een punt. Misschien waren er wel 2 incidenten...of 3 of 4..

Maar goed, politie eerst vragen waar het incident was en op welke datum en tijd is geen slecht idee. ( Of staat dat al in de brief @thsk )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thsk
Ja, datum en tijd is aangegeven op de brief. Alleen de locatie is niet vermeld. Maar rond dat tijdstip was ik zelf ook daadwerkelijk in Duitsland.

Zojuist verschillende Duitse advocaten gesproken en zei willen hier natuurlijk een dossier van maken (lees geld). Deze advocaten geven aan dat ik zoiezo boete ga krijgen op basis van getuigenverklaring van de personen die in de auto reden. Vraag me af in hoeverre dit waar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Viper® schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:54:
In NL is het meestal zo, wie eist die bewijst. Geen idee hoe dat in Duitsland is.

Wel een beetje apart dat ze zonder bewijs n.a.v. een melding gaan informeren. Zonder bewijs is het gewoon aangeven dat jij er nooit geweest bent, laat ze maar met bewijs komen.
Dit specifieke geval kan ik niets over zeggen, maar mijn oom is een aantal jaar terug wel degelijk op de bon gegaan voor niet voorrang verlenen, nadat een duitser daarover had geklaagd bij politie en zijn nummerplaat had doorgegeven.

Mijn oom en tante ontkenden, maar de beschuldigende partij kwam met een onafhankelijke getuige aanzetten, namelijk een niet familielid die bij hem in de auto zat. Duitse juridisch adviseur gaf aan dat je hij beter kon betalen, omdat hij het zou verliezen!

Als je met meerdere mensen was, zou ik dan ook voor de eerder genoemde optie hier gaan: de chauffeur was wisselend, of ze een foto kunnen sturen om de bestuurder te identificeren. Als dat niet zo is, dan mag je natuurlijk niet liegen tegen de politie, maar ik kan je verzekeren dat ik dat wel zou doen, want...

Iemand probeert je te naaien en die persoon is een Duitser, reken er maar op dat die een 'onafhankelijke' getuige heeft!
thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:40:
Ja, datum en tijd is aangegeven op de brief. Alleen de locatie is niet vermeld. Maar rond dat tijdstip was ik zelf ook daadwerkelijk in Duitsland.

Zojuist verschillende Duitse advocaten gesproken en zei willen hier natuurlijk een dossier van maken (lees geld). Deze advocaten geven aan dat ik zoiezo boete ga krijgen op basis van getuigenverklaring van de personen die in de auto reden. Vraag me af in hoeverre dit waar is.
Ze gaan je in ieder geval een boete opsturen ja. Bij de auto heb je dan een mooie foto van je tronie.

Zonder foto gewoon ontkennen dat jij het was; veel succes met bewijzen wie de behelmde bestuurder van een motor is.

edit: Niet wijsneuzerig doen tegen de Duitse politie/justitie, dat helpt je niet. Maar bij een motor groep gebeurt het vaak genoeg dat een chauffeur en passagier wisselend rijden, dus is het onmogelijk om nu nog aan te geven wie reed, zonder beeld materiaal.

Ik hoop dat je wel met een groep was of minsens één ander persoon die je backed. Want ze kunnen je natuurlijk vragen wie die persoon dan was. En als je dan iemand noemt waarvan ze aan kunnen tonen dat die het niet geweest kan zijn ben je echt de lul.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 01-10-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-06 23:01
Hier heb je geen advocaat voor nodig. Dit kun je prima zelf afhandelen/in bezwaar gaan. Dan zal het vanzelf op niets uitlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thsk
Dus in dit geval gewoon brief terugsturen dat ik meer informatie wens met de exacte locate en een foto?
@Anoniem: 63072 Helaas gaat dat lastig worden aangezien ik wel alleen was.

[ Voor 27% gewijzigd door thsk op 01-10-2019 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Zeg dat je gewoon een middelvinger terug gaf.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verkeersirritatie 1e klasse.
Met een motorfiets nog even snel inhalen waar het niet mag. (automobilist denkt aan afsnijden en maakt een gebaar, van wat doe je nu. motorfietsbestuurder denkt, FY waar maak je je druk om.) inzettende zegt in de auto; die domme Hollander stak ook nog zijn middelvinger op. Men fokt elkaar wat op en gaat er melding van maken bij politie.
@thsk Wanneer je nu in OP direct het hele verhaal verteld, scheelt dat weer vragen.speculatie.
Je was dus alleen, en niet met groepje. Stuur een brief met je verontschuldiging, maar dat je je verder niets van het feit kunt herinneren, en je dit soort gedrag nooit vertoond.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mandrake466 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:07:
Zeg dat je gewoon een middelvinger terug gaf.
Dat gaat niet werken, aangezien je dan 1. toegeeft een middelvinger te hebben opgestoken en 2. die Duitser zal ontkennen dat hij het heeft gedaan en deze heeft zeker een getuige.

TS is helaas niet de eerste Nederlander die zo door een oosterbuur wordt genaaid. En ja dit wordt door duitsers misbruikt. Eerder genoemde oom van mij woonde 4 maanden per jaar in Duitsland, maar had een nederlandse nummerplaat. Duitsers waren de drukke dorpsweg met NL toeristen zat en deden massaal valse aangifte van overtredingen door Nederlanders om ze weg te pesten.

We klagen hier in Nederland over justitie, maar in Duitsland is het pas slecht, misbruik is daar dood en dood simpel alles wat je nodig hebt in het verkeer is een 'onafhankelijke getuige' en je kan iedereen die alleen is naaien (ook andere Duitsers). Duitsers hebben echter altijd vrienden die ze als 'getuige' erbij roepen om zich te verdedigen, voor Nederlanders helaas moeilijker als je alleen bent.

Je zou eigenlijk als je alleen in Duitsland rijdt een dashcam moeten hebben, maar dat hebben ze voor het gemak verboden... Ik heb duitse vrienden waar ik goed mee op kan schieten, maar het blijft een kut land.

TS was dus helaas alleen, dan kan je het wellicht even in het midden laten waarom je het niet kan zeggen en aangeven dat je een foto of beschrijving van de bestuurder nodig hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 01-10-2019 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:32

DataGhost

iPL dev

Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:22:
[...]

Maar hier mijn antwoord.

Als jij ergens niet zo netjes hebt ingehaald en iemand doet aangifte dat je met een pistool dreigde bij het langsrijden, ga je dan ook zeggen "Ja, dat was ik!", of wil je eerst wat extra bewijs zien? Zeker als het incident van de aangifte bijv. op een compleet andere weg of tijdstip was?

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 01-10-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:05:
Dus in dit geval gewoon brief terugsturen dat ik meer informatie wens met de exacte locate en een foto?
@Anoniem: 63072 Helaas gaat dat lastig worden aangezien ik wel alleen was.
Maar je wil wel reageren met "Ik weet niet wie er reed want ik was met een groep"?

Ik begin meer en meer te twijfelen aan dit hele verhaal...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thsk
@corset Ik heb nooit gezegd dat ik in een groepje reed? Dat is uiteindelijk als advies naar voren gekomen uit deze topic. Ik heb altijd al beweert dat ik alleen was.

Zoiets dan maar terugsturen naar de politie? Hierin ontken ik niet dat ik niet de bestuurder ben maar wil ik gewoon iets meer informatie van wat er gebeurd is:

Hierbij ontvangt u een brief zoals we dat telefonisch hebben besproken. Ik ben mij van geen kwaad bewust en heb werkelijk geen idee waar dit over gaat. Daarnaast ben ik niet het type persoon die dit soort gedrag vertoond. Zou u mij daarom van meer informatie willen voorzien met de exacte locatie, tijdstip en foto’s van de gebeurtenis? Aan de hand van deze informatie kan ik u namelijk verder helpen met wat er precies is gebeurd.

Helaas is mijn kennis der Duitse taal onvoldoende om ook maar één woord uit uw brief te begrijpen. Hierom ontvangt u bijgaand uw schrijven retour met de vraag mij voortaan aan te schrijven in de Nederlandse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
@thsk
In dit geval maar netjes een brief terug sturen naar de Duitse politie met de vraag of ze mij een foto kunnen aanleveren (zodat ik de bestuurder kan herkennen)?
impliceert totaal wat anders

Acties:
  • +4 Henk 'm!

corset schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:36:
[...]

Maar je wil wel reageren met "Ik weet niet wie er reed want ik was met een groep"?

Ik begin meer en meer te twijfelen aan dit hele verhaal...
In alle eerlijkheid, dat was het advies van anderen aan hem, niet zijn suggestie!

De meeste Nederlandse motorrijders die ik ken rijden niet alleen in Duitsland, maar ik woon dan ook ver van de grens; vandaar mijn aanname dat hij niet alleen was.

Deze aangifte is een klassieke Duitse naaistreek aan buitenlanders die iets doen wat ze niet aanstaat. Ik geloof TS dan ook meteen, wanneer hij zegt dat hij dit niet heeft gedaan en wel toegeeft dat hij niet zo netjes heeft ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DataGhost schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:33:
[...]

Als jij ergens niet zo netjes hebt ingehaald en iemand doet aangifte dat je met een pistool dreigde bij het langsrijden, ga je dan ook zeggen "Ja, dat was ik!", of wil je eerst wat extra bewijs zien? Zeker als het incident van de aangifte bijv. op een compleet andere weg of tijdstip was?
Ligt aan de vraag.

Heb je die dag daar gereden. Antwoord ja.

Heb je die dag daar gereden met een pistool antwoord nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thsk
@corset Klopt. Dit is waar ik initieel aan dacht (en de adviezen die hieruit naar voren zijn gekomen) om naar de politie te sturen zodat de case niet meer verder opgepakt zou worden. Aangezien zij geen foto's hebben bij de aangifte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:32

DataGhost

iPL dev

Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:42:
[...]
Ligt aan de vraag.

Heb je die dag daar gereden. Antwoord ja.

Heb je die dag daar gereden met een pistool antwoord nee.
Okee, dus je bekent dat jij het was. De Duitser heeft een onafhankelijke getuige die dat pistool heeft gezien. Jij kan op geen enkele manier bewijzen dat je dat niet deed. En nu? De bak in, of iig zoals in het geval van de TS tot 4000eur boete aftikken? Voor iets wat je niet gedaan hebt?

Als de aangifte was voor het niet netjes inhalen (met bijbehorend lager boetebedrag, ongetwijfeld) dan is het duidelijk. Dan nog mag het vergezeld van locatie en tijd, maar word je in ieder geval niet onterecht genaaid.

[ Voor 17% gewijzigd door DataGhost op 01-10-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 23-03-2020 13:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
mensen.. zullen we stoppen met bizarre aannames maken over pistolen wel/niet
Duitsland naait buitenlanders wel/niet

en gewoon de feiten afwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1254104

corset schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:57:
mensen.. zullen we stoppen met bizarre aannames maken over pistolen wel/niet
Duitsland naait buitenlanders wel/niet

en gewoon de feiten afwachten?
Daar ben ik het mee eens, met het pistolen verhaal komen we nergens als het zo door gaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:24

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:55:
[...]

Reactie termijn is 3 weken.

Getuige zoeken is lastig aangezien ik alleen was in Duitsland. Al contact gehad met het Juridisch loket maar zij kunnen mij niet verder helpen aangezien ze niks over het Duitse recht afweten. Zal even ook mijn eigen verzekeraar opbellen.

Zelf neig ik tog om gewoon netjes aan te geven dat ik de motor heb bestuurd maar geen middelvinger of iets dergelijke heb opgestoken. Als ik aangeef dat ik met een groepje vrienden was en de motor wel eens uitleen kan het zomaar gebeuren dat ze ook informatie van mijn vrienden willen hebben. Die ik dan vervolgens niet kan aanleveren.
ik zou idd gewoon aanraden een duidelijke en consequente, maar ook beknopte eigen weergave aan te geven, die hopelijk ook voor de duitse politie controleerbare gegevens aangeeft dat je een betrouwbaar verslag hebt gedaan.

Op dit moment _moet_ de duitse politie nav een aangifte een initieel onderrzoek doen naar deze klacht, wat echter erg vaak ook uitloopt in het laten vallen van deze aanklacht omdat het niet te bewijzen is. (de regel is als de kans op veroordeling lager dan 50% ligt)

verder zou ik aanraden gewoon een aantal zulke zaken door te lezen op een duitse website frag-einen-anwalt.de, die gespecialiseerd is in vragen van mensen die een aanklacht ontvangen hebben en raad van een advocaat

https://www.frag-einen-an...erkehrsrecht/mittelfinger
https://www.frag-einen-an...nger-gezeigt--f13531.html
https://www.frag-einen-an...Stinkefinger--f45232.html

dat kan interessante afwegingen en kennis betreffende juist het duitse recht en ook de duitse procesgang opleveren, ook al zijn relatief veel van deze vragen relatief wat ouder.

Overigens, pas ook zeker op zelf niet teveel te gaan vertellen of mogelijk jezelf te belasten.. als het bv gaat om een filevorming en als je als motorrijder hier tussen de stilstaande of langzaam rijdende auto's gereden bent, in duitsland is dat verboden en kan je een best hoge boete opleveren (naar ik meen € 280)... Ga dat dus niet vertellen in je eigen situatiebeschrijving, en evenmin dat je andere zaken gedaan hebt die niet toegestaan zijn.
Ook zou ik je eigen getuigenis gewoon in je eigen moedertaal houden en aangeven dat je niet in het duits wilt en kunt communic eren en dat ze je alles in de nederlandse taal moeten doorsturen, zodat jij niet benadeeld kunt worfden doordat je duits niet machtig bent...

Zoals gezegd is de kans zeer groot dat de aanklacht gewoon wordt laten vallen, aangezien de kans op een veroordeling veels te laag is en de werklast bij de duitse politie al veels te hoog (en als ze dan dingen moeten vertalen gaat dat helemaal omhoog)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:38:
@corset Ik heb nooit gezegd dat ik in een groepje reed? Dat is uiteindelijk als advies naar voren gekomen uit deze topic. Ik heb altijd al beweert dat ik alleen was.

Zoiets dan maar terugsturen naar de politie? Hierin ontken ik niet dat ik niet de bestuurder ben maar wil ik gewoon iets meer informatie van wat er gebeurd is:
Ik zou dit nog veel korter doen:

Hierbij ontvangt u een brief zoals we dat telefonisch hebben besproken. Ik ben mij van geen kwaad bewust en heb werkelijk geen idee waar dit over gaat. Daarnaast ben ik niet het type persoon die dit soort gedrag vertoond. Zou u mij daarom van meer informatie willen voorzien met de exacte locatie, tijdstip en foto’s van de gebeurtenis? Aan de hand van deze informatie kan ik u namelijk verder helpen met wat er precies is gebeurd.

Helaas is mijn kennis der Duitse taal onvoldoende om ook maar één woord uit uw brief te begrijpen. Hierom ontvangt u bijgaand uw schrijven retour met de vraag mij voortaan aan te schrijven in de Nederlandse taal.

Hoe minder je schrijft, hoe minder kans dat je jezelf onbedoeld in een vervelende situatie kletst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Anoniem: 63072 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:28:
[...]

We klagen hier in Nederland over justitie, maar in Duitsland is het pas slecht, misbruik is daar dood en dood simpel alles wat je nodig hebt in het verkeer is een 'onafhankelijke getuige' en je kan iedereen die alleen is naaien (ook andere Duitsers). Duitsers hebben echter altijd vrienden die ze als 'getuige' erbij roepen om zich te verdedigen, voor Nederlanders helaas moeilijker als je alleen bent.

Je zou eigenlijk als je alleen in Duitsland rijdt een dashcam moeten hebben, maar dat hebben ze voor het gemak verboden... Ik heb duitse vrienden waar ik goed mee op kan schieten, maar het blijft een kut land.
Dan verzin je er toch zelf een Nederlandse getuige bij, als het allemaal zo makkelijk gaat? Laat die nep-getuige getuigen dat de automobilist in zijn eentje was en dus helemaal geen getuige bij zich kon hebben en het is dikke pret met kijken hoe die sukkels van Duitse justitie dit gaan oplossen. Te bizar voor woorden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:10:
[...]
Dan verzin je er toch zelf een Nederlandse getuige bij, als het allemaal zo makkelijk gaat? Laat die nep-getuige getuigen dat de automobilist in zijn eentje was en dus helemaal geen getuige bij zich kon hebben en het is dikke pret met kijken hoe die sukkels van Duitse justitie dit gaan oplossen. Te bizar voor woorden, toch?
Is als Nederlander lastig, die Duitser zoekt een local als getuige. Het lukt jou nooit te bewijzen dat die er niet bij was omdat je hem meer dan honderd kilometer verderop kan plaatsen op een tijdstip dat het onmogelijk maakt om getuige te zijn geweest.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.