Viper® schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:54:
In NL is het meestal zo, wie eist die bewijst. Geen idee hoe dat in Duitsland is.
Wel een beetje apart dat ze zonder bewijs n.a.v. een melding gaan informeren. Zonder bewijs is het gewoon aangeven dat jij er nooit geweest bent, laat ze maar met bewijs komen.
Dit specifieke geval kan ik niets over zeggen, maar mijn oom is een aantal jaar terug wel degelijk op de bon gegaan voor niet voorrang verlenen, nadat een duitser daarover had geklaagd bij politie en zijn nummerplaat had doorgegeven.
Mijn oom en tante ontkenden, maar de beschuldigende partij kwam met een onafhankelijke getuige aanzetten, namelijk een niet familielid die bij hem in de auto zat. Duitse juridisch adviseur gaf aan dat je hij beter kon betalen, omdat hij het zou verliezen!
Als je met meerdere mensen was, zou ik dan ook voor de eerder genoemde optie hier gaan: de chauffeur was wisselend, of ze een foto kunnen sturen om de bestuurder te identificeren. Als dat niet zo is, dan mag je natuurlijk niet liegen tegen de politie, maar ik kan je verzekeren dat ik dat wel zou doen, want...
Iemand probeert je te naaien en die persoon is een Duitser, reken er maar op dat die een 'onafhankelijke' getuige heeft!
thsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:40:
Ja, datum en tijd is aangegeven op de brief. Alleen de locatie is niet vermeld. Maar rond dat tijdstip was ik zelf ook daadwerkelijk in Duitsland.
Zojuist verschillende Duitse advocaten gesproken en zei willen hier natuurlijk een dossier van maken (lees geld). Deze advocaten geven aan dat ik zoiezo boete ga krijgen op basis van getuigenverklaring van de personen die in de auto reden. Vraag me af in hoeverre dit waar is.
Ze gaan je in ieder geval een boete opsturen ja. Bij de auto heb je dan een mooie foto van je tronie.
Zonder foto gewoon ontkennen dat jij het was; veel succes met bewijzen wie de behelmde bestuurder van een motor is.
edit: Niet wijsneuzerig doen tegen de Duitse politie/justitie, dat helpt je niet. Maar bij een motor groep gebeurt het vaak genoeg dat een chauffeur en passagier wisselend rijden, dus is het onmogelijk om nu nog aan te geven wie reed, zonder beeld materiaal.
Ik hoop dat je wel met een groep was of minsens één ander persoon die je backed. Want ze kunnen je natuurlijk vragen wie die persoon dan was. En als je dan iemand noemt waarvan ze aan kunnen tonen dat die het niet geweest kan zijn ben je echt de lul.
[
Voor 33% gewijzigd door
Anoniem: 63072 op 01-10-2019 15:06
]