Toch eens even navragen hier, ondanks dat het wat stil is.
Ben onlangs begonnen met het implementeren van Traefik en ik moet zeggen, als je de materie eenmaal een beetje door hebt, dan kan er veel mee.
Inmiddels al wat PowerShell scripts geschreven waarmee ik on the fly configs aan kan maken voor services die niet in de docker instance van Traefik zelf draaien. Ik heb echter één issue:
Ik krijg een site met Windows Authentication net niet helemaal lekker aan de praat.
Ik heb inmiddels begrepen dat daar een TCP router voor nodig is omdat, vermoedelijk, het oppikken van de windows auth nog vóór het http/https verkeer plaatsvindt.
Ik heb het wel werkend gezien in mijn omgeving, maar om de een of andere reden verdwijnt de functionaliteit ook weer en wordt er bij het aanroepen van de router in Traefik een 404 teruggegeven.
In de logging kan ik er niets over terug vinden.
Als ik de traefik container dan een keer stop en start dan werkt het weer voor een minuut of zo, maar dan springt het beeld weer op zwart, vreemd genoeg.
Ik heb twee configuraties geprobeerd (zie hieronder) maar beide lijken dit euvel te hebben (of ik kan er de vinger niet op leggen waarom het stuk gaat en dit heeft er niets mee te maken

).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| ## appconfiguration
tcp:
routers:
app:
entryPoints:
- https
service: app
rule: "HostSNI(`app.domein.locall`)" #hier heb ik ook al HostSNI(`*`) geprobeerd. Echter dan vallen alle andere sites om, ivm de manier waarop TCP vs HTTPS behandeld wordt in Traefik
tls:
options: default
passthrough: true
services:
app:
loadBalancer:
servers:
- address: "192.168.0.1:443" |
Het ip adres is benaderbaar. Als ik van Traefik een 404 krijg en ik ga handmatig in de browser naar dit adres, dan krijg ik wel netjes de vraag om een Windows wachtwoord.
Als ik de container stop en start, dan krijg ik kort zelfs van Traefik bij het aanroepen van app.domein.local een ww prompt (ook echt een Windows auth prompt). Ik kan dan zelfs inloggen en de achterliggende site gebruiken. Maar dan na een minuut of vijf, stopt het met werken en krijg ik weer een 404.
Ik heb al rond lopen struinen op de Reddits en Traefik fora, maar zie daar erg weinig informatie. Wel veel gelijkende vragen, maar daar komt bijna nooit antwoord op. Ik vermoed, omdat het wel op een gegeven moment moet lukken, maar niemand meldt de oplossing terug.
In de logging, zelfs met debugging aan zie ik geen duidelijke reden voorbij komen wat er veranderd als Traefik weer een 404 begint terug te geven. Bij opstarten van Traefik zie ik wel netjes dat de config opgepikt wordt en de route wordt opgebouwd en het end-point als UP aangemerkt wordt.
Heeft iemand hier er hier ervaring mee? Of doet iederen met Traefik voornamelijk alles met containers?
Ik heb andere, non-containerized http(s) services wel netjes kunnen plaatsen achter Traefik. Dit is echter de eerste Windows Auth applicatie die ik probeer te migreren.
-UPDATE-
Uiteraard is dit zoiets waar je niet na kan laten om aan te blijven krabben, maar het lijkt er op dat net na de reboot de TCP router voorrang krijgt op ale andere routers, want dat vergat ik te vermelden, als het werkt voor de Windows Auth site, dan is de kans groot dat alle andere sites niet meer werken. Sterker nog, nu ik de melding krijg dat die andere sites het niet doen en ik ros daar herhaaldelijk op F5, dan krijg ik een IIS auth failed scherm en de vraag om in te loggen!
Lijkt er dus op dat AL het verkeer over de TCP router loopt in eerste instantie. Daar zal ik nog eens verder in duiken.
-UPDATE 2-
Ik denk dat ik al wel wat verder ben. Het venijn lijkt bij Traefik toch wel in de 'kleine' lettertjes te zitten. De documentatie is doorspekt met mitsen en maaren. Zoals, nu ik eens goed aan het lezen ben, het advies om een TCP router specifiek op een eigen entrypoint te configureren.

Nu heb ik net zowel in de stack als in de traefik config zelf een extra port met daarop een entrypoint geconfigureerd en DAAR dan de router op aangesloten en dan werkt het! Dus ipv een port denk ik dat ik een extra IP adres toevoeg aan de server en daar het entrypoint/router op ga zetten...
Ik denk dat ik er verder wel uit ga komen zo. Dank u allen voor het meedenken
[
Voor 17% gewijzigd door
ElCondor op 26-04-2024 09:28
]