Jazco2nd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:03:
Ik ben erg benieuwd wat de meningen hier zijn over Caddy of Swag voor je homeserver.
Caddy:
https://caddyserver.com/
Nu ik Caddy heb ontdekt: dat is schrikbarend eenvoudig alternatief voor Traefik. Het is zo simpel dat ik me afvroeg of het wel kon werken dus heb het reeds ff voor 1 container getest. Het werkt gewoon. Geen labels nodig, 1 regel in de caddy conf file per service en je bent klaar! Bizar!
Waarom vind je online in bijna alle moderne guides dan aanbevelingen voor Traefik?
Is Traefik met zijn middleware extra veilig tov Caddy?
En dan Swag:
https://github.com/linuxserver/docker-swag
1 container die alles doet wat Traefik ook doet plus Fail2ban. Is dit een meer traditionele benadering? Het is ook een stuk simpeler op te zetten dan Traefik, maar heb dit niet geprobeerd.
Caddy is het eenvoudigst, doet by default alles wat je nodig hebt, vandaar zo simpel op te zetten, Swag lijkt ook eenvoudig en lijkt meer security minded, gebruikt losse onderdelen zoals nginx en fail2ban.
Waarom heb ik dan avonden besteed om Traefik uit te vogelen

toon volledige bericht
Het mooie van Traefik is dat de configuratie bij de applicatie zit, en niet in een centrale config.
Jij vindt dat misschien super handig, maar in een grote enterprise waar je 50 applicaties achter Traefik hangt, is het rete onhandig als die uit 1 config komen.
Het is juist handig dat je labels kan gebruiken, omdat beheerders de configuratie kunnen wijzigen, zonder dat ze de applicatie zelf hoeven te wijzigen.
Zo hebben wij een scheiding van minimaal 3 repo's:
1 repo met de broncode van de applicatie, en de Dockerfile die er een container van maakt.
1 repo met de deployment code die die Docker container inclusief traefik configuratie op een cluster deployed
1 repo met een deployment van Traefik zelf.
Applicatie wijziging? Repo 1
Deployment wijziging? Repo 2
Traefik upgrade? Repo 3
Scheiding van verantwoordelijkheden is belangrijker dan een extreem simpele configuratie.
Edit:
Als je echt zo min mogelijk configuratie wil, is er een 'expose by default' optie in Traefik.
Dan zet ie gewoon alles open zonde config, en poogt hij 'default' dingen te doen
[
Voor 4% gewijzigd door
FireDrunk op 09-02-2021 14:27
]
Even niets...