Hopelijk komt de 27GL83A ook snel beschikbaar in Nederland. Is een stuk goedkoper dan de 27GL850 terwijl je alleen maar echt inlevert op de USB poorten en de wide color gamut.
De nieuwe leverdatum is 20-11-2019.
Megekko volgt bol.com
De 27GL83A is achteruitgang tov de 27GL850. Zou ik zeker niet voor kiezen.
Megekko volgt bol.com
Waarom een achteruitgang? Er zijn genoeg mensen die de voorkeur geven aan sRGB omdat een breder kleuren gamut voor sommige te oververzadigd is. Daarnaast ook niet altijd even accuraat in kleurweergave (wel mooi, maar zoals ik zei persoonlijke voorkeur).wvkreg schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:59:
Megekko volgt bol.com
Verder de USB aansluitingen, de een zal ze missen, de ander niet. Ik zie dit zeker niet als een echte achteruitgang, vooral als de prijs een stuk lager ligt.
en de datum is alweer opgeschoven.wvkreg schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:59:
Megekko volgt bol.com
.........
geeft weer aan dat de dozenschuivers uiterst (on)betrouwbaar zijn.
de datum december komt steeds dichterbij hierdoor.
Ik ben heel hard aan het twijfelen of ik deze monitor moet kopen ofdat ik dan mijn geld weg gooi haha. ik heb momenteel al een 2560x1440p 165hz, Gsync scherm. Dus zou je zeggen doe niet zo mal ! Maar het is wel een TN scherm en voor mijn idee voelt alles heel flets en grauw aan, wat ik ook probeer de kleuren spatten er nooit echt af zoals ik zou willen. Ik heb nooit een ips in bezit gehad dus ik weet niet goed wat mijn "upgrade" voor verschil zou maken.
Ik dacht ik koop hem om te testen en dan kan hij altijd nog wel terug haha, maar ik zie nu dat hij dus totaal onleverbaar is op dit moment.
Ik dacht ik koop hem om te testen en dan kan hij altijd nog wel terug haha, maar ik zie nu dat hij dus totaal onleverbaar is op dit moment.
Ik heb er ook twee besteld.
Vanuit Coolblue het volgende terug gekregen:
"De verwachtte release van dit beeldscherm Is vanuit de leverancier tot dusver 26-11-2019"
Vanuit Coolblue het volgende terug gekregen:
"De verwachtte release van dit beeldscherm Is vanuit de leverancier tot dusver 26-11-2019"
Dat gaat wel een upgrade zijn van TN naar IPSSkybullet schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:56:
Ik ben heel hard aan het twijfelen of ik deze monitor moet kopen ofdat ik dan mijn geld weg gooi haha. ik heb momenteel al een 2560x1440p 165hz, Gsync scherm. Dus zou je zeggen doe niet zo mal ! Maar het is wel een TN scherm en voor mijn idee voelt alles heel flets en grauw aan, wat ik ook probeer de kleuren spatten er nooit echt af zoals ik zou willen. Ik heb nooit een ips in bezit gehad dus ik weet niet goed wat mijn "upgrade" voor verschil zou maken.
Jammer, te duur imho: https://maxict.nl/gigabyt...m=cpc&utm_source=tweakers
Waarom je zoiets ook bij MaxICT zou willen kopen is mij een raadsel.
Dit lijkt me net iets beter:
https://www.alternate.nl/...2JywDlEAQYASABEgKugvD_BwE
Of nog beter:
https://www.megekko.nl/pr...2JywDlEAQYAyABEgJP-fD_BwE
[ Voor 11% gewijzigd door Blaat op 07-11-2019 14:47 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Omdat jij verwijst naar de niet P versie, wel goed lezen. De niet P wil je niet hebben!
Identieke specs op het gebruik van DP1.4 na. Waar de monitor geen fuck aan heeft aangezien hij DP1.2 maar net vol maakt.wvkreg schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:48:
Omdat jij verwijst naar de niet P versie, wel goed lezen. De niet P wil je niet hebben!
Je blindstaren op die P versie is gewoonweg onnodig.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ok, je hebt dus duidelijk de vergelijkingen niet gelezen. Ik zou het wel waarderen als je minder grove taal gebruikt, maar vooral dat je je beter inleest in de materie. DE FIQ27 was verouderd bij introductie. De P is de goede versie.
Klein stukje referentie: https://nl.hardware.info/...65hz-als-nieuwe-standaard
Daar moet wel één kanttekening bij gemaakt worden: Gigabyte heeft de Aorus FI27Q-P al aangekondigd (hij staat al op de site van de fabrikant). Dat model biedt displayport 1.4 en de 2.0-versies van de ruisonderdrukking en de Black Equalizer, waarmee het een complete en beter 'future proof' scherm is dan de hier besproken versie. Echter, de prijs is op moment van schrijven nog niet bekend, en zou mogelijk veel hoger kunnen uitpakken, zo begrepen we van een woordvoerder van Gigabyte. Geen advies dus om te wachten op de nieuwere uitvoering, maar wel iets om in overweging te houden.
Daar moet wel één kanttekening bij gemaakt worden: Gigabyte heeft de Aorus FI27Q-P al aangekondigd (hij staat al op de site van de fabrikant). Dat model biedt displayport 1.4 en de 2.0-versies van de ruisonderdrukking en de Black Equalizer, waarmee het een complete en beter 'future proof' scherm is dan de hier besproken versie. Echter, de prijs is op moment van schrijven nog niet bekend, en zou mogelijk veel hoger kunnen uitpakken, zo begrepen we van een woordvoerder van Gigabyte. Geen advies dus om te wachten op de nieuwere uitvoering, maar wel iets om in overweging te houden.
[ Voor 44% gewijzigd door wvkreg op 07-11-2019 14:56 ]
Ik wilde hetzelfde (over dat inlezen) tegen jou zeggen. Meer dan 8-bit wordt namelijk niet uitgestuurd in 3D mode bij consumentvideokaarten tenzij HDR, wat niet noemenswaardig goed te noemen is op deze panelen. DP1.4 biedt dus 0 meerwaarde.wvkreg schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:53:
Ok, je hebt dus duidelijk de vergelijkingen niet gelezen. Ik zou het wel waarderen als je minder grove taal gebruikt, maar vooral dat je je beter inleest in de materie. DE FIQ27 was verouderd bij introductie. De P is de goede versie.
[ Voor 5% gewijzigd door Blaat op 07-11-2019 14:58 ]
BS 2.0 (Black stabilizer) en ruisonderdrukking. En DP 1.4 voegt wel iets toe op 2k. DP 1.2 is de limiet snel bereikt, zo is al gebleken uit testen van Rtings.com bij andere schermen zoals de Asus VG27AQ. Maar goed, als jij hem niet wil hebben prima. Dit is het levertijd topic voor de LG27GL850.
Waarin u zelf constant, op vrijwel elke pagina die ik zie, aan komt met alternatieven ? beetje jezelf tegen aan het spreken dus.wvkreg schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:00:
Dit is het levertijd topic voor de LG27GL850.
Ja, duh vanwege de belabberde levertijd dus.
Wat voegt 1.4 toe volgens jou? Ik ben erg benieuwd of dat een gevoel is of onderbouwd op feiten.wvkreg schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:00:
BS 2.0 (Black stabilizer) en ruisonderdrukking. En DP 1.4 voegt wel iets toe op 2k. DP 1.2 is de limiet snel bereikt, zo is al gebleken uit testen van Rtings.com bij andere schermen zoals de Asus VG27AQ. Maar goed, als jij hem niet wil hebben prima. Dit is het levertijd topic voor de LG27GL850.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dat is gebaseerd op testen van rtings.com waar ze DP 1.2 bestempelen als net of net niet voldoende voor 1440p op 144hz samen met andere features zoals stabilizers en noise cancellation. Daarnaast is DP 1.2 natuurlijk verouderd en wil ik de nieuwste 😃.
Noise cancellation en stabilisers hebben niks te maken met de displayport connectie. Dat zijn verwerkingsalgoritmes die plaatsvinden nadat de datastroom de monitor al binnen is gekomen. ANC doet iets met je audio en stabilisers is een dure term voor black frame instertion. Beiden hebben niks met je videostream te maken.
Daarnaast geloof ik weinig van het statement dat dp1.2 niet genoeg zou zijn voor 1440p144. Hoe zit dat dan met de inmiddels al jaren oude Asus PG279Q? Die draaide ook gewoon op 165Hz, middels DP1.2....
Nee. Ik denk dat je de marketing te veel gelooft. Maar goed, geloof wat je wil. Ik ben er klaar mee om te proberen je te overtuigen van het feit dat je luchtkastelen aan het najagen bent.
Daarnaast geloof ik weinig van het statement dat dp1.2 niet genoeg zou zijn voor 1440p144. Hoe zit dat dan met de inmiddels al jaren oude Asus PG279Q? Die draaide ook gewoon op 165Hz, middels DP1.2....
Nee. Ik denk dat je de marketing te veel gelooft. Maar goed, geloof wat je wil. Ik ben er klaar mee om te proberen je te overtuigen van het feit dat je luchtkastelen aan het najagen bent.
Ik kies de LG voor freesync en gsync op basis van een goede prijs met moderne aansluitingen. Niet perse om DP 1.4.
Kan jij dat quoten vanuit rtings? Ik heb me best gedaan om het te vinden maar ik vind deze info bij geen enkele 144hz 1440p monitor? Nergens staat er dat dp1.2 een probleem is.wvkreg schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:05:
Ik kies de LG voor freesync en gsync op basis van een goede prijs met moderne aansluitingen. Niet perse om DP 1.4.
1440p 144hz heeft 12.7 Gbps nodig.
Dp 1.2 heeft 17,28 Gbps.
Hoe kan dit nou net niet voldoende zijn? We hebben het over 36% overhead voor andere dingen.
[ Voor 18% gewijzigd door OMD op 07-11-2019 19:24 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
https://www.cabletimetech...y/displayport-technology/OMD schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:13:
[...]
Kan jij dat quoten vanuit rtings? Ik heb me best gedaan om het te vinden maar ik vind deze info bij geen enkele 144hz 1440p monitor? Nergens staat er dat dp1.2 een probleem is.
1440p 144hz heeft 12.7 Gbps nodig.
Dp 1.2 heeft 17,28 Gbps.
Hoe kan dit nou net niet voldoende zijn? We hebben het over 36% overhead voor andere dingen.
https://forums.tomshardwa...y-port-1-2-144hz.3111365/
Het is dus geen vereiste, jullie hebben gelijk 😁
Point taken.
Ik kreeg net bericht van beat-it dat hij op voorraad is, en 4launch heeft voorraad. Azerty heeft 72 op voorraad bij de leverancier. Mijn preorder bij bol zal dan ook wel komen. Lijkt erop dat het dan toch deze week gaat gebeuren 😀.
[ Voor 24% gewijzigd door phiemstra op 09-11-2019 09:07 ]
3 weken geleden nog monitor bij Megekko besteld en toen kreeg ik hem er uiteindelijk gratis bij (misschien een actie? zag er niks van op de website zelf iig), dus misschien even in winkelwagentje stoppen en kijken of hij er niet al standaard bijkomt.Ardatiu schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:57:
Ik ga deze allicht ook bestellen (en hopelijk niet te lang wachten). Ik zie op Megekko dat je een 'pixel warranty' kan nemen, is dat interessant?
Klopt als een bus, maar ik heb er nu dus 1 of 2 jaar DPG op, dus ook als hij over 6 maanden een pixel flipt kan ik hem nog omruilen, en voor € 0,00 hoor je mij niet klagenphiemstra schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:42:
Bizarre is dat als je online besteld dat je de eerste tijd je monitor voor elke willekeurige reden kan terugsturen. Als je een dode pixel hebt stuur je het ding gewoon terug, geen pixel warranty needed...
[ Voor 32% gewijzigd door zion op 09-11-2019 14:13 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Bizarre is dat als je online besteld dat je de eerste tijd je monitor voor elke willekeurige reden kan terugsturen. Als je een dode pixel hebt stuur je het ding gewoon terug, geen pixel warranty needed...zion schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:29:
[...]
3 weken geleden nog monitor bij Megekko besteld en toen kreeg ik hem er uiteindelijk gratis bij (misschien een actie? zag er niks van op de website zelf iig), dus misschien even in winkelwagentje stoppen en kijken of hij er niet al standaard bijkomt.
Ik zie de prijzen ook meteen de pan uit stijgen bij de winkels die voorraad binnen gedruppeld krijgen. Ik ga hem denk ik maar snel bestellen bij cd-rom-land voor 499,-. Ik was stiekem nog aan het wachten en hopen op een black friday aankondiging, maar zoals ik het nu zie gaat hij alleen maar duurder worden.
Wel vreemd dat 4launch dan voorraad meldt en Megekko en Bol.com nog steeds 21-11 blijven volhouden.
Ik heb 4launch even gemaild
. Dat het niet weer zo'n MaxICT farce is..
Ik heb 4launch even gemaild
Ik ga maar gewoon wachten totdat bol levertwvkreg schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:17:
Wel vreemd dat 4launch dan voorraad meldt en Megekko en Bol.com nog steeds 21-11 blijven volhouden.
Ik heb 4launch even gemaild. Dat het niet weer zo'n MaxICT farce is..
Dat zal tijdelijk zijn, je zegt het zelf al, jij gaat hem zsm bestellen. Daar maken de 1e winkels die de monitor kunnen leveren dus mooi gebruik van door de prijs te verhogen. Persoonlijk wacht ik tot een aanbieding en/of de monitor goed leverbaar is. Dan zal die vast snel voor €400-€450 te koop zijn.Skybullet schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:08:
Ik zie de prijzen ook meteen de pan uit stijgen bij de winkels die voorraad binnen gedruppeld krijgen. Ik ga hem denk ik maar snel bestellen bij cd-rom-land voor 499,-. Ik was stiekem nog aan het wachten en hopen op een black friday aankondiging, maar zoals ik het nu zie gaat hij alleen maar duurder worden.
Wat vreemd 2 uur nadat de 1e winkel hem op voorraad heeftwvkreg schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:17:
Ik heb 4launch even gemaild. Dat het niet weer zo'n MaxICT farce is..
Inmiddels netjes op voorraad bij Amazon Frankrijk, Italië en Spanje. Bij alle drie ben je voor ongeveer €510~ klaar incl. verzendkosten
[ Voor 7% gewijzigd door Lunamous op 09-11-2019 14:21 ]
Bestel link die in NL levert van Amazon?Lunamous schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:59:
Inmiddels netjes op voorraad bij Amazon Frankrijk, Italië en Spanje. Bij alle drie ben je voor ongeveer €510~ klaar.
14 november belooft Amazon Fr....
Bedankt, we hebben uw bestelling ontvangen.
Spannend..
Sous-total des articles : EUR 411,25
Frais d'envoi : EUR 9,31
Total HT : EUR 420,56
TVA : EUR 88,31
Montant total de la commande : EUR 508,87
Moyen de paiement sélectionné : Mastercard
Bedankt, we hebben uw bestelling ontvangen.
Spannend..
Sous-total des articles : EUR 411,25
Frais d'envoi : EUR 9,31
Total HT : EUR 420,56
TVA : EUR 88,31
Montant total de la commande : EUR 508,87
Moyen de paiement sélectionné : Mastercard
[ Voor 99% gewijzigd door wvkreg op 09-11-2019 14:23 ]
Ik heb wel vaker gelezen dat Amazon een van de eerste is met een voorraad vanuit LG, heb er wel vertrouwen in dus!
Ik vind zelf 499,- al heel scherp gepriced voor een monitor met deze features. Ik zie hem voorlopig dan ook echt niet zakken naar 400,- er is geen enkele andere monitor die met dezelfde feature set op een lagere prijs concurreerd dus 0 reden voor lg of andere winkels om de prijs te verlagen, zeker gezien de vraag.Aikon schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:25:
[...]
Dat zal tijdelijk zijn, je zegt het zelf al, jij gaat hem zsm bestellen. Daar maken de 1e winkels die de monitor kunnen leveren dus mooi gebruik van door de prijs te verhogen. Persoonlijk wacht ik tot een aanbieding en/of de monitor goed leverbaar is. Dan zal die vast snel voor €400-€450 te koop zijn.
Wat denken jullie van de Acer XB271HU? Wat mij opviel na het lezen van de GL850 review op TFTcentral is dat de deze verassend goed scoort wat betreft responstijden. Net wat hoger, maar wel betere overshoot waardering en niet zo een belabberd laag contrast als de LG.
De XB270HU is inmiddels opgevolgd door de XB271HU, welke zo rond de 15-30 euro duurder is dan de GL850. Gebruikt nagenoeg hetzelfde paneel als zijn voorganger (AU Optronics M270DAN02.6 in plaats van de M270DAN02.3) en heeft bovendien native G-Sync ondersteuning, 165hz overclock en ULMB.
Ongeveer dezelfde prijs als een AD27QD, maar de lage overshoot waardering (zie nogmaals link boven) van de Aorus baart mij zorgen. De FI27Q die hier al eerder werd genoemd heeft trouwens hetzelfde Innolux paneel als de AD27QD. Misschien ook interessant om te vermelden is dat de nieuwe ViewSonic VX2758-2KP-MHD
(blijkbaar?) ook dit paneel gebruikt, maar beschikbaar is voor een beduidend lagere prijs (330 euro).
De XB270HU is inmiddels opgevolgd door de XB271HU, welke zo rond de 15-30 euro duurder is dan de GL850. Gebruikt nagenoeg hetzelfde paneel als zijn voorganger (AU Optronics M270DAN02.6 in plaats van de M270DAN02.3) en heeft bovendien native G-Sync ondersteuning, 165hz overclock en ULMB.
Ongeveer dezelfde prijs als een AD27QD, maar de lage overshoot waardering (zie nogmaals link boven) van de Aorus baart mij zorgen. De FI27Q die hier al eerder werd genoemd heeft trouwens hetzelfde Innolux paneel als de AD27QD. Misschien ook interessant om te vermelden is dat de nieuwe ViewSonic VX2758-2KP-MHD
(blijkbaar?) ook dit paneel gebruikt, maar beschikbaar is voor een beduidend lagere prijs (330 euro).
-Scherm is al weer een paar jaartjes oudES335 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:48:
Wat denken jullie van de Acer XB271HU?
-Poorten zijn oude versie vergeleken met de LG
- LG heeft een widere color gamut met hun nano ips
- ik vertrouw de quality control van acer voor geen centimeter.
Monitoren en zeker ips, is helaas altijd een loterij. Maar ik hoor al jaren veel slechte verhalen over blb, glow en dead pixels op de acer panelen.
Wil je een betere? Neem dan deze en betaal meer: pricewatch: Gigabyte Aorus FI27Q-P Zwart
Wow, das wel veel geld. Ik vermoed dat deze nog wel iets goedkoper wordt als er meer winkels komen die hem verkopen.wvkreg schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:26:
Wil je een betere? Neem dan deze en betaal meer: pricewatch: Gigabyte Aorus FI27Q-P Zwart
Nope dit is de prijs vanuit de usa. 730 us$.
Hij druppelt langzaam bij meer winkels op voorraad... ben benieuwd
Ik wacht het nog ff af allemaal.
Je gaat wachten op de volgende batch van LG zeker, want het heeft nog niet lang genoeg geduurd?!Vedrano schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:29:
Hij druppelt langzaam bij meer winkels op voorraad... ben benieuwd
De huidige batch is al zo goed als op, door alle pre-orders. Als ik nu achteraan sluit heb ik vast ook weer niks. Is meer het idee dat ik dat ik aan de monitor twijfel, is misschien de beste van dit moment, maar is het echt goed/de moeite waard hmmwvkreg schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:39:
[...]
Je gaat wachten op de volgende batch van LG zeker, want het heeft nog niet lang genoeg geduurd?!
Ik heb 18 oktober een preorder gedaan, hoop dat ik nog met deze batch meekan...Vedrano schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:46:
[...]
De huidige batch is al zo goed als op, door alle pre-orders. Als ik nu achteraan sluit heb ik vast ook weer niks. Is meer het idee dat ik dat ik aan de monitor twijfel, is misschien de beste van dit moment, maar is het echt goed/de moeite waard hmm
Zucht megekko..
De nieuwe leverdatum is 26-11-2019.
Hier onder staat de verwachte levertijd van de artikelen.
Overzicht bestelde producten:
1x 266790 LG 27" TFT 27GL850-B In ons magazijn verwacht: 25-11-2019
Ik reken nu op Amazon.fr met leverdatum aanstaande donderdag.
[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 11-11-2019 18:53 ]
Jij had die Franse toch besteld? Die zou de 14e komen toch?wvkreg schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:52:
Zucht megekko..
Aah, zie dat je daar al naar refereerde...
[ Voor 4% gewijzigd door phiemstra op 11-11-2019 18:57 ]
De leverdatum veranderd haast om de dag, ik heb sinds ik de bestelling geplaatst heb 22 september ongeveer 12 updates gehad met als meest gunstige 13 november (gemeld op 29 oktober). Maar de laatste paar updates krijg ik het onderstaande te zien. Denk dat ik in een later batch zal zitten dan de meeste van de mensen hier.
De nieuwe leverdatum is 19-12-2019.
1x 266790 LG 27" TFT 27GL850-B In ons magazijn verwacht: 18-12-2019
Is het goed ? Die vraag beantwoord je in de regel ervoor door zelf te zeggen dat het de beste is van dit moment.Vedrano schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:46:
Is meer het idee dat ik dat ik aan de monitor twijfel, is misschien de beste van dit moment, maar is het echt goed/de moeite waard hmm
Is het het waard ? Dat kan toch echt alleen jij bepalen. Waarom wil je een nieuw scherm ? Wat heb je nu dan thuis staan, wat ga je er mee doen, wat is je budget ?
Komt er in de toekonst een betere.. ja
Komt er een vergelijkbare die beter geprijsd is.. ja vast ooit ook..
Komt er een betere die ook nog eens goedkoper is uit ooit.. ja
Ik heb hem zelf besteld ter vervanging van mijn 24 inch 1440p/gsync/165hz/TN panel. Is dat het waard ? Veel zullen zeggen van niet, maar ik wil naar ips en naar 27 inch en dan is dit nu de beste keuze. Easy.
Bol.com begon begin december en kroop langzaam van 29 Nov naar 21 Nov. We zullen het wel zien, dit beeldscherm is toch degene die ik wil...deTwisj schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:17:
De leverdatum veranderd haast om de dag, ik heb sinds ik de bestelling geplaatst heb 22 september ongeveer 12 updates gehad met als meest gunstige 13 november (gemeld op 29 oktober). Maar de laatste paar updates krijg ik het onderstaande te zien. Denk dat ik in een later batch zal zitten dan de meeste van de mensen hier.
Dit is wel een duidelijke upgrade. Respons tijden die in de buurt komen van TN met veel betere kleuren. Mijn zwager had een TN en was zeer ontevreden met zijn kleuren..Skybullet schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:23:
[...]
Is het goed ? Die vraag beantwoord je in de regel ervoor door zelf te zeggen dat het de beste is van dit moment.
Is het het waard ? Dat kan toch echt alleen jij bepalen. Waarom wil je een nieuw scherm ? Wat heb je nu dan thuis staan, wat ga je er mee doen, wat is je budget ?
Komt er in de toekonst een betere.. ja
Komt er een vergelijkbare die beter geprijsd is.. ja vast ooit ook..
Komt er een betere die ook nog eens goedkoper is uit ooit.. ja
Ik heb hem zelf besteld ter vervanging van mijn 24 inch 1440p/gsync/165hz/TN panel. Is dat het waard ? Veel zullen zeggen van niet, maar ik wil naar ips en naar 27 inch en dan is dit nu de beste keuze. Easy.
Ja dat is ook de reden die ik mezelf vertel om me te overtuigen dat ik die 500 eu wel kan missen..phiemstra schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:35:
[...]
Dit is wel een duidelijke upgrade. Respons tijden die in de buurt komen van TN met veel betere kleuren. Mijn zwager had een TN en was zeer ontevreden met zijn kleuren..
Maar serieus de kleuren op mijn tn zijn echt heel bagger. Alles lijkt grijs en grauw, niks popt er uit wat ik ook in stel. Voelt niet levendig aan En buiten dat werkt 1440p op 27 wat fijner dan op 24 inch, ik scale nu alles in windows
om het beter te verdragen haha
phiemstra schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:56:
[...]
Jij had die Franse toch besteld? Die zou de 14e komen toch?
Aah, zie dat je daar al naar refereerde...

Mooi hoge refresh rate met mooie kleuren is nirt goedkoopSkybullet schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:43:
[...]
Ja dat is ook de reden die ik mezelf vertel om me te overtuigen dat ik die 500 eu wel kan missen..![]()
Maar serieus de kleuren op mijn tn zijn echt heel bagger. Alles lijkt grijs en grauw, niks popt er uit wat ik ook in stel. Voelt niet levendig aan En buiten dat werkt 1440p op 27 wat fijner dan op 24 inch, ik scale nu alles in windows
om het beter te verdragen haha
Maar si heeft nog geen levertijd.. Beetje oorlog aan de onderkant van mensen die nog niet kunnen leveren. En oorlog aan de bovenkant van mensen met een paar exemplaren. Rustig afwachten dan maar...
Precies, zo lang er niet geleverd wordt is er ook weinig prijzenoorlog wat mij betreft. Het geeft ook wel aan dat ie nog wel wat goedkoper kan als ie eenmaal leverbaar is.
Hardware unboxed speculeerde dat met de grote vraag en lage aanbod er voor LG niet echt een aanleiding is om de prijzen te verlagen. 499 is ook een mooi prijs voor wat je krijgt...Aikon schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:31:
Precies, zo lang er niet geleverd wordt is er ook weinig prijzenoorlog wat mij betreft. Het geeft ook wel aan dat ie nog wel wat goedkoper kan als ie eenmaal leverbaar is.
Ik twijfelde tussen de 27GL850 en de AD27QD van Gigabyte, prijsverschil en specs deden me gaan voor de LG. Deze review gezien hebbende. performance wise etc is alles prima, maar zwart en cd/m lijken tegen te vallen t.o.v. andere modellen.
Verwijderd
Klopt, is ook mijn conclusie, maar eigenlijk moet je de monitoren irl met elkaar vergelijken. Specs blijken achteraf niet altijd heel relevant, en de een kijkt weer anders naar een monitor dan de ander.Kaap schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 06:22:
[...]
Ik twijfelde tussen de 27GL850 en de AD27QD van Gigabyte, prijsverschil en specs deden me gaan voor de LG. Deze review gezien hebbende. performance wise etc is alles prima, maar zwart en cd/m lijken tegen te vallen t.o.v. andere modellen.
Ook de bouwkwaliteit/gebruikte materialen van een monitor vind ik belangrijk, is ook lastig te beoordelen op basis van een online review, moet je eigenlijk irl kunnen “voelen”.
Hij heeft het dan ook niet over specs, maar over de review en de meetresultaten daarinVerwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 07:33:
[...]
Klopt, is ook mijn conclusie, maar eigenlijk moet je de monitoren irl met elkaar vergelijken. Specs blijken achteraf niet altijd heel relevant, en de een kijkt weer anders naar een monitor dan de ander.
Ook de bouwkwaliteit/gebruikte materialen van een monitor vind ik belangrijk, is ook lastig te beoordelen op basis van een online review, moet je eigenlijk irl kunnen “voelen”.
Hier is nog een goede review: https://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_27gl850.htm#panel
Klopt idd. Ik haal hem zodra die gewoon leverbaar is en tussen de 450 en 500 kost. Ik heb gewoon ook geen zin om iets te bestellen en er tijden op te wachten.phiemstra schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:04:
[...]
Hardware unboxed speculeerde dat met de grote vraag en lage aanbod er voor LG niet echt een aanleiding is om de prijzen te verlagen. 499 is ook een mooi prijs voor wat je krijgt...
Zo blijkt maar weer dat het altijd een trade-off is bij monitoren en zal je moeten besluiten wat je belangrijker vindt.Kaap schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 06:22:
[...]
Verwijderd
Is wel zo maar de meetresultaten van monitoren zijn zo talrijk en op zoveel aspecten dat het onontkoombaar is dat ze relevantie verliezen in het dagelijks ervaring van een monitor. Denk dat het gemak van de meetapparatuur voor schermen soms een beetje doorschiet in de hoeveelheid meetresultaten in reviews. In die zin is de relevantie vergelijkbaar met allerlei zinloze specs van andere producten. Misschien moet je monitoren wel op een andere manier testen bijvoorbeeld met een reviewpanel van echte gebruikers van vlees en bloed?Aikon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 07:42:
[...]
Hij heeft het dan ook niet over specs, maar over de review en de meetresultaten
Precies mijn idee. Je kunt jezelf helemaal verloren staren op eindeloze diagrammen en grafieken en getallen die monitoren op specs en meetresultaten met elkaar zouden moeten vergelijken. Maar uiteindelijk telt gewoon wat je ziet als je ze voor je neus hebt staan. Zie je dan ook echt dat contrastverschil of die ene ms meer reactietijd of merk je die ghosting dan wel in game of niet ?Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:33:
[...]
Is wel zo maar de meetresultaten van monitoren zijn zo talrijk en op zoveel aspecten dat het onontkoombaar is dat ze relevantie verliezen in het dagelijks ervaring van een monitor. Denk dat het gemak van de meetapparatuur voor schermen soms een beetje doorschiet in de hoeveelheid meetresultaten in reviews. In die zin is de relevantie vergelijkbaar met allerlei zinloze specs van andere producten. Misschien moet je monitoren wel op een andere manier testen bijvoorbeeld met een reviewpanel van echte gebruikers van vlees en bloed?
Een gpu is simpel.. in game x tovert die x fps op je scherm bij die resolutie ( natuurlijk wat verschil per systeem maargoed ). Een monitor komt toch veel meer gevoel en persoonlijke beleving bij kijken.
Of je moet 2500 euro aan een monitor uitgeven, dan heb je stuk minder trade offBlaat schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 07:49:
[...]
Zo blijkt maar weer dat het altijd een trade-off is bij monitoren en zal je moeten besluiten wat je belangrijker vindt.
Wilde ook niet langer wachten, deze maar genomen ASUS TUF Gaming VG27AQ
Las ik gisteren op een andere hardware site dat deze het absoluut niet wint van de LG.
Maar bij Bol wel op voorraad en tot nog toe doet ie wat ie doen moet.
Las ik gisteren op een andere hardware site dat deze het absoluut niet wint van de LG.
Amazon order uit Frankrijk is verstuurd. Aankomst donderdag aanstaande 😁
Die had ik ook naar gekeken, tof ding. Toch uiteindelijk voor de LG gekozen.JohnClark schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:03:
Wilde ook niet langer wachten, deze maar genomen ASUS TUF Gaming VG27AQ
Nice!wvkreg schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:04:
Amazon order uit Frankrijk is verstuurd. Aankomst donderdag aanstaande 😁
Zie trouwens dat een heel aantal aanbieders uit de pricewatch gevallen zijn. Weet iemand hoe dit werkt?
Ik ben ook voor wat anders gegaan uiteindelijk, niet eens een IPS scherm
Heb het even vergeleken maar VA is meer mijn ding dan IPS. Voor op mijn kantoor is IPS heerlijk maar voor de spelletjes heb ik toch liever VA. Blijkbaar ben ik niet gevoelig voor ghosting of mijn scherm heeft het nagenoeg niet (MAG271CQR).
Heb het even vergeleken maar VA is meer mijn ding dan IPS. Voor op mijn kantoor is IPS heerlijk maar voor de spelletjes heb ik toch liever VA. Blijkbaar ben ik niet gevoelig voor ghosting of mijn scherm heeft het nagenoeg niet (MAG271CQR).
Ik word er stil van....OMD schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:52:
Ik ben ook voor wat anders gegaan uiteindelijk, niet eens een IPS scherm![]()
Overmorgen eindelijk de 4k iiyama VA inruilen voor echte kleuren en snelle responstijd op de LG IPS 😀
Tsja. ieder zn ding. Contrast is voor mij meer waard, ben nogal een "zwart"kijkerwvkreg schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:11:
[...]
Ik word er stil van....
Overmorgen eindelijk de 4k iiyama VA inruilen voor echte kleuren en snelle responstijd op de LG IPS 😀
Err: https://www.rtings.com/monitor/reviews/msi/optix-mag271cqr :-)OMD schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:39:
[...]
Tsja. ieder zn ding. Contrast is voor mij meer waard, ben nogal een "zwart"kijker
https://www.rtings.com/mo...i-optix-mag271cqr/912/928
Terrible black uniformity en geen Gsync, curved dus onvergelijkbaar. Met respect hoor, ieder zijn ding.
[ Voor 19% gewijzigd door wvkreg op 12-11-2019 21:46 ]
Gsync werkt gewoon, zelfde als de LG, ook compatibel of dacht je dat er een gsync module in de LG zat, nou neewvkreg schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:41:
[...]
Err: https://www.rtings.com/monitor/reviews/msi/optix-mag271cqr :-)
https://www.rtings.com/mo...i-optix-mag271cqr/912/928
Terrible black uniformity en geen Gsync, curved dus onvergelijkbaar. Met respect hoor, ieder zijn ding.
Willekeurige andere review
Maar goed, we weten dat er geen andere monitor meer bestaat dan de LG, ik hoop voor je dat je tegen IPS Glow kanIf you like playing games in the dark, there won’t be any bleed or glow artifacts to spoil the fun. Thin-bezel monitors sometimes show a little glow around the edges, but MSI avoided that pitfall. Our MAG271CQR sample displayed excellent screen uniformity. With an overall score of just 9.48%, we couldn’t see any light or dark spots anywhere.

Waarschijnlijk kom je nu weer met tegenargumenten en dat is prima. Ik hoop voor jou dat de LG brengt wat je ervan verwacht
[ Voor 29% gewijzigd door OMD op 12-11-2019 22:56 ]
Zit zelf ook al een tijdje te kijken na deze monitor. Heb mn 27 inch iiyama weggegeven aan mn broertje en heb nu een shitty budget 24 inch iiyama uit 2013. Ik zie het nog wel gebeuren dat ik dat nog tot begin 2020 moet volhouden.
Alle specs van deze monitor zijn goed behalve de contrast, iets waar ik me eigenlijk best wel zorgen over maak. Kan iemand me uitleggen waarom deze monitor wel heel veel kleuren kan weergeven (96,1% van DCI-P3) en toch een heel laag contrast heeft? Betekend dat wit en zwart dichter bij elkaar liggen?
Alle specs van deze monitor zijn goed behalve de contrast, iets waar ik me eigenlijk best wel zorgen over maak. Kan iemand me uitleggen waarom deze monitor wel heel veel kleuren kan weergeven (96,1% van DCI-P3) en toch een heel laag contrast heeft? Betekend dat wit en zwart dichter bij elkaar liggen?
De kleuren zijn mooi, het zwart is niet echt diep zwart. Hier komt het volgens mij op neer. Dus vooral bij een donkere game waar je zelf in een donkere kamer zit lijkt zwart iets grijzig. Bij een licht stuk van een game merk je dit niet, dan zie je de prachtige kleuren.joholo schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:45:
Zit zelf ook al een tijdje te kijken na deze monitor. Heb mn 27 inch iiyama weggegeven aan mn broertje en heb nu een shitty budget 24 inch iiyama uit 2013. Ik zie het nog wel gebeuren dat ik dat nog tot begin 2020 moet volhouden.
Ah okay, ik speel altijd in een goed verlichte kamer dus dan is het niet heel erg. Bedankt voor je input.
Spannend:
Levering gepland vandaag
5:11 uur
In de loop van de levering
EINDHOVEN, NL
4:25 uur
Aankomst scan
Eindhoven, NL
2:27 uur
Vertrekscan
Herne-Boernig, DE
Dinsdag 12 november
18:28 uur
Aankomst scan
Herne-Boernig, DE
Pakket ontvangen door de koerier
HERNE-BOERNIG, DE
Het pakket is verzonden.
Levering gepland vandaag
EINDHOVEN, NL
Aankomst scan
Eindhoven, NL
Vertrekscan
Herne-Boernig, DE
Dinsdag 12 november
Aankomst scan
Herne-Boernig, DE
HERNE-BOERNIG, DE
Het pakket is verzonden.
[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 13-11-2019 09:37 ]
Je mist dan nog steeds wel de diepe zwarte kleur, maar het valt minder op.joholo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:34:
Ah okay, ik speel altijd in een goed verlichte kamer dus dan is het niet heel erg. Bedankt voor je input.
Mooi man. Ik heb er ook veel zin in.wvkreg schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:36:
Spannend:
Levering gepland vandaag
EINDHOVEN, NL
Aankomst scan
Eindhoven, NL
Vertrekscan
Herne-Boernig, DE
Dinsdag 12 november
Aankomst scan
Herne-Boernig, DE
HERNE-BOERNIG, DE
Het pakket is verzonden.
Ga ook de HDR proberen in Destiny 2. De lg schijnt niet fantastisch te zijn voor hdr (geen local dimming), maar wel aardig. Weer iets om naar uit te kijken.
Ik ben benieuwd! Hopelijk laat je een eerlijke review achter. Ze beginnen binnen te druppelen bij mensen en de ervaringen zijn over het algemeen positief behalve de schermen die als laatste zijn uitgeleverd. Meldingen van veel backlight bleed en enorme IPS glow:
https://imgur.com/O5d3cRJ
*knip* ieder zijn mening. Zolang het over de genoemde monitoren in dit topic gaat is het prima.OMD schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:07:
Ik ben benieuwd! Hopelijk laat je een eerlijke review achter. Ze beginnen binnen te druppelen bij mensen en de ervaringen zijn over het algemeen positief behalve de schermen die als laatste zijn uitgeleverd. Meldingen van veel backlight bleed en enorme IPS glow:
[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 13-11-2019 10:47 ]
*knip* aub niet op de man
Waarom ben ik nou weer aan het bashen? Omdat ik kritisch ben naar een product dit ik wellicht erbij ga aanschaffen als 2e monitor? Hoe weet je nou dat ik dit scherm niet meer wil? Ik heb meerdere locaties waar ik vertoef en wellicht wil ik wel een monitor op de zaak, daar wil ik namelijk niet anders dan een IPS scherm en zit ik alleen maar in een TL verlichte omgeveing.
Je bent ontzettend negatief tegen alles en iedereen als het ook maar iets anders is dan jouw perfecte LG monitor. *knip*
Nogmaals, ik hoop op een eerlijke review van je omdat ik daar waarde aan hecht. Gebruiker reviews zijn mij meer waard dan reviews van websites (cherry picking, binning etc)
[ Voor 20% gewijzigd door br00ky op 13-11-2019 10:50 ]
Ik heb net een mailtje binnen van coolblue dat mijn monitor onderweg is
Ik zit nog geduldig ( ahem

Kun je tegen die tijd ook vertellen wat voor settings/calibratie je hebt gedaan als je eenmaal gesetteld bent
[ Voor 3% gewijzigd door Skybullet op 13-11-2019 15:03 ]
Zet hem aan!
Spannend.MicDrive schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:46:
Ben een beetje laat in deze thread, maar heb gister ook de trigger getrokken voor team LG.
-
Besteld bij Megekko op 3-8, bij Bol.com op 25-10, bij Amazon.fr op afgelopen vrijdag besteld.
Amazon was degene die als eerste leverde. De andere dus geannuleerd.
Amazon was degene die als eerste leverde. De andere dus geannuleerd.
Zojuist een verzendbevestiging ontvangen bij Coolblue! Levering morgen!
Ik had hem op 22-10 besteld.
Dit word mijn 2e 27GL850, de eerste had ik in juni besteld, september geleverd door Bol, maar die had helaas defecte pixels.
Schietgebedje dat ik na 5 maanden eindelijk een goed exemplaar te pakken heb.
Ik had hem op 22-10 besteld.
Dit word mijn 2e 27GL850, de eerste had ik in juni besteld, september geleverd door Bol, maar die had helaas defecte pixels.
Schietgebedje dat ik na 5 maanden eindelijk een goed exemplaar te pakken heb.
AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL
Ik had hem ook besteld op 22-10. Dit was overigens de eerste dag dat pre-orderen mogelijk was bij Coolblue.Zuidd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:07:
[...]
Zet hem aan!
[...]
Spannend.Wanneer had je besteld?
Ben een beetje laat in deze thread, maar heb gister ook de trigger getrokken voor team LG.21 november wat Bol aangeeft lijkt me niet zo realistisch kijkende naar deze thread, we gaan het zien...
Hoe kom je achter dode pixels, IPS Glow en dat soort zaken? Is er een test tool of is dat optisch te zien?
Je kan eventueel op youtube een pixeltest starten. Vaak zie je met die verschillende kleurenpaletten snel zat of er een dode pixel in zit.wvkreg schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:38:
Hoe kom je achter dode pixels, IPS Glow en dat soort zaken? Is er een test tool of is dat optisch te zien?
Dit werkt ook prima:
https://www.dodepixels.nl/test
Ips glow kan je alleen zien in het donker of schemering. Zie mijn foto uit vorige reactie. Kamer donker maken is uiteraard ook prima
Voorbeeld IPS Glow.

Bovenstaand is geen 27gl850 trouwens maar een predator. Voor IPS glow moet je gevoelig zijn, genoeg mensen zien het niet eens.
[ Voor 39% gewijzigd door OMD op 13-11-2019 15:47 ]
Ok geen IPS Glow en geen dode pixels hier :-)
Zowel Coolblue als bol.com zijn verzonden 🎉MicDrive schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:46:
Beide bestellingen aangehouden, kijk na ontvangst wel welke beter is qua Ios glow, bleeding, etc.
Wanneer had je besteld? Ik heb mijn bol.com preorder 18 oktober gedaan...Source90 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:23:
[...]
Zowel Coolblue als bol.com zijn verzonden 🎉
Beide bestellingen aangehouden, kijk na ontvangst wel welke beter is qua Ios glow, bleeding, etc.
Goed om te horen. Hoe bevalt de monitor verder?wvkreg schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:55:
Ok geen IPS Glow en geen dode pixels hier :-)
Erg goed, Superscherp zelfs op 60Hz op 1440P met HDMI (Werk laptop Elitebook G6).
Op de game - pc via DP 1.4 tot nu toe excellent, adapative werkt goed, vanavond verder testen.
Op de game - pc via DP 1.4 tot nu toe excellent, adapative werkt goed, vanavond verder testen.
wvkreg schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:55:
Erg goed, Superscherp zelfs op 60Hz op 1440P met HDMI (Werk laptop Elitebook G6).
Deze monitor op 8 november bij Bol.com besteld. Vanochtend op wat verschillende websites gekeken of de levertijden erg verschilden. Tot mijn grote verbazing gaf Coolblue voorraad aan (na deze week verschillende pogingen op de site gedaan te hebben) en heb ik hem meteen besteld. Een uur later de verzendbevesting gekregen en de bezorging staat voor morgen tussen 12:45 en 14:45 gepland. Geluksvogel.. Ik ben heel benieuwd!
[ Voor 14% gewijzigd door TomVanOoijen op 13-11-2019 17:15 ]
PC: Ryzen 7 3700X | ASUS X570 PRIME-PRO | 16 GB DDR4-3600 | MSI GTX 1070