De auto is maar 6 jaar oud. Km stand vind ik persoonlijk niet interessant. Geen idee of de Toyota dit nog waard is .ga er mee rijden en voelen en kijk dan of je dat nog 10k waard vind en altijd wat afdingen 😎Piet_Piraat7 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:30:
[...]
Ik vind het een vrij hoge km stand voor een auto van € 10.950, wat overigens alle Toyota Aurissen hebben van dat bouwjaar in die prijsklasse. Maar als Toyota zo betrouwbaar is als men zegt dan zou dit wellicht een goede koop zijn, vandaar mijn vraag. In dezelfde prijsklasse met dezelfde kmstand zie ik ook luxe auto's voorbij komen, maar daarvan werd mij al duidelijk gemaakt dat de onderhoudskosten veel hoger liggen.
In zes jaar 2 ton, dus veel snelwegkilometers. Mooi toch? Als jij daar nog 2 ton bij kan zetten heb je toch een prima koop?Piet_Piraat7 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:21:
Dus een auto als deze zou een goede keus zijn, ondanks bijna 2 ton op de teller?
Let er op dat hij een panoramadak heeft. Dat is mooi, maar het kost wel ca 5 cm binnenruimte dus als je zelf groot bent is dat onhandig.
De echte techniek zal niet snel kapot gaan. Er zijn wel wat kleine ergernissen bij dit model
- tamelijk slechte stoelen. Mogelijk heeft dit exemplaar iets beters aangezien er leer in zit, maar dat kan natuurlijk ook alleen de hoes zijn
- audiokwaliteit is onder de maat
- matige infotainment
- meer kleine rammeltjes dan je zou verwachten
- draagarmen voor maken bij veel aurissen geluid
Dit is samengevat het lijstje dat je vaak op fora tegenkomt. Het zijn grotendeels subjectieve punten en je kunt het beste zelf bepalen hoe belangrijk je ze vindt. De rammeltjes kunnen verder ook geen kwaad. Sommige mensen worden daar echter helemaal wild van en dan is het wel iets om rekening mee te houden.
De echte techniek zal niet snel kapot gaan. Er zijn wel wat kleine ergernissen bij dit model
- tamelijk slechte stoelen. Mogelijk heeft dit exemplaar iets beters aangezien er leer in zit, maar dat kan natuurlijk ook alleen de hoes zijn
- audiokwaliteit is onder de maat
- matige infotainment
- meer kleine rammeltjes dan je zou verwachten
- draagarmen voor maken bij veel aurissen geluid
Dit is samengevat het lijstje dat je vaak op fora tegenkomt. Het zijn grotendeels subjectieve punten en je kunt het beste zelf bepalen hoe belangrijk je ze vindt. De rammeltjes kunnen verder ook geen kwaad. Sommige mensen worden daar echter helemaal wild van en dan is het wel iets om rekening mee te houden.
[ Voor 72% gewijzigd door Yucon op 19-09-2019 11:30 ]
@Piet_Piraat7
https://www.autoweek.nl/a...s-occasion-aankoopadvies/
Kijk voor gein ook eens naar de adviezen over een BMW of VW.
Nu moet je even ook naar andere adviezen bij autoweek kijken om het op waarde te schatten.
Mijn conclusie top-auto's mbt betrouwbaarheid.
https://www.autoweek.nl/a...s-occasion-aankoopadvies/
Kijk voor gein ook eens naar de adviezen over een BMW of VW.
Nu moet je even ook naar andere adviezen bij autoweek kijken om het op waarde te schatten.
Mijn conclusie top-auto's mbt betrouwbaarheid.
[ Voor 11% gewijzigd door leonbong op 19-09-2019 16:54 ]
@leonbong dankjewel, ik ga dat eens kijken
ik zie nu dat ze filmpjes hebben van andere merken, leuk!
Het blijft een lastige keuze. Auris komt zeker het beste uit de test qua onderhoudskosten en betrouwbaarheid, maar een beetje een leuk uitziende auto zou ook fijn zijn. Het is goed zoeken naar de juiste balans tussen betrouwbaarheid, comfort, uiterlijk, rijstijl. Het telt allemaal mee voor de keuze.
Het blijft een lastige keuze. Auris komt zeker het beste uit de test qua onderhoudskosten en betrouwbaarheid, maar een beetje een leuk uitziende auto zou ook fijn zijn. Het is goed zoeken naar de juiste balans tussen betrouwbaarheid, comfort, uiterlijk, rijstijl. Het telt allemaal mee voor de keuze.
Dank voor het fijne gesprek hier (zelfs met de soms onlieve reacties) met hoop technische kennis, zeer gewaarderd in mijn situatie* 
Statistieken zoals Reliabilityindex zijn fijn(-er dan anecdotes). Ik heb de Pannenstatistik van ADAC niet voorbij zien komen, hoe waarderen jullie die? Helaas staat daar maar een aantal auto's, en geen onderscheid tussen automaat en handgeschakeld.
Bij ADAC komt de Auris redelijk goed uit (maar de Merc A-klasse veel beter), de Prius, Honda, Lexussen zie ik er helemaal niet bij. Overigens: Ford S-MAX & Mercedes E-klasse uit 2009 stond 1 van de 10 aan de kant van de weg?
Ik lees een aantal keer dat kleine motorblokken (=onder 2 liter?) risico op slijtage door stress hebben. Is dat risico kleiner bij hybrides omdat de electromotor de 'pieken' opvangt terwijl een Turbo de motor meer belast?
* Eigen vergelijkbare situatie:
Mijn vriendin heeft ook een rijbewijs met beperking tot automaten, ook omdat het makkelijker was. Zelf heb ik nog nieteens mijn rijbewijs, maar heb een belang bij me goed laten rijden
Haar C4 diesel uit 2006 is duur in belasting (terwijl ze nog maar 18k/jr rijdt). Ook begint ze het vertrouwen wat te verliezen na wat reparaties (maar ik zeg dan: sunk cost falacy. Wat gerepareerd is, gaat niet snel weer kapot).
Elektrisch krijg ik er bij haar nog niet in; plug-in hybrid zou ik mooi vinden. Ohja, en een grote hond moet er in kunnen klimmen, liefst achterin en niet te hoog...
Statistieken zoals Reliabilityindex zijn fijn(-er dan anecdotes). Ik heb de Pannenstatistik van ADAC niet voorbij zien komen, hoe waarderen jullie die? Helaas staat daar maar een aantal auto's, en geen onderscheid tussen automaat en handgeschakeld.
Bij ADAC komt de Auris redelijk goed uit (maar de Merc A-klasse veel beter), de Prius, Honda, Lexussen zie ik er helemaal niet bij. Overigens: Ford S-MAX & Mercedes E-klasse uit 2009 stond 1 van de 10 aan de kant van de weg?
Ik lees een aantal keer dat kleine motorblokken (=onder 2 liter?) risico op slijtage door stress hebben. Is dat risico kleiner bij hybrides omdat de electromotor de 'pieken' opvangt terwijl een Turbo de motor meer belast?
Ik zie vaker de Prius 3 expliciet aangeprezen. Is dat omdat hij plug-in hybride is met grotere accu?m2011 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:15:
Rij nu 2 jaar een prius 3 uit 2012, rijdt perfect. De comfort (meest simpele) editie van de prius 3 van na de facelift heeft ook standaard cruise control.
* Eigen vergelijkbare situatie:
Mijn vriendin heeft ook een rijbewijs met beperking tot automaten, ook omdat het makkelijker was. Zelf heb ik nog nieteens mijn rijbewijs, maar heb een belang bij me goed laten rijden
Haar C4 diesel uit 2006 is duur in belasting (terwijl ze nog maar 18k/jr rijdt). Ook begint ze het vertrouwen wat te verliezen na wat reparaties (maar ik zeg dan: sunk cost falacy. Wat gerepareerd is, gaat niet snel weer kapot).
Elektrisch krijg ik er bij haar nog niet in; plug-in hybrid zou ik mooi vinden. Ohja, en een grote hond moet er in kunnen klimmen, liefst achterin en niet te hoog...
[ Voor 1% gewijzigd door dwizzy op 20-09-2019 19:51 . Reden: hond niet vergeten }:O ]
Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.
Het nadeel van Adac is dat ze meerdere keren betrapt zijn op fop statestiekn ten gunste van VAG. Waarbij is gebleken dat ze auto van jaar en pech statistieken fopte dus die kan ik niet serieus nemen.
Nergens ter wereld scoort een Mbenz beter dan een Toyota of Honda behalve in Dld, tja🤥🤥🤥
Bovenstaande Mbt betrouwbaarheid.
(Edit:)
Er is nooit omkoperij bewezen door justitie.
Nergens ter wereld scoort een Mbenz beter dan een Toyota of Honda behalve in Dld, tja🤥🤥🤥
(Edit:)
Er is nooit omkoperij bewezen door justitie.
[ Voor 39% gewijzigd door leonbong op 22-09-2019 12:13 ]
De Prius 3 is er met en zonder plugin. Ik heb zonder plugin, zou ook niet met willen; hogere aanschafprijs en minder ruimte door de grotere accu.dwizzy schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 19:49:
Ik zie vaker de Prius 3 expliciet aangeprezen. Is dat omdat hij plug-in hybride is met grotere accu?
De 3 heeft tov de 2 het voordeel van net wat meer ruimte en een grotere (1.8 vs 1.6) en krachtiger motor die ook nog eens zuiniger is.
Verwijderd
Bron ?leonbong schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:00:
Het nadeel van Adac is dat ze meerdere keren betrapt zijn op omkoping door VAG. Waarbij is gebleken dat ze auto van jaar en pech statistieken fopte dus die kan ik niet serieus nemen.
@Verwijderd
Mbt de betrouwbaarheid daar ga ik niet op in. Google zelf maar een paar landen en kom tot dezelfde conclusie.
Mbt de ADAC schandalen
https://www.thelocal.de/2...al-widens-german-car-club
https://www.spiegel.de/au...e-beim-adac-a-946186.html
https://www.nrc.nl/nieuws...an-de-schandalen-a1501829
enz enz is op zich algemene kennis.
Daarnaast was de verkiezing van DLD de "lievelings auto" gefopt. De golf had 3400 stemmen in het echt maar volgens maar ADA had er 34000 voor de golf opgevoerd waardoor auto nr 1 werd in 2014.
Achteraf is 2013 ook als fopperij aangemerkt door justitie. Plus de negen jaren daarvoor.
ADAC heeft zelf toegegeven dat hun bandentesten ook fopperij waren ten gunste van Continental.
In jaar 2014 hebben door de gebleken schandalen 1,4 miljoen duitsers opgezegd.
Helaas is omkoperij door VAG nooit bewezen door justitie. Maar het is natuurlijk opvallend dat ADAC 10 jaar lang VAG beter scoren dan bleek uit oorspronkelijk verkiezingen.
Maar door al die ellende heeft die club zich gediskwalificeerd om serieus te nemen mbt lijstjes.
Mbt de betrouwbaarheid daar ga ik niet op in. Google zelf maar een paar landen en kom tot dezelfde conclusie.
Mbt de ADAC schandalen
https://www.thelocal.de/2...al-widens-german-car-club
https://www.spiegel.de/au...e-beim-adac-a-946186.html
https://www.nrc.nl/nieuws...an-de-schandalen-a1501829
enz enz is op zich algemene kennis.
Daarnaast was de verkiezing van DLD de "lievelings auto" gefopt. De golf had 3400 stemmen in het echt maar volgens maar ADA had er 34000 voor de golf opgevoerd waardoor auto nr 1 werd in 2014.
Achteraf is 2013 ook als fopperij aangemerkt door justitie. Plus de negen jaren daarvoor.
ADAC heeft zelf toegegeven dat hun bandentesten ook fopperij waren ten gunste van Continental.
In jaar 2014 hebben door de gebleken schandalen 1,4 miljoen duitsers opgezegd.
Helaas is omkoperij door VAG nooit bewezen door justitie. Maar het is natuurlijk opvallend dat ADAC 10 jaar lang VAG beter scoren dan bleek uit oorspronkelijk verkiezingen.
Maar door al die ellende heeft die club zich gediskwalificeerd om serieus te nemen mbt lijstjes.
[ Voor 12% gewijzigd door leonbong op 22-09-2019 12:12 ]
Geen bewijs mbt omkoperij is niet hetzelfde als de lijstjes kloppen zonder sjoemelen.
Adac heeft nota bene zelf aangegeven dat ze niet klopte in die jaren.
Adac heeft nota bene zelf aangegeven dat ze niet klopte in die jaren.