7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Dan zou je met mij pas mee kunnen als je een upgrade doet naar de deluxe versie die het voor jou dan ook waard moet zijnRyst schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:04:
[...]
Ik heb alleen de standaard versie van de game.
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Ik ben al aardig op leeftijd en snap iets niet nl. hoe krijg voor het hoofdgebouw een mooi vierkant plein. Heb bij paden gekeken maar dat is allemaal langwerpig. Heb ook ergens begrip "grid"gezien maar ook dat begrijp ik niet. Heb de nederlandse Planet Zoo.
Werkt inderdaad met een Grid! Hier een kort filmpje die ik kon vinden hoe dit te maken is. Beeld geeft dan toch de beste uitleg denk ikJoukie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:21:
Hallo,
Ik ben al aardig op leeftijd en snap iets niet nl. hoe krijg voor het hoofdgebouw een mooi vierkant plein. Heb bij paden gekeken maar dat is allemaal langwerpig. Heb ook ergens begrip "grid"gezien maar ook dat begrijp ik niet. Heb de nederlandse Planet Zoo.
https://youtu.be/gJ4qKmB-GX4

De knoppen zouden op dezelfde plekken moeten staan. Dus je moet naar het paden menu gaan. En de blauwe omringe knop is het selecteren van een grid. Dus aan elkaar en netjes. De oranje is het selecteren van een vierkant pad. Ik hoop dat je er hier mee uit komt.
Eenmaal als je leuke grid gebouwen hebt ben ik verder gegaan naar fully custom. Je gaat minder gebruik maken van het grid. Het helpt ook als je inspiratie plaatjes zoekt.

Heb nu dit gemaakt om onderwater mijn nijlpaarden te bekijken. Maar ik krijg dat stuk muur niet verticaal gedraaid en blijf horizontaal aan mijn grid vast zitten. Hoe ga ik dat ooit dicht krijgen? Ik kan dus wel horizontaal roteren, maar niet verticaal.
En is er ook een manier om de gaten rondom het gebouw op te vullen? Of moet ik het ergens anders mee afdekken?
[ Voor 15% gewijzigd door dimmak op 31-03-2020 18:40 ]
YouTube: Planet Zoo: South America Pack | Announce Trailer
PSN: Kidjuh
hiervoor moet je bouwstukken uit het tab daken gebruiken. normale stenen krijg je niet zo gedraaid geloof ik.dimmak schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:39:
[Afbeelding]
Heb nu dit gemaakt om onderwater mijn nijlpaarden te bekijken. Maar ik krijg dat stuk muur niet verticaal gedraaid en blijf horizontaal aan mijn grid vast zitten. Hoe ga ik dat ooit dicht krijgen? Ik kan dus wel horizontaal roteren, maar niet verticaal.
En is er ook een manier om de gaten rondom het gebouw op te vullen? Of moet ik het ergens anders mee afdekken?
5 nieuwe dieren: jaguar, lama, miereneter, kapucijnaap en een roodoogmakikikker.Kidjuh schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:30:
7 april nieuwe DLC :)! Tijd om weer is op te pakken.
zoals wolfstein aangaf. Zou je stukken uit daken kunnen pakken. Daarnaast kan je ook andere objecten pakken die in elke richting aangepast kan worden.dimmak schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:39:
[Afbeelding]
Ben vooral benieuwd naar de 250 nieuwe objecten.Kidjuh schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:30:
7 april nieuwe DLC :)! Tijd om weer is op te pakken.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 34% gewijzigd door Ryst op 02-04-2020 12:51 ]
Verder zeer nice
Ga je nou verder met dit park? Aangezien je zegt opnieuw beginnen
Ik heb geen nieuwe ideeen voor dit park in hetzelfde thema. En vind dat ik alles zo mooi bij elkaar heb. Vandaar dat ik lekker een nieuwe ga beginnen vanaf de volgende update.
`Ryst schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:50:
Door de aankomende update toch maar even mijn park afgebouwd. Zodat ik met de nieuwe update gewoon opnieuw kan beginnen. Park is vooral gebouwd met oplossingen voor de problemen die er waren, daar hoeft zo meteen iets minder op gefocust te worden. Kijk ook enorm uit naar de update.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik ben gek op dit soort indoor locaties, erg sfeervol!
Ik ben nog niet zo bekend met Planet Zoo, maar heb de volgende vraag. Heb al verschillende gebouwen geplaatst en 2 X stroom voorzieningen. Maar alle gebouwen blijven verstoken van stroom, wat heb ik fout gedaan en hoe op te lossen.
Dank voor de reactie.
Gr.Sjouk
Heb je de gebouwen binnen het bereik van je stroomvoorzieningen?Joukie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:28:
Hallo,
Ik ben nog niet zo bekend met Planet Zoo, maar heb de volgende vraag. Heb al verschillende gebouwen geplaatst en 2 X stroom voorzieningen. Maar alle gebouwen blijven verstoken van stroom, wat heb ik fout gedaan en hoe op te lossen.
Dank voor de reactie.
Gr.Sjouk
Ook dien je er een pad naartoe te leiden voor onderhoud door de monteur
Lijkt alsof die traag is of geen verbinding met de dierenwinkel ingame.
Ook zag ik alleen basis huisjes als fiscaliteit voor medewerkers. Maar kan je die zelf mooier maken?
Eerste 2 verblijven staan in de franchise mode. Komodovaraan en schildpadden.
Dat is een oud zeer al van in het begin. Daarom dat eigenlijk alleen offline games doe, dus ik weet niet of het nu nog smzo speelt, maar ik vermoed van wel. Ik heb indertijd gemerkt dat op spatiebalk (1×) duwen kon helpen.jaydenjarno schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:19:
Ben ook nog vrij nieuw. Maar wilde dieren kopen. Alleen klik ik soms op filters of op een dier en reageerd die niet. Maar dan dat sluiten en opnieuw doen dan weer wel.
Lijkt alsof die traag is of geen verbinding met de dierenwinkel ingame.
Zal wel faciliteit moeten wezenOok zag ik alleen basis huisjes als fiscaliteit voor medewerkers. Maar kan je die zelf mooier maken?
Je hebt normaal de basisgebouwen
:strip_exif()/f/image/YtZ5zR0JRd7RdUlrWLEwr3u3.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar kan je dan muren rondzetten
:strip_exif()/f/image/eIXfuBMRPtbGbB6SZ5b4LGmZ.jpg?f=fotoalbum_large)
En verder afwerken naar eigen goesting.
:strip_exif()/f/image/EsZyR8TPwgwfmEP09gk7PArl.jpg?f=fotoalbum_large)
Afbeeldingen gehaald van hier. Staat een kleine tutorial.
Normaal gezien zijn er van sommige gebouwen ook reeds "aangeklede" versies, die komen meer en meer als je bouwvakker meer en meer themes onderzoekt.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Misschien maar offline dan gaan. Dat irriteert me mateloos
Hoe kun je de glazen wand verhogen naar 4 meter in Planet Zoo..
Dank voor reactie
Als je de omheining selecteert kun je vervolgens selecteren welke delen je wilt aanpassen. Vervolgens kun je dan met de muis op de juiste knop omhoog of omlaag slepen.Joukie schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:43:
Hallo,
Hoe kun je de glazen wand verhogen naar 4 meter in Planet Zoo..
Dank voor reactie
Ik had er weer zoveel zin in ;D
Als het goed, is er vandaag patch geweest om dit probleem op te lossen.Ryst schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:59:
Planet Zoo weer opgestart om de update te bekijken en uit te proberen. Helaas bij opstarten crasht hij direct. Op meerdere mogelijkheden geprobeerd maar niet te starten helaas.
Ik had er weer zoveel zin in ;D
Helaas voor maar een deel, hij start hem in iedergeval op. Maar vanaf daar lijkt hij alsnog nergens op te reageren en gaat hij zelfs vanuit het menu naar het zwarte opstart scherm waar je allang voorbij bent

Update: Wat aanpassingen gedaan in de instellingen en nu start hij mooi op en werkt hij weer
Nog niet veel gemerkt van de update, bezig met een nieuw park en vooral opbouwen nog.
[ Voor 97% gewijzigd door Ryst op 10-04-2020 15:31 ]
Hoe kun je je dierenopslag volledig ledigen/opruimen.
Dank voor uw reacties.
Gr.Sjouk.
Eerst in je dierenopslag gaan, en daar een dier (of meerdere) selecteren.Joukie schreef op zondag 12 april 2020 @ 08:27:
Beste,
Hoe kun je je dierenopslag volledig ledigen/opruimen.
Dank voor uw reacties.
Gr.Sjouk.
En dan door de dieren toe te wijzen aan een leefgebied ("naar dierentuin sturen"), ofwel door ze te verkopen voor geld ("snel verhandelen") of vrij te laten voor "natuurbehoudkrediet", die blaadjes ("uitzetten in wild")
Niet elk dier kan je trouwens vrijlaten in het wild. Dit heeft te maken met de geschiedenis van het dier.
:strip_exif()/f/image/1jXgQ2J0Du3YQXnFSCUzRHYT.jpg?f=fotoalbum_large)
Screenshot met gsm, ik weet het....
Camera is voor mij makkelijk te bedienen door het muiswiel in te drukken en de muis te bewegen.Koja78 schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:38:
Nou.. dit spelletje net gekocht en het ziet er maar leuk uit.. maar man heb ik moeite om die camera gewoon te komen. Ook die vet doen researchen lukt voorlopig niet.
Zijn ook andere manieren:Marcievg schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:10:
[...]
Camera is voor mij makkelijk te bedienen door het muiswiel in te drukken en de muis te bewegen.
Druk T in, hierdoor kan je makkelijker camera bewegen.
Gebruik van Shift - WASD kan je ook snel rond bewegen.
-soms wil ik een pad plaatsen ZONDER dat deze automatisch connect met een ander pad. Ik wil dat een pad maken vlakbij een ander pad maar hij connect hem dan auto omdat hij dichtbij is
-soms wil ik een soort van platformen (bijv 3-3 =6m2) aan aaneengesloten pad maken, zeg maar een soort van pleintje, of plateau. Echter komt er dan ruimte tussen de kaartvierkanten, hoe voorkom ik dat?
[ Voor 11% gewijzigd door Deruxian op 23-04-2020 10:39 ]
Als je ctrl knop ingedrukt houdt met het leggen van een pad, dan kun je waarschijnlijk doen wat je wilt.Deruxian schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:38:
Ik blijf soms aan het klooien met die paden... weet iemand hoe ik het volgende kan voorkomen:
-soms wil ik een pad plaatsen ZONDER dat deze automatisch connect met een ander pad. Ik wil dat een pad maken vlakbij een ander pad maar hij connect hem dan auto omdat hij dichtbij is
-soms wil ik een soort van platformen (bijv 3-3 =6m2) aan aaneengesloten pad maken, zeg maar een soort van pleintje, of plateau. Echter komt er dan ruimte tussen de kaartvierkanten, hoe voorkom ik dat?
Yes dankjewel! Alleen wat nog niet goed lukt is een pleintje maken van paden... dat je zeg maar een plein van 3-3 aaneengesloten paden hebt, soms komt er dan ongewild een splitsing tussenMarcievg schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:50:
[...]
Als je ctrl knop ingedrukt houdt met het leggen van een pad, dan kun je waarschijnlijk doen wat je wilt.
Probeer eens gebruik te maken van een Grid. Dan kan je ze zelfs 10x10 maken of nog groter.Deruxian schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:34:
[...]
Yes dankjewel! Alleen wat nog niet goed lukt is een pleintje maken van paden... dat je zeg maar een plein van 3-3 aaneengesloten paden hebt, soms komt er dan ongewild een splitsing tussen
Ja dat is hem inderdaad, bedankt! Heb soms nog wel het probleem dat ik geen 'grid' kan selecteren rondom bestaande paden. Kan dan met cntrl alsnog groot gedeelte plaatsen.Ryst schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:10:
[...]
Probeer eens gebruik te maken van een Grid. Dan kan je ze zelfs 10x10 maken of nog groter.
Als ik uitgezoomed ben is er geen probleem, maar ingezoomed, vooral op mensen en dieren dan gaat de FPS naar 1-4. Dit is alleen het geval in grotere parken. (2000+ gasten)
Het rare is dat als ik uitgezoomed ben dan draaien mijn GPU 90-99% en CPU 50-75%.
Echter op het moment van de lage fps zakken deze allebei weg.
Bijgevoegde afbeelding laat dit ook zien. de 12 percentages op rij zijn die van de verschillende cores/threads.
/f/image/nzl4IVMtf3iDhiKSJGvrlEt4.png?f=fotoalbum_large)
Ryzen 5 2600
16 GB
MSI gaming X GTX 1660 Super
Asus Prime B450m-A
Intel 660p nvme 512 GB
Heeft iemand een idee hoe mij te helpen?
thanks alvast!
Sips wilde het ook niet streamen omdat hij er gek van werd.
Hoe is de staat van game nu? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Kan de deluxe halen voor 32 euro (humble + bonus korting) en dat leek me wel een goeie prijs met al dat binnen zitten.
thanks
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Het begin vond ik de game al prima en supertof om te spelen! Er zijn sinds het begin ook 2 grote updates geweest die eigenlijk alles alweer flink verbeterd is. Het enige waar ik me aan stoor is animal trading menu. Maar dat daar gelaten is het vanaf begin al goed te spelen. En zeker de moeite waard.Bad Brains schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:51:
@HerrOost Af en toe wat bugs of is er echt veel aan getimmerd. Want het was initieel niet om aan te gluren van de crashes en bugs.
Als je franchise mode speelt. Ja, dan is dat animal trading menu irritant.Ryst schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:04:
[...]
Het begin vond ik de game al prima en supertof om te spelen! Er zijn sinds het begin ook 2 grote updates geweest die eigenlijk alles alweer flink verbeterd is. Het enige waar ik me aan stoor is animal trading menu. Maar dat daar gelaten is het vanaf begin al goed te spelen. En zeker de moeite waard.
Dat is waarvoor ik het zou kopen, sandbox lijkt me iets minder leuk.Desutoroiya schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:29:
[...]
Als je franchise mode speelt. Ja, dan is dat animal trading menu irritant.
Dit is het enige waar ik tegen aan gelopen ben. Af en toe iets super kleins, maar dat stelt niks voor. Ik speel alleen maar franchise (100 uur totaal gespeeld nu op PZ), nu weer wat minder omdat mijn ideeën dan weer op zijn. Maar ik persoonlijk ben nog steeds blij dat ik hem vanaf dag 1 heb.Bad Brains schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:36:
[...]
Dat is waarvoor ik het zou kopen, sandbox lijkt me iets minder leuk.
Ik heb inderdaad ook het idee dat er naar de community geluisterd wordt. Al met al krijg je gewoon heel veel spelplezier voor je geld.
Zelf heb ik de basisgame en het Arctic pack, de arctic pack had ik niet perse nodig, het voegt vier nieuwe dieren toe (ijsbeer, poolwolf, dall schaap en rendier) en een heleboel onderdelen om verblijven en gebouwen mee te kunnen bouwen in het thema. Ik vind dit gave dieren, maar de basisgame heeft ook genoeg dieren om een leuke gevarieerde dierentuin te bouwen.

Ben zelf in mijn sandbox modus bezig met een Afrikaanse Savanne. Aan de linkerkant komt de giraffensavanne. Op het eiland zitten colobus apen (zitten niet ingame dus ik doe maar alsof), rechts een klein horecapunt en achterin een kinderboerderij.
Ik hou echt van het priegelen met objecten en het langzaam tot stand komen van een gebied.
Hier heb ik aan meegedaan. Was nummer 5. Kunnen jullie mijn build nog eens zien
Heel netjes gemaakt joh!! Vooral gek op je informatiebordenDesutoroiya schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:45:
https://youtu.be/UM6pSeXZXII
Hier heb ik aan meegedaan. Was nummer 5. Kunnen jullie mijn build nog eens zien
Dankje.Ryst schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:54:
[...]
Heel netjes gemaakt joh!! Vooral gek op je informatieborden
Welke informatie borden bedoel je?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Planet Zoo, 100 procent.Jorgen schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:53:
Is Zoo Tycoon nog de moeite waard om te kopen (nu een koopje in de Steam Sale) of is in Planet Zoo alles mooier en beter?
Ik heb wel wat vergelijkingen zitten lezen, maar ik heb nog nooit een zoo manager gespeeld dus vind het lastig beoordelen. Zoo Tycoon ziet er ook wel leuk uit, maar jij hebt dus de voorkeur voor Planet Zoo. Waarom precies?
Your Friendly Neighborhood Moderator
De laatste Zoo Tycoon was erg gelimiteerd in haar mogelijkheden, zelfs in vergelijkingen met de oudere games in die serie. Planet Zoo kan je zien als een soort spirituele opvolger waarin je je hele park naar wens kan aanpassen. Je kan het zo gek niet verzinnen en je kan het creëren in Planet Zoo, al zit daar wel veel tijd in.Jorgen schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:48:
[...]
Ik heb wel wat vergelijkingen zitten lezen, maar ik heb nog nooit een zoo manager gespeeld dus vind het lastig beoordelen. Zoo Tycoon ziet er ook wel leuk uit, maar jij hebt dus de voorkeur voor Planet Zoo. Waarom precies?
Goed om te weten is dat er een vrij diepe managementlaag in zit. Het is niet zo dat je in Planet Zoo een park bouwt en dat is het. Je dient het ook werkend te hebben met verzorgers, price flows, dierenmanagemt etc.
Tevens vraag ik me af of de uitbreidingen de moeite waard zijn...
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik wil b.v. gewoon nette rechte paden langs mijn verblijf maar op 1 of andere manier gebeurd dat nooit en lopen ze toch schuin af. Het zelfde met "gaten" in de grond maken voor een verblijf of water ik krijg deze nooit mooi recht.
Zijn er goede website's / youtube video's die goed uitleg hierover geven ?
Rechte paden kun je met een raster aanleggen. Bij het aanleggen van paden hebben ze volgens mij ook meer opties toegevoegd.Traeces schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:25:
Wil de game weer oppakken omdat het thema me toch wel aanspreek. Alleen waar ik vorige keer op afgeknapt ben is dat ik het bouwen en paden leggen niet onder de knie krijg.
Ik wil b.v. gewoon nette rechte paden langs mijn verblijf maar op 1 of andere manier gebeurd dat nooit en lopen ze toch schuin af. Het zelfde met "gaten" in de grond maken voor een verblijf of water ik krijg deze nooit mooi recht.
Zijn er goede website's / youtube video's die goed uitleg hierover geven ?
https://forums.frontier.c...-colour-variation.552263/
Nieuwe gratis update. Ze luisteren goed naar de community
Ik ben momenteel een vervelende bug tegengekomen. Van die demonstranten die komen betogen, maar al mijn beestjes zijn happy. Bezoekers en inspecteurs knappen af op die demostranten, dus zoo in de min tot gevolg.Riqy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:39:
Ik ben ook van plan om deze game weer eens op te pakken. Hoe is de ervaring van mensen nu met de game? Tijdje geleden zaten er nog best wel wat bugs in (ook irritante die de gameplay beinvloedden).
Tevens vraag ik me af of de uitbreidingen de moeite waard zijn...
Yep, er was een probleem geweest met het water. Zuiveringsstation stond blijkbaar in een zone zonder stroomDesutoroiya schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:36:
Dit heb ik nog niet eerder gehoord. Weet je 100% zeker dat ze happy zijn?

Dat was hersteld maar die mannen bleven staan.
Ik heb nu een andere zoo gestart, en waarschijnlijk ga ik de dieren overzetten naar die zoo. Beestjes waren net zo goed op weg op toppers te worden.Emryte schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:47:
Had deze bug ook, de enige manier om er van af te komen is de dieren vrij te laten in het wild of te verkopen. Als je het niet veel irriteert kan je ze ook van ouderdom laten sterven.
Ik heb eindelijk eens gaan opzoeken hoe je best van die 100%-beesten kan kweken, en dat levert toch mooie resultaten op. Ik ben van 3.000 natuurpunten (of hoe heten die blaadjes) naar 40.000 gegaan. Vooral mijn leeuwen beginnen op te brengen. En ik verkoop gewoon aan de prijs dat de market voorstelt.
Zit nu zelf rond de 130k van die punten, kwam er achter dat cheetahs ook vrij efficiënt zijn om die punten te krijgenArator schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 03:36:
[...]
Yep, er was een probleem geweest met het water. Zuiveringsstation stond blijkbaar in een zone zonder stroom![]()
Dat was hersteld maar die mannen bleven staan.
[...]
Ik heb nu een andere zoo gestart, en waarschijnlijk ga ik de dieren overzetten naar die zoo. Beestjes waren net zo goed op weg op toppers te worden.
Ik heb eindelijk eens gaan opzoeken hoe je best van die 100%-beesten kan kweken, en dat levert toch mooie resultaten op. Ik ben van 3.000 natuurpunten (of hoe heten die blaadjes) naar 40.000 gegaan. Vooral mijn leeuwen beginnen op te brengen. En ik verkoop gewoon aan de prijs dat de market voorstelt.
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik speel het nog wel af en toe.Riqy schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:58:
Iemand hier nog actief mee bezig? zit met af te vragen of die DLC's hun geld waard zijn om aan te schaffen, en tevens hoe het met de bugs is ondertussen (toen ik tijdje geleden speelde was het spel met de aanwezige bugs echt niet lekker te spelen)
Ik heb alle DLC's, die van de Artic vond ik het minste. De bouwelementen zijn vooral "kerstmisachtig", en voor de dieren moet je het ook niet doen. De ijsbeer is echt onmogelijk qua leefgebied.
Australië levert dan weer wel aparte beestjes op en mooie bouwelementen. Zuid-Amerika geeft mooie aanplantingen.
Qua bugs, als het gaat over de verbindingen in de franchise. Het is stukken beter als in het begin, maar van tijd tot tijd nog wat haperingen bij het aankopen van dieren (de spatiebalk wil dan wonderen doen bij mij). Maar zeker niet zoals in het begin dat je gewoon niet bladeren of een dier selecteren.
Andere bugs kan ik zo niet direct voor de geest halen.
My iRacing
Merk alleen dat mijn eigen creativiteit in het spel wat weg is. Heb voor mijn gevoel leuke parken gebouwd, maar ben een beetje inspiratieloos op dit moment.

Zelf heb ik alleen in het begin bugs gehad waardoor het spel onspeelbaar was bij release. Dat was al snel opgelost en merk nu eigenlijk niets meer. Ook het Traden van dieren is flink verbeterd!Riqy schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:52:
Ik had in het begin veel last van die bug dat personeel bleef hangen op bepaalde plekken, waardoor verblijven geen onderhoud kregen en dieren geen verzorging en eten, maar dat is volgens mij eerder al wel opgelost
Ik zit nu ook met hetzelfde. Had een aantal leuke ideeën en een paar heb ik er uitgewerkt maar daarna is het even stil komen te liggen. Desondanks blijft het nog steeds vermakelijk om de dingen in je hoofd lekker uit te werken.Ryst schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:17:
Nou ik ben ook weer begonnen, nu met Australië en Zuid-Amerika pack erbij. Dus heb alles weer. Zie er nog niet heel veel van op de dieren na. Maar het is nog steeds een leuk spel! Begonnen met sandbox mode en een droompark maken. Maar dat word al snel saai, aangezien ik het management stukje enorm leuk vind met een beetje druk erachter. Toen toch maar weer begonnen met Franchise mode ;D
Merk alleen dat mijn eigen creativiteit in het spel wat weg is. Heb voor mijn gevoel leuke parken gebouwd, maar ben een beetje inspiratieloos op dit moment.![]()
[...]
Zelf heb ik alleen in het begin bugs gehad waardoor het spel onspeelbaar was bij release. Dat was al snel opgelost en merk nu eigenlijk niets meer. Ook het Traden van dieren is flink verbeterd!
Een dierenverblijf bouwen duurt vaak lang, zeker voor het er mooi uit ziet. Dat vind ik niet erg, maar wat ik wel irritant vind is dat alles er omheen ook extreem lang duurt. Paden aanleggen is een regelrechte ramp. Ik wil gewoon 1 groot plein maken, maar nee dan moet je allemaal paden aan elkaar knopen en krijg je overal van die mini stoeprandjes..
Daarnaast vind ik de winkels een ramp. Ik wil gewoon winkels kant en klaar in een bepaalde stijl neerzetten... Maar nee, je moet een winkel plaatsen, dan een stijl winkel (dus een omhulsel) er omheen zetten en dan kun je daar eventueel een blauwdruk van maken en die later plaatsen...
En wat ik dan eigenlijk nog het meest irritante vind is dat je niets kan automatiseren (of misschien weet ik gewoon niet hoe). Ik heb bijvoorbeeld best wel wat virariums in een ondergrondse grot gezet. Maar die beesten die planten zich voort alsof het konijnen zijn. Soms kijk ik letterlijk 5 minuten niet en dan is het welzijn van de dieren ween gekelderd omdat ze met z'n honderden in 1 zo'n hokje zitten. Dan ben ik weer enorm veel tijd kwijt aan het selecteren van alle dieren in het virarium op 1 mannetje en 1 vrouwtje na. Waarom zit er niets iets in het spel waarmee je automatisch dieren kan uitzetten/verkopen zodra een x aantal dieren in 1 gebied overschreden wordt.
Deze zaken zorgen ervoor dat ik het spel eigenlijk nauwelijks meer aanraak na een paar uur spelen.
Nog 1 vraagje:
Als je een beetje een volle dierentuin hebt gebouwd, wat is dan een normaal bezoekersaantal. Ik heb niet heel veel dieren, maar ik heb telkens 2000 bezoekers ongeveer, wat ik dan weer ontzettend weinig vind in vergelijking met de dieren die ik heb.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Verder vind ik het gemakkelijker om een plein te maken door gebruik te maken van "gebruik raster" (denk dat die optie zo heet). Dan moet je klikken op een gebouw of stuk pad, en bouw je zo mooie vierkante paden.
Om het kweken van dieren tegen te gaan, kan je ze birth-controlpills geven.
Eigenschappen van die dieren openen, en dan kan je daar die optie aanzetten.
:fill(white):strip_exif()/f/image/kmpKrZqcY5TL1gLDHzd7ayYp.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gdlasY6eCnwe9sTHEiGchM66.jpg?f=user_large)
Voor winkeltjes bestaan er reeds blauwdrukken in verschillende thema's. Die moet je volgens mij wel unlocken door een mechanic die te laten onderzoeken.
Voor de rest, ik weet niet welke mode dat je speelt, franchise of sandbox. Maar in franchise wil je dus traag uitbreiden. Dus dan ben ik blij dat ik lang bezig ben met zaken mooi te maken.
De crashes zijn helemaal random, soms direct in het hoofd menu, of na het laden van een savegame.
En anders gewoon tijdens gameplay.
Het spel loopt goed, hoge FPS op high settings
Op mijn hoofd PC draait het goed, misschien 1 crash per 10 uur,
Nu heb ik een laptop gekocht om ook daar op te kunnen spelen.
Alle andere spellen die ik geprobeerd heb, incl benchmarks lopen goed, alleen Planet Zoo kan ik niet spelen.
Hardware:
Ryzen 7 4800H
Geforce 1650Ti 4GB
16GB geheugen
Windows 10 Home (20h2 update)
Wat heb ik geprobeerd:
Windows update (up to date)
Nvidia drivers (up to date)
Virus scanner, tijdelijk uit.
Als administrator starten
DPI instellingen bij snelkoppeling aangepast
Low setting in game instellingen
Fullscreen/Borderless en windowed mode
Vsync aan/uit
Steam overlay: Uit
CPU usage 50~60%
GPU usage 95~100%
Temps: +/- 60ºc
iemand nog ideeën?
[ Voor 3% gewijzigd door Equazor_ op 18-11-2020 11:51 ]
Bijzonder! Heb zelf een veel mindere pc en heb nooit ergens last van. Spel ook helemaal up-to-date? Wellicht een keertje verwijderen en opnieuw installeren?Equazor_ schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:40:
Ik blijft problemen houden met crashes, kan het spel niet langer dan 5-10 minuten spelen.
De crashes zijn helemaal random, soms direct in het hoofd menu, of na het laden van een savegame.
En anders gewoon tijdens gameplay.
Het spel loopt goed, hoge FPS op high settings
Op mijn hoofd PC draait het goed, misschien 1 crash per 10 uur,
Nu heb ik een laptop gekocht om ook daar op te kunnen spelen.
Alle andere spellen die ik geprobeerd heb, incl benchmarks lopen goed, alleen Planet Zoo kan ik niet spelen.
Hardware:
Ryzen 7 4800H
Geforce 1650Ti 4GB
16GB geheugen
Windows 10 Home (20h2 update)
Wat heb ik geprobeerd:
Windows update (up to date)
Nvidia drivers (up to date)
Virus scanner, tijdelijk uit.
Als administrator starten
DPI instellingen bij snelkoppeling aangepast
Low setting in game instellingen
Fullscreen/Borderless en windowed mode
Vsync aan/uit
Steam overlay: Uit
CPU usage 50~60%
GPU usage 95~100%
Temps: +/- 60ºc
iemand nog ideeën?
Kan ik nog proberen, heb de bestanden wel geverifieerd en die waren goed.Ryst schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:01:
[...]
Bijzonder! Heb zelf een veel mindere pc en heb nooit ergens last van. Spel ook helemaal up-to-date? Wellicht een keertje verwijderen en opnieuw installeren?
spel is ook voorzien van de laatste updates
[ Voor 5% gewijzigd door Equazor_ op 18-11-2020 12:31 ]
verdere verbeteringen zijn dat waterdieren door het water zwemmen en duiken en dat er momenten zijn dat er shows\ uitlegmomenten zijn.
My iRacing
Wel leuke dieren die erbij komen! Maar blijft inderdaad wel wat magertjes. Ik hoop dat er ook nog eens een echte aqua pack komt met aquariums etc..wolfstein89 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:33:
nieuwe DLC: Aquatic pack komt volgende week dinsdag uit en bevat zeehonden, otters, caiman, pinguins en kleine schildpadjes.
verdere verbeteringen zijn dat waterdieren door het water zwemmen en duiken en dat er momenten zijn dat er shows\ uitlegmomenten zijn.
Iedereen is lovend enthousiast over die Aquatic DLC omdat er pinguings inzitten maar ik verwacht bij een "aqua DLC" dus ook Aquarium/Vivariums (grotere vivariums) Vissen, Haaien, etc
Het lijkt nu op enkel wat nieuwe gebouwtjes/decoraties en beesten.
Nieuwe post (maar niemand had na mij gepost lol)
Ik ben begonnen met een nieuwe dierentuin, helemaal opnieuw dus en nu ga ik er veel meer moeite in steken. En ik probeer zoveel mogelijk zelf te bouwen, maar toch ook dezelfde ideeen uit mijn eerste park te gebruiken.
Sneak Peak (Edit : Linkt nu naar een groter plaatje)
Inprincipe gaat het een rework van mijn eerste entrance worden
Dit keer zonder de pre-genereerde ingang en met parkeerplaats
[ Voor 55% gewijzigd door Anakin_ op 07-12-2020 00:34 ]
Hou ons/mij hier op de hoogte! Misschien doe ik weer wat inspiratie op. Leuk begin.
Als je in sandbox speelt kan je de ingang verplaatsen (dat gaat dus niet in franciseRyst schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:36:
Ik heb ook wel eens een parkeerplaats gemaakt, maar vind het toch elke keer net niets. Ik vind het jammer dat je buiten het terrein niet aanpassingen kan doen met landverhoging etc. Je start zomaar uit het niks een weg. Hoe ga je dat doen? ;p
Eentje die ik op de steamworkshop eens tegenkwam : https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2272212852
https://forums.frontier.c...-zoopark-ahrensee.557598/
:strip_exif()/f/image/qn50BVT1pzbuzSxfnzfFiziG.jpg?f=fotoalbum_large)
Klopt daar kan je vrij weing aan doen.Ryst schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:36:
@Anakin_ Op je nieuwe post; je vorige zag er leuk uit! Dit keer in ander thema? Ik heb ook wel eens een parkeerplaats gemaakt, maar vind het toch elke keer net niets. Ik vind het jammer dat je buiten het terrein niet aanpassingen kan doen met landverhoging etc. Je start zomaar uit het niks een weg. Hoe ga je dat doen? ;p
Hou ons/mij hier op de hoogte! Misschien doe ik weer wat inspiratie op. Leuk begin.
Sommige mensen bouwen een heel wegen netwerk met snelweg etc, en sommigen een tunnel.
Anderen een heel dorp of stad er om heen.
Ik blijf erbij dat het blijft gaan om het bouwen van een dierentuin. Maar de parkeerplek wel van toegevoegde waarde is omdat het min of meer bij de ingang hoort. Dus ik laat de "weg uit het niets" maar even voor wat het is nu.
Progressie :

En dit dus de weg die uit het niets verschijnt haha
Ik gebruik wel een paar kleine dingetjes uit de workshop, waarik dan vervolgens een eigen draai aan geef.
Gebouwen maak ik zelf maar item sets uit de workshop zie ik als extra content voor de game.
[ Voor 7% gewijzigd door Anakin_ op 07-12-2020 00:37 ]
Ik ben echt super blij met die nieuwe rocks. Je kan zoveel meer nu.
Het duiken is ook mooi, voorheen deed ik niks met onderwater scenes. Nu toch maar wel
Niet dat ik veel tijd heb want ik moet gewoon doorwerken tijdens deze "lockdown"

Central Plaza/Ingang is in grote lijnen af en daar zit alles in, shops, habitat, restaurant, station en ik overwoog nog een indoor speelplaats maar deze er toch net buiten geplaatst

Giraffe Habitat
OUD

NIEUW

Hier dus de Chinees Schubdier habitat, Het zelfde idee dus als bij mijn eerste dierentuin want ja, shops, toiletten, treinstation leuk allemaal bij de ingang, maar je komt toch naar een dierentuin voor dieren en die krijg je dus ook gelijk te zien