Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb de telefoon nu een poos ingebruik. En ik ben zeer verrast over deze telefoon.
Ik heb wel de boatloader van microsoft erop geinstalleerd en alles werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:09
Ik heb deze telefoon nu ongeveer een week, eerste android toestel, ik krijg met geen mogelijkheid de notifictie led aan de praat terwijl ik dat naar mijn idee wel goed heb aangevinkt.

Tijdens het laden werkt ie wel, maar niet bij bijvoorbeeld een nieuw appje. Iemand een idee? Wellicht met screenshot?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:17
Security update 2020-2 is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefken153
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-04 11:55
voor wanneer de update naar android 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

Ik heb een Nokia 7.2 via m’n werk. Helaas wel een paar issues...

-Unlock-lag. De Nokia heeft soms moeite om uit z’n slaapstand te komen en reageert gewoon een paar seconden niet. MS Launcher verhelpt het wel een beetje, maar niet compleet.
- Proximity-sensor issue, waarbij scherm zwart blijft na van je oor af te halen, en dus unresponsive is. Nieuwste firmware lijkt het wel beter te doen.
- Als ik tijdens het bellen een nieuwe oproep krijg, dan valt de microfoon soms uit. Ik moet dan opnieuw bellen. Ik zet wisselgesprek steeds uit, helpt een tijdje, maar na een tijdje staat het gewoon weer aan.

Iemand ook deze ervaringen? Oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
4hp schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:09:
Nieuwste firmware lijkt het wel beter te doen.
Ik weet hoe ik de nieuwste Android kan downloaden, maar hoe haal ik de nieuwste firmware op?

[ Voor 13% gewijzigd door Amersfoort op 07-03-2020 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
jefken153 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:06:
voor wanneer de update naar android 10?
Q1 2020 hebben ze gezegd, dus dan hebben ze nog tot het einde van de maand. Ben benieuwd of ze dat gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:47
4hp schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:09:
-Unlock-lag. De Nokia heeft soms moeite om uit z’n slaapstand te komen en reageert gewoon een paar seconden niet. MS Launcher verhelpt het wel een beetje, maar niet compleet.
Dit lijkt uit Android beveiligingsupdate te komen, meer merken die de laatste updates hebben vertonen dit euvel.
Je zou een fabrieksreset kunnen proberen, en daarna geen backup terugzetten. Dan krijg je namelijk ook geen eventueel probleem veroorzakende instellingen terug.
Amersfoort schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:20:
[...]

Ik weet hoe ik de nieuwste Android kan downloaden, maar hoe haal ik de nieuwste firmware op?
Firmware is hetzelfde als nieuwste versie. Omdat telefoons niet updaten zoals een PC in delen (bios update, driver firmware update, besturingssysteem update) zit bij een telefoon alles samen in een ROM, dus met een Android update (of het nu de maandelijkse beveiligingsupdate, of af en toe een versie upgrade is) zit alles daar in. Wel werkt Google er aan zaken los te koppelen zodat ze via de play store geupdate kunnen worden, maar dat zijn nu nog programma's binnen de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayS
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09-2023
Iik overweeg ook om deze telefoon te kopen, en vraag me af of bij gebruik van dual sim je een contact aan een simkaart kan koppelen zoals op de Moto G toestellen.
Het is erg irritant om elke keer dat je een nummer belt ook nog een keuze voor de simkaart moet maken, en vanuit de auto werkt dat al helemaal niet.
Ik kan hier weinig over vinden, ook niet bij andere toestellen (wel dat Samsung het niet kan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
JayS schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:07:
Iik overweeg ook om deze telefoon te kopen, en vraag me af of bij gebruik van dual sim je een contact aan een simkaart kan koppelen zoals op de Moto G toestellen.
Het is erg irritant om elke keer dat je een nummer belt ook nog een keuze voor de simkaart moet maken, en vanuit de auto werkt dat al helemaal niet.
Ik kan hier weinig over vinden, ook niet bij andere toestellen (wel dat Samsung het niet kan).
Dat kan inderdaad

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

-ET-

Phone Home

Vandaag komt mijn 7.2 green 64GB binnen. Heb nu een 6.1. tussendoor wel een Samsung A50 gehad maar liep daar tegen de dual sim, kaart keuze aan zoals hierboven ook beschreven. Dus ben wel benieuwd of ik de betere hardware te. opzichte van de 6.1 ga merken. De 6.2 heb ik ook nog overwogen maar voor een paar tientjes meer toch wel hogere specs trok mij over de streep naar de 7.2. zag wel dat android 10 nog niet gereleased is voor de 7.2.

[Edit]
Kan de recent apps button ook weer geactiveerd worden? Online vind ik dat het onder gebaren zou moeten zitten echter op de 7.2 vind ik dat niet terug

[ Voor 15% gewijzigd door -ET- op 15-03-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
-ET- schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:16:
Kan de recent apps button ook weer geactiveerd worden? Online vind ik dat het onder gebaren zou moeten zitten echter op de 7.2 vind ik dat niet terug
Onderin het Nokia 7.2 scherm zie je een langwerpig wit blokje/streepje. Door hier vandaan een paar centimeter naar boven te swipen, krijg je een overzicht van recente apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Amersfoort schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:35:
[...]

Onderin het Nokia 7.2 scherm zie je een langwerpig wit blokje/streepje. Door hier vandaan een paar centimeter naar boven te swipen, krijg je een overzicht van recente apps.
Dat klopt inderdaad, dat is de nieuwe gesture methode echter was ik eigenlijk opzoek naar een methode om de oude (3knops) taskbar terug te krijgen. Dus met driehoekje, rondje, vierkantje. Waarmee je met het vierkantje je recent apps krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:16
-ET- schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:54:
[...]

Dat klopt inderdaad, dat is de nieuwe gesture methode echter was ik eigenlijk opzoek naar een methode om de oude (3knops) taskbar terug te krijgen. Dus met driehoekje, rondje, vierkantje. Waarmee je met het vierkantje je recent apps krijgt.
Ik heb dit gevonden, lijkt te werken:

Requirements:
1) Nokia 7.2
2) Computer with ADB shell
3) Non-stock launcher installed (KISS, OpenLauncher, Nova and etc.) [we will be disabling Quickstep and you need something to operate with in the future]

# Also don't forget about enabling debug bridge in android settings

Steps:
1) enter adb shell
2) disable Quickstep using following command in adb shell:

pm disable-user --user 0 com.android.launcher3

3) If everything is OK you will see this output:
Package com.android.launcher3 new state: disabled-user
4) Reboot your phone
Now you have traditional 3-button navigation bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
Als het goed is heeft Android 10 de optie om gewoon terug te gaan naar 3 button navigation. Nu alleen nog wachten op Android 10, die schijnt vertraagd te zijn tot Q2 2020..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Op mijn 6.1 met Android 10 kon dat inderdaad wel. Om via ADB dat te doen vind ik ook weer wat. Dan wen ik er wel aan. Gaat wel snel moet ik zeggen.

En anders in Android 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Android 10 loopt binnen in Nederland.
De apps hoeven gelukkig niet eindeloos geüpdatet meer te worden, zoals in oudere Android versies na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:24
Heb de update naar Android 10 zojuist ontvangen. Ik heb mijn Nokia 7.2 handmatig naar een update laten zoeken waarna deze is gevonden. De laatste keer dat er is gezocht naar een update was om 10:00u vandaag door het besturingssysteem zelf. Een download van 1,57GB was binnen 10 minuten gedownload en nog eens 10 minuten verder was de telefoon opnieuw opgestart, de update geïnstalleerd en de telefoon weer bruikbaar. Vervolgens zijn diverse apps gaan updaten vanuit Google Play. Tot op heden geen bijzonderheden.

[ Voor 6% gewijzigd door Jasperr op 31-03-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Helaas bij mij nog geen Android 10. Zag dat de 8.1 ook al de update kreeg dus ik hoopte dat de 7.2 ook snel zou volgen. Gelukkig is dat het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik heb de update ook gisteren ontvangen.
Werkt tot nu toe zonder problemen, lijkt zelfs wat sneller aan te voelen.

@-ET- de drie button navigatie kan ik nog steeds niet aanpassen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Hmm dat is minder. Hoewel de huidige manier ook wel aardig went

[edit]
en inmiddels bij mij ook Android 10 binnen. Installatie ging vlekkenloos. Lekker snel ook. En inderdaad wel de opties bij Gestures voor 2 knops navigatie maar de 3 knops optie is ook hier niet aanwezig. Grappig dat die functie in Android 10 en Nokia 6.1 er wel in zat.

[ Voor 69% gewijzigd door -ET- op 02-04-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Net deze telefoon in de 64gb versie besteld voor 222 euro. Dit terwijl mijn 6.1 ter reparatie is.
Maar ik lees op internet behoorlijk negatieve reviews. Maar hij is net zo duur als een 6.2, dus dacht te gaan voor de 7.2

Android one is voor mij een belangrijke reden om er voor te kiezen, maar schrikt wel dat de foto's zo slecht zijn.

Wel nadeel dat alle telefoon tegenwoordig zo groot worden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Zojuist eindelijk de Android 10 update mogen ontvangen. Hij is nu aan het installeren.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
Jup, ik heb de update ook.
Iets vrij onbelangrijks, maar naar mijn mening ergerlijks, is dat als je de notificatiebalk naar beneden swiped, en al je icoontjes ziet met wifi, mobiele data, locatie etc. Daar staat linksonderin: 10 (QKQ1.191014.001)
Kan ik dat weg krijgen of veranderen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:42

DaWin

beep boop

Bij mij ook binnen :), dark theme is nice! Alleen krijg ik nu geen notificaties meer bij nieuwe emails in Gmail. Wel van Outlook. Meer mensen daar last van? Reboot heeft niet geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Nieuwe update beschikbaar:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-XQ1N7q4KDUqRQZoTT7SGn253o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/47xn524n4LXXzl1e9vOGvYBz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Die had ik van de week al binnen. Nog geen issues mee ondervonden. Betrof ook niet een hele grote patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die gewoon de ouderwetse 3 knoppen navigatie willen ga je naar: systeem- gebaren-Systeemnavigatie: navigatie met 3 knoppen. Je kunt daar ook gebaren uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:24:
Voor degenen die gewoon de ouderwetse 3 knoppen navigatie willen ga je naar: systeem- gebaren-Systeemnavigatie: navigatie met 3 knoppen. Je kunt daar ook gebaren uit zetten.
Ik heb die optie niet zie screenshot

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8NbYDT2/Screenshot-20200426-185701.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koesie schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:04:
[...]

Ik heb die optie niet zie screenshot

[Afbeelding]
Dat begrijp ik niet, ik heb ze wel gewoon. Ik heb er ook Nova opstaan, misschien komt het daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:32:
[...]

Dat begrijp ik niet, ik heb ze wel gewoon. Ik heb er ook Nova opstaan, misschien komt het daardoor.
Nova heb ik er ook opstaan, erg vreemd zou graag de 3 knoppen willen hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

koesie schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:39:
[...]

Nova heb ik er ook opstaan, erg vreemd zou graag de 3 knoppen willen hebben
Heb dit elders gevonden, misschien een poging waard?

1)install third party launcher, which does not support android 10 gestures (Open, KISS, Nova)

2)set Quickstep as a default launcher (Home app)

3)enable gesture navigation in Settings>System>Gestures>System navigation

4)set your <something> launcher as default home app (in settings)

5)system will send you a notification about unavailability of gestures in home app and it'll switch to traditional navigation bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:58:
[...]

1)install third party launcher, which does not support android 10 gestures (Open, KISS, Nova)

5)system will send you a notification about unavailability of gestures in home app and it'll switch to traditional navigation bar.
Holy crap dat werkt! Geweldig bedankt!
De optie 3 button navigation is nog steeds geen optie maar ik heb ze wel nu helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koesie schreef op zondag 26 april 2020 @ 23:45:
[...]

Holy crap dat werkt! Geweldig bedankt!
De optie 3 button navigation is nog steeds geen optie maar ik heb ze wel nu helemaal goed!
Top, fijn dat je het nu weer hebt zoals je wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Mooie optie zo. Hoewel ik inmiddels nu aan de gesture methode gewend ben. Gezien dat ook is waar Google heen wil laat ik het bij mij zo. Mocht het alsnog een irritatie punt worden dan kan ik het altijd nog via die methode doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:08
Volg dit topic al een tijdje en eigenlijk wil ik vragen of er hier iemand is die van een high end toestel op een Nokia 7.2 is overgestapt. Omdat die persoon van al die bloatware af wilde en gewoon een kaal Android toestel wilde. Kan nu de 7.2 128GB met 3 jaar garantie, Nokia Air buds en 007 kevlar case kopen, maar is dat een flinke stap achteruit van een Galaxy S9+. Qua camera vast en zeker maar dat vind ik niet zo belangrijk, eerder kalen Android en batterijduur.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smaug the Great
  • Laatst online: 23-06 19:46
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:58:
[...]

Heel erg bedankt voor deze aanwijzingen. Ik heb het toestel pas 5 dagen, maar kon maar niet wennen aan die 2-knops bediening, waarover ook nog eens helemaal niets in de (waardeloze) gebruiksaanwijzing stond. Ik gebruik de Microsoft Launcher, omdat ik 3 jaar Lumia's heb gebruikt en niet kon wennen aan de standaard launcher, en heb nu gelukkig ook weer mijn 3 knoppen terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

aveenhuysen schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:19:
Volg dit topic al een tijdje en eigenlijk wil ik vragen of er hier iemand is die van een high end toestel op een Nokia 7.2 is overgestapt. Omdat die persoon van al die bloatware af wilde en gewoon een kaal Android toestel wilde. Kan nu de 7.2 128GB met 3 jaar garantie, Nokia Air buds en 007 kevlar case kopen, maar is dat een flinke stap achteruit van een Galaxy S9+. Qua camera vast en zeker maar dat vind ik niet zo belangrijk, eerder kalen Android en batterijduur.
Ja, maar al een hele tijd gelden van high-end naar de €250-300 range toestellen. Doodeenvoudige reden is dat deze toestellen alles kunnen wat een toestel moet kunnen. Had altijd de duurste Samsung's, Nokia's en iPhone's en ik mis ze niet.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Mei 2020 security update is te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidvB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:11
Heb een probleem met de camera app, bij de standaard en pro foto optie kan ik de groothoek niet activeren. Bij de video en nacht optie wel. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Juni 2020 update is beschikbaar; dit is sneller dan normaal voor een maandelijkse update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 23:33
Het ligt vast aan mij, maar ik heb vandaag weer ondervonden dat het niet handig is dat de knoppen van de reset combinatie aan één kant van deze telefoon zitten. Haal net de telefoon uit de broekzak. "Your data may be corrupt". Try again of Factory data reset. Da's ook een manier om de laatste Android updates te krijgen....... Had ik op mijn Windows phone nooit zo'n last van (Lumia 925)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
En weer een update, maar nu van 164 MB.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5IVHZ9d_W4k_VOLGiooJwIDzsE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xOPyymJa2agtoL41rEMlmkLY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-08 07:15

eazyq

we blijven strijden

Ik heb dit toestel gekregen ter vervanging van de 7plus waarvan de USB aansluiting verlept was (bekend probleem) rond midden mei dit jaar. Ben ik er blij mee? Niet echt. Waarom niet?

BT maakt wel/geen/wel/geen/wel/geen verbinding met mijn autoradio. Word ik gebeld werkt het niet.
Stream ik muziek vanaf mijn telefoon werkt het wel. Wil ik uitgaan bellen werkt het niet

Sinds de vorige update werkt de snapchat camera niet meer en snapchat loopt regelmatig vast.
EDIT NA DE JUNI 164GB UPDATE WERKT DAT WEER

Wifi valt regelmatig uit/weg

Batterij gaat een dag mee en echt superveel doe ik er niet eens mee. 10% op het eind van de dag is normaal.

Vastlopers op de meest vreemde momenten waar geen enkele logica in lijkt te zitten qua app gebruik.

Draaiend scherm terwijl de telefoon niet gedraaid word, soms zelfs terwijl hij gewoon onaangeraakt op tafel ligt. Kan uiteraard uit maar om het steeds aan of uit te zetten als je iets wilt kijken is ook niet echt handig.

Ben nu de 18jun update aan het installeren en hoop dat veel wordt opgelost maar vrees het ergste, voor mij in ieder geval geen Nokia meer.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWin

DaWin

beep boop

eazyq schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:20:
Ik heb dit toestel gekregen ter vervanging van de 7plus waarvan de USB aansluiting verlept was (bekend probleem) rond midden mei dit jaar. Ben ik er blij mee? Niet echt. Waarom niet?

BT maakt wel/geen/wel/geen/wel/geen verbinding met mijn autoradio. Word ik gebeld werkt het niet.
Stream ik muziek vanaf mijn telefoon werkt het wel. Wil ik uitgaan bellen werkt het niet

Sinds de vorige update werkt de snapchat camera niet meer en snapchat loopt regelmatig vast.
EDIT NA DE JUNI 164GB UPDATE WERKT DAT WEER

Wifi valt regelmatig uit/weg

Batterij gaat een dag mee en echt superveel doe ik er niet eens mee. 10% op het eind van de dag is normaal.

Vastlopers op de meest vreemde momenten waar geen enkele logica in lijkt te zitten qua app gebruik.

Draaiend scherm terwijl de telefoon niet gedraaid word, soms zelfs terwijl hij gewoon onaangeraakt op tafel ligt. Kan uiteraard uit maar om het steeds aan of uit te zetten als je iets wilt kijken is ook niet echt handig.

Ben nu de 18jun update aan het installeren en hoop dat veel wordt opgelost maar vrees het ergste, voor mij in ieder geval geen Nokia meer.
Klinkt mij als gebrekkige/kapotte hardware, ik heb geen van de problemen die je beschrijft. Kan makkelijk 2 dagen op 1 lading en connectie met bluetooth is eigenlijk ook prima. Misschien een optie om te ruilen/repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
I second that ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-08 07:15

eazyq

we blijven strijden

Ik ga morgen wel bij de KPN langs kijken wat ze zeggen. Hou jullie wel op de hoogte

Edit volgens KPN is het toestel nieuw geleverd. Ik twijfel weer aan omdat ik hem los opgestuurd heb gekregen. Denk dus echt dat dit toestel al eens is ingeleverd en vermoedelijk om dezelfde reden. Ik ben er klaar mee en als mijn contract afloopt stap ik over.

[ Voor 61% gewijzigd door eazyq op 21-06-2020 18:45 ]

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
biomass schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:57:
Het ligt vast aan mij, maar ik heb vandaag weer ondervonden dat het niet handig is dat de knoppen van de reset combinatie aan één kant van deze telefoon zitten. Haal net de telefoon uit de broekzak. "Your data may be corrupt". Try again of Factory data reset. Da's ook een manier om de laatste Android updates te krijgen....... Had ik op mijn Windows phone nooit zo'n last van (Lumia 925)
Als ze aan beide kanten hadden gezeten kan je problemen krijgen als je hem in een telefoonhouder (auto) klemt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Laatst online: 22-08 06:18
Ik las vandaag toevallig dat de Nokia telefoons bekend staan voor problemen met de USB-C poort, waarbij de kabel op een gegeven moment heel erg los in de poort zit en problemen kan geven.

Zijn er mensen die dit kunnen probleem kunnen bevestigen met dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Shabbaman

Got love?

Yusunoha schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:27:
Ik las vandaag toevallig dat de Nokia telefoons bekend staan voor problemen met de USB-C poort, waarbij de kabel op een gegeven moment heel erg los in de poort zit en problemen kan geven.

Zijn er mensen die dit kunnen probleem kunnen bevestigen met dit model?
Ik heb daar nog geen last van. Bij m'n Nokia 8 wel, bij twee verschillende toestellen zelfs. Maar ik had het bij m'n Nexus ook, en de Samsung die ik van m'n werk heb voelt ook niet heel solide aan. Misschien is het gewoon meer een dingetje waar je met alle USB-C-poorten last van krijgt.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Laatst online: 22-08 06:18
Shabbaman schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:57:
[...]

Ik heb daar nog geen last van. Bij m'n Nokia 8 wel, bij twee verschillende toestellen zelfs. Maar ik had het bij m'n Nexus ook, en de Samsung die ik van m'n werk heb voelt ook niet heel solide aan. Misschien is het gewoon meer een dingetje waar je met alle USB-C-poorten last van krijgt.
Van wat ik heb gelezen op het internet lijkt het ook willekeurig te zijn. De één heeft het al binnen een week, en een ander heeft er na 6 maanden nog niet last van. Maar de klagers hoor je natuurlijk het vaakst, vandaar dat ik het ook wou navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Yusunoha schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:57:
[...]
Maar de klagers hoor je natuurlijk het vaakst
Ik ben er ondertussen ook wel allergisch voor. Iedere keer als een kabeltje niet goed blijft zitten krijg ik een halve hartverzakking. En dan blijkt het gewoon het hoesje te zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Juli 2020 update loopt binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosting
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:34
Dag allen,

Sinds een aantal dagen heb ik een Nokia 7.2 gekregen. Helaas heeft deze telefoon nu al kuren tijdens het bellen. Als ik iemand bel werkt mijn microfoon niet, belt de ander mij dan werkt de microfoon wel gewoon. Als ik oordopjes gebruik tijdens een uitgaand telefoongesprek werkt de microfoon naar behoren. Hij werkt ook met voicememo's en video.
Dit lijkt mij een software probleem, maar ik krijg via GoT & Google nog geen vergelijkbare problemen boven.

Heeft iemand misschien de gouden oplossing? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

@Oosting met een bekabelde microfoon.? Dan klinkt eerder als hardwareprobleem. Ik had zoiets met mijn Galaxy Nexus. Of heb je met Bluetooth hetzelfde?

• Amersfoort
September 2020 update is beschikbaar.

• Sarali
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-01-2021
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn 7.2 en voor zover ik terug heb gelezen is het nog niet besproken (excuses als ik het over het hoofd heb gezien).

De aan/uit knop heeft kuren. Soms reageert ie traag of zelfs helemaal niet. Soms opent ie de camera als ik op de vergrendel knop druk. Erg vervelend, want ik wil m alleen maar simpel vergrendelen.

Heb er nog niks over gelezen bij andere Nokia 7.2 toestellen, wel bij Lumia. Is dit hetzelfde probleem?

Moet ik het toestel opsturen voor reparatie of is dit te fixen met instellingen?

Alvast bedankt.

• DaWin

DaWin

beep boop

Sarali schreef op donderdag 19 november 2020 @ 01:53:
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn 7.2 en voor zover ik terug heb gelezen is het nog niet besproken (excuses als ik het over het hoofd heb gezien).

De aan/uit knop heeft kuren. Soms reageert ie traag of zelfs helemaal niet. Soms opent ie de camera als ik op de vergrendel knop druk. Erg vervelend, want ik wil m alleen maar simpel vergrendelen.

Heb er nog niks over gelezen bij andere Nokia 7.2 toestellen, wel bij Lumia. Is dit hetzelfde probleem?

Moet ik het toestel opsturen voor reparatie of is dit te fixen met instellingen?

Alvast bedankt.
Dat is weird. Ik weet wel dat 2x drukken op de power knop de camera app opent. Lijkt wel of dit toch een hardware probleem is dat het indrukken van de knop niet goed wordt geregistreerd. Gebruik je een hoesje? Zo ja: probeer eens zonder.

• Sarali
DaWin schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:08:
[...]

Dat is weird. Ik weet wel dat 2x drukken op de power knop de camera app opent. Lijkt wel of dit toch een hardware probleem is dat het indrukken van de knop niet goed wordt geregistreerd. Gebruik je een hoesje? Zo ja: probeer eens zonder.
Ik heb een siliconen hoesje, heb geprobeerd om t zonder te doen en werkt iets beter maar nog steeds niet naar behoren.
Alles doet het verder prima en vind het een erg fijn toestel.

De garantie is nog niet afgelopen dus ik kan m nog opsturen, maar als het anders kan doe ik dat liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Zijn er meer 7.2-gebruikers die in Google Duo de filters en effecten missen? Het lijkt een toestelspecifiek probleem te zijn (als ik zo eens op internet rondkijk althans), en nou heb ik hier sinds een paar maanden ineens last van.

[ Voor 11% gewijzigd door Shabbaman op 27-11-2020 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:06
Sarali schreef op donderdag 19 november 2020 @ 01:53:
Hoi allemaal,

Alvast bedankt.
Ik had een aantal maanden geleden precies hetzelfde issue. Ik heb het uiteindelijk 'opgelost' door het uitschakelen van Instellingen > Systeem > Gebaren > Naar camera schakelen.
Zo vaak gebruik ik mijn camera toch niet. Het heeft wel geholpen, want de knop reageert nu nagenoeg vlekkeloos.
Ik vermoed wel dat het een hardware issue is, helemaal nu je aangeeft dat het probleem zonder hoesje minder vaak optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijnandn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
GPS doet het sinds een paar dagen niet meer. Heb telefoon al een paar keer opnieuw opgestart en niets helpt.
Hij doet het ook in geen enkele applicatie waze, maps en heb ook wat andere GPS tools geprobeerd.
Heb de rechten ook al gereset maar niets helpt.

De laatste update van staat er op (met beveiligingsupdate van 1 november).
Het zou kunnen dat het na die update is gekomen, gebruik gps niet iedere dag.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Reparatie aanvragen en opsturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Relipuj
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-05 17:55
wijnandn schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:39:
GPS doet het sinds een paar dagen niet meer. Heb telefoon al een paar keer opnieuw opgestart en niets helpt.
Hij doet het ook in geen enkele applicatie waze, maps en heb ook wat andere GPS tools geprobeerd.
Heb de rechten ook al gereset maar niets helpt.

De laatste update van staat er op (met beveiligingsupdate van 1 november).
Het zou kunnen dat het na die update is gekomen, gebruik gps niet iedere dag.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Is een gekend probleem, hier werkt men gps ook niet meer. Wereldwijd probleem sinds laatste update van de Nokia 7.2. Zou zo snel mogelijk opgelost worden met een volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:34
Net de security update van 1 december binnen gekregen, maar dat hielp niet.

Wat wél werkt is overschakelen van 4g naar 3g (bij Netwerkinstellingen en dan Voorkeursnetwerktype).
Als workaround dus, want is natuurlijk geen echte oplossing.

Zie ook https://community.phones....g-after-november-mr-patch
Over de december update wordt gezegd:
(...) the fix was supposed to be with this update, and unfortunately it will be with the next.
Dus nog een maand geduld iedereen...

[ Voor 59% gewijzigd door digilb op 14-12-2020 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pieter van Ras
Idioot als dat nog een maand moet duren.. Ze moeten hier zsm een hotfix voor uitbrengen of de mogelijkheid geven te downgraden na de laatste versie met werkende GPS.

Zulke (voor sommige) cruciale functionaliteit kan je toch niet voor zulke lange tijd onbeschikbaar laten. Alsof je een maand niet kan bellen met je telefoon door een update (er zijn genoeg mensen die vaker de GPS gebruiken dan de bel functie)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijnandn
Relipuj schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:59:
[...]

Is een gekend probleem, hier werkt men gps ook niet meer. Wereldwijd probleem sinds laatste update van de Nokia 7.2. Zou zo snel mogelijk opgelost worden met een volgende update.
Oh ik had maar eerst een nieuwe OnePlus Nord gekocht en wilde de Nokia opsturen voor garantie |:(
Heb ik in ieder geval weer een reserve telefoon, ff afwachten dus

• wagroeneveld
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-08-2024
digilb schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:11:
Net de security update van 1 december binnen gekregen, maar dat hielp niet.

Wat wél werkt is overschakelen van 4g naar 3g (bij Netwerkinstellingen en dan Voorkeursnetwerktype).
Als workaround dus, want is natuurlijk geen echte oplossing.

Zie ook https://community.phones....g-after-november-mr-patch
Over de december update wordt gezegd:

[...]

Dus nog een maand geduld iedereen...
Nou bij werkt GPS ook niet met 3g zoals jij beweert. Echt een drama. Wij rijden alleen maar op GPS. Ik hoop zo dat het probleem met de eerstvolgende update wordt opgelost. Kunnen we niet iets met zijn allen doen richting Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
Ik overweeg serieus mijn Nokia gewoon terug te sturen naar de verkoper. Zit nog binnen de 2 jaar garantie dus als 1 van de cruciale functies het niet meer doet heb ik gewoon recht op compensatie lijkt me.

Of het probleem dan in de hardware of de software zit mag de verkoper zelf met Nokia uit gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:34
Ik heb sinds een paar dagen een Nokia 7.2 (overgestapt van een iPhone XR). Ik heb hem helemaal bijgewerkt en de laatste beveiligingsupdate is van oktober. De beruchte november update heb ik dus niet gehad, en GPS werkt dan ook nog goed bij mij.

Voor de mensen hier met GPS issues, hebben jullie ook de Google Locatienauwkeurigheid uitgezet? (Instellingen-> Locatie -> Google-locatienauwkeurigheid).

Verder bevalt de telefoon eigenlijk best wel goed, ik wilde testen of ik weer kon wennen aan Android (afgelopen 6 jaar alleen iPhone gehad) en functies als Apple Pay en Carplay zou missen. Maar Rabo Wallet en Android Auto zijn prima alternatieven. Voor mezelf kan ik de aanschaf van een nieuwe dure iPhone niet meer verantwoorden, als ik exact hetzelfde kan met een toestel dat 3x zo goedkoop is We hadden deze Nokia 'over' dus het heeft me nu helemaal niks gekost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
In aanvulling op @zjeeraar84: ik heb alle beveiligingsupdates van de afgelopen maanden geïnstalleerd en de Google Locatienauwkeurigheid staat altijd uit. GPS is probleemloos blijven functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Relipuj
Deze middag update ontvangen, GPS werkt eindelijk terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Laatst online: 14-09 21:49
Hier wel een update gehad maar nog steeds "no fix" :/. Ben bang dat ik net als de vorige keer mijn telefoon moet terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarali
HenkDePoema schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:58:
[...]

Ik had een aantal maanden geleden precies hetzelfde issue. Ik heb het uiteindelijk 'opgelost' door het uitschakelen van Instellingen > Systeem > Gebaren > Naar camera schakelen.
Zo vaak gebruik ik mijn camera toch niet. Het heeft wel geholpen, want de knop reageert nu nagenoeg vlekkeloos.
Ik vermoed wel dat het een hardware issue is, helemaal nu je aangeeft dat het probleem zonder hoesje minder vaak optreedt.
Bedankt voor de tip!

Heb het geprobeerd, maar werkt nog steeds niet zoals het hoort. Ik heb nu besloten dat ik m terug stuur naar de fabrikant.

Allemaal bedankt voor de hulp! :D

Sarali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijnandn
zeezuiper schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:46:
Hier wel een update gehad maar nog steeds "no fix" :/. Ben bang dat ik net als de vorige keer mijn telefoon moet terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Ik had hem pas ook naar fabrieksinstellingen terug gezet, zonder resultaat.
GPS doet het nu wel weer, maar ik heb er op dit moment geen SIM kaart in.

[ Voor 9% gewijzigd door wijnandn op 25-01-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Laatst online: 14-09 21:49
Klopt. Als je het voorkeursnetwerktype instelt op 3G werkt GPS ook gewoon weer. Het is gewoon een software bug die ze dus blijkbaar ook met de januari update niet gefixed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:34
Hier ook sinds vandaag de systeemupdate januari 2021 binnen. Zal straks GPS even testen, maar daar had ik bij de vorige update geen problemen mee.
Had wel een raar iets dat mijn wifi soms niet meer wilde verbinden, hij zag het SSID wel maar wilde er niet mee verbinden. Uiteindelijk wifi/bluetooth uit en flightmode aan, en daarna weer alles inschakelen verhielp dan het probleem. Hopelijk is dat nu met deze update gefixt :)

Update: GPS werkt nog steeds prima
Update 2: wifi issue heb ik weer een keer gehad dus lijkt niet opgelost te zijn

[ Voor 12% gewijzigd door zjeeraar84 op 07-02-2021 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relipuj
Lap, sinds vandaag weer zelfde probleem. Geen gps signaal meer!! Niks helpt, geen signaal...

Eigenlijk heel teleurgesteld in deze smartphone. Al eens in herstelling moeten doen voor defecte knoppen en nu voor de tweede keer gps probleem. Dat is al 3 keer een defect/probleem op 1,5 jaar tijd.

Heel teleurgesteld in Nokia! Zal denk ik ook de laatste zijn die ik koop. Voor mij zijn ze momenteel echt het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanderLei
  • Laatst online: 27-10-2022
Heb deze telefoon nu een jaar en moet zeggen dat het update beleid van Nokia me steeds meer tegen begint te vallen. Update naar Android 11 krijgen we niet eens meer vermoedt ik. Dit is voorlopig ook mijn laatste Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
BvanderLei schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:42:
Heb deze telefoon nu een jaar en moet zeggen dat het update beleid van Nokia me steeds meer tegen begint te vallen. Update naar Android 11 krijgen we niet eens meer vermoedt ik. Dit is voorlopig ook mijn laatste Nokia.
Hij is onderweg: https://www.droidapp.nl/nieuws/nokia-7-2-uitrol-android-11 (of Googlen op Nokia 7.2 Android 11). Eerste landen schijnen hem al te hebben dus ik verwacht hem binnenkort hier ook wel.

Updatebeleid is tot nu toe wat traag inderdaad, maar ook weer niet dramatisch slecht. Ze houden zich vooralsnog aan de beloftes van 2 major Android upgrades en 3 jaar security patches.
Security patches zitten nu nog op 1 oktober 2021, maar hopelijk wordt dat na de volledige uitrol van Android 11 ook snel opgekrikt naar een meer recente (kan me voorstellen dat dat voor Android 10 nu op een wat lager pitje staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:23
Pieter van Ras schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Hij is onderweg: https://www.droidapp.nl/nieuws/nokia-7-2-uitrol-android-11 (of Googlen op Nokia 7.2 Android 11). Eerste landen schijnen hem al te hebben dus ik verwacht hem binnenkort hier ook wel.

Updatebeleid is tot nu toe wat traag inderdaad, maar ook weer niet dramatisch slecht. Ze houden zich vooralsnog aan de beloftes van 2 major Android upgrades en 3 jaar security patches.
Security patches zitten nu nog op 1 oktober 2021, maar hopelijk wordt dat na de volledige uitrol van Android 11 ook snel opgekrikt naar een meer recente (kan me voorstellen dat dat voor Android 10 nu op een wat lager pitje staat).
HMD was inderdaad begonnen met de uitrol maar is daar naar enkelle dagen ook mee gestopt wegens ernstige problemen met een aantal toestellen, zoals het niet meer kunnen opladen en nog veel meer.
HMD reageert niet echt op de klachten die er zijn en houd vooral de boot af en heeft nog geen oplossing.
Je kan eens kijken wat er op het nokia forum hierover gezecht wordt: https://community.phones....1/android-11-on-nokia-7-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
Lol idioot inderdaad, hoe kan je zo'n update uitbrengen...
En het ergste is nog de totale stilte en het complete gebrek aan enige communicatie. Wat een zooitje daar.

Iemand al op zoek naar een vervanger voor de 7.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudbeekje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-07-2022
Yep ben op zoek. Heb een paar nokia's gehad en was erg tevreden. Update moet echt komen anders ben ik er klaar mee.

Heb nog 2 weken voor verlengen. Zit serieus over een s20fe na te denken. Wellicht wacht ik februari af maat dat is het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 11:11

winDOS

6.22

Pieter van Ras schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:21:
Lol idioot inderdaad, hoe kan je zo'n update uitbrengen...
En het ergste is nog de totale stilte en het complete gebrek aan enige communicatie. Wat een zooitje daar.

Iemand al op zoek naar een vervanger voor de 7.2?
Mijn vrouw had ook een 7.2 omdat ik toen zo tevreden was over mijn Nokia 7 plus.
Ze vond het een verschrikkelijke telefoon, wifi wat niet goed wilde connecten, mensen die haar niet meer konden horen tijdens telefoongesprekken (leuk joh, als je net ergens 15min in de wacht heb gestaan).

Zelf ben ik overgestapt naar een Pixel 4a O+ En mijn vrouw is overgestapt naar de Samsung A52s, deze telefoon krijgt namelijk 3 jaarlang OS updates en daarna nog 1 jaar beveiligingsupdates.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Android 11 voor 7.2 is uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlGeWw8PEGlM42WjQcoqcx2NKS0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Xp6mNupS7TPDsxL3KAfheTV0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 00:40
Las op fora Nokia wel de klachten omtrent de selfie camera.
Eerder benieuwd wat er nu software kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
MineMine schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:18:
Las op fora Nokia wel de klachten omtrent de selfie camera.
Eerder benieuwd wat er nu software kapot gaat.
Ik heb de nieuwe versie inmiddels een dag op mijn telefoon staan en tot nu toe nog geen rare dingen gemerkt.
De camera's werken prima en ook de performance en connectiviteit zijn bij niet verslechterd.
De telefoon gebruik ik puur zakelijk, dus lang niet alle functies gebruik ik.
Maar de melding die op het Nokia forum gemeld zijn, ook met eerdere versies van de Android 11 voor de Nokia 7.2 heb ik tot nu toe niet waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 00:40
BGLAdmin schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:48:
[...]

Ik heb de nieuwe versie inmiddels een dag op mijn telefoon staan en tot nu toe nog geen rare dingen gemerkt.
De camera's werken prima en ook de performance en connectiviteit zijn bij niet verslechterd.
De telefoon gebruik ik puur zakelijk, dus lang niet alle functies gebruik ik.
Maar de melding die op het Nokia forum gemeld zijn, ook met eerdere versies van de Android 11 voor de Nokia 7.2 heb ik tot nu toe niet waargenomen.
Zojuist is mijn telefoon ineens ook in versie 11 (Na een herstart, omdat de camera weer eens niet werkte)
Ik heb het zoom probleem ook nog niet. Maar ik ben benieuwd.

Anders word het toch sneller overstappen naar een ander toestel. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
De Nokia 7.2 van mijn vriendin heeft na de Android 11 upgrade geen mobiel internet meer.
Dus wifi gaat prima, maar 4G (of 3G) niet. Uiteraard paar keer een reboot gedaan, en mobiele data aan/uit gezet, maar dat helpt niet.
Ze zit bij Simyo met een flinke databundel.
Herkent iemand dit? Of heeft iemand een suggestie hoe op te lossen?

[ Voor 17% gewijzigd door digilb op 03-02-2022 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
digilb schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:16:
De Nokia 7.2 van mijn vriendin heeft na de Android 11 upgrade geen mobiel internet meer.
Dus wifi gaat prima, maar 4G (of 3G) niet. Uiteraard paar keer een reboot gedaan, en mobiele data aan/uit gezet, maar dat helpt niet.
Laat maar: de APN waarde bleek verdwenen te zijn bij de upgrade. Die kon ik makkelijk terugzetten en het probleem is weer opgelost. Maar slordig is het wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanderLei
Hier wel beveiligingsupdate, maar nog steeds geen 11 😂😂😂🙈🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanderLei
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrERMW-qHkTT7RfAwq2FAL2Oz-E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zJwsW0bCZHyWP9TMGaVgnXMX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
digilb schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:16:
Herken het gelukkig niet. Vorige week geüpdatet naar Android 11, en maak ook gebruik van Simyo. Hier werkt alles nog naar behoren.

Al werkt GPS net als onder Android 10 niet goed. Merk dat in Android auto, het lang duurt voordat deze weet waar je bent. Gevoelsmatig, maakt de telefoon dan alleen gebruik van de wifi informatie, en niet van GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

We vreemd, volgens de site van Nokia is er voor de Nokia 7.2 geen December 21 upgrade uitgebracht zonder Android 11
https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates

Ik heb dit wel gehad met mijn Nokia 8.1, maar daar zijn van de maart en mei 2021 updates zowel Android 10 als 11 versies uitgebracht.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb mijn vader op dit moment aan de lijn: de front facing camera van zijn 7.2 doet het niet meer. Mijn moeder, met dezelfde telefoon, heeft ook problemen met de selfie camera. Allebei sinds de Android 11-update van een paar dagen terug.

Nu hebben ze wel een UK-versie van de 7.2, dus misschien is het een probleem met de Engelstalige ROM die om onduidelijke redenen niet in de Nederlandstalige versie is terechtgekomen?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
Christiaan676 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:54:
[...]
Al werkt GPS net als onder Android 10 niet goed. Merk dat in Android auto, het lang duurt voordat deze weet waar je bent. Gevoelsmatig, maakt de telefoon dan alleen gebruik van de wifi informatie, en niet van GPS.
Lang wachten op GPS is ook mijn ervaring sinds de update, al ging dat bij mij onder Android 10 juist wel goed. Heb nu al twee keer meegemaakt dat onderweg de GPS verbinding werd verbroken en ik geen andere mogelijkheid zag dan (al rijdend :/) de telefoon opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
Ik heb een paar dagen geleden ook android 11 binnen gekregen, en mijn selfie camera werkt niet meer. Benieuwd of hier een fix voor komt.

Andere problemen die ik lees over wifi en GPS heb ik gelukkig geen last van.

[ Voor 23% gewijzigd door questarey op 07-02-2022 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
Zojuist een OTA update gekregen. Selfie cam werkt weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ook net de ota aangeboden gekregen, v3.690. Maar weer even afwachten wat de resultaten dit keer zijn.
Bij de vorige update was ik alles aan het voorbereiden om gelijk en factory reset uit te voeren en toen ik hem wilde updaten was hij door HMD al teruggetrokken.

[ Voor 7% gewijzigd door Joolee op 07-04-2022 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
Inmiddels heb deze op mijn werktelefoon ontvangen, ik merk dat ik nog steeds bereikbaar ben en de standaard tools, als camera ook nog steeds werk, eerder ook geen problemen mee gehad.
Alles werk tools werken ook nog steeds, dus kan mijn werk ook weer blijven doen.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Bestellen, levertijden en prijzen: [Nokia 7.2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 7.2] Accessoires