Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijnandn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
GPS doet het sinds een paar dagen niet meer. Heb telefoon al een paar keer opnieuw opgestart en niets helpt.
Hij doet het ook in geen enkele applicatie waze, maps en heb ook wat andere GPS tools geprobeerd.
Heb de rechten ook al gereset maar niets helpt.

De laatste update van staat er op (met beveiligingsupdate van 1 november).
Het zou kunnen dat het na die update is gekomen, gebruik gps niet iedere dag.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Reparatie aanvragen en opsturen?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Relipuj
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-05 17:55
wijnandn schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:39:
GPS doet het sinds een paar dagen niet meer. Heb telefoon al een paar keer opnieuw opgestart en niets helpt.
Hij doet het ook in geen enkele applicatie waze, maps en heb ook wat andere GPS tools geprobeerd.
Heb de rechten ook al gereset maar niets helpt.

De laatste update van staat er op (met beveiligingsupdate van 1 november).
Het zou kunnen dat het na die update is gekomen, gebruik gps niet iedere dag.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Is een gekend probleem, hier werkt men gps ook niet meer. Wereldwijd probleem sinds laatste update van de Nokia 7.2. Zou zo snel mogelijk opgelost worden met een volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18
Net de security update van 1 december binnen gekregen, maar dat hielp niet.

Wat wél werkt is overschakelen van 4g naar 3g (bij Netwerkinstellingen en dan Voorkeursnetwerktype).
Als workaround dus, want is natuurlijk geen echte oplossing.

Zie ook https://community.phones....g-after-november-mr-patch
Over de december update wordt gezegd:
(...) the fix was supposed to be with this update, and unfortunately it will be with the next.
Dus nog een maand geduld iedereen...

[ Voor 59% gewijzigd door digilb op 14-12-2020 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Idioot als dat nog een maand moet duren.. Ze moeten hier zsm een hotfix voor uitbrengen of de mogelijkheid geven te downgraden na de laatste versie met werkende GPS.

Zulke (voor sommige) cruciale functionaliteit kan je toch niet voor zulke lange tijd onbeschikbaar laten. Alsof je een maand niet kan bellen met je telefoon door een update (er zijn genoeg mensen die vaker de GPS gebruiken dan de bel functie)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijnandn
Relipuj schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:59:
[...]

Is een gekend probleem, hier werkt men gps ook niet meer. Wereldwijd probleem sinds laatste update van de Nokia 7.2. Zou zo snel mogelijk opgelost worden met een volgende update.
Oh ik had maar eerst een nieuwe OnePlus Nord gekocht en wilde de Nokia opsturen voor garantie |:(
Heb ik in ieder geval weer een reserve telefoon, ff afwachten dus

• wagroeneveld
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-08-2024
digilb schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:11:
Net de security update van 1 december binnen gekregen, maar dat hielp niet.

Wat wél werkt is overschakelen van 4g naar 3g (bij Netwerkinstellingen en dan Voorkeursnetwerktype).
Als workaround dus, want is natuurlijk geen echte oplossing.

Zie ook https://community.phones....g-after-november-mr-patch
Over de december update wordt gezegd:

[...]

Dus nog een maand geduld iedereen...
Nou bij werkt GPS ook niet met 3g zoals jij beweert. Echt een drama. Wij rijden alleen maar op GPS. Ik hoop zo dat het probleem met de eerstvolgende update wordt opgelost. Kunnen we niet iets met zijn allen doen richting Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
Ik overweeg serieus mijn Nokia gewoon terug te sturen naar de verkoper. Zit nog binnen de 2 jaar garantie dus als 1 van de cruciale functies het niet meer doet heb ik gewoon recht op compensatie lijkt me.

Of het probleem dan in de hardware of de software zit mag de verkoper zelf met Nokia uit gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:12
Ik heb sinds een paar dagen een Nokia 7.2 (overgestapt van een iPhone XR). Ik heb hem helemaal bijgewerkt en de laatste beveiligingsupdate is van oktober. De beruchte november update heb ik dus niet gehad, en GPS werkt dan ook nog goed bij mij.

Voor de mensen hier met GPS issues, hebben jullie ook de Google Locatienauwkeurigheid uitgezet? (Instellingen-> Locatie -> Google-locatienauwkeurigheid).

Verder bevalt de telefoon eigenlijk best wel goed, ik wilde testen of ik weer kon wennen aan Android (afgelopen 6 jaar alleen iPhone gehad) en functies als Apple Pay en Carplay zou missen. Maar Rabo Wallet en Android Auto zijn prima alternatieven. Voor mezelf kan ik de aanschaf van een nieuwe dure iPhone niet meer verantwoorden, als ik exact hetzelfde kan met een toestel dat 3x zo goedkoop is We hadden deze Nokia 'over' dus het heeft me nu helemaal niks gekost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-05 16:42
In aanvulling op @zjeeraar84: ik heb alle beveiligingsupdates van de afgelopen maanden geïnstalleerd en de Google Locatienauwkeurigheid staat altijd uit. GPS is probleemloos blijven functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Relipuj
Deze middag update ontvangen, GPS werkt eindelijk terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19
Hier wel een update gehad maar nog steeds "no fix" :/. Ben bang dat ik net als de vorige keer mijn telefoon moet terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarali
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-01-2021
HenkDePoema schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:58:
[...]

Ik had een aantal maanden geleden precies hetzelfde issue. Ik heb het uiteindelijk 'opgelost' door het uitschakelen van Instellingen > Systeem > Gebaren > Naar camera schakelen.
Zo vaak gebruik ik mijn camera toch niet. Het heeft wel geholpen, want de knop reageert nu nagenoeg vlekkeloos.
Ik vermoed wel dat het een hardware issue is, helemaal nu je aangeeft dat het probleem zonder hoesje minder vaak optreedt.
Bedankt voor de tip!

Heb het geprobeerd, maar werkt nog steeds niet zoals het hoort. Ik heb nu besloten dat ik m terug stuur naar de fabrikant.

Allemaal bedankt voor de hulp! :D

Sarali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijnandn
zeezuiper schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:46:
Hier wel een update gehad maar nog steeds "no fix" :/. Ben bang dat ik net als de vorige keer mijn telefoon moet terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Ik had hem pas ook naar fabrieksinstellingen terug gezet, zonder resultaat.
GPS doet het nu wel weer, maar ik heb er op dit moment geen SIM kaart in.

[ Voor 9% gewijzigd door wijnandn op 25-01-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19
Klopt. Als je het voorkeursnetwerktype instelt op 3G werkt GPS ook gewoon weer. Het is gewoon een software bug die ze dus blijkbaar ook met de januari update niet gefixed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:12
Hier ook sinds vandaag de systeemupdate januari 2021 binnen. Zal straks GPS even testen, maar daar had ik bij de vorige update geen problemen mee.
Had wel een raar iets dat mijn wifi soms niet meer wilde verbinden, hij zag het SSID wel maar wilde er niet mee verbinden. Uiteindelijk wifi/bluetooth uit en flightmode aan, en daarna weer alles inschakelen verhielp dan het probleem. Hopelijk is dat nu met deze update gefixt :)

Update: GPS werkt nog steeds prima
Update 2: wifi issue heb ik weer een keer gehad dus lijkt niet opgelost te zijn

[ Voor 12% gewijzigd door zjeeraar84 op 07-02-2021 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relipuj
Lap, sinds vandaag weer zelfde probleem. Geen gps signaal meer!! Niks helpt, geen signaal...

Eigenlijk heel teleurgesteld in deze smartphone. Al eens in herstelling moeten doen voor defecte knoppen en nu voor de tweede keer gps probleem. Dat is al 3 keer een defect/probleem op 1,5 jaar tijd.

Heel teleurgesteld in Nokia! Zal denk ik ook de laatste zijn die ik koop. Voor mij zijn ze momenteel echt het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanderLei
  • Laatst online: 27-10-2022
Heb deze telefoon nu een jaar en moet zeggen dat het update beleid van Nokia me steeds meer tegen begint te vallen. Update naar Android 11 krijgen we niet eens meer vermoedt ik. Dit is voorlopig ook mijn laatste Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
BvanderLei schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:42:
Heb deze telefoon nu een jaar en moet zeggen dat het update beleid van Nokia me steeds meer tegen begint te vallen. Update naar Android 11 krijgen we niet eens meer vermoedt ik. Dit is voorlopig ook mijn laatste Nokia.
Hij is onderweg: https://www.droidapp.nl/nieuws/nokia-7-2-uitrol-android-11 (of Googlen op Nokia 7.2 Android 11). Eerste landen schijnen hem al te hebben dus ik verwacht hem binnenkort hier ook wel.

Updatebeleid is tot nu toe wat traag inderdaad, maar ook weer niet dramatisch slecht. Ze houden zich vooralsnog aan de beloftes van 2 major Android upgrades en 3 jaar security patches.
Security patches zitten nu nog op 1 oktober 2021, maar hopelijk wordt dat na de volledige uitrol van Android 11 ook snel opgekrikt naar een meer recente (kan me voorstellen dat dat voor Android 10 nu op een wat lager pitje staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:13
Pieter van Ras schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Hij is onderweg: https://www.droidapp.nl/nieuws/nokia-7-2-uitrol-android-11 (of Googlen op Nokia 7.2 Android 11). Eerste landen schijnen hem al te hebben dus ik verwacht hem binnenkort hier ook wel.

Updatebeleid is tot nu toe wat traag inderdaad, maar ook weer niet dramatisch slecht. Ze houden zich vooralsnog aan de beloftes van 2 major Android upgrades en 3 jaar security patches.
Security patches zitten nu nog op 1 oktober 2021, maar hopelijk wordt dat na de volledige uitrol van Android 11 ook snel opgekrikt naar een meer recente (kan me voorstellen dat dat voor Android 10 nu op een wat lager pitje staat).
HMD was inderdaad begonnen met de uitrol maar is daar naar enkelle dagen ook mee gestopt wegens ernstige problemen met een aantal toestellen, zoals het niet meer kunnen opladen en nog veel meer.
HMD reageert niet echt op de klachten die er zijn en houd vooral de boot af en heeft nog geen oplossing.
Je kan eens kijken wat er op het nokia forum hierover gezecht wordt: https://community.phones....1/android-11-on-nokia-7-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
Lol idioot inderdaad, hoe kan je zo'n update uitbrengen...
En het ergste is nog de totale stilte en het complete gebrek aan enige communicatie. Wat een zooitje daar.

Iemand al op zoek naar een vervanger voor de 7.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudbeekje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-07-2022
Yep ben op zoek. Heb een paar nokia's gehad en was erg tevreden. Update moet echt komen anders ben ik er klaar mee.

Heb nog 2 weken voor verlengen. Zit serieus over een s20fe na te denken. Wellicht wacht ik februari af maat dat is het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 09:20

winDOS

6.22

Pieter van Ras schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:21:
Lol idioot inderdaad, hoe kan je zo'n update uitbrengen...
En het ergste is nog de totale stilte en het complete gebrek aan enige communicatie. Wat een zooitje daar.

Iemand al op zoek naar een vervanger voor de 7.2?
Mijn vrouw had ook een 7.2 omdat ik toen zo tevreden was over mijn Nokia 7 plus.
Ze vond het een verschrikkelijke telefoon, wifi wat niet goed wilde connecten, mensen die haar niet meer konden horen tijdens telefoongesprekken (leuk joh, als je net ergens 15min in de wacht heb gestaan).

Zelf ben ik overgestapt naar een Pixel 4a O+ En mijn vrouw is overgestapt naar de Samsung A52s, deze telefoon krijgt namelijk 3 jaarlang OS updates en daarna nog 1 jaar beveiligingsupdates.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Android 11 voor 7.2 is uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlGeWw8PEGlM42WjQcoqcx2NKS0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Xp6mNupS7TPDsxL3KAfheTV0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 13:43
Las op fora Nokia wel de klachten omtrent de selfie camera.
Eerder benieuwd wat er nu software kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
MineMine schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:18:
Las op fora Nokia wel de klachten omtrent de selfie camera.
Eerder benieuwd wat er nu software kapot gaat.
Ik heb de nieuwe versie inmiddels een dag op mijn telefoon staan en tot nu toe nog geen rare dingen gemerkt.
De camera's werken prima en ook de performance en connectiviteit zijn bij niet verslechterd.
De telefoon gebruik ik puur zakelijk, dus lang niet alle functies gebruik ik.
Maar de melding die op het Nokia forum gemeld zijn, ook met eerdere versies van de Android 11 voor de Nokia 7.2 heb ik tot nu toe niet waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 13:43
BGLAdmin schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:48:
[...]

Ik heb de nieuwe versie inmiddels een dag op mijn telefoon staan en tot nu toe nog geen rare dingen gemerkt.
De camera's werken prima en ook de performance en connectiviteit zijn bij niet verslechterd.
De telefoon gebruik ik puur zakelijk, dus lang niet alle functies gebruik ik.
Maar de melding die op het Nokia forum gemeld zijn, ook met eerdere versies van de Android 11 voor de Nokia 7.2 heb ik tot nu toe niet waargenomen.
Zojuist is mijn telefoon ineens ook in versie 11 (Na een herstart, omdat de camera weer eens niet werkte)
Ik heb het zoom probleem ook nog niet. Maar ik ben benieuwd.

Anders word het toch sneller overstappen naar een ander toestel. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
De Nokia 7.2 van mijn vriendin heeft na de Android 11 upgrade geen mobiel internet meer.
Dus wifi gaat prima, maar 4G (of 3G) niet. Uiteraard paar keer een reboot gedaan, en mobiele data aan/uit gezet, maar dat helpt niet.
Ze zit bij Simyo met een flinke databundel.
Herkent iemand dit? Of heeft iemand een suggestie hoe op te lossen?

[ Voor 17% gewijzigd door digilb op 03-02-2022 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
digilb schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:16:
De Nokia 7.2 van mijn vriendin heeft na de Android 11 upgrade geen mobiel internet meer.
Dus wifi gaat prima, maar 4G (of 3G) niet. Uiteraard paar keer een reboot gedaan, en mobiele data aan/uit gezet, maar dat helpt niet.
Laat maar: de APN waarde bleek verdwenen te zijn bij de upgrade. Die kon ik makkelijk terugzetten en het probleem is weer opgelost. Maar slordig is het wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanderLei
Hier wel beveiligingsupdate, maar nog steeds geen 11 😂😂😂🙈🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanderLei
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrERMW-qHkTT7RfAwq2FAL2Oz-E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zJwsW0bCZHyWP9TMGaVgnXMX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-05 21:13
digilb schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:16:
Herken het gelukkig niet. Vorige week geüpdatet naar Android 11, en maak ook gebruik van Simyo. Hier werkt alles nog naar behoren.

Al werkt GPS net als onder Android 10 niet goed. Merk dat in Android auto, het lang duurt voordat deze weet waar je bent. Gevoelsmatig, maakt de telefoon dan alleen gebruik van de wifi informatie, en niet van GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

We vreemd, volgens de site van Nokia is er voor de Nokia 7.2 geen December 21 upgrade uitgebracht zonder Android 11
https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates

Ik heb dit wel gehad met mijn Nokia 8.1, maar daar zijn van de maart en mei 2021 updates zowel Android 10 als 11 versies uitgebracht.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb mijn vader op dit moment aan de lijn: de front facing camera van zijn 7.2 doet het niet meer. Mijn moeder, met dezelfde telefoon, heeft ook problemen met de selfie camera. Allebei sinds de Android 11-update van een paar dagen terug.

Nu hebben ze wel een UK-versie van de 7.2, dus misschien is het een probleem met de Engelstalige ROM die om onduidelijke redenen niet in de Nederlandstalige versie is terechtgekomen?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-05 16:42
Christiaan676 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:54:
[...]
Al werkt GPS net als onder Android 10 niet goed. Merk dat in Android auto, het lang duurt voordat deze weet waar je bent. Gevoelsmatig, maakt de telefoon dan alleen gebruik van de wifi informatie, en niet van GPS.
Lang wachten op GPS is ook mijn ervaring sinds de update, al ging dat bij mij onder Android 10 juist wel goed. Heb nu al twee keer meegemaakt dat onderweg de GPS verbinding werd verbroken en ik geen andere mogelijkheid zag dan (al rijdend :/) de telefoon opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-04 15:54
Ik heb een paar dagen geleden ook android 11 binnen gekregen, en mijn selfie camera werkt niet meer. Benieuwd of hier een fix voor komt.

Andere problemen die ik lees over wifi en GPS heb ik gelukkig geen last van.

[ Voor 23% gewijzigd door questarey op 07-02-2022 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-04 15:54
Zojuist een OTA update gekregen. Selfie cam werkt weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ook net de ota aangeboden gekregen, v3.690. Maar weer even afwachten wat de resultaten dit keer zijn.
Bij de vorige update was ik alles aan het voorbereiden om gelijk en factory reset uit te voeren en toen ik hem wilde updaten was hij door HMD al teruggetrokken.

[ Voor 7% gewijzigd door Joolee op 07-04-2022 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
Inmiddels heb deze op mijn werktelefoon ontvangen, ik merk dat ik nog steeds bereikbaar ben en de standaard tools, als camera ook nog steeds werk, eerder ook geen problemen mee gehad.
Alles werk tools werken ook nog steeds, dus kan mijn werk ook weer blijven doen.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Bestellen, levertijden en prijzen: [Nokia 7.2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 7.2] Accessoires