Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:06

HMD Global heeft op de IFA vijf nieuwe smartphones aangekondigd, waaronder twee telefoons voor het middensegment en een extra stevige 800 Tough.

Van de nieuwe telefoons is de Nokia 7.2 de snelste; deze krijgt een Snapdragon 660 mee met 4GB of 6GB aan ram. De telefoon meet 159,9mmx75,2mm, is 8,3mm dik en heeft een schermdiagonaal van 6,3". De resolutie van het lcd-scherm is 2160x1440. Het besturingssysteem is Android 9, opladen gaat met usb-c. Deze dualsimtelefoon heeft achterop een 48-megapixelcamera, een 5-megapixeldieptesensor en een groothoeklenscamera met 8-megapixelsensor. Aan de voorkant zit nog een 20-megapixelsensor.

Qua accu zit binnenin een 3500mAh-exemplaar, HMD claimt dat de telefoon twee dagen op een acculading kan draaien. De 7.2 krijgt 64GB of 128GB aan interne opslag mee en een 3,5mm-poort. Wie extra opslag wil, kan deze uitbreiden met een micro-sd-kaartje. De telefoon wordt geleverd in grijs, groen en wit en de prijs bedraagt €349,-.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 9 (Android One)
CPUQualcomm Snapdragon 660
RAM6 GB
ROM128 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, Glonass, Beidou, 2,4 en 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3.5mm
SensorenLichtsensor + RGB-sensor, nabijheidssensor, accelerometer (G-sensor), E-kompas, gyroscoop, NFC
Scherm6,3" Full-HD+ LCD-scherm
Front Camera20 MP Quad Pixel
Back Camera148 MP 1/2" Quad Pixel
2e Back Camera5 MP dieptesensor
3e Back Camera8 MP groothoek
Accu3500mAh
KleurZwart, Licht blauw, Groen
Afmetingen159,92 x 75,15 x 8,25mm
Gewicht180 g
Prijs349 euro
BijzonderhedenAndroid One

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.006-09-2019Topic aangemaakt
V1.131-12-2019Kleine wijziging

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 31-12-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Lijkt me een fijne telefoon. Nu op de mate 20 lite. Denk dat de Nokia iets sneller zal zijn. Geen toekomst gedoe met huawei.en android one. Nog wel wat twijfel of de vooruitgang groot genoeg is voor de prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 13:55
Why oh why geen Snapdragon 675 bv ?
Ik ben absoluut geen specs freak op mijn telefoons maar de Snapdragon 660 is al aangekondigd halfweg 2017 en zat oa op launch in de Nokia 7+ halfweg 2018 voor dezelfde prijs.

Nu voelt het gewoon alsof je weer 349 betaald voor last years midrange SoC, terwijl je dat vorig jaar ook betaalde voor de 7+ maar toen was de Snapdragon 660 nog de midrange king en relatief nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Katmi schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:37:
Why oh why geen Snapdragon 675 bv ?
De focus ligt overduidelijk op het aantal camera's en een Snapdragon 675 had het toestel alleen maar duurder gemaakt. Er moet ergens een grens getrokken worden als de fabrikant niet boven die € 349 wil uitkomen, en blijkbaar vond HMD het belangrijker om zwaar in te zetten met de camera setup.

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 06-09-2019 22:51 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
XWB schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:51:
[...]

De focus ligt overduidelijk op het aantal camera's en een Snapdragon 675 had het toestel alleen maar duurder gemaakt. Er moet ergens een grens getrokken worden als de fabrikant niet boven die € 349 wil uitkomen, en blijkbaar vond HMD het belangrijker om zwaar in te zetten met de camera setup.
Zullen altijd keuzes zijn natuurlijk, al vind ik een sacrifice van een 2 jaar oude SoC omdat je 3 camera sensors in je prijspunt wilt duwen geen slimme keuze.

Nuja blijft een leuk toestel voor de prijs, als ik niet wist hoe lang de 660 al op de markt is was een toestel als dit ook altijd kansmaker bij mij.
Maar heb ooit al eens 2j terug een midrange phone gekocht die toen met 2 jaar oude SoC kwam en dat is dan na een jaar toch al snel nefast voor gaming performance want dan heeft die er al in totaal 3 jaar op zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Katmi op 06-09-2019 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Had zelf een snapdragon uit de 7 serie verwacht. 730 of zo. Maar de 660 is in principe snel zat voor alles

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 12:45
is deze telefoon waterdicht? Op de site van Nokia kan ik het zo snel niet vinden...

edit: oeps sorry als ik de nokia vergelijk met een ander toestel zie ik het opeens staan.
Toestel is: IP52 stof en (deels) spatwaterdicht.

[ Voor 46% gewijzigd door dreamwalker op 12-09-2019 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Mooie telefoon voor dat geld.

Beetje balen dat ze het formaat van de Nokia 7.1 niet hebben aangehouden. Nu is de 7.2 groter dan de 7 Plus. Niet echt ideaal voor de kleine handjes.

Wel dezelfde soc als de 7 Plus :/

[ Voor 9% gewijzigd door RobbyTown op 16-09-2019 21:16 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

De SoC is wel jammer inderdaad, een Samsung A70 heeft bijvoorbeeld al een betere. En zit qua prijs vrijwel gelijk. Wel weer andere kenmerken natuurlijk, maar een lagere prijs (na de launch?) of modernere SoC zou hem wel interessanter maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Toestel sinds gisteren in huis, eerste indruk is prima :)

Ik heb een back-up terug gezet van mijn Nokia 8. De meeste instellingen en apps zijn overgenomen, dat werkt op zich dus prima.

Er is één dingetje waar ik me wat zorgen over maak. In het menu Systeem - Geavanceerd - Back-up staat de schuif op Aan en de juiste account is gekozen, toch staat er bij de meeste onderdelen “Wachten op backup” en is de knop Nu back-up maken, grijs. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, want ik heb nu de indruk dat er geen dagelijkse back-up wordt gemaakt.

Ik heb Back-up maken op Google Drive al een keer uit en weer aangezet, maar dat mocht niet baten.

/edit: dit probleem heeft zichzelf kennelijk verholpen :)

[ Voor 4% gewijzigd door PinokkioTV op 04-10-2019 20:14 ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Twijfel nog steeds. Nu een Huawei mate 20 lite. Volgens mij is deze wel sneller dan de kirin 710. Vooral op grafisch gebied. En android one. Maar ga ik er wel echt op vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarieZ
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-05-2022
Ik heb momenteel een Nokia 8 en twijfel tussen Nokia 7.2 of Motorola one Zoom.
Ik twijfel over de volgende specs:
Nokia vs. Moto
SD 660 vs. SD 675
6GB RAM vs. 4GB RAM
LCD vs. OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limpjvb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 21:10
Momenteel zit ik te twijfelen tussen de nokia 7.2 of de xiaomi mi 9t. :|
Heeft iemand een goed argument naast stock android om voor de nokia te gaan?
Of is de mi 9t simpel weg een betere keus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
limpjvb schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:47:
Momenteel zit ik te twijfelen tussen de nokia 7.2 of de xiaomi mi 9t. :|
Heeft iemand een goed argument naast stock android om voor de nokia te gaan?
Of is de mi 9t simpel weg een betere keus?
Buiten Stock Android niet nee, de Mi 9T is zowat op elk vlak beter als je voorbij stock Android kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Heb de telefoon sinds vandaag. Moet nog alles inrichten dus nog geen ervaring. Kom van Huawei P8, ja ja, oud toestel :)

Heb alleen twijfels over de camera op de achterkant. Moet ik daar een protector op doen? Zijn die er? Of is een goed hoesje voldoende? Iemand ervaring met dit soort knobbels achterop?

[ Voor 14% gewijzigd door NoMoreMusic op 12-10-2019 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 14:19

winDOS

6.22

NoMoreMusic schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:40:
Heb de telefoon sinds vandaag. Moet nog alles inrichten dus nog geen ervaring. Kom van Huawei P8, ja ja, oud toestel :)

Heb alleen twijfels over de camera op de achterkant. Moet ik daar een protector op doen? Zijn die er? Of is een goed hoesje voldoende? Iemand ervaring met dit soort knobbels achterop?
Mijn vrouw heeft de 7.2 sinds donderdag. Ze heeft een bumbercase er om heen. Hierdoor wordt de achterkant 1 geheel en steekt de camera niet meer uit.

Zelf heb ik dit ook met Nokia 7 plus.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ondersteunt dit toestel nou quick charge 3.0?

Iemand al die gratis wireless oordopjes binnen die je er bij krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
pelt schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:03:

Op de nokia website staat dit over laden: Laden compatibel met 5V/2A
Dus geen idee.

Mijn aanvraag voor de oordopjes is goedgekeurd, maar heb nog niets ontvangen.
Zou binnen 60 dagen gebeuren, dus zou nog wel even kunnen duren.

• Scuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09-2024
Hallo,

Ik look de laatste tijd tegen een probleem aan bij mijn Nokia 7.2, de telefoon laadt niet (of nauwelijks) op gedurende de nacht. Dat wil zeggen ik gebruik mijn telefoon vlak voor het slapen gaan dan is hij op circa 48% en ik wordt wakker na een goede nachtrust en is de telefoon (aan de orginele kabel + lader) maar opgeladen tot 53%. Ik heb hier over gegoogled en gevonden dat de telefoon zichzelf niet oplaad tijdens gebruik i.v.m. overheaten, ik kan echter het artikel niet terugvinden.
Ik vroeg me af of iemand de problemen herkent en nog beter, een oplossing heeft?

[edit] Ik heb heb tevens al geprobeerd alle apps te sluiten voordat ik ga slapen.

Met vriendelijke groet,

Michael

[ Voor 6% gewijzigd door Scuur op 14-11-2019 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Heeft iemand the update van Oktober gehad?

Als ik op deze pagina van Nokia zelf kijk hebben ze 28 Oktober software versie 00WW_1_270 uitgebracht.
Maar ik heb nog niets ontvangen, ik zit nog op 00WW_1_200 van September.
Ik snap dat ze het gefaseerd doen, maar dit duurt toch wel lang (ze geven zelf aan een paar dagen)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f3e10F2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
^^ geen antwoord op je vraag, maar ik heb hem ook niet ontvangen.

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:02
Hoe zijn de ervaringen met Nokia 7.2? ik zit te twijfelen om te kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:09
De beveiligingsupdate 2019-11 loopt nu binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-05 08:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

MrOsman schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:39:
productreview: Nokia 7.2 (6GB ram, 128GB opslag) Zwart review door HaterFrame

Ik was er redelijk van onder de indruk gezien de prijs.

I am the great Cornholio!

• akaro
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-11-2024
MrOsman schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:39:
Mijn ervaringen zijn prima, werkt stukken vlotter dan mijn oude Sony XA1. Ik gebruik 'm niet zo heel intensief, beetje appen en browsen, de accu doet het zeker 2 dagen. De gebruikersreviews die op Tweakers staan komen overeen met mijn ervaringen.

De gratis oordopjes gisteren al ontvangen, bevallen prima. Sluiten andere geluiden redelijk af en het geluid zelf klinkt prima.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mn vader heeft sinds gisteren deze telefoon maar kun je ook terug gaan naar de oude navigatiebalk met de 3 logo's?

Ik kan hem bij gestures niet vinden dit kan ik op mijn Nokia 7 plus wel veranderen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
schnumi schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:13:
Mn vader heeft sinds gisteren deze telefoon maar kun je ook terug gaan naar de oude navigatiebalk met de 3 logo's?

Ik kan hem bij gestures niet vinden dit kan ik op mijn Nokia 7 plus wel veranderen.
Settings -> Accessibility -> Interaction Controls -> Accessibility Menu.

Hier kan je een 3de knop activeren op de navigatiebalk die een menu opent met diverse opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:10

Shabbaman

Got love?

Ik heb deze telefoon nu een paar dagen in gebruik als vervanging van mijn Nokia 8. Draait wel soepel, maar foto's binnen zonder flits zijn belabberd. Niet verrassend, dat blijkt ook uit reviews.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
pelt schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:03:

Om mezelf maar te quoten. Er is verbazend weinig te vinden over dit toestel op het grote boze internet. De ene review heeft erover dat er quick charge/fast charge ondersteund wordt, dan andere juist weer niet. Heeft iemand deze telefoon getest met een Quick Charge oplader (en dus niet met de lader die je bij de telefoon krijgt, dat is sowieso geen quick charge lader).

• Pieter van Ras
Na een week geleden ofzo de December 2019 security patch gekregen te hebben inmiddels ook de update naar 'Android 9 V1.160' gekregen zoals oa hier beschreven.

Geen heel spannende wijzigingen, maar in ieder geval mooi dat Nokia alles goed bij probeert te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Security update 2020-1 is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik krijg vandaag de nokia 7.2 binnen als opvolger van mijn Nokia 7+. Ik hoop dan eindelijk van mijn screenfreezes af te zijn. Voor de rest voldoet hij nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
En weer een update, nog steeds Android 9, versie V1.400. De grootte bedraagt een flinke 1517 MB.
Voorbereiding voor Android 10?
Functies:
- verbeterde systeemstabiliteit
- verbeteringen gebruikersinterface
- beveiligingspatch 2020-1 (maar die hadden we al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboyhenkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-04 22:02
290,- bij Belsimpel, na 30,- cashback.

Harde twijfel tussen Xiaomi Mi 9T Pro, Samsung S10E, Motorola One Zoom en deze. Eigenlijk alleen maar vanwege stock android, maar dat is zo heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
cowboyhenkie schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:23:

Harde twijfel tussen Xiaomi Mi 9T Pro, Samsung S10E, Motorola One Zoom en deze. Eigenlijk alleen maar vanwege stock android, maar dat is zo heerlijk!
Ik heb hem gisteren binnengekregen via belsimpel met de cashback actie.
Ik zat ook veel te twijffelen maar ik had maar 1 eis. En dat was Android One.
Dat is bij mijn Nokia 7+ ontzettend goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
Gisteren de telefoon mogen ontvangen. Eerste indruk is zeer positief.
Draait lekker soepel. Camera is wat je mag verwachten van een midrange telefoon maar ook niet meer dan dat. Notificatie led merk ik geen eens of hij knippert, mijn vorige tel had er geen.
Alleen de google assistant knop had niet gehoeven. Voor de rest erg content met deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboyhenkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-04 22:02
erwindew schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:39:
Gisteren de telefoon mogen ontvangen. Eerste indruk is zeer positief.
Draait lekker soepel. Camera is wat je mag verwachten van een midrange telefoon maar ook niet meer dan dat. Notificatie led merk ik geen eens of hij knippert, mijn vorige tel had er geen.
Alleen de google assistant knop had niet gehoeven. Voor de rest erg content met deze telefoon.
De camera is wel erg belangrijk voor me. Uit jouw eerste ervaringen mis ik een beetje het enthousiasme!"

Nog even de reviews in duiken, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
cowboyhenkie schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:48:
[...]

De camera is wel erg belangrijk voor me. Uit jouw eerste ervaringen mis ik een beetje het enthousiasme!"

Nog even de reviews in duiken, haha
dit is een realistische review. ook mbt foto's.
https://www.androidplanet.nl/reviews/nokia-7-2-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
cowboyhenkie schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:23:

Inmiddels is de groene variant 278 euro bij de Mediamarkt BTW actiedagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
Ik heb de telefoon nu een poos ingebruik. En ik ben zeer verrast over deze telefoon.
Ik heb wel de boatloader van microsoft erop geinstalleerd en alles werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 23:22
Ik heb deze telefoon nu ongeveer een week, eerste android toestel, ik krijg met geen mogelijkheid de notifictie led aan de praat terwijl ik dat naar mijn idee wel goed heb aangevinkt.

Tijdens het laden werkt ie wel, maar niet bij bijvoorbeeld een nieuw appje. Iemand een idee? Wellicht met screenshot?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Security update 2020-2 is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefken153
  • Laatst online: 05-04 11:55
voor wanneer de update naar android 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 09:46

4hp

Ik heb een Nokia 7.2 via m’n werk. Helaas wel een paar issues...

-Unlock-lag. De Nokia heeft soms moeite om uit z’n slaapstand te komen en reageert gewoon een paar seconden niet. MS Launcher verhelpt het wel een beetje, maar niet compleet.
- Proximity-sensor issue, waarbij scherm zwart blijft na van je oor af te halen, en dus unresponsive is. Nieuwste firmware lijkt het wel beter te doen.
- Als ik tijdens het bellen een nieuwe oproep krijg, dan valt de microfoon soms uit. Ik moet dan opnieuw bellen. Ik zet wisselgesprek steeds uit, helpt een tijdje, maar na een tijdje staat het gewoon weer aan.

Iemand ook deze ervaringen? Oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
4hp schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:09:
Nieuwste firmware lijkt het wel beter te doen.
Ik weet hoe ik de nieuwste Android kan downloaden, maar hoe haal ik de nieuwste firmware op?

[ Voor 13% gewijzigd door Amersfoort op 07-03-2020 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter van Ras
jefken153 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:06:
voor wanneer de update naar android 10?
Q1 2020 hebben ze gezegd, dus dan hebben ze nog tot het einde van de maand. Ben benieuwd of ze dat gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:19
4hp schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:09:
-Unlock-lag. De Nokia heeft soms moeite om uit z’n slaapstand te komen en reageert gewoon een paar seconden niet. MS Launcher verhelpt het wel een beetje, maar niet compleet.
Dit lijkt uit Android beveiligingsupdate te komen, meer merken die de laatste updates hebben vertonen dit euvel.
Je zou een fabrieksreset kunnen proberen, en daarna geen backup terugzetten. Dan krijg je namelijk ook geen eventueel probleem veroorzakende instellingen terug.
Amersfoort schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:20:
[...]

Ik weet hoe ik de nieuwste Android kan downloaden, maar hoe haal ik de nieuwste firmware op?
Firmware is hetzelfde als nieuwste versie. Omdat telefoons niet updaten zoals een PC in delen (bios update, driver firmware update, besturingssysteem update) zit bij een telefoon alles samen in een ROM, dus met een Android update (of het nu de maandelijkse beveiligingsupdate, of af en toe een versie upgrade is) zit alles daar in. Wel werkt Google er aan zaken los te koppelen zodat ze via de play store geupdate kunnen worden, maar dat zijn nu nog programma's binnen de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayS
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09-2023
Iik overweeg ook om deze telefoon te kopen, en vraag me af of bij gebruik van dual sim je een contact aan een simkaart kan koppelen zoals op de Moto G toestellen.
Het is erg irritant om elke keer dat je een nummer belt ook nog een keuze voor de simkaart moet maken, en vanuit de auto werkt dat al helemaal niet.
Ik kan hier weinig over vinden, ook niet bij andere toestellen (wel dat Samsung het niet kan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
JayS schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:07:
Iik overweeg ook om deze telefoon te kopen, en vraag me af of bij gebruik van dual sim je een contact aan een simkaart kan koppelen zoals op de Moto G toestellen.
Het is erg irritant om elke keer dat je een nummer belt ook nog een keuze voor de simkaart moet maken, en vanuit de auto werkt dat al helemaal niet.
Ik kan hier weinig over vinden, ook niet bij andere toestellen (wel dat Samsung het niet kan).
Dat kan inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33

-ET-

Phone Home

Vandaag komt mijn 7.2 green 64GB binnen. Heb nu een 6.1. tussendoor wel een Samsung A50 gehad maar liep daar tegen de dual sim, kaart keuze aan zoals hierboven ook beschreven. Dus ben wel benieuwd of ik de betere hardware te. opzichte van de 6.1 ga merken. De 6.2 heb ik ook nog overwogen maar voor een paar tientjes meer toch wel hogere specs trok mij over de streep naar de 7.2. zag wel dat android 10 nog niet gereleased is voor de 7.2.

[Edit]
Kan de recent apps button ook weer geactiveerd worden? Online vind ik dat het onder gebaren zou moeten zitten echter op de 7.2 vind ik dat niet terug

[ Voor 15% gewijzigd door -ET- op 15-03-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
-ET- schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:16:
Kan de recent apps button ook weer geactiveerd worden? Online vind ik dat het onder gebaren zou moeten zitten echter op de 7.2 vind ik dat niet terug
Onderin het Nokia 7.2 scherm zie je een langwerpig wit blokje/streepje. Door hier vandaan een paar centimeter naar boven te swipen, krijg je een overzicht van recente apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Amersfoort schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:35:
[...]

Onderin het Nokia 7.2 scherm zie je een langwerpig wit blokje/streepje. Door hier vandaan een paar centimeter naar boven te swipen, krijg je een overzicht van recente apps.
Dat klopt inderdaad, dat is de nieuwe gesture methode echter was ik eigenlijk opzoek naar een methode om de oude (3knops) taskbar terug te krijgen. Dus met driehoekje, rondje, vierkantje. Waarmee je met het vierkantje je recent apps krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:48
-ET- schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:54:
[...]

Dat klopt inderdaad, dat is de nieuwe gesture methode echter was ik eigenlijk opzoek naar een methode om de oude (3knops) taskbar terug te krijgen. Dus met driehoekje, rondje, vierkantje. Waarmee je met het vierkantje je recent apps krijgt.
Ik heb dit gevonden, lijkt te werken:

Requirements:
1) Nokia 7.2
2) Computer with ADB shell
3) Non-stock launcher installed (KISS, OpenLauncher, Nova and etc.) [we will be disabling Quickstep and you need something to operate with in the future]

# Also don't forget about enabling debug bridge in android settings

Steps:
1) enter adb shell
2) disable Quickstep using following command in adb shell:

pm disable-user --user 0 com.android.launcher3

3) If everything is OK you will see this output:
Package com.android.launcher3 new state: disabled-user
4) Reboot your phone
Now you have traditional 3-button navigation bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
Als het goed is heeft Android 10 de optie om gewoon terug te gaan naar 3 button navigation. Nu alleen nog wachten op Android 10, die schijnt vertraagd te zijn tot Q2 2020..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Op mijn 6.1 met Android 10 kon dat inderdaad wel. Om via ADB dat te doen vind ik ook weer wat. Dan wen ik er wel aan. Gaat wel snel moet ik zeggen.

En anders in Android 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Android 10 loopt binnen in Nederland.
De apps hoeven gelukkig niet eindeloos geüpdatet meer te worden, zoals in oudere Android versies na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:55
Heb de update naar Android 10 zojuist ontvangen. Ik heb mijn Nokia 7.2 handmatig naar een update laten zoeken waarna deze is gevonden. De laatste keer dat er is gezocht naar een update was om 10:00u vandaag door het besturingssysteem zelf. Een download van 1,57GB was binnen 10 minuten gedownload en nog eens 10 minuten verder was de telefoon opnieuw opgestart, de update geïnstalleerd en de telefoon weer bruikbaar. Vervolgens zijn diverse apps gaan updaten vanuit Google Play. Tot op heden geen bijzonderheden.

[ Voor 6% gewijzigd door Jasperr op 31-03-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Helaas bij mij nog geen Android 10. Zag dat de 8.1 ook al de update kreeg dus ik hoopte dat de 7.2 ook snel zou volgen. Gelukkig is dat het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
ik heb de update ook gisteren ontvangen.
Werkt tot nu toe zonder problemen, lijkt zelfs wat sneller aan te voelen.

@-ET- de drie button navigatie kan ik nog steeds niet aanpassen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Hmm dat is minder. Hoewel de huidige manier ook wel aardig went

[edit]
en inmiddels bij mij ook Android 10 binnen. Installatie ging vlekkenloos. Lekker snel ook. En inderdaad wel de opties bij Gestures voor 2 knops navigatie maar de 3 knops optie is ook hier niet aanwezig. Grappig dat die functie in Android 10 en Nokia 6.1 er wel in zat.

[ Voor 69% gewijzigd door -ET- op 02-04-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Net deze telefoon in de 64gb versie besteld voor 222 euro. Dit terwijl mijn 6.1 ter reparatie is.
Maar ik lees op internet behoorlijk negatieve reviews. Maar hij is net zo duur als een 6.2, dus dacht te gaan voor de 7.2

Android one is voor mij een belangrijke reden om er voor te kiezen, maar schrikt wel dat de foto's zo slecht zijn.

Wel nadeel dat alle telefoon tegenwoordig zo groot worden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:07

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Zojuist eindelijk de Android 10 update mogen ontvangen. Hij is nu aan het installeren.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-04 15:54
Jup, ik heb de update ook.
Iets vrij onbelangrijks, maar naar mijn mening ergerlijks, is dat als je de notificatiebalk naar beneden swiped, en al je icoontjes ziet met wifi, mobiele data, locatie etc. Daar staat linksonderin: 10 (QKQ1.191014.001)
Kan ik dat weg krijgen of veranderen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:29

DaWin

beep boop

Bij mij ook binnen :), dark theme is nice! Alleen krijg ik nu geen notificaties meer bij nieuwe emails in Gmail. Wel van Outlook. Meer mensen daar last van? Reboot heeft niet geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Nieuwe update beschikbaar:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-XQ1N7q4KDUqRQZoTT7SGn253o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/47xn524n4LXXzl1e9vOGvYBz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Die had ik van de week al binnen. Nog geen issues mee ondervonden. Betrof ook niet een hele grote patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thuban5
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06-2020
Voor degenen die gewoon de ouderwetse 3 knoppen navigatie willen ga je naar: systeem- gebaren-Systeemnavigatie: navigatie met 3 knoppen. Je kunt daar ook gebaren uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Thuban5 schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:24:
Voor degenen die gewoon de ouderwetse 3 knoppen navigatie willen ga je naar: systeem- gebaren-Systeemnavigatie: navigatie met 3 knoppen. Je kunt daar ook gebaren uit zetten.
Ik heb die optie niet zie screenshot

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8NbYDT2/Screenshot-20200426-185701.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thuban5
koesie schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:04:
[...]

Ik heb die optie niet zie screenshot

[Afbeelding]
Dat begrijp ik niet, ik heb ze wel gewoon. Ik heb er ook Nova opstaan, misschien komt het daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Thuban5 schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:32:
[...]

Dat begrijp ik niet, ik heb ze wel gewoon. Ik heb er ook Nova opstaan, misschien komt het daardoor.
Nova heb ik er ook opstaan, erg vreemd zou graag de 3 knoppen willen hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thuban5
koesie schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:39:
[...]

Nova heb ik er ook opstaan, erg vreemd zou graag de 3 knoppen willen hebben
Heb dit elders gevonden, misschien een poging waard?

1)install third party launcher, which does not support android 10 gestures (Open, KISS, Nova)

2)set Quickstep as a default launcher (Home app)

3)enable gesture navigation in Settings>System>Gestures>System navigation

4)set your <something> launcher as default home app (in settings)

5)system will send you a notification about unavailability of gestures in home app and it'll switch to traditional navigation bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Thuban5 schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:58:
[...]

1)install third party launcher, which does not support android 10 gestures (Open, KISS, Nova)

5)system will send you a notification about unavailability of gestures in home app and it'll switch to traditional navigation bar.
Holy crap dat werkt! Geweldig bedankt!
De optie 3 button navigation is nog steeds geen optie maar ik heb ze wel nu helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thuban5
koesie schreef op zondag 26 april 2020 @ 23:45:
[...]

Holy crap dat werkt! Geweldig bedankt!
De optie 3 button navigation is nog steeds geen optie maar ik heb ze wel nu helemaal goed!
Top, fijn dat je het nu weer hebt zoals je wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Mooie optie zo. Hoewel ik inmiddels nu aan de gesture methode gewend ben. Gezien dat ook is waar Google heen wil laat ik het bij mij zo. Mocht het alsnog een irritatie punt worden dan kan ik het altijd nog via die methode doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 22:19
Volg dit topic al een tijdje en eigenlijk wil ik vragen of er hier iemand is die van een high end toestel op een Nokia 7.2 is overgestapt. Omdat die persoon van al die bloatware af wilde en gewoon een kaal Android toestel wilde. Kan nu de 7.2 128GB met 3 jaar garantie, Nokia Air buds en 007 kevlar case kopen, maar is dat een flinke stap achteruit van een Galaxy S9+. Qua camera vast en zeker maar dat vind ik niet zo belangrijk, eerder kalen Android en batterijduur.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smaug the Great
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-04 14:07
Thuban5 schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:58:
[...]

Heel erg bedankt voor deze aanwijzingen. Ik heb het toestel pas 5 dagen, maar kon maar niet wennen aan die 2-knops bediening, waarover ook nog eens helemaal niets in de (waardeloze) gebruiksaanwijzing stond. Ik gebruik de Microsoft Launcher, omdat ik 3 jaar Lumia's heb gebruikt en niet kon wennen aan de standaard launcher, en heb nu gelukkig ook weer mijn 3 knoppen terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

aveenhuysen schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:19:
Volg dit topic al een tijdje en eigenlijk wil ik vragen of er hier iemand is die van een high end toestel op een Nokia 7.2 is overgestapt. Omdat die persoon van al die bloatware af wilde en gewoon een kaal Android toestel wilde. Kan nu de 7.2 128GB met 3 jaar garantie, Nokia Air buds en 007 kevlar case kopen, maar is dat een flinke stap achteruit van een Galaxy S9+. Qua camera vast en zeker maar dat vind ik niet zo belangrijk, eerder kalen Android en batterijduur.
Ja, maar al een hele tijd gelden van high-end naar de €250-300 range toestellen. Doodeenvoudige reden is dat deze toestellen alles kunnen wat een toestel moet kunnen. Had altijd de duurste Samsung's, Nokia's en iPhone's en ik mis ze niet.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Mei 2020 security update is te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidvB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 08:53
Heb een probleem met de camera app, bij de standaard en pro foto optie kan ik de groothoek niet activeren. Bij de video en nacht optie wel. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Juni 2020 update is beschikbaar; dit is sneller dan normaal voor een maandelijkse update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-05 21:38
Het ligt vast aan mij, maar ik heb vandaag weer ondervonden dat het niet handig is dat de knoppen van de reset combinatie aan één kant van deze telefoon zitten. Haal net de telefoon uit de broekzak. "Your data may be corrupt". Try again of Factory data reset. Da's ook een manier om de laatste Android updates te krijgen....... Had ik op mijn Windows phone nooit zo'n last van (Lumia 925)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
En weer een update, maar nu van 164 MB.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5IVHZ9d_W4k_VOLGiooJwIDzsE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xOPyymJa2agtoL41rEMlmkLY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:37
Ik heb dit toestel gekregen ter vervanging van de 7plus waarvan de USB aansluiting verlept was (bekend probleem) rond midden mei dit jaar. Ben ik er blij mee? Niet echt. Waarom niet?

BT maakt wel/geen/wel/geen/wel/geen verbinding met mijn autoradio. Word ik gebeld werkt het niet.
Stream ik muziek vanaf mijn telefoon werkt het wel. Wil ik uitgaan bellen werkt het niet

Sinds de vorige update werkt de snapchat camera niet meer en snapchat loopt regelmatig vast.
EDIT NA DE JUNI 164GB UPDATE WERKT DAT WEER

Wifi valt regelmatig uit/weg

Batterij gaat een dag mee en echt superveel doe ik er niet eens mee. 10% op het eind van de dag is normaal.

Vastlopers op de meest vreemde momenten waar geen enkele logica in lijkt te zitten qua app gebruik.

Draaiend scherm terwijl de telefoon niet gedraaid word, soms zelfs terwijl hij gewoon onaangeraakt op tafel ligt. Kan uiteraard uit maar om het steeds aan of uit te zetten als je iets wilt kijken is ook niet echt handig.

Ben nu de 18jun update aan het installeren en hoop dat veel wordt opgelost maar vrees het ergste, voor mij in ieder geval geen Nokia meer.

hoeveel kan jij hebben? https://www.doneeractie.nl/actie/50779

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWin

DaWin

beep boop

eazyq schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:20:
Ik heb dit toestel gekregen ter vervanging van de 7plus waarvan de USB aansluiting verlept was (bekend probleem) rond midden mei dit jaar. Ben ik er blij mee? Niet echt. Waarom niet?

BT maakt wel/geen/wel/geen/wel/geen verbinding met mijn autoradio. Word ik gebeld werkt het niet.
Stream ik muziek vanaf mijn telefoon werkt het wel. Wil ik uitgaan bellen werkt het niet

Sinds de vorige update werkt de snapchat camera niet meer en snapchat loopt regelmatig vast.
EDIT NA DE JUNI 164GB UPDATE WERKT DAT WEER

Wifi valt regelmatig uit/weg

Batterij gaat een dag mee en echt superveel doe ik er niet eens mee. 10% op het eind van de dag is normaal.

Vastlopers op de meest vreemde momenten waar geen enkele logica in lijkt te zitten qua app gebruik.

Draaiend scherm terwijl de telefoon niet gedraaid word, soms zelfs terwijl hij gewoon onaangeraakt op tafel ligt. Kan uiteraard uit maar om het steeds aan of uit te zetten als je iets wilt kijken is ook niet echt handig.

Ben nu de 18jun update aan het installeren en hoop dat veel wordt opgelost maar vrees het ergste, voor mij in ieder geval geen Nokia meer.
Klinkt mij als gebrekkige/kapotte hardware, ik heb geen van de problemen die je beschrijft. Kan makkelijk 2 dagen op 1 lading en connectie met bluetooth is eigenlijk ook prima. Misschien een optie om te ruilen/repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
I second that ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:37
Ik ga morgen wel bij de KPN langs kijken wat ze zeggen. Hou jullie wel op de hoogte

Edit volgens KPN is het toestel nieuw geleverd. Ik twijfel weer aan omdat ik hem los opgestuurd heb gekregen. Denk dus echt dat dit toestel al eens is ingeleverd en vermoedelijk om dezelfde reden. Ik ben er klaar mee en als mijn contract afloopt stap ik over.

[ Voor 61% gewijzigd door eazyq op 21-06-2020 18:45 ]

hoeveel kan jij hebben? https://www.doneeractie.nl/actie/50779

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
biomass schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:57:
Het ligt vast aan mij, maar ik heb vandaag weer ondervonden dat het niet handig is dat de knoppen van de reset combinatie aan één kant van deze telefoon zitten. Haal net de telefoon uit de broekzak. "Your data may be corrupt". Try again of Factory data reset. Da's ook een manier om de laatste Android updates te krijgen....... Had ik op mijn Windows phone nooit zo'n last van (Lumia 925)
Als ze aan beide kanten hadden gezeten kan je problemen krijgen als je hem in een telefoonhouder (auto) klemt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Laatst online: 10-05 10:31
Ik las vandaag toevallig dat de Nokia telefoons bekend staan voor problemen met de USB-C poort, waarbij de kabel op een gegeven moment heel erg los in de poort zit en problemen kan geven.

Zijn er mensen die dit kunnen probleem kunnen bevestigen met dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Yusunoha schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:27:
Ik las vandaag toevallig dat de Nokia telefoons bekend staan voor problemen met de USB-C poort, waarbij de kabel op een gegeven moment heel erg los in de poort zit en problemen kan geven.

Zijn er mensen die dit kunnen probleem kunnen bevestigen met dit model?
Ik heb daar nog geen last van. Bij m'n Nokia 8 wel, bij twee verschillende toestellen zelfs. Maar ik had het bij m'n Nexus ook, en de Samsung die ik van m'n werk heb voelt ook niet heel solide aan. Misschien is het gewoon meer een dingetje waar je met alle USB-C-poorten last van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Laatst online: 10-05 10:31
Shabbaman schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:57:
[...]

Ik heb daar nog geen last van. Bij m'n Nokia 8 wel, bij twee verschillende toestellen zelfs. Maar ik had het bij m'n Nexus ook, en de Samsung die ik van m'n werk heb voelt ook niet heel solide aan. Misschien is het gewoon meer een dingetje waar je met alle USB-C-poorten last van krijgt.
Van wat ik heb gelezen op het internet lijkt het ook willekeurig te zijn. De één heeft het al binnen een week, en een ander heeft er na 6 maanden nog niet last van. Maar de klagers hoor je natuurlijk het vaakst, vandaar dat ik het ook wou navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Yusunoha schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:57:
[...]
Maar de klagers hoor je natuurlijk het vaakst
Ik ben er ondertussen ook wel allergisch voor. Iedere keer als een kabeltje niet goed blijft zitten krijg ik een halve hartverzakking. En dan blijkt het gewoon het hoesje te zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Juli 2020 update loopt binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosting
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:32
Dag allen,

Sinds een aantal dagen heb ik een Nokia 7.2 gekregen. Helaas heeft deze telefoon nu al kuren tijdens het bellen. Als ik iemand bel werkt mijn microfoon niet, belt de ander mij dan werkt de microfoon wel gewoon. Als ik oordopjes gebruik tijdens een uitgaand telefoongesprek werkt de microfoon naar behoren. Hij werkt ook met voicememo's en video.
Dit lijkt mij een software probleem, maar ik krijg via GoT & Google nog geen vergelijkbare problemen boven.

Heeft iemand misschien de gouden oplossing? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

@Oosting met een bekabelde microfoon.? Dan klinkt eerder als hardwareprobleem. Ik had zoiets met mijn Galaxy Nexus. Of heb je met Bluetooth hetzelfde?

• Amersfoort
September 2020 update is beschikbaar.

• Sarali
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-01-2021
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn 7.2 en voor zover ik terug heb gelezen is het nog niet besproken (excuses als ik het over het hoofd heb gezien).

De aan/uit knop heeft kuren. Soms reageert ie traag of zelfs helemaal niet. Soms opent ie de camera als ik op de vergrendel knop druk. Erg vervelend, want ik wil m alleen maar simpel vergrendelen.

Heb er nog niks over gelezen bij andere Nokia 7.2 toestellen, wel bij Lumia. Is dit hetzelfde probleem?

Moet ik het toestel opsturen voor reparatie of is dit te fixen met instellingen?

Alvast bedankt.

• DaWin

DaWin

beep boop

Sarali schreef op donderdag 19 november 2020 @ 01:53:
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn 7.2 en voor zover ik terug heb gelezen is het nog niet besproken (excuses als ik het over het hoofd heb gezien).

De aan/uit knop heeft kuren. Soms reageert ie traag of zelfs helemaal niet. Soms opent ie de camera als ik op de vergrendel knop druk. Erg vervelend, want ik wil m alleen maar simpel vergrendelen.

Heb er nog niks over gelezen bij andere Nokia 7.2 toestellen, wel bij Lumia. Is dit hetzelfde probleem?

Moet ik het toestel opsturen voor reparatie of is dit te fixen met instellingen?

Alvast bedankt.
Dat is weird. Ik weet wel dat 2x drukken op de power knop de camera app opent. Lijkt wel of dit toch een hardware probleem is dat het indrukken van de knop niet goed wordt geregistreerd. Gebruik je een hoesje? Zo ja: probeer eens zonder.

• Sarali
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-01-2021
DaWin schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:08:
[...]

Dat is weird. Ik weet wel dat 2x drukken op de power knop de camera app opent. Lijkt wel of dit toch een hardware probleem is dat het indrukken van de knop niet goed wordt geregistreerd. Gebruik je een hoesje? Zo ja: probeer eens zonder.
Ik heb een siliconen hoesje, heb geprobeerd om t zonder te doen en werkt iets beter maar nog steeds niet naar behoren.
Alles doet het verder prima en vind het een erg fijn toestel.

De garantie is nog niet afgelopen dus ik kan m nog opsturen, maar als het anders kan doe ik dat liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Zijn er meer 7.2-gebruikers die in Google Duo de filters en effecten missen? Het lijkt een toestelspecifiek probleem te zijn (als ik zo eens op internet rondkijk althans), en nou heb ik hier sinds een paar maanden ineens last van.

[ Voor 11% gewijzigd door Shabbaman op 27-11-2020 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 20:24
Sarali schreef op donderdag 19 november 2020 @ 01:53:
Hoi allemaal,

Alvast bedankt.
Ik had een aantal maanden geleden precies hetzelfde issue. Ik heb het uiteindelijk 'opgelost' door het uitschakelen van Instellingen > Systeem > Gebaren > Naar camera schakelen.
Zo vaak gebruik ik mijn camera toch niet. Het heeft wel geholpen, want de knop reageert nu nagenoeg vlekkeloos.
Ik vermoed wel dat het een hardware issue is, helemaal nu je aangeeft dat het probleem zonder hoesje minder vaak optreedt.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Bestellen, levertijden en prijzen: [Nokia 7.2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 7.2] Accessoires