Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:46
Niet eens een topic in het forum gedeelte... Dat kan weinig goeds betekenen.

Waarom is er zo, relatief, weinig aandacht voor dit toestel op tweakers? Als ik de reviews elders lees laat het toestel nauwelijks steekjes valen (grootste nadelen zijn het update beleid, LG skin en de grotere notch), maar is het ook nergens een echte uitblinker. Gezien de specs icm de huidige prijs had ik toch een stuk meer aandacht omtrent dit toestel verwacht.

Mijn Nokia 8 is aan vervanging toe en ik ben eigelijk weer op zoek naar zo'n goed value for money toestel en eigelijk is alleen de LG G8s ThinQ overgebleven op m'n shortlist. Mooie behuizing en formaat, prima spec's en een meer dan prima prijs. Waar zit volgens jullie het addertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-05 11:42
Mijn vermoeden: Mensen hebben weinig vertrouwen meer in LG. Al de bootloops waar de vorige generaties last van hebben(G4,G5), langzame updates en toestellen met iets teveel preinstalled apps.

Zelf nergens last van gehad. Gebruik nu naar volle tevredenheid een LG G6. Zou zo weer voor een LG gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik11
Dus de meeste hier zullen eerder voor de Xiaomi Mi 9T Pro gaan?

Qua prijs/ spec's iig zeer vergelijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43

AzzKickah

06-CENSORED

LG V40 komt deze week binnen hier d:)b

Ik zit al jaren op LG ondertussen. Superfijne toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Heb de G4 gehad (overleden met bootloop), en nu de G6, supertevreden over zeker gezien de prijs waarvoor die een paar maanden na introductie te krijgen was.

Vind het jammer dat de G8 hier niet uitkomt, de G8s voelt toch iets teveel als een compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik11
Ik was eigelijk al bijna zeker om de LG8S te gaan bestellen, maar na tips toch nogmaals naar de net uitgbrachte Xiaomi Mi 9T Pro gaan kijken en nu weet ik het niet meer...

Wat vinden jullie doorslaggevende argumenten om voor te gaan bij deze toestellen?

Het design, formaat en ips cerificering spreken voor de LG wat mij betreft, maar het nog iets grotere scherm zonder notch spreken weer voor de Xiaomi. Qua GUI kan ik er niets over zeggen aangezien ik van Android one af kom, wat daar dichterbij ligt qua interface weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:33
Gewoon door het updatebeleid van LG,amper tot geen android updates en beveligings updates.Nooit meer een LG voor mij hierdoor.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-05 09:50

Praetextatus

the dutch_paki

Amaze86 schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:08:
Gewoon door het updatebeleid van LG,amper tot geen android updates en beveligings updates.Nooit meer een LG voor mij hierdoor.
Mijn (tijdelijke) G6 heeft paar weken geleden nog updates ontvangen....

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:46
Ik heb met dezelfde keuze gezeten, was er helemaal overtuigd van om de 9T pro te halen. Toen kwam ik de LG G8s met vinger scanner aan de achterkant tegen(een plus punt voor mij), top specs en maar 400 euro. Ik heb de LG besteld en na 3 dagen gebruik nog geen tel spijt van. Het enige min punt tot nu toe is de plek van de aan en uit knop.

Ik zelf kom van een Oneplus 5t en daarvoor ook meerdere Oneplus toestellen gehad. Oneplus wordt door vele geprezen om zijn kale android skin. Mijn mening over LG is dat de skin niet zo heel veel scheelt, dat kan ook misschien komen omdat ik nova launcher gebruik.

Ik zou zeggen vergelijk jouw plus en min punten en maak daar je keuze uit. Ze zullen verder niet veel voor elkaar onder doen.

Trouwens bij de KPN kan je hem testen, hij lag in Tilburg gewoon in de winkel.

[ Voor 32% gewijzigd door remanus op 08-09-2019 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik11
remanus schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:09:
Ik heb met dezelfde keuze gezeten, was er helemaal overtuigd van om de 9T pro te halen. Toen kwam ik de LG G8s met vinger scanner aan de achterkant tegen(een plus punt voor mij), top specs en maar 400 euro. Ik heb de LG besteld en na 3 dagen gebruik nog geen tel spijt van. Het enige min punt tot nu toe is de plek van de aan en uit knop.

Ik zelf kom van een Oneplus 5t en daarvoor ook meerdere Oneplus toestellen gehad. Oneplus wordt door vele geprezen om zijn kale android skin. Mijn mening over LG is dat de skin niet zo heel veel scheelt, dat kan ook misschien komen omdat ik nova launcher gebruik.

Ik zou zeggen vergelijk jouw plus en min punten en maak daar je keuze uit. Ze zullen verder niet veel voor elkaar onder doen.

Trouwens bij de KPN kan je hem testen, hij lag in Tilburg gewoon in de winkel.
Het is uiteindelijk de Xiaomi geworden. Had toch net wat meer vertrouwen in hun GUI en updatebeleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Weet iemand of het covertje voor de camera's net als bij de G6 nog altijd van kunststof is?
Bij mijn G6 is dat na 2 jaar ongeveer in matglas veranderd, en met wat tegenlicht is dat nogal van invloed op de foto.
Op bovenstaande, de trage LG updates, en een accu die naar 2 jaar vrijwel klaar is is het verder wel een fijn toestel geweest.

• sponsbob
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 20:42
Heb na de LG G6 nu de LG G8s genomen had een aanbieding de LG G8s koste maar 230 euro.

De gsm valt niet tegen op airmotion na dan.

-snel
-goede foto's t.o.v. LG G6
-goed scherm
-goede accu duur
-audio klinkt goed

ben tevreden met de LG G8s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDolce
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06-2023
230 euro voor de G8s? waar dan? Belsimpel zie ik hem voor 399 staan...alleen samen met abo 230 bijbetalen...bedoel je die misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sponsbob
Ja icm met contract verlengen heb ik 228 euro betaald voor de LG G8s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 16:29
Ik heb nu ook de lg g8s en echt een heel mooi toestel voor dat geld en zelfs een mooie upgrade voor mijn g7.

Ik heb alleen het probleem dat mijn dataverbinding continue wegvalt of heel slecht is. Hebben meer mensen dat probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sponsbob
Heb nu ruim 2 weken de LG g8s heb geen last dat dataverbinding wegvalt(t-mobile)

heb ook al een update gehad naar September 1 security patch.
lijkt erop dat LG zijn update beleid verbeterd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 21:56
Ik heb sinds een paar dagen ook de LG G8s. Met een budget van 400-500 euro met de eisen: goed scherm, stereospeakers, redelijke batterijduur en performance, ben ik bij dit model uitgekomen. Tot nu toe bevalt hij me goed. Zeker voor de prijs.

Ik heb via developer settings dark mode aangezet, alleen zijn de navigatieknoppen in de apps soms nog wel wit helaas. Iemand hier ervaring mee? Of gebruiken jullie gestures?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:40
banaliteit schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:40:
Ik heb sinds een paar dagen ook de LG G8s. Met een budget van 400-500 euro met de eisen: goed scherm, stereospeakers, redelijke batterijduur en performance, ben ik bij dit model uitgekomen. Tot nu toe bevalt hij me goed. Zeker voor de prijs.

Ik heb via developer settings dark mode aangezet, alleen zijn de navigatieknoppen in de apps soms nog wel wit helaas. Iemand hier ervaring mee? Of gebruiken jullie gestures?
Volgens mij is gestures in de officiële Tom nog niet geïntegreerd? Enkel 'de pil'.

Ik ben nu definitief over. Na het testen van het toestel al wel mee kunnen spelen en t.o.v. mijn 'oude' Mi 9T een vooruitgang op het gebied van camera's.

Ik zag dat iemand hier al een beveiligingsupdate had. Was die ontvangen OTA of via de LG applicatie op de pc? Ik zit namelijk nog op mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sponsbob
soskes schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:48:
[...]

Volgens mij is gestures in de officiële Tom nog niet geïntegreerd? Enkel 'de pil'.

Ik ben nu definitief over. Na het testen van het toestel al wel mee kunnen spelen en t.o.v. mijn 'oude' Mi 9T een vooruitgang op het gebied van camera's.

Ik zag dat iemand hier al een beveiligingsupdate had. Was die ontvangen OTA of via de LG applicatie op de pc? Ik zit namelijk nog op mei.
Het was een OTA update vanuit update centre op de LG.
LG G8s had al security patch van 1 juli toen ik hem kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Toen ik hem binnenkreeg kon ik gelijk updaten naar de september security patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:40
Hmmm.... Vreemd, ik heb hem als tweedehands overgenomen en hij geeft aan dat er geen update te vinden is. Ga hem straks dus aan LG Bridge hangen.

Update: Dat biedt helaas ook geen vooruitgang. Ik heb blijkbaar de laatste software versie. Nu kan ik dat nog geloven maar mijn beveiligingsupdate zou dus al verder moeten zijn dan waar ik nu op zit. Zou een factory reset hiermee kunnen helpen? Of gewoon even LG contacten? Wat is jullie advies in dezen?

[ Voor 52% gewijzigd door soskes op 18-10-2019 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Kan iemand die face unlock gebruikt bevestigen dat je het scherm kan face unlocken als het scherm uit staat? Of moet je hem eerst aanzetten. Ik meende me te herinneren dat het ook kon als het scherm uit stond, maar dit werkt niet (meer?) bij mij.

Edit: na opnieuw opstarten werkte 't weer.

[ Voor 8% gewijzigd door banaliteit op 21-10-2019 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 15:49
Ik heb de LG G8S sinds een paar dagen en ik ben positief verbaasd erover, vooral als ik de accuduur van de LG met mijn Moto G5S Plus vergelijk.

Ik ben er over tevreden, al kocht ik de G8S per ongeluk aangezien ik eerst de Xiaomi 9T Pro op het oog had maar nog niet had besloten of ik deze neem vanwege de skin en update beleid.

ik vind de skin vreselijk en Xiaomi en Huawei telefoons zijn de enige waar ik nota bene een zoekbalk moet gebruiken in de instellingen menu als ik de telefoon van mijn partner weleens nodig had voor iets en het niet kon vinden, ook de update beleid bevalt mij niet want hoewel de MIUI wel updates kreeg (en nog steeds krijgt) op de toestel van mijn partner, ondanks dat de Xiaomi Mi Max 2 net zo duur was als mijn Moto G5S Plus destijds kreeg de Xiaomi nooit de Android Oreo update, vandaar de twijfel over de 9t Pro z'n update beleid ook al is LG traag qua updates.

Accu duur is trouwens beter dan verwacht op de LG G8S, ik haal makkelijk 1 dag zonder issues.

hieronder een "mini review" voor wie een lap tekst wil lezen

Om een soort van een mini "review" van te maken, ik ben vooral verbaasd over de accu duur aangezien deze beter is dan op mijn Moto G5S Plus.

De G5S Plus haalde altijd minimaal 7 uur on screen tijd tenzij ik de toestel paar dagen minder of niet gebruikte wat vrij zeldzaam was, LG G8S overtreft de Motorola in ieder geval dus ik ben tevreden aangezien mijn eis was dat de accuduur niet minder mag zijn dan die van de Moto G5S Plus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QrFxDk034KlSB75SdyTDyr14/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oKRU9VyoSkvIhIZ6mj2daq6N/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q1IIxrmw4tUulrHDC6Vzi1KL/full.png

De laatste screenshot is van een uur terug, verder heb ik always on display uit staan aangezien ik deze niet gebruik (9 van de 10 keer open ik toch de notificaties die binnen komen dus de scherm moet alsnog aan) dus geen idee hoeveel invloed dat op de accu heeft.

Over het scherm gesproken, ik vind het goed uitzien en het is scherp genoeg, de kleuren zijn naar mijn mening prima (ik ben IPS gewend en op 1 apparaat na heb ik nooit een telefoon meet een OLED scherm gehad) echter wat minder is dat films of fotos met een donkere scene soms donkerder lijken dan als ik het op een IPS of TN paneel zie, en met donkerder bedoel ik minder goed zichtbaar.

Om een voorbeeld te noemen, ik testte van de week de camera uit en maakte een foto in het donker (die foto heb ik blijkbaar dus gewist) en dat zag op zich prima uit, echter wat mij niet op de telefoon opviel maar wel op mijn PC is dat waar ik de kenteken van een auto die ook op de foto stond niet goed kon zien op het scherm van de LG, deze overduidelijk zichbaar en leesbaar was op mijn PC.

Het niet dat ik de scherm van de LG slecht vind, het viel mij gewoon op dat soms donker gewoon TE donker lijkt te zijn, ik heb tot nu toe niemand met diezelfde "klacht" gezien dus het kan ook specifiek aan mijn toestel liggen.

Camera doet z'n werk, maakt prima foto's en meer kan ik er niet over zeggen aangezien ik zelden foto's maak met mijn telefoons, wat wel leuk is dat je in 4K 60fps kan opnemen echter is de limiet 6 minuten per video, in 4K 30 fps is de limiet 10 minuten per video en kun je stabilisatie gebruiken (werkt niet als je in 4K 60 fps opneemt) zodat je filmpje minder shaky overkomt, in 1080p 30 en 60fps lijkt er geen limiet te zijn hoe lang je een video kunt opnemen.

Op het eerste gezicht vond ik dat een rare en belachelijke limiet, maar het blijkt dat meer telefoon merken dit doen vanwege hoe zwaar opnemen in 4K is (echter is het nog steeds raar dat mijn Moto G5S in 4K 30fps kan filmen zonder tijd limiet)

UI is prima, ik heb niks tegen LG UI maar er zullen genoeg mensen zijn die deze niks vinden, qua meegeleverde apps valt het ook best mee, op de paar LG apps na stond Facebook, Instagram en Amazon erop en de eerste 2 kunnen volledig eraf, de laatste kan helaas alleen uit gezet worden (gelukkig neemt het vrijwel geen ruimte in beslag maar toch)

Het aantal meegeleverde apps door LG valt opzich mee naar mijn mening, want waar ik op de LG G8S 16 apps uit heb moeten schakelen was dat bij de Moto G5S Plus 11, echter de G5S mist bepaalde Google apps die de LG heeft zoals de Assistent en Google Nieuws, in het geval van de LG gaat Google Play Music uit die op de Moto wel aan stond (ik vind de LG Muziek speler gewoon beter).

Google apps terzijde, er gaan 4 extra apps uit op de LG waaronder die vreselijke Amazon Assistant app die niet eraf kan (herinnert mij aan de nutteloze McAfee app op de LG G3 die ook niet eraf kon) en 3 LG apps.

Het valt mee zeker als ik kijk wat op de Xiaomi van mijn partner uit moest, echter in beide gevallen is het te veel zeker voor iemand die vroeger custom roms draaide om die reden en dus alleen de benodigde Google apps installeerde (Nexus 4 was een fijn toestel voor z'n tijd) maar die tijden zijn voorbij voor mij, het moet gewoon werken tegenwoordig.

Toestel is snel, accu is goed, camera's zijn naar mijn mening prima, UI stoort mij niet, scherm is goed, helderheid buiten is ook goed, als ik iemand bel ben ik goed verstaanbaar en andersom, telefoon heeft stereo speakers en de tril functie is een beetje te goed zelfs (ik moest de tril sterkte naar beneden instellen omdat deze gewoon te veel lawaai maakte op mijn bureau)

Ik ben tevreden tot nu toe, en ben benieuwd of dat zo blijft maar er zijn nadelen en nitpicks dus bij deze op een rij.

Eerst de nadelen

- De notch, waarom heeft dit toestel überhaupt een notch als deze zo groot is vanwege alles wat erin zit, dat LG net zo goed gewoon een normale bezel van kon maken zodat ik altijd al mijn notificatie icoontjes kan zien en batterij percentage, nu zie ik paar iconen links, paar rechts en geen batterij percentage.

- Update beleid, LG heeft beterschap belooft maar eerst zien dan geloven en hoewel ik vind dat LG leuke telefoons maakt voor hun prijs, de snelheid laat tot nu toe te wensen over en als mijn Moto G5S Plus eerder de Oreo update kreeg dan de LG V30 van een kennis van mij, dan zegt dat genoeg over hoe traag LG is tot nu toe, graag een verbetering hierop LG.

- Geen Quad-Dac, dit is voor mij een nadeel maar niet tot op het punt dat de telefoon slecht is, maar waarom heeft de LG G8 deze fcuntie wel maar de G8S niet? Ik kan een lange discussie hierover voeren, maar het is vrij belachelijk dat de G8S een functie mist die deze op papier gewoon aan kan.

De nitpicks dan (aka niet genoeg om een nadeel te zijn, je kan ermee leven dus)

- Scherm, hoewel deze mooi is zie ik het als een kleine nadeel dat het kan voorkomen dat beeld donkerder overkomt dan deze is in donkere scenes, zie de foto voorbeeld die ik noemde (echter nogmaals dat kan aan mijn toestel zelf liggen)

- FM Radio, de G8S heeft een FM Radio alhoewel dat is wat beweert wordt want ik kan de radio app voor geen goud vinden op deze telefoon, en ik gebruik de radio regelmatig buiten de deur als ik niet naar mijn lokaal opgeslagen muziek luister (en ik verspil graag geen data aan online radio)

- Hoesje die erbij zat, het is netjes dat LG een hoesje bij levert die ook nog redelijke kwaliteit heeft, maar de design ervan is zo raar dat het in mijn handen snijdt en niet lekker in de hand ligt, en je wilt echt wel een hoesje met een telefoon die een glazen achterkant heeft, Gorilla Glass 6 of niet.

- Stereo speakers, ze werken goed alleen de onderste speaker is luider dan de bovenste en dat hoor je en dat stoort, tenzij ik de volume luider zet want dan is het verschil kleiner in welke speaker luider is maar als je nog even een filmpje in bed wilt kijken en je wederhelft slaapt al, dan zet ik liever de audio niet voluit aan.

- De opname lengte voor 4K 30 fps, ik snap dat 4K 60fps zwaar is en dat daar een limiet op zit, maar 10 minuten is ten eerste aan de korte kant en ten 2de als een midrange toestel van 2 jaar oud in 4K 30 zonder limiet kan filmen, waarom kan een 2019 toestel dat dan niet?

- Google Assistant knop, dat deze er is prima, dat deze uit kan is mooi maar je kan er verder totaal niks mee terwijl het vrij makkelijk zou zijn als LG in de menu een 2de functie aan zou kunnen geven, helaas niet dus.

- Simkaart sleuf, deze is aan de buitenkant van metaal (of het voelt alleen zo) maar de binnenkant is van vrij fragiel plastic, ik zie liever metaal vanwege de stevigheid.

De lijst van nitpicks is vrij lang, maar let op dat zijn persoonlijke kleine nadelen waar ik wel mee kan leven maar die wel beter kunnen, ze doen dus geen afbreuk op de telefoon.

De nadelen zelf zijn een ander verhaal, gelukkig is die lijst vrij kort maar vooral punt 2 en 3 zijn een doorn in mijn oog.

Alsnog is de G8S Thinq op dit moment een aanrader, zeker gezien de prijs en hoewel de Xiaomi 9T Pro specs technisch een goed alternatief is, let wel op dat Xiaomi geen micro sd slot heeft, terwijl de LG deze wel heeft

edit:

Vergeten toe te voegen, de vingerafdruk scanner werkt goed en snel, geen klachten erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb net een LG G8s besteld via Amazon.de wou er één in het wit vond deze nergens in NL/BE. Heb momenteel een P30 Pro heel goed toestel maar wil iets anders en wil LG nog een kans geven, hardwarematig ziet het er goed uit hoop enkel dat ze beter doen met updates.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sponsbob
net een update gehad naar v10l 1 november2019 security patch.
LG is goed bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hier ook de november patch binnen, moest wel lichtjes lachen dat de November patch voor de G8S groter was dan de hele Android 10 update voor de S10e van mijn partner (kwam ook gister binnen)

Qua accuduur ben ik super tevreden met de G8S overigens, mijn Moto G5S Plus haalde makkelijk 1 dag maar met de LG merk ik dat ik gewoon vaker 1,5 tot 2 dagen op 1 lading haal, dat is wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Hier is ie ook binnen!

Verder echt uitermate tevreden over de LG G8S.
Veel betere accuduur dan de G7, super foto's en echt snel!
Qua prijs/kwaliteit wat mij betreft onovertroffen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:10
Ik heb nog steeds geen update binnen

Zit nog steeds op mei security patch !😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Vincent91 schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:25:
Ik heb nog steeds geen update binnen

Zit nog steeds op mei security patch !😕
Kijk eens op je doos of je toevallig geen TIM versie hebt? Dat heb ik eerder ook gehad en dat bleek dus een Italiaanse versie te zijn van een LG die Belsimpel inkoopt. Ze halen dan de Italiaanse crap apps eraf maar vervolgens krijg je geen of heel weinig updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Ik heb nochtans een benelux model

Heb navraag gedaan bij lg zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Vincent91 schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:01:
Ik heb nochtans een benelux model

Heb navraag gedaan bij lg zelf
Dat is bijzonder want dan zou je volgens mij al 2 updates gehad moeten hebben.

Misschien een keer naar fabrieksinstellingen zetten en kijken of er dan updates binnenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
onnaj schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:22:
[...]

Dat is bijzonder want dan zou je volgens mij al 2 updates gehad moeten hebben.

Misschien een keer naar fabrieksinstellingen zetten en kijken of er dan updates binnenkomen?
Ik ben woonachtig in België

Misschien heeft het hiermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Vincent91 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:59:
[...]

Ik ben woonachtig in België

Misschien heeft het hiermee te maken?
Dat durf ik niet te zeggen, maar zou me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
onnaj schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:29:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen, maar zou me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk lijken
Ik heb dit exemplaar gekregen via reviewclub en overgekocht

Dit is mn modelnummer : lm-g810eaw
Kan het hiermee te maken hebben ?

[ Voor 5% gewijzigd door Vincent91 op 17-12-2019 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Vincent91 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:13:
[...]

Ik heb dit exemplaar gekregen via reviewclub en overgekocht

Dit is mn modelnummer : lm-g810eaw
Kan het hiermee te maken hebben ?
Die is exact hetzelfde als van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
onnaj schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:14:
[...]

Die is exact hetzelfde als van mij
Heb bericht gekregen van LG

We hebben een terugkoppeling ontvangen van onze technische dienst. Het gaat hierbij helaas om een toestel wat niet geschikt is voor de Benelux markt. Het gaat hierbij namelijk om een testmodel. Het advies is dan ook om hierover contact op te nemen met de Review Club.

Heb dit gedaan en ze zoeken een oplossing

[ Voor 48% gewijzigd door Vincent91 op 18-12-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Vincent91 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:18:
[...]

Heb bericht gekregen van LG

We hebben een terugkoppeling ontvangen van onze technische dienst. Het gaat hierbij helaas om een toestel wat niet geschikt is voor de Benelux markt. Het gaat hierbij namelijk om een testmodel. Het advies is dan ook om hierover contact op te nemen met de Review Club.

Heb dit gedaan en ze zoeken een oplossing
Apart dat ondanks dat je hetzelfde toestel nummer hebt, het toch niet werkt.
Zal er dus toch een net andere firmware opzitten dan standaard het geval is.

Hopelijk krijgen ze het voor je opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
onnaj schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:57:
[...]

Apart dat ondanks dat je hetzelfde toestel nummer hebt, het toch niet werkt.
Zal er dus toch een net andere firmware opzitten dan standaard het geval is.

Hopelijk krijgen ze het voor je opgelost!
ik ben nog in overleg met LG dus hoop ook dat het snel opgelost word !

heb ondertussen ook een mail gestuurd naar LG UK

Good afternoon Vincent,

To clarify; you have a European handset. Each country has their own server that sends out updates to handsets of the corresponding nationality. As Europe is not a country, there is no server sending updates out to European handsets. You therefore need the Belgian server to send updates out to your handset. To arrange this, you need to contact LG Belgium. LG Belgium will request some details from you and will then add your phone to the list of handsets receiving updates from the Belgian LG server. You are welcome to send them our email exchanges if this will save you time or confusion

blijkbaar heb ik een europees model die niet aangesloten is op de belgische server 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door Vincent91 op 28-12-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Ik vroeg me af of jullie front speaker ook relatief zacht is qua volume. Als ik word gebeld in een rumoerige omgeving kan ik de tegenpartij nauwelijks verstaan. Zelfs met maximaal volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sponsbob
En weer een update van LG naar v10n . :)
alleen jammer dat android 10 lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
banaliteit schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:50:
Ik vroeg me af of jullie front speaker ook relatief zacht is qua volume. Als ik word gebeld in een rumoerige omgeving kan ik de tegenpartij nauwelijks verstaan. Zelfs met maximaal volume.
Bij mij staat die volume op midden en dat is altijd luid zat, maar ik heb prima gehoor dus misschien vandaar?

anders misschien een defect met jouw toestel?
sponsbob schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:41:
En weer een update van LG naar v10n . :)
alleen jammer dat android 10 lang op zich laat wachten.
Wat ook jammer is dat het bijna februari is en dit een 1 december beveiliging patch betreft.

Achja beter dan niks denk ik...

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 30-01-2020 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
[quote]Mizgala28 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 02:18:
[...]

Bij mij staat die volume op midden en dat is altijd luid zat, maar ik heb prima gehoor dus misschien vandaar?

anders misschien een defect met jouw toestel?
Bedankt voor je reactie. :) Het lijkt erop dat het een defect is dan. Maar ik heb ook geen zin om hem daarvoor te laten repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
  • Laatst online: 06-05 17:20
Iemand sinds de laatste update ook last van dat het scherm soms niet aanspringt als je op de aan/uit knop drukt? Het gekke is dat het scherm wel actief lijkt te zijn, als ik onderaan op de home knop druk voel ik een trilling ook al is er niets zichtbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
crankthisup schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:33:
Iemand sinds de laatste update ook last van dat het scherm soms niet aanspringt als je op de aan/uit knop drukt? Het gekke is dat het scherm wel actief lijkt te zijn, als ik onderaan op de home knop druk voel ik een trilling ook al is er niets zichtbaar..
steekt hand omhoog

Dat + tap to wake en vingerafdruk scanner doen dan ook niks tot het scherm aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43

AzzKickah

06-CENSORED

Mizgala28 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:32:
[...]

steekt hand omhoog

Dat + tap to wake en vingerafdruk scanner doen dan ook niks tot het scherm aan is.
Aan/uit-knop en tap-to-wake werkt bij mij altijd, maar dat gehannes met de vingerafdrukscanner heb ik ook.
Die werkt vaak pas als het scherm aan is, maar ook dan soms nog niet. Moet ik 'm unlocken met dat tap-patroon.

Zeer irritant. Een reboot verhelpt het tijdelijk.

Ik zit nog op Android 9 en er is geen update beschikbaar. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
AzzKickah schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:53:
[...]

Aan/uit-knop en tap-to-wake werkt bij mij altijd, maar dat gehannes met de vingerafdrukscanner heb ik ook.
Die werkt vaak pas als het scherm aan is, maar ook dan soms nog niet. Moet ik 'm unlocken met dat tap-patroon.

Als je qua update doelt op Android 10, deze komt pas ergens in 3de kwartaal van het jaar (ja zo laat pas)

Ik hoop meer erop dat die update goed in elkaar steekt, anders mogen wij weer paar maanden wachten tot dat gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sponsbob
AzzKickah schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:53:
[...]

Heb hier geen last van maar heb wel airmotion uitgeschakeld dat werkt toch niet fijn.
face unlock en vingerafdrukscanner reageren goed zonder eerst powerknop of tap to wake te gebruiken.

en Lg heeft weer een update uitgebracht voor de LG G8s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Hier ook weer een update binnen. Beveiligingsupdate van januari, LG heeft vooralsnog echt hun leven gebeterd, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Iemand sinds de laatste update soms problemen met de Chrome browser?

Sommige sites laden bij mij niet goed, zoals bijvoorbeeld https://www.yogaonline.nl/yogatv/

Op de Chromebook en de Motorola van mijn vriendin wordt de pagina perfect weergegeven.
Heb de app al teruggezet naar fabrieksinstellingen en cache/cookie geleegd, maar dat maakt helaas geen verschil.

Zou een van jullie willen kijken of de site op jullie g8s goed geopend wordt? Hij opent bij mij wel, maar zodra ik wil bijvoorbeeld wil zoeken dan lukt dat niet. Ook blijft ie continue aangeven dat de site niet volledig geladen is, het blauwe balkje stopt op 3/4 zoiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:00
Zou een van jullie willen kijken of de site op jullie g8s goed geopend wordt? Hij opent bij mij wel, maar zodra ik wil bijvoorbeeld wil zoeken dan lukt dat niet. Ook blijft ie continue aangeven dat de site niet volledig geladen is, het blauwe balkje stopt op 3/4 zoiets

Geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Weet iemand hoe je op een makkelijke manier een screenshot kunt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
  • Laatst online: 06-05 17:20
Even een tip:.Houd je LG G8s niet onder water ondanks de IP68 rating. Die van mij is twee dagen geleden overleden nadat hij 10 seconden onder water is gehouden. Misschien dom, maar mijn vorige telefoon met IP68-rating kon dit gewoon aan.

Schijnt vaker voor te komen:
https://www.reddit.com/r/...s_fell_into_water_for_23/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-05 15:35
arcticbreeze schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:28:
Weet iemand hoe je op een makkelijke manier een screenshot kunt maken?
Volume - en power even gelijk indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Heeft iemand al een security update gehad naar feb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
arcticbreeze schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:57:
Heeft iemand al een security update gehad naar feb ?
Helemaal niks hier

Edit: 24-4

Maart security patch net binnen

[ Voor 12% gewijzigd door Mizgala28 op 24-04-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Bij mij ook zojuist binnen gedruppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Bij mij sinds vandaag weer een security patch van mei!

Heb alleen nu af en toe dat het scherm niet terugkomt uit standby. Zal wel met een of andere app te maken hebben.

Verder nog steeds zeer tevreden :-) Accuduur zou nog wat beter mogen, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
onnaj schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:19:
Bij mij sinds vandaag weer een security patch van mei!

Heb alleen nu af en toe dat het scherm niet terugkomt uit standby.
Dit probleem heb ik ook bij mijn recent aangeschafte LG G8s, maar goed om te weten dat die update wellicht de oorzaak is, en niet de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Stefan22 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:08:
[...]

Dit probleem heb ik ook bij mijn recent aangeschafte LG G8s, maar goed om te weten dat die update wellicht de oorzaak is, en niet de hardware.
Ik weet niet of mijn issue hetzelfde is maar vanaf dag 1 heb ik af en toe last van dat de LG niet vanuit stand-by wil bij tikken op het scherm, alleen op de fysieke powerknop drukken werkt dan.

En als dit gebeurt duurt het weer een tijdje voor ik er last van heb, gebeurt ongeveer 2 a 3 keer per maand.

Ik had exact hetzelfde issue met de LG G3 overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Mizgala28 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:27:
[...]

Ik weet niet of mijn issue hetzelfde is maar vanaf dag 1 heb ik af en toe last van dat de LG niet vanuit stand-by wil bij tikken op het scherm, alleen op de fysieke powerknop drukken werkt dan.

En als dit gebeurt duurt het weer een tijdje voor ik er last van heb, gebeurt ongeveer 2 a 3 keer per maand.

Ik had exact hetzelfde issue met de LG G3 overigens
Dat lijkt niet op mijn probleem. Ik heb het toestel net een week, en heb meerdere keren per dag dat het scherm niet uit standby komt. Het scherm blijft dan zwart, maar het scherm reageert wel op aanrakingen. Gelijk na het instellen van het toestel ontving ik de mei update, dus ik weet niet als het sinds die update is.

[ Voor 7% gewijzigd door Stefan22 op 17-07-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Stefan22 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:09:
[...]

Dat lijkt niet op mijn probleem. Ik heb het toestel net een week, en heb meerdere keren per dag dat het scherm niet uit standby komt. Het scherm blijft dan zwart, maar het scherm reageert wel op aanrakingen. Gelijk na het instellen van het toestel ontving ik de mei update, dus ik weet niet als het sinds die update is.
Dat heb ik ook. Het lijkt dat wanneer ik het toestel reboot het tijdelijk verholpen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Heeft iemand inmiddels een update gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
arcticbreeze schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:25:
Heeft iemand inmiddels een update gehad?
Als het goed is krijgen wij pas een update in september, en dat is meteen ook eentje naar Android 10 als het goed is.

• sponsbob
Yes de update naar android 10 is er..

• Mizgala28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQQVdmOf35lo7iozPODib8cbUuM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fKzo9XxAjdB2qOgZNxkUQZV7.png?f=fotoalbum_large

Dat werd tijd LG

edit:

Ik denk dat ik een beetje de animaties moet tweaken, ook na een format voelen al die LG specifieke animaties enorm sluggish aan.

Daarnaast weet iemand hoe je de melding van "stille notificaties" uitschakelt in de notificatie lade? Hij blijft dat daar permanent tonen, ook op het lockscreen en ik word er gek van.

[ Voor 31% gewijzigd door Mizgala28 op 10-09-2020 11:14 ]

• onnaj
Yes, ik krijg hem nu ook binnen! :-)

Heeft even geduurd, maar ik ben desondanks steeds blij voor de keuze voor de G8s. Qua prijs/kwaliteit nog steeds vrijwel niet te verslaan vind ik persoonlijk

• banaliteit
Ik heb ook geüpdatet. Tot nu toe geen bugs tegengekomen. Telefoon lijkt ook iets meer responsive te zijn. De nieuwe gestures zijn echt nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Inmiddels voor de 2de keer factory reset uitgevoerd, swipen voelt nog steeds erg sluggish (animaties versnellen/uitschakelen in ontwikkelaars optie lost dit niet op), toestel werkt verder "redelijk prima" op paar issues na:

- sommige apps hebben issues met dark mode, en hoog contrast instellen zorgt voor hetzelfde probleem (was hiervoor ook met hoog contrast niet zo)
- notificatie lade wil weleens niet naar beneden vegen op lockscreen
- in darkmode gaan in sommige apps de navigatie knoppen steeds van wit naar zwart en terug wisselen
- geen gestures met Nova, bij mijn partner de Galaxy S10e werkt dat gewoon op Android 10
- zoals al gezegd vegen door apps voelt sloom/sluggish aan, dit was hiervoor niet zo
- kan geen apps meer pinnen
- ik moest al 3 keer vandaag Google Nieuws app uitschakelen maar LG blijft dit aanzetten, hetzelfde met de Amazon app (ik gebruik beide niet, maar beiden kunnen alleen uit)
- geen "shade" bij de klok op lockscreen, moest hierdoor de wallpaper naar een donkere wijzigen anders zie je de klok heel slecht

De.meeste hiervan kwam voor net na de update en na beide factory resets, nitpicks terzijde maar vooral dat slome swipen door alle apps, apps die navigatie knoppen hun kleur wisselen en buggy notificatie lade op lockscreen zijn irritant.

En dat is zonde, ik was erg tevreden met de G8S op alle fronten hiervoor (mijn enige nitpick was alleen de af en toe buggy vingerafdruk scanner)

[ Voor 11% gewijzigd door Mizgala28 op 18-09-2020 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik herken dat slome swypen totaal niet, lijkt eerder beter dan slechter geworden eerlijk gezegd

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier ook de update gehad. Geen problemen en alles werkt nog steeds goed. Hiervoor had ik met android 9 wel af en toe dat als ik op het scherm drukte, het zwart bleef, en dan moest ik de power button even indrukken, dan lichtte het scherm wel weer op. Maar dat gebeurde heel af en toe, vreemd genoeg. Zal even opletten of dat nu met 10 ook nog steeds gebeurt.

edit: als ik de reacties van anderen hierboven lees, ben ik niet de enige die dat probleem had/heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Il 2 op 12-09-2020 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pattatje
Mizgala28 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:16:

- kan geen apps meer pinnen

Pinnen is wel mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4JMBQpGMADj5ktrtrPUQZCPiE8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nC3qvXPnV39Ark3vj5ha50Pz.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Lekker intuïtief LG :F (bedankt voor de tip, ik gebruik die functie vrij vaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Blijkbaar heeft iBood me een Zuid Afrikaanse versie verkocht van de G8S (single sim). Ik kwam er achter doordat ik iedereen over de Android 10 update hoor, terwijl de mijne maar blijft aangeven dat ik de meest recente software heb, wat dus nog steeds Android 9 is.

LM-G810EAW = Europa
LM-G810EA = Zuid Afrika

Nog steeds geen Android 10 update voor Zuid Afrika.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sponsbob
LG is goed bezig update naar v20b komt net binnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salento
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-02 16:41
xsive schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:09:
Blijkbaar heeft iBood me een Zuid Afrikaanse versie verkocht van de G8S (single sim). Ik kwam er achter doordat ik iedereen over de Android 10 update hoor, terwijl de mijne maar blijft aangeven dat ik de meest recente software heb, wat dus nog steeds Android 9 is.

LM-G810EAW = Europa
LM-G810EA = Zuid Afrika

Nog steeds geen Android 10 update voor Zuid Afrika.
Is vandaag binnen komen waaien :)
V20aZAF-XX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Salento schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Is vandaag binnen komen waaien :)
V20aZAF-XX
Hier werd hij ook begin van de week eindelijk gepusht, maar wilde eerst thuis zijn, we gaan er zo eens voor zitten 😎

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sponsbob
vandaag update gehad naar v20e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Hier gisteren ook weer een update gehad 👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Ik ook woei. Wanneer Android 11?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Gezien het feit dat android 10 pas ~3 maanden terug erop uitkwam... Android 11 verwacht ik ergens september 2021 als ze dat weer herhalen.

Update beleid is mijn enige issue met LG, verder is alles in orde maar het blijft raar dat mijn LG pas zo recent android 10 kreeg terwijl de s10e van mijn partner 10 in december vorig jaar al had.

Niks is perfect, maar LG is extreem traag moet ik toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-05 14:27
Die trage updates (meer nog security dan nieuwe versies) waren voor mij de reden om geen LG te kopen. Anders had ik een G8s (of Velvet) in plaats van een S20 FE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Meer mensen problemen dat met de laatste update de batterij soms leeg getrokken wordt?

Heel vaak door Instagram, wat schijnbaar op de achtergrond blijft draaien, maar soms ook Chrome en laatst nog een keer een andere app, maar weet niet exact welke meer.

Instagram gebruik ik niet eens dagelijks en dan ook nog maar hooguit een paar minuten, maar gebruikt wel regelmatig 12% van de batterij.

Dit was eerst niet het geval en app updates hebben ook niet geholpen.

Verder heb ik het probleem dat het snelladen vaak niet werkt. Verschillende keren moet ik hem dan opnieuw erin en eruit doen, ff doorblazen en dan doet ie het weer.

Ook heb ik soms problemen met automatische helderheid van het scherm. Als ik in een app zit wordt het scherm soms donker, licht, donker en weer licht. Blijft dus fluctueren.

Misschien een keer harde reset dan en anders opsturen. Vooral het probleem met het laden begint erg vervelend te worden. Soms heb je niet in de gaten dat ie langzaam laadt en dan heb je na een uur nog niet echt veel gewonnen.
Ik gebruik overigens wel gewoon de originele lg case, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Kijkend naar mijn eigen ervaringen.
Meer mensen problemen dat met de laatste update de batterij soms leeg getrokken wordt?

Heel vaak door Instagram, wat schijnbaar op de achtergrond blijft draaien, maar soms ook Chrome en laatst nog een keer een andere app, maar weet niet exact welke meer.

Instagram gebruik ik niet eens dagelijks en dan ook nog maar hooguit een paar minuten, maar gebruikt wel regelmatig 12% van de batterij.
Ik let nooit op dat hele precentage dat mijn G8S aangeeft, de ene keer lijkt het te kloppen (bijvoorbeeld op een drukkere dag 14% whatsapp) en andere keer niet (van de week nog 22% Rekenmachine...)

Ik kijk vooraal naar hoe lang de stand-by is en on screen time, betreffende dat eerste zit ik 99% van de tijd tussen (ongeveer) 35 a 45 uur afhankelijk van het gebruik, qua on screen time zit ik altijd minimaal op 6 uur tot maximaal 8,5 uur (6 uur is als ik wat games speel of veel Chrome gebruik, want Chrome slurpt meer accu dan bepaalde games).
Verder heb ik het probleem dat het snelladen vaak niet werkt. Verschillende keren moet ik hem dan opnieuw erin en eruit doen, ff doorblazen en dan doet ie het weer.
Staat "geoptimaliseerd opladen" aan? Bij mij wel en inmiddels als ik mijn telefoon in de late avond/nacht aan de lader hang gaat hij zo goed als nooit snel laden, overdag over het algemeen wel maar ik heb vrij vaste tijden wanneer ik mijn telefoon laad, dus misschien werkt het daarom wat beter bij mij.
Ook heb ik soms problemen met automatische helderheid van het scherm. Als ik in een app zit wordt het scherm soms donker, licht, donker en weer licht. Blijft dus fluctueren.
Ik heb weer een andere issue, dat hij soms niet meer helder wordt wanneer ik dat zou willen (meestal in de avond thuis) en dat is nogal irritant.

Vooral als ie eens gek doet en helemaal op 0% gaat, want zelfs als alle lichten thuis uit staan is dat geen fijne ervaring (en dat van iemand die geen fan is van al te heldere schermen)

Wat ik dan doe is automatische helderheid aan en uit zetten want meestal helpt dat, anders zet ik het tijdelijk uit en pas het handmatig aan voor dat moment.

Echter blijft het enorm irritant, ik heb nog geen oplossing ervoor gevonden.
Soms heb je niet in de gaten dat ie langzaam laadt en dan heb je na een uur nog niet echt veel gewonnen.
Misschien eventueel een andere lader proberen? Zelfs met langzamer laden is de mijne van 10% (meestal laad ik hem dan op) toch echt rond de 60%+ na 1 uur, het is vooral die laatste ~20% dat mijn LG echt langzaam over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
@Mizgala28 Ik merk gewoon op dagen dat ik hem nauwelijks heb gebruikt, hij plots leeg is en dan zie ik dat sommige percentages enorm hoog zijn.

Ik heb nu geoptimaliseerd laden uitgezet, kijken of en wat dat scheelt. Een andere lader hielp niet, laatst nog geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
LG was deze keer wel erg traag met een nieuwe beveiliging patch, laatste kreeg ik in december (maar beter dan niks)

Net een beveiligingsupdate gekregen, patch niveau 1 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Mizgala28 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:33:
LG was deze keer wel erg traag met een nieuwe beveiliging patch, laatste kreeg ik in december (maar beter dan niks)

Net een beveiligingsupdate gekregen, patch niveau 1 februari.
Heel traag inderdaad nu.

Ik moet de mijne een keer op gaan sturen. De oplaadpoort werkt vaak niet goed voor snel laden, soms moet ik hem wel 3x erop nieuw indoen voordat ie snellaadt.

Ook werkt de hoofdtelefoonpoort niet goed. Ik moet hem er echt hard induwen en soms naduwen voordat ie werkt. Zodra ik dan maar iets beweeg, dan is de verbinding verbroken. Lijkt alsof het onderste gedeelte van het moederbord niet lekker is :-(

Alleen moet ik dan weer een tijdelijke telefoon regelen, heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
onnaj schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:37:
[...]

Heel traag inderdaad nu.

Ik moet de mijne een keer op gaan sturen. De oplaadpoort werkt vaak niet goed voor snel laden, soms moet ik hem wel 3x erop nieuw indoen voordat ie snellaadt.

Ook werkt de hoofdtelefoonpoort niet goed. Ik moet hem er echt hard induwen en soms naduwen voordat ie werkt. Zodra ik dan maar iets beweeg, dan is de verbinding verbroken. Lijkt alsof het onderste gedeelte van het moederbord niet lekker is :-(

Alleen moet ik dan weer een tijdelijke telefoon regelen, heel irritant.
Check even of er stof in zit. Dit is meestal het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
pattatje schreef op zondag 14 maart 2021 @ 07:13:
[...]

Check even of er stof in zit. Dit is meestal het geval.
Hele late reactie, maar was er inderdaad al achter dat het stof was.

Had al ooit met een tandenstoker erin geport maar dat werkte niet. Uiteindelijk voorzichtig met een naaldje aan de gang gegaan en sindsdien werkt het weer helemaal perfect.

Jammer dat LG stopt met telefoons maken. Heb hun telefoons als zeer prettig ervaren en volgens mij waren ze de eerste met een groothoeklens. Dat was voor mij een grote reden om telkens terug te vallen op LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik koop meestal een nieuwe telefoon als de garantie (bijna) afloopt.

Ben nu ook aan het kijken, maar zie voor €400-500 niet eens een echt waardige opvolger.

Zo vind ik de camera belangrijk en die vind ik, maar ook andere om mee heen, erg goed van de LG.

Veel telefoons in de prijsklasse hebben niet eens een ip68 rating, laat staat MIL-STD-810G.
Ook ontbreekt een telelens vaak, die ik verrekte handig vind.

Ook qua geheugen en cpu is het vaak niet een schokkende verbetering wat je voor dat geld vindt.

Heeft een van jullie een tip of inmiddels een ander toestel die minimaal aan de LG kunnen tippen?

Enige die ik tot nog toe echt interessant vind is de S21 of de S20 plus, maar ga niet zo'n bedrag uitgeven voor een nieuwe telefoon :(

En anders toch maar eens een keer wat langer doen met een telefoon dan 2 jaar. Is voor het milieu ook niet verkeerd natuurlijk ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door onnaj op 03-08-2021 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
onnaj schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:12:
Ik koop meestal een nieuwe telefoon als de garantie (bijna) afloopt.

Ben nu ook aan het kijken, maar zie voor €400-500 niet eens een echt waardige opvolger.

Zo vind ik de camera belangrijk en die vind ik, maar ook andere om mee heen, erg goed van de LG.

Veel telefoons in de prijsklasse hebben niet eens een ip68 rating, laat staat MIL-STD-810G.
Ook ontbreekt een telelens vaak, die ik verrekte handig vind.

Ook qua geheugen en cpu is het vaak niet een schokkende verbetering wat je voor dat geld vindt.

Heeft een van jullie een tip of inmiddels een ander toestel die minimaal aan de LG kunnen tippen?

Enige die ik tot nog toe echt interessant vind is de S21 of de S20 plus, maar ga niet zo'n bedrag uitgeven voor een nieuwe telefoon :(

En anders toch maar eens een keer wat langer doen met een telefoon dan 2 jaar. Is voor het milieu ook niet verkeerd natuurlijk ;-)
Ik heb zelf de G8S, maar ik kijk alvast naar andere opties.

Zelf heb ik onder andere de ZenFone 8 op het oog, maar als de Xperia 5 III niet net zo extreem duur wordt als de Xperia 1 III dan is dat de betere vervanger, want MicroSD en telelens (ZenFone 8 heeft beide niet).

Als alles goed gaat komt de 5 III ergens in september uit.

Review: https://m.gsmarena.com/sony_xperia_5_iii-review-2294.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Mizgala28 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:12:
[...]

Ik heb zelf de G8S, maar ik kijk alvast naar andere opties.

Zelf heb ik onder andere de ZenFone 8 op het oog, maar als de Xperia 5 III niet net zo extreem duur wordt als de Xperia 1 III dan is dat de betere vervanger, want MicroSD en telelens (ZenFone 8 heeft beide niet).

Als alles goed gaat komt de 5 III ergens in september uit.

Review: https://m.gsmarena.com/sony_xperia_5_iii-review-2294.php
Dat lijkt me inderdaad ook geen verkeerde telefoon. Het design is een beetje mwah vind ik persoonlijk, maar wel echt goede specs. Vermoed alleen dat deze niet voor €400-500 te koop zal zijn... Tenminste voorlopig dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Heb een Pixel 6 gekocht en ben erg benieuwd of deze beter is dan de LG G8s qua snelheid, maar vooral ook qua camera. Vind de camera van de LG nog steeds fantastisch en dat zijn er veel met mij eens.

Morgen en rest vd week (hopelijk) flink testen en dan kijken of ik de LG G8s te koop zet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Dat werd tijd, maar ik kreeg net Android 11 update aangeboden op mijn G8S, is 2162.63mb.

Straks even updaten dan maar.

• Il 2
  • Niet online
Net ook de update van android 11 gekregen!

Krijg nu alleen de hele tijd een notificatie in beeld dat er een exchange service van outlook draait, en die notificatie kan ik niet wegkrijgen. iemand anders ook dit probleem?
(sowieso wel vreemd, want ik gebruik geen exchange server, hoewel dat proces wel aangeroepen word als ik de standaard mailclient open. En als ik dat proces geforceerd stopzet, start ie weer automatisch opnieuw op als ik de mail weer open).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WJN75
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-07-2023
Ik had ook de "Exchange Service running in background" melding die niet weg te krijgen was.

Zo heb ik hem weggekregen: Settings > Battery > Background restrictions > drie puntjes rechts bovenaan: Show system > Exchange : toggle aan.

Ik gebruik wel Outlook en andere services die Exchange gebruiken en bij mij blijven e-mails gewoon aankomen na aanzetten achtergrondproces-restrictie op dit Echange proces. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
WJN75 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:48:
Ik had ook de "Exchange Service running in background" melding die niet weg te krijgen was.

Zo heb ik hem weggekregen: Settings > Battery > Background restrictions > drie puntjes rechts bovenaan: Show system > Exchange : toggle aan.

Ik gebruik wel Outlook en andere services die Exchange gebruiken en bij mij blijven e-mails gewoon aankomen na aanzetten achtergrondproces-restrictie op dit Echange proces. So far, so good.
Thanks, dat werkt inderdaad _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik had niet verwacht dat LG zo snel weer een update zou uitbrengen, zeker na de maandenlange stilte voordat A11 uitkwam voor dit toestel.

Patch niveau 1 Januari 2022.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/O4H4UAiaVKUjKgxpJe1z2FFX.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Iemand wel eens desktop mode geprobeerd met zijn telefoon en een monitor met ingebouwde USB C hub?

Ik heb een LG 32UN880 en als ik mijn LG G8s aansluit dan zie ik wel dat muis en toetsenbord werken, maar ik krijg geen beeld. Volgens de tutorials zou ik in het notificatiescherm een optie moeten kunnen zien met "enable desktop mode", maar ik zie niks. Iemand die überhaupt desktop mode werkend heeft gekregen op zijn telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
@banaliteit raises hand

Vorig jaar had ik dat gedaan, niet wetende dat de G8S een desktop mode heeft.

Dit via een Ready For USB-C naar HDMI kabel die mijn partner bij een Motorola G100 kreeg, en alles met de LG werkte naar behoren (ik kon zelfs wat emulators spelen met een controller op die manier).

Maar verder nooit iets anders mee gedaan, ik vond dat te veel gedoe (er is blijkbaar ook een manier om dit draadloos te kunnen doen naar een chromecast, maar dat had naar mijn mening te veel zichtbare inputlag)
Pagina: 1 2 Laatste