Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ah ja. Verder bouwen op wat je hebt in plaats van een bepaalde deck te forceren. Dat advies moet ik mezelf ook weer in de oren knopen.uchiha tijntje schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:08:
[...]
Met name de synergie tussen kaarten voor het beste effect
@Sagat Als iets je deck beter maakt nu, is dat beter dan hopen dat iets anders je deck in de toekomst beter gaat maken. In de regel natuurlijk. Let wel: ik ben nu broodnuchter.
Ok misschien een kaar 's avond de drunken master hulp inschakelen danAnoniem: 337891 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:29:
[...]
Ah ja. Verder bouwen op wat je hebt in plaats van een bepaalde deck te forceren. Dat advies moet ik mezelf ook weer in de oren knopen.
@Sagat Als iets je deck beter maakt nu, is dat beter dan hopen dat iets anders je deck in de toekomst beter gaat maken. In de regel natuurlijk. Let wel: ik ben nu broodnuchter.
10 second ninja DONE
Ja meende wel is zoiets gehoord te hebben, ok zal wel is kijken dan.
Goed gaat ot om over mike's e.d. te praten, ga wel naar pm.
10 second ninja DONE
Dit was me een ziek deck. Twee brimstone gaf mij 2 strength per turn en de tegenstander 1. Je kan en moet daarmee gevechten heel snel oplossen. Die kreeg ik na act 2 boss. Ik had Demon form (en dus flink wat block om Demon form te laten scalen). Daarmee had ik na brimstone te veel niet-scalende block (weer wat geleerd). De bite encounter kwam daardoor als geroepen! Ik geloof dat alleen time eater meer dan 3 turns nodig had in act 3. Echt super snel ging het met strength door limit break. Demon form heb ik alleen tegen time eater gebruikt.
Als je brimstone kan kopen (kun je alleen uit de shop halen als ironclad) : doen! Alleen al vanwege de lol van pure kracht is het een aanrader.
Edit: minimalist achievement is binnen! Dank @uchiha tijntje voor je mentale ondersteuning en rekenvaardigheid!
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 13-09-2019 01:51 ]
[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-09-2019 08:09 ]
Dat was wel echt een bizarre deck. Er zaten maar 4 kaarten in die block gaven (2*shrug it off en 2*impervious). Maar met headbutt en flink wat andere card draw kaarten, had ik toch steeds block op de een of andere manier. Was een vrij sterk deck in de aanval. Geloof dat ik op 30 strength zat tegen de eindbaasjes Donu en Deca.uchiha tijntje schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:08:
Gisteren @exactor it aka the Boss weer aan het werk gezien in ascension 11. Ik ben niet geschikt voor dit soort spellen. Ik vind het te lastig om mee te gaan in een flow van RNG. Iedere run wil ik graag een bepaalde deck opbouwen, echter in dit spel moet je je laten leiden door de kaarten die je krijgt en niet door de kaarten die je wilt. Dat vind ik nog het meest lastige.En dat zie ik exactor dus wel doen. Hij kiest kaarten die ik nog nooit heb gekozen omdat ik maar vast blijf zitten in een bepaalde routine.
Overigens was de basis van het bizarre deck door Pandora's box. Die transformeert al je strikes en defends. En ik had ze allemaal nog. Zo een deck had ik zelf nooit verzonnen.
De achievement voor kill donu with a feed lukte niet omdat feed maar niet in mijn hand kwam en ik hem echt af moest maken omdat zijn aanval te veel scalede.
Ja erg jammer dat dat niet lukte! Zou tof zijn geweest, want zo vaak heb je niet feed en Donu in 1 run te pakken.Anoniem: 337891 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:29:
[...]
De achievement voor kill donu with a feed lukte niet omdat feed maar niet in mijn hand kwam en ik hem echt af moest maken omdat zijn aanval te veel scalede.
Van mij mocht je wel quit / reload doen om hem te halen hoor
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-09-2019 09:37 ]
Tsja, ik heb nog 9 wins met ironclad om hem te halen he.uchiha tijntje schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:37:
[...]
Ja erg jammer dat dat niet lukte! Zou tof zijn geweest, want zo vaak heb je niet feed en Donu in 1 run te pakken.
Van mij mocht je wel quit / reload doen om hem te halen hoor
Mocht je de relic ice cream tegenkomen: doen! Energy vasthouden tussen beurten zorgt dat je veel minder last hebt van een set kaarten waar je niks aan hebt.
Wordt er nog gespeeld? Het spel wordt naarmate je langer speelt steeds toffer!
Show off!Anoniem: 337891 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:08:
Inmiddels ascension 14 uitgespeeld met Ironclad. Bottled barricade zorgde voor onbreekbare defence. 5 energy per turn voor heel veel aanvallen. Gevechten duren wat langer maar ik zat heerlijk veilig achter mijn block speldenprikjes (van 100 damage) uit te delen.
Wordt er nog gespeeld? Het spel wordt naarmate je langer speelt steeds toffer!
Wat is bottled barricade nou weer... Je praat als een over het paard getilde pro die veel te goed is in deze game...
Maar, zoals ik zei. ascension 20 ga je streamen
Meer om meer te kunnen praten over dit toffe spel.uchiha tijntje schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:10:
[...]
Show off!
Wat is bottled barricade nou weer... Je praat als een over het paard getilde pro die veel te goed is in deze game...
Maar, zoals ik zei. ascension 20 ga je streamen
Je hebt 3 relics waarmee je kaarten kan bottelen. Ik had er een waarmee je een power kan bottelen. Bottelen wil zeggen dat je elke combat met die kaart in de hand start. Dus elke combat kon ik beginnen met barricade. Dat maakt een wereld van verschil als je 30 kaarten in je deck hebt. Als je hem pas in je vierde of vijfde hand krijgt heb je al rondes verspeeld waarin je meer Block trok dan je nodig had.
Aah Thanks voor de uitleg!Anoniem: 337891 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:12:
[...]
Meer om meer te kunnen praten over dit toffe spel.
Je hebt 3 relics waarmee je kaarten kan bottelen. Ik had er een waarmee je een power kan bottelen. Bottelen wil zeggen dat je elke combat met die kaart in de hand start. Dus elke combat kon ik beginnen met barricade. Dat maakt een wereld van verschil als je 30 kaarten in je deck hebt. Als je hem pas in je vierde of vijfde hand krijgt heb je al rondes verspeeld waarin je meer Block trok dan je nodig had.
Inmiddels ascension 18 aan het proberen. Al een keer of 20. Het wordt echt lastig. Elke ascension komt er een nieuwe laag moeilijkheid overheen. Ik heb wel een beetje pech gehad af en toe qua card draw en rng op specifieke events die mij slopen (zoals een random encounter die mijn verder briljante deck direct sloopte 1 act voor de eindbaas) maar dit is vooral een muur van het spel goed doorgronden. Plezierig blijft het, maar man, wat een spel!
Zijn er nog anderen actief?
Ben benieuwd naar het 4e karakter waar ze mee bezig zijn!
Ascension 18: Dead Branch ergens aan het begin van act 1. Met die relic krijg je een random kaart elke keer dat je een kaart exhaust. Dat is op zich zelf al enorm sterk aangezien ironclad ongeveer een miljoen opties heeft voor exhaust. Het zoeken was naar corruption. (skills zijn gratis na het spelen van deze kaart en belangrijker ze exhausten.) Met die twee samen bouw je oneindige Block en sloop je echt alles.
Aan het einde van act 1 koos ik de relic waarmee je 1 energy extra krijgt maar geen goud meer kan verdienen. Dat was prima want corruption kost 80 in de shop en ik had 81.
Ascension 19: Brimstone vanuit de eerste store (had gekozen voor -7hp en +250 goud). Brimstone geeft jou 2 strength per turn en alle enemies 1. Dus jij scaled twee keer zo hard maar hebt wel kneiter veel Block nodig. Deze run was veel spannender maar door limit break (nog harder scalen!) en heavy blade + en headbutt was ik een strength machine (met een stevige verdediging) Time eater was na 5 rondes neer.
Op naar ascension 20!
Ik ook! Zo leer ik vanavond wat spanning is. Ben net in act 3, ascension 20 aangekomen met Brimstone. Tot nu toe gaat alles veel te makkelijk. En veel te leuk. Wat een fantastische relic is dit zeg. Alleen maar Block horden (en een paar anti-strength kaarten en wat strength scaling attacks) en je ramt iedereen de tent uit. In ronde 3 doet heavy blade al absurde damage.caspervc schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:42:
cool spel! Ben t nog wel een beetje aan t uitzoeken
Ironclad heeft echt mooie synergien. Vorige run was totaal op exhaust ingesteld, die ervoor een mix met Block (barricade) en strength en deze is volledig strength. En dan kun je ook nog strength om health loss en gain bouwen.
Brb ff act 3 afmaken.
En over steeds dingen leren, elke run leer je wat nieuws. Dat is het gave van dit spel. Ben erg blij met de aanrader van @uchiha tijntje (die nog wat guides moet lezen
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 13-10-2019 00:29 ]
KUTSPEL!
Echt zo zonde dat je time eater niet kreeg als tweede boss. Maar je ziet wel dat ascension 20 mogelijk is... met een beetje RNG geluk.
En guides lezen? Ik kijk al uren naar streams en ik snap er nog niets van

Die joinrbs op YouTube heeft soms van die lange filmpjes waar hij alles uitlegt!uchiha tijntje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:50:
[...]
KUTSPEL!![]()
Echt zo zonde dat je time eater niet kreeg als tweede boss. Maar je ziet wel dat ascension 20 mogelijk is... met een beetje RNG geluk.
Ik ging dood tegen de eindbaas helaas, omdat limit break pas in mijn vierde set kaarten kwam. Dat was te laat omdat de heren donu en deca inmiddels al op enorme hits zaten. Zelfs met drie disarms hield ik het niet vol.
Heb nu drie keer dicht tegen de win gezeten in ascension 20. We blijven volhouden.
Anoniem: 49090
Laatste bij ascension 6 mooie build, vervolgens bij de laatste fire, laatste sleutel vergeten..
Speel zelf voornamelijk ironclad. Speelt lijkt ook veel op het kaart/bordspel ascension, zou mij niks verbazen, dat hier veel inspiratie is weggehaald.
Aan de ene kant snap ik dat er idd sprake is van RNG geluk.....maar idd, iedere keer als ik denk van, ok nu snap ik het, en dan een paar redelijk succesvolle runs heb (en dat is voor mij dat ik niet al afga in act 2.....of 1uchiha tijntje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:50:
[...]
KUTSPEL!![]()

Dus iedere keer eind van de dag soort van frusti stoppen, maar dag erna toch 'nog 1 keertje dan' proberen
10 second ninja DONE
Er zit zeker RNG in het spel. Maar die beïnvloed jij met elke beslissing. Dat is juist wat het spel tof maakt. Hoe beter jouw beslissingen, hoe kleiner de invloed van RNG.Sagat schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:48:
[...]
Aan de ene kant snap ik dat er idd sprake is van RNG geluk.....maar idd, iedere keer als ik denk van, ok nu snap ik het, en dan een paar redelijk succesvolle runs heb (en dat is voor mij dat ik niet al afga in act 2.....of 1) en laatst zelf de eindbaas bereikt! Maar gisteren dus weer 2x keer een run waar dan alles lijkt tegen te zitten......ok bedacht om me maar is op een char te focussen in plaats van lekker te hoppen, maar na 2 faal runs met ironclad toch maar weer even de defect.....
Dus iedere keer eind van de dag soort van frusti stoppen, maar dag erna toch 'nog 1 keertje dan' proberen
Als je een specifieke relic zoekt, dan verhoog je de kans bijvoorbeeld door tegen meer elites te vechten. Om dat te overleven zul je in act 1 op damage moeten focussen bij je card picks.
Overigens is op zoek gaan naar specifieke kaarten en relics niet handig, buiten het opzoeken van stores. Het bouwen van een vooraf bedachte deck is bijna ondoenlijk. Je kunt beter concentreren op je volgende beslissing en de uitwerking ervan op je volgende beslissing, volgende gevecht, je deck samenstelling, je run (in die volgorde). Zo is demon form in act 1 gewoon te vroeg bijvoorbeeld en kun je beter iets kiezen dat direct impact heeft.
Maar zoals vaker hier gezegd echt de cominbatie van strategisch niet sterk zijn icm met rng maakt dat het een uitdagend spelletje voor me is.
Maar dus ook, erg vermakelijk en verslavend.
10 second ninja DONE
Ik heb toch soms wel het gevoel, dat de balans wel beter kan,maar het maakt het nu wel spannend en uitdagend wat ook wel weer de kracht is van deze game. Alleen speel ik zelf wel voorspelbaar in de zin welke keuzes als je start. Tot nu toe de gok met een andere relic of transform je kaarten pakken elke keer niet goed uit. Dan liever safe met het verwijderen van kaarten. Daarnaast 1 keer de relic Prismatic Shard gehad.Anoniem: 337891 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:15:
[...]
Er zit zeker RNG in het spel. Maar die beïnvloed jij met elke beslissing. Dat is juist wat het spel tof maakt. Hoe beter jouw beslissingen, hoe kleiner de invloed van RNG.
Als je een specifieke relic zoekt, dan verhoog je de kans bijvoorbeeld door tegen meer elites te vechten. Om dat te overleven zul je in act 1 op damage moeten focussen bij je card picks.
Overigens is op zoek gaan naar specifieke kaarten en relics niet handig, buiten het opzoeken van stores. Het bouwen van een vooraf bedachte deck is bijna ondoenlijk. Je kunt beter concentreren op je volgende beslissing en de uitwerking ervan op je volgende beslissing, volgende gevecht, je deck samenstelling, je run (in die volgorde). Zo is demon form in act 1 gewoon te vroeg bijvoorbeeld en kun je beter iets kiezen dat direct impact heeft.
Combat reward screens now contain colorless cards and cards from other colors.
Prachtige relic en superbuild hierdoor, maar tot op heden, was deze slechts eenmalig.Terwijl ik nu op 50 uur zit.
De demonic form op papier superkrachtig, maar hoge kosten en geluk hebben, dat je deze kunt bottlen, dan liever voorkeur voor spot weakness.
Transform van strikes kan goed uitpakken maar ook heel slecht. Je moet wel damage krijgen in ruil voor die strikes. Anders kun je minder elites aanpakken.Anoniem: 49090 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:33:
[...]
Ik heb toch soms wel het gevoel, dat de balans wel beter kan,maar het maakt het nu wel spannend en uitdagend wat ook wel weer de kracht is van deze game. Alleen speel ik zelf wel voorspelbaar in de zin welke keuzes als je start. Tot nu toe de gok met een andere relic of transform je kaarten pakken elke keer niet goed uit. Dan liever safe met het verwijderen van kaarten. Daarnaast 1 keer de relic Prismatic Shard gehad.
Combat reward screens now contain colorless cards and cards from other colors.
Prachtige relic en superbuild hierdoor, maar tot op heden, was deze slechts eenmalig.Terwijl ik nu op 50 uur zit.
Ligt aan je deck. Voordeel van demon form is dat je maar eenmaal 3 energy kwijt bent. Bij spot weakness +limit break scale je vaak sneller maar kost het ook steeds energy. Plus je moet wel aangevallen worden in de beurt dat je spot weakness hebt. Dat kun je wel oplossen met kaartmanipulatie zoals headbutt en warcry. Daar had ik laatst een super fijne deck mee.De demonic form op papier superkrachtig, maar hoge kosten en geluk hebben, dat je deze kunt bottlen, dan liever voorkeur voor spot weakness.
Een echte nerd berekent de efficiency van zijn kaarten. 6 damage voor 1 energy (strike) of 9 damage voor 1 energy (sword boomerang). Welke kaart zie je graag vaker in je hand? (Nog los ervan dat sword boomerang 3x scaled met strength en strike maar 1 keer.)uchiha tijntje schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:39:
Pfff het lijkt hier wel een nerdfest met al die strategieën... Ik hield super veel van strike en defends
Je moet dus wel ff goed nerden en berekenen hoeveel beter je deck wordt als je een strike weghaalt. Om het nog ingewikkelder te maken moet je eigenlijk ook balans van defence/damage meenemen en niet alleen dat je betere attacks hebt.
Maar... maar... strike heb je standaard in je hand, zodat je niet overgelaten wordt aan de keuze stress!Anoniem: 337891 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:45:
[...]
Een echte nerd berekent de efficiency van zijn kaarten. 6 damage voor 1 energy (strike) of 9 damage voor 1 energy (sword boomerang). Welke kaart zie je graag vaker in je hand? (Nog los ervan dat sword boomerang 3x scaled met strength en strike maar 1 keer.)
Je moet dus wel ff goed nerden en berekenen hoeveel beter je deck wordt als je een strike weghaalt. Om het nog ingewikkelder te maken moet je eigenlijk ook balans van defence/damage meenemen en niet alleen dat je betere attacks hebt.
Klopt, maar meestal wil ik een strike eruit en een block. Liefst ook bash en deze met een uppercut vervangen.Anoniem: 337891 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:15:
[...]
Transform van strikes kan goed uitpakken maar ook heel slecht. Je moet wel damage krijgen in ruil voor die strikes. Anders kun je minder elites aanpakken.
[...]
Ligt aan je deck. Voordeel van demon form is dat je maar eenmaal 3 energy kwijt bent. Bij spot weakness +limit break scale je vaak sneller maar kost het ook steeds energy. Plus je moet wel aangevallen worden in de beurt dat je spot weakness hebt. Dat kun je wel oplossen met kaartmanipulatie zoals headbutt en warcry. Daar had ik laatst een super fijne deck mee.
Alleen loopt het altijd anders.
Demon form als hij goed valt eerste ronde, dan een erg krachtige skill. Spot weakness 1 upgrade, dan 4 strenght per keer, ik probeer zelf niet al te veel kaarten, tenzij ik veel powers of exhaust kaarten gebruik. War cry is 1 die ik altijd wel haal, kaart is altijd positief, kunt deze altijd spelen. Gebruik je trouwens ook wel eens dual wield. Deze icm met een upgrade, dan erg handig voor de power kaarten. Laatst metallicize, 2 x, 1 laat ik staan en op deze manier beetje geluk kan je hem weer handig clonen.
Dat heeft een partij lang geduurd zeg. Uiteindelijk gelukt met de meest kapotte deck ooit. Dead Branch, Charon's Ashes, 3x Corruption, 2x Fiend Fire, 2x Second Wind. Die twee laatste waren nodig omdat ik zo slim was geweest de relic te pakken die al je kaarten vast houdt.
Heb geen energy relic gekregen na act 2 dus met 3 energy uitgespeeld. Kreeg niet eens damage tegen de twee eindbazen zo ziek was dit deck.
Speedrunner is nu binnen. Nog 4 achievements te gaan. (25 focus, 1 relic, defeat a boss on turn 1,donu met feed).
Speedrunner heb ik brimstone & 2xwhirlwind+ & offering+ voor gebruikt. Fluitje van een cent op die manier. Had vaak 8 energy in de beurt dat ik whirlwind gebruikte. En met de strength gains erbij ging het helemaal los. Had alle defends en strikes eruit geloof ik.
De run met 1 relic is het lastigst omdat ik altijd per ongeluk een relic pak.
Ik had 7x whirlwind en 3x Brimstone (jaja het is een relicAnoniem: 337891 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:41:
En schopje.
Speedrunner is nu binnen. Nog 4 achievements te gaan. (25 focus, 1 relic, defeat a boss on turn 1,donu met feed).
Speedrunner heb ik brimstone & 2xwhirlwind+ & offering+ voor gebruikt. Fluitje van een cent op die manier. Had vaak 8 energy in de beurt dat ik whirlwind gebruikte. En met de strength gains erbij ging het helemaal los. Had alle defends en strikes eruit geloof ik.
De run met 1 relic is het lastigst omdat ik altijd per ongeluk een relic pak.
Lekker op tijd dit maar.....7x ww? wtf.....ik twijfel over de oprechtheid in dit berichtuchiha tijntje schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:46:
[...]
Ik had 7x whirlwind en 3x Brimstone (jaja het is een relic) en was zo snel klaar dat die het niet eens geregistreerd had en waardoor de achievement niet unlockte!
10 second ninja DONE
Bash+, Dropkick+, Burning pact+, True Grit+,Thunderclap+, Defend+ x3, Strike, Offering+ x2, Deep Breath x2. Belangrijke relics: Runic Pyramid. Belangrijke mind behind the magic: @uchiha tijntje.
Ik kreeg de enige verkeerde draw die er kon zijn met deze samenstelling. Door slim werk van bovengenoemde STS pro lukte het alsnog. De meest RNG achievement is binnen. Nu nog een beetje een RNGer (kill Donu met Feed) en 1 skillbased (Who needs relics) en dan is het feest compleet.
Graag gedaan! Waren je Gears skills maar net zo goed als je Slay the Spire skills...Anoniem: 337891 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:14:
Hoppa. Kill a boss on turn one is binnen. Deck was:
Bash+, Dropkick+, Burning pact+, True Grit+,Thunderclap+, Defend+ x3, Strike, Offering+ x2, Deep Breath x2. Belangrijke relics: Runic Pyramid. Belangrijke mind behind the magic: @uchiha tijntje.
Ik kreeg de enige verkeerde draw die er kon zijn met deze samenstelling. Door slim werk van bovengenoemde STS pro lukte het alsnog. De meest RNG achievement is binnen. Nu nog een beetje een RNGer (kill Donu met Feed) en 1 skillbased (Who needs relics) en dan is het feest compleet.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Eens, hoop stiekum dat de game nog komt voor iphone, dan moet ik hem vrees ik wel kopeng0tanks schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:10:
Superverslavend spel dit. Anderhalve week geleden gekocht voor de Switch (echt het perfecte spel voor on-the-go) en op dit moment Ascension 3 aan het doen met The Silent.
Of zou hij er al zijn?
10 second ninja DONE
Las hier en daar wel dat ze hier mee bezig zijn (weet alleen zo niet meer waar). Zou wel heel vet zijn!Sagat schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:23:
[...]
Eens, hoop stiekum dat de game nog komt voor iphone, dan moet ik hem vrees ik wel kopen
Of zou hij er al zijn?
EDIT: Early 2020 blijkbaar: https://toucharcade.com/2...delayed-ios-android-2020/
+
"Status Update on Slay the Spire Mobile
I know you are all very excited about the upcoming mobile version of Slay the Spire. We are too! We've hit a playable version of the game and it's looking great, you'll be able to play the full Slay the Spire experience on your phone very soon. But, we need to do another QA pass this month to ensure things are clean for the mobile launch.
The good news is that thanks to the console ports we completed earlier this year all the difficult engine work is already implemented, so don't expect the unpredictable delays we had earlier this year. We had hoped to get mobile out by the end of the year but development with a custom engine can be a tricky thing. We are close, and will have another status update for you in early 2020." vanuit de Steam-pagina.
[ Voor 57% gewijzigd door cakebp op 07-01-2020 12:49 ]
Ben het met @g0tanks eens dat het een perfect spel voor onderweg is, maar denk niet dat ik hem snel voor switch zou halen......voor iphone vermoedelijk wel.cakebp schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:45:
[...]
Las hier en daar wel dat ze hier mee bezig zijn (weet alleen zo niet meer waar). Zou wel heel vet zijn!
10 second ninja DONE
Ja de update is er. Wel grappig om met de Watcher te spelenuchiha tijntje schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:23:
Binnenkort een nieuw character:
https://www.eurogamer.net...watcher-in-big-2-0-update
Zelden zo'n spel gezien waarbij de replayability zo hoog is..
Eens!PromWarMachine schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:51:
Dit topic krijgt echt te weinig liefde.
Zelden zo'n spel gezien waarbij de replayability zo hoog is..
Als the Watcher uitkomt voor de consoles ga ik zeker weer wat uurtjes maken. Misschien ook nog the Silent en the Defect door Ascension 20 halen. (Ben gestopt met allebei op 10 meen ik.)
Op 10 maar?! Tss prutser!Anoniem: 337891 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:57:
[...]
Eens!
Als the Watcher uitkomt voor de consoles ga ik zeker weer wat uurtjes maken. Misschien ook nog the Silent en the Defect door Ascension 20 halen. (Ben gestopt met allebei op 10 meen ik.)
Mijn fanclub op mixer haakte af.
Is er al iets bekend over wanneer de update voor Xbox en Switch verschijnt?
Rhapsody is wel leuk ja! Af en toe gaat hij ook lekker los en wat ook vaak is dat het mislukt bij hem. Ook wel eens fijn dat hij dat laat zien.Anoniem: 337891 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:10:
[...]
Mijn fanclub op mixer haakte af.(en ik heb hem ook op de switch voor in de trein he) Ik kijk nog best regelmatig de daily climbs van Rhapsody. Hij speelt lekker snel en je leert wel veel van zijn keuzes. Althans ik. Plus hij is gewoon best grappig. Iets wat ik van de andere bekende YTer niet kan zeggen.
Wie ook echt goed is is die Jorbs maar die speelt wat trager en legt heel veel uit haha.
Jorbs ja. Hij knipt gewoon een game uit zijn twitch stream als YouTube filmpje. Kun je steeds vijf minuten wachten terwijl hij de kat eten gaat geven of zichzelf op de borst klopt over iets.Aight! schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:24:
[...]
Rhapsody is wel leuk ja! Af en toe gaat hij ook lekker los en wat ook vaak is dat het mislukt bij hem. Ook wel eens fijn dat hij dat laat zien.
Wie ook echt goed is is die Jorbs maar die speelt wat trager en legt heel veel uit haha.
Hij speelt wel heel goed. Ik heb stiekem vooral van hem geleerd hoe het spel werkt.
Zojuist gesubscribed bij Rhapsody.Anoniem: 337891 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:10:
[...]
Mijn fanclub op mixer haakte af.(en ik heb hem ook op de switch voor in de trein he) Ik kijk nog best regelmatig de daily climbs van Rhapsody. Hij speelt lekker snel en je leert wel veel van zijn keuzes. Althans ik. Plus hij is gewoon best grappig. Iets wat ik van de andere bekende YTer niet kan zeggen.
Met Hearthstone en Elder Scrolls Legends heb ik gemerkt dat je echt veel kan leren van goede streamers. Dat zal bij dit spel niet anders zijn.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Rhapsody is vooral entertainment met goed spel op de achtergrond. Jorbs zijn overexplained runs zijn erg leerzaam.g0tanks schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:31:
[...]
Zojuist gesubscribed bij Rhapsody.
Met Hearthstone en Elder Scrolls Legends heb ik gemerkt dat je echt veel kan leren van goede streamers. Dat zal bij dit spel niet anders zijn.

Ik had een Storm+ (innate) en Seek+ (ook innate dankzij de Bottled Lightning artifact). Daarmee kon ik elke combat altijd met Storm+, Electrodynamics+ en Biased Cognition+ beginnen. Ook had ik twee Tempest+ in mijn deck en de Chemical X relic (effect van elke X kaart +2).
Met een beetje geluk kon ik zo 200 damage op alle vijanden doen in de eerste beurt...
Wat dat betreft is het qua modded content echt een feest om te ontdekken, met een stuk of 8-10 echt nieuwe en kwalitatief hoogstaande decks. Mijn favorieten:
-Slimebound (Speel als de Slime opperbaas uit chapter 1!!!)
-The Senshi (Deck met personages uit de Sailor Moon anime EN vele 16 bit geanimeerde kaarteffecten, past goed bij Gensokyo mod die een geheel nieuwe act 1met 16 bit enemies als startoptie inbouwt)
-TheBandit (Versla je vijanden met een boardgame in een kaartspel)
-The Animator (Een soort all-stars anime deck met nadruk op combo's en veel nieuwe card effecten en mechanics)
Helaas zijn sommige mods nu (tijdelijk) broken ivm de nieuwe Watcher-patch, dus ik ben even vanilla aan het spelen. Tot nu toe bevalt de nieuwe Watcher me wel, met high risk, high reward als belangrijke mechanisme (in rage dubbel dmg mee en tegen). Je kunt kaarten tellen om te bepalen hoeveel kans je hebt om een kaart te trekken die je OF in een veilige fase brengt of om de ronde in de komende beurt af te maken voordat je dood gaat. Ik heb wel het idee dat sommige kaarten, zeker in de begin-acts, te goed zijn en dat de deck overall vooral is gebalanceerd voor hogere ascension-levels.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Bizar speedrun filmpje met commentaar van developers:
Dit is nu nummer 1 (Hij glitched iets met Pandora's box)uchiha tijntje schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:13:
[YouTube: Slay the Spire Developers React to 5 Minute Speedrun]
Bizar speedrun filmpje met commentaar van developers:
Ah dat had ik laatst ook maar dan niet intentioneel. Na het pakken van Pandora's Box waren al mijn strikes en defends weg zonder dat ik er iets voor terugkreeg.Anoniem: 337891 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:52:
[...]
Dit is nu nummer 1 (Hij glitched iets met Pandora's box)
[YouTube: Slay the Spire Speedrun: Ironclad any% 4:30]

Verder ook nog een keer geluk gehad met de 'Enemies in your next three combats have 1 HP' blessing door het op twee elites te kunnen gebruiken:

Overigens was het wel een hele leuk deck met drie keer Catalyst+

[ Voor 7% gewijzigd door g0tanks op 20-03-2020 15:30 ]
Eén keer gehad. In mijn geval gelukkig bij ascension 2). Het scherm deed even raar toen ik de finishing blow deed en klapte door naar het startscherm. Op de Xbox One overigens.g0tanks schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:29:
Heeft iemand wel eens de bug gehad dat een win niet meetelt? Ik won net met The Silent op A19, maar kan vervolgens geen run starten op A20 en zie de run ook niet terug in de statistieken...
Overigens was het wel een hele leuk deck met drie keer Catalyst+
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In ander nieuws er is nog geen nieuws over the watcher op de consoles.
Maandag om 9 uur in de ochtend PST. Wat dat ook betekent.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 22-03-2020 01:54 ]
9 AM Pacific Time is 17 uur in Nederland.Anoniem: 337891 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 01:53:
Dubbelpostje vanwege groot nieuws: The Watcher op consoles! https://mobile.twitter.co.../1241450092088852480?s=20
Maandag om 9 uur in de ochtend PST. Wat dat ook betekent.
#totaalnietjaloersopmensendieskillshebbeninditspel
Edit: the watcher is er maar bij nog locked. Er staat bij dat je de defect unlocked moet hebben om met the Watcher te mogen spelen. Raar verhaal. Ik ben nu halverwege een ascension 0 run met de defect om te zien of dat hem unlocked.
Edit 2: een win met silent unlocked the Watcher.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 23-03-2020 19:38 ]
Nou op geen enkele. Ik deed er 4 runs over om een win te halen. En ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet wat ik precies moet doen.
Uiteraard snap ik de hoofdlijnen wel. Maar waar ik (na 200 uur spelen) weet welk effect een kaart/relic op mijn deck heeft bij Silent, Defect en Ironclad, is het heel verfrissend om nu weer van vooraf aan te beginnen. Erg leuk puzzelen weer. Hoe ik de heart ga verslaan met deze karakter snap ik al helemaal niet.
Ik had 5 runs nodig om de eerste win met The Watcher te krijgen.Anoniem: 337891 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:51:
De eerste win met The Watcher is binnen. Wat een karakter is dat. @uchiha tijntje vroeg op welk poppetje zij lijkt
Nou op geen enkele. Ik deed er 4 runs over om een win te halen. En ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet wat ik precies moet doen.
Ondertussen ben ik ook nog bezig met het halen van A20 met The Ironclad. Ik had net mijn snelste run ooit op A14 in 20 minuten doordat ik vroeg een Searing Blow kreeg die ik 8x kon upgraden. In combinatie met Double Tap+ en de Necronomicon relic (The first Attack played each turn that costs 2 or more is played twice) gingen veel fights wel heel snel.

Nice deck! Speelt hij searing blow 3 keer als je double tap erbij doet?g0tanks schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:06:
[...]
Ik had 5 runs nodig om de eerste win met The Watcher te krijgen.De nieuwe content is wel een welkome afwisseling!
Ondertussen ben ik ook nog bezig met het halen van A20 met The Ironclad. Ik had net mijn snelste run ooit op A14 in 20 minuten doordat ik vroeg een Searing Blow kreeg die ik 8x kon upgraden. In combinatie met Double Tap+ en de Necronomicon relic (The first Attack played each turn that costs 2 or more is played twice) gingen veel fights wel heel snel.
[Afbeelding]
The Watcher begin ik door te krijgen. Mag aan ascension 6 beginnen nu. Mijn vorige deck was echt kapot. Ragnarok (bottled), Blasphmey (bottled) en Akeboko (relic) zorgden voor 48 X 6 damage in de eerste hand. Je bent wel de turn erna dood. Maar goed, de meeste fights (inclusief nemesis) zijn direct klaar.
Drie keer inderdaad.Anoniem: 337891 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:25:
[...]
Nice deck! Speelt hij searing blow 3 keer als je double tap erbij doet?
The Watcher begin ik door te krijgen. Mag aan ascension 6 beginnen nu. Mijn vorige deck was echt kapot. Ragnarok (bottled), Blasphmey (bottled) en Akeboko (relic) zorgden voor 48 X 6 damage in de eerste hand. Je bent wel de turn erna dood. Maar goed, de meeste fights (inclusief nemesis) zijn direct klaar.
Goed om te weten bij Blasphemy is dat je met intangible kan voorkomen dat je doodgaat.
Dat zijn leuke damage aantallen dan!g0tanks schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:06:
[...]
Drie keer inderdaad.
Goed om te weten bij Blasphemy is dat je met intangible kan voorkomen dat je doodgaat.
Die blasphemy truk zet ik wel eens in ja. Heel betrouwbaar is het natuurlijk niet. Ik zet hem liever in als ik zeker weet dat ik de kill ga krijgen.
Heb net ascension 6 gehaald met een super defensief deck. Maar 1 eruption en ragnarok voor echte damage. Verder een kaart die 2 weak geeft als je block krijgt, 2 wallops, 3 protects, ornamental fan en een stel scry/card draw kaarten. Decu had 42 weak toen hij neerging en ik 0 damage. Het blijft briljant hoe ie deck vorm krijgt terwijl je speelt.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 29-03-2020 22:33 ]

Nu ook A20 met The Ironclad

Het scheelde niet veel (1 HP over). Gelukkig had ik met Demon Form+ en 2x Limit Break+ genoeg strength opgebouwd om de boss in de tweede fase in een keer te killen.
67 strength is niet mals nee.g0tanks schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:12:
[Afbeelding]
Nu ook A20 met The Ironclad![]()
Het scheelde niet veel (1 HP over). Gelukkig had ik met Demon Form+ en 2x Limit Break+ genoeg strength opgebouwd om de boss in de tweede fase in een keer te killen.
Mijn nieuwe plan is alles naar 20. Heb nu IC op 20,Silent op 8, Defect op 7 en Watcher op 7. Ik ga ze gelijk houden qua ascension en omstebeurt spelen. Net snoeihard verloren in act 3 met defect dus nu is Watcher aan de beurt daarna weer defect enzovoort totdat ze allemaal op 8 staan en dan Silent. Ik raakte wat uitgebrand na IC van 0 naar 20 halen.
Silent, Defect en Ironclad heb ik nu alle drie op A20, maar A20 zelf of The Heart heb ik nog niet verslagen. Mijn plan is om nu met The Watcher ook eerst A20 te bereiken voordat ik die twee dingen doe.Anoniem: 337891 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:20:
[...]
67 strength is niet mals nee.Hoe ver ben je nu met ascensions?
Mijn nieuwe plan is alles naar 20. Heb nu IC op 20,Silent op 8, Defect op 7 en Watcher op 7. Ik ga ze gelijk houden qua ascension en omstebeurt spelen. Net snoeihard verloren in act 3 met defect dus nu is Watcher aan de beurt daarna weer defect enzovoort totdat ze allemaal op 8 staan en dan Silent. Ik raakte wat uitgebrand na IC van 0 naar 20 halen.
Zelf heb ik niet echt afgewisseld. Dat is soms saai maar zorgt er wel voor dat je een hero(?) echt goed begrijpt.
Diepe buiging voor the Slay the Spire t.net master!g0tanks schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:27:
[...]
Silent, Defect en Ironclad heb ik nu alle drie op A20, maar A20 zelf of The Heart heb ik nog niet verslagen. Mijn plan is om nu met The Watcher ook eerst A20 te bereiken voordat ik die twee dingen doe.
Zelf heb ik niet echt afgewisseld. Dat is soms saai maar zorgt er wel voor dat je een hero(?) echt goed begrijpt.
The Watcher is erg leuk om mee te spelen.
Mijn nieuwste silent run (klikte mis) is alvast bizar begonnen. 2x Noxious fumes + Corpse Explosion + Die ene die 7 poison en 2 weak geeft + Deadly poison + Envenom + Kunai. Flinke poison deck terwijl ik nadat ik die relic kreeg waarmee shivs double damage doen zei: ah leuk, shiv run. Heb geen enkele shiv kaart gezien nog.
Afwisselen houdt de boel wel fris. Ik heb er flink meer lol in dan aan het einde van AC20 met Ironclad. Maar die hen ik eerlijk gezegd gebruteforced. Zo goed snap ik het spelletje nog niet.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 02-04-2020 21:47 ]
Ik heb ontdekt dat het ook leuk is om een keer zonder ascension te spelen met als doel een zo snel mogelijke run te doen. Met Ironclad is mijn persoonlijke record nu 15:16:Anoniem: 337891 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:45:
[...]
Afwisselen houdt de boel wel fris. Ik heb er flink meer lol in dan aan het einde van AC20 met Ironclad. Maar die hen ik eerlijk gezegd gebruteforced. Zo goed snap ik het spelletje nog niet.

De achievements zijn allemaal wel leuk om te halen. IC met flex+energy relics+whirlwind kan mooie dingen doen qua snelheid.g0tanks schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:17:
[...]
Ik heb ontdekt dat het ook leuk is om een keer zonder ascension te spelen met als doel een zo snel mogelijke run te doen. Met Ironclad is mijn persoonlijke record nu 15:16:
[Afbeelding]
Gisteren had ik een win met defect met een dubbel echo form deck. Added bonus was velvet choker. Ik kon na setup dus nog maar 3 kaarten per beurt spelen (een echo formed echo form zorgt ervoor dat je eerste 3 kaarten dubbel gespeeld worden). Dat ging als een dolle!
Edit: Net een Defect deck met claw x 2, Go for the eyes x 2, FTL x2 , zap, Streamline, Metamorphism en 2 x All for One. Met Kunai, Shurikens en Unceasing Top. Krijg ik Time Eater. Kansloos natuurlijk. Vloer daarvoor heb ik Transient naar 0 health gekregen. Af en toe vind ik het toch minder.
Edit 2: fastest run hier is 13:05. Time to beat.
Edit 3: Ongeveer dezelfde deck net met defect en weer time eater. Nu had ik Shurikens, Ornamental Fan, Varja en Girya (strength via campsites). Leien dakkie door ascension 8. 20,9,9,8 staan de poppetjes nu op.
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 04-04-2020 13:50 ]
Ja die Dead Branch is echt geweldig i.c.m. Shivs. Vooral leuk als een van de kaarten die je krijgt dan Storm of Steel is.Anoniem: 337891 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:13:
Inmiddels 15, 11, 9. Ik heb teveel lol in Silent. De ene run is vol poison met catalyst en de volgende shivs met thousand cuts En envenom. Persoonlijke favoriet was net met dead branch. Die had ik bij de eerste elite. Daarna hovering kite. Vanaf dat moment heb ik alleen kaarten gepakt waar exhaust en discard op stond. Pure chaos! De elite dat alleen een hoofd is, had 1666 poison door een nightmared catalyst.
[Video: Silent dead branch hilarity]
Die had ik maar energy relics kreeg ik niet aangeboden. Die 2 energy was iets te duur. Ik had echter genoeg draw om bullet time redelijk goed te kunnen gebruiken. En dat werkt dan weer niet goed met storm of Steel. Dit bedacht ik me natuurlijk nadat ik de kaart toevoegde aan mijn deck.g0tanks schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:04:
[...]
Ja die Dead Branch is echt geweldig i.c.m. Shivs. Vooral leuk als een van de kaarten die je krijgt dan Storm of Steel is.
Dat heet overkillAnoniem: 337891 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:13:
Inmiddels 15, 11, 9. Ik heb teveel lol in Silent. De ene run is vol poison met catalyst en de volgende shivs met thousand cuts En envenom. Persoonlijke favoriet was net met dead branch. Die had ik bij de eerste elite. Daarna hovering kite. Vanaf dat moment heb ik alleen kaarten gepakt waar exhaust en discard op stond. Pure chaos! De elite dat alleen een hoofd is, had 1666 poison door een nightmared catalyst.
[Video: Silent dead branch hilarity]

Nu ik Silent naast Ironclad op Ascension 20 heb gezet, ben ik nu bezig met Defect. Heel erg leuk maar tegelijk heel erg dat ik niet snap wat mijn deck wel en niet kan. Ik kom allerlei synergien tegen die ik niet aan zag komen. Zo kwam ik er net achter dat Artifact de - 1 focus per turn van biased cognition opheft. Dat is een briljant gegeven.
Daar kwam ik zelf ook pas laat achter toen ik het in een video van Jorbs zag.Anoniem: 337891 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:06:
Zo kwam ik er net achter dat Artifact de - 1 focus per turn van biased cognition opheft.
Ik ben nu met The Watcher ook op A20 aangekomen.

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V09FMlOF2k2djUxpQOsuMCsI.jpg?f=user_large)
The Heart is wel tof om te doen. Veel plezier met uitvogelen.g0tanks schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:51:
[...]
Daar kwam ik zelf ook pas laat achter toen ik het in een video van Jorbs zag.
Ik ben nu met The Watcher ook op A20 aangekomen.Met dank aan Pen Nib en Ritual Dagger. De laatste uitdaging is om nu The Heart te verslaan op A20, maar daarvan heb ik geen idee hoe ik dat moet aanpakken. Binnenkort maar wat guides lezen en meer videos bekijken.
[Afbeelding]
Ik ben een stap verder met Defect. Ik heb ontdekt dat twee Echo Forms met Snecko Eye, Mummified Hand en Creative AI echt hilarisch is. Ik heb het idee dat nadat die drie kaarten zijn gespeeld het niet meer uitmaakt waar je op klikt.
En ik wil dat 4e char
10 second ninja DONE
De vierde character is al uit op alle platformen toch?Sagat schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:16:
Die schades! daaaaaaaaaaaaaaang. Misschien dat ik ook is moet filmen/recorden, kan ik terugkijken wat wel en wat niet werkteben ook wel benieuwd wat mijn max dmg aanvallen zijn........maar die poison van 15k en 10x 32........man man man.
En ik wil dat 4e char
Edit: Inmiddels ook nummertje 18 afgerond. Orange Pellets in de laatste store maakte mijn deck flink wat sneller in deze 2 minuten zie je de drie laatste floors van mijn 31 minuut durende run.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 20-04-2020 20:57 ]
Act 1 was helemaal hilarisch. Neows gift: Deus Ex (2 miracles als je de kaart trekt). Ik had na de tweede vloer een smite per beurt in mijn hand. Op vloer 4 had ik establishment (retained cards cost 1 fewer energy). Laguvulin was niet echt een probleem.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 25-04-2020 00:20 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jmJ07mDdTaH9taiVeT5vCNIU.jpg?f=user_large)
Het is gelukt om The Heart op A20 te verslaan met The Silent.
Ik had een poison deck met 2x Wraith+ voor damage mitigation, maar uiteindelijk had ik ze helemaal niet nodig. Een Catalyst+ met Duplication Potion zorgde voor een snelle win. Hierbij de video (op de Switch kan je maximaal 30s tegelijk opnemen, dus het zijn drie losse clips): https://streamable.com/rhj8fp
[ Voor 9% gewijzigd door g0tanks op 26-04-2020 15:47 ]
Damage mitigation was inderdaad nergens voor nodig nu je op precies 1 hp eindigde!g0tanks schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:45:
[Afbeelding]
Het is gelukt om The Heart op A20 te verslaan met The Silent.
Ik had een poison deck met 2x Wraith+ voor damage mitigation, maar uiteindelijk had ik ze helemaal niet nodig. Een Catalyst+ met Duplication Potion zorgde voor een snelle win. Hierbij de video (op de Switch kan je maximaal 30s tegelijk opnemen, dus het zijn drie losse clips): https://streamable.com/rhj8fp
Hier staat STS op de Xbox even stil door ontvangst van een Switch. Waar ik uiteraard ook Sts op heb. Het is wel stom dat X en Y andersom staan. Ik heb best vaak een beurt beëindigd toen ik een potion wilde pakken.
Op de Xbox heb ik IC, Silent en Defect op 20 en the Watcher op 12. Ik heb nog best veel moeite met the Watcher moet ik zeggen. (Met ascension klimmen op de switch wat minder, 4 runs gespeeld, 4 gewonnen.
Het kwam inderdaad mooi uit.Anoniem: 337891 schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:40:
[...]
Damage mitigation was inderdaad nergens voor nodig nu je op precies 1 hp eindigde!Netjes gedaan!
Hier staat STS op de Xbox even stil door ontvangst van een Switch. Waar ik uiteraard ook Sts op heb. Het is wel stom dat X en Y andersom staan. Ik heb best vaak een beurt beëindigd toen ik een potion wilde pakken.
Op de Xbox heb ik IC, Silent en Defect op 20 en the Watcher op 12. Ik heb nog best veel moeite met the Watcher moet ik zeggen. (Met ascension klimmen op de switch wat minder, 4 runs gespeeld, 4 gewonnen.)
Ik laat de game voorlopig even liggen denk ik. Er zijn nog zoveel andere games op PC/ Switch in mijn backlog zoals AC: Odyssey en Zelda: BotW.

10 second ninja DONE
Android release zit er ook aan te komen, maar nog niet meteen.
Anyhoo, ik speel nu ook al een tijdje StS (ergens vlak voor de watcher patch begonnen dacht ik), en ik ben mijn ascenion's aan het opbouwen. Ik heb het gevoel dat ik met de watcher echt niets voor elkaar krijg. Met de andere drie chars heb ik gestage vooruitgang, watcher runs zijn een oefening in frustratie.
Ik zit nog steeds vast in A2

Het algemene probleem naar mijn gevoel is dat de watcher gewoon niet lekker werkt met een te grote deck.
Zijn er algemene tips om met de watcher om te gaan? Ik weet echt niet meer waarop te focussen, of ik ben gewoon blind voor één of andere functionaliteit/taktiek...
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Verder iemand misschien nog wat tips voor.....nou ja voor de zekerheid maar in spoilers
10 second ninja DONE
Ik was een beetje uitgekeken na 90 uurSagat schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:32:
wow, de game is niet meer populair hier op Got want geen reacteis......hoe dan? Ik vind het nog steeds heerlijk relaxed om zo nu en dan een runnetje te doen, die meestal falen ...
Ben nu sinds een paar dagen met Monstertrain bezig.
Exact dezelfde itch die Slay the Spire kietelde maar dan met wat betere winkansen omdat je 1 grote fight per level hebt ipv per stukje omhoog klimmen steeds enorm genaaid kon worden, meerdere niveaus per gevecht (soort towerdefense haast), 2 factions tegelijk spelen dus een hero en supporting faction dus je kan vaardigheden mixen, ook zijn de runs korter.
Aanradertje.
[ Voor 6% gewijzigd door Jelloz op 08-09-2020 23:46 ]
Ja ik herken wat je zegt dat je soms al door hebt dat het niets word omdat je steeds met de hakken over de sloot de gevechten doorkomt, en ja potjes duren lang.Jelloz schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:44:
[...]
Ik was een beetje uitgekeken na 90 uurhet was me toch iets teveel luck based als je de echte eindbaas aan moet gaan na 3x het heart te halen, zo nu en dan potje spelen eindigde meestal op een drama op 2e/3e level (plus dan ben je zo 3 kwartier bezig met een volslagen kansloos rondje wat in het midden blijkt).
Ben nu sinds een paar dagen met Monstertrain bezig.
Exact dezelfde itch die Slay the Spire kietelde maar dan met wat betere winkansen omdat je 1 grote fight per level hebt ipv per stukje omhoog klimmen steeds enorm genaaid kon worden, meerdere niveaus per gevecht (soort towerdefense haast), 2 factions tegelijk spelen dus een hero en supporting faction dus je kan vaardigheden mixen, ook zijn de runs korter.
Aanradertje.
Ik zal wel is kijken naar monstertrain dan, op zich vond ik tower defense ook nog wel een grappig concept.
10 second ninja DONE
Nu ben ik op zoek naar een soort gelijk spel voor de Playstation maar kan niet echt iets vinden. Wat ik enorm fijn vind is hoe langzaam je het spel kan spelen. Eerste game in tijden waar ik heel relaxed even de controller er bij pak en zo per ongeluk een paar uur aan het spelen ben. Bij andere roguelikes toch al vaak dat er een bepaald shooter element in zit waar ik eigenlijk niet naar op zoek ben. Ook het deck building aspect is enorm tof.
Iemand toevallig nog tips? Ik dacht met Streets of Rogue iets tofs te hebben maar dat is het toch echt niet. Niet turn based, niet relaxed, amper tactisch.
Ja Slay The Spire is enorm verslavend, ik heb er zo een 600 uur inzitten.MrAelon schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:55:
Door de gratis release voor PS Plus leden in april dit spel opgepikt maar man wat is het verslavend. Inmiddels met alle characters in ieder geval door de eerste drie acts gekomen en met The Silent ook nog wat verder (maar niet gehaald), zonder spoilers te geven.
Nu ben ik op zoek naar een soort gelijk spel voor de Playstation maar kan niet echt iets vinden. Wat ik enorm fijn vind is hoe langzaam je het spel kan spelen. Eerste game in tijden waar ik heel relaxed even de controller er bij pak en zo per ongeluk een paar uur aan het spelen ben. Bij andere roguelikes toch al vaak dat er een bepaald shooter element in zit waar ik eigenlijk niet naar op zoek ben. Ook het deck building aspect is enorm tof.
Iemand toevallig nog tips? Ik dacht met Streets of Rogue iets tofs te hebben maar dat is het toch echt niet. Niet turn based, niet relaxed, amper tactisch.
Ik vind Monster Train ook heel goed. Is wel op xbox/switch/steam maar geen idee of het op PS beschikbaar is.