[Multi] Slay the Spire

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Topicstarter
De eerste win met The Watcher is binnen. Wat een karakter is dat. @uchiha tijntje vroeg op welk poppetje zij lijkt
Nou op geen enkele. Ik deed er 4 runs over om een win te halen. En ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet wat ik precies moet doen.

Uiteraard snap ik de hoofdlijnen wel. Maar waar ik (na 200 uur spelen) weet welk effect een kaart/relic op mijn deck heeft bij Silent, Defect en Ironclad, is het heel verfrissend om nu weer van vooraf aan te beginnen. Erg leuk puzzelen weer. Hoe ik de heart ga verslaan met deze karakter snap ik al helemaal niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:10

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 337891 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:51:
De eerste win met The Watcher is binnen. Wat een karakter is dat. @uchiha tijntje vroeg op welk poppetje zij lijkt
Nou op geen enkele. Ik deed er 4 runs over om een win te halen. En ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet wat ik precies moet doen.
Ik had 5 runs nodig om de eerste win met The Watcher te krijgen. :+ De nieuwe content is wel een welkome afwisseling!

Ondertussen ben ik ook nog bezig met het halen van A20 met The Ironclad. Ik had net mijn snelste run ooit op A14 in 20 minuten doordat ik vroeg een Searing Blow kreeg die ik 8x kon upgraden. In combinatie met Double Tap+ en de Necronomicon relic (The first Attack played each turn that costs 2 or more is played twice) gingen veel fights wel heel snel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrL4yOelFbDGjNZAJXwpwymui7I=/f/image/1txGWIPsQUvXrHbdGy6zuynL.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
g0tanks schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:06:
[...]

Ik had 5 runs nodig om de eerste win met The Watcher te krijgen. :+ De nieuwe content is wel een welkome afwisseling!

Ondertussen ben ik ook nog bezig met het halen van A20 met The Ironclad. Ik had net mijn snelste run ooit op A14 in 20 minuten doordat ik vroeg een Searing Blow kreeg die ik 8x kon upgraden. In combinatie met Double Tap+ en de Necronomicon relic (The first Attack played each turn that costs 2 or more is played twice) gingen veel fights wel heel snel.

[Afbeelding]
Nice deck! Speelt hij searing blow 3 keer als je double tap erbij doet?

The Watcher begin ik door te krijgen. Mag aan ascension 6 beginnen nu. Mijn vorige deck was echt kapot. Ragnarok (bottled), Blasphmey (bottled) en Akeboko (relic) zorgden voor 48 X 6 damage in de eerste hand. Je bent wel de turn erna dood. Maar goed, de meeste fights (inclusief nemesis) zijn direct klaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 337891 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:25:
[...]

Nice deck! Speelt hij searing blow 3 keer als je double tap erbij doet?

The Watcher begin ik door te krijgen. Mag aan ascension 6 beginnen nu. Mijn vorige deck was echt kapot. Ragnarok (bottled), Blasphmey (bottled) en Akeboko (relic) zorgden voor 48 X 6 damage in de eerste hand. Je bent wel de turn erna dood. Maar goed, de meeste fights (inclusief nemesis) zijn direct klaar. :)
Drie keer inderdaad.

Goed om te weten bij Blasphemy is dat je met intangible kan voorkomen dat je doodgaat. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
g0tanks schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:06:
[...]

Drie keer inderdaad.

Goed om te weten bij Blasphemy is dat je met intangible kan voorkomen dat je doodgaat. :)
Dat zijn leuke damage aantallen dan!

Die blasphemy truk zet ik wel eens in ja. Heel betrouwbaar is het natuurlijk niet. Ik zet hem liever in als ik zeker weet dat ik de kill ga krijgen. :)

Heb net ascension 6 gehaald met een super defensief deck. Maar 1 eruption en ragnarok voor echte damage. Verder een kaart die 2 weak geeft als je block krijgt, 2 wallops, 3 protects, ornamental fan en een stel scry/card draw kaarten. Decu had 42 weak toen hij neerging en ik 0 damage. Het blijft briljant hoe ie deck vorm krijgt terwijl je speelt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 29-03-2020 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQyTQn2nbxJawjKm64kLvOZk7uQ=/f/image/m6DdWZMGXlU1Vho07WkARW3M.jpg

Nu ook A20 met The Ironclad *O*

Het scheelde niet veel (1 HP over). Gelukkig had ik met Demon Form+ en 2x Limit Break+ genoeg strength opgebouwd om de boss in de tweede fase in een keer te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
g0tanks schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:12:
[Afbeelding]

Nu ook A20 met The Ironclad *O*

Het scheelde niet veel (1 HP over). Gelukkig had ik met Demon Form+ en 2x Limit Break+ genoeg strength opgebouwd om de boss in de tweede fase in een keer te killen.
67 strength is niet mals nee. :) Hoe ver ben je nu met ascensions?

Mijn nieuwe plan is alles naar 20. Heb nu IC op 20,Silent op 8, Defect op 7 en Watcher op 7. Ik ga ze gelijk houden qua ascension en omstebeurt spelen. Net snoeihard verloren in act 3 met defect dus nu is Watcher aan de beurt daarna weer defect enzovoort totdat ze allemaal op 8 staan en dan Silent. Ik raakte wat uitgebrand na IC van 0 naar 20 halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 337891 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:20:
[...]

67 strength is niet mals nee. :) Hoe ver ben je nu met ascensions?

Mijn nieuwe plan is alles naar 20. Heb nu IC op 20,Silent op 8, Defect op 7 en Watcher op 7. Ik ga ze gelijk houden qua ascension en omstebeurt spelen. Net snoeihard verloren in act 3 met defect dus nu is Watcher aan de beurt daarna weer defect enzovoort totdat ze allemaal op 8 staan en dan Silent. Ik raakte wat uitgebrand na IC van 0 naar 20 halen. :)
Silent, Defect en Ironclad heb ik nu alle drie op A20, maar A20 zelf of The Heart heb ik nog niet verslagen. Mijn plan is om nu met The Watcher ook eerst A20 te bereiken voordat ik die twee dingen doe.

Zelf heb ik niet echt afgewisseld. Dat is soms saai maar zorgt er wel voor dat je een hero(?) echt goed begrijpt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
g0tanks schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:27:
[...]

Silent, Defect en Ironclad heb ik nu alle drie op A20, maar A20 zelf of The Heart heb ik nog niet verslagen. Mijn plan is om nu met The Watcher ook eerst A20 te bereiken voordat ik die twee dingen doe.

Zelf heb ik niet echt afgewisseld. Dat is soms saai maar zorgt er wel voor dat je een hero(?) echt goed begrijpt. :p
Diepe buiging voor the Slay the Spire t.net master!

The Watcher is erg leuk om mee te spelen. :)

Mijn nieuwste silent run (klikte mis) is alvast bizar begonnen. 2x Noxious fumes + Corpse Explosion + Die ene die 7 poison en 2 weak geeft + Deadly poison + Envenom + Kunai. Flinke poison deck terwijl ik nadat ik die relic kreeg waarmee shivs double damage doen zei: ah leuk, shiv run. Heb geen enkele shiv kaart gezien nog. :) Mag na wat schietspelletjes vanavond aan act 3 beginnen.

Afwisselen houdt de boel wel fris. Ik heb er flink meer lol in dan aan het einde van AC20 met Ironclad. Maar die hen ik eerlijk gezegd gebruteforced. Zo goed snap ik het spelletje nog niet. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 02-04-2020 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 337891 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:45:
[...]

Afwisselen houdt de boel wel fris. Ik heb er flink meer lol in dan aan het einde van AC20 met Ironclad. Maar die hen ik eerlijk gezegd gebruteforced. Zo goed snap ik het spelletje nog niet. :)
Ik heb ontdekt dat het ook leuk is om een keer zonder ascension te spelen met als doel een zo snel mogelijke run te doen. Met Ironclad is mijn persoonlijke record nu 15:16:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCI8_slhaMz1RALE4_SDpMQb1_c=/f/image/dNi35phDdPZi4ZrLqqssXmdG.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
g0tanks schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:17:
[...]

Ik heb ontdekt dat het ook leuk is om een keer zonder ascension te spelen met als doel een zo snel mogelijke run te doen. Met Ironclad is mijn persoonlijke record nu 15:16:
[Afbeelding]
De achievements zijn allemaal wel leuk om te halen. IC met flex+energy relics+whirlwind kan mooie dingen doen qua snelheid. :)

Gisteren had ik een win met defect met een dubbel echo form deck. Added bonus was velvet choker. Ik kon na setup dus nog maar 3 kaarten per beurt spelen (een echo formed echo form zorgt ervoor dat je eerste 3 kaarten dubbel gespeeld worden). Dat ging als een dolle!

Edit: Net een Defect deck met claw x 2, Go for the eyes x 2, FTL x2 , zap, Streamline, Metamorphism en 2 x All for One. Met Kunai, Shurikens en Unceasing Top. Krijg ik Time Eater. Kansloos natuurlijk. Vloer daarvoor heb ik Transient naar 0 health gekregen. Af en toe vind ik het toch minder. :) (Ik keek niet eens naar de boss zoveel lol had ik erin. Ik had gewoon veel meer block moeten toevoegen.)

Edit 2: fastest run hier is 13:05. Time to beat. :)

Edit 3: Ongeveer dezelfde deck net met defect en weer time eater. Nu had ik Shurikens, Ornamental Fan, Varja en Girya (strength via campsites). Leien dakkie door ascension 8. 20,9,9,8 staan de poppetjes nu op. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 04-04-2020 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels 15, 11, 9. Ik heb teveel lol in Silent. De ene run is vol poison met catalyst en de volgende shivs met thousand cuts En envenom. Persoonlijke favoriet was net met dead branch. Die had ik bij de eerste elite. Daarna hovering kite. Vanaf dat moment heb ik alleen kaarten gepakt waar exhaust en discard op stond. Pure chaos! De elite dat alleen een hoofd is, had 1666 poison door een nightmared catalyst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 337891 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:13:
Inmiddels 15, 11, 9. Ik heb teveel lol in Silent. De ene run is vol poison met catalyst en de volgende shivs met thousand cuts En envenom. Persoonlijke favoriet was net met dead branch. Die had ik bij de eerste elite. Daarna hovering kite. Vanaf dat moment heb ik alleen kaarten gepakt waar exhaust en discard op stond. Pure chaos! De elite dat alleen een hoofd is, had 1666 poison door een nightmared catalyst. :)

[Video: Silent dead branch hilarity]
Ja die Dead Branch is echt geweldig i.c.m. Shivs. Vooral leuk als een van de kaarten die je krijgt dan Storm of Steel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
g0tanks schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:04:
[...]

Ja die Dead Branch is echt geweldig i.c.m. Shivs. Vooral leuk als een van de kaarten die je krijgt dan Storm of Steel is.
Die had ik maar energy relics kreeg ik niet aangeboden. Die 2 energy was iets te duur. Ik had echter genoeg draw om bullet time redelijk goed te kunnen gebruiken. En dat werkt dan weer niet goed met storm of Steel. Dit bedacht ik me natuurlijk nadat ik de kaart toevoegde aan mijn deck. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:48

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Anoniem: 337891 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:13:

[Video: Silent dead branch hilarity]
Dat heet overkill :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ascension 18 met Silent was erg leuk. Ik had een discard deck met strength damage waarmee ik gevechten won. Kreeg eerst Tingsha (3 damage per discarded kaart). Voor de eerste elite had ik nauwelijks damage dus pakte ik acrobatics en concentrate daarna (met een fumes erbij). Gelukkig waren het de 3 torentjes dus easy win. Boss relic was hovering kite dus toen moest ik wel. Paar backstabs, shurikens en vuvu doll (4 curses aan het einde) necronomicon + skewer/riddle of holes en mijn deck was awesome. Geloof dat de awoken one me 1 keer damage deed. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ik ga ondertussen ook lekker met The Watcher (A17) maar ben daar toch minder consistent in dan de andere classes. Het is vooral inzetten op Wrath en hopen dat er een Ragnarok of Conjured Blade langskomt. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISvjBEhEDt0x32nMUdWrt9sFwec=/f/image/cY9KAY1PMqVCpciEV7F7DYOt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@g0tanks Goed uitgerekend die expunger.:)

Nu ik Silent naast Ironclad op Ascension 20 heb gezet, ben ik nu bezig met Defect. Heel erg leuk maar tegelijk heel erg dat ik niet snap wat mijn deck wel en niet kan. Ik kom allerlei synergien tegen die ik niet aan zag komen. Zo kwam ik er net achter dat Artifact de - 1 focus per turn van biased cognition opheft. Dat is een briljant gegeven. :) Ben nu met twee biased cognitions en twee kaarten met artifact erop en runic pyrimad bezig. Gaat prima met een volle hand en 10 focus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 337891 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:06:
Zo kwam ik er net achter dat Artifact de - 1 focus per turn van biased cognition opheft.
Daar kwam ik zelf ook pas laat achter toen ik het in een video van Jorbs zag.

Ik ben nu met The Watcher ook op A20 aangekomen. *O* Met dank aan Pen Nib en Ritual Dagger. De laatste uitdaging is om nu The Heart te verslaan op A20, maar daarvan heb ik geen idee hoe ik dat moet aanpakken. Binnenkort maar wat guides lezen en meer videos bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UHREJU6fjbQIwLmKKtfnvQxz-Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V09FMlOF2k2djUxpQOsuMCsI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
g0tanks schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:51:
[...]

Daar kwam ik zelf ook pas laat achter toen ik het in een video van Jorbs zag.

Ik ben nu met The Watcher ook op A20 aangekomen. *O* Met dank aan Pen Nib en Ritual Dagger. De laatste uitdaging is om nu The Heart te verslaan op A20, maar daarvan heb ik geen idee hoe ik dat moet aanpakken. Binnenkort maar wat guides lezen en meer videos bekijken.

[Afbeelding]
The Heart is wel tof om te doen. Veel plezier met uitvogelen.

Ik ben een stap verder met Defect. Ik heb ontdekt dat twee Echo Forms met Snecko Eye, Mummified Hand en Creative AI echt hilarisch is. Ik heb het idee dat nadat die drie kaarten zijn gespeeld het niet meer uitmaakt waar je op klikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:17

Sagat

Is pappa x2!

Die schades! daaaaaaaaaaaaaaang. Misschien dat ik ook is moet filmen/recorden, kan ik terugkijken wat wel en wat niet werkte :) ben ook wel benieuwd wat mijn max dmg aanvallen zijn........maar die poison van 15k en 10x 32........man man man.

En ik wil dat 4e char :(

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sagat schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:16:
Die schades! daaaaaaaaaaaaaaang. Misschien dat ik ook is moet filmen/recorden, kan ik terugkijken wat wel en wat niet werkte :) ben ook wel benieuwd wat mijn max dmg aanvallen zijn........maar die poison van 15k en 10x 32........man man man.

En ik wil dat 4e char :(
De vierde character is al uit op alle platformen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ascension 15 met Defect is, met een flinke explosie, voor elkaar. Best wat foutjes in het gevecht maar veel focus en een tweetal dark orbs bleken genoeg. Ik heb alle elites in act 3 vermeden omdat ik hun niet aan dacht te kunnen. :)

Edit: Inmiddels ook nummertje 18 afgerond. Orange Pellets in de laatste store maakte mijn deck flink wat sneller in deze 2 minuten zie je de drie laatste floors van mijn 31 minuut durende run. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 20-04-2020 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
The Watcher zou bij mij net zo goed 'The ik doe maar wat en hoop dat het goed komt' kunnen heten. Inmiddels ascension 11 maar ik snap nog steeds niet goed wat ik aan het doen ben. In mijn laatste run had ik eigenlijk geen scaling damage behalve wrath via twee kaarten. Support was 4 scry en 5 apparition. Simpelste boss fight ooit. Ik ging in turn 1 in wrath, speelde alle apparitions en ramde mijn sterkste aanvallen op Donu.

Act 1 was helemaal hilarisch. Neows gift: Deus Ex (2 miracles als je de kaart trekt). Ik had na de tweede vloer een smite per beurt in mijn hand. Op vloer 4 had ik establishment (retained cards cost 1 fewer energy). Laguvulin was niet echt een probleem. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 25-04-2020 00:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcjtnAo5BsT4rZ0Z-HBSTiwyQ74=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jmJ07mDdTaH9taiVeT5vCNIU.jpg?f=user_large

Het is gelukt om The Heart op A20 te verslaan met The Silent. :)

Ik had een poison deck met 2x Wraith+ voor damage mitigation, maar uiteindelijk had ik ze helemaal niet nodig. Een Catalyst+ met Duplication Potion zorgde voor een snelle win. Hierbij de video (op de Switch kan je maximaal 30s tegelijk opnemen, dus het zijn drie losse clips): https://streamable.com/rhj8fp

[ Voor 9% gewijzigd door g0tanks op 26-04-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
g0tanks schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:45:
[Afbeelding]

Het is gelukt om The Heart op A20 te verslaan met The Silent. :)

Ik had een poison deck met 2x Wraith+ voor damage mitigation, maar uiteindelijk had ik ze helemaal niet nodig. Een Catalyst+ met Duplication Potion zorgde voor een snelle win. Hierbij de video (op de Switch kan je maximaal 30s tegelijk opnemen, dus het zijn drie losse clips): https://streamable.com/rhj8fp
Damage mitigation was inderdaad nergens voor nodig nu je op precies 1 hp eindigde! :+ Netjes gedaan!

Hier staat STS op de Xbox even stil door ontvangst van een Switch. Waar ik uiteraard ook Sts op heb. Het is wel stom dat X en Y andersom staan. Ik heb best vaak een beurt beëindigd toen ik een potion wilde pakken.

Op de Xbox heb ik IC, Silent en Defect op 20 en the Watcher op 12. Ik heb nog best veel moeite met the Watcher moet ik zeggen. (Met ascension klimmen op de switch wat minder, 4 runs gespeeld, 4 gewonnen. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 337891 schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:40:
[...]

Damage mitigation was inderdaad nergens voor nodig nu je op precies 1 hp eindigde! :+ Netjes gedaan!

Hier staat STS op de Xbox even stil door ontvangst van een Switch. Waar ik uiteraard ook Sts op heb. Het is wel stom dat X en Y andersom staan. Ik heb best vaak een beurt beëindigd toen ik een potion wilde pakken.

Op de Xbox heb ik IC, Silent en Defect op 20 en the Watcher op 12. Ik heb nog best veel moeite met the Watcher moet ik zeggen. (Met ascension klimmen op de switch wat minder, 4 runs gespeeld, 4 gewonnen. :))
Het kwam inderdaad mooi uit. :)

Ik laat de game voorlopig even liggen denk ik. Er zijn nog zoveel andere games op PC/ Switch in mijn backlog zoals AC: Odyssey en Zelda: BotW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Nou bericht van de slechtste speler ooit. Gisteren eindelijk een run met de silent gehaald! Een run die ik eigenlijk wilde afbreken. Met de silent vind ik het altijd wel interressant om tegokken met je relic bijna al mijn runs kwam er wel iets interressants uit. Een keer een waarmee ik geen gold meer kon krijgen wat al lastig was en nu een waarmee ik niet langer kon healen bij campfires?! Hoe ga ik het dan ooit halen!? Maar verdomd het is wel gelukt, 2 chars down nu, 2 to go *O*

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:36
Slay the Spire, the decade’s best deckbuilding game, coming to iOS in June
Android release zit er ook aan te komen, maar nog niet meteen.

Anyhoo, ik speel nu ook al een tijdje StS (ergens vlak voor de watcher patch begonnen dacht ik), en ik ben mijn ascenion's aan het opbouwen. Ik heb het gevoel dat ik met de watcher echt niets voor elkaar krijg. Met de andere drie chars heb ik gestage vooruitgang, watcher runs zijn een oefening in frustratie.

Ik zit nog steeds vast in A2 |:( Ofwel ontbreek ik pure dps, of block, of beide. Het is altijd wat, en op een gegeven moment kom ik wel in een situatie waarin net die zwakheid zwaar uitgespeeld wordt door de NPC.
Het algemene probleem naar mijn gevoel is dat de watcher gewoon niet lekker werkt met een te grote deck.

Zijn er algemene tips om met de watcher om te gaan? Ik weet echt niet meer waarop te focussen, of ik ben gewoon blind voor één of andere functionaliteit/taktiek...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

wow, de game is niet meer populair hier op Got want geen reacteis......hoe dan? Ik vind het nog steeds heerlijk relaxed om zo nu en dan een runnetje te doen, die meestal falen (nog steeds! :( ) maar met gamepass kan ik het nu ook op mijn potatoe pc spelen en dat doe ik dan ook.........ware het niet dat er geen achievements zijn, echt WTF..... :( waarom niet!

Verder iemand misschien nog wat tips voor.....nou ja voor de zekerheid maar in spoilers
spoiler:
Een van de act 3 bosses? donu(t) en deka heb ik kunnen verslaan, en dus ook die gast met zijn klokkie (hoewel zeer nipt)........maar die vage wolf met een mes in zijn pens.......meestal red ik het net om zijn eerst vorm te verslaan, maar als ie dan reincarneert en ierdere keer mept met 40-50dmg, dan ben ik snel klaar helemaal na een lang gevecht. )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:38
Sagat schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:32:
wow, de game is niet meer populair hier op Got want geen reacteis......hoe dan? Ik vind het nog steeds heerlijk relaxed om zo nu en dan een runnetje te doen, die meestal falen ...
Ik was een beetje uitgekeken na 90 uur :o het was me toch iets teveel luck based als je de echte eindbaas aan moet gaan na 3x het heart te halen, zo nu en dan potje spelen eindigde meestal op een drama op 2e/3e level (plus dan ben je zo 3 kwartier bezig met een volslagen kansloos rondje wat in het midden blijkt).

Ben nu sinds een paar dagen met Monstertrain bezig.
Exact dezelfde itch die Slay the Spire kietelde maar dan met wat betere winkansen omdat je 1 grote fight per level hebt ipv per stukje omhoog klimmen steeds enorm genaaid kon worden, meerdere niveaus per gevecht (soort towerdefense haast), 2 factions tegelijk spelen dus een hero en supporting faction dus je kan vaardigheden mixen, ook zijn de runs korter.

Aanradertje.

[ Voor 6% gewijzigd door Jelloz op 08-09-2020 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Jelloz schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:44:
[...]

Ik was een beetje uitgekeken na 90 uur :o het was me toch iets teveel luck based als je de echte eindbaas aan moet gaan na 3x het heart te halen, zo nu en dan potje spelen eindigde meestal op een drama op 2e/3e level (plus dan ben je zo 3 kwartier bezig met een volslagen kansloos rondje wat in het midden blijkt).

Ben nu sinds een paar dagen met Monstertrain bezig.
Exact dezelfde itch die Slay the Spire kietelde maar dan met wat betere winkansen omdat je 1 grote fight per level hebt ipv per stukje omhoog klimmen steeds enorm genaaid kon worden, meerdere niveaus per gevecht (soort towerdefense haast), 2 factions tegelijk spelen dus een hero en supporting faction dus je kan vaardigheden mixen, ook zijn de runs korter.

Aanradertje.
Ja ik herken wat je zegt dat je soms al door hebt dat het niets word omdat je steeds met de hakken over de sloot de gevechten doorkomt, en ja potjes duren lang.

Ik zal wel is kijken naar monstertrain dan, op zich vond ik tower defense ook nog wel een grappig concept.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAelon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-04 10:22
Door de gratis release voor PS Plus leden in april dit spel opgepikt maar man wat is het verslavend. Inmiddels met alle characters in ieder geval door de eerste drie acts gekomen en met The Silent ook nog wat verder (maar niet gehaald), zonder spoilers te geven.

Nu ben ik op zoek naar een soort gelijk spel voor de Playstation maar kan niet echt iets vinden. Wat ik enorm fijn vind is hoe langzaam je het spel kan spelen. Eerste game in tijden waar ik heel relaxed even de controller er bij pak en zo per ongeluk een paar uur aan het spelen ben. Bij andere roguelikes toch al vaak dat er een bepaald shooter element in zit waar ik eigenlijk niet naar op zoek ben. Ook het deck building aspect is enorm tof.

Iemand toevallig nog tips? Ik dacht met Streets of Rogue iets tofs te hebben maar dat is het toch echt niet. Niet turn based, niet relaxed, amper tactisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 22:58
MrAelon schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:55:
Door de gratis release voor PS Plus leden in april dit spel opgepikt maar man wat is het verslavend. Inmiddels met alle characters in ieder geval door de eerste drie acts gekomen en met The Silent ook nog wat verder (maar niet gehaald), zonder spoilers te geven.

Nu ben ik op zoek naar een soort gelijk spel voor de Playstation maar kan niet echt iets vinden. Wat ik enorm fijn vind is hoe langzaam je het spel kan spelen. Eerste game in tijden waar ik heel relaxed even de controller er bij pak en zo per ongeluk een paar uur aan het spelen ben. Bij andere roguelikes toch al vaak dat er een bepaald shooter element in zit waar ik eigenlijk niet naar op zoek ben. Ook het deck building aspect is enorm tof.

Iemand toevallig nog tips? Ik dacht met Streets of Rogue iets tofs te hebben maar dat is het toch echt niet. Niet turn based, niet relaxed, amper tactisch.
Ja Slay The Spire is enorm verslavend, ik heb er zo een 600 uur inzitten.

Ik vind Monster Train ook heel goed. Is wel op xbox/switch/steam maar geen idee of het op PS beschikbaar is.
Pagina: 1 2 Laatste