Ola!
Eind juli 2017 heb ik een loungeset gekocht bij Wehkamp á €650,-
Deze is op 10 augustus 2017 bij ons geleverd.
Toen wij gisteren de kussenslopen wilden gaan wassen (zaten processierups haartjes op) en we de slopen openden, stonden we verstelt; alle kussens waren kapot. Stuk voor stuk.
Het lijkt wel alsof de stof die de vulling bij mekaar houdt vergaan is, zie deze foto's:

Het eerste wat ik dacht, was "gelukkig hebben we deze bij Wehkamp besteld", als in een partij die service vast en zeker hoog in het vaandel heeft staan.
Aan de telefoon met de klantenservice werd dit veilige gevoel direct verpulverd; er zit één jaar fabrieksgarantie op de loungeset, vertelde de dame aan de andere kant van de lijn.
Ik heb aangegeven dat ik dit absurd vind en ze stelde voor een klacht aan te maken en dat ik de foto's zou mailen.
Dit heb ik gedaan en ik kreeg vrij snel de volgende reactie:
Vervolgens heb ik gereageerd dat ik geen fabrieksgarantie wil, maar het consumentenrecht dat een product goed moet zijn. Dat een loungeset minimaal 2 jaar mee zou moeten gaan en imo zelfs langer.
Reactie:
Nou is mijn vraag; ben ik te optimistisch in mijn denken dat een loungeset 2+ jaar mee zou moeten gaan? En hoe kan ik ervoor zorgen dat Wehkamp zich netjes aan de wet houdt?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Eind juli 2017 heb ik een loungeset gekocht bij Wehkamp á €650,-
Deze is op 10 augustus 2017 bij ons geleverd.
Toen wij gisteren de kussenslopen wilden gaan wassen (zaten processierups haartjes op) en we de slopen openden, stonden we verstelt; alle kussens waren kapot. Stuk voor stuk.
Het lijkt wel alsof de stof die de vulling bij mekaar houdt vergaan is, zie deze foto's:

Het eerste wat ik dacht, was "gelukkig hebben we deze bij Wehkamp besteld", als in een partij die service vast en zeker hoog in het vaandel heeft staan.
Aan de telefoon met de klantenservice werd dit veilige gevoel direct verpulverd; er zit één jaar fabrieksgarantie op de loungeset, vertelde de dame aan de andere kant van de lijn.
Ik heb aangegeven dat ik dit absurd vind en ze stelde voor een klacht aan te maken en dat ik de foto's zou mailen.
Dit heb ik gedaan en ik kreeg vrij snel de volgende reactie:
Als een moker in m'n gezicht, succes ermee, doei!U geeft aan vanmorgen telefonisch contact te hebben gehad met mijn collega over het loungeset Bordeaux.
U heeft foto's meegestuurd met uw mail en deze heb ik bekeken met mijn collega die ook de klacht afhandeling doet.
Er staat duidelijk aangegeven dat er op deze loungeset 1 jaar fabrieksgarantie zit. Omdat u uw set op 19 juli 2017 hebt gekocht is deze termijn ruimschoots verstreken en kunt u hierop dus geen aanspraak maken.
Hierin kan ik verder ook niets voor u betekenen.
Vervolgens heb ik gereageerd dat ik geen fabrieksgarantie wil, maar het consumentenrecht dat een product goed moet zijn. Dat een loungeset minimaal 2 jaar mee zou moeten gaan en imo zelfs langer.
Reactie:
Daarop heb ik gereageerd:Helaas hebben wij ons te houden aan onze garantievoorwaarden die binnen ons bedrijf zijn afgesproken.
Deze voorwaarden kunt u hier vinden.
Op onze site kunt u ook in de beschrijving van uw loungeset vinden dat hier 1 jaar fabrieksgarantie op zit.
Omdat deze termijn ruimschoots verstreken is kunnen wij hierin helaas niks voor u betekenen.
Waarop mevrouw terug stuurde:Ik zal het nogmaals zeggen; ik beroep me niet op fabrieksgarantie.
"Bij de aankoop van een product heeft u altijd een wettelijke garantie. Dit betekent dat u recht heeft op een goed product. Daarnaast kunt u een fabrieksgarantie of verkopersgarantie hebben." Bron
Ik beroep mij op mijn recht op een goed product. Gezien deze 2 reacties van jullie kant trek ik de conclusie dat jullie weigeren mij dat recht te bieden en zal ik het via andere wegen gaan halen.
Goed, daar zit je dan als consument... Je denkt een degelijk product gekocht te hebben en als er dan toch iets niet in orde is wordt de deur voor je neus dicht gegooid.Om hier aanspraak voor te kunnen maken dient u de set aan te melden als een artikelklacht.
Aangezien het om een loungeset gaat worden er foto's gevraagd, deze heeft u al naar ons toegezonden.
Aan de hand daarvan en na het nagaan wanneer het loungeset is gekocht wordt er gekeken of er aanspraak gedaan kan worden op welke vorm van garantie dan ook.
Dit alles heb ik met mijn collega van de klacht afhandeling overlegd en doorgesproken.
Omdat uw loungeset ruim 2 jaar geleden is gekocht kunnen wij daarom niets voor u beteken.
Ik vertrouw erop dat ik u hierover voldoende heb geïnformeerd en sluit hierbij ook de case.
Nou is mijn vraag; ben ik te optimistisch in mijn denken dat een loungeset 2+ jaar mee zou moeten gaan? En hoe kan ik ervoor zorgen dat Wehkamp zich netjes aan de wet houdt?
Alvast bedankt voor het meedenken!