Matras heeft kuilen binnen 3 jaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:59
Drie jaar geleden heb ik een bed van 200 breed en 220 lang aangeschaft. Origineel gezien op internet, maar om een bed op internet aan te schaffen vond ik ook weer zo wat. Gelukkig had deze webshop een kleine showroom waar je de bedden kon bekijken.

De boxspring die ik online had gezien was perfect, veel is het natuurlijk ook niet. Een hoofdbord met 2 keer een hard bed er aan. Daarop komt het belangrijkste, het matras.

Het eerste matras wat ik heb geprobeerd lag niet verkeerd maar ook niet helemaal lekker. De verkoper gaf aan een steviger matras te hebben. Dat matras was natuurlijk duurder. Het lag ook veel beter, dus dat matras aangeschaft.

De keuze was 1 matras van 200x220 of 2 matrassen van elk 100x220. Ik heb gekozen voor een heel matras, gezien je dan geen naad ik heb midden hebt.

Nu voel ik aan elke kant van het matras wel een kuil als ik op mijn rug lig op het bed, ondanks het regelmatig draaien van het matras (wat geen makkie is met dit formaat).

Ik heb het probleem voorgelegd bij de leverancier en kreeg het volgende antwoord:
Bedankt voor uw mailtje. Wat vervelend dat u problemen ervaart met uw matras.
Afhankelijk van het onderhoud (zelf keren en draaien va het begin) zou het matras een levensduur moeten hebben van minimaal 5 jaar.
Dit is overigens ook korter dan “normaal”, maar valt te wijten aan het feit dat u één groot 200x220 (afwijkend van standaard maten) matras heeft.

Wij hebben zonet uw klacht met onze leverancier besproken. Zij geven helaas aan dat u geen aanspraak kunt maken op eventuele inkuilgarantie na deze langere periode.
Uiteraard willen wij u wel tegemoet komen en kunnen u extra korting aanbieden op uw volgende aankoop.
De volgende dingen lijken mij niet te kloppen.

- Mijn matras is jonger dan 5 jaar, met regelmatig onderhoud zou hij nu dus nog goed moeten zijn
- Niemand heeft mij verteld dat een matras van 200x220 meer inkuil problemen hebben. Als ik in het midden ga liggen vol ik het minder tot niet.

Wat kan ik nu het beste doen, anders dan een nieuw matras kopen, want dat zou een dure grap worden.

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Binnen 3 jaar defecten lijkt mij niet normaal. Just wondering, wat heeft hij oorspronkelijk gekost?
Wat de leverancier er overigens over zegt is niet relevant. Je hebt een overeenkomst met de winkelier, niet met de leverancier van de winkelier.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ja een 2x2,2 matras zal eerder last hebben van inkuilen omdat die minder steun heeft om alles bij elkaar te houden vanaf de zijkanten.
Een fabrikant hoort daar echter fatsoenlijk rekening mee te houden.

Verder is 3 jaar wel erg kort, maar de verwachte levensduur is ook wel afhankelijk van de aankoopprijs, voor 100eu hoef je niet zoveel te verwachten als voor 2000eu.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1240358

ik vind dat antwoord nogal vreemd. Of ik lees het verkeerd, maar ze zeggen dus dat ze een garantie van 5 jaar bieden wat op zichzelf al korter is dan normaal maar dat komt omdat je matras groter is dan gemiddeld. Andere matrassen gaan dus nóg langer dan 5 jaar mee. Jij schrijft dat je, ondanks correct onderhoud, na 3 jaar de schade ervaart. Vervolgens hebben ze het over een langere periode? Maar jij zit juist onder die 5 jaar, die zijzelf al als verkort omschrijven.

Ik heb het idee dat de verkoper de situatie niet helemaal begrijpt dus je zou even kunnen ophelderen dat het matras echt maar 3 jaar oud is, en niet meer dan 5. En wat de leverancier zegt tegen de verkoper heb jij geen boodschap aan: jij hebt bij de verkoper een product gekocht wat normaal gezien 5 jaar mee moet gaan. Dat gaat het nu niet dus hoe de verkoper het oplost met fabrikant lijkt me niet aan de orde.

Maar goed, IANAL

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1240358 op 12-08-2019 22:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het eerste wat ik bedenkelijk vind, is dat ze je op je woord geloven, zonder controle. Voor herzelfde geldt hangt je matras écht half op de grond (wat duidelijk garantie zou zijn), of is er eigenlijk niks aan de hand, is het matras objectief gezien net ingelegen en is TS een princes op de erwt.

Nee, ze wijzen direct je claim af, zonder onderzoek, niks. Dat maakt al dat het voor mij niet betrouwbaar is.

Verder is dit meer iets voor het Shopping Forum, dus ik geef dit draadje een tikje die kant op.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Komt helaas vaak voor bij grotere matrassen zelfs duurdere matrassen. Maar zoals hierboven ook gevraagd, wat was de prijs? Jullie gewicht kan ook eventueel meespelen, alsmede het soort materiaal.

Ik heb dit overigens zelf ook meegemaakt bij en IKEA matras van 800 euro (4jaar oud) maar daar klapte 1 zijkant ook nog eens in. Werd zonder gezeur ingenomen en ik heb toen 2 matrassen aangeschaft en een wig ertussen gelegd. Niet zo fijn als 1 groot matras maar ligt wel steviger!

{Ik kreeg ook nog eens schuldige winkelprijs terug terwijl ik heb tijdens een kortingsactie had gekocht! Ik hield dus nog geld over)

Nadeel van IKEA is dat ik zelf met het matras naar de winkel moest gaan slepen..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Beste,

Bedankt voor uw reactie.

U geeft aan dat ook voor dit matras een levensduur van minimaal 5 jaar zou gelden. Onafhankelijk van de redelijkheid van die termijn, is mijn matras slechts 3 jaar oud.

Volgens uw eigen stelling is het matras dus niet conform als het na 3 jaar gebreken vertoont.

Ik vertrouw erop dat u een passende oplossing biedt.

Met vriendelijke groet,

Meer zou ik niet doen voor nu. Dan eerst maar eens reactie afwachten.

Nee, je hebt niets met hun leverancier van doen.
Nee, de prijs is niet relevant gezien uitspraken.
Ja, langer dan 5 jaar zou ook redelijk kunnen zijn, vandaar deze schrijfwijze.
Ja, ze moeten dit kosteloos oplossen inclusief kosten die ze aan hun kant moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:08

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Opmerkelijk. Ik heb mijn matras gekocht in een beddenspeciaalzaak en was vermoedelijk een duurder segment. Heb toendertijd te horen gekregen dat het zo'n 10 jaar mee zou moeten gaan. Dit in achterhoofd gehouden en niet wetende wat jij betaald hebt vind ik de termijn van 3 jaar kort.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

BadpunK schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 07:19:
Opmerkelijk. Ik heb mijn matras gekocht in een beddenspeciaalzaak en was vermoedelijk een duurder segment. Heb toendertijd te horen gekregen dat het zo'n 10 jaar mee zou moeten gaan. Dit in achterhoofd gehouden en niet wetende wat jij betaald hebt vind ik de termijn van 3 jaar kort.
Naja, ik heb een matras van € 150 gekocht (160x200) bij de Lidl (nu net een paar maanden). Slaapt voor mij prima (maar ik ben dan ook in alle opzichten klein (1,62m en 54kg) en slaap graag op een hard matras), maar als die 5 jaar mee gaat, ben ik blij en na 3 jaar zou ik ook niet durven klagen. Mijn vorige in deze prijscategorie ging trouwens 8 jaar mee, uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding zou ik zo zeggen :P

Dus: prijs is in deze een goed begin, hoe duur was het matras: € 150? € 2.000?

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quantumgq
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 09:24
Heb een tijdje in een meubel zaak gewerkt en daar verkochten wij ook matrassen in de price range van een €100-€900, nooit echt klachten gehad, in de 3 jaar dat ik er heb gewerkt 2x een matras gehad waar kuiling in is gekomen waarvan 1 uit een batch kwam die aangegeven was als slecht en wij de klant hebben opgebeld of zij ook het probleem hadden met het matras en dat ze een gloednieuwe mochten ophalen bij de winkel weg.

De goedkoopste matrassen hadden gewoon 2 jaar garantie (De ~€100 matrasjes) maar de wat duurdere hadden 5 jaar garantie standaard.

Weet niet hoe het met jou matras is maar als er kuilvorming inzit horen ze het matras gewoon te vervangen als de garantieperiode meer dan 2 jaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:16

LankHoar

Langharig tuig

Ardana schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:07:
Dus: prijs is in deze een goed begin, hoe duur was het matras: € 150? € 2.000?
Deze info is normaal wel handig om te weten, maar eigenlijk maakt het nu nog maar weinig uit; de verkoper geeft al aan dat deze minimaal 5 jaar mee moet gaan, dus kan de TS daar op terugvallen ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:04
Ik zou toch ook nog wat meer klagen om een ruil te krijgen.

5 jaar vind ik toch echt wel een minimun levensduur.

De vraag is natuurlijk ook hoe diep die kuil is. Heb je dat al gemeten?

Bij mijn matras (2x 90x210cm) met tussenrits staat op de website van de fabrikant dat kuilen tot 3cm als normaal beschouwd worden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-05 13:47
Ik heb een tweepersoons boxspring met twee losse matrassen van ieder 100x220cm. Maar zowel in het onderhoudsboekje als via mondeling advies van de verkoper kreeg ik de instructie om iedere 14 dagen het matras om te draaien om kuiling te verkomen. (Ik lees dat je dat ook doet, maar niet of je langs beide assen draait)
Dus na 2 weken draai ik het matras ondersteboven, en daarna na 2 weken draai ik voor- en achterkant om. Dat werkt hier vooralsnog uitstekend. Wellicht een tip voor je volgende aanschaf.

Het andere is om te kijken tot welk gewicht je harde matras geschikt is. Mocht je te zwaar zijn (of regelmatig met z'n tweëen op een kant slapen) voor je matras heeft dat natuurlijk ook effect op de mate van kuiling.

[ Voor 25% gewijzigd door Comet op 13-08-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-01 20:49
We missen wel aardig wat informatie, maar wellicht heb je zelf ook niet alle informatie voorhanden.

Bij een matras komt ook een gewichtsklasse kijken, als ik mij niet vergis. Als het matras bij het geadviseerde gewicht x aantal jaar meegaat, dan wordt dit natuurlijk minder naarmate er meer gewicht op het matras komt. Hier kan ik mij voorstellen dat kuilvorming ook eerder zal optreden als dit gewicht overschreden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik zal nog even antwoorden en reageren
gast schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:04:
wat heeft hij oorspronkelijk gekost?
Het exacte bedrag weet ik niet meer, maar het was rond de 900 euro voor alleen het matras
YakuzA schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:17:
Ja een 2x2,2 matras zal eerder last hebben van inkuilen omdat die minder steun heeft om alles bij elkaar te houden vanaf de zijkanten.
Dat snap ik, maar dan verwacht ik ook vooral een kuil in het midden, daar is het matras juist steviger
Ardana schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:29:
Het eerste wat ik bedenkelijk vind, is dat ze je op je woord geloven, zonder controle. Voor herzelfde geldt hangt je matras écht half op de grond (wat duidelijk garantie zou zijn), of is er eigenlijk niks aan de hand, is het matras objectief gezien net ingelegen en is TS een princes op de erwt.
Andersom zou ik ook een klant met een klacht direct geloven, maar het afwijzen direct zou ik dan weer niet doen. Ben wel een klein beetje prinses op de erwt, maar ik voel toch duidelijk een kuil.
Medione1210 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:05:
Jullie gewicht kan ook eventueel meespelen, alsmede het soort materiaal
Juist hierom is dit matras geadviseerd. Ik ben wat zwaarder dan gemiddeld en dit matras moet de juiste stevigheid geven
Zeer bedankt voor reactie, ik ga dit sturen :)
Tommie12 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:49:
Ik zou toch ook nog wat meer klagen om een ruil te krijgen.

5 jaar vind ik toch echt wel een minimun levensduur.

De vraag is natuurlijk ook hoe diep die kuil is. Heb je dat al gemeten?

Bij mijn matras (2x 90x210cm) met tussenrits staat op de website van de fabrikant dat kuilen tot 3cm als normaal beschouwd worden.
Enig idee hoe het te meten is, met het oog ook niet zichtbaar.
Comet schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:59:
Ik heb een tweepersoons boxspring met twee losse matrassen van ieder 100x220cm. Maar zowel in het onderhoudsboekje als via mondeling advies van de verkoper kreeg ik de instructie om iedere 14 dagen het matras om te draaien om kuiling te verkomen. (Ik lees dat je dat ook doet, maar niet of je langs beide assen draait)
Dus na 2 weken draai ik het matras ondersteboven, en daarna na 2 weken draai ik voor- en achterkant om. Dat werkt hier vooralsnog uitstekend. Wellicht een tip voor je volgende aanschaf.

Het andere is om te kijken tot welk gewicht je harde matras geschikt is. Mocht je te zwaar zijn (of regelmatig met z'n tweëen op een kant slapen) voor je matras heeft dat natuurlijk ook effect op de mate van kuiling.
Wij draaien hem ook eerst ondersteboven en bij de volgende wissel de voor en achterkant. Ik heb geen specifieke instructies gehad voor het keren. Ik keer minimaal 1 keer per maand, maar vaak iets meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:04
Meten doe je door er een rechte lat van minstens 1-1,5m op te leggen en dan zonder druk uit te oefenen de kuil kan meten met bv een lintmeter of rolmeter.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45
Volgende keer bij Ikea kopen: 10 jaar garantie en die bekijken hem niet eens als je hem terug komt brengen, gaat zo de container in en geld terug ;)

PS: waarom zegt iedereen eigenlijk “het matras”, in NL was het toch altijd “de matras”?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Valorian schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:23:
Volgende keer bij Ikea kopen: 10 jaar garantie en die bekijken hem niet eens als je hem terug komt brengen, gaat zo de container in en geld terug ;)

PS: waarom zegt iedereen eigenlijk “het matras”, in NL was het toch altijd “de matras”?
Klinkt als een goeie tip en taalkundig een interessante vraag. De relatie tot het topic ontgaat me echter volledig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maan330
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-07-2023
Sowieso altijd verwerpelijk om je achter een producent te verschuilen als winkelier. Jij hebt een overeenkomst met de consument en niemand anders.

Maar goed, gezien de aankoopprijs en de termijn waarbinnen de problemen optreden, lijkt het dat het matras niet voldoet aan de verwachtingen die een consument mag hebben van het matras. Dat lijkt de winkel ook te bevestigen in de e-mail, dus dat mag geen discussiepunt zijn.

Nu het product niet voldoet, zal de winkelier het product moeten herstellen (zou niet weten hoe dat in dit geval moet, maar dat is niet jouw probleem). Is reparatie niet mogelijk dan heb je recht op een vervangend gelijkwaardig product en als dat ook niet mogelijk blijkt te zijn, dan zal het aankoopbedrag terugbetaald moeten worden.

Dan kom je bij het grootste probleem als men koppig blijft. Gelijk hebben vs. gelijk krijgen. Kan jij het niet zelf oplossen of heb je geen rechtsbijstandverzekering en moet je iemand uurtje factuurtje inhuren, dan wordt het al snel heel onaantrekkelijk.

Ik zou nu eerste nog eens een mail sturen waar in staat dat het matras niet voldoet aan de verwachtingen die je van het matras mocht hebben, dat dit ook wordt bevestigd in hun mail en dat je weinig op hebt met hun leverancier.

Blijft een positieve reactie uit, dan wordt het hierna tijd voor de ingebrekestelling (https://nl.wikipedia.org/wiki/Ingebrekestelling). Daarna eventueel ontbinden of schadevergoedingen. Met dat is nu nog ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:30

Theo

moederbord

Valorian schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:23:

Was dit een reactie die hoort in onderstaand topic? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Theo op 14-08-2019 09:29 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45
Theo schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:29:
[...]

Was dit een reactie die hoort in onderstaand topic? :+
Oops! Ja, haha!. Ik begrijp nu ook @MrAcid s opmerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
Ik heb weer een reactie van de winkel waar het matras gekocht is
Geachte heer Greeve,

De garantie geldt voor fabrieksfouten, welke veelal in de eerste week/weken al merkbaar zijn. Verder kan er kan aanspraak gemaakt worden op de garantie wanneer het matras aantoonbaar volgens de onderhoudsvoorwaarden is onderhouden. Gezien de afwijkende maat van uw matras en het feit dat dit één geheel is (dus geen twee losse matrassen) is het uiterst belangrijk dat het matras, zeker in de begin periode, iedere 2/3 dagen gedraaid/gekanteld wordt (keren en draaien). Mocht het matras dan in de eerste maanden alsnog inkuilen, dan kan men uitgaan van een fabricagefout. In uw geval zijn er inmiddels 3 jaren verstreken en is de fabriek van mening dat dit géén fabricagefout betreft, maar met het onderhoudt te maken heeft.

Zoals eerder gemeld willen wij u uiteraard tegemoet komen en kunnen u extra korting aanbieden op uw volgende aankoop.

Heeft u nog vragen of opmerkingen, neemt u dan contact met ons op.
Afwijkend vind ik de maat sowieso niet. Want het is een maat die gewoon geleverd wordt. Kantelen en keren na 2 a 3 dagen is mij niet verteld bij de aanschaf. Tevens lijkt mij dat ze zich nu zelf tegen spreken met 3 jaar waar het eerst 5 jaar was.

Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als ze dat van die 2 á 3 dagen er niet bij hebben gezegd is dat natuurlijk gewoon hun eigen probleem. Ze kunnen moeilijk verwachten dat je dit uit jezelf bedenkt want om de twee dagen kantelen is absurd. Gewoon maar om de haverklap je matras omdraaien maakt ook echt niet dat 'ie ineens magisch veel steviger wordt, omdraaien doe je enkel zodat je niet altijd op dezelfde plek ligt en dat was het.

Als ze er voor de verkoop bij zouden zeggen dat je hem om de 2 dagen moet draaien om garantie te behouden, dan zou niemand dat matras kopen. Dat is niet wat je standaard van een matras mag verwachten. Zelfs als ze dit nu netjes oplossen is dus het goed om te vragen of ze inderdaad achter die 2 á 3 dagen blijven staan, in geval van verdere garantieaanspraak in de toekomst - zo ja, dan zou ik aansturen op ontbinding van de koop, want een matras dat je elke 2 á 3 dagen moet keren lijkt me op zich al non-conform.

Al met al lijkt dit natuurlijk meer op een smoesje om de schuld af te kunnen schuiven.

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 14-08-2019 11:29 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:22
Ze properen zich er aan alle kanten onderuit te praten. En met garantie richting de fabrikant is geen boodschap. Dat is hun probleem. Niet die van jou.

Zij willen je blijkbaar niet helpen(door bv er in ieder geval naar te kijken). Dan lijkt mij een brief in de trend van je krijgt 14 dagen de tijd alsnog met een passende oplossing te komen. Zoniet dan ontbind je de koop en eis je binnen 14 na ontbinding het volledige aankoop bedrag inc eventuele verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Beneveerg
Wat ben je overeengekomen, wat is je beloofd, wat heb je betaalt voor de matras ?
1 matras ia ons altijd afgewezen, omdat dit vaker voorkomt. wij hebben ook gekozen voor 2 matrassen. zelfs bij Jysk krijg je op de goedkopere matrassen(bij hen de dure) 25j garantie https://jysk.nl/slaapkame...ld/matras-90x210-gold-s30.

Je hebt een overeenkomst met de verkoper, en die dient de conformiteit na te komen (garant te staan)
waar hij/zij claimt heb jij niets mee te maken. dat is het -pakkie an- voor de verkoper. laat je niets wijsmaken aan verhaaltjes die ze je op de mouw willen spelden. allemaal onzin.
Dat wijst er op dat ze onder de conformiteitsvereiste uit willen komen, waar zij zelf de verantwoording voor hebben naar de consument. - Jij dus -

Online zijn er een aantal voorbeeldbrieven te vinden, oa bij consuwijzer. daar lees je ook de rechten voor de consument. laat je niks wijsmaken en houd je poot stijf.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Beste,

In Nederland geldt naast de garantieuitleg vanuit Europa het recht op een conform product. Beschouwende uw onjuiste uitleg van garantierecht waarbij het verhaal ineens veranderd wordt is het mij duidelijk dat u niet bereid bent uw plichten na te komen. Ik acht het dan ook niet zinnig verdere discussie te voeren over wetgeving.

Het spijt mij dat u mij geen andere weg laat dan u in gebreke te stellen.

Heeft u binnen 7 dagen vanaf heden alsnog een oplossing nagelaten dan volgt dagvaarding. Alle gemaakte kosten worden hierbij eveneens gevorderd, waardoor de kosten voor het nakomen van uw plichten tot een veelvoud zullen komen van simpelweg nu uw plichten nakomen.

Bij uitblijven van een oplossing is de eerstvolgende communicatie de dagvaarding, waamee die kosten niet meer te voorkomen zullen zijn.

Met vriendelijke groet,

Discussie heeft gewoon geen zin gezien de draai en gespartel.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 14-08-2019 12:48 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat een matras na drie jaar enige mate van kuilvorming krijgt, is toch wel te verwachten. Het zal van de diepte van de kuil afhangen of dat normaal is. 900 euro is ook niet bijzonder veel voor een tweepersoonsmatras, zeker niet als je - in je eigen woorden - zwaarder dan gemiddeld bent.

Voor je volgende matras moet je niet alleen opletten hoe duur hij is of hoe stevig hij aanvoelt, maar wat de dichtheid van het schuim is:
https://www.matras.info/m...-sg20-sg40-bij-matrassen/
Ik denk dat je pas een punt hebt wanneer je huidige matras een lage SG-waarde heeft. Je zou dan kunnen zeggen dat het verkeerde matras is geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 21:56
loki504 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:24:
Ze properen zich er aan alle kanten onderuit te praten. En met garantie richting de fabrikant is geen boodschap. Dat is hun probleem. Niet die van jou.
Het lijkt erop dat ze zichzelf alleen als doorgeefluik beschouwen. Wat je hier ziet is:
klant klaagt bij winkel > winkel klaagt bij fabrikant > fabrikant zegt nee > winkel zegt nee

Het elke 2-3 dagen omdraaien is absurd met als enig doel mogelijke fabricagefouten op te sporen. Je adviseert ook niet om bij een nieuwe auto eerst wekenlang op slechte wegen de schokbrekers te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kan kloppen, maar daar moet de winkel dan natuurlijk zelf mee komen. In plaats daarvan geven ze aan dat het matras eigenlijk wél lang mee moet gaan, maar dat ze geen garantie geven vanwege flauwekul-redenen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
bwerg schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:55:
[...]

Kan kloppen, maar daar moet de winkel dan natuurlijk zelf mee komen. In plaats daarvan geven ze aan dat het matras eigenlijk wél lang mee moet gaan, maar dat ze geen garantie geven vanwege flauwekul-redenen.
Dat van die vijf jaar is pas medegedeeld toen de problemen optraden. Voor conformiteit gaat het erom wat de koper op het moment van het sluiten van de koop mocht verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor gedegen advies van een matras is er wel wat kennis nodig(zijslaper, zwaarder dan partner etc), maar vaak kiest de koper ivm kosten etc.
Wanneer de koper zwaarder is dan gem. is een stevig matras sowieso aan te bevelen, maar daar zit ook een prijskaartje aan. Ook heb je met één matras van deze afmeting meer kans op zgn kuilvorming dan twee losse matrassen. Dit was de keuze van TS zelf vanwege naad. tegenwoordig heb je daar zgn matraswig(T-stuk ) voor, en wanneer beide matrassen even hoog zijn werkt dat prima. (de iets duurdere zijn ook bekleed)
Verder is het omdraaien van een matras niet nodig, vaak niet aan te raden vanwege de opbouw van het matras. dit advies van omkeren zie je alleen bij de goedkopere matrassen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1