Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Matras heeft kuilen binnen 3 jaar

Pagina: 1
Acties:

• belastingdizzle
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 23:09

belastingdizzle

Rechts Links

ik vind dat antwoord nogal vreemd. Of ik lees het verkeerd, maar ze zeggen dus dat ze een garantie van 5 jaar bieden wat op zichzelf al korter is dan normaal maar dat komt omdat je matras groter is dan gemiddeld. Andere matrassen gaan dus nóg langer dan 5 jaar mee. Jij schrijft dat je, ondanks correct onderhoud, na 3 jaar de schade ervaart. Vervolgens hebben ze het over een langere periode? Maar jij zit juist onder die 5 jaar, die zijzelf al als verkort omschrijven.

Ik heb het idee dat de verkoper de situatie niet helemaal begrijpt dus je zou even kunnen ophelderen dat het matras echt maar 3 jaar oud is, en niet meer dan 5. En wat de leverancier zegt tegen de verkoper heb jij geen boodschap aan: jij hebt bij de verkoper een product gekocht wat normaal gezien 5 jaar mee moet gaan. Dat gaat het nu niet dus hoe de verkoper het oplost met fabrikant lijkt me niet aan de orde.

Maar goed, IANAL

belastingdizzle wijzigde deze reactie 12-08-2019 22:19 (3%)

Wie dit leest is gek

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:05

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Het eerste wat ik bedenkelijk vind, is dat ze je op je woord geloven, zonder controle. Voor herzelfde geldt hangt je matras écht half op de grond (wat duidelijk garantie zou zijn), of is er eigenlijk niks aan de hand, is het matras objectief gezien net ingelegen en is TS een princes op de erwt.

Nee, ze wijzen direct je claim af, zonder onderzoek, niks. Dat maakt al dat het voor mij niet betrouwbaar is.

Verder is dit meer iets voor het Shopping Forum, dus ik geef dit draadje een tikje die kant op.

Stop intimidatie bij abortusklinieken: teken de petitie hier!

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:22

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Beste,

Bedankt voor uw reactie.

U geeft aan dat ook voor dit matras een levensduur van minimaal 5 jaar zou gelden. Onafhankelijk van de redelijkheid van die termijn, is mijn matras slechts 3 jaar oud.

Volgens uw eigen stelling is het matras dus niet conform als het na 3 jaar gebreken vertoont.

Ik vertrouw erop dat u een passende oplossing biedt.

Met vriendelijke groet,

Meer zou ik niet doen voor nu. Dan eerst maar eens reactie afwachten.

Nee, je hebt niets met hun leverancier van doen.
Nee, de prijs is niet relevant gezien uitspraken.
Ja, langer dan 5 jaar zou ook redelijk kunnen zijn, vandaar deze schrijfwijze.
Ja, ze moeten dit kosteloos oplossen inclusief kosten die ze aan hun kant moeten maken.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:05

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

BadpunK schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 07:19:
Opmerkelijk. Ik heb mijn matras gekocht in een beddenspeciaalzaak en was vermoedelijk een duurder segment. Heb toendertijd te horen gekregen dat het zo'n 10 jaar mee zou moeten gaan. Dit in achterhoofd gehouden en niet wetende wat jij betaald hebt vind ik de termijn van 3 jaar kort.
Naja, ik heb een matras van € 150 gekocht (160x200) bij de Lidl (nu net een paar maanden). Slaapt voor mij prima (maar ik ben dan ook in alle opzichten klein (1,62m en 54kg) en slaap graag op een hard matras), maar als die 5 jaar mee gaat, ben ik blij en na 3 jaar zou ik ook niet durven klagen. Mijn vorige in deze prijscategorie ging trouwens 8 jaar mee, uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding zou ik zo zeggen :P

Dus: prijs is in deze een goed begin, hoe duur was het matras: € 150? € 2.000?

Stop intimidatie bij abortusklinieken: teken de petitie hier!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:30

LankHoar

Professionele amateur

Ardana schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:07:
Dus: prijs is in deze een goed begin, hoe duur was het matras: € 150? € 2.000?
Deze info is normaal wel handig om te weten, maar eigenlijk maakt het nu nog maar weinig uit; de verkoper geeft al aan dat deze minimaal 5 jaar mee moet gaan, dus kan de TS daar op terugvallen ;)

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
Meten doe je door er een rechte lat van minstens 1-1,5m op te leggen en dan zonder druk uit te oefenen de kuil kan meten met bv een lintmeter of rolmeter.

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Valorian schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:23:
Volgende keer bij Ikea kopen: 10 jaar garantie en die bekijken hem niet eens als je hem terug komt brengen, gaat zo de container in en geld terug ;)

PS: waarom zegt iedereen eigenlijk “het matras”, in NL was het toch altijd “de matras”?
Klinkt als een goeie tip en taalkundig een interessante vraag. De relatie tot het topic ontgaat me echter volledig. :+

Twitter | Strava

• maan330
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:30
Sowieso altijd verwerpelijk om je achter een producent te verschuilen als winkelier. Jij hebt een overeenkomst met de consument en niemand anders.

Maar goed, gezien de aankoopprijs en de termijn waarbinnen de problemen optreden, lijkt het dat het matras niet voldoet aan de verwachtingen die een consument mag hebben van het matras. Dat lijkt de winkel ook te bevestigen in de e-mail, dus dat mag geen discussiepunt zijn.

Nu het product niet voldoet, zal de winkelier het product moeten herstellen (zou niet weten hoe dat in dit geval moet, maar dat is niet jouw probleem). Is reparatie niet mogelijk dan heb je recht op een vervangend gelijkwaardig product en als dat ook niet mogelijk blijkt te zijn, dan zal het aankoopbedrag terugbetaald moeten worden.

Dan kom je bij het grootste probleem als men koppig blijft. Gelijk hebben vs. gelijk krijgen. Kan jij het niet zelf oplossen of heb je geen rechtsbijstandverzekering en moet je iemand uurtje factuurtje inhuren, dan wordt het al snel heel onaantrekkelijk.

Ik zou nu eerste nog eens een mail sturen waar in staat dat het matras niet voldoet aan de verwachtingen die je van het matras mocht hebben, dat dit ook wordt bevestigd in hun mail en dat je weinig op hebt met hun leverancier.

Blijft een positieve reactie uit, dan wordt het hierna tijd voor de ingebrekestelling (https://nl.wikipedia.org/wiki/Ingebrekestelling). Daarna eventueel ontbinden of schadevergoedingen. Met dat is nu nog ver weg.

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als ze dat van die 2 á 3 dagen er niet bij hebben gezegd is dat natuurlijk gewoon hun eigen probleem. Ze kunnen moeilijk verwachten dat je dit uit jezelf bedenkt want om de twee dagen kantelen is absurd. Gewoon maar om de haverklap je matras omdraaien maakt ook echt niet dat 'ie ineens magisch veel steviger wordt, omdraaien doe je enkel zodat je niet altijd op dezelfde plek ligt en dat was het.

Als ze er voor de verkoop bij zouden zeggen dat je hem om de 2 dagen moet draaien om garantie te behouden, dan zou niemand dat matras kopen. Dat is niet wat je standaard van een matras mag verwachten. Zelfs als ze dit nu netjes oplossen is dus het goed om te vragen of ze inderdaad achter die 2 á 3 dagen blijven staan, in geval van verdere garantieaanspraak in de toekomst - zo ja, dan zou ik aansturen op ontbinding van de koop, want een matras dat je elke 2 á 3 dagen moet keren lijkt me op zich al non-conform.

Al met al lijkt dit natuurlijk meer op een smoesje om de schuld af te kunnen schuiven.

bwerg wijzigde deze reactie 14-08-2019 11:29 (10%)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Floppus
  • Registratie: juni 2001

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Beste,

In Nederland geldt naast de garantieuitleg vanuit Europa het recht op een conform product. Beschouwende uw onjuiste uitleg van garantierecht waarbij het verhaal ineens veranderd wordt is het mij duidelijk dat u niet bereid bent uw plichten na te komen. Ik acht het dan ook niet zinnig verdere discussie te voeren over wetgeving.

Het spijt mij dat u mij geen andere weg laat dan u in gebreke te stellen.

Heeft u binnen 7 dagen vanaf heden alsnog een oplossing nagelaten dan volgt dagvaarding. Alle gemaakte kosten worden hierbij eveneens gevorderd, waardoor de kosten voor het nakomen van uw plichten tot een veelvoud zullen komen van simpelweg nu uw plichten nakomen.

Bij uitblijven van een oplossing is de eerstvolgende communicatie de dagvaarding, waamee die kosten niet meer te voorkomen zullen zijn.

Met vriendelijke groet,

Discussie heeft gewoon geen zin gezien de draai en gespartel.

Floppus wijzigde deze reactie 14-08-2019 12:48 (4%)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True