Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Pluspunten:
-Vast ip adres (kun je ook als nadeel zien als je vaak een ip ban krijgt ergens)
-Kleine provider, ze doen iets voor je als je het vraagt (je bent snel naar de 2e lijns helpdesk als ze weten dat je veel netwerk kennis hebt). Ik heb gevraagd voor bridge mode, dit was oorspronkelijk niet mogelijk, maar hebben ze na een paar maanden testen wel kunnen aanbieden.
-Ik ben beta tester geweest van het huidige tv platform, de iptv decoder wat nu wordt geleverd is snel (sneller dan de horizon box van ziggo), de opnames staan op hun server en kunnen via de tablet, telefoon of het tv kastje worden bekeken. Ook uitzending gemist is beschikbaar (al had ik tijdens het testen wel moeite met de programma's vinden, het zoeken werkte toen nog niet vlekkeloos).
-Hoe langer je lid bent hoe meer loyaliteits korting je krijgt (in vorm van geld of extra pakketten).
-1gbit/s beschikbaar, lage ping met google.nl (ik weet niet meer hoe laag maar het was lager dan bij ziggo).
-Ik heb in die 6 jaar nog nooit downtime gemerkt terwijl ik toch best vaak gebruik maak van internet.
Negatief (ja ze zijn er ook):
-Ze hebben nog geen ipv6.
-De wifi hotspot van het modem is erg slecht, een eigen access point is aan te bevelen.
Problemen die ik heb gehad maar inmiddels zijn opgelost:
-DHCP op het modem/router werkte niet goed waardoor ik telkens geen ip adres kreeg, dit is opgelost met een firmware upgrade in 2013, hiervan was ik ook beta tester.
De andere providers heb ik niet gehad (die zijn er pas sinds kort op), dus daar kan ik niks over zeggen.
Helaas verhuis ik nu naar een plaats waar breedband helmond niet beschikbaar is en ze weigeren helaas om een glaslijntje te leggen van 60km. Dus heb ik inmiddels noodgedwongen mijn abonnement opgezegd.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Van Fiber en Trined had ik wel gevonden, maar ik wist niet of ik nu dan beter 2 aparte topics aan kon maken voor Breedband Helmond en Plinq of dit in 1 topic samen kon voegen.
Ik had gekozen voor een gezamenlijk topic omdat Glasvezel Helmond weer een op zich staande club is en mensen die bv Fiber in Rotterdam hebben (als er dat is) weer een andere ervaring kunnen hebben met hun verbinding dan met Fiber in Helmond.
Mijn voorkeur ging ook wel uit naar Breedband Helmond, gezien de pakketten en de kleinschaligheid van het bedrijf, wat natuurlijk ook wel weer een probleem kan zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door johoo op 28-08-2019 09:09 ]
Het kleinschaligheid heb ik juist als zeer positief ervaren.johoo schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:07:
Mijn voorkeur ging ook wel uit naar Breedband Helmond, gezien de pakketten en de kleinschaligheid van het bedrijf, wat natuurlijk ook wel weer een probleem kan zijn.
Daar waar je bij Ziggo vrijwel niet door de 1e lijns helpdesk komt en het niet erg vinden als er 1 klant weg gaat (1 klant weg, 100 erbij zullen ze wel denken) proberen ze bij Breedband Helmond jou juist zo snel mogelijk correct te helpen. Elke klant weg is er een te veel voor hun (ze moeten harder onderhandelen om de tv zenders betaalbaar te krijgen e.d.).
Dus met technische problemen word je zelf veel meer betrokken bij het oplossen van het probleem en over het algemeen gaat het oplossen ook sneller dan bij een extreem groot bedrijf.
Het is overigens ook niet dat ze pas zijn begonnen, in brouwhuis en de rijpelberg is het al sinds 2012 te krijgen en internet via glasvezel deden ze al veel langer op het bedrijventerrein onder de naam e-quest (dit is dus hetzelfde bedrijf).
Installatie:
Enkele weken van te voren is de glasvezel ontvanger geïnstalleerd.
Recent is een installateur de modem komen plaatsen, en heeft hem netjes aan de muur gehangen. De plek waar de glasvezel binnenkwam en de modem was vrij te kiezen (aan de straatzijde uiteraard)
Tijdens de installatie werd de wifi snelheid van de 2.4Ghz band genoteerd van enkele plaatsen in het huis. Huiskamer, keuken en overloop boven. Hij wilde eventueel ook de zolder controleren maar dit hoefde niet omdat ik daar een apart wifi access point heb staan.
Tevens heeft de monteur de tv ontvanger ingesteld en wat basic zaken uitgelegd.
Ervaring tot nu toe:
Internet
Ik heb het 250Mb pakket en de testen tot nu toe geven een nette 250Mb up en down.
De modem heeft een 2.4Ghz en 5Ghz wifi die gelijktijdig bruikbaar zijn, alsmede een gast wifi. Mijn Ziggo modem kon of 2.4Ghz of 5Ghz, niet beide tegelijkertijd.
Er zijn helaas maar 2 ethernet poorten vrij beschikbaar op het modem (de andere 2 zijn voor tv), dus een extra switch was nodig voor mijn smart tv en Marantz receiver.
TV
De tv ontvanger doet wat raar, daar zal ik nog eens over bellen. Nadat ik iets op pauze heb gehad is het soms niet mogelijk om het kijken te vervolgen omdat het beeld na korte tijd bevriest.
Verder gaat het geluid van de ontvanger steeds op 0 zodat we deze steeds handmatig moeten verhogen na inschakelen.
Ik heb geprobeerd de DVB-C kanalen in te stellen op mijn Sony tv, echter dit is nog niet gelukt. De tv ontvangt geen service. Analoge tv ontvangt hij wel, maar dit gebruik ik uiteraard niet.
Ik had hier nog wat over ge-chat op de BBH site, en ik werd er daarna nog over gebeld dus dat is wel een nette service. Helaas werkt dit nog niet maar DVB-C is nu van ondergeschikt belang, eerder leuk om te hebben.
De ontvanger werkt snel, zappen gaat prima en je kan je eigen zender volgorde in stellen.
Helaas geen display dat het gekozen kanaal weer geeft, eventueel ook fijn als een ontvanger weer geeft welk radio station gekozen is, nu moet hiervoor de tv aan.
De beeldkwaliteit via de ontvanger (ingesteld op 1080p) lijkt een stuk beter dan via mijn oude (enorm grote) UPC ontvanger. Bij UPC/Ziggo zag het er gewoon minder scherp uit, en dat was toch ook gewoon full hd.
Radio.
Analoge zenders zijn netjes te ontvangen. De kwaliteit is zonder meer in orde. Digitaal ook prima via de tv ontvanger. Voor zover radio goed kan zijn met de overcompressed zo hard als het kan radio zenders tegenwoordig.
Grappig detail was dat de Ziggo medewerker die me belde om het opzeggen af te handelen me vertelde dat de analoge radio bij breedband Helmond via Ziggo kwam en deze uiteindelijk zal stoppen. Hij beweerde bij hoog en laag dat BBH geen eigen FM signaal had, ook al vertelde ik hem dat mijn tuner nu toch echt aan de glasvezel modem hangt.
Edit..
Telefoon:
Overzetten ging prima. Tijdens de installatie werd de portering in gang gezet, en ik werd gebeld door iemand van BBH om te checken of het werkte.
Conclusie. Als de kleine irritaties van de tv ontvanger zijn opgelost ben ik helemaal tevreden.
Dus de NTU (glasvezel aansluit punt) en modem hangt niet in de meterkast?ikbentochniegek schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:50:
Hier is recent breedband Helmond via glasvezel opgeleverd.
Installatie:
Enkele weken van te voren is de glasvezel ontvanger geïnstalleerd.
Recent is een installateur de modem komen plaatsen, en heeft hem netjes aan de muur gehangen. De plek waar de glasvezel binnenkwam en de modem was vrij te kiezen (aan de straatzijde uiteraard)
Toen ik informeerde werd mij verteld dat de NTU (glasvezel aansluit punt) alleen in de meterkast geinstalleerd mag worden en nergens anders.
Omdat ik in een appartement woon en mijn meterkast beneden in de gang zit, is dit natuurlijk geen optie.
Daarom heb ik afgezien van het aanvragen van glasvezel.
[ Voor 13% gewijzigd door ikbentochniegek op 10-06-2020 21:57 . Reden: Kleine aanvulling ]
Bij het appartementencomplex waar m'n oma woont komt de coax lijn niet in de meterkast binnen maar bij de achterdeur in een kast. Naar diezelfde plek heeft men de glaskabel getrokken en lopen de rest van de kabels naar boven over de gevel. Enige nadeel was wel omdat zij op de begane grond woont moesten ze bij haar in de tuin de kabels naar de gevel trekken, waar nu dus drie kabels op een hoopje liggen tot ze worden aangesloten op de woningen.frizti schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:19:
[...]
Dus de NTU (glasvezel aansluit punt) en modem hangt niet in de meterkast?
Toen ik informeerde werd mij verteld dat de NTU (glasvezel aansluit punt) alleen in de meterkast geinstalleerd mag worden en nergens anders.
Omdat ik in een appartement woon en mijn meterkast beneden in de gang zit, is dit natuurlijk geen optie.
Daarom heb ik afgezien van het aanvragen van glasvezel.
Bij ons is het min of meer hetzelfde verhaal, we willen over op glasvezel, de kabel ligt nu onder de oprit en is klaar om te worden doorgetrokken naar de meterkast, zo ver ik weet hoeft alleen nog de wijkcentrale op orde worden gemaakt en dan kan de boel worden aangesloten. Klopt het trouwens dat Breedband Helmond een NTU levert die TV en internet splitst? Ik heb zelf een Edgerouter X en heb daarbij dus ook geen behoefte aan de meegeleverde router. Hopelijk kan ik eenvoudig de TV ontvanger aansluiten zonder deze achter mijn eigen router aan te sluiten maar betwijfel of dat überhaupt mogelijk is.
Klopt, je kunt de NTU (Genexis) op bridge mode laten zetten. Dan is alleen nog maar de eerste van de twee LAN poorten actief en daarop sluit je dan je eigen router aan. De TV ontvangers zijn dan nog steeds te verbinden met de NTU, daar zijn dan 2 poorten voor beschikbaar. Het is zelfs mogelijk om op 1 van de TV poorten een losse 5 poorts switch aan te sluiten om in totaal 4 TV ontvangers te gebruiken.VikeeVeekie schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:03:
[...]
Klopt het trouwens dat Breedband Helmond een NTU levert die TV en internet splitst? Ik heb zelf een Edgerouter X en heb daarbij dus ook geen behoefte aan de meegeleverde router. Hopelijk kan ik eenvoudig de TV ontvanger aansluiten zonder deze achter mijn eigen router aan te sluiten maar betwijfel of dat überhaupt mogelijk is.
Mijn ervaringen zijn positief, ik heb 3 TV ontvangers en de Genexis op bridge staan.
In het begin lag de telefoon er een dag uit na de portering, maar met een belletje naar de helpdesk was dat zo verholpen. Verder is alles vrij stabiel, internet is snel met een lage ping (3-4ms).
Er zijn voor mij een paar minpunten:
- Opname capaciteit is maar 50 uur.
- Geen mogelijkheid tot "slimme" opnames in tegenstelling tot Ziggo. Ziggo onthield welke afleveringen van een seizoen al opgenomen waren. Bij BBH worden klakkeloos alle uitzendingen van een serie opgenomen. In combinatie met de 50 uur gaat de capaciteit dan wel heel snel naar beneden.
- Lagere beeldkwaliteit van opnames of begin gemist. Hiervoor is binnenkort een TV platform upgrade.
- Het vooruitspoelen was wennen, het skipt een aantal seconden ipv fast forwarding.
- Geen mogelijkheid om op de PC of via Chromecast naar TV te kijken via browser of app. Op korte termijn is dit wel mogelijk.
IT's all 'bout good stuff
Hetzelfde installatieproces als hierboven geschreven.
Ik heb het premiumpakket met 1000Mbit internet.
De snelheid wordt helaas (nog?) niet gehaald, ik zit nu op 700-750 down en 900 up. Dit heb ik gemeten met verschillende tooltjes, op zowel een nieuw geïnstalleerde laptop en AppleTV 4K rechtstreeks aan het Genixis modem. Ik had rechtstreeks op het modem gedaan om eventuele problemen in het thuisnetwerk te voorkomen.
Wifi lijkt wel goed, in het abbo zit een extra Pulse accespoint voor op de verdieping. Dit wil ik nog even langer aankijken. De instellingen op het modem zijn vrij simpel, echter niet zo uitgebreid. Geen probleem voor de doorsnee gebruiker. Je kan nog op bridge (dat moet helaas de servicedesk doen, dit kan je niet zelf) en dan een eigen router. Heb daar nog een Asus voor staan mocht het nodig zijn. Wifi is in ieder geval beter dan de laatste Ziggo modem.
TV, ik had de Next voor een klein jaartje wat ik qua beeld een vooruitgang vond t.o.v. de Horizonbox. Deze box geeft voor mijn gevoel nog een fractie beter beeld. Er zitten geen apps op de box. Er zijn nu nog geen 4K zenders, maar vanaf september is er een grote update gepland, dan zijn er 9 4K zenders beschikbaar.
De afstandsbediening werkt fijn, zit qua snelheid tussen de Next en de Horizonbox in. Hier was de Next sneller. Als je naar een zender wil die 3 cijfers heeft, dan is de BBH afstandsbediening weer fijner, omdat je hier niet zo snel die 3 cijfers hoeft in te typen zoals op de Next. Geen verlichting op de ab.
Ik heb 2 Sony TV's, bij de 8305 werkt de volumeknop ook op het tv volume, je kan kiezen tussen box-tv-automatisch. Ik heb ook nog een HX900, daar werkt de volumeknop voor de tv niet. Hier moet ik het volume van de mediabox gebruiken.
Ik heb geen telefonie genomen.
De app is simpel, maar doeltreffend, de Ziggo app is uitgebreider. Je kan nog niet op PC of laptop TV kijken, maar ook dat wordt aangepakt in de september-update. Waar ook verschillende zenders worden toegevoegd, het Tv platform wordt aangepast en de snelheid voor de 100 en 250 pakketten.
Minpuntjes?
De internetsnelheid had ik dichter in de buurt van de 1000 verwacht, in de vakantie daar over bellen.
50 uur opnametijd, in de vakantie eens bekijken wat de kwaliteit van de opname is en of ik dezelfde problemen ervaar als een poster hierboven.
Het gescheiden systeem van TV en internet waardoor er 2 kabels getrokken moeten worden naar daar waar je de TV hebt staan/hangen.
Over het algemeen ben ik toch wel dik tevreden, een probleemloze installatie, alles werkte in 1 keer. Iets wat bij Ziggo ook standaard niet het geval was bij welke aanpassing er ook gedaan werd.
Nu alleen nog wachten tot BBH een mail stuurt voor de rest van de installatie. Ik had vorige week de helpdesk gebeld met de vraag of ik de standaard Genexis router volledig eruit kon gooien en m'n Edgerouter X rechtstreeks op de NTU aan kon sluiten, dit wist mevrouw niet zeker en had ze een ticket ingeschoten om me te laten bellen door een expert van BBH. Volgende dag gebeld, zelfde vraag gesteld en helaas een harde 'nee' teruggekregen. Ik moet zeggen enigzins jammer omdat ik de meterkast met zo min mogelijk rommel wil laten zitten maar ik kan het wel begrijpen en ben ook blij hoe ze me alsnog hebben geholpen.
Als ik speedtest moet geloven haal ik wel steeds minimaal 900/900, maar dat zie ik niet echt als een volledig betrouwbare meetmethode vanwege fastlaning etc.
[ Voor 98% gewijzigd door Qwerty007 op 15-11-2020 10:41 . Reden: Verwijderden tekst ]
Je hebt overigens wel premium netwerk apparaten ervoor nodig. Veel goedkoper consumentenspul haalt het niet.
Als je denkt dat je apparaten het aan kunnen maar je haalt het niet dan kun je nog de jumbo frames aanzetten. Hiermee is er minder overhead op de lijn.
We zijn op zich niet ontevreden over ziggo, heb toch het goedkoopste abonnement. Maar met 1 thuiswerkende vrouw, 1 thuislerend kind en ikzelf is het af en toe wel traag. Ik kan eenvoudig het ziggo abonnement omhoog gooien. Maar vooral een snelle upload heb ik denk ik meer aan ( ivm videobellen, en de backups die ik dagelijks draai)
Ik overweeg Breedband helmond, maar ik zie op tegen WEER een kastje per tv voor de ontvangst van zenders ( heb nu in allebei een CI module zitten) en geen formule 1 meer. ik zou namelijk voor het goedkoopste pakket van 150Mbit van € 52,- gaan dan.
Er zijn natuurlijk ook andere aanbieders zoals plinq, fiber & trined, maar daar zie ik veel meer slechte ervaringen over dasn breedband internet.
Maar bijvoorbeeld plinq biedt wel DVB-C televisie over de bestaande bekabeling en voor extra zenders is pas een smartcard nodig. goedkoopste pakket daar is 55,- maar dan wel ook met 500Mbit ipv 150.
[ Voor 16% gewijzigd door harley op 25-01-2021 10:46 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Hier vergelijkbaar; 50 Mbps Ziggo, vrouw & ik thuis aan het werk, twee kinderen thuisonderwijs, alle vier via Teams. Meet je je verbinding?harley schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:42:
Vorige week een brief gekregen dat ook in mijn wijk glasvezel aangelegd gaat worden, mits genoeg interesse.
We zijn op zich niet ontevreden over ziggo, heb toch het goedkoopste abonnement. Maar met 1 thuiswerkende vrouw, 1 thuislerend kind en ikzelf is het af en toe wel traag. Ik kan eenvoudig het ziggo abonnement omhoog gooien. Maar vooral een snelle upload heb ik denk ik meer aan ( ivm videobellen, en de backups die ik dagelijks draai)
Ik overweeg Breedband helmond, maar ik zie op tegen WEER een kastje per tv voor de ontvangst van zenders ( heb nu in allebei een CI module zitten) en geen formule 1 meer. ik zou namelijk voor het goedkoopste pakket van 150Mbit van € 52,- gaan dan.
Er zijn natuurlijk ook andere aanbieders zoals plinq, fiber & trined, maar daar zie ik veel meer slechte ervaringen over dasn breedband internet.
Maar bijvoorbeeld plinq biedt wel DVB-C televisie over de bestaande bekabeling en voor extra zenders is pas een smartcard nodig. goedkoopste pakket daar is 55,- maar dan wel ook met 500Mbit ipv 150.
Ik heb heel af en toe wat congestie, maar dan nog vooral in de downstream
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Even ervaring delen bbh. Het kastje is sneller dan van Ziggo. Terug kijken bij Ziggo gedoe dat kabels niet goed zijn blabla en daarna werkt het. Bbh werkt het vele malen vlotter en nooit gehad dat het niet werkte.
Als er genoeg animo is ben maar niet bang ze gaan toch wel graven. Doe je niet mee dan leggen ze hem wel maar dan rollen ze hem voor je deur op en als je een tuin hebt voor de stoep op (genoeg meters zeg maar om binnen te leggen).
Met de info avonden (Helmond noord) hebben ze namelijk goed verluld.
De afspraken zijn al gemaakt met de aannemers. Huh dat is gek je moet de animo nog checken en de afspraken om te graven zijn al rond
[ Voor 22% gewijzigd door RobbyTown op 26-01-2021 16:59 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Dus bij mij in de straat niets van dat iedereen een opgerolde glasvezel had liggen. Alleen huishoudens die zich aangemeld hebben.
Zeker weten? Misschien per wijk / straat anders geen idee. Lijkt mij wel wat raar.RuudAnders schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:45:
Bij mij in de straat hebben ze (eind 2020) de stoep open gehad om over de lengte heen iedereen glasvezel klaar te maken. Ik heb mij pas rond dit moment aangemeld. Daarvoor kwamen er later nog twee werkers langs om een vezel aan te leggen vanaf de stoep tot aan de buitenmuur.
Dus bij mij in de straat niets van dat iedereen een opgerolde glasvezel had liggen. Alleen huishoudens die zich aangemeld hebben.
Bij mijn vader hebben ze in de loopstraat stoep open gehaald. Slechts 3 man had zich aangemeld (wonen midden in de straat 1 kant). Maar ze zijn doorgegaan tot einde van de straat en overkant van de loopstraat ook (daar waren geen aanmeldingen). Vanaf de stoep naar de muur van de woning zag je mooi kabel uit de grond komen, wist je precies wie glas in de straat had. Als ze voor de erf grens dan niet hebben opgerold dan vraag ik mij af waarom ze de complete stoep eruit hebben gehaald, want aan de overkant had niemand glas.
Zoals je dus verteld dan hebben alleen gelegd bij mensen die zich aan hebben gemeld dus einde van de straat ligt niets (of om het handig te houden, 16 huizen, 3 aanmeldingen dan liggen er maar 3 kabels in de grond), nieuwe bewoner einde van de straat vraag nu dan glas aan dan dienen ze heel de straat weer open te halen voor 198 euro? Kan nooit kostendekkend zijn en dan blijven ze aan graven als er gezinnen een huis ergens kopen waar nog geen glas op het adres is maar wel de ronde is geweest.
bronWat als je geen abonnement afsluit tijdens de vraagbundeling?
Als je je niet aanmeldt tijdens de vraagbundeling, dan krijg je geen aansluiting in je woning. Glasvezel komt dan op een rol op de erfgrens te liggen. Klaar om aangesloten te worden als je dit wilt. Omdat er extra werk gedaan moet worden voor zo’n na-aansluiting, betaal je wel eenmalig voor de aansluitkosten. Dus meld je tijdens de glasvezelcampagne aan om jezelf kosten te besparen en de kans te vergroten dat het minimale percentage wordt gehaald!
Ik zeg dat ze wel voor heel de straat een vezel onder de stoep hebben liggen, maar dat er niet meteen iets naar de gevel hebben aangelegd. Dus dan hoeven ze alleen recht voor je huis de stoep open te halen om dan de laatste paar meter naar de voordeur te overbruggen.RobbyTown schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:21:
[...]
Zoals je dus verteld dan hebben alleen gelegd bij mensen die zich aan hebben gemeld dus einde van de straat ligt niets (of om het handig te houden, 16 huizen, 3 aanmeldingen dan liggen er maar 3 kabels in de grond), nieuwe bewoner einde van de straat vraag nu dan glas aan dan dienen ze heel de straat weer open te halen voor 198 euro? Kan nooit kostendekkend zijn en dan blijven ze aan graven als er gezinnen een huis ergens kopen waar nog geen glas op het adres is maar wel de ronde is geweest.
Dat laatste is exact wat ze nog bij mij hebben gedaan.
Zo heeft BBH nu 1,5 week last van blokjes Tv dat zou vanaf morgen opgelost moeten zijn.
@sygys jij hebt toch fiber.nl of niet? Zo ja wat is je ervaringen?
[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 31-01-2021 22:47 ]
Glasvezel Helmond = 50% gemeente helmond aandeelhouder en 50% van e-Quest aandeelhouderGemeente Helmond zorgt van 2019 tot en met 2021 voor een glasvezelnetwerk in Helmond in de straten waar nog geen glasvezel ligt. Dit doet de gemeente in samenwerking met e-Quest via een nieuwe organisatie: Glasvezel Helmond B.V. De gemeente ziet glasvezel als een nutsvoorziening zoals bijvoorbeeld riolering. Iedereen moet gebruik kunnen maken van snel internet en tegen betaalbare prijzen.
Adres e-Quest
Schootense Dreef 26
5708 HZ Helmond
Adres BBH
Schootense Dreef 26
5708 HZ Helmond
e-Quest = zakelijke markt en kabels
bbh = cosumenten markt
https://e-quest.nl/over-ons leuk filmpje dat het allemaal stukje duidelijker maakt.
Blokjes was/is inderdaad bij alle providers zo was op bbh te lezen. Workaround was via de app kijken op chromecast
Nu weet ik niet in hoeverre 'coax' er last van heeft gehad. Trined werkt op die manier in elk geval.
https://glasvezel.trined.nl/helmond/coax-interactief/
De lijn naar binnen is de glaslijn van q-quest in elk geval.
Vind het knap dat nooit eerder blokjes zijn geweest. Glasvezel en tv zonder blokjes, bijzondere uitdaging.
Om even een idee te geven Canal Digitaal bij Tweak elke dag blokjes. TV via coax en internet via Glasvezel beste van de 2 werelden op dit moment. Of alleen glasvezel met NLziet maar ja de vrouw mist dan het zap gevoel.
[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 01-02-2021 15:45 ]
Xiaomi 9T Pro PFKEUXM
Zou me een beetje verbazen als dat niet zou zijn, ze hebben al een aantal zenders in 4k.
Ja BBH staat vermeldjohoo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:31:
Ik ben benieuwd of ze het EK ook in 4k uit gaan zenden, net als KPN en Ziggo.
Zou me een beetje verbazen als dat niet zou zijn, ze hebben al een aantal zenders in 4k.
nieuws: Meerdere kleine Nederlandse providers zenden EK Voetbal ook uit in 4k...
Vooral bij terug kijken van een programma met tv gemist. Als dit onderbroken wordt bijvoorbeeld omdat iemand me belt, dan begint de terugkijk uitzending doodleuk weer vanaf het begin zonder de mogelijkheid om verder te gaan waar ik gebleven ben.
Dat is een vervelende bug. (BBH app op Android).
https://glasvezelhelmond....nis-met-freedom-internet/
Je kunt nu al een pre-order doen via de Freedom website.
Ze komen netjes de afspraken na en het internet is superstabiel en rete snel.
Mijn andere ervaring was met breedband Helmond... verschrikkelijk bedrijf. Afspraken tot 3x toe niet nagekomen. Ze vertellen onzin en hebben geen verstand van zaken. Meerdere malen heeft breedband Helmond me teleurgesteld waardoor ik het NIEMAND kan aanraden.
Kortom.. in Helmond gewoon kiezen voor Fiber.
Ze hebben wel maar 1 pakket gewoon full 1000/1000 en dan tv als extra maar is Canal digital wat je volgens mij ook zelf rechtstreeks kunt afsluiten. Is dus wel wat duurder want er zijn geen goedkopere opties.Bigs schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:28:
Freedom Internet komt naar het netwerk van Glasvezel Helmond
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Netjes. Wat ik mij afvraag in hoeverre zijn ze dan echt zelfstandig. Freedom kan ik ook in E-Fiber gebied aan maar als Tweak storing heeft, heeft Freedom dat dan ook (ze bieden het dus aan over de Tweak lijn zie artikel: nieuws: Freedom Internet werkt samen met bedrijf achter Tweak voor 1Gbit/s-gl... ).Bigs schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:28:
Freedom Internet komt naar het netwerk van Glasvezel Helmond
Dus als breedband Helmond storing heeft zou Freedom dan ook storing hebben?
[ Voor 21% gewijzigd door RobbyTown op 05-10-2021 21:17 ]
Zit momenteel bij Breedband Helmond. Ben qua diensten eigenlijk over alles behalve de opname-/terugkijkfunctionaliteit tevreden, communicatie en beloften nakomen is echt ruk inderdaad. Ik ga daar sowieso voor het eind van dit jaar weg.Heuvel80 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:01:
Ik heb zeer goede ervaringen met Fiber.
Ze komen netjes de afspraken na en het internet is superstabiel en rete snel.
Mijn andere ervaring was met breedband Helmond... verschrikkelijk bedrijf. Afspraken tot 3x toe niet nagekomen. Ze vertellen onzin en hebben geen verstand van zaken. Meerdere malen heeft breedband Helmond me teleurgesteld waardoor ik het NIEMAND kan aanraden.
Kortom.. in Helmond gewoon kiezen voor Fiber.
Qua overstap denk ik aan Fiber of anders terug naar Ziggo. Kan je (of iemand anders) wat meer aangeven over ervaringen bij Fiber? Wat was goed en wat was minder? Ben vooral benieuwd naar de tv-dienst, aangezien dit is waar Breedband Helmond vooral tekort schiet. Is de beeldkwaliteit goed? Is er gemakkelijk voor- en achteruit te spoelen bij opnames? Werkt het allemaal een beetje vlot/intuïtief?
Helaas erg spijt van. TV werkt niet naar behoren, Internet valt soms weg. Ze komen niet met een oplossing. Ze zeggen dat ze er al 2 maanden mee bezig zijn. Erg slecht en NIET acceptabel.
Ze reageren niet / nauwelijks op email berichten, en telefonisch zeggen ze elke keer terug te bellen, echter wordt dit ook niet gedaan.
Ik ben er helemaal klaar mee en sta op het punt een advocaat in te zetten om e.e.a. op te lossen.
Ziggi blijft nog steeds de beste keuze (helaas)
- tv beeld hapert vaak. Dit is dan tegelijk op alle zenders
- opnemen kan bij lange na niet op alle zenders. Dit kon bij ziggo bij alle zenders!
- starten vanaf begin is vaak niet mogelijk. Dit werkte perfect bij ziggo.
- terug kijken start de gekozen item vaak niet op. Dit werkte perfect bij ziggo
- spoelen bij terugkijken kan vaak niet. Dit is zender afhankelijk. Gelijk aan Ziggo, behalve alsnje het item had opgenomen.
Ziggo is was toch zeker beter op veel vlakken. Ik ben over geschakeld voor en hogere snelheid, wat zelden gehaald wordt, en een lagere prijs. Terug kijkend had ik niet moeten wisselen, terug us wat lastig omdat de coax vervangen is voor datakabel.
Heb geen vervelende ervaringen van beide omdat mijn internet gewoon altijd stabiel en snel is.
Ik heb geen tv abbonement en betaal nu €45 voor 1000/1000 only internet.
Voor tv heb ik NLZIET waar ik live tv kan kijken of zonder reclame terug kan kijken.
Voor mijn is dit nu ideaal, tv aan en start menu van mijn media player shield en heb alles in een omgeving ( Netflix,Videoland, NLZIET,YouTube, Amazon prime,Disney+).
Op alle slaapkamers Google tv waar ik zonder tv kastje als nog tv kan kijken.
Ten slot; Fiber is prijs technische de goedkoopste van alle aanbieders.
BBH ; router is slecht qua bereik.
[ Voor 8% gewijzigd door CallmeGod op 06-01-2022 04:34 ]
Herkenbaar, qua TV dienst heeft Ziggo (mits je binnenhuisbekabeling op orde is) wel het beste product, met KPN als tweede. Daar kunnen deze kleinere providers niet tegenop. De beperkingen qua opnemen en terugkijken zullen bij Ziggo uiteindelijk ook komen verwacht ik, je ziet bij KPN nu ook dat contenteigenaren dat steeds meer af beginnen te dwingen.Odie1201 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:29:
Hier nu bijna 1 jaar fiber en kwam van Ziggo af. Toch niet geheel tevreden en wel om de volgende redenen;
- tv beeld hapert vaak. Dit is dan tegelijk op alle zenders
- opnemen kan bij lange na niet op alle zenders. Dit kon bij ziggo bij alle zenders!
- starten vanaf begin is vaak niet mogelijk. Dit werkte perfect bij ziggo.
- terug kijken start de gekozen item vaak niet op. Dit werkte perfect bij ziggo
- spoelen bij terugkijken kan vaak niet. Dit is zender afhankelijk. Gelijk aan Ziggo, behalve alsnje het item had opgenomen.
Ziggo is was toch zeker beter op veel vlakken. Ik ben over geschakeld voor en hogere snelheid, wat zelden gehaald wordt, en een lagere prijs. Terug kijkend had ik niet moeten wisselen, terug us wat lastig omdat de coax vervangen is voor datakabel.
Fiber is binnen het Glasvezel Helmond netwerk naar mijn idee wel een beetje de budget optie. Wellicht dat Trined, BBH of Freedom een betere TV ervaring bieden die in ieder geval niet hapert.
Internet snelheid lijkt goed te zijn, wel direct de beperkingen van mijn router ( die toch al op de vervangingsnominatie stond) bemerkt.
Ook de tv beneden werkt goed (op coax en via de Arris Mediabox)
Maar op de tv boven vind hij geen digitale kanalen op de coax alleen de analoge en dat is wel echt k*tkwaliteit. Instellingen die ik kan aanpassen kloppen. Maar beneden moest ik ook een extra code invullen en dat kan ik op de tv boven niet alleen de frequentie en netwerkcode. En dat terwijl de tv boven een LG van vorig jaar is, en beneden een LG uit 2013

[ Voor 18% gewijzigd door harley op 02-05-2022 22:41 ]
Voor afstemmen van (DVB-C) dien je de landinstelling van je LG aan te passen naar Duitsland i.p.v. Nederland en zoek enkel digitale zenders i.p.v. analoog & digitaal, dan blijven de lelijke analoge zenders weg.harley schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:38:
Sinds vandaag is hier ook (eindelijk) breedband helmond aangesloten en opgeleverd. Monteur had wel even mogen opruimen na zijn werkzaamheden in mijn ogen maar vooruit.
Internet snelheid lijkt goed te zijn, wel direct de beperkingen van mijn router ( die toch al op de vervangingsnominatie stond) bemerkt.
Ook de tv beneden werkt goed (op coax en via de Arris Mediabox)
Maar op de tv boven vind hij geen digitale kanalen op de coax alleen de analoge en dat is wel echt k*tkwaliteit. Instellingen die ik kan aanpassen kloppen. Maar beneden moest ik ook een extra code invullen en dat kan ik op de tv boven niet alleen de frequentie en netwerkcode. En dat terwijl de tv boven een LG van vorig jaar is, en beneden een LG uit 2013ook de coax bekabeling is alles met kabelkeurmerk hirschman uitgevoerd. Morgen eens zonder de splitter proberen maar dat zou niet uit mogen maken imo.
Heb wel nog dat best wel wat zenders (zoals comedy central) die via de Arris tv box geen geluid doorgeven. Wat erg raar is want via de coax kabel heb ik bij die zenders wel geluid (lg tv via optische kabel verbonden met Philips soundbar, maar ook zonder de soundbar geen geluid)
Ben wel benieuwd hoe het inmiddels staat met de kwaliteit en service van Fiber hier in Helmond.
Nu reeds 7 jaar aangesloten op glasvezel van BBH en bevalt op zich prima maar vind de prijs wel wat aan de hoge kant vergeleken met bijv. Fiber.
Wat is jullie ervaring nu een jaar later?
Ik weet dat dit bijna een jaar later is maar ik wil toch beamen dat ik erg teleur gesteld ben, niet omdat het internet erg slecht is of iets dergelijks..reller schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:02:
@Heuvel80 @CallmeGod
Wat is jullie ervaring nu een jaar later?
Maar omdat zowel Trined als e-Quest/Glasvezel Helmond er maar niet achter kunnen komen waarom ik soms op single-connection verbindingen amper 200Mbps (down) / 30 Mbps (up) kan halen op mijn 1000/1000 lijntje. Multiconnection gaat altijd goed (up en down), altijd netjes 900/900.
Glasvezeltechnici langs geweest die de fiber na hebben gemeten, "alles goed".
Trined is hier een andere router komen plaatsen en heeft metingen gedaan, niks aan Trined te wijten. e-Quest is bij mij langs geweest en die hebben de debug poort open gesjoemd op de NTU -- een internet verbinding zonder tussenkomst van Trined, direct door e-quest netwerk heen -- , vervolgens deed de monteur van e-Quest daar de test en zelfde probleem.. ik heb bij beide monteurs ook mijn machine aangesloten, direct op de NTU zonder routers ertussen, netjes ingelogd via PPPoE op Windows.. en tests gedaan, ja zelfde probleem.
.. en wat verder? Niks. Niemand weet te achterhalen waar het aan ligt.
Bagger soms. Zit ik code/binaries naar github te pushen en gaat het soms met maar 1 MB/s verdorie... maar ik kan wel prima 100 binaries tegelijk, elk met 1MB/s pushen, om zo 800 Mbps vol te stouwen naar Github.. alleen kan iedereen zich wel voorstellen dat ik niet regelmatig 100 kleine binaries push, maar juist vaak 1 of twee grote binaries. Speedtests/custom trined speedtest laat dit probleem ook prima zien, idem fast.com, ligt niet aan Github. Alle monteurs en ik hebben meerdere verschillende speedtests / verschillende providers gedaan/gepakt.
Trined wil mij daarentegen tegemoetkomen met een permanente korting, maar dit ligt niet aan hun, ik heb ze gezegd dat ik ze een tof bedrijf vind (altijd goed contact gehad, top hulp, prima diensten) en ik ze het geld gun, dus ik laat het voor nu.. maar blijft irritant. Die 5e korting hoef ik niet hoor. Niet hun schuld dat de e-Quest shit is. Provider veranderen heeft geen zin want dan zit ik alsnog op datzelfde e-Quest lijntje.
Ik heb Trined in Eindhoven 3 jaar lang gehad en nooit dergelijke problemen meegemaakt, single connection down en uploads waren altijd meer dan 500/500 (o.a. naar Github), dus aan hun peering ligt het ook niet.
Ondertussen ken ik denk ik alle (lokale?) monteurs van Trined, en alle klantenservice medewerkers... haha, maar e-Quest.. waardeloos. Trined is heel transparant over het contact met Glasvezel Helmond en zij worden ook keihard genegeerd door GH (GH: "we kunnen niks meer doen, alle opties zijn op, alles lijkt goed te zijn, geen fysieke glas fout, geen software configuratie fouten aan onze kant, we weten ook niet waar het aan kan liggen").
Ze hadden nog wel de firmware op de NTU geüpdatet, dat heet niks uitgehaald, en dat had ik ze kunnen vertellen, want ik heb hetzelfde probleem wanneer ik de glas direct op mijn Mikrotik aansluit die een SFP+ module heeft. Internet en al werkt gewoon met glas direct op de Mikrotik.. ook volle snelheid in multiconnection, en soms/(maar toevallig vaak wanneer ik naar Github upload) baggere single connection snelheden.
Op mijn machine draaide een jaar lang een speedtest script dat om de 30 minuten speedtests deed naar een paar servers van speedtest.net, de trined custom speedtest deed, en fast.com test deed -- en de resultaten naar een csv bestand weg schreef. Single connection tests zijn beduidend trager dan multi connection tests. Niet 5-25%, nee, 70-90% lager. En wel met de echte browser getest.. chromium icm selenium. En ligt niet aan intern netwerk, kan via de router van meerdere machines naar meerdere andere machines gewoon op volle 1000/1000 (en via eigen Mikrotik switch, 10G zelfs) via TCP en UDP aan de gang (iperf3, en via nginx een speedtest hosten zelf).
[ Voor 48% gewijzigd door grasmanek94 op 13-12-2023 16:05 ]
Enige was om even de VLAN gegevens op te zoeken. De VLAN info staat in de documentatie van BBH maar het was nogal onduidelijk of de CPE deze anders ontsluiten, dus ik wilde het even zeker weten. Ik heb mijn bruikleen Fortigate tussen de CPE en wifi router gezet en een sniff erop gezet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 18.471535 802.1Q vlan#1011 P0 arp who-has 185.254.50.182 tell 185.254.48.1 18.477071 802.1Q vlan#1011 P0 arp who-has 185.247.50.44 tell 185.247.48.1 18.478885 802.1Q vlan#1011 P0 arp who-has 5.206.216.252 tell 5.206.216.1 18.478950 802.1Q vlan#1011 P0 arp who-has 185.252.125.219 tell 185.252.124.1 18.479777 802.1Q vlan#1011 P0 arp who-has 5.206.219.100 tell 5.206.216.1 18.480770 802.1Q vlan#1011 P0 arp who-has 5.206.216.242 tell 5.206.216.1 18.482860 802.1Q vlan#1012 P0 10.3.0.116.22222 -> 224.2.2.2.22222: udp 47 18.483645 802.1Q vlan#1011 P0 arp who-has 185.254.49.209 tell 185.254.48.1 18.487976 802.1Q vlan#1012 P0 10.3.0.116.22222 -> 224.2.2.2.22222: udp 194 18.493078 802.1Q vlan#1012 P0 10.3.0.116.22222 -> 224.2.2.2.22222: udp 174 |
VLAN 1011 is voor internet, 1012 voor IPTV. Op moment van typen zit de Fortigate direct op de CPE en ben ik nu op mijn gemakje aan het proberen om IPTV werkend te krijgen. Aldus de warrige docs van BBH moet je het VLAN bridgen tussen de WAN interface en een van je LAN interfaces waar je de IPTV receivers op aansluit.
Edit: Denk niet dat er veel mensen een Fortigate thuis gaan hebben, maar hier is hij werkend gekregen. Bleek een kwestie te zijn van VLAN 1012 laten ontsluiten in een VDOM die in transparent mode staat en dan de physical interface waar je settopbox op zit op een hardware switch zetten.
[ Voor 8% gewijzigd door VikeeVeekie op 15-06-2024 17:13 ]
Spot Internet = Breedband Helmond = Equest.SuperDre schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:42:
Iemand inmiddels ervaring met spot internet in helmond (noord)? Zouden nu ook op de glasvezel zitten, en 'spot goedkoop' zijn.

spotinternet.nlRobbyTown schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:47:
Hebben die iets van een site ofzo? Als ik google op spot internet kom ik in dit topic uit.
Ah, k, hoe weet je dat? Ik kan het niet zo snel vinden. En hoe zijn de ervaringen met BBH, die waren de duurste in helmond.
Informatie KvK:SuperDre schreef op maandag 9 september 2024 @ 01:31:
[...]
Ah, k, hoe weet je dat? Ik kan het niet zo snel vinden. En hoe zijn de ervaringen met BBH, die waren de duurste in helmond.
:strip_exif()/f/image/MXVstX3f6rZcOqF7WhlNqhAD.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/6AC08auZ5i689lnkHqD2T1CL.png?f=fotoalbum_large)
@SuperDre Hoe ben je aan die nieuwe naam gekomen / te weten gekomen dat er een 'nieuwe partij' is?
[ Voor 109% gewijzigd door RobbyTown op 09-09-2024 13:56 ]
Kwam als reclame voorbij in een android spelleke en nu ook via facebook. Hier in helmond heb ik er verder langs de weg ofzo geen reclames voor gezien, en wijkkranten etc gaan bij mij rechtstreeks de papierbak in.@SuperDre Hoe ben je aan die nieuwe naam gekomen / te weten gekomen dat er een 'nieuwe partij' is?
Wat betreft prijs kan ik geen antwoord geven, maar internet verbinding is voor mij best goed.SuperDre schreef op maandag 9 september 2024 @ 01:31:
[...]
Nou hier de ervaring van mijn pa.SuperDre schreef op maandag 9 september 2024 @ 01:31:
[...]
Vanaf dag 1 klant bij BBH sinds er in de straat glasvezel mogelijk is (Ziggo mediabox 'controleer je kabels' bij ondemand waren we wel klaar mee, box uit en aan was de melding weg). Kwa prijs maakte Ziggo en BBH niet heel veel uit (echte verschillen heb je pas bij de dikste pakketten, dan word BBH zeer aantrekkelijk vs Ziggo).
Destijds naar diverse providers gekeken: Breedband Helmond, Fiber, Plinq, TriNed
BBH is niet de goedkoopste daar kan ik je gelijk ingeven (verschil pm is nog wel te overzien, voor bij instap pakketten). Maar vooral wat je eisen en wensen zijn, kan het wel goedkoper zijn dan een ander. Hoe langer klant mogelijke leuke kortingen voor je.
ESPN 1 dat zit er bij Trined niet in, dat word een ESPN of Famliy pakket erbij kopen. BBH zit ESPN 1 in het pakket Voordeel.
Wat dan de prijzen doen even kijken.
Mijn pa heeft Voordeel pakket van BBH, los daarbij nog telefonie (kan geen afscheid nemen van zijn lokale tel nummer).
Snelheid is prima dit was dacht ik van 100 naar 150 gegaan mijn pa helemaal prima (100/100 was al genoeg).
Nog geen storing/downtime gemerkt. Ondemand bij BBH werkt altijd (geen melding controleer je kabels).
Tijdje terug had de mediabox last van een probleem. Je zet hem uit, de volgende ochtend aan. Of je zet hem uit en na 10 min is die vanzelf weer aan. Contact opgenomen met BBH. Ik zelf had het vermoeden dat het de voeding zou zijn. Even een mailtje gestuurd.
Mail terug (avond verzonden, in de ochtend al antwoord). We konden een keer naar BBH kantoor komen met de hele handel (mediabox, afstandsbediening, hdmi kabel, ...). Okay alles vervangen ook prima.
Een keer dus op naar BBH HQ. Daar ter plaatse, word je met open deur ontvangen. Even wachten voor de wissel van de apparatuur. Thuis de boel aangesloten en het werkt weer zoals het hoort. Weekje aangekeken mediabox werkt nu (blijft nu uit). Als het nu de voeding was of de mediabox geen idee, alles is nieuw
Misschien een goeie om rekening mee te houden
Hou er rekening mee (niet van toepassing bij mijn pa). BBH router heeft 4 LAN poorten.
2 zijn voor LAN en 2 voor de mediabox.
Dus stel je hebt 3 kabels beneden dat word dus met een switch werken ipv 3 in de router.
Goed een beetje Tweaker heeft er meer, dus dan is een 24 poorts switch de standaard
BBH zit de router bij (iets duurder dan trined en fiber)
of Spotinternet eigen router regelen en 1 Gbit voor 39 euro pm.
Heb je geld genoeg, pre-order Freedom voor 1 Gbit voor 58 euro pm
weet niet als je nog wensen hebt voor vast ip enzo. Fiber wil wel eens regelmatig een ander ip geven. Bij spotinternet krijg je blijkbaar een vast. Maar nog geen ipv6.
[ Voor 25% gewijzigd door RobbyTown op 12-09-2024 18:24 ]
Blijf het jammer vinden dat odido niet bij ons op de glasvezel zit, had dan graag combipakket gedaan met mobiel.
Hebben ze bij spotinternet een verklaring voor bij bbh niet te vinden
Bieden jullie ook IPv6 aan?
Op dit moment nog niet omdat we zien dat consumenten electronica daar niet of amper gebruik van maakt. Uiteraard houden wij de ontwikkelingen in de gaten en zullen we tijdig IPv6 gaan aanbieden op het moment dat het relevant wordt.
[ Voor 108% gewijzigd door RobbyTown op 13-09-2024 16:27 ]
Die pagina zegt niets over wat BBH klanten in huis hebben (er staat n.b. een ULA adres?). Laatste keer dat ik het controleerde leverde Breedband Helmond nog geen IPv6 verbinding aan particuliere klanten.RobbyTown schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:18:
@Bigs BBH heef toch ipv6? Zie: https://atlas.ripe.net/probes/1008600#tab-network
[ Voor 3% gewijzigd door Bigs op 13-09-2024 16:25 ]
Probe draait bij mijn pa thuis (consument). Gewoon standaard BBH router.Bigs schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:24:
[...]
Die pagina zegt niets over wat BBH klanten in huis hebben (er staat n.b. een ULA adres?). Laatste keer dat ik het controleerde leverde Breedband Helmond nog geen IPv6 verbinding aan particuliere klanten.
Ben hier ook wel benieuwd naar. Aardig goeie aanbieding die ze op dit moment hebben.SuperDre schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:42:
Iemand inmiddels ervaring met spot internet in helmond (noord)? Zouden nu ook op de glasvezel zitten, en 'spot goedkoop' zijn.
Heb nu een abonnement bij Fiber, bevalt opzich prima (weinig tot geen storingen gehad de afgelopen 3 jaar).
Vorige week het contactformulier op de site ingevuld, maar tot op heden nog geen reactie..
Ik had bij spot internet een formulier ingevuld om te vragen of dit in de prijs inbegrepen zit maar krijg geen reactie. Ben benieuwd hoe dit bij anderen is gegaan.
Was toen wij in 2021 in ons huis gingen (Muziekbuurt, Helmond Noord) ook het geval. Toentertijd bij Glasvezel Helmond een aansluiting in de meterkast aangevraagd en gekregen. Ook meteen een abonnement afgesloten bij Fiber. Nooit een factuur ontvangen voor de aansluiting naar de meterkast.inTIMidate schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:45:
Ik heb nu Ziggo en glasvezel tot voor mijn huis. De kabel moet nog via de oprit naar de meterkast.
Ik had bij spot internet een formulier ingevuld om te vragen of dit in de prijs inbegrepen zit maar krijg geen reactie. Ben benieuwd hoe dit bij anderen is gegaan.
Tot nu toe ben ik dik tevreden met de verbinding, enz. Via de kabel haal ik ongeveer 980 Mbit en draadloos tussen de 750-900 Mbit.
Zijn er misschien andere vragen die ik kan beantwoorden?
[ Voor 11% gewijzigd door 0492NL op 20-11-2024 14:17 . Reden: typo ]
Dat overzicht zie ik nergens na invullen. Ik denk dat ik me ook ga aanmelden binnenkort.Hi Tim,
De aansluitkosten zijn op dit moment gratis bij aanmelding.
Dit kun je zien in het overzicht nadat je je postcode hebt ingevuld.
Inmiddels geruime tijd werkend met mijn eigen Pfsense setup. Werkt allemaal super in combinatie met Fiber.
Aangezien e-Quest (daar valt BBH en Spotinternet weer onder) 50% aandeelhouder is van Glasvezel Helmond zal het een en ander wel mogelijk zijn. Aangezien BBH en Spotinternet denk ik graag wil groeien in klanten dan is voor vele 198 euro een te hoge drempel en met als gevolg geen klant.Let op: Indien er nog geen glasvezel in je woning aanwezig is, dan geldt er in beginsel een aansluit-bijdrage ten behoeve van Glasvezel Helmond BV van € 198,-.
In een aantal bijzondere situaties kan de aansluitbijdrage hoger zijn, zie hiervoor de website van Glasvezel Helmond. https://glasvezelhelmond.nl/jouw-aansluiting/
Maar bij mij moet de glasvezel ook nog van voor mijn oprit naar binnen/boven gelegd worden.
Oude koe en waarschijnlijk heb je allang de handdoek in de ring gegooid, maar ik ben toch benieuwd. Trined doet sinds enige tijd hun eigen belichting op het Glasvezel Helmond netwerk, waardoor e-Quest er niet meer tussen zit. Er zijn ook snellere verbindingen mogelijk (tot 2.5Gbps). Mocht je na al die tijd nog klant zijn gebleven dan ben ik benieuwd of Trined je heeft overgezet en of de ervaringen dan beter zijn (eigenlijk een vraag voor alle Trined klanten in dit topic).grasmanek94 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:31:
[...]
Maar omdat zowel Trined als e-Quest/Glasvezel Helmond er maar niet achter kunnen komen waarom ik soms op single-connection verbindingen amper 200Mbps (down) / 30 Mbps (up) kan halen op mijn 1000/1000 lijntje. Multiconnection gaat altijd goed (up en down), altijd netjes 900/900.
Glasvezeltechnici langs geweest die de fiber na hebben gemeten, "alles goed"
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Bigs op 22-11-2024 10:53 ]
Ik ben inderdaad overgezet, helaas geen 2.5 Gbps nog mogelijk. De single connection speed lijkt weliswaar beter/stabieler maar ik heb geen uitgebreide metingen gedaan. Naar KPN Amstelveen is de single connectie op een 1Gbps abo ook niks om over naar huis te schrijven op dit moment: 640/210, 6/7/6 pings. Het is wel veel beter dan 8 mbps upload..Bigs schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:53:
[...]
Oude koe en waarschijnlijk heb je allang de handdoek in de ring gegooid, maar ik ben toch benieuwd. Trined doet sinds enige tijd hun eigen belichting op het Glasvezel Helmond netwerk, waardoor e-Quest er niet meer tussen zit. Er zijn ook snellere verbindingen mogelijk (tot 2.5Gbps). Mocht je na al die tijd nog klant zijn gebleven dan ben ik benieuwd of Trined je heeft overgezet en of de ervaringen dan beter zijn (eigenlijk een vraag voor alle Trined klanten in dit topic).
Naar de Trined server zelf is dit nu 830/224 6/7/6.
500+ upload single connection lijkt nog een droom
[ Voor 9% gewijzigd door grasmanek94 op 22-11-2024 13:32 ]
Inmiddels ben ik ook over, draait sinds 1 februari. Vooralsnog heel erg tevreden met de snelheid en stabiliteit.0492NL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:19:
Ik ben overgestapt naar SpotInternet met 1000/1000 Mbit en gebruik mijn eigen router/modem. Ik woon in het postcodegebied Binnenstad. Deze verbinding draait inmiddels langer dan een maand. Spot is een soort dochteronderneming van Breedband Helmond.
Tot nu toe ben ik dik tevreden met de verbinding, enz. Via de kabel haal ik ongeveer 980 Mbit en draadloos tussen de 750-900 Mbit.
Zijn er misschien andere vragen die ik kan beantwoorden?
Glasvezelstrijd in Helmond: miljoenenconflict escaleert tot rechtszaak
Eens kijken hoe dat gaat afgelopen en of dat invloed gaat hebben op de ervaringen.
[ Voor 21% gewijzigd door RobbyTown op 21-03-2025 19:51 ]
Jullie zitten beide op Spot aangesloten toch ? welk modem gebruiken jullie ?
Ik zit nu nog (sinds 04-2023) op ziggo, maar met hun geweldige aanbiedingen van gratis zenders die ik nooit gebruik wil ik toch weer overstappen naar glasvezel en dan met internet only en dan is spot de goedkoopste aanbieder.
We hebben in het verleden wel glasvezel gehad van Breedband helmond, volgens mij is het modem van galsvezel helmond ook nog aanwezig ( maar niet aangesloten/actief)
Heb nu achter het ziggo modem/router een Netgear GS108PEv3 switch en een Netgear WAX214 voor de wifi.
Hoe bevalt de verbinding verder ?
Was de verbinding van Breedband Helmond altijd goed? Spot Internet is namelijk een merk van hetzelfde bedrijf. Ik denk dat je dus hetzelfde kunt verwachten.harley schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:16:
@0492NL @Christ1000
Ik zit nu nog (sinds 04-2023) op ziggo, maar met hun geweldige aanbiedingen van gratis zenders die ik nooit gebruik wil ik toch weer overstappen naar glasvezel en dan met internet only en dan is spot de goedkoopste aanbieder.
We hebben in het verleden wel glasvezel gehad van Breedband helmond, volgens mij is het modem van galsvezel helmond ook nog aanwezig ( maar niet aangesloten/actief)
Heb nu achter het ziggo modem/router een Netgear GS108PEv3 switch en een Netgear WAX214 voor de wifi.
Klopt, bevalt vooralsnog erg goed, als in: altijd snel internet. Snelheid lijkt erg stabiel en die paar keer dat ik een speedtest deed altijd rond hetgeen wat ze aanbieden.harley schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:16:
@0492NL @Christ1000
Ik heb als modem: TP-Link Archer AX55 (cheap, werkt prima voor mij) in combinatie met de TP-link Deco M5 voor wifi door het hele huis.
Vorig jaar ook nog een goed aanbod eruit kunnen praten, maar nu komen ze met een tientje korting voor 3 maanden of EPSN zenderpakket terwijl ik direct al had aangegeven eigenlijk nagenoeg geen TV te kijken en al helemaal geen interesse heb in extra (sport) zenders.
Daarom eens aan het rondkijken en kwam bij spot uit, had inderdaad al gezien dat ze op hetzelfde adres zaten dus dat was wel duidelijk dat ze van hetzelfde bedrijf zijn.
Heb de snelheid 1000/1000 niet per se nodig, heb nu ook "maar" 250/30 en dat is afdoende. Maar we zijn gewoon veel minder TV gaan kijken met al die streaming abonnement en een ouder wordende zoon die ook meer streamd.
[ Voor 34% gewijzigd door harley op 02-06-2025 16:40 ]
Edit: zo te zien staan ze zelfs onder hetzelfde KvK nummer geregistreerd. Is dan gewoon een ander product en merknaam van hetzelfde bedrijf.
[ Voor 22% gewijzigd door RuudAnders op 03-06-2025 17:24 ]
Eigen router bij BBH kan gewoon: https://www.breedbandhelmond.nl/vrije-modemkeuze . Een pakket zonder router, dat klopt die hebben ze niet, daar is spotinternet voor gekomen.RuudAnders schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:23:
Ik betaal bij BBH nu 43/mnd voor 150 mbit. Beetje apart dat ik, bij nagenoeg hetzelfde bedrijf, voor 3/mnd opeens naar 1000 mbit zou kunnen gaan. Grootste verschil zou zijn dat je dan je eigen router moet hebben. Iets wat bij BBH niet eens mogelijk is.
Edit: zo te zien staan ze zelfs onder hetzelfde KvK nummer geregistreerd. Is dan gewoon een ander product en merknaam van hetzelfde bedrijf.
Nadeel je betaald wel gewoon voor de BBH router waarmee je niets doet en de support stopt dan ook.
Dus ben je handig genoeg en alleen internet ja dan is spotinternet goedkoopste en is overstappen slim.Tevens kunnen wij geen ondersteuning bieden bij het instellen en beheren van de apparatuur, daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Op het moment dat wij de glasvezel passief opleveren dan zijn we niet meer in staat om service te verlenen op je verbinding. We hebben tenslotte geen zicht meer op de werking van de apparatuur.
Verdere verschillen BBH vs Spotinternet zijn:
Wel en niet telefonisch bereikbaar
Wel en niet een email adres van de firma
[ Voor 19% gewijzigd door RobbyTown op 03-06-2025 20:39 ]