Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel88
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 16:21
4.18.7 buffert bij mij wel om de haverklap. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielbr
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-05 14:44
*knip*. Hinten / vragen naar aanpassingen is dus niet de bedoeling.

[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 07-11-2019 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb weer diverse reacties moeten aanpassen. Het hinten naar de aanpassingen, er naar vragen of hulp vragen via de DM is dus niet toegestaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16-05 09:16
Man man man. Iemand lijkt die app weer op internet gezet te hebben en bij TotaalTV vonden ze dit weer nodig om te berichten. Zal snel weer afgelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:14
Fky85 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:35:
Iemand lijkt die app weer op internet gezet te hebben en bij TotaalTV vonden ze dit weer nodig om te berichten. Zal snel weer afgelopen zijn.
En bedankt weer..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Edit. Weg

[ Voor 98% gewijzigd door TexMex op 19-11-2019 11:14 ]

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 16:21
Bedoel je hiermee dat jouw versie het niet mer doet, of dat de gepubliceerde versie het niet meer doet.
Gisteren heb ik de versie die ik zelf gepatched heb nog gebruikt. Werkte prima (en ik hoop dat dat zo blijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:23
Ik heb zowel de originele als een gepatchte versie geprobeerd te installeren op mijn shield, maar op een of andere manier wil hij niet eens installeren. Hebben hier toevallig meer mensen last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coprocessor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-04 15:57
karazz schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:31:
Ik heb zowel de originele als een gepatchte versie geprobeerd te installeren op mijn shield, maar op een of andere manier wil hij niet eens installeren. Hebben hier toevallig meer mensen last van gehad?
Ik neem aan dat je 'installeren uit onbekende bron' op AAN hebt staan? Bij mij staat dat op AAN en is het zonder problemen gelukt om de APK te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Laatst online: 14:23
Coprocessor schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:25:
[...]

Ik neem aan dat je 'installeren uit onbekende bron' op AAN hebt staan? Bij mij staat dat op AAN en is het zonder problemen gelukt om de APK te installeren.
Ja, die staat aan, ik klik op installeren, vervolgens lijkt hij te installeren. Aan het einde van de installatie heb je 2 knoppen, 1 met openen en een met sluiten (zo uit m'n hoofd). Die openen knop is grijs en kan niet ingedrukt worden. Als ik vervolgens ga kijken bij mijn geïnstalleerde apps zie ik hem ook niet daarbij staan.

Overigens ook geen foutmelding of enige indicatie dat de installatie niet succesvol was gedurende dit alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Het lijkt er dan toch wel aan te komen:

https://www.totaaltv.nl/n...id-tv-gelekt-op-internet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:28
Daar staat toch niks concreets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:51

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
Dat gaat over de versie die aangepast is..

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 22:49
Vooral ook interessant om de verschillen tussen de "aangepaste Solwaakse app" en de "officiele Ziggo app" te zoeken. Zeker omdat woordvoerder Hans den Heijer tegen Tweakers over de Slowaakse Horizon app zei: "Het is een verouderde app die niet voor Nederland bedoeld is, dus we wilden niet dat mensen op deze manier gebruik zouden maken van onze diensten."

Verschillen die ik heb kunnen ontdekken:
- Opstart logo is Ziggo in plaast van Horizon
- Kleur van actieve menu is oranje in plaats van blauw
- Naam van de app is Ziggo in plaast van Horizon

En voor de rest...... exact hetzelfde. :?

Oh ja, had ik al verteld dat het versie nummer 4.18.7 (58) in beide apps hetzelfde is?

Kom op Ziggo, dit kan toch anders. Breng die Android TV app toch gewoon uit.

[ Voor 7% gewijzigd door voorstad op 26-11-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:01
Maar is dit de officiele beta app? Of heeft iemand gewoon wat resources aangepast uit de slowaakse app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
m0ridin schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:21:
Maar is dit de officiele beta app? Of heeft iemand gewoon wat resources aangepast uit de slowaakse app...
Haha, dat zou ook kunnen. Wie zal het weten? Werkt in ieder geval perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:57
voorstad schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:17:
Vooral ook interessant om de verschillen tussen de "aangepaste Solwaakse app" en de "officiele Ziggo app" te zoeken. Zeker omdat woordvoerder Hans den Heijer tegen Tweakers over de Slowaakse Horizon app zei: "Het is een verouderde app die niet voor Nederland bedoeld is, dus we wilden niet dat mensen op deze manier gebruik zouden maken van onze diensten."

Verschillen die ik heb kunnen ontdekken:
- Opstart logo is Ziggo in plaast van Horizon
- Kleur van actieve menu is oranje in plaats van blauw
- Naam van de app is Ziggo in plaast van Horizon

En voor de rest...... exact hetzelfde. :?

Oh ja, had ik al verteld dat het versie nummer 4.18.7 (58) in beide apps hetzelfde is?

Kom op Ziggo, dit kan toch anders. Breng die Android TV app toch gewoon uit.
Hij werkt prima hier.

Het enige wat ik vreemd genoeg moest verwijderen, was de Android Go app (die eigenlijk voor een telefoon is) die ik ooit op mijn Mi Box had gegooid. Na dat ik dat gedaan had, kon ik 4.18.7 (58) installeren en gebruiken _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
voorstad schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:32:
[...]

Haha, dat zou ook kunnen. Wie zal het weten? Werkt in ieder geval perfect!
Nee dit is de compleet aangepaste app die Ziggo ons belooft had, omdat de gebruikers ervaring van de huidige liberty global apps door Ziggo niet voldoende werd geacht. Het is echt heel erg fijn dat Ziggo altijd volstrekt eerlijk communiceert en het best voor heeft met zijn klanten.

Edit: Ik heb hem draaien en ben er weer tevreden over. Samen met het automatisch aanpassen van de frame rate werkt het top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
I-King schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:30:
[...]

Daar staat toch niks concreets?
Lief Adje schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:09:
[...]

Dat gaat over de versie die aangepast is..
Hij is wel anders, TotaalTV schreef dat ook. Verschillen zijn desondanks miniem en het is dus vooral dit:
m0ridin schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:21:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Laatst online: 28-01 17:40
HEY_DUDE schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:08:
[...]
Edit: Ik heb hem draaien en ben er weer tevreden over. Samen met het automatisch aanpassen van de frame rate werkt het top!
Heb je dit met notepad++ gewijzigd? Zo ja kan ik dan gewoon zoeken op "framerate" of is het niet zo voor de hand liggend?
Stoor mezelf mateloos aan de diashow beelden, met praat programmas geen probleem maar met sport is het niet om aan te gluren.

[ Voor 14% gewijzigd door Earzz op 27-11-2019 13:20 ]

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:28
Earzz schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:18:
[...]

Heb je dit met notepad++ gewijzigd? Zo ja kan ik dan gewoon zoeken op "framerate" of is het niet zo voor de hand liggend?
Stoor mezelf mateloos de diashow beelden, met praat programmas geen probleem maar met sport is het niet om aan te gluren.
Denk dat hij hier naar refereert: Kapitein Merijn in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:10
De testversie laat mijn Sony AndroidTV wel regelmatig opnieuw opstarten (nu al 3*).

Bij het afsluiten van de app, of als de tv uit standby weer aangezet wordt..

Maar daar zal het wel een testversie voor zijn ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

je kunt je weer aanmelden als tester.
https://community.ziggo.n...go-go-op-android-tv-49457

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Pfff, heb me al 2x aangemeld... Eerste keer een paar maanden geleden, 2e keer enkele weken geleden. Nooit wat van gehoord...

Blijf het vreemd vinden dat ze blijven roepen 'je kunt je aanmelden!' maar eerdere aanmeldingen compleet negeren? Laat die mensen dna ook weten dat ze mee kunnen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 10-12-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-04 15:45
Ik lees dat de Amazon Fire TV (stick) ook ondersteund gaat worden.

Quote:"Sinds enige tijd werken we aan een nieuwe Ziggo GO app die geschikt is voor Android TV en Amazon Fire TV."

Toevallig laatst met BF bij amazon.de de Firestick 4k besteld voor nog geen 30 euro :)
Amazon komt in 2020 officieel naar Nederland dus wellicht wil Ziggo dan de app klaar hebben en ook de Fire TV gaan ondersteunen vanaf het moment dat Amazon hier actief is.

Ben zeer benieuwd en kan niet wachten tot de app eindelijk klaar is om gedistribueerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:04
Op dit moment staat de gelekte/testversie van de Ziggo Go Android TV app op onze Sony KDL-55W807C Android TV en dat werkt perfect. Echter rond dezelfde tijd dat ik deze geïnstalleerd heb ook ons Ziggo abonnement opgezegd om over te stappen op Oxxio. Een van de redenen voor was het lange wachten op de Android TV app maar ook dat voor ons de prijs/kwaliteit verhouding scheef begon te lopen. Wij hebben kabel-TV, dus via COAX en het 25/2,5Mbps internet en dat kost nu € 36,20 per maand. Over een jaar gezien kost Oxxio exact even veel, maar daarvoor krijgen we 50/50Mbps glasvezel internet en meer TV zenders in betere kwaliteit. Redelijke no-brainer dus.

Wellicht wordt Ziggo voor ons ooit weer interessant, als er dan ook officieel een Ziggo Go Android TV app is dan stappen we weer over op Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satbeginner
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-05 10:04
Hi all,

Als de Ziggo app de Horizon versies blijft volgen, er is recentelijk een nieuwe? Horizon app opgedoken.

Horizon tv 4.20.11 apk

De eerdere versie die met hetzelfde nummer ook als Ziggo tv te vinden was is 4.18.7(build58)

Deze nieuwe is alleen voor Polen en Slowakije, inloggen met een NL account werkt niet.

Wordt vervolgd?

Un saludo,

Leo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satbeginner
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-05 10:04
Giel88 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:16:
4.18.7 buffert bij mij wel om de haverklap. Meer mensen die hier last van hebben?
Bij mij ook, vooral als ik "live" kijk, maar als ik hetzelfde programma kies voor kijken "vanaf begin" lijkt het stukken beter te gaan.

Er is nu ook een Horizon versie 4.20.11 in omloop, maar die werkt alleen voor Poolse en Slowaakse accounts, ik blijf kijken of daar ook een Ziggo variant van komt. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Sinds kort werkt versie 4.18.7 de tv zenders zijn niet meer zichtbaar aankopen van films werkt wel. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
satbeginner schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 05:25:
[...]

Bij mij ook, vooral als ik "live" kijk, maar als ik hetzelfde programma kies voor kijken "vanaf begin" lijkt het stukken beter te gaan.
Ik heb bij 'kijk vanaf begin' juist om de haverklap wat buffer problemen, stilstaand / haperend beeld voor een paar seconden waarbij het geluid wel gewoon doorloopt. Geen ramp maar wel vrij irritant.

Draai ook 4.18.7. Overigens; 4.21.9 lijkt inderdaad nog niet werkend te zijn voor NL, maar beta testers voor Ziggo draaien ook nog 18.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Laatst online: 17-05 22:33
O, er is gewoon een topic voor. Ik heb een tijdje geleden al een oplossing met Frida gemaakt, werkt ook prima op 4.21.9. Mag er alleen niet naar linken. Maar Google heeft 'm al geïndexeerd zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Slurpgeit schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:46:
O, er is gewoon een topic voor. Ik heb een tijdje geleden al een oplossing met Frida gemaakt, werkt ook prima op 4.21.9. Mag er alleen niet naar linken. Maar Google heeft 'm al geïndexeerd zag ik.
Thnx, gevonden en werkt ook prima met een Amazon FireTV Stick 4k _/-\o_
(de 2e versie doet het, de "shieldversie" niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gnoe_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10-2023
Zijn er meer mensen bij wie sinds gisteren heel veel zenders melden dat kijken 'vanaf deze locatie' niet is toegestaan, of ligt dit aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Pokey
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-07-2024
Ja ik krijg dezelfde melding. Het lijkt er op dat Ziggo de gebruikers die niet in de testgroep zitten nu heeft geblokkeerd.

Atari collector and preservationist since 1985 ■ Atarimuseum.nl ■ Atari Netherlands Archive ■ Atarimuseum.nl Facebook ■ Pokey.nl ■

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:38
Heb mezelf ook maar ingeschreven. 2e tv boven via DVB-C ingesteld, maar door bepaalde zenders op een andere plek schiet dat niet echt op.
Hoop dat de app snel komt. Dan zet ik een Shield boven neer. Anders wordt het een Chromecast om te casten van de app. Blijft allemaal behelpen. Aan de andere kant zouden we ook een extra box of smartcard aan kunnen vragen p/m. Maar wat als mijn dochter ouder is en een eigen tv.

Maar denk dat iedereen daar wel tegenaan loopt zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Fred_Pokey schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:22:
Ja ik krijg dezelfde melding. Het lijkt er op dat Ziggo de gebruikers die niet in de testgroep zitten nu heeft geblokkeerd.
Mehh crap. Heb me ook al eerder ingeschreven voor dat testprogramma maar nog geen toegang verkregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:35

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Vreemd, hier lijkt niks aan de hand en bij mijn weten zit ik niet in de testgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16-05 09:16
Ik krijg de melding nu bij alle zenders 😖

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Volgens een commentaar op een ander forum werkt de app alleen nog als die rechtstreeks vanaf een Ziggo-internetverbinding wordt benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dat zou wel eens kunnen kloppen. Van het weekend paar programma's getest / gekeken en hier werkt het nog gewoon. Draai 4.18.7 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:26
Movies en series werkt gelukkig nog wel. Ik kan dus nog legaal HBO series kijken.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
_Gnoe_ schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:08:
Zijn er meer mensen bij wie sinds gisteren heel veel zenders melden dat kijken 'vanaf deze locatie' niet is toegestaan, of ligt dit aan mij?
Yep, ook hier.. :?
Paar dagen kunnen kijken en boem, weg kijkplezier..
Dankjewel Ziggo :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ook even hier vermelden: nieuws: Ziggo GO Android TV- en Fire TV-app zijn niet meer buitenshuis te geb...

Hier ben ik het helemaal mee eens!:
[...]Van johnbetonschaar

Ik snap dit soort beperkingen oprecht niet. Ik mag buitenshuis wel op een tablet kijken maar niet op een TV. Ik mag wel van mijn tablet naar mijn TV chromecasten maar alleen live TV en geen aflevering van vorige week. Ik mag op een laptop kijken maar dan weer alleen live TV. Het is allemaal zo zinloos, want uiteindelijk heb je toch gewoon een Ziggo account waarmee je de content kunt zien, of je hebt het niet. Wat levert het Ziggo in hemelsnaam op om al deze beperkingen op te leggen, ze verdienen er toch geen cent minder door als ik op de camping een Android TV box aan de TV hang in plaats van dat ik op een tablet kijk? Zelfde voor de 'content providers' die zogezegd de reden zijn dat aanbieders als Ziggo dit soort beperkingen moeten opleggen. Wat heeft de producent van een TV programma dat gewoon via het Ziggo netwerk wordt verspreid eraan om mij ervan te weerhouden om dat buitenshuis te kijken op een groot scherm in plaats van een klein scherm? Raadselachtig...

Uiteraard snap ik dat het niet de bedoeling is dat mensen hun Ziggo account gaan delen met anderen, dan loopt Ziggo klanten en inkomsten mis. Maar los dat probleem dan op de een of andere manier op, in plaats van een oerwoud van ondoorzichtige beperkingen op te werpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
Eens, dit opent de weg voor internet-only glasvezel met de Canaal Digitaal app ofzo. Dag Ziggo, hello Freedom!

[ Voor 5% gewijzigd door voorstad op 18-02-2020 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:00
Wat een onzinnige beperking weer.

Ik heb TV van Ziggo, maar internet via glasvezel van Telfort. Dus als straks de Ziggo app voor Android TV officieel uitkomt kan ik die niet gebruiken?

Is er niet weer een slimme aanpassing mogelijk in de apk? User agent veranderen naar die van de gewone Ziggo Go app voor mobiele devices ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Laatst online: 17-05 22:33
Mr Magic schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:43:
Wat een onzinnige beperking weer.

Ik heb TV van Ziggo, maar internet via glasvezel van Telfort. Dus als straks de Ziggo app voor Android TV officieel uitkomt kan ik die niet gebruiken?

Is er niet weer een slimme aanpassing mogelijk in de apk? User agent veranderen naar die van de gewone Ziggo Go app voor mobiele devices ofzo?
Ja, je kan nog dingen aanpassen om het te laten werken (ook met de nieuwe 4.23.14). Ik weet alleen niet zo heel goed wat ik hier wel of niet mag posten qua instructies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joster
Nou het heeft even geduurd maar het gaat er dan toch echt van komen :+

nieuws: Ziggo Go-app komt uit voor Amazon Fire TV, Android TV, Apple TV, Shie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:52

kraats

Ik rol

Zeker.. Alleen jammer dat ik er niks aan heb omdat ik mijn internetverbinding niet over Ziggo laat lopen. Dan maar blijven casten vanaf mobiel.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:07
Ik krijg hem bij mij niet werkend. Ik blijf een foutmelding krijgen. Ik heb een Mecool Android tv box, iemand enig idee of het daar aan ligt.

Ik krijg de app aan de praat en ik zie de zenders/content. Alleen bij het laden geeft de app een foutmelding zonder code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
En zojuist is de app ook beschikbaar gemaakt voor Amazon Fire TV: https://www.amazon.com/dp/B08BZG44W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:16
kraats schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:12:
Zeker.. Alleen jammer dat ik er niks aan heb omdat ik mijn internetverbinding niet over Ziggo laat lopen. Dan maar blijven casten vanaf mobiel.
Dit vind ik dus een hele vreemde keuze van Ziggo. Ik had een tv abbo van Ziggo maar geen internet verbinding van ze. Omdat deze app zo lang duurde ben ik als test de canal digitaal app gaan gebruiken op de shield.

Ik zou best terug willen naar Ziggo of in ieder geval willen zien of er duidelijk kwaliteits verschil te zien is maar dat gaat dus niet want de app mag alleen gebruikt worden op een ziggo verbinding.

Volgens mij sluiten ze veel potentiele klanten uit zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 14:22
Ik heb de app op android tv dit weekend gebruikt tijdens de F1 race in Oostenrijk. Ik werd er 2 keer uitgegooid omdat ik te veel schermen open zou hebben staan. Dit was niet het geval, ook niet op andere toestellen. Als ik de app afsluit en even een minuut of 3 wacht kan ik er weer op. Dit gebeurde in het eerste uur dat de tv aan stond. Daarna heb ik de tv nog bijna 3 uur zonder problemen aangehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Laatst online: 10:03
Rudolf schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:00:
... werd er 2 keer uitgegooid omdat ik te veel schermen open zou hebben staan. Dit was niet het geval, ook niet op andere toestellen...
Hier hetzelfde probleem, dit deed hij al in de beta versie van het programma. Zeer vervelend want ik wil graag de Horizon box de deur uit, de app zou een zeer mooi alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 14:22
ratzz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:27:
[...]

Hier hetzelfde probleem, dit deed hij al in de beta versie van het programma. Zeer vervelend want ik wil graag de Horizon box de deur uit, de app zou een zeer mooi alternatief zijn.
effe op het community forum zitte lurken en zie dat het een bekend probleem is en dat ziggo met een oplossing bezig is. Waar ik trouwens ook nog last van heb is dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Ook dit schijnt een bekend probleem te zijn.

Ben al lang blij dat ik nu lekker in mijn tuin tv kan kijken, dus wacht rustig af tot ziggo met een update komt.

*edit.

Klapt er zondag weer 3 keer uit tijdens de race. Lijkt me een soort van overbelasting ofzo. Daarna nog een paar uur zonder problemen gekeken.

[ Voor 33% gewijzigd door Rudolf op 14-07-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Ik heb de fire stick 4k van amazon, maar zie nergens de ziggo app staan. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
TexMex schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:17:
En zojuist is de app ook beschikbaar gemaakt voor Amazon Fire TV: https://www.amazon.com/dp/B08BZG44W7.
Ik krijg dit (fire stick 4k) An error occurred when we tried to process your purchase of Ziggo GO TV. Rest assured, we're working to resolve the problem as soon as possible. Continue shopping on Amazon.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hoe zijn jullie ervaringen tot dusver met de app?

Ik ervaar en hoor ook om mij heen een aantal storende dingen:
  • Erg vaak laad icoontje tijdens het terugkijken van een programma. Tijdens een 8 uur journaal gemiddeld 10 keer dat het tot stilstand komt en je meerdere seconden naar een ronddraaiend laadicoon zit te kijken.
  • Afgelopen weekend bleef zelfs live tv met Formule 1 hangen... Na een paar minuten de app opnieuw opgestart, zelfde probleem. Pas toen ik ging terugkijken deed de zender het, maar dan heb je weer probleem 1.
  • En live tv gaat vrijwel altijd goed, maar heel sporadisch ook last van het wegvallen van de verbinding.
Het is wel allemaal op een Mi Box S... Dus ben benieuwd of mensen met bijvoorbeeld een Shield of Fire Stick dit ook ervaren.

Ik vermoed zelf een server probleem bij Ziggo. Zeker wat betreft Formule 1. Kwestie van niet snel genoeg kunnen upscalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Freakster86 schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:47:
Hoe zijn jullie ervaringen tot dusver met de app?

Ik ervaar en hoor ook om mij heen een aantal storende dingen:
  • Erg vaak laad icoontje tijdens het terugkijken van een programma. Tijdens een 8 uur journaal gemiddeld 10 keer dat het tot stilstand komt en je meerdere seconden naar een ronddraaiend laadicoon zit te kijken.
  • Afgelopen weekend bleef zelfs live tv met Formule 1 hangen... Na een paar minuten de app opnieuw opgestart, zelfde probleem. Pas toen ik ging terugkijken deed de zender het, maar dan heb je weer probleem 1.
  • En live tv gaat vrijwel altijd goed, maar heel sporadisch ook last van het wegvallen van de verbinding.
Het is wel allemaal op een Mi Box S... Dus ben benieuwd of mensen met bijvoorbeeld een Shield of Fire Stick dit ook ervaren.

Ik vermoed zelf een server probleem bij Ziggo. Zeker wat betreft Formule 1. Kwestie van niet snel genoeg kunnen upscalen?
De keren dat ik het heb gebruikt, en dat is zeker niet dagelijks (eigenlijk enkel als ik in mijn bed lig), werkte het zonder problemen. In het begin soms dat het maximaal toegestane aantal apparaten was bereikt, maar even een stapje terug (pijltje afstandsbediening), was voldoende om de melding weg te krijgen. De laatste tijd krijg ik de melding niet meer (toeval?).

Ik las in het nieuws dat afgelopen weekend ZiggoGo problemen gaf, vooral tijdens Formule 1. Dat is niet werkelijk een app probleem dus, maar eerder wat jij vermoed.

App wordt binnen het gezin met een paar Shields, idem aantal Mi S boxjes en één ander, wat minder bekend merk, Android TV box gebruikt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:18
Hij werkt hier prima, heb alleen dat met programma's terugkijken de audio niet helemaal synchroon loopt met het beeld, met alle andere apps en ook in de app zelf met live tv nergens last van. Het is op de nvidia shield (niet pro). Anderen ook hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:00:
[...]

De keren dat ik het heb gebruikt, en dat is zeker niet dagelijks (eigenlijk enkel als ik in mijn bed lig), werkte het zonder problemen. In het begin soms dat het maximaal toegestane aantal apparaten was bereikt, maar even een stapje terug (pijltje afstandsbediening), was voldoende om de melding weg te krijgen. De laatste tijd krijg ik de melding niet meer (toeval?).
Dit probleem herken ik dan weer niet :P
Ik las in het nieuws dat afgelopen weekend ZiggoGo problemen gaf, vooral tijdens Formule 1. Dat is niet werkelijk een app probleem dus, maar eerder wat jij vermoed.
Ik lees het nu ook ja https://www.totaaltv.nl/n...ggo-go-tijdens-formule-1/ Ze hebben duidelijk hun infrastructuur nog niet op orde.
App wordt binnen het gezin met een paar Shields, idem aantal Mi S boxjes en één ander, wat minder bekend merk, Android TV box gebruikt.
Toch vreemd dat ik hier dan met verschillende Mi Boxen, op verschillende Ziggo adressen exact hetzelfde probleem ervaar met Replay TV:
  • Start Replay TV via de gids (bijvoorbeeld 8 uur journaal)
  • Tijdens het kijken bevriest het beeld voor een seconde of langer (gem. 10x) met laadicoon in beeld
Als je tijd/zin hebt, ben ik erg benieuwd naar jouw (en die van anderen hier) bevindingen. Het ligt mijns inziens echt aan de app dan wel de Ziggo (servers/infra).
Bartske schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:09:
Hij werkt hier prima, heb alleen dat met programma's terugkijken de audio niet helemaal synchroon loopt met het beeld, met alle andere apps en ook in de app zelf met live tv nergens last van. Het is op de nvidia shield (niet pro). Anderen ook hetzelfde probleem?
Vreemd, zou je bovenstaande eens willen testen als je tijd hebt?

Dat audio synchronisatie probleem komt veelvuldig voor als ik het Ziggo forum mag geloven, dus je bent niet de enige. Maar dat is een probleem waar ik dan weer geen last van heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Toevallig zondag weer eens gebruikt om formule 1 terug te kijken, 1x het laden icoontje gehad en verder aan het eind idd sync issues met beeld/geluid...

Maar daarvoor eigenlijk altijd wel prima ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
  • Laatst online: 03:43
Heb sinds deze week een Mi Box S, zou ziggo go willen installeren maar vind het niet in de google play store....hebben ze het eraf gehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vtrke schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:11:
Heb sinds deze week een Mi Box S, zou ziggo go willen installeren maar vind het niet in de google play store....hebben ze het eraf gehaald?
Nope. Staat zelfs onder de meest favoriete apps. Goede regio gekozen tijdens installatie van je Mi?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:35

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Anders via een browser naar play store en op de mi box laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
hardware-lover schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Nope. Staat zelfs onder de meest favoriete apps. Goede regio gekozen tijdens installatie van je Mi?
Idd dat was het. Ik woon zowel in België als Nederland en had mijn in Mi Box s een Belgische google account gebruikt om in te logge . Even een tweede account aangemaakt in NL en toen vond ik de app dadelijk. Je moet daarvoor wel even het eerste account verwijderen. Daarna kan je dat Belgische account gewoon terug toevoegen en kan je zelfs met die account de app gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
vtrke schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:56:
[...]

Idd dat was het. Ik woon zowel in België als Nederland en had mijn in Mi Box s een Belgische google account gebruikt om in te logge . Even een tweede account aangemaakt in NL en toen vond ik de app dadelijk. Je moet daarvoor wel even het eerste account verwijderen. Daarna kan je dat Belgische account gewoon terug toevoegen en kan je zelfs met die account de app gebruiken.
Werkt de app ook in België? Dat zou dus betekenen dat de eis om een ziggo internet verbinding te hebben niet keihard wordt gehandhaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
Kasper1985 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:41:
[...]

Werkt de app ook in België? Dat zou dus betekenen dat de eis om een ziggo internet verbinding te hebben niet keihard wordt gehandhaafd.
Ik heb al vaak ziggo go app op mijn tablet bekeken in België. Het enige dat soms niet werkt bij enkele programma’s is dat je het niet mag streamen via een chromecast op je tv. Maar met een mi box s wat een android toestel is kan je eenvoudig weg een vpn installeren (ipvanish gebruik ik) en dan kan je wel streamen op je tv via de android tv app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
[...]

Omgekeerd kan je ook VTM GO app installeren, dan kan je in Nederland 4 commerciële zenders van Belgie live bekijken op je android box, streamen via chromecast gaat ook. Je moet daarvoor zelfs geen abonnement hebben. Je kan zelfs wat films bekijken maar dan je moet je wel even een vpn tunnel maken naar België, via ipvanish bvb

https://vtm.be/vtmgo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

De Android TV app wordt volgens mij geblokkeerd vanaf andere netwerken dan Ziggo. De Ziggo Go app voor Android en iOS werkt overal in Europa. Het idee is dat de app voor Ziggo abonnees is en dat je TV niet rondreist. Best een redelijke aanname ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Hann1BaL schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:44:
[...]

De Android TV app wordt volgens mij geblokkeerd vanaf andere netwerken dan Ziggo. De Ziggo Go app voor Android en iOS werkt overal in Europa. Het idee is dat de app voor Ziggo abonnees is en dat je TV niet rondreist. Best een redelijke aanname ;)
Ja prima. Wat ik zou willen is ee basis tv abbo bij ziggo en dan de android tv app gebruiken op m’n tv. Dus met m’n nvidia shield of smart tv ipv een luidruchtige trage ellendige horizonbox.

Internet van ziggo hoef ik ook niet. Maar dit js blijkbaar helaas geen use case waar ze rekening mee gehouden hebben. Of het is iets wat ze expres alleen aan internet en niet aan tv klanten aanbieden. Of ze willen je naar een triple play pakket sturen.
Mijn internet provider levert heen TV vandaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kasper1985 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:11:
[...]

Ja prima. Wat ik zou willen is ee basis tv abbo bij ziggo en dan de android tv app gebruiken op m’n tv. Dus met m’n nvidia shield of smart tv ipv een luidruchtige trage ellendige horizonbox.

Internet van ziggo hoef ik ook niet. Maar dit js blijkbaar helaas geen use case waar ze rekening mee gehouden hebben. Of het is iets wat ze expres alleen aan internet en niet aan tv klanten aanbieden. Of ze willen je naar een triple play pakket sturen.
Mijn internet provider levert heen TV vandaar :-)
En dat willen zij niet. Kun je oplossen door streaming diensten af te nemen van zenders die je wil komen kijken zoals NPO Start en/of NLziet.

Maar je wilt geen horizon box, maar je huidige provider levert geen tv en is dus geen Ziggo. Neem Ziggo en je kunt de Android TV app gebruiken of de Next nemen.

Keuzes 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Ik wil best Ziggo TV. Maar ik wil geen Ziggo internet.

Ik wil ook niet gedwongen worden om hun internet af te nemen om tv te kunnen kijken.

Heb nu de canal digitaal app. Daar hoef ik ook geen internet voor af te nemen bij canal digitaal.

Waarom kan ik niet gewoon ziggo tv nemen en de android tv app gebruiken? Dat zijn keuzes idd vooral ziggo. De consument in een bepaalde richting duwen.

Met de internet provider ben ik best tevreden waarom zou ik dan switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kasper1985 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:04:
Ik wil best Ziggo TV. Maar ik wil geen Ziggo internet.

Ik wil ook niet gedwongen worden om hun internet af te nemen om tv te kunnen kijken.

Heb nu de canal digitaal app. Daar hoef ik ook geen internet voor af te nemen bij canal digitaal.

Waarom kan ik niet gewoon ziggo tv nemen en de android tv app gebruiken? Dat zijn keuzes idd vooral ziggo. De consument in een bepaalde richting duwen.

Met de internet provider ben ik best tevreden waarom zou ik dan switchen?
- De ZiggoGo TV app is een extraatje voor Ziggo abonnees, dat is een onderdeel van een Ziggo abonnement en hun verdienmodel.

- Bij Canal Digitaal neem je geen internet af maar je betaald voor de Canal Digitaal service via hun app. Dat is hun verdienmodel. Net zoals Netflix, Videoland, Prime Video, Disney+, AppleTV+, NLZiet, NPO Start Plus, und so weiter.

Best wel logisch, toch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Super logisch.

Behalve dat het niet een extra’tje is voor álle ziggo klanten maar alleen voor de ziggo klanten die óók internet afnemen.

Dát vind ik minder logisch. Waarom zou je dat extra’tje niet aanbieden aan TV klanten die om wat voor reden dan ook geen internet willen afnemen bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kasper1985 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 01:23:
Super logisch.

Behalve dat het niet een extra’tje is voor álle ziggo klanten maar alleen voor de ziggo klanten die óók internet afnemen.

Dát vind ik minder logisch. Waarom zou je dat extra’tje niet aanbieden aan TV klanten die om wat voor reden dan ook geen internet willen afnemen bij Ziggo?
Tja? Canal Digitaal biedt toch ook verschillende streaming pakketten aan? Dan ga je toch ook niet "zeuren" waarom je de extra's van Bomvol niet krijgt bij Vol? Zo biedt Ziggo een veelvoud van diensten aan, en afhankelijk van wat je kiest (en betaald) krijg je meer of minder mogelijkheden, ook dat lijkt mij weer tamelijk logisch. Ziggo zet het duidelijk als voorwaarde bij de app, wat dat betreft is er geen onduidelijkheid.

Het was voor ons ook even balen dat het enkel werkt via een Ziggo internetverbinding toen we elders vertoefden, maar we konden nog terugvallen op een mobiele versie van de app. Buiten die internet beperking blijft het erg prettig om zowat alles aan streaming diensten met één apparaat in huis af te kunnen handelen.

Afijn, het lijkt mij eigenlijk meer logisch dat jij Ziggo maar op de huid moet gaan zitten met je "ongenoegen" al zullen die weinig ontvankelijk zijn voor wensen van mensen die 0 (nul) diensten bij hen afnemen. Jij hebt niets van Ziggo, toch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:00
hardware-lover schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:17:
[...]

Afijn, het lijkt mij eigenlijk meer logisch dat jij Ziggo maar op de huid moet gaan zitten met je "ongenoegen" al zullen die weinig ontvankelijk zijn voor wensen van mensen die 0 (nul) diensten bij hen afnemen. Jij hebt niets van Ziggo, toch?
Dat is het punt niet... Wij hebben hier Ziggo TV en het Movies & Series XL pakket en betalen daar bijna 32 euro p.m. voor. Dan heb je dus automatisch ook een account waar je Ziggo GO mee kunt kijken.

Alleen de Ziggo GO for Android TV werkt dus niet, omdat je daarvoor een Ziggo internet-verbinding moet hebben. Ik neem een 500/500 Mbit glasvezel verbinding af bij een andere provider en wil helemaal niet switchen naar Ziggo internet.

Maar streamen via de mobiele app naar een Chromecast mag wel.

Dat is gewoon (be)krom(pen) beleid van Ziggo IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Laatst online: 16-05 16:31
Mr Magic schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

...
Alleen de Ziggo GO for Android TV werkt dus niet, omdat je daarvoor een Ziggo internet-verbinding moet hebben.
...
Valt dat onder koppelverkoop?

Ik heb ook een AndroidTV maar kan de ZiggoGo TV app niet vinden... :(

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mr Magic schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:43:
[...]
Dat is het punt niet... Wij hebben hier Ziggo TV en het Movies & Series XL pakket en betalen daar bijna 32 euro p.m. voor. Dan heb je dus automatisch ook een account waar je Ziggo GO mee kunt kijken.

Alleen de Ziggo GO for Android TV werkt dus niet, omdat je daarvoor een Ziggo internet-verbinding moet hebben. Ik neem een 500/500 Mbit glasvezel verbinding af bij een andere provider en wil helemaal niet switchen naar Ziggo internet.

Maar streamen via de mobiele app naar een Chromecast mag wel.

Tja, als je zo selectief gaat quoten dan lijkt mijn reactie wel wat scheef te zijn. Voor jou geldt een ander gedeelte van mijn reactie, Ziggo stelt dat je een Ziggo internetverbinding moet hebben voor de Ziggo Go TV app, het is helaas niet anders.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kees-Jan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:49:
[...]
Valt dat onder koppelverkoop?

Ik heb ook een AndroidTV maar kan de ZiggoGo TV app niet vinden... :(
Ze kunnen bij het aanbieden van de app niet vooraf bepalen of jij deze kunt gebruiken of niet, ergens gaat er dus wat mis met je Android TV apparaat en de Play Store. De app is namelijk één van de meest populaire apps en staat luid en duidelijk in de Play Store.

Wat voor toestel heb je en heb je de regio juist ingesteld?

Kun je hem via deze weg niet op je apparaat installeren (hij zou er dan tussen moeten staan)?
https://play.google.com/s...ils?id=com.ziggo.tv&hl=nl

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2020 15:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Laatst online: 16-05 16:31
SONY KD 43XD8077

inmiddels de ZiggoGo app gevonden en geinstalleerd (maar moet m'n account even zoeken...)

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
hardware-lover schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:17:
[...]

Tja? Canal Digitaal biedt toch ook verschillende streaming pakketten aan? Dan ga je toch ook niet "zeuren" waarom je de extra's van Bomvol niet krijgt bij Vol? Zo biedt Ziggo een veelvoud van diensten aan, en afhankelijk van wat je kiest (en betaald) krijg je meer of minder mogelijkheden, ook dat lijkt mij weer tamelijk logisch. Ziggo zet het duidelijk als voorwaarde bij de app, wat dat betreft is er geen onduidelijkheid.

Het was voor ons ook even balen dat het enkel werkt via een Ziggo internetverbinding toen we elders vertoefden, maar we konden nog terugvallen op een mobiele versie van de app. Buiten die internet beperking blijft het erg prettig om zowat alles aan streaming diensten met één apparaat in huis af te kunnen handelen.

Ik heb nu niks van Ziggo. Máár als ik de Android tv app zou kunnen gebruiken zou ik daar uiteraard wel voor willen betalen. Dat is het punt ook niet. Maar zoals hier al gezegd is de koppeling verplichting met internet wat mij stoort.
Ik neem internet af met een vast IP adres en een relatief veel lagere ping dan ziggo. Ook een hogere upload is voor mij belangrijk.
Toevallig zat ik door deze discussie voor de grap te kijken. Gigabit internet zonder vast IP en 50mbit upload kost een kleine 100 euro van maand.
Nog los van het feit dat het bijna onmogelijk is om een zelfstandige dienst af te nemen.
Gewoon kaal kabeltv voor 15/16 euro per maand zoals er ooit was maar dan mét android TV app dat zou ik een mooi aanbod vinden. Én daar is volgens mij ook best vraag naar. Glasvezel afnemers die geen zin hebben in een STB bijvoorbeeld. Maar in veel nieuwbouw huizen ligt al geen coax meer. Dan is dit een prima oplossing.
Je doet alsof het iets enorm belachelijks is. En ja het is op dit moment niet anders.
Dat betekent niet dat ik het niet jammer mag vinden dat het niet op deze manier wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Kasper1985, oh, je mag het beslist jammer vinden hoor, ik zou het ook graag anders hebben gezien.

Mijn oudste dochter loopt straks ook tegen het "probleem" aan dat haar nieuwe appartement, gelegen in een gerenoveerd schoolgebouw, ook niet meer van DVB-C kabel is voorzien, nergens daar. Dus Ziggo wordt dan een no go terwijl ze op dit moment met veel plezier gebruik kan maken van het ZiggoGo aanbod via Android TV. Ze zal het moeten doen met NLZiet e.d., iets wat ze op dit moment ook al zou kunnen (maar nauwelijks gebruikt). Dat zal daar ook wel uit gaan draaien op een internet only abonnement via een glasaanbieder.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik ben voor de slaapkamer op zoek naar een nieuwe 32 inch televisie waarop de Ziggo Go app direct geinstalleerd kan worden. We hebben een Ziggo internet - en televisie aansluiting, maar geen coax op de slaapkamer en geen behoefte aan extra settop-boxen en afstandsbedieningen.

De laatste twee dagen ben ik me echt suf aan het zoeken, maar begin met zo langzaam af te vragen of het uberhaubt mogelijk is zo’n 32” televisie te vinden. Geen van de beschikbare modellen met Android lijkt de app te ondersteunen. Weet iemand hier wellicht een passend model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

scorpion303 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:07:
Ik ben voor de slaapkamer op zoek naar een nieuwe 32 inch televisie waarop de Ziggo Go app direct geinstalleerd kan worden. We hebben een Ziggo internet - en televisie aansluiting, maar geen coax op de slaapkamer en geen behoefte aan extra settop-boxen en afstandsbedieningen.

De laatste twee dagen ben ik me echt suf aan het zoeken, maar begin met zo langzaam af te vragen of het uberhaubt mogelijk is zo’n 32” televisie te vinden. Geen van de beschikbare modellen met Android lijkt de app te ondersteunen. Weet iemand hier wellicht een passend model?
Hoe heb je dat gecontroleerd dat de gevonden TV's niet geschikt zijn voor de ZiggoGo Android TV app? Of heb je er geen kunnen vinden met Android TV als OS?

Ik weet niet wat voor eisen je verder stelt aan de 32" TV (HD of Full HD bijv.)?

Dit is er iig een met Android TV 9: https://www.amazon.nl/-/nl/dp/B082MMBRVP (en er zijn meer modellen te vinden, van Xiaomi bijv.).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@scorpion303 Ik zou gewoon een tv kopen en alleen letten op de beeld en geluidskwaliteit. En dan los de Google Chromecast met Google TV kopen (in Duitsland). Een OS op de tv draait veelal vanaf het begin af aan al niet meer soepel. Zelfs dure TV's hebben daar al moeite mee. En dan is het nog wachten op ondersteuning van alle apps, updates etc. Een Chromecast kun je gemakkelijk wegstoppen/vervangen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:12:
[...]

Hoe heb je dat gecontroleerd dat de gevonden TV's niet geschikt zijn voor de ZiggoGo Android TV app? Of heb je er geen kunnen vinden met Android TV als OS?

Ik weet niet wat voor eisen je verder stelt aan de 32" TV (HD of Full HD bijv.)?

Dit is er iig een met Android TV 9: https://www.amazon.nl/-/nl/dp/B082MMBRVP (en er zijn meer modellen te vinden, van Xiaomi bijv.).
Ik heb op enkele grote Nederlandse webshops (bol.com, coolblue, etc.) zitten zoeken naar 32” tv’s met Android als OS. Bij de weinige resultaten (philips en sony) stond vaak al expliciet vermeld dat de Ziggo app niet ondersteund werd. Bij enkele anderen stond dat niet, maar dan waren el altijd wel weer mensen aan het klagen in de reviews over de ontbrekende/slechte app ondersteuning. Op basis daarvan begon ik mij af te vragen of hetgeen ik zocht wel bestond.
Freakster86 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:10:
@scorpion303 Ik zou gewoon een tv kopen en alleen letten op de beeld en geluidskwaliteit. En dan los de Google Chromecast met Google TV kopen (in Duitsland). Een OS op de tv draait veelal vanaf het begin af aan al niet meer soepel. Zelfs dure TV's hebben daar al moeite mee. En dan is het nog wachten op ondersteuning van alle apps, updates etc. Een Chromecast kun je gemakkelijk wegstoppen/vervangen indien nodig.
Dank voor de tip. Na wat meer lezen op internet, lijkt het loskoppelen van de tv en de mediaspeler toch een beter/toekomstvast plan. Ik heb de Amazon Fire stick zojuist binnen en deze lijkt inderdaad prima voor de slaapkamer. Mooi weggewerkt achter de tv en draait Ziggo Go & Kodi zonder problemen. Daarnaast kost hij vrijwel niets en kan ik hem met de afstandsbediening van de tv bedienen. Super!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

scorpion303 schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:52:
Ik heb op enkele grote Nederlandse webshops (bol.com, coolblue, etc.) zitten zoeken naar 32” tv’s met Android als OS. Bij de weinige resultaten (philips en sony) stond vaak al expliciet vermeld dat de Ziggo app niet ondersteund werd. Bij enkele anderen stond dat niet, maar dan waren el altijd wel weer mensen aan het klagen in de reviews over de ontbrekende/slechte app ondersteuning. Op basis daarvan begon ik mij af te vragen of hetgeen ik zocht wel bestond.

[knip]
Aangezien de ZiggoGO Android TV app nog niet zo heel erg lang beschikbaar is verwacht ik dat de meeste reviews betrekking hebben op de mobiele versie van die app, en die is idd niet beschikbaar voor het Android TV OS. Indien men deze via een andere weg (sideloaden) zou proberen dan komt men vaak van een koude kermis thuis ja.

Maar je gekozen optie is eigenlijk de meest logische, had je geschreven dat een externe oplossing ook zou kunnen volstaan dan had ik je eveneens op de voordelige Amazon of Xiaomi oplossing gewezen, maar dat heeft iemand anders nu al gedaan (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodivoorleken
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2023
Zijn er geen alternatieven voor Chinese Android tv boxen om Ziggo go te gebruiken?
Ik bedoel de app is niet gratis. Mensen willen er graag voor betalen.

Waarom kan niet iedereen er gebruik van maken?
Echt een geweldige app. Erg jammer dit.

*knip* Spam

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 20-01-2021 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Iedereen met een Ziggo internet abonnement kan het gebruiken, een tv abonnement is niet nodig.

Ik gebruik het sinds een paar weken op een Nvidia Shield. De interface is vrijwel hetzelfde als een Mediabox Next en ook even vloeiend. De bitrate is wel merkbaar lager, als dat beter zou zijn heeft niemand meer een reden om een duur abonnement met Mediabox Next te nemen. Ik denk erover mijn tv abonnement te stoppen zodat ik alleen internet over hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

easyriider schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:00:
Iedereen met een Ziggo internet abonnement kan het gebruiken, een tv abonnement is niet nodig.

Ik gebruik het sinds een paar weken op een Nvidia Shield. De interface is vrijwel hetzelfde als een Mediabox Next en ook even vloeiend. De bitrate is wel merkbaar lager, als dat beter zou zijn heeft niemand meer een reden om een duur abonnement met Mediabox Next te nemen. Ik denk erover mijn tv abonnement te stoppen zodat ik alleen internet over hou.
Ter info, als je ook op zou willen nemen in Ziggo cloud dan is een Next (of Mediabox XL met Next sofware), een vereiste. Hoeft dat niet dan kun je idd teruggaan naar een abonnement waarbij je enkel (basis) TV kijkt via een app. Je zult echter altijd iets van een TV abonnement af moeten blijven nemen bij Ziggo.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik kan nu ook opnemen op de Next, maar bijna alles wat ik opneem bekijk ik binnen een paar dagen, dus heb ik voldoende aan replay tv waarbij je alles tot een week kan terugkijken.

Ziggo go zit ook bij het goedkoopste internet only abonnement van 50 mb, meer heb je dus niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
hardware-lover schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:53:
[...]

- De ZiggoGo TV app is een extraatje voor Ziggo abonnees, dat is een onderdeel van een Ziggo abonnement en hun verdienmodel.

- Bij Canal Digitaal neem je geen internet af maar je betaald voor de Canal Digitaal service via hun app. Dat is hun verdienmodel. Net zoals Netflix, Videoland, Prime Video, Disney+, AppleTV+, NLZiet, NPO Start Plus, und so weiter.

Best wel logisch, toch?
Iedereen moet zijn eigen business model kiezen, maar het grootste probleem is dat Ziggo continu schermt met het "feit" dat het niet mag van de content providers. Op Ziggo forum al heel veel discussie over gevoerd over waarom je nu perse Ziggo internet nodig hebt om de Android TV app te gebruiken, telkens dit verschuilen achter de content providers. Die interesseert het helemaal niets, hoe meer (legale) outlets en kijkers voor hun content hoe beter. Dat het een onzin argument is blijkt wel uit NLZiet, Canal Digital, etc, etc , ook daar zijn er gewoon SmartTV apps.

Het is dus gewoon lompe koppelverkoop ..........dat mag natuurlijk, maar kom daar dan gewoon voor uit.

De Ziggo GO Windows app is recent ook gestopt, en zo blijft men de boel uitkleden/inperken.

Merk wel dat meer en meer mensen door dit en ander arrogant, ouderwets monopolie gedrag afscheid nemen van Ziggo (ook nog niet zo makkelijk trouwens, kan NIET online, je MOET eerst telefonisch contact hebben.............uiteraard met sales die dan met allerlei onzin verhalen je probeert niet te laten opzeggen.........als de NMA ooit goed onderzoek gaat doen naar de praktijken van Ziggo, zal het boetes regenen voor ze denk ik.........).

Goed nieuws voor de andere partijen, die krijgen de nieuwe klanten op deze manier in hun schoot geworpen. :)

BTW, die Android TV app zelf is niets mis mee, als je dan toch in het Ziggo monopolie zit, heb je iig iets dat redelijk goed werkt. Maar de CD en NLZiet TV apps zijn ook prima, dus onderscheidend is het niet.

Wat is de nieuwste versie trouwens? Nog ontwikkelingen op dit front die de moeite waard zijn?
En.....zijn er nog mensen actief met de "enhanced version"? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@HAWK Wizard, uit de winterslaap ontwaakt? ;)

Ik zou er uitvoerig op in kunnen gaan, maar het weer is te goed op dit moment, dus later misschien (of niet) 8)

De "enhanced versie" als zijnde de aangepaste Horizon app? Zo ja, die loopt tegen dezelfde beperkingen aan dan de officiële versie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
hardware-lover schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:45:
@HAWK Wizard, uit de winterslaap ontwaakt? ;)

Ik zou er uitvoerig op in kunnen gaan, maar het weer is te goed op dit moment, dus later misschien (of niet) 8)

De "enhanced versie" als zijnde de aangepaste Horizon app? Zo ja, die loopt tegen dezelfde beperkingen aan dan de officiële versie.
Het was idd weer even weggezakt, maar aangezien ik ondertussen heel wat familie en kennissen van Ziggo naar NL Ziet en Canal Digitaal heb helpen migreren, kwam alles weer even boven ;)

Ach, de markt/klanten zullen zelf het oordeel vellen over dit soort monopolie praktijken van Ziggo.
Het is idd te mooi weer om me daar verder druk over te maken 8)

Maar goed, was dus op zoek naar de nieuwste APK waarin dit probleem "gefixed" is. Kan ik echter nergens meer vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door HAWK Wizard op 01-03-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:51:
[...]

Het was idd weer even weggezakt, maar aangezien ik ondertussen heel wat familie en kennissen van Ziggo naar NL Ziet en Canal Digitaal heb helpen migreren, kwam alles weer even boven ;)

Ach, de markt/klanten zullen zelf het oordeel vellen over dit soort monopolie praktijken van Ziggo.
Het is idd te mooi weer om me daar verder druk over te maken 8)

Maar goed, was dus op zoek naar de nieuwste APK waarin dit probleem "gefixed" is. Kan ik echter nergens meer vinden.
*knip* vragen om apk's is niet toegestaan.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 28-03-2021 17:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Mooie Add-on, niet alleen Ziggo, ook NLZiet, KPN IPTV, T Mobile, Canal Digitaal, etc........

Is met name handig op platforms waar er geen eigen apps zijn, maar idd ook als de native app door blokkade's niet werkt!

Er lijkt ook een soort overkoepelende EPG te zijn, die gaat dan over al die services heen?
Ga zo eens testen (het is hoop ik geen login credential grabber........?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
HAWK Wizard schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:52:
[...]

Mooie Add-on, niet alleen Ziggo, ook NLZiet, KPN IPTV, T Mobile, Canal Digitaal, etc........

Is met name handig op platforms waar er geen eigen apps zijn, maar idd ook als de native app door blokkade's niet werkt!

Er lijkt ook een soort overkoepelende EPG te zijn, die gaat dan over al die services heen?
Ga zo eens testen (het is hoop ik geen login credential grabber........?)
De EPG werkt best goed voor al die aanbieders tegelijk in simple iptv in Kodi. Het is geen grabber, kan je eventueel naagan in de broncode.

De android tv app werkt niet meer omdat de api is veranderd maar nog niet in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Manke schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:34:
[...]

De EPG werkt best goed voor al die aanbieders tegelijk in simple iptv in Kodi. Het is geen grabber, kan je eventueel naagan in de broncode.

De android tv app werkt niet meer omdat de api is veranderd maar nog niet in de app.
Getest op Kodi 19 onder Windows 10: NLZiet werkt goed, Ziggo speelt echter niet af ("Afspelen mislukt. Een of meer items konden niet worden afgespeeld."). Wel goed ingelogd uiteraard, en zie ook alle kanalen die ik zou moeten zien, maar zowel Live als Replay afspelen gaat niet (bij NLZiet werkt beide wel goed), mogelijk zelfde IP beperkingen als de officiele Ziggo Go app???

Verder ook de Simple TV app met EPG nog getest, maar die verstoort de reeds bestaande TV EPG setup teveel, werkt helaas dus ook niet echt goed.

Feitelijk met dut-IPTV nu dus alleen NLZiet werkend binnen Kodi. Op Android TV nog niet getest, maar daar werkt de officiele NLZiet app gewoon prima. En als de ervaring met dut-IPTV daar net zo is als onder Windows, dan wacht ik toch nog even op de Ziggo Go / Horizon TV app voor Android TV ZONDER de onnodige IP beperkingen.

[ Voor 21% gewijzigd door HAWK Wizard op 15-03-2021 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HAWK Wizard schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:59:
[...]
Getest op Kodi 19 onder Windows 10: NLZiet werkt goed, Ziggo speelt echter niet af ("Afspelen mislukt. Een of meer items konden niet worden afgespeeld."). Wel goed ingelogd uiteraard, en zie ook alle kanalen die ik zou moeten zien, maar zowel Live als Replay afspelen gaat niet (bij NLZiet werkt beide wel goed), mogelijk zelfde IP beperkingen als de officiele Ziggo Go app???

Verder ook de Simple TV app met EPG nog getest, maar die verstoort de reeds bestaande TV EPG setup teveel, werkt helaas dus ook niet echt goed.

Feitelijk met dut-IPTV nu dus alleen NLZiet werkend binnen Kodi. Op Android TV nog niet getest, maar daar werkt de officiele NLZiet app gewoon prima. En als de ervaring met dut-IPTV daar net zo is als onder Windows, dan wacht ik toch nog even op de Ziggo Go / Horizon TV app voor Android TV ZONDER de onnodige IP beperkingen.
Voor alle zekerheid toch ook maar even een poging wagen via Android TV dan met Ziggo Go, bij mij draait het onder W10 en Android TV. Maar dat lijkt eerder een uitzondering dan regel te zijn, gezien reacties elders hier op het forum.

Ik heb de vraag ook gesteld of het mogelijk met een check op Ziggo internet te maken zou kunnen hebben (heb ik), maar ook gebruikers met Ziggo internet kregen het maar niet aan de praat.

Er werd eerst gesteld dat het met de Kodi 19 (Matrix) upgrade te maken zou hebben, maar met 18.9 kregen ze het ook niet meer voor elkaar. Dus iets lijkt er aangepast, maar wat is onduidelijk. Bij mij draait het onder Matrix en ATV 9, en puur ter test, ook onder Matrix en Windows 10. Dus wat en waar het fout gaat voor anderen?

Testing, one, two ...

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Het is niet toegestaan om de aangepaste app hier te delen of ernaar te linken.

Tevens is vragen naar hulp via de DM ook niet toegestaan!