NotSoSteady schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:19:
[...]
Zo zit een maatschappij in elkaar. Je moet af en toe harde maatregelen nemen en daar is vaak een kleine groep de dupe van. Jammer, maar helaas. Die honden zorgen nou eenmaal voor grote problemen en dat er genoeg lieve beesten en goede baasjes tussenzitten geloof ik direct, echter zijn die honden levensgevaarlijk wanneer dat niet het geval is. Je hebt ook wel pittige Labradors, echter zullen die geen mens of hond verslinden. Dat is het belangrijkste verschil. Bovendien wil TS de hele situatie omkeren door een hondenbewijs te introduceren. Eigenaren van dit soort honden hebben vaak enorme oogkleppen op en komen vaak niet verder dan "mijn hond doet niks" en "het ligt niet aan het ras". Daarom is elke discussie vaak volkomen zinloos, want bij ieder incident kruipen ze in de slachtofferrol.
Ik wil niks omkeren, ik wil juist er meer verantwoordelijkheid bij hondenbezitters komt, en niet alleen voor een bepaald ras. Door juist nu niets word gedaan, en het simpel word afgeschoven naar laten een ras uitsterven want statisch gezien is die gevaarlijk lost niets op.
Want de gekken en tokkies nemen daarna wel een ander ras, verneuken die voor iedereen, en gezeik begint weer opnieuw.
Elke hond heeft agressie in zich, ongeacht ras, en eikels heb je altijd, genoeg grote honden rassen die meer als voldoen als alternatief voor vechthonden voor mafketels, Stappen ze wel naar die over, ook maar uitroeien dan.
Probleem ligt bij de baasjes, het te gemakkelijk verkrijgen van dieren, totale afwezigheid van handhaving, en de angst om elkaar aan te spreken op verantwoording, maar wel gelijk willen opgaan in agressieve onderhandelingen netjes gezegd.
Baasjes zelf worden letterlijk, zelfs hier gediscrimineerd, geprofileerd en daarop negatief beoordeelt en gelijk elke vorm van discussie daarbij onmogelijk gemaakt, je merkt pas hoe zeer de Haat is als je zelf zo'n hond bezit.. Ik ben ieder geval vreselijk geschrokken, en om eerlijk te zijn, ik ben banger voor de tegenstanders van deze honden, als de meest louche uitziende vechthond eigenaar.
Door die louche figuren ben ik nog iedergeval nooit fysiek aangevallen, wel door Vechthond haters
Met de gemiddelde reacties hier ook, meeste schrijnende is nog wel.. Het lijkt zo op de situaties op straat hoezeer je ook probeert het uit te leggen, en begrip te tonen en ook ermee te zitten, het lijkt niet voldoende, en enkelen lijken gewoon uit te zijn op ruzie te zoeken vind ik, wellicht om aan te tonen dat ze gelijk hebben aan het vooroordeel ze de mensen geven.
Als Stafford eigenaar die gewoon een normale hond heeft, normaal het dier heeft omwege het een dier is, niets meer of minder, het risico kent, niemand tot last is met zijn dieren, daar dagelijks om word lastig gevallen, tot fysiek geweld aan mijn persoon toe, en moet dat maar accepteren, is voor mij onacceptabel
Ik kan mijn honden niet perfecter als perfect maken, en gewoon normaal gedrag, zelfs speels gedrag als agressief gedrag word gezien door de hysterie rond deze honden, kan ik weinig aan doen.
Als het Ras uitroeien de oplossing zou zijn, mijn zegen hebben jullie, maar daar word voor gemak overheen gelezen vind ik, dat andere tokkies na dit ras wel weer een andere FOTM hond vinden en verzieken is een zekerheid. We hebben te Rottweilers (welke series wat dat ook al weer), Doberman Hype(Magnum Era) gehad, Collies (lassie) ga zo maar door.. Nu zie je overal de vechthonden, laatst nog in John Wick eentje die mensen aanviel.. Dat spreek helaas bepaalde lieden aan.
Straks is het een ander dier, en jawel gezeik begint opnieuw, Media/Internet maken alles eromheem sneller bekent, en violla we hebben dezelfde discussie, en deze is al geweest, paar maal alleen minder bekent juist omwege social media, maar tis niets nieuws.
Maar toch ik merk gewoon, Nee discussie niet mogelijk, maar ras af, probleem opgelost houding, en niemand gaat er dieper echt op in, of afmaken het wel oplost, Ja zeker, eens, op korte termijn helpt het.
Maar wat ik al zeg/zei wat daarna.. het is gewoon wachten op de volgende.. dan maar doorgaan tot we alles wat maar enigzins gevaarlijk oogt/is/doet ook van ontdoen ?
IK snap de schade van de kleine hondje minder is... maar vind het echt geen pretje als ik soms 4 of 5 van die krengen los keffend op me af rennen met zo'n venijnige kef en naar me snappen, vind dat ook best bedreigend, toch word dat gebagitaliseerd want de schade is laag, maar de keren dat zoiets overkomt is velen malen hoger voor iedereen, als de keren dat je echt door een stafford word aangevallen. Wees eerlijk hoe vaak overkomt je dat in algemeen, en hoe vaak van die keffers. Overlast is overlast, agressie is agressie, ongewenst gedrag blijft ongewenst gedrag.
Ik zie tegenwoordig zelfs honden los lopen in de JUMBO!!!!!... van die kleine keffertje gezellig boodscappen doen met een (vaak middelbare en oudere dames, zijn toch niet die types, die hier vaak met stafford worden beschreven,toch meest assiciocaal gedrag hond mee in de supermarkt)... WTF!!!!.... Maarja... die stafford, die is gevaarlijk en lastig.. dat mijn eten die ik koop onder de honden haren zitten, want Mama moet fifi laten snuffelen en mag niet alleen zijn, fifi kan niet alleen, fifi is mama's kindje, en dat is dus is geen probleem.
Wellicht moet ik mijn Stafford ook maar bij de Jumbo naar binnen nemen, scheelt denk ik behoorlijk wachten achter de kassa scheelt op een zaterdag, ze heeft redelijk het vermogen om groepen mensen te doen verspreiden, en schijnt dus dat honden naar binnen mogen toch, en ach handhaving, daar doen we niet meer aan, verantwoording ligt bij de baasjes toch, die geen verantwoording meer nemen, grote bek opzetten als je word aangesproken is voldoende..
Maar goed, er is alleen een probleem met staffords, en dat assicociale gedrag is alleen bij die types met Staffords... Niet Oma met haar keffertje in de supermarkt, want ach keffertje bijt niet hard..
(en ja, ben in dat opzichte inderdaad enigzins pissed en zit me best hoog)
Of.. gewoon eens serieus een lange termijn oplossing voor het hele geheel honden issue zoeken, wellicht is onze maatschappij zo druk en intolerant geworden eigenlijk alle honden maar weg moeten.
Want Hondenpoep is ook een issue, blaffen, loslopen ga maar door.. Honden geven overlast vaak.
Dus tjsa, mag ik enigzins in slachtofferrol duiken, als ik mij gedroeg zoals ik veel hondeneigenaren zie doen met mijn stafford, Zo, ik zou de voorpagina van elke krant halen, maar nee ik moet het maar accepteren dat ik word uitgescholden, als een paria word behandeld, op word neergekeken, omdat ik een stafford heb die zich vergeleken met 90% van de honden die ik zie in mijn buurt, een van de minst gevaarlijke, meest sociale en nette hond is die op gevechten alleen afmaken na, geen agressie toont (mag dat beest zich hopelijk nog verdedigen als ze word aangevallen, of is dat ook verkeerd gedrag, en moet ze zich dankbaar laten bijten) en dan gewone eigenaren die meest asociaale gedrag vertonen met hun hond, maar nergens op worden aangesproken, omdat acht tis maar een klein hondje, die dan ook nog mij aanspreken dat ik zo'n hond heb.
Moet ik dat echt gewoon accepteren, of mag ik toch een beetje van me afbijten, en zeggen mensen.. leuk.. geweldig, yup je hebt een punt, snap je volkomen, is niet mijn hond, niet mijn pakkie aan, zeik niet tegen me, kan er verder ook weinig aan doen.
Meeste mensen hier zien hopelijk toch wel in, dat niet elke Stafford eigenaar een mafkees is, er zijn over algemeen meer goede als slechte, ongeacht het uiterlijk, ken mensen met tattoes en crimineel uiterlijk die ik meer vertrouw als bepaalde mensen in driedelig maatpak en een hele dure auto onder de kont.
Niemand wil profileren en discrimineren, maar merk echt als je zo'n hond heb dat er standaard bij komt.
Genoeg baasjes die zeggen dat hun hond lief is en niets doet, en bij alle rassen zal dat in 95% ook zo zijn, maar dat die chiwawa jou geen schade kan aanrichten, het zal je kleine kind maar zijn, een baby die de oogjes uitsteekt.. Is die Chiwawa dan wel ongevaarlijk steeds..
Maar die boodschap lijkt aan dovemans oren te zijn gericht, iedereen ziet die dolgedraaide half honddolle vechthond, en zijn bang voor zichzelf en kinderen daarmee, maar vergeten omdat een klein hondje onschuldigt oogt, dat ze net zo gevaarlijk zijn voor je kinderen.. En dat vermelden de cijfers niet, wie de slachtoffers zijn, elke bijtincident is een te veel.. Elke hond kan gevaarlijk zijn in bepaalde omstandigheden, iedereen onderkent het gevaar, maar er word voornamelijk naar een soort gekeken, en daar alle focus op gelegt, maar persoonlijk denk ik juist als iemand die dagelijk met en tussen honden sta van allerlij pluimage, dat we juist nu zijn aangekomen ipv korte termijn oplossing te bedenken voor honden, een lange termijn oplossing moeten bedenken voor alle honden.
AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7